abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 16 april 2016 @ 10:21:16 #51
7889 tong80
Spleenheup
pi_161464311
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 april 2016 05:45 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Tong komt de plaatselijke shoarma tent niet meer binnen nu.
Komt goed uit. Ben aan het pijplijnen momenteel. Weer een verleiding minder.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 16 april 2016 @ 10:23:40 #52
7889 tong80
Spleenheup
pi_161464341
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 07:53 schreef Jaroon het volgende:

[..]

De vraag gaat over (van mijn kant) is dit nu humor? Dit kan ik ook.
Ga je gang. Je bent dan jammer genoeg niet orgineel.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 16 april 2016 @ 10:27:23 #53
7889 tong80
Spleenheup
pi_161464398
quote:
3s.gif Op zaterdag 16 april 2016 07:55 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het was een kutnummer. allang vergeten wanneer de man zich niet zo druk had gemaakt om zoiets onbenulligs.
Dit dus. Het was tenenkrommend slecht. Niet grappig, niet orgineel, niet literair, het was grof geschut zonder raak te schieten. Schrok eerst, zou er echt een Duitser met humor zijn opgestaan? Gelukkig was dit niet het geval. Verder heeft iedereen het recht om slechte kwaliteit te leveren en om niet leuk te zijn.

Piet_Verdriet: 'Daar weet jij alles van hè Tong?'

:T
pi_161464456
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 10:19 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Er moet voor jezelf een grens liggen.
Nee, er moet een duidelijk nationaal quotum liggen hoe ver de vrijheid van meningsuiting kan gaan. Die grens ligt niet bij het beledigen, maar bij de oproep tot haat en geweld. Als we die grens opschuiven naar het beledigen dan gaan we met onze samenleving een hele gevaarlijke kant op. Als satire, kritiek en discussie de mond wordt gesnoerd dan plavei je de weg tot geweld in een samenleving.
pi_161464491
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 10:32 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nee, er moet een duidelijk nationaal quotum liggen hoe ver de vrijheid van meningsuiting kan gaan. Die grens ligt niet bij het beledigen, maar bij de oproep tot haat en geweld. Als we die grens opschuiven naar het beledigen dan gaan we met onze samenleving een hele gevaarlijke kant op. Als satire, kritiek en discussie de mond wordt gesnoerd dan plavei je de weg tot geweld in een samenleving.
Daarbij is beledigen een te vaag begrip. Je kan daar geen grens in stellen. Wat de één beledigend vindt haalt de ander zijn schouders voor op.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 16 april 2016 @ 10:37:45 #56
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_161464519
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 02:27 schreef spierbal het volgende:
Dat die merkel nog instemt ook, gadverdamme zeg. Raar wijf. Wel zal ik zeggen dat ze moeders mooiste is , anders word ik dadelijk ook vervolgd.
Waarom zou ze niet instemmen? Het vervolgen ligt bij het Duitse OM. Daar kan zij slechts JA op zeggen, anders is het hinderen van een eventueel gerechtelijk proces.
Wat het Duitse OM er mee gaat doen is veel boeiender.
pi_161464522
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 10:35 schreef Montagui het volgende:

[..]

Daarbij is beledigen een te vaag begrip. Je kan daar geen grens in stellen. Wat de één beledigend vindt haalt de ander zijn schouders voor op.
Sowieso zou je alleen de intentie strafbaar moeten stellen.

In het recht wordt vaak de constructie "had redelijkerwijs kunnen weten dat een bepaald effect optreedt" gebruikt. Maar bij belediging krijgen met zo'n constructie de mensen met de langste tenen het vaakst hun zin. Het lijkt me niet de bedoeling om dat aan te moedigen.
pi_161464523
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 10:32 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Maar je kan zelf een grens hebben. Ik heb het niet over straffen. Pownews als vb met een actrice die ze thuis overvallen. Dan ga je een grens over. Voor mij. Iemand vingeren op TV bij BNN kan en mag. Voor mij hoeft het niet.
pi_161464599
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 10:38 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Maar je kan zelf een grens hebben. Ik heb het niet over straffen. Pownews als vb met een actrice die ze thuis overvallen. Dan ga je een grens over. Voor mij. Iemand vingeren op TV bij BNN kan en mag. Voor mij hoeft het niet.
Het gaat hier toch wel over iets anders. We hebben het over een Turks staatshoofd die in eigen land journalisten opsluit en kranten laat sluiten omdat die een andersdenkende mening verkondigen.

Als je vervolgens als EU-leider dit bekritiseert maar tegelijkertijd toestaat dat een landgenoot wordt vervolgd voor dezelfde feiten, dan ben je de regie kwijt. Merkel buigt hier voor een dictator die de EU nu in een wurggreep houdt. Dat is echt een onwenselijke situatie. Nogmaals, had deze komiek een gedicht opgelezen over Poetin dan was hierover geen ophef geweest, laat staan een onderzoek tot vervolging. Wederom een voorbeeld hoe diep de EU met zijn zogenaamde Europese normen en waarden is gezonken nu ze eigen komieken en kritici voor het hakblok gooien.
pi_161464627
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 10:46 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het gaat hier toch wel over iets anders. We hebben het over een Turks staatshoofd die in eigen land journalisten opsluit en kranten laat sluiten omdat die een andersdenkende mening verkondigen.

Als je vervolgens als EU-leider dit bekritiseert maar tegelijkertijd toestaat dat een landgenoot wordt vervolgd voor dezelfde feiten, dan ben je de regie kwijt. Merkel buigt hier voor een dictator die de EU nu in een wurggreep houdt. Dat is echt een onwenselijke situatie. Nogmaals, had deze komiek een gedicht opgelezen over Poetin dan was hierover geen ophef geweest, laat staan een onderzoek tot vervolging. Wederom een voorbeeld hoe diep de EU met zijn zogenaamde Europese normen en waarden is gezonken nu ze eigen journalisten voor het hakblok gooien.
Ja. En daar moet je keihard over zijn. Ook als Europa en zeker als mensen die komiek zijn.

Daar klopt ook niets van. Mar dat is de basis. Nu gaat het over Teeuwen. Heeft het zin op deze manier?
pi_161464636
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 10:46 schreef Elzies het volgende:

[..]

Als je vervolgens als EU-leider dit bekritiseert maar tegelijkertijd toestaat dat een landgenoot wordt vervolgd voor dezelfde feiten, dan ben je de regie kwijt. Merkel buigt hier voor een dictator die de EU nu in een wurggreep houdt. Dat is echt een onwenselijke situatie. Nogmaals, had deze komiek een gedicht opgelezen over Poetin dan was hierover geen ophef geweest, laat staan een onderzoek tot vervolging. Wederom een voorbeeld hoe diep de EU met zijn zogenaamde Europese normen en waarden is gezonken nu ze eigen komieken en kritici voor het hakblok gooien.
Waarschijnlijk mede omdat Poetin niet zo'n dramaqueen is als Erdogan.
Had hij het genegeerd, was iedereen die Jan allang vergeten..
pi_161464697
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 10:48 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja. En daar moet je keihard over zijn. Ook als Europa en zeker als mensen die komiek zijn.

Daar klopt ook niets van. Mar dat is de basis. Nu gaat het over Teeuwen. Heeft het zin op deze manier?
Hans Teeuwen komt gewoon op voor zijn collega. Dat is zijn goed recht ongeacht de grap leuk of niet leuk is.
pi_161464720
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 10:54 schreef Elzies het volgende:

[..]

Hans Teeuwen komt gewoon op voor zijn collega. Dat is zijn goed recht ongeacht de grap leuk of niet leuk is.
Het gaat niet over recht. Dit helpt die collega ook niet. Dit is blaten. Dat mag en kan. Het is niet zinvol.
  zaterdag 16 april 2016 @ 10:57:17 #64
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_161464725
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 02:00 schreef Hathor het volgende:
Gaat nu ineens iedereen schijtlollig doen over Erdogan?
Nee, jij niet. Verder heel Fok, Nederland en Europa, maar jij niet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 16 april 2016 @ 10:58:17 #65
pi_161464738
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 10:56 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het gaat niet over recht. Dit helpt die collega ook niet. Dit is blaten. Dat mag en kan. Het is niet zinvol.
Als Erdogan ook maar 1 keer zijn zin niet krijgt is het zinvol.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_161464780
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 10:56 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is een kwestie van smaak. Een ander kan de grap weer juist waarderen. Waar het om gaat is dat je die vrijheid hebt in een vrij land. Die moet je niet om zeep helpen voor de grillen van een buitenlandse dictator met hoogmoedswaanzin.
pi_161464781
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 10:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als Erdogan ook maar 1 keer zijn zin niet krijgt is het zinvol.
Dat ga je hier niet mee bereiken. Dan heb ik liever dat Jan Jaap van der Wal er iets over zegt.
pi_161464819
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 11:01 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat is een kwestie van smaak. Een ander kan de grap weer juist waarderen. Waar het om gaat is dat je die vrijheid hebt in een vrij land. Die moet je niet om zeep helpen voor de grillen van een buitenlandse dictator met hoogmoedswaanzin.
Die vrijheid is er ook. Als je gaat zeggen "zet een varkensmasker op en schijt op tafel.......en anders gaat mijn moeder dat wel doen" is voor mij de grens wel bereikt in leuk zijn. Net zoals het tongen van een bejaarde man op straat. Weer BNN. Er zijn grenzen. Zo ga je met elkaar om. Of niet.
pi_161464833
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 11:04 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Die vrijheid is er ook. Als je gaat zeggen "zet een varkensmasker op en schijt op tafel.......en anders gaat mijn moeder dat wel doen" is voor mij de grens wel bereikt in leuk zijn. Net zoals het tongen van een bejaarde man op straat. Weer BNN. Er zijn grenzen. Zo ga je met elkaar om. Of niet.
Dat is een kwestie van persoonlijke smaak. Waar het om gaat is dat je die vrijheid hebt om zo'n grap te maken.
  zaterdag 16 april 2016 @ 11:07:13 #70
pi_161464851
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 11:04 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Voor Turkse Dictators gelden ook grenzen, en Erdo is daar dik overheen.
pi_161464859
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 11:05 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat is een kwestie van persoonlijke smaak. Waar het om gaat is dat je die vrijheid hebt om zo'n grap te maken.
Die is er dus. Het gaat over de smaak.
pi_161464863
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 april 2016 11:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Voor Turkse Dictators gelden ook grenzen, en Erdo is daar dik overheen.
Daar kunnen we hier weinig mee.
  zaterdag 16 april 2016 @ 11:09:55 #73
pi_161464891
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 11:08 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Daar kunnen we hier weinig mee.
Daar kunnen we heel veel mee. Erdo bestoken met grappen, bommen, en alles ertussenin.
pi_161464906
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 april 2016 11:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Daar kunnen we heel veel mee. Erdo bestoken met grappen, bommen, en alles ertussenin.
Dat slaat nergens op. Bommen. Dat werkt niet.
  zaterdag 16 april 2016 @ 11:14:27 #75
pi_161464956
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 11:10 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat slaat nergens op. Bommen. Dat werkt niet.
Als het er genoeg zijn wel. Erdo is totaal van het padje af, en zijn bevolking is de weg kwijt van de propaganda. Ik zeg platbombarderen en overnieuw beginnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')