Wel. Anderen hebben nu geen zin meer iets te zeggen. En de mond snoeren moet je niet te serieus nemen.quote:Op zaterdag 16 april 2016 11:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Deze komiek snoert niemand de mond.
"we"? Ik sta niet achter dit soort teksten.quote:Op zaterdag 16 april 2016 11:36 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
Dit laat wel zien dat Meneertje erdogan kan blaten en schreeuwen maar dat we daar niet koud of warm van worden.
En ik vindt het juist goed dat collega carberetiers voor elkaar opkomen.
Omdat hij gelijk heeft misschienquote:Op zaterdag 16 april 2016 11:38 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wel. Anderen hebben nu geen zin meer iets te zeggen.
Omdat Erdo journalisten op sluit, hebben andere journalisten geen zin meer iets te zeggen. En dat neem ik heel serieus.quote:En de mond snoeren moet je niet te serieus nemen.
Oké voor iedereen zijn er dus grenzen. maar meneer Erdogan mag doen wat hij wil.quote:Op zaterdag 16 april 2016 11:04 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Die vrijheid is er ook. Als je gaat zeggen "zet een varkensmasker op en schijt op tafel.......en anders gaat mijn moeder dat wel doen" is voor mij de grens wel bereikt in leuk zijn. Net zoals het tongen van een bejaarde man op straat. Weer BNN. Er zijn grenzen. Zo ga je met elkaar om. Of niet.
Het gaat niet over gelijk. Het gaat over de manier waarop.quote:Op zaterdag 16 april 2016 11:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat hij gelijk heeft misschien
[..]
Omdat Erdo journalisten op sluit, hebben andere journalisten geen zin meer iets te zeggen. En dat neem ik heel serieus.
Nee. Want ik heb er ook keihard commentaar op. Sterker nog. Ik ben nogal van commentaar en daar zet ik alles voor op het spel.quote:Op zaterdag 16 april 2016 11:40 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
Oké voor iedereen zijn er dus grenzen. maar meneer Erdogan mag doen wat hij wil.
Journalisten opsluiten, kranten en TV zenders overnemen, de Koerden blijven treiteren, mensen martelen.?
Oh, jij denkt dat het gaat om "leuk zijn"quote:Op zaterdag 16 april 2016 11:04 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Die vrijheid is er ook. Als je gaat zeggen "zet een varkensmasker op en schijt op tafel.......en anders gaat mijn moeder dat wel doen" is voor mij de grens wel bereikt in leuk zijn. Net zoals het tongen van een bejaarde man op straat. Weer BNN. Er zijn grenzen. Zo ga je met elkaar om. Of niet.
Die komieken zetten ook alles op het spel.quote:Op zaterdag 16 april 2016 11:44 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Nee. Want ik heb er ook keihard commentaar op. Sterker nog. Ik ben nogal van commentaar en daar zet ik alles voor op het spel.
Een doorgedraaide megalomane dictator die in eigen land alle tegenstand heeft vermoord of in de gevangenis heeft gegooid probeert nu ook mensen in Europa bang te maken. Precies doen waar die man zich aan ergert is de enige juiste reactie.quote:Op zaterdag 16 april 2016 11:43 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het gaat niet over gelijk. Het gaat over de manier waarop.
Ik denk dat het gaat over te grof zijn.quote:Op zaterdag 16 april 2016 11:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Oh, jij denkt dat het gaat om "leuk zijn"
Zeker. Dat geeft men ook aan. Ik ben ook niet tegen die vrijheid.quote:Op zaterdag 16 april 2016 11:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die komieken zetten ook alles op het spel.
Ja duh! Wat had je dan verwacht. Dat lok je toch uit met dit gedrag.quote:Op zaterdag 16 april 2016 02:00 schreef Hathor het volgende:
Gaat nu ineens iedereen schijtlollig doen over Erdogan?
Het gaat om een reactie uit te lokken van Erdogan en de Nederlandse regering uiteindelijk.quote:Op zaterdag 16 april 2016 11:57 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik denk dat het gaat over te grof zijn.
Dat kan op een andere manier. Zelfs op zo'n manier dat bij wijze van spreken onze regering ook nog mee kan gaan in wat iemand zegt. Dat kan nu niet meer. Maar het is interessant te volgen.quote:Op zaterdag 16 april 2016 12:07 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Het gaat om een reactie uit te lokken van Erdogan en de Nederlandse regering uiteindelijk.
Ik weet niet of dit gaat gebeuren, maar we zullen het zien.
Omdat wij in een rechtsstaat leven en de rechter het laatste woord heeft over of iets belediging is of satire.quote:Op zaterdag 16 april 2016 11:37 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Nee, dat wordt door sommigen bestempeld als bedreigen. Het past niet in de vrijheid van meningsuiting om voor artiesten te gaan bepalen wat zij bedoelen met hun teksten. Misschien is het wel satirisch bedoeld. Of misschien is het wel een andere kunstzinnige uiting om het maatschappelijk debat mee te voeden.
Waarom moet een ander bepalen wat een artiest bedoeld heeft? Zo kan je ook van Hans vinden dat het geen satire is maar onder laster valt.
Dat is het HELE PUNT van deze discussie! Het gaat om het beledigen van een staatshoofd, als je wilt dat je regering en desbetreffend staatshoofd daar op reageert moet je het staatshoofd wel eerst beledigen. Dat snap je toch wel, neem ik aan?quote:Op zaterdag 16 april 2016 12:09 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat kan op een andere manier. Zelfs op zo'n manier dat bij wijze van spreken onze regering ook nog mee kan gaan in wat iemand zegt. Dat kan nu niet meer. Maar het is interessant te volgen.
Ik denk dat jij mij niet begrijpt. Van mij mag het minder grof.quote:Op zaterdag 16 april 2016 12:12 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat is het HELE PUNT van deze discussie! Het gaat om het beledigen van een staatshoofd, als je wilt dat je regering en desbetreffend staatshoofd daar op reageert moet je het staatshoofd wel eerst beledigen. Dat snap je toch wel, neem ik aan?
Ik begrijp jou prima. Maar jij hebt blijkbaar het hele punt van de discussie gemist.quote:Op zaterdag 16 april 2016 12:13 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik denk dat jij mij niet begrijpt. Van mij mag het minder grof.
Ik mis niets. Ik geef aan dat het voor mij te ver gaat. Want we hebben het over die uitspraken. Ik verdedig Erdogan niet. Dit had geen zin.quote:Op zaterdag 16 april 2016 12:14 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik begrijp jou prima. Maar jij hebt blijkbaar het hele punt van de discussie gemist.
Ok, je snapt dat de Duitse komiek nu vervolgd wordt omdat hij Erdogan een geitenneuker en een pedofiel heeft genoemd.quote:Op zaterdag 16 april 2016 12:16 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik mis niets. Ik geef aan dat het voor mij te ver gaat. Want we hebben het over die uitspraken. Ik verdedig Erdogan niet. Dit had geen zin.
Dan wordt het druk bij de rechter.quote:Op zaterdag 16 april 2016 12:15 schreef skysherrif het volgende:
Straks wordt ie wel vervolgd en dan?
Ik bedoel die Duitser was nog origineel, dit is gewoon kopieergedrag en komt wat geforceerd over. Bovendien was het niet eens grappig.quote:Op zaterdag 16 april 2016 12:02 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ja duh! Wat had je dan verwacht. Dat lok je toch uit met dit gedrag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |