SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In Duitsland is ophef ontstaan over de mantel die koningin Máxima vandaag aanhad tijdens het bezoek aan de Duitse deelstaat Beieren.
De Duitse pers heeft het alleen maar over de grijze mantel van Máxima, een creatie van ontwerper Claes Iversen, die zij massaal 'hakenkreuz-mantel' noemen.
Het koningspaar is twee dagen op bezoek in Beieren om de banden nog verder aan te halen. Ze waren bij een lunchbijeenkomst over de uitkomsten van een seminar over strategische vervoersvraagstukken met deelnemers van Nederlandse en Beierse ministeries, kennisinstellingen en bedrijven en iemens Medical.
Meer op rtlboulevard.nl: Foto's: Ook Beieren valt als een blok voor Máxima
http://www.rtlnieuws.nl/b(...)f-over-mantel-maxima
[ Bericht 5% gewijzigd door Specularium op 14-04-2016 20:31:40 ]
Stemmig Duits-leger-grijs ook.quote:Op donderdag 14 april 2016 20:30 schreef Disana het volgende:
Ik vind het ook maar een ongelukkig gekozen versiering.
Idd.quote:Op donderdag 14 april 2016 20:45 schreef UpsideDown het volgende:
Het blijft natuurlijk een Argentijnse
welk censuur?quote:Op donderdag 14 april 2016 20:31 schreef Kaneelstokje het volgende:
Weten ze nog wel wat een hakenkruis is, of hebben ze het uit het collectief geheugen weten te drukken met hun censuur?
Dat hakenkruizen bijna nergens afgebeeld mogen worden.quote:Op donderdag 14 april 2016 20:47 schreef Adames het volgende:
[..]
welk censuur?
op de scholen wordt nog steeds tot in treures toe verteld hoe fout Duitsland is geweest in de oorlog
ohquote:Op donderdag 14 april 2016 20:53 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dat hakenkruizen bijna nergens afgebeeld mogen worden.
Dit is namelijk geen hakenkruis.
Een hakenmolen dan.quote:Op donderdag 14 april 2016 20:53 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dat hakenkruizen bijna nergens afgebeeld mogen worden.
Dit is namelijk geen hakenkruis.
- kruisquote:Op donderdag 14 april 2016 20:44 schreef HiZ het volgende:
Er is één decoratief element dat overeenkomsten heeft met een swastika, maar het overduidelijk niet is en we gaan hysterisch doen?
Waarom zou het een statement zijn?quote:Op donderdag 14 april 2016 21:15 schreef Perrin het volgende:
Ik vraag me af welk statement ze precies met dat SS-uniform probeerde te maken
Ja...maar dat doe je toch niet tijdens een bezoek aan een bevriende nazi...uhh natie met een gedwongen oorlogsverleden..quote:Op donderdag 14 april 2016 20:37 schreef Childofthe90s het volgende:
Kunst hoort toch ook provocerend te zijn
Dit kan toch niet per ongeluk zijn?quote:
een swastika is in het hindoegeloof toch ook al eeuwen een teken=quote:Op donderdag 14 april 2016 21:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dit kan toch niet per ongeluk zijn?
Echt?quote:Op donderdag 14 april 2016 21:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze komt van een ander continent. Die gevoeligheden zitten er kennelijk niet zo in vwb Duitsers.quote:Op donderdag 14 april 2016 21:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nou, ik heb deze week de film 'Er is wieder da' gekeken en met die censuur valt het blijkbaar wel mee.quote:Op donderdag 14 april 2016 20:31 schreef Kaneelstokje het volgende:
Weten ze nog wel wat een hakenkruis is, of hebben ze het uit het collectief geheugen weten te drukken met hun censuur?
Willem Alexander had haar kunnen waarschuwen.quote:Op donderdag 14 april 2016 21:21 schreef agter het volgende:
[..]
Ze komt van een ander continent. Die gevoeligheden zitten er kennelijk niet zo in vwb Duitsers.
Joh...quote:Op donderdag 14 april 2016 21:15 schreef Perrin het volgende:
Ik vraag me af welk statement ze precies met dat SS-uniform probeerde te maken
quote:Op donderdag 14 april 2016 21:15 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
- kruis
- met 4 armen,
- van gelijke lengte,
- gelijkmatig gebogen.
duidelijk een Swastika. Of dacht je dat de Duitsers de "enige echte" swastika hadden?
Hugo Boss.quote:Op donderdag 14 april 2016 21:33 schreef luxerobots het volgende:
Ben wel benieuwd waar de ontwerper zijn inspiratie vandaan gehaald heeft.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja dat is dus geen hakenkruis maar een symbool voor Boeddhisme uit Japan. Het staat nota bene in de bestandsnaam.quote:
Maar het geheel ziet er wel uit als een oorlogsuniform.quote:Op donderdag 14 april 2016 21:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja dat is dus geen hakenkruis maar een symbool voor Boeddhisme uit Japan. Het staat nota bene in de bestandsnaam.![]()
Mijn eerste gedachte. Voor ik de foto zag dat ze weer eens ergens onnodig aan het zeiken waren.quote:
Preciesquote:Op donderdag 14 april 2016 21:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Willem Alexander had haar kunnen waarschuwen.
Mensen zijn blind joh. Echt.quote:Op donderdag 14 april 2016 21:30 schreef Igen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Links het Hitler-hakenkruis, rechts het symbool voor boeddhistische tempels.
Merk op dat de richting andersom is en kijk dan nog eens goed naar wat Maxima draagt.
So? Het zijn allemaal swastikas, heb nooit beweerd dat ze hetzelfde zijn. Swastika's worden al minstens tienduizend jaar gebruikt, en de woorden "swastika" en "hakenkruis" zijn honderden jaren oud. Het is niet omdat de Duitsers het symbool berucht gemaakt hebben dat de woorden plots enkel slaan op het nazi-symbool.quote:Op donderdag 14 april 2016 21:30 schreef Igen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Links het Hitler-hakenkruis, rechts het symbool voor boeddhistische tempels.
Merk op dat de richting andersom is en kijk dan nog eens goed naar wat Maxima draagt.
De kleur en het model zijn niet echt geweldig nee.quote:Op donderdag 14 april 2016 21:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar het geheel ziet er wel uit als een oorlogsuniform.
Ja, maar als je in zo'n outfit naar Duitsland gaat kun je wel verwachten dat er reacties op komenquote:
Maar gevoelsmatig is dat helaas wel zo. Vraag de gemiddelde Henk en Ingrid op straat waar ze aan denken bij het woord swastika (ok, dom voorbeeld, laten we het op hakenkruis houdenquote:Op donderdag 14 april 2016 21:52 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
So? Het zijn allemaal swastikas, heb nooit beweerd dat ze hetzelfde zijn. Swastika's worden al minstens tienduizend jaar gebruikt, en de woorden "swastika" en "hakenkruis" zijn honderden jaren oud. Het is niet omdat de Duitsers het symbool berucht gemaakt hebben dat de woorden plots enkel slaan op het nazi-symbool.
Klopt, jij hebt dat nergens beweerd.quote:Op donderdag 14 april 2016 21:52 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
So? Het zijn allemaal swastikas, heb nooit beweerd dat ze hetzelfde zijn. Swastika's worden al minstens tienduizend jaar gebruikt, en de woorden "swastika" en "hakenkruis" zijn honderden jaren oud. Het is niet omdat de Duitsers het symbool berucht gemaakt hebben dat de woorden plots enkel slaan op het nazi-symbool.
quote:
Ha ha haquote:Op donderdag 14 april 2016 20:37 schreef Dutchguy het volgende:
Dat gaat een leuke LuckyTV opleveren denk ik zo.
Met Japanners weet je nooit...quote:Op donderdag 14 april 2016 21:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Klopt, jij hebt dat nergens beweerd.
Maar volgens mij zou een doorsnee Nederlander, als die een Japanse stadsplattegrond ziet, zich wel afvragen waarom er zo veel Hitler-fanclubs ingetekend zijn.
Dan maken we er de wieken van een helicopter vanquote:Op donderdag 14 april 2016 20:45 schreef UpsideDown het volgende:
Het blijft natuurlijk een Argentijnse
Wie geen associatie met een Swastika krijgt begrijp ik niet.quote:Op donderdag 14 april 2016 21:54 schreef Naschrakh het volgende:
[..]
Maar gevoelsmatig is dat helaas wel zo. Vraag de gemiddelde Henk en Ingrid op straat waar ze aan denken bij het woord swastika (ok, dom voorbeeld, laten we het op hakenkruis houden), dan zullen ze allemaal iets in de trant van Hitler of de Nazi's zeggen.
Zulke personen zijn een beetje simpel, vandaar de gekozen namenquote:Op donderdag 14 april 2016 22:08 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wie geen associatie met een Swastika krijgt begrijp ik niet.
Dat is een zwaar kruis voor haar om te torsen.quote:
Tja...quote:Op donderdag 14 april 2016 22:10 schreef tong80 het volgende:
En bij heil denk je ook niet eerst aan Hitler omdat Ceasar het ook gebruikte.
Hoezo? Het Wilhelmus is een lied over Willem van Oranje en die kwam uit het Hertogdom Nassau, wat midden in Duitsland (tegenwoordig deelstaat Hessen) lag.quote:Op donderdag 14 april 2016 22:26 schreef Infection het volgende:
Het zinnetje 'ben ik van Duitsen bloed' uit het Wilhelmus, krijgt zo een hele andere betekenis.
Let liever maar op je domme uitspraken.quote:Op donderdag 14 april 2016 22:19 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Mijn excuses hiervoor. Zal er voortaan beter op letten.
Ach tegenwoordig zijn het allemaal Duisters .quote:Op donderdag 14 april 2016 22:26 schreef Infection het volgende:
Het zinnetje 'ben ik van Duitsen bloed' uit het Wilhelmus, krijgt zo een hele andere betekenis.
Dan nog zijn het geen nazi's, je zou beter moeten weten.quote:Op donderdag 14 april 2016 22:29 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Ach tegenwoordig zijn het allemaal Duisters .
Van Bernard is toch gebleken dat hij wat warme gevoelens had voor nazi's.quote:Op donderdag 14 april 2016 22:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan nog zijn het geen nazi's, je zou beter moeten weten.
Idd. Als alle Duitsers nazi's zijn dan is ons land gesticht door een nazi genaamd Willem van Oranje.quote:Op donderdag 14 april 2016 22:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan nog zijn het geen nazi's, je zou beter moeten weten.
Ahh ok en dus zijn alle Duitsers dat ook meteen...goed weten we dat ook weer.quote:Op donderdag 14 april 2016 22:34 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Van Bernard is toch gebleken dat hij wat warme gevoelens had voor nazi's.
Ach, in de oorlog waren er meer mensen lid van de NSB dan van het verzet.quote:Op donderdag 14 april 2016 22:34 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Van Bernard is toch gebleken dat hij wat warme gevoelens had voor nazi's.
Ach shei toch uit. Heb nergens gezegd dat alle Duitsers nazi's zijn. Alleen heeft men hier in Nederland een Duister koning die totaal niks met Nederland heeft als zijn etnische achtergrond kijkt.quote:Op donderdag 14 april 2016 22:35 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ahh ok en dus zijn alle Duitsers dat ook meteen...goed weten we dat ook weer.
Yad Vashem is het niet met je eens.quote:Op donderdag 14 april 2016 22:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Ach, in de oorlog waren er meer mensen lid van de NSB dan van het verzet.
Dus in feite spreek je indirect spreek je het goed dat Bernard warme gevoelens had voor nazi's.quote:Op donderdag 14 april 2016 22:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Ach, in de oorlog waren er meer mensen lid van de NSB dan van het verzet.
Je komt anders wel zo over met je opmerkingen, maar goed, excuus als ik er naast zit.quote:Op donderdag 14 april 2016 22:37 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Ach shei toch uit. Heb nergens gezegd dat alle Duitsers nazi's zijn. Alleen heeft men hier in Nederland een Duister koning die totaal niks met Nederland heeft als zijn etnische achtergrond kijkt.
Nogmaals: het hele bestaan van Nederland hebben we aan de Oranjes te danken die altijd al van buitenlandse afkomst zijn geweest, ook vroeger tijdens de 80-jarige oorlog al.quote:Op donderdag 14 april 2016 22:37 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Ach shei toch uit. Heb nergens gezegd dat alle Duitsers nazi's zijn. Alleen heeft men hier in Nederland een Duister koning die totaal niks met Nederland heeft als zijn etnische achtergrond kijkt.
Misschien is mijn reactie dan wat te wazig. Maar nergens heb ik gezegd dat alle Duitsers nazi's zijn. Alleen heb ik helemaal niks met het koningshuis en zeker gezien een koningshuis die helemaal niks met Nederland heeft, in feite zijn het bijna allemaal Duitsers die koning zijn van een land als Nederland.quote:Op donderdag 14 april 2016 22:39 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je komt anders wel zo over met je opmerkingen, maar goed, excuus als ik er naast zit.
Dat is zo'n beetje met alle koningshuizen zo, ga voor de gein maar eens googlen hoe het zit met het House of Windsor, een grotere bastaardfamilie zul je niet vinden.quote:Op donderdag 14 april 2016 22:43 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Misschien is mijn reactie dan wat te wazig. Maar nergens heb ik gezegd dat alle Duitsers nazi's zijn. Alleen heb ik helemaal niks met het koningshuis en zeker gezien een koningshuis die helemaal niks met Nederland heeft, in feite zijn het bijna allemaal Duitsers die koning zijn van een land als Nederland.
Nee klopt inderdaad. Alleen blijf ik het raar vinden dat in principe een Duitser een koning is van een Nederland.quote:Op donderdag 14 april 2016 22:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Nogmaals: het hele bestaan van Nederland hebben we aan de Oranjes te danken die altijd al van buitenlandse afkomst zijn geweest, ook vroeger tijdens de 80-jarige oorlog al.
Zonder de inmenging van de Duitse Oranjes waren de Nederlanders misschien wel nooit op het idee gekomen om überhaupt een eigen land te gaan uitroepen. Dan waren we nu waarschijnlijk een provincie van Frankrijk geweest of zoiets.
Ben daar zeker op de hoogte. Alleen blijf ik het raar vinden dat er nog Koningshuizen bestaan, liefst zie ik ze allemaal worden afgeschaft.quote:
Van mij hoeft die poppenkast ook niet, maar goed, ze zijn er nu eenmaal.quote:Op donderdag 14 april 2016 22:48 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Ben daar zeker op de hoogte. Alleen blijf ik het raar vinden dat er nog Koningshuizen bestaan, liefst zie ik ze allemaal worden afgeschaft.
Het is raar ja, maar de geschiedenis is nou eenmaal raar en de Oranjes horen nou eenmaal onlosmakelijk bij Nederland, vanwege die geschiedenis.quote:Op donderdag 14 april 2016 22:46 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Nee klopt inderdaad. Alleen blijf ik het raar vinden dat in principe een Duitser een koning is van een Nederland.
quote:
quote:Op donderdag 14 april 2016 20:35 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Hahaha.![]()
Lijkt ook gewoon echt op een SS uniform.
quote:
Deze vergelijkingquote:
quote:
Goed punt. Hitler was aardig tegen kinderen, dus als je aardig tegen kinderen bent, ben je een nazi.quote:
Precies.quote:Op donderdag 14 april 2016 20:29 schreef aloa het volgende:
Hakenkruis is andersom.![]()
Lekker overdreven weer
WA is geen Duitser, is vanaf zijn geboorte al Nederlander.quote:Op donderdag 14 april 2016 22:46 schreef Lazvic het volgende:
Nee klopt inderdaad. Alleen blijf ik het raar vinden dat in principe een Duitser een koning is van een Nederland.
Niet alleen voor de gemidelde Henk en Ingrid, het is niet meer dan logisch dat je bij die woorden aan Nazi Duitsland denkt....quote:Op donderdag 14 april 2016 21:54 schreef Naschrakh het volgende:
[..]
Maar gevoelsmatig is dat helaas wel zo. Vraag de gemiddelde Henk en Ingrid op straat waar ze aan denken bij het woord swastika (ok, dom voorbeeld, laten we het op hakenkruis houden), dan zullen ze allemaal iets in de trant van Hitler of de Nazi's zeggen.
quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:44 schreef Barrah het volgende:
Niks Hindoeïstisch symbool
Volgens de ontwerper zijn het "bouten en schroeven"
Want arbeit macht frei
Kom op zeg hij is gewoon bijna een volbloed Duister gezien zijn etnische achtergrond.quote:Op vrijdag 15 april 2016 11:40 schreef Gia het volgende:
[..]
WA is geen Duitser, is vanaf zijn geboorte al Nederlander.
WA is helemaal vernederlandst, zoals de Nederlandstalige stad Emden helemaal verduitst is.quote:Op vrijdag 15 april 2016 15:05 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Kom op zeg hij is gewoon bijna een volbloed Duister gezien etnische achtergrond.
Je bloed bepaalt niet wat je bent, maar je nationaliteit.quote:Op vrijdag 15 april 2016 15:05 schreef Lazvic het volgende:
Kom op zeg hij is gewoon bijna een volbloed Duister gezien zijn etnische achtergrond.
Volgens de volgens de CBS-definitie is hij een allochtoonquote:Op vrijdag 15 april 2016 15:10 schreef Idisrom het volgende:
[..]
WA is helemaal vernederlandst, zoals de Nederlandstalige stad Emden helemaal verduitst is.
Dus als ik een andere nationaliteit aan wil nemen moet ik een bloedtransfusie ondergaan?quote:Op vrijdag 15 april 2016 15:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Je bloed bepaalt niet wat je bent, maar je nationaliteit.
WA heeft uitsluitend de Nederlanse nationaliteit. Zijn kinderen ook. Zijn vrouw is tevens Argentijnse.
Dat is iets typische Nederlands. Een Turk blijf een Turk ook al heeft hij een Nederlandse nationaliteit.quote:Op vrijdag 15 april 2016 15:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Je bloed bepaalt niet wat je bent, maar je nationaliteit.
WA heeft uitsluitend de Nederlanse nationaliteit. Zijn kinderen ook. Zijn vrouw is tevens Argentijnse.
Als hij ook de Turkse nationaliteit heeft, is hij inderdaad ook nog een Turk.quote:Op vrijdag 15 april 2016 15:14 schreef Lazvic het volgende:
Dat is iets typische Nederlands. Een Turk blijf een Turk ook al heeft hij een Nederlandse nationaliteit.
Wel een Allochtoon en een van Duitse oorsprong.quote:Op vrijdag 15 april 2016 15:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Als hij ook de Turkse nationaliteit heeft, is hij inderdaad ook nog een Turk.
Maxima is ook Argentijnse.
WA is geen Duitser.
Uiteindelijk zijn we allemaal Afrikanen.quote:Op vrijdag 15 april 2016 15:19 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Wel een Allochtoon en een van Duitse oorsprong.
Mooi gezegd.quote:Op vrijdag 15 april 2016 15:24 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Uiteindelijk zijn we allemaal Afrikanen.
Zit camilla, Boris Johnson en Kate middleton daar nu op de achtergrondquote:
Jij bent een trollquote:Op vrijdag 15 april 2016 15:13 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Volgens de volgens de CBS-definitie is hij een allochtoon
quote:Op vrijdag 15 april 2016 17:19 schreef Hathor het volgende:
Willem Alexander heeft gewoon niet in de gaten dat ie al die jaren met Ilsa van de SS is getrouwd.
Het is een spuuglellukke jas.quote:Op vrijdag 15 april 2016 15:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Lomp: ja, want je weet hoe overgevoelig onze buurtjes zijn als het om een zekere periode uit hun geschiedenis gaat. Als koningin hoor je met dat soort gejank nou eenmaal rekening te houden.
Lelijke mantel: da ga nogal
Misschien kunnen we het combineren en hem vervolgen voor Erdogan-ontkenning.quote:Op vrijdag 15 april 2016 20:16 schreef Spanky78 het volgende:
Er wordt een komiek vervolgd wegens het beledigen van dictator Erdogan, maar waar is men over in rep en roer? Een jas met inbussleutels... Wat een wereld leven we ook in...
quote:Op vrijdag 15 april 2016 18:42 schreef ajacied4lf het volgende:
Dacht destijds dat het toevallig en onschuldig was. Maar ze kijkt ook meteen haar moeder aan...
Ok, ik wilde dat ik dat even niet gegoogled hadquote:Op vrijdag 15 april 2016 17:19 schreef Hathor het volgende:
Willem Alexander heeft gewoon niet in de gaten dat ie al die jaren met Ilsa van de SS is getrouwd.
Tja, het blijft toch een Argentijnse hè, die hebben toch iets met Nazi's.quote:Op vrijdag 15 april 2016 18:42 schreef ajacied4lf het volgende:
Dacht destijds dat het toevallig en onschuldig was. Maar ze kijkt ook meteen haar moeder aan...
Het is niet handig gezien de associaties, je zou verwachten dat ze dat zelf ook kan opmerken, of anders wel iemand in haar omgeving. Willempie zelf zou dat moeten opmerken.quote:Op donderdag 14 april 2016 20:29 schreef aloa het volgende:
Hakenkruis is andersom.![]()
Lekker overdreven weer
Jawel maar zo werkt het menselijk brein: associatie en zo. Het is gewoon "een beetje dom" van haar.quote:Op vrijdag 15 april 2016 20:16 schreef Spanky78 het volgende:
Er wordt een komiek vervolgd wegens het beledigen van dictator Erdogan, maar waar is men over in rep en roer? Een jas met inbussleutels... Wat een wereld leven we ook in...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |