Ik heb er twee en ja ik weet dat het niet altijd makkelijk is om ze beide constant in de gaten te houden maar het is niet onmogelijk.. Natuurlijk gaat het 99 van de 100x goed, maar ik ga het risico niet nemen..quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel kinderen jij hebt, maar ik heb er 2, volwassen en ze leven nog, en weet verdomd goed dat het heel lastig is ze continu in de gaten te houden. Je kunt kind 2 op de wc zijn billen staan poetsen, terwijl kind 1 achter de poort uitglipt. Nu kun je alles op sloot draaien, maar misschien klimt ie wel op de bank en dan op de rugleuning om hoog bij de kast te komen waar de snoepjes staan. Flikkert vervolgens naar beneden en valt zich een dwarsleasie.
Dan weet je één ding zeker, die ontsnapt niet meer.
Laat ik dat nou vinden van jouw uitspraken over de ouders van de verdronken kleuter! Je kent de omstandigheden totaal niet maar je hebt wel je oordeel al klaar.quote:
Of ze een slechte moeder is kan ik niet beoordelen, maar dat ze op momenten onverantwoordelijk/laks is/was ja dat lijkt me duidelijk..quote:Op vrijdag 15 april 2016 11:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Oh, jij gaat de wind van voren krijgen van madam-april, slechte moeder die je daar bent!
Je voordeur moet je ten alle tijden op slot houden, en de poort hoor jij ook op slot te doen als de oudere kinderen vertrekken. En niet zo direct, maar meteen achter hun kont.
Welke uitspraken heb ik gedaan over de ouders?quote:Op vrijdag 15 april 2016 22:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Laat ik dat nou vinden van jouw uitspraken over de ouders van de verdronken kleuter! Je kent de omstandigheden totaal niet maar je hebt wel je oordeel al klaar.
en als het de oppas was, of opa en oma, of als ze nooit geneukt zouden hebben...quote:Op vrijdag 15 april 2016 23:20 schreef madam-april het volgende:
[..]
Welke uitspraken heb ik gedaan over de ouders?
Het enige dat ik heb gezegd is dat zij dit hadden kunnen voorkomen en dat is gewoon zo, ongeacht de omstandigheden, als zij hun kind niet uit het oog waren verloren was dit niet gebeurd.
Ik zeg niet dat zij het expres gedaan hebben of dat zij vervolgd zouden moeten worden voor nalatigheid oid. Ik vind het oprecht verschrikkelijk voor die ouders, je kind verliezen wens je je ergste vijand nog niet toe. Maar ik ben wel van mening dat zij dit hadden kunnen en moeten voorkomen.
quote:Op vrijdag 15 april 2016 23:20 schreef madam-april het volgende:
[..]
Welke uitspraken heb ik gedaan over de ouders?
quote:Op donderdag 14 april 2016 23:49 schreef madam-april het volgende:
[..]
Natuurlijk wel! Het is HUN VERANTWOORDELIJKHEID om hun kind veilig te houden, het kind is verdronken dit had makkelijk voorkomen kunnen worden en is hun 100% aan te reken!!
quote:Op vrijdag 15 april 2016 00:04 schreef madam-april het volgende:
[..]
Om je kinderen gewoon in je zicht te houden hoef je niet perfect te zijn.. Het is gewoon gemakzucht van een, schrikbarend hoog aantal, ouders..
Goed daar heb je een punt, laat ik het anders formuleren: degene die op dat moment de verantwoordelijkheid droeg voor het kind had dit moeten en kunnen voorkomen.quote:Op vrijdag 15 april 2016 23:24 schreef Re het volgende:
[..]
en als het de oppas was, of opa en oma, of als ze nooit geneukt zouden hebben...
In de eerste reactie stel ik enkel dat hun gedrag er toe heeft geleid dat dit gebeurd is. Ik veroordeel hun niet, enkel hun gedrag (in deze situatie)quote:
Het ging over wat je insinueert. Daar had jij het tenslotte ook over, over insinuaties.quote:Op zaterdag 16 april 2016 00:09 schreef madam-april het volgende:
[..]
In de eerste reactie stel ik enkel dat hun gedrag er toe heeft geleid dat dit gebeurd is. Ik veroordeel hun niet, enkel hun gedrag (in deze situatie)
De tweede ging niet specifiek over de ouders in kwestie. Het was een reactie op iemand die stelde dat ouders dit soort dingen niet kunnen voorkomen, dat het een onvermijdelijk risico is..
Zit dat kind van jou aan de ritalin?quote:Op vrijdag 15 april 2016 22:32 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ze hebben niet goed opgelet, hij heeft de kans gekregen om weggelopen en is vervolgens in een sloot terecht gekomen en verdronken.. Als zij beter op hun kind hadden gelet, dan had hij niet de kans gehad om weg te lopen, dan was hij niet in de buurt van die sloot geweest, dan was hij niet in die sloot gevallen en dan was hij niet verdronken. Zo simpel is het!
Ze hebben het niet expres gedaan maar ze hadden het wel kunnen voorkomen.
Ik ben het bijna nooit met je eens maar je slaat de spijker op zijn kop.quote:Op vrijdag 15 april 2016 22:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Laat ik dat nou vinden van jouw uitspraken over de ouders van de verdronken kleuter! Je kent de omstandigheden totaal niet maar je hebt wel je oordeel al klaar.
Het is maar goed dat ik je in IRL niet ken, je had morgen nameljk de kinderbescherming over de vloer gehad.quote:Op zaterdag 16 april 2016 00:09 schreef madam-april het volgende:
[..]
In de eerste reactie stel ik enkel dat hun gedrag er toe heeft geleid dat dit gebeurd is. Ik veroordeel hun niet, enkel hun gedrag (in deze situatie)
De tweede ging niet specifiek over de ouders in kwestie. Het was een reactie op iemand die stelde dat ouders dit soort dingen niet kunnen voorkomen, dat het een onvermijdelijk risico is..
Wat zou ik dan insinueren volgens jou?quote:Op zaterdag 16 april 2016 00:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Het ging over wat je insinueert. Daar had jij het tenslotte ook over, over insinuaties.
Die kan ik wel ff invullen namens de rest op Fok in jouw stijl:quote:Op zaterdag 16 april 2016 00:29 schreef madam-april het volgende:
[..]
Wat zou ik dan insinueren volgens jou?
Laten we er geen haarkloverij van maken. Ik denk dat je dondersgoed begrijpt waar ik, met anderen in dit topic, op doel.quote:Op zaterdag 16 april 2016 00:29 schreef madam-april het volgende:
[..]
Heb jij wel door dat er nu een lief klein kindje in een heel klein kistje ergens in Gorinchem in een kamertje staat, wat twee dagen geleden nog vrolijk door het huis liep?quote:Op zaterdag 16 april 2016 00:29 schreef madam-april het volgende:
[..]
Dat kind van mij? Hoe haal je het in je hoofd om zo respectloos over mijn kinderen te praten?quote:Op zaterdag 16 april 2016 00:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zit dat kind van jou aan de ritalin?
Zoals jij hier post, ik vrees een zeer over beschermde moeder met wat fobieën en trauma's.
En het ergste is dat je denkt het goed te doen, en daarom ergens het "recht" te hebben om deze ouders zonder meer info dan in de OP te mogen veroordelen. Lekker veilig op een forum...
Karma is a bitch, vergeet dat niet.
Correctie - je veroordeeld de aanname die je zelf doet over hun gedrag.quote:Op zaterdag 16 april 2016 00:44 schreef madam-april het volgende:
[..]
Dat kind van mij? Hoe haal je het in je hoofd om zo respectloos over mijn kinderen te praten?
Niet dat het er wat toe doet of dat het jou wat aan gaat, maar nee geen van mijn kinderen gebruikt Ritalin.
Nogmaals ik heb die ouders nooit persoonlijk aangevallen enkel hun gedrag in deze situatie. Ik veroordeel die ouders niet, ik veroordeel hun gedrag in deze situatie. Dat is een groot verschil. Wat jij echter doet, keer op keer, is mij als persoon/moeder aanvallen. Jij doet precies wat je mij verwijt.
Lees de rest nog maar eens terug.quote:Op zaterdag 16 april 2016 00:44 schreef madam-april het volgende:
[..]
Dat kind van mij? Hoe haal je het in je hoofd om zo respectloos over mijn kinderen te praten?
Niet dat het er wat toe doet of dat het jou wat aan gaat, maar nee geen van mijn kinderen gebruikt Ritalin.
Nogmaals ik heb die ouders nooit persoonlijk aangevallen enkel hun gedrag in deze situatie. Ik veroordeel die ouders niet, ik veroordeel hun gedrag in deze situatie. Dat is een groot verschil. Wat jij echter doet, keer op keer, is mij als persoon/moeder aanvallen. Jij doet precies wat je mij verwijt.
Ik zou ze met alle plezier binnen laten en laten zien hoe ik voor mijn kinderen zorg. Ik heb niets te vrezen van de Kinderbescherming.quote:Op zaterdag 16 april 2016 00:25 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het is maar goed dat ik je in IRL niet ken, je had morgen nameljk de kinderbescherming over de vloer gehad.
Dat je niet het empathisch vermogen hebt, dat dit elke goede ouder kan over komen, ook jou en je partner. Je hoog van de toren blaast hier en online die ouders nog ff 1,2,3 nee 10 trappen na geeft... Ik hoop serieus dat je zit te trollen.
Ik interesseer me altijd voor ouders, zeker wanneer ouders op een online forum even te kakken worden gezet.quote:Op zaterdag 16 april 2016 00:53 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ik zou ze met alle plezier binnen laten en laten zien hoe ik voor mijn kinderen zorg. Ik heb niets te vrezen van de Kinderbescherming.
Het heeft niets met empathisch vermogen te maken. Sommige dingen kunnen gewoon voorkomen worden, punt! Het is jouw verantwoordelijkheid als ouder om die dingen te voorkomen. Natuurlijk is het erg voor die ouders, natuurlijk deden ze het niet expres, maar ze hadden het kunnen voorkomen.
En sinds wanneer interesseer jij je voor wat goed is voor de ouders van een slachtoffer?
ben je nou echt zo dom of doe je net alsof?quote:Op zaterdag 16 april 2016 00:53 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ik zou ze met alle plezier binnen laten en laten zien hoe ik voor mijn kinderen zorg. Ik heb niets te vrezen van de Kinderbescherming.
Het heeft niets met empathisch vermogen te maken. Sommige dingen kunnen gewoon voorkomen worden, punt! Het is jouw verantwoordelijkheid als ouder om die dingen te voorkomen. Natuurlijk is het erg voor die ouders, natuurlijk deden ze het niet expres, maar ze hadden het kunnen voorkomen.
En sinds wanneer interesseer jij je voor wat goed is voor de ouders van een slachtoffer?
Ga jij mij nou verwijten dat ik conclusies trekt zonder inhoudelijke info? JIJ, de koningin van conclusies gebaseerd op aannames, suggestie en speculatie?!quote:Op zaterdag 16 april 2016 00:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Lees de rest nog maar eens terug.
Jij bent serieus een van de twee hier, die de ouders het overlijden van hun kindje, zonder inhoudelijke info in de schoenen schuift.
En hier vervolgens pretendeert dat het jou nooit zou overkomen want jij bent wel een goede ouder.
Dat mag en dat kan maar dat krijg je wel een reactie.
Want dat overkomt mij niet en dat gebeurt mij niet, zijn wel fikse uitspraken, die je pas na jaren kan waarmaken.
Nou noem eens één mogelijk scenario waarbij het de ouders niet te verwijten is dat zij hun kind uit het oog zijn verloren?quote:Op zaterdag 16 april 2016 00:49 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
Correctie - je veroordeeld de aanname die je zelf doet over hun gedrag.
Zonder informatie over het daadwerkelijke gedrag concludeer jij dat ze onverantwoordelijk waren/zijn.
Dat is hetgeen waar iedereen over heen valt.
Stel je kind is 14 en wordt geschorst ivm een vechtpartij.
Dan ga je toch ook niet blindelings af op wat de school die er niet bij was zegt? Dan oordeel je toch ook niet direct dat het aan jouw kind ligt omdat die immers geschorst is?
Waarom dan wel nu meteen een verwijt maken naar mensen met een enorm verlies zonder dat je echt weet wat er gebeurd is ?
Blijf lekker on topic en geef bronnen, linken en dan praten we verder.quote:Op zaterdag 16 april 2016 00:58 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ga jij mij nou verwijten dat ik conclusies trekt zonder inhoudelijke info? JIJ, de koningin van conclusies gebaseerd op aannames, suggestie en speculatie?!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |