abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 april 2016 @ 13:54:45 #1
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_161423259
Derksen: Clubs hebben soms te veel Marokkaanse spelers

Voetbalanalist Johan Derksen (67) heeft maandag in het RTL-sportprogramma Voetbal Inside zijn vrees uitgesproken over de ontwikkelingen bij amateurclubs in Nederland. Volgens Derksen functioneren sommige clubs niet meer of verdwijnen ze zelfs door een te groot percentage spelers met een Marokkaanse achtergrond. ,,Ik zal wel worden weggezet als racist, maar dat interesseert me dus geen reet'', aldus Derksen.

Volgens Derksen zijn er clubs 'naar de klote gegaan' omdat hun velden in de buurt lagen van plekken waar veel Marokkaanse gezinnen wonen. ,,Marokkaanse spelers krijgen dan de overhand in de selectie en dat functioneert dus bijna nergens. Nederlandse jongeren gaan naar andere clubs. Die willen niet met negen Marokkaanse jongens werken die niet in hun blote kont durven te douchen.''

Probleem
Terwijl presentator Wilfred Genee Derksen wees op zijn wellicht ongenuanceerde uitspraken, ging Johan nog even fijntjes door op het onderwerp. Met een ernstig gezicht: ,,Het werkt niet als Marokkanen in amateurclubs de overhand krijgen. Er wordt nooit eerlijk over gesproken in dit land. Maar het is wel degelijk een probleem. Een veel groter probleem dan we met z'n allen willen onderkennen. Ik ben niet voor niets verhuisd uit Gouda waar veel Marokkanen wonen.''

Johan Derksen gebruikte voor zijn uitspraken de maandag in het AD verschenen column van Hugo Borst als basis. Borst signaleert in zijn column de ontwikkelingen die door Derksen op geheel eigen wijze werden aangehaald en geïnterpreteerd. Borst: ,,Ik heb het menig trainer off the record horen zeggen: niet te veel van die gasten in je ploeg.'' En: ,,Durven we over deze gevoelige materie te praten? Ik denk dat dat nodig is.''

De reacties op het betoog van Derksen waren op sociale media zeer divers. ,,Goed dat je dit bij naam durft te noemen'', reageert iemand. Weer een ander vindt de uitspraken echt niet kunnen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)kaanse-spelers.dhtml

Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_161423334
JOHAN _O_
pi_161423340
quote:
3s.gif Op donderdag 14 april 2016 13:53 schreef de_boswachter het volgende:
Mensen die vinden dat Derksen ongelijk heeft :')

Zijn vast en zeker roeptoeteraars welke nog nooit op een amateurveld hebben gestaan. Altijd gezeik met de zogenaamde Marokkanenteams. Kort lontje, opgefokt sfeertje etc.
Of je nu tegen een 1e of 6e klasse reserve elftal speelt, maakt geen fluit uit.

Niet voor niets dat bij het gros van de incidenten 'Marokkaanse' teams betrokken zijn.

Derksen zegt wat gewoon de keiharde waarheid is. Alleen op het moment dat feiten hard gemaakt worden en worden uitgesproken komt de racismeroepmaffia weer om de bocht gevlogen.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_161423347
quote:
14s.gif Op donderdag 14 april 2016 13:58 schreef dimmak het volgende:

[..]

In mijn jeugd altijd tegen Spartaan '20 mogen aantreden. DHZ en Neptunus zijn ook van die fijne clubs. Wat een walgelijk volk loopt daar rond. Gestaakte wedstrijd tegen DHZ waarbij alle zaken uit onze kleedkamers waren gejat, er meerdere supporters het veld op komen gerend die bedreigingen naar ieder zijn hoofd aan het gooien zijn. En dan speelde je gvd in B1, waar je nog enigszins mag verwachten dat je enige fatsoensnormen had..
pi_161423374
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 13:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eh, wat?
Het is NU toch ook duidelijk dat je het er moeilijk over kan hebben? Dat maakt Derksen toch ook duidelijk.
pi_161423525
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 13:59 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het is NU toch ook duidelijk dat je het er moeilijk over kan hebben? Dat maakt Derksen toch ook duidelijk.
Hoezo moeilijk? Hij wordt niet de mond gesnoerd, mensen vallen hem bij en mensen vallen hem of zijn uitingen aan. Dat lijkt me vrij inherent aan iets publiekelijk roepen. Als je daar niet mee om kunt gaan en roept dat je dit niet kunt bespreken omdat mensen er iets van vinden moet je gewoon je bek houden.
pi_161423542
En de politie kan niets doen. Wat Johan Derksen aangeeft is precies wat ik ken. Ook uit de horeca. Een paar man binnen is prima. Totdat het er meer worden. Dan krijg je groepsvorming en gaat het mis.
pi_161423552
quote:
10s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoezo moeilijk? Hij wordt niet de mond gesnoerd, mensen vallen hem bij en mensen vallen hem of zijn uitingen aan. Dat lijkt me vrij inherent aan iets publiekelijk roepen. Als je daar niet mee om kunt gaan en roept dat je dit niet kunt bespreken omdat mensen er iets van vinden moet je gewoon je bek houden.
Moeilijk als je niet serieus genomen wordt.
pi_161423564
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:07 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Moeilijk als je niet serieus genomen wordt.
Als je er de illusie op nahoudt dat iedereen je serieus moet nemen en het met je eens moet zijn wordt het tijd om een psychiater op te zoeken.
pi_161423586
quote:
10s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je er de illusie op nahoudt dat iedereen je serieus moet nemen en het met je eens moet zijn wordt het tijd om een psychiater op te zoeken.
Het gaat ook gewoon over de politiek.
pi_161423648
Mensen die vinden dat Derksen ongelijk heeft :')

Zijn vast en zeker roeptoeteraars welke nog nooit op een amateurveld hebben gestaan. Altijd gezeik met de zogenaamde Marokkanenteams. Kort lontje, opgefokt sfeertje etc.
Of je nu tegen een 1e of 6e klasse reserve elftal speelt, maakt geen fluit uit.

Niet voor niets dat bij het gros van de incidenten 'Marokkaanse' teams betrokken zijn.

Derksen zegt wat gewoon de keiharde waarheid is. Alleen op het moment dat feiten hard gemaakt worden en worden uitgesproken komt de racismeroepmaffia weer om de bocht gevlogen.
U MAD?
pi_161423718
quote:
10s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou volgens mij zat er een mannetje bij Pauw die al sprak over aangifte doen. Meteen de mond snoeren die Derksen.
pi_161423731
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:14 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Nou volgens mij zat er een mannetje bij Pauw die al sprak over aangifte doen. Meteen de mond snoeren die Derksen.
Indrukwekkend inderdaad, voor je het weet zit Derksen vast!
pi_161423744
Die Marokkaanse man begint niet voor niets met het opnoemen wat fout is. Er IS een groot probleem. Dat zag je twintig jaar geleden ook al.
pi_161423745
De doodstraf is afgeschaft maar ik vind dat Derksen minimaal TBS moet krijgen voor zijn uitspraak dat Marokkanen vaak lastige jongens zijn in een groep.
  donderdag 14 april 2016 @ 14:21:33 #17
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_161423885
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:06 schreef Jaroon het volgende:
En de politie kan niets doen. Wat Johan Derksen aangeeft is precies wat ik ken. Ook uit de horeca. Een paar man binnen is prima. Totdat het er meer worden. Dan krijg je groepsvorming en gaat het mis.
Kortom, een hoog na-aapgehalte?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_161423905
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:21 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Kortom, een hoog na-aapgehalte?
Van Derksen? Lijkt mij niet. Ik zeg het al jaren zo. Daarom kreeg ik een ban bij Marokko.nl
  donderdag 14 april 2016 @ 14:23:16 #19
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_161423923
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:22 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Van Derksen? Lijkt mij niet. Ik zeg het al jaren zo. Daarom kreeg ik een ban bij Marokko.nl
Nee. bij de Marokkanen als de groep te groot wordt.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_161423953
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:22 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het is voor Derksen ook niet de eerste keer dat hij een uitspraak over Marokkanen doet.
pi_161423981
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:23 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Nee. bij de Marokkanen als de groep te groot wordt.
Men voelt zich zeker als groep. Dat is iets vreemds om te zien. Ik heb zo'n groep uit de bar laten zetten. Je ziet het volkomen mis gaan.
pi_161424004
quote:
7s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is voor Derksen ook niet de eerste keer dat hij een uitspraak over Marokkanen doet.
Dat weet ik niet. Ik ken de man niet goed genoeg. Mijn opmerking eerder gaat meer over dat je niet zo vrij dingen kon en kan zeggen.
  donderdag 14 april 2016 @ 14:27:26 #23
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_161424039
Ik vraag me de hele tijd af; waarom praten we eigenlijk over Marokkanen? Al deze mensen hebben neem ik aan gewoon een Nederlands paspoort en zijn hier geboren? Dan zijn ze toch gewoon Nederlander....
Where law ends, tyrrany begins.
pi_161424081
quote:
19s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:27 schreef Gunner het volgende:
Ik vraag me de hele tijd af; waarom praten we eigenlijk over Marokkanen? Al deze mensen hebben neem ik aan gewoon een Nederlands paspoort en zijn hier geboren? Dan zijn ze toch gewoon Nederlander....
Men ziet zichzelf als Marokkaan.......dan Nederlander. Wat is het probleem? Die man bij Pauw zegt het zelf ook zo.
pi_161424083
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:25 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Ik ken de man niet goed genoeg. Mijn opmerking eerder gaat meer over dat je niet zo vrij dingen kon en kan zeggen.
Die stelling lijkt me vrij onhoudbaar sinds hij in meerdere tv-programma's z'n hersenscheten heeft kunnen uiten en er niemand is die hem daarin tegenhoudt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')