abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161524099
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 16:07 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

De uiting van Derksen is een reactie op een column van Hugo Borst. Zou die ook medelen in de royalties van dat boek?
Vast wel.
  maandag 18 april 2016 @ 16:09:35 #152
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161524128
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 21:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ja wel, dat kun je wel.
Het fatsoen van een lekker potje foebele in t weekend gaat er aan met te veel wezentjes in de wei.
Wordt ieder weekend wel ergens bewezen.
Helaas. Ze maken het er zelf naar als groep, ook de goede mensen in die groep die de klootzakjes in hun groep niet aanpakken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 18 april 2016 @ 16:14:24 #153
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161524240
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 16:05 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Jij denkt dat Derksen zomaar zijn mening kan spuien over dit probleem? Jij denkt dat hij geen bedreigingen hoeft te verwachten omdat hij een maatschappelijk issue aankaart? Hij riskeert misschien wel een aanklacht wegens racisminatie of een schorsing van RTL zoveel, naast bedreigingen. Hij zal ook wel op straat lastig gevallen gaan worden door bontkraagjes.

Ik denk dat de meeste hooligans het helemaal met Derksen eens zullen zijn, dat je het niet in je domme kop haalt kinderen te bestoken. Zelfs hardcore voetbal'fans' die een aanhanger van een andere club met plezier op de bakkes slaan, zullen echt niet geassocieerd willen worden en zullen er geen goed woord voor over hebben.

Ik ben benieuwd of uit de Marokkaanse hoek alleen maar ontkenning en bagatellisering komt, zoals gewoonlijk.
Ik weet niet of dat jij het hebt meegekregen, meneer Derksen moest zelfs al eens Gouda verlaten omdat hij werd weggetreiterd door de Marokkaantjes daar. Marokkaantjes omdat het kinderen waren. Hij had zijn woning te koop aangeboden, de koper zag af toen hij vernam waarom zoveel mensen in Gouda het stadje wouden verlaten. Veel later (mid/eind jaren 0) kon hij op een gegeven moment niet veilig het hoofdkantoor verlaten omdat het belegerd werd door Marokkaantjes. Ik begijp maar al te goed dat hij geen zin meer heeft om met dooddoenende nuanceringen te komen wanneer hij signalen opvangt van veel amateurclubs dat die problemen hebben door deze groep leden. Het liefst zou ik hebben dat het een nonkwestie is maar helaas, het is aan de goede mensen in die groep om zelf eens stevig op te treden tegen de rotte appels in hun groep, tot die tijd zal het stigma aan heel de groep kleven. Dan kan je stellen dat dat niet correct is, dat dat niet mag, dat dat incorrect is en wat niet allemaal nog meer maar we zien al jarenlang dat dit is hoe het werkt.
#NoDAPL
pi_161524454
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 15:54 schreef Homey het volgende:

[..]

Ok, maar het lijkt me dan een eerder een issue van handhaving. Als die gasten jouw schoenen jat en doodleuk mee rondloopt, wat heb jij er aan gedaan dan? Ze testen je ook gewoon. Bij uitblijven van een reactie gaan ze door. Klagen op internet helpt niet, eerder een teken van onmacht. Veel boze mensen reageren en zijn het eens met Johan, maar eigenlijk zeggen ze dat te zwak zijn om zelf wat tegen de agressie wat te doen.
Je snapt er helemaal geen kloot van.
pi_161524520
Naarmate dat de marokkanen ouder worden veranderen ze meestal wel in relaxste gasten.Een aantal oudere marokkanen die ken zeggen zelfs dat de jongere generatie verpest is. En dan heb ik het natuurlijk niet over hun allemaal.
pi_161524531
De jongere generatie Marokkaanse rotte appels hebben helemaal schijt aan alles en iedereen.
  maandag 18 april 2016 @ 16:33:20 #157
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_161524698
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 16:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat jij het hebt meegekregen, meneer Derksen moest zelfs al eens Gouda verlaten omdat hij werd weggetreiterd door de Marokkaantjes daar. Marokkaantjes omdat het kinderen waren. Hij had zijn woning te koop aangeboden, de koper zag af toen hij vernam waarom zoveel mensen in Gouda het stadje wouden verlaten. Veel later (mid/eind jaren 0) kon hij op een gegeven moment niet veilig het hoofdkantoor verlaten omdat het belegerd werd door Marokkaantjes. Ik begijp maar al te goed dat hij geen zin meer heeft om met dooddoenende nuanceringen te komen wanneer hij signalen opvangt van veel amateurclubs dat die problemen hebben door deze groep leden. Het liefst zou ik hebben dat het een nonkwestie is maar helaas, het is aan de goede mensen in die groep om zelf eens stevig op te treden tegen de rotte appels in hun groep, tot die tijd zal het stigma aan heel de groep kleven. Dan kan je stellen dat dat niet correct is, dat dat niet mag, dat dat incorrect is en wat niet allemaal nog meer maar we zien al jarenlang dat dit is hoe het werkt.
Zie jij ook maar enige zelfreflectie bij de mocrogemeenschap? Het is altijd generalisatie, bagatelliseren en de schuld van Wilders of geen stageplek.

Het is nooit eens de kutmentaliteit van een flink deel van de berberjeugd.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_161524909
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 16:22 schreef Maastoren het volgende:

[..]

Je snapt er helemaal geen kloot van.
Je hebt domineren en laten domineren. Wie heeft er schuld?
pi_161524983
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 16:33 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Zie jij ook maar enige zelfreflectie bij de mocrogemeenschap? Het is altijd generalisatie, bagatelliseren en de schuld van Wilders of geen stageplek.

Het is nooit eens de kutmentaliteit van een flink deel van de berberjeugd.
Mee eens. Natuurlijk zijn het niet alle Marokkanen. Ik zit bijv. bij twee Marokkanen in het voetbalelftal en dat zijn echt topgozers. Maar wanneer ik tegen ploegen speel met veel Marokkaanse voetballers levert dit regelmatig problemen op.

Er zou daarom eens een Marokkaan op moeten staan en de problemen moeten erkennen. Zonder erkenning zijn de problemen ook niet op te lossen. Ook de KNVB speelt hierin een rol die nu alles glashard lopen te ontkennen, maar zelf ook dondersgoed weten dat er iets aan de hand is.
pi_161525069
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 16:41 schreef Homey het volgende:

[..]

Je hebt domineren en laten domineren. Wie heeft er schuld?
Je kan wel dom zitten lullen maar je begrijpt dondersgoed wat ik bedoel. Een voetbalclub moet voor een kind geen jungle zijn waar het recht van de sterkste geldt maar een veilige omgeving.
  maandag 18 april 2016 @ 16:54:20 #161
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_161525244
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 16:43 schreef FH_2 het volgende:

[..]

Mee eens. Natuurlijk zijn het niet alle Marokkanen. Ik zit bijv. bij twee Marokkanen in het voetbalelftal en dat zijn echt topgozers. Maar wanneer ik tegen ploegen speel met veel Marokkaanse voetballers levert dit regelmatig problemen op.

Er zou daarom eens een Marokkaan op moeten staan en de problemen moeten erkennen. Zonder erkenning zijn de problemen ook niet op te lossen. Ook de KNVB speelt hierin een rol die nu alles glashard lopen te ontkennen, maar zelf ook dondersgoed weten dat er iets aan de hand is.
Er zijn wel mensen als Marcouch en Yassin Elforkani, maar volgens mij worden die na kritische uitspraken toch wel als een soort van nestbevuilers gezien door een groot deel van de eigen gemeenschap.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_161526176
quote:
'Steken scheids is poging tot doodslag'

De man die zaterdag bij een voetbalwedstrijd in Den Hoorn met een stanleymes in de richting van de scheidsrechter stak, blijft twee weken vastzitten op verdenking van poging tot doodslag.
Dat meldt het Openbaar Ministerie maandag.
http://www.telegraaf.nl/b(...)tot_doodslag___.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 18 april 2016 @ 17:50:13 #163
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161526368
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 16:54 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Er zijn wel mensen als Marcouch en Yassin Elforkani, maar volgens mij worden die na kritische uitspraken toch wel als een soort van nestbevuilers gezien door een groot deel van de eigen gemeenschap.
Ik heb meer sympathie voor Aboutaleb dan voor Marcouch. Ik heb hem nog niet op onzin betrapt maar hij is minder polariserend. De goede balans.
#NoDAPL
  maandag 18 april 2016 @ 17:51:43 #164
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161526407
quote:
'Steken scheids is poging tot doodslag'

De man die zaterdag bij een voetbalwedstrijd in Den Hoorn met een stanleymes in de richting van de scheidsrechter stak, blijft twee weken vastzitten op verdenking van poging tot doodslag.
Dat meldt het Openbaar Ministerie maandag.
Dat lijkt me niet onterecht.
#NoDAPL
pi_161526896
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 16:46 schreef Maastoren het volgende:

[..]

Je kan wel dom zitten lullen maar je begrijpt dondersgoed wat ik bedoel. Een voetbalclub moet voor een kind geen jungle zijn waar het recht van de sterkste geldt maar een veilige omgeving.
Zou moeten is wat anders dan in de praktijk goed handhaven. Je wilt ook geen slappe kindjes opvoeden, het zijn geen weekdieren.
  maandag 25 april 2016 @ 17:20:25 #166
16715 Mylene
*schatje*
pi_161705632
quote:
Sylvana Simons vindt Johan Derksen respectloos

Sylvana Simons vindt de manier waarop Johan Derksen in Voetbal Inside het Marokkanenprobleem in het voetbal aan de kaak heeft gesteld, respectloos. Dat heeft ze gezegd in het tv-programma De Nieuwe Maan. Simons: “Wat me opviel is niet zo zeer de constatering die hij uitspreekt – ik weet ook niet of het waar is of niet - maar zijn uitspraak: ‘Ik zal wel worden weggezet als racist, maar dat kan me dus geen reet schelen.’ Dat maakt alles wat hij daarvoor gezegd heeft respectloos.“
De kritiek dat Derksen een hele groep wegzet en generaliseert, deelt Simons. “Absoluut, en dat doet hij bewust.”

De voormalig TV Makelaar-presentatrice vindt dat heel jammer. “Als hij het probleem respectvol aan zou willen kaarten, weet ik zeker dat hij een andere route zou nemen.”

“Het gaat hem niet om het oplossen of het aankaarten van een probleem. Het gaat hem om het poneren van een racistische stelling en daar is hij trots op en daar is hij blij mee.”

Simons ergert zich niet alleen aan Derksen, maar ook aan de Duitse satiricus Jan Böhmermann, die de Turkse president Erdogan op de hak nam. “Ik denk dat echte satire altijd respect heeft voor het onderwerp.”

“Het was in mijn optiek grappiger geweest als hij had gezegd: ‘Erdogan is zó’n fantastische man, hij kan zó goed regeren, hij heeft zó veel respect voor vrouwen.’ Dat is volgens mij satire.”

Overigens is de kans groot dat Simons vanavond wéér in een praatprogramma zit. Vanochtend werd namelijk bekend dat de Amerikaanse soulzanger Billy Paul is overleden.
bron
  maandag 25 april 2016 @ 17:26:02 #167
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_161705746
Sylvana Simons :') :r
Rock you in your face and stab your brain with your nosebone
pi_161705956
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 17:26 schreef MrvanTrapZ het volgende:
Sylvana Simons :') :r
Sylvana Simons is de grooste drol die Nederland kent. Oh.. en niet omdat ze toevallig donker is, maar omdat het gewoon een obtzettende doos is. Ziet in alles racisme en zoekt dan elke keer de publiciteit. Misselijkmakend
  maandag 25 april 2016 @ 17:44:10 #169
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161706034
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 17:20 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Waarom besteden media nog aandacht aan die domme doos? :|W
Vooruit, toch even een kleine analyse.
quote:
“Wat me opviel is niet zo zeer de constatering die hij uitspreekt – ik weet ook niet of het waar is of niet -
De kritiek dat Derksen een hele groep wegzet en generaliseert, deelt Simons. “Absoluut, en dat doet hij bewust.”
Heel erg logisch, je hebt geen idee of dat het probleem speelt of niet maar je besluit wel eventjes dat hij een hele groep wegzet en dat hij generaliseert omdat hij het probleem benoemt. Normaal gesproken zou ik een cursusje logica aanraden maar ik vermoed dat dat bij haar niet gaat baten. ;)

quote:
“Wat me opviel is niet zo zeer de constatering die hij uitspreekt – ik weet ook niet of het waar is of niet - maar zijn uitspraak: ‘Ik zal wel worden weggezet als racist, maar dat kan me dus geen reet schelen.’ Dat maakt alles wat hij daarvoor gezegd heeft respectloos.“
Natuurlijk interesseert hem dat helemaal niet aangezien je voor zoveel flauwekul die onwelgevallig is bij sommige mensen in het kamp van extreemrechts wordt geplaatst omdat diezelfde mensen niet in staat of bereid zijn om het gewoon over de inhoud te hebben.

quote:
Simons ergert zich niet alleen aan Derksen, maar ook aan de Duitse satiricus Jan Böhmermann, die de Turkse president Erdogan op de hak nam. “Ik denk dat echte satire altijd respect heeft voor het onderwerp.”
Van satire begrijpt ze niets en ze heeft geen gevoel voor humor. Dat laatste wisten we al. Bij satire neem je per definitie iemand op de hak en ze namen deze dictator/autocraat op de hak omdat ze respect hebben voor het onderwerp (mensenrechten, persvrijheid...).

quote:
“Het was in mijn optiek grappiger geweest als hij had gezegd: ‘Erdogan is zó’n fantastische man, hij kan zó goed regeren, hij heeft zó veel respect voor vrouwen.’ Dat is volgens mij satire.”
Nee, dat is sarcasme en ironie (moeilijk te duiden in dit specifieke geval), satire is echt iets anders.

Waarom laat dat televisiewereldje zulke mensen aan het woord die nog nooit inhoudelijk iets hebben toegevoegd aan het debat. Enkel als het over 'zwarte' muziek gaat zou ze moeten worden uitgenodigd door media en ook voor dat onderwerp zal vast gelden dat er heel erg veel mensen zijn die hier veel meer kennis over hebben en die er veel beter over kunnen vertellen. Stop toch eens met dat incest-wereldje waarbij je mensen uitnodigt omdat je vriendjes bent en misschien dat Nederlanders weer kijken en lezen naar dit alles. Zomaar een gek idee. ;)
Het feit dat Matthijs van Nieuwkerk haar regelmatig uitnodigt voor DWDD wil niet zeggen dat ze iets interessants te zeggen heeft.
#NoDAPL
  maandag 25 april 2016 @ 17:46:06 #170
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161706066
quote:
15s.gif Op maandag 25 april 2016 17:39 schreef FH_2 het volgende:
Sylvana Simons is de grooste drol die Nederland kent.
Niet overdrijven, we hebben ook nog Kwinsie Gario. ;)

quote:
Oh.. en niet omdat ze toevallig donker is, maar omdat het gewoon een obtzettende doos is.
Dat zij dom is daar kan zij weinig aan doen maar de media moeten haar dan ook niet de hele tijd aan het woord laten over dit soort kwesties.13.gif
#NoDAPL
pi_161706316
Simons is dan ook een TV-personage, ze heeft geen persoonlijkheid dus de term personage is beter denk ik, die het zoeken naar spijkers op laag water tot een kunst heeft verheven. Nu heeft ze weer iets waardoor ze in de media kan verschijnen. Elke keer als een muzikant sterft, juicht Sylvana's portemonnee.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  maandag 25 april 2016 @ 18:02:56 #172
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161706500
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 17:55 schreef SuperHarregarre het volgende:
Simons is dan ook een TV-personage, ze heeft geen persoonlijkheid dus de term personage is beter denk ik, die het zoeken naar spijkers op laag water tot een kunst heeft verheven. Nu heeft ze weer iets waardoor ze in de media kan verschijnen. Elke keer als een muzikant sterft, juicht Sylvana's portemonnee.
Dat zij daar belang bij heeft is duidelijk maar wat bezielt die media? Het bekende incestverhaal bij ons BN'er-wereldje? Het is duidelijk dat veel kijkers en lezers zich groen en geel ergeren als zij weer aan het woord komt, dat is niet goed voor het betreffende medium, of juist wel omdat mensen ernaar kijken en het lezen omdat ze zich erover opwinden?
#NoDAPL
  Moderator maandag 25 april 2016 @ 18:37:55 #173
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_161707296
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 17:20 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Waarom zou hij respectvol zijn over Marokkanen die het amateurvoetbal verneuken :r
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_161707629
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 18:37 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Waarom zou hij respectvol zijn over Marokkanen die het amateurvoetbal verneuken :r
Dat moet je met een fluwelen handschoen benaderen, die hebben een kansarme jeugd gehad.
pi_161710611
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 17:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niet overdrijven, we hebben ook nog Kwinsie Gario. ;)

[..]

Dat zij dom is daar kan zij weinig aan doen maar de media moeten haar dan ook niet de hele tijd aan het woord laten over dit soort kwesties.[ afbeelding ]
Ach je hebt gelijk. Quinsy is een grotere drol, al ontlopen ze elkaar niet veel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')