abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 13 april 2016 @ 10:27:11 #1
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_161395066
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor aan wil maken.

Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 13 april 2016 @ 13:53:10 #2
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161398938
Ik ga denk ik eens een begin maken met wat basic kattentraining. De "zit" kent ie al ivm eerder hij geen eten krijg. Maar nu meer richting dat hij met eten pakken niet z'n nagels moet gebruiken of hard moet bijten. Zoiets :+
Nog effe bekijken hoe en wat ik het aanpak. Mensen hier ervaring / ideeen?
  woensdag 13 april 2016 @ 13:57:00 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161399033
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2016 13:53 schreef Cue_ het volgende:
Ik ga denk ik eens een begin maken met wat basic kattentraining. De "zit" kent ie al ivm eerder hij geen eten krijg. Maar nu meer richting dat hij met eten pakken niet z'n nagels moet gebruiken of hard moet bijten. Zoiets :+
Nog effe bekijken hoe en wat ik het aanpak. Mensen hier ervaring / ideeen?
Wel een vraag: waarom? :?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 13 april 2016 @ 14:11:38 #4
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161399316
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 13:57 schreef Lienekien het volgende:
Wel een vraag: waarom? :?
Vooral nieuwsgierigheid of het kan, lijkt me wel leuk om eens te proberen :)
  woensdag 13 april 2016 @ 14:13:44 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161399356
Vindt je kat het ook leuk?

Geen eten geven als hij niet gaat zitten, vind ik een beetje pesterig. En het is geen hond, hè. :{
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 13 april 2016 @ 14:19:21 #6
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161399478
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 14:13 schreef Lienekien het volgende:
Vindt je kat het ook leuk?

Geen eten geven als hij niet gaat zitten, vind ik een beetje pesterig. En het is geen hond, hè. :{
Geen idee nog he.
Hij gaat altijd zitten, dus hij krijgt altijd eten. Tis niet dat ik hem laat verhongeren omdat hij niet luistert. Tis en blijft een kat natuurlijk.
  woensdag 13 april 2016 @ 14:23:40 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161399575
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2016 14:19 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Geen idee nog he.
Hij gaat altijd zitten, dus hij krijgt altijd eten. Tis niet dat ik hem laat verhongeren omdat hij niet luistert. Tis en blijft een kat natuurlijk.
Oh. Ja, zo heb ik mijn kat ook getraind. Ze gaat altijd voor me zitten als ik eet. Ze komt naar de keuken als ik het kastje opendoe waar de brokjes in staan. Ze gaat op mijn plek op de bank liggen als ik opsta. Werkt heel goed.
The love you take is equal to the love you make.
pi_161399688
quote:
10s.gif Op woensdag 13 april 2016 14:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Oh. Ja, zo heb ik mijn kat ook getraind. Ze gaat altijd voor me zitten als ik eet. Ze komt naar de keuken als ik het kastje opendoe waar de brokjes in staan. Ze gaat op mijn plek op de bank liggen als ik opsta. Werkt heel goed.
Heb mijn kat zo getraind dat hij op schoot springt als ik op mijn been tik, knappe kat!
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_161399748
Die van mij gaat naast haar speeldoos zitten als ze geëntertaind wil worden. Kat traint mij -O-
  woensdag 13 april 2016 @ 14:35:10 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161399761
quote:
10s.gif Op woensdag 13 april 2016 14:30 schreef roos85 het volgende:

[..]

Heb mijn kat zo getraind dat hij op schoot springt als ik op mijn been tik, knappe kat!
Dat is meer je kat op een idee brengen, imo. ;)

Maar zonder gekkigheid, iets wat de kat al min of meer uit zichzelf doet, kun je wel aanmoedigen. Ik had een kat die eens spontaan vanaf de grond in mijn armen sprong terwijl ik met iemand stond te praten. Op den duur, als ik op mijn borst klopte en 'kom maar' zei, dan sprong ze omhoog. Was erg leuk. O+
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 13 april 2016 @ 14:40:49 #11
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161399847
Dat soort dingetjes idd. Gewoon eens op letten / aanmoedigen, het goede motiveren en het slechte negeren.
pi_161399869
Mijn katten mogen niet in de slaapkamer als ik er zelf niet ben, dus 's morgens als ik daar de deur uit loop roep ik "kom" en dan huppelen er 2 dames voor me uit de trap af O+ En als ze het er niet mee eens zijn krijg ik commentaar en draaien ze zich daarna nog een keer om. En als ik dan op de deur klop (zachtjes) en het nog eens zeg komen ze wel O+
  woensdag 13 april 2016 @ 14:49:57 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161400021
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2016 14:40 schreef Cue_ het volgende:
Dat soort dingetjes idd. Gewoon eens op letten / aanmoedigen, het goede motiveren en het slechte negeren.
Misschien een open deur, maar ik doe het meeste met mijn stem. Dat begint al op dag een op vrolijke, nadrukkelijke toon praten en bijv. bij prettige dingen als eten geven bijna overdreven dingen zeggen als 'ja? Wil je eten? Asjeblieft! Lekker eten!' De kat verbindt dan positieve dingen aan je stem. En daar gaat een kat dan echt op reageren. Ze is direct op mij gefocust als ik op die toon praat. Een laag en luid 'nee' komt soms ook erg van pas.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 13 april 2016 @ 14:56:56 #14
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161400151
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 14:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Misschien een open deur, maar ik doe het meeste met mijn stem. Dat begint al op dag een op vrolijke, nadrukkelijke toon praten en bijv. bij prettige dingen als eten geven bijna overdreven dingen zeggen als 'ja? Wil je eten? Asjeblieft! Lekker eten!' De kat verbindt dan positieve dingen aan je stem. En daar gaat een kat dan echt op reageren. Ze is direct op mij gefocust als ik op die toon praat. Een laag en luid 'nee' komt soms ook erg van pas.
Zo doe ik nu idd de meeste dingen. "nee" als hij iets doet wat niet mag, waar hij eigenlijk best redelijk naar luistert O+ En vrolijke stem bij iets goeds of positiefs of gewoon eigenlijk bijna altijd :+
Maar bvv een "geen nagels" snapt zo'n kat niet, en "nee" zeggen als ie dat enkel doet om een snoepje te krijgen werkt (lijkt mij) ook averechts. Dus kan altijd kijken of ik daar iets spelende wijs wat mee kan doen qua aanmoedigen met snoepjes als hij het goed doet bv.
  woensdag 13 april 2016 @ 15:01:38 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161400253
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2016 14:56 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Zo doe ik nu idd de meeste dingen. "nee" als hij iets doet wat niet mag, waar hij eigenlijk best redelijk naar luistert O+ En vrolijke stem bij iets goeds of positiefs of gewoon eigenlijk bijna altijd :+
Maar bvv een "geen nagels" snapt zo'n kat niet, en "nee" zeggen als ie dat enkel doet om een snoepje te krijgen werkt (lijkt mij) ook averechts. Dus kan altijd kijken of ik daar iets spelende wijs wat mee kan doen qua aanmoedigen met snoepjes als hij het goed doet bv.
Belonen doe je inderdaad alleen bij gedrag dat je wilt aanmoedigen.

Op 'nee' bij klauwen zou ik vervolgens even bij de kat weggaan en staken wat jullie aan het doen waren. Of, als hij ermee stopt zodra jij 'nee' zegt, kun je nog 'goed zo, braaf' zeggen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_161400557
Die van mij apporteert en straks komt er een ander bij die volgens de fokker ook apporteert ;(
Het klinkt heel leuk en is ook wel leuk (soms) maar niet als je net van je werk komt, de deur nog niet binnen bent en je al opgewacht wordt door een kat met een foezeltje in zijn bek.
Met een beetje mazzel gaan de soon to be 2 katten met elkaar apporteren :)
  woensdag 13 april 2016 @ 21:07:09 #17
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_161409536
Je katten hebben dan wel door dat je 2 handen hebt om 2 speeltjes tegelijk te gooien. :D
pi_161411243
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 21:07 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Je katten hebben dan wel door dat je 2 handen hebt om 2 speeltjes tegelijk te gooien. :D
Mijn arme polsen ;(
pi_161418416
Een nieuw huis, een nieuwe omgeving voor de kat. Lekker dicht bij het bos. Nu stikt het echter van de teken. Ik zie ze lopen over zijn vacht en ik heb er inmiddels al een paar weg moeten pulken.
Welk middeltje is -naar jullie ervaring- effectief om die dingen van mijn kat te houden?

Er zit al helemaal een soort bultje (rood, niet zwart als in een tekenkopje) in zijn nek van het eerder wegdraaien van zo'n kutding ;(
pi_161418466
quote:
5s.gif Op donderdag 14 april 2016 10:17 schreef Anastasis het volgende:
Een nieuw huis, een nieuwe omgeving voor de kat. Lekker dicht bij het bos. Nu stikt het echter van de teken. Ik zie ze lopen over zijn vacht en ik heb er inmiddels al een paar weg moeten pulken.
Welk middeltje is -naar jullie ervaring- effectief om die dingen van mijn kat te houden?

Er zit al helemaal een soort bultje (rood, niet zwart als in een tekenkopje) in zijn nek van het eerder wegdraaien van zo'n kutding ;(
Ik gebruik broadline maar heb ook andere druppels geprobeert. Dat werkt geweldig tegen vlooien, slechts 2 a 3 weken tegen teken als ze bijten. Maar ik heb last van teken die in huis uit de vacht vallen voor ze gebeten hebben. Die zijn dus niet dood en daar kun je dus zelf door gebeten worden :{
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_161418492
Volgens mij is het enigste wat echt tegen teken werkt bij katten de seresto band. Andere middelen zijn giftig voor katten of werken maar heel kort.
pi_161418745
Ik ben aan het googlen, maar dat ding zou werken voor 8 maanden :o dat zij echt top zijn
  donderdag 14 april 2016 @ 10:47:24 #23
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161418841
Wat voor ontwormingsmiddelen gebruiken jullie? Wantja heb je ook weer een paar merken / soorten van? Tips?
pi_161419088
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 10:22 schreef Dragonberry het volgende:
Volgens mij is het enigste wat echt tegen teken werkt bij katten de seresto band. Andere middelen zijn giftig voor katten of werken maar heel kort.
De Seresto band. _O_ Eén van mijn katten had een heftige vlooienallergie waarbij druppels nooit genoeg waren. Sinds die band heeft hij nergens meer last van. O+ Geen kale plekken en geïrriteerde huid meer. Zo blij mee. O+
pi_161419127
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 10:40 schreef Anastasis het volgende:
Ik ben aan het googlen, maar dat ding zou werken voor 8 maanden :o dat zij echt top zijn
Teken hadden wij niet zoveel last van, dus daar kan ik weinig over zeggen. Maar qua vlooien werkt het echt zo lang. Wij zouden het anders meteen merken met de vlooienallergie van onze kat. We zitten nu aan het tweede bandje.
  Moderator donderdag 14 april 2016 @ 11:32:55 #26
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_161419654
quote:
14s.gif Op donderdag 14 april 2016 11:02 schreef Myraela het volgende:

[..]

De Seresto band. _O_ Eén van mijn katten had een heftige vlooienallergie waarbij druppels nooit genoeg waren. Sinds die band heeft hij nergens meer last van. O+ Geen kale plekken en geïrriteerde huid meer. Zo blij mee. O+
Ik ben altijd zo bang dat ze zich aan zo'n band ophangen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_161423750
quote:
7s.gif Op donderdag 14 april 2016 10:47 schreef Cue_ het volgende:
Wat voor ontwormingsmiddelen gebruiken jullie? Wantja heb je ook weer een paar merken / soorten van? Tips?
De broadline die ik gebruik tegen vlooien en teken is ook meteen ontworming :)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_161423763
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 11:32 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik ben altijd zo bang dat ze zich aan zo'n band ophangen.
Of vast komt te zitten. Daar ben ik ook bang voor anders zie ik zo n band wel zitten tege teken.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_161425269
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 11:32 schreef senesta het volgende:
Ik ben altijd zo bang dat ze zich aan zo'n band ophangen.
Dat was voor mij ook de reden waarom mijn katten nooit bandjes hadden. Maar mijn dierenarts verzekerde mij dat deze veilig was. Ze zeggen dat hij los gaat wanneer de kat zou blijven hangen.
pi_161426087
quote:
14s.gif Op donderdag 14 april 2016 15:25 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat was voor mij ook de reden waarom mijn katten nooit bandjes hadden. Maar mijn dierenarts verzekerde mij dat deze veilig was. Ze zeggen dat hij los gaat wanneer de kat zou blijven hangen.
Eens even dood googel gegooid. ¤25,- voor een band.
Fijn dat ie los gaat.
Maar gaat ie ook niet te gemakkelijk los? Als ik elke week een nieuwe band moet kopen gaat het ook duur worden :?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_161429068
quote:
14s.gif Op donderdag 14 april 2016 15:25 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat was voor mij ook de reden waarom mijn katten nooit bandjes hadden. Maar mijn dierenarts verzekerde mij dat deze veilig was. Ze zeggen dat hij los gaat wanneer de kat zou blijven hangen.
Ik weet niet of dat bij alle bandjes is maar de vlooienbandjes die ik vroeger gebruikte hadden van die inkepingen die de band uitrekken in een soort gaas patroon zodra er wat kracht op wordt uitgeoefend. Dat is dus tegen het ophangen of ergens achter blijven hangen. Ik heb ook een keer gehad dat mijn kat op 3 poten binnen kwam hinkelen omdat zijn voorpootje achter het bandje bleef hangen daardoor..

De dierenarts van mij raad "comfortis" pilletjes aan. Die werken ook echt fantastisch tegen de vlooien. Moeite waard als je net als ik geen fan bent van bandjes en als druppels niet voldoende werken.
  Moderator donderdag 14 april 2016 @ 23:10:58 #32
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_161436309
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:56 schreef CarlosJacques het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat bij alle bandjes is maar de vlooienbandjes die ik vroeger gebruikte hadden van die inkepingen die de band uitrekken in een soort gaas patroon zodra er wat kracht op wordt uitgeoefend. Dat is dus tegen het ophangen of ergens achter blijven hangen. Ik heb ook een keer gehad dat mijn kat op 3 poten binnen kwam hinkelen omdat zijn voorpootje achter het bandje bleef hangen daardoor..

De dierenarts van mij raad "comfortis" pilletjes aan. Die werken ook echt fantastisch tegen de vlooien. Moeite waard als je net als ik geen fan bent van bandjes en als druppels niet voldoende werken.
Ik heb de pilletjes geprobeerd omdat Dodge allergisch is voor veel druppels maar hij werd echt heel ziek van die pillen ;(
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator donderdag 14 april 2016 @ 23:12:17 #33
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_161436344
http://thebestcatpage.com(...)ats-researchers-say/

Dit vind ik overigens wel heel erg fijn nieuws O+
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_161465839
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 23:10 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik heb de pilletjes geprobeerd omdat Dodge allergisch is voor veel druppels maar hij werd echt heel ziek van die pillen ;(
Oh wat vervelend! Dat zal dan per kat verschillen. Ik was er in het begin ook best huiverig voor want het is best een flinke pil en het is toch iets wat vlooien dood. Maar hij had zoveel last van die vlooien dat ik het toch maar getest heb. Na een paar uur vielen die vlooien er allemaal gewoon dood af, hij heeft sindsdien weer een prachtige vacht en krabt/bijt niet meer. Lijkt wel of ie ook twee keer zoveel energie heeft nu.

Druppels werkte bij mij niet omdat ik nogal een actieve lenige kat heb die het voor elkaar krijgt om die druppels altijd weer af te wrijven of likken. Een bandje wil ik em niet aandoen.

Er zijn overigens bij de DA ook gewoon inentingen tegen vlooien te krijgen, denk dat die ongeveer op dezelfde manier werken.

Het blijven rotdingen, die vlooien.
  roze zondag 17 april 2016 @ 01:00:49 #35
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_161482804
Hoe krijgen jullie de kat ontwormt? Mijn kat trapt nergens in en laat het ook echt niet in haar bek/strot gooien.
Your beauty never ever scared me.
pi_161482838
Bij ons lukt dat ook niet..of ze kotsen het na 5min weer uit }:|
Nu pipetten van de DA alles in 1
pi_161482860
quote:
2s.gif Op zondag 17 april 2016 01:00 schreef Amarantha het volgende:
Hoe krijgen jullie de kat ontwormt? Mijn kat trapt nergens in en laat het ook echt niet in haar bek/strot gooien.
Broadline pipet voor in de nek. Tegen wormen, vlooien en teken
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  roze zondag 17 april 2016 @ 01:04:47 #38
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_161482867
Tegen vlooien en teken heeft de kat al een duur bandje om.
Your beauty never ever scared me.
  zondag 17 april 2016 @ 01:52:55 #39
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_161483455
quote:
2s.gif Op zondag 17 april 2016 01:04 schreef Amarantha het volgende:
Tegen vlooien en teken heeft de kat al een duur bandje om.
Je hebt ook nekdruppels louter tegen wormen.

Wat betreft de vlooienprik bij de DA (zag ik hierboven voorbijkomen): die maakt bijtende vlooien steriel, maar doodt geen vlooien. Bij een vlooienallergie zal dat dus niet helemaal afdoende zijn voor de kat, want elke nieuwe beet is dan al genoeg om een reactie op te roepen.

Onze Dirk is ook allergisch en hij krijgt én tweemaal per jaar de prik bij de DA én regelmatig pipetten die onmiddellijk vlooien doden. Dubbele aanvalstechniek! Die dubbele dosering zou geen kwaad kunnen, of in elk geval niet erger dan de kwaal zijn.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_161503145
Ik heb van die kleine ontwormingspilletjes via de DA. Ik maal die altijd tot poeder en mix het door wat lekkers, klein beetje kwark of tonijn en het is binnen 10 seconden weg.
  Moderator zondag 17 april 2016 @ 19:58:03 #41
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_161503597
Onze kat heeft een spuit gehad tegen vlooien én een drup toen hij uitlslag had.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 17 april 2016 @ 20:46:18 #42
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_161504941
Mijn poes en kat hebben al 2 of 3 jaar geen vlooien en ander ongedierte pillen ed gehad. Nergens last van. Zijn wel binnenkatten.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_161505284
Ik ontvlooi mijn kat meestal in april tot september, daarna niet meer (binnenkat)
pi_161515408
Binnen- of buitenkat dat is wel echt een wereld van verschil. Mijn kat is elke dag buiten en ik woon naast een natuurgebied waar hij veel muizen vangt. Dan hou je wormen en vlooien echt niet tegen. Overigens heeft mijn kat nog nooit een teek gehad, terwijl ik bij mijn vorige kat die in dezelfde omgeving leefde regelmatig een teek moest verwijderen. Heel apart.
pi_161538782
Aankomende vrijdag gaan we onze nieuwe kat bij de fokker ophalen.
Het is een dame en het halfzusje van onze Banjer met 1 maand verschil tussen hun beide (beide zijn 4 geworden dit jaar).
Bij onze vorige 2 volwassen katten kwamen kittens en dat was gewoon neerzetten en dat ging altijd wel goed.
Nu wordt het een volwassen poes bij een volwassen kater hoe kunnen we dat het beste aanpakken.
Dor de deur heen laten wennen zoals ik weleens gelezen heb heeft bij ons geen zin, 1 deur gaat naar boven met ook de buitendeur en de andere deur naar de bijkeuken waar de kattenbak staat en de uitgang naar de ren.
Wij hebben een bench staan dus die opzetten en dan kijken of banjer er in wil zodat zijn geur alvast in het kleed trekt ? De bench helemaal afdekken of open laten of een gedeelte afdekken ?
Of gewoon los laten en zien waar het schip strand ?
pi_161543082
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 23:23 schreef Sorella het volgende:
Aankomende vrijdag gaan we onze nieuwe kat bij de fokker ophalen.
Het is een dame en het halfzusje van onze Banjer met 1 maand verschil tussen hun beide (beide zijn 4 geworden dit jaar).
Bij onze vorige 2 volwassen katten kwamen kittens en dat was gewoon neerzetten en dat ging altijd wel goed.
Nu wordt het een volwassen poes bij een volwassen kater hoe kunnen we dat het beste aanpakken.
Dor de deur heen laten wennen zoals ik weleens gelezen heb heeft bij ons geen zin, 1 deur gaat naar boven met ook de buitendeur en de andere deur naar de bijkeuken waar de kattenbak staat en de uitgang naar de ren.
Wij hebben een bench staan dus die opzetten en dan kijken of banjer er in wil zodat zijn geur alvast in het kleed trekt ? De bench helemaal afdekken of open laten of een gedeelte afdekken ?
Of gewoon los laten en zien waar het schip strand ?
Ik heb los gelaten en gezien waar het schip naar toe ging :-) En het ging best goed. Geen geblaas of vechten en zo. Momenteel (na 3 jaar) zijn ze soms elkaars beste vriendinnetjes en soms slaan ze elkaar de tent uit.
Ik zag wel dat feliway (standaard in het stopcontact hier) met iets nieuws komt voor katten. Een soort vriendjes feromoon. Geen idee wat ik me daarbij voor moet stellen maar ga het in ieder geval proberen.
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 19 april 2016 @ 10:41:04 #47
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_161544247
Beer heeft van het weekend gevochten en heeft een wondje op zijn rug.
Het was eerst een bobbeltje, dat heeft hij denk ik open gekrabt.
Toen een korstje erop en gisteren was dat er weer af en zag je zo een klein open wondje waar geen bloed of vuil uit kwam.
Zit even te denken of ik vandaag al naar de DA ga of nog even 2 dagen afwacht, het is verder wel schoon enzo.
pi_161560734
Gvd. Luna, poesje van nog geen 1 is weer krols. Ze brult het hele huis bij elkaar.

Heeft iemand een ideetje om dit een beetje te verminderen?
pi_161561172
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 21:36 schreef Rorsach het volgende:
Gvd. Luna, poesje van nog geen 1 is weer krols. Ze brult het hele huis bij elkaar.

Heeft iemand een ideetje om dit een beetje te verminderen?
naar de dierenarts en castreren
pi_161561673
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 21:36 schreef Rorsach het volgende:
Gvd. Luna, poesje van nog geen 1 is weer krols. Ze brult het hele huis bij elkaar.

Heeft iemand een ideetje om dit een beetje te verminderen?
Is normaal kattengedrag. Enige (ook voor de kat beste) remedie is, zoals computergirl zegt, castreren. Is er een bepaalde reden dat je dat nog niet hebt gedaan?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_161561706
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2016 10:41 schreef lipjes het volgende:
Beer heeft van het weekend gevochten en heeft een wondje op zijn rug.
Het was eerst een bobbeltje, dat heeft hij denk ik open gekrabt.
Toen een korstje erop en gisteren was dat er weer af en zag je zo een klein open wondje waar geen bloed of vuil uit kwam.
Zit even te denken of ik vandaag al naar de DA ga of nog even 2 dagen afwacht, het is verder wel schoon enzo.
Als het niet bloedt of stinkt, en de omgeving niet warm of dik is zou ik afwachten. Alleen even kijken of hij het niet telkens openkrabt, want dan moet je daar iets aan doen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_161561733
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 22:00 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Is normaal kattengedrag. Enige (ook voor de kat beste) remedie is, zoals computergirl zegt, castreren. Is er een bepaalde reden dat je dat nog niet hebt gedaan?
De vrouw wilt nog een nestje kittens, daarna wordt ze geholpen (de poes, niet m'n vrouw)
pi_161561951
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 22:01 schreef Rorsach het volgende:

[..]

De vrouw wilt nog een nestje kittens, daarna wordt ze geholpen (de poes, niet m'n vrouw)
En waarom wil de vrouw dat? En moet het per se van jullie poes zijn?
Is er al een planning? En hoe ga je het aanpakken? Heb je al serieus geïnteresseerde baasjes?
Poes loslaten en zwanger terug laten komen houdt risico voor poes in (vechten, infectie).
Krols zijn kost haar veel energie en het beestje zit nu dus regelmatig met hormonen waar ze geen gehoor aan kan geven. Bij een huiskat zal dat elke drie weken gebeuren.
Ik vind het zielig. :{ zeker met de wetenschap dat er al zoveel kittens in het asiel zitten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_161563379
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 22:06 schreef Cat22 het volgende:

[..]

En waarom wil de vrouw dat? En moet het per se van jullie poes zijn?
Is er al een planning? En hoe ga je het aanpakken? Heb je al serieus geïnteresseerde baasjes?
Poes loslaten en zwanger terug laten komen houdt risico voor poes in (vechten, infectie).
Krols zijn kost haar veel energie en het beestje zit nu dus regelmatig met hormonen waar ze geen gehoor aan kan geven. Bij een huiskat zal dat elke drie weken gebeuren.
Ik vind het zielig. :{ zeker met de wetenschap dat er al zoveel kittens in het asiel zitten.
Dit! _O_

Geen nestje en zo snel mogelijk steriliseren. Veel praktijken hebben in t voorjaar hier ook nog Kortings acties voor.

Als je super graag kittens in huis wil kunnen jullie misschien kijken of jullie gevonden nestjes of zwangere poezen op kunnen vangen?
pi_161567646
Ik zie van 2 asiels in de buurt al oproepen langs komen voor gast gezinnen om kittens op te vangen. Als je kittens wil is dit volgens mij het leukste wat er bestaat.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_161571009
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 22:47 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Dit! _O_

Geen nestje en zo snel mogelijk steriliseren. Veel praktijken hebben in t voorjaar hier ook nog Kortings acties voor.

Als je super graag kittens in huis wil kunnen jullie misschien kijken of jullie gevonden nestjes of zwangere poezen op kunnen vangen?
M'n vrouw wilt ieg een nestje met kittens in huis, maar misschien is dit wel iets voor haar.
Eens even informeren bij het asiel in de buurt.

Alleen even kijken hoe zo'n opvangpoes het doet met onze katten.
pi_161573290
Heeey ik heb sins 4 weken 2 katten. Nu gaat het over kattenbak vulling.
Eerst had ik gewoon goedkopen grind dus dan schepte ik elke dag de poepjes
en de plasjes eruit.
Nu heb ik gister VITAKRAFT MAGIC CLEAN gekocht en er dus ook meteen in
gedaan. Vanmorgen zoals iedere morgen haal ik de poepjes eruit. Maar zoals ik dus
begreep hoef je de plasjes er niet uit te halen. En een keertje alles omscheppen. Maar
het zijn dus witte korrels met wat blauwe er door heen. Je kunt er dus met 1 kat 4 weken meedoen den dus met 2 katten ga ik er vanuit 2 weekjes. Ik heb geen geurtjes heb na poep
uit scheppen ook nog even goed geroken ik ruikte niks.
Maar heb ik het zo goed gedaan. over een aantal dagen of week is zijn dus meer als de helft van die witte korrels geel door de plas. Ik ben er nogal onzeker over. Dit is de eerste keer dat ik katten heb.
pi_161575572
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 13:26 schreef Riann het volgende:
Heeey ik heb sins 4 weken 2 katten. Nu gaat het over kattenbak vulling.
Eerst had ik gewoon goedkopen grind dus dan schepte ik elke dag de poepjes
en de plasjes eruit.
Nu heb ik gister VITAKRAFT MAGIC CLEAN gekocht en er dus ook meteen in
gedaan. Vanmorgen zoals iedere morgen haal ik de poepjes eruit. Maar zoals ik dus
begreep hoef je de plasjes er niet uit te halen. En een keertje alles omscheppen. Maar
het zijn dus witte korrels met wat blauwe er door heen. Je kunt er dus met 1 kat 4 weken meedoen den dus met 2 katten ga ik er vanuit 2 weekjes. Ik heb geen geurtjes heb na poep
uit scheppen ook nog even goed geroken ik ruikte niks.
Maar heb ik het zo goed gedaan. over een aantal dagen of week is zijn dus meer als de helft van die witte korrels geel door de plas. Ik ben er nogal onzeker over. Dit is de eerste keer dat ik katten heb.
Als ik het goed begrijp heb je silicakorrels.
Poepjes er uit scheppen. Daarna even de bak doorroeren en klaar. De korrels worden inderdaad geel (ze zuigen de plas op) maar dat maakt niet uit. Pas na een tijd zijn de meeste korrels geel en dan is het tijd om te verschonen. Je hebt alles goed gedaan

Pics van de poezels? ^O^
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_161576595
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 14:59 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp heb je silicakorrels.
Poepjes er uit scheppen. Daarna even de bak doorroeren en klaar. De korrels worden inderdaad geel (ze zuigen de plas op) maar dat maakt niet uit. Pas na een tijd zijn de meeste korrels geel en dan is het tijd om te verschonen. Je hebt alles goed gedaan

Pics van de poezels? ^O^
Dank je voor je antwoord. Dit stelt me weer gerust. Dan ga ik vrijdag nog een paar zakken meer halen zijn nu in aanbieding bij dobey.

En pics zie topic van kattenfoto's ;)
pi_161581404
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 11:54 schreef Rorsach het volgende:

[..]

M'n vrouw wilt ieg een nestje met kittens in huis, maar misschien is dit wel iets voor haar.
Eens even informeren bij het asiel in de buurt.

Alleen even kijken hoe zo'n opvangpoes het doet met onze katten.
^O^

Afhankelijk van hoeveel tijd jullie hebben kun je ook moederloze kittens opvangen. Dat gaat meestal wel goed met eigen katten. En anders de moederpoes op een eigen kamertje en -afhankelijk van haar karakter- van tijd tot tijd in de woonkamer laten. Zo doe ik het ook. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator woensdag 20 april 2016 @ 19:09:39 #61
184769 crew  Deisyy
pi_161581452
Misschien weten jullie een oplossing:

5 maanden geleden zijn wij verhuisd, onze 6-jarige Tom heeft het vanaf het begin al prima naar zijn zin in zijn nieuwe huis, was meteen na de verhuizing al heel erg op zijn gemak, wat me best wel heeft verbaasd omdat het voor katten best een hele grote verandering is zo'n nieuwe omgeving.

Voor in ons nieuwe huis hebben we een nieuwe bank en stoel aangeschaft, maar de stoel ziet er inmiddels al aardig gehavend uit, omdat Tom er telkens met zijn nagels in gaat hangen. Ik heb al het één en ander geprobeerd, dagelijks de stoel inspuiten met Keep Off, krabplanken, een wit laken over de stoel als we weg gaan en naar bed gaan, maar het is alsof de stoel hem in de weg staat, hij neemt hem elke keer te grazen.

Iemand hier een idee hoe ik mijn stoel een beetje kan ontzien?
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  woensdag 20 april 2016 @ 19:27:20 #62
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161582006
Ik zou hem lekker laten. Die stoel is toch al gehavend. Hij zal er niet minder om zitten.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 20 april 2016 @ 19:29:27 #63
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161582070
Of evt kijken of verplaatsen helpt. Verder wat lienekien zegt, als t nu al niets meer is, waarom dan er nog druk om maken :P
Al snap ik dat t balen is. Heb ik ook met mn bank, maar mijn kat zit er meer aan te krabben omdat ie iets wil, dan gewoon zomaar.
  Moderator woensdag 20 april 2016 @ 19:32:56 #64
184769 crew  Deisyy
pi_161582187
quote:
12s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:27 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou hem lekker laten. Die stoel is toch al gehavend. Hij zal er niet minder om zitten.
Ik heb mijn stoel nog niet opgegeven, zit nu bijna dagelijks met een naald alle haaltjes terug te steken, als je het niet weet zie je het niet.... nog niet.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  Moderator woensdag 20 april 2016 @ 19:35:17 #65
184769 crew  Deisyy
pi_161582257
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:29 schreef Cue_ het volgende:
Of evt kijken of verplaatsen helpt. Verder wat lienekien zegt, als t nu al niets meer is, waarom dan er nog druk om maken :P
Al snap ik dat t balen is. Heb ik ook met mn bank, maar mijn kat zit er meer aan te krabben omdat ie iets wil, dan gewoon zomaar.
Ik heb ook echt het idee dat de stoel hem in de weg staat, hij staat in de loop van de kamerdeur naar de schuifpui, ik denk dat hij zonder obstakels door wilt lopen. En hij doet het vooral als we er niet zijn of op bed liggen.

De stoel ziet er nog wel goed uit, maar ik hoopte op wat advies voordat het erger wordt.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  woensdag 20 april 2016 @ 19:53:49 #66
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161582916
quote:
10s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:35 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Ik heb ook echt het idee dat de stoel hem in de weg staat, hij staat in de loop van de kamerdeur naar de schuifpui, ik denk dat hij zonder obstakels door wilt lopen. En hij doet het vooral als we er niet zijn of op bed liggen.

De stoel ziet er nog wel goed uit, maar ik hoopte op wat advies voordat het erger wordt.
Nee, de stoel staat mooi op de route. Is kennelijk een prima plek voor hem om zijn geursporen op af te zetten.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator woensdag 20 april 2016 @ 20:05:00 #67
184769 crew  Deisyy
pi_161583286
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, de stoel staat mooi op de route. Is kennelijk een prima plek voor hem om zijn geursporen op af te zetten.
Dan zal ik voorlopig maar in de weer blijven met mijn naald.

Nou ja, ik ben allang blij dat Tom het hier zo goed naar zijn zin heeft.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_161584038
Ik ga morgen een kat uit het asiel uitzoeken! Heeft er iemand nog tips?

Bij voorbaat dank! :D
  woensdag 20 april 2016 @ 20:48:02 #69
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161584589
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 20:32 schreef Vermon het volgende:
Ik ga morgen een kat uit het asiel uitzoeken! Heeft er iemand nog tips?

Bij voorbaat dank! :D
Heb je een wensenlijstje, dan moet je informeren of de kat eraan voldoet. En als ze het niet weten, kan het dus een gok/risico zijn.

(Binnenkat of buitenkat, kan wel/niet bij andere katten of honden, kan wel/niet bij kinderen, kan wel/niet goed alleen zijn, etc.)

Verder een beetje kijken of het klikt, al zegt dat ook niet alles. De kat van mijn moeder leek in het asiel een knuffel, maar daar bleef thuis niet veel van over.
The love you take is equal to the love you make.
pi_161584648
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 20:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heb je een wensenlijstje, dan moet je informeren of de kat eraan voldoet. En als ze het niet weten, kan het dus een gok/risico zijn.

(Binnenkat of buitenkat, kan wel/niet bij andere katten of honden, kan wel/niet bij kinderen, kan wel/niet goed alleen zijn, etc.)

Verder een beetje kijken of het klikt, al zegt dat ook niet alles. De kat van mijn moeder leek in het asiel een knuffel, maar daar bleef thuis niet veel van over.
Bedankt voor je tips! Ik heb net een apart topic gemaakt, zou je daar nog even een kijkje willen nemen en eventueel mijn vragen willen beantwoorden? :)
pi_161584667
Neem een kat die zich op zijn/haar gemak voelt bij jou.
Zijn/haar eigen laat aan halen, naar je toe komt, bij je gaat spinnen etc.
Mijn eerste asiel kat hing meteen over mijn schouder te hangen, de tweede begon te spinnen.
  woensdag 20 april 2016 @ 21:38:39 #72
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_161586774
Drie weken hebben wij Guus en Mia alweer in huis. Ook uit het Asiel gehaald, we gingen voor 1 en kwamen dus thuis met een stel. Inmiddels zijn ze behoorlijk op hun gemak. Krabben doen ze het liefst aan de kokosmat die bij de deur ligt. Ik vind het prima.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_161590192
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 20:32 schreef Vermon het volgende:
Ik ga morgen een kat uit het asiel uitzoeken! Heeft er iemand nog tips?

Bij voorbaat dank! :D
Denk even na over wat je verwacht van de kat. Zoek je een knuffelaar. Een rustige kat. Een actieve speelse kat.
Kijk ook eens naar wat oudere katten. Die zijn vaak rustiger en knuffeliger en vinden minder makkelijk een nieuw mandje.

Ow, en neem iemand mee. Voor je het weet heb je 10 katten ingeladen omdat ze zo schattig zijn. Haha
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  woensdag 20 april 2016 @ 22:49:42 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161590235
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 22:48 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Denk even na over wat je verwacht van de kat. Zoek je een knuffelaar. Een rustige kat. Een actieve speelse kat.
Kijk ook eens naar wat oudere katten. Die zijn vaak rustiger en knuffeliger en vinden minder makkelijk een nieuw mandje.

Ow, en neem iemand mee. Voor je het weet heb je 10 katten ingeladen omdat ze zo schattig zijn. Haha
Hij heeft ook nog een apart topic geopend met vragen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_161590366
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 20:49 schreef Sorella het volgende:
Neem een kat die zich op zijn/haar gemak voelt bij jou.
Zijn/haar eigen laat aan halen, naar je toe komt, bij je gaat spinnen etc.
Mijn eerste asiel kat hing meteen over mijn schouder te hangen, de tweede begon te spinnen.
Ik zal daar op gaan letten! Bedankt :)
pi_161590389
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 22:48 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Denk even na over wat je verwacht van de kat. Zoek je een knuffelaar. Een rustige kat. Een actieve speelse kat.
Kijk ook eens naar wat oudere katten. Die zijn vaak rustiger en knuffeliger en vinden minder makkelijk een nieuw mandje.

Ow, en neem iemand mee. Voor je het weet heb je 10 katten ingeladen omdat ze zo schattig zijn. Haha
Ik neem gelukkig iemand mee haha, thanks
  roze woensdag 20 april 2016 @ 23:23:19 #77
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_161591377
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:09 schreef Deisyy het volgende:
Iemand hier een idee hoe ik mijn stoel een beetje kan ontzien?
Haha.. niet ;(
Your beauty never ever scared me.
  Moderator donderdag 21 april 2016 @ 09:04:50 #78
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_161595390
quote:
10s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:32 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Ik heb mijn stoel nog niet opgegeven, zit nu bijna dagelijks met een naald alle haaltjes terug te steken, als je het niet weet zie je het niet.... nog niet.
Misschien wat aluminium folie over de stoelzitting als je hem niet gebruikt? En je zou wat Valeriaanspray of zo kunnen spuiten op de krabpaal?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator donderdag 21 april 2016 @ 09:33:10 #79
184769 crew  Deisyy
pi_161595798
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 09:04 schreef senesta het volgende:

[..]

Misschien wat aluminium folie over de stoelzitting als je hem niet gebruikt? En je zou wat Valeriaanspray of zo kunnen spuiten op de krabpaal?
Dat valeriaanspray kan ik inderdaad weleens proberen, aluminiumfolie wordt wat lastiger, omdat hij niet aan de zitting krabt, maar aan de zijkanten en achterkant. Ik kan natuurlijk mijn hele stoel in de alufolie wikkelen, maar ik weet niet of dat zoveel beter is dan een stoel met lusjes ;)
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_161599846
quote:
10s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:35 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Ik heb ook echt het idee dat de stoel hem in de weg staat, hij staat in de loop van de kamerdeur naar de schuifpui, ik denk dat hij zonder obstakels door wilt lopen. En hij doet het vooral als we er niet zijn of op bed liggen.

De stoel ziet er nog wel goed uit, maar ik hoopte op wat advies voordat het erger wordt.
Als het aan de plaats van de stoel ligt zou je hem eens kunnen verplaatsen? o|O
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  Moderator donderdag 21 april 2016 @ 13:43:22 #81
184769 crew  Deisyy
pi_161600755
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 13:00 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Als het aan de plaats van de stoel ligt zou je hem eens kunnen verplaatsen? o|O
Wat een agressie :D

Ik heb niet zo'n grote woonkamer, dus verplaatsen wordt lastig, de enige plek waar de stoel eventueel nog kan staan is voor de schuifpui, dus ook precies in zijn loop.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_161600766

Kan iemand mij vertellen wat dit gedrag betekent? Ik heb het mijn eigeb kat pas geleden ook zien doen. Hoewel hij vroeger volgens horen zeggen de schrik van de buurt is (ik heb hem overgenomen dus ik weet niet hoe hij altijd was) is hij inmiddels 15 jaar en het gebeurt steeds vaker dat hij andere katten in mijn tuin toelaat. Met andere woorden: hij wordt steeds zwakker om zijn territorium te kunnen verdedigen. Toen een vreemde kat de tuin betrad, ging hij dus dit soort geluiden maken.
  donderdag 21 april 2016 @ 13:47:12 #83
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161600830
Volgens mij heet het kekkeren. Onze kat kekkert van achter het raam naar vogeltjes die ze buiten ziet en waar ze niet bij kan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_161600960
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 13:47 schreef Lienekien het volgende:
Volgens mij heet het kekkeren. Onze kat kekkert van achter het raam naar vogeltjes die ze buiten ziet en waar ze niet bij kan.
een soort frustratie ofzo?
  donderdag 21 april 2016 @ 13:56:44 #85
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161601021
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 13:53 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

een soort frustratie ofzo?
Ja, ik denk het wel.
The love you take is equal to the love you make.
pi_161601108
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 13:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, ik denk het wel.
Och, mijn arme kater :'(
  donderdag 21 april 2016 @ 14:03:56 #87
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161601149
quote:
9s.gif Op donderdag 21 april 2016 14:02 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Och, mijn arme kater :'(
Valt wel mee, toch?
The love you take is equal to the love you make.
pi_161601280
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 14:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Valt wel mee, toch?
Ik vind het zo zielig voor hem

Gisteren kwam er ook een kat in de tuin en toen wilde hij weglopen. Maar ik hield hem tegen en hield hem vast, zo van "dit is jouw territorium, laat je niet de kaas van je brood eten" en toen hebben we samen (ik hield hem alleen vast) de andere kat weg gejaagd.

Misschien helemaal niet verstandig. Maar bij mijn vorige poes had het wel geholpen. Die liet zich ook altijd wegjagen, maar daarna leek ze toch weer de baas te zijn over de tuin
  donderdag 21 april 2016 @ 14:15:14 #89
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161601381
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 14:09 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Ik vind het zo zielig voor hem

Gisteren kwam er ook een kat in de tuin en toen wilde hij weglopen. Maar ik hield hem tegen en hield hem vast, zo van "dit is jouw territorium, laat je niet de kaas van je brood eten" en toen hebben we samen (ik hield hem alleen vast) de andere kat weg gejaagd.

Misschien helemaal niet verstandig. Maar bij mijn vorige poes had het wel geholpen. Die liet zich ook altijd wegjagen, maar daarna leek ze toch weer de baas te zijn over de tuin
Als hij zo oud is, gaat hij het natuurlijk wel afleggen tegen jongere katten. Dat kan gewoon niet anders. Ik zou hem niet tegenhouden als hij weg wil lopen, dat vind ik zielig. Maar niet houdt jou tegen om andere katten uit je tuin te jagen.
The love you take is equal to the love you make.
  roze donderdag 21 april 2016 @ 15:31:14 #90
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_161602790
Waarom eet de kat alles van de muis op behalve die mini orgaantjes? Staart enz is ook weg.
Your beauty never ever scared me.
  donderdag 21 april 2016 @ 15:44:59 #91
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161603043
quote:
2s.gif Op donderdag 21 april 2016 15:31 schreef Amarantha het volgende:
Waarom eet de kat alles van de muis op behalve die mini orgaantjes? Staart enz is ook weg.
Die van mij at hem sowieso maar half op, kop plus gedeelte van t lichaam.
Van wat ik hier begreep, was de rest als kado voo mij O+ :+

Alleen heeft ie niets meer gebracht, dus vraag me af of ie me nog wel leuk vindt :P
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 21 april 2016 @ 21:47:00 #92
269689 crew  Viv
pi_161612806
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 13:47 schreef Lienekien het volgende:
Volgens mij heet het kekkeren. Onze kat kekkert van achter het raam naar vogeltjes die ze buiten ziet en waar ze niet bij kan.
Die van ons doen dat ook, ik vind het wel schattig. O+
pi_161619006
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:47 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Die van ons doen dat ook, ik vind het wel schattig. O+
me too.


Eerst deed alleen Kitty het maar sinds een week kekkert Minoes er ook op los.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_161626659
Onze 2 katers doen dat ook allebei, eentje naar de chihuahua van de buurvrouw :') en de ander als de muiscursor van de laptop van het scherm verdwijnt (hij volgt de muiscursor heel aandachtig, en als die opeens weg is, is het mekkeren geblazen)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 22 april 2016 @ 15:04:30 #95
269689 crew  Viv
pi_161626742
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 14:59 schreef VenetianSnares het volgende:
als de muiscursor van de laptop van het scherm verdwijnt (hij volgt de muiscursor heel aandachtig, en als die opeens weg is, is het mekkeren geblazen)
Katten struggles! :D O+
pi_161627154
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 13:47 schreef Lienekien het volgende:
Volgens mij heet het kekkeren. Onze kat kekkert van achter het raam naar vogeltjes die ze buiten ziet en waar ze niet bij kan.
Mijn kat doet het ook bij bromvliegen. :') Sukkel.
  vrijdag 22 april 2016 @ 16:01:55 #97
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_161627987
Vraag:

Een kat van mij heeft alvanaf zijn geboorte de chronische niesziekte. Dit houdt in dat ie in principe altijd verkouden is en ik bijna dagelijks snottebellen van de muur kan vegen ;) maar voor de rest gaat het prima. Hij is inmiddels 14.
Hij krijgt hiervoor jaarlijks een inenting tegen de niesziekte. Maar echt helpen doet dat niet. Mede doordat het niet helpt, zit ik er aan te denken die inenting verder over te slaan. Dat komt ook een beetje doordat ik van een vrouw heb gehoord laatst dat zij altijd katten heeft gehad die ver over de 20 werden. Ik vroeg haar laatst: wat is je geheim? Haar antwoord: ik heb die beesten nooit ingeënt! Dat inenten is nergens goed voor..

Dat heeft mij nu ook aan het twijfelen gebracht dus... Moet ik dat inenten nou wel doen? Heeft het nut? Zou die niet ouder worden zonder... Die kat is me alles, en het idee dat ie op een dag dood zal gaan vind ik haast ondraaglijk, maar goed, dat hou je verder niet tegen natuurlijk. Maar ik vraag me wel af of ik nou met zo'n inenting meer goed of fout doe. Of is het juist gevaarlijk over te slaan?

Jullie advies?
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 22 april 2016 @ 16:18:54 #98
269689 crew  Viv
pi_161628366
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 16:01 schreef Villas__Rubin het volgende:
Dat komt ook een beetje doordat ik van een vrouw heb gehoord laatst dat zij altijd katten heeft gehad die ver over de 20 werden. Ik vroeg haar laatst: wat is je geheim? Haar antwoord: ik heb die beesten nooit ingeënt! Dat inenten is nergens goed voor..
Mja, dat is natuurlijk wel een beetje van het niveau "Mijn opa heeft altijd gerookt en is 94 geworden, dus dat stoppen met roken is nergens goed voor!".

Ik kan me wel voorstellen dat een vaccinatie vooral nuttig is om te beschermen tegen een ziekte die nog niet aanwezig is. Bij de mens heeft een vaccinatie tegen polio bijvoorbeeld ook geen zin meer als je al in een rolstoel zit. Weet de dierenarts hier niet meer over te vertellen?
  vrijdag 22 april 2016 @ 16:29:03 #99
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_161628630
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 16:18 schreef ViviRAWRS het volgende:
Mja, dat is natuurlijk wel een beetje van het niveau "Mijn opa heeft altijd gerookt en is 94 geworden, dus dat stoppen met roken is nergens goed voor!".

I know.. ;) Vandaar ook de twijfel dus...
Maar wat je zegt over dat het niet zo zal helpen als het toch al hebt, is dus ook wat ik zelf al tijden denk. Moet dat ook maar eens aan de dierenarts voorleggen idd.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  vrijdag 22 april 2016 @ 17:22:39 #100
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_161629712
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 april 2016 15:27 schreef Myraela het volgende:

[..]

Mijn kat doet het ook bij bromvliegen. :') Sukkel.
De mijne ook bij vliegen waar ze niet bij kan. Uiteraard krijgt ze de vliegen later altijd wel te pakken :D .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  zaterdag 23 april 2016 @ 13:48:38 #101
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_161649462
Hallo allemaal :)

We hebben een moeder + nestje van het asiel momenteel, als pleeggezin, maar het gaat niet zo heel soepel, vandaar dat ik hier ook wat informatie wilde inwinnen....

De moeder is nogal wild, toen we thuiskwamen vloog ze de gordijnen in van het speciaal voor het nestje voorbereidde kattenkamertje. Vervolgens bleef ze uren op de vensterbank zitten terwijl de kittens in de bench bij elkaar lagen. Met wat moeite hebben we ze zover kunnen krijgen dat ze de bench in ging en daar is ze de hele nacht gebleven.

Vanmorgen lagen ze ook allemaal in de bench, maar sinds de middag is de moeder de bench uit en liggen de kittens alleen. Hoe normaal is dat? Ik dacht dat de moeder op toiletbehoefte na heel de tijd bij de kittens zou liggen?

Ze ligt dus onder een kast nu, daar lijkt ze zich veiliger te voelen. Dus we hebben er handdoeken en de kittens bijgelegd, in de hoop dat ze dan allemaal netjes bij elkaar blijven daar.

Als iemand nog wondertips heeft om het vertrouwen van een wilde moederpoes te winnen hoor ik het ook graag. Zal nog een hele rit worden denk ik...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_161649564
quote:
5s.gif Op zaterdag 23 april 2016 13:48 schreef Tyr80 het volgende:
Hallo allemaal :)

We hebben een moeder + nestje van het asiel momenteel, als pleeggezin, maar het gaat niet zo heel soepel, vandaar dat ik hier ook wat informatie wilde inwinnen....

De moeder is nogal wild, toen we thuiskwamen vloog ze de gordijnen in van het speciaal voor het nestje voorbereidde kattenkamertje. Vervolgens bleef ze uren op de vensterbank zitten terwijl de kittens in de bench bij elkaar lagen. Met wat moeite hebben we ze zover kunnen krijgen dat ze de bench in ging en daar is ze de hele nacht gebleven.

Vanmorgen lagen ze ook allemaal in de bench, maar sinds de middag is de moeder de bench uit en liggen de kittens alleen. Hoe normaal is dat? Ik dacht dat de moeder op toiletbehoefte na heel de tijd bij de kittens zou liggen?

Ze ligt dus onder een kast nu, daar lijkt ze zich veiliger te voelen. Dus we hebben er handdoeken en de kittens bijgelegd, in de hoop dat ze dan allemaal netjes bij elkaar blijven daar.

Als iemand nog wondertips heeft om het vertrouwen van een wilde moederpoes te winnen hoor ik het ook graag. Zal nog een hele rit worden denk ik...
Dat klinkt als een hele gestreste dame :o ;(

Ik vang zelf ook moederpoezen op dus hopelijk heb je wat aan mijn tips, al heb ik nooit zo'n bange dame gehad als jij beschrijft. Meestal liggen ze doodsbang een goede moeder te wezen, zeg maar. En ja, dat is zowat 24/7 bij de kittens voor warmte en melk, zeker tot ze een week of vier zijn. Dan gaan ze rondscharrelen en heeft moeder er steeds minder bemoeienis mee.

Hoe oud zijn de kittens? Doen ze het goed? Weeg je ze elke dag? Zijn ze warm en tevreden en piepen ze niet teveel? Je zou eventueel een warmtematje bij ze kunnen leggen als ze koud zijn. Gaat heel snel bij piepjonge kittens!

Als eerste zou ik een Feliway stekker gaan halen bij de dierenwinkel. Zou ik vandaag nog doen als het effe kan. Die geeft feel-goed feromonen af en ik zie bij mijn bange moedertjes dat ze hiervan een stukje rustiger worden.
Verder vooral met rust laten, zodat ze het wat meer gaat vertrouwen. Maar omdat je de kittens moet checken zul je er toch regelmatig binnen moeten.
Probeer moeder niet teveel aan te halen of contact te zoeken. Ga er eens bijzitten met een boekje en blijf er een uurtje. Af en toe haar kant op kijken en als je oogcontact maakt duidelijk met jouw ogen knipperen. Als je een knipper terugkrijgt is er veel gewonnen! (Al zal dit moedertje mogelijk weken nodig hebben).

Als ze zo bang blijft en de kittens eronder lijden dan moet je met het asiel overleggen. Mogelijk is moeder te wild om nog te wennen aan mensen en moet ze van haar kittens gescheiden worden. Zij een sterilisatie en na herstel een veilige buitenplek, de kittens met de fles grootgebracht, waarbij ze meteen leren dat mensen leuk zijn. Niet de leukste keuze als opvanggezin, maar soms wel het beste...

Maar zover is het nog niet. Let goed op de kittens. Bange moeder is niet zo erg, maar kittens die koud, lusteloos zijn en afvallen, daar moet je snel actie op ondernemen.


Succes ermee!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 23 april 2016 @ 14:13:36 #103
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_161649750
We hebben ze pas sinds gisteren, toen zijn ze ook 'gevonden' ergens. Ze lijken het goed te doen, maar wat doet 't nou helemaal na 4 dagen. Het ligt op mekaar te dutten en te krioelen, meer niet. Wegen zijn we nog even niet aan begonnen, wilden de gestresste moeder niet over de kling jagen.

Piepen doen ze echt nauwelijks, onderweg naar huis wat, en daarna totaal nog geen 5 keer. Ze piepen vooral als ze aan het drinken zijn en een tepel kwijt raken of geplet worden ofzo, maar als ze zo los van de moeder liggen te dutten zijn ze gewoon stil. Is dat ok?

Moeder aanhalen was nog niet eens in me opgekomen :D Hebben haar ook niet proberen op te pakken ofzo, geeft allemaal maar extra stress en slechte herinneringen aan ons.

Kittens liggen nog steeds waar ik ze net neerlegde, moeder zit er nog steeds 15 cm vanaf. Heb ze een klein duwtje in haar richting gegeven, wellicht dat zij de hint kunnen overbrengen.

Ga ik nu dat geur ding halen....
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_161650057
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 14:13 schreef Tyr80 het volgende:
We hebben ze pas sinds gisteren, toen zijn ze ook 'gevonden' ergens. Ze lijken het goed te doen, maar wat doet 't nou helemaal na 4 dagen. Het ligt op mekaar te dutten en te krioelen, meer niet. Wegen zijn we nog even niet aan begonnen, wilden de gestresste moeder niet over de kling jagen.

Piepen doen ze echt nauwelijks, onderweg naar huis wat, en daarna totaal nog geen 5 keer. Ze piepen vooral als ze aan het drinken zijn en een tepel kwijt raken of geplet worden ofzo, maar als ze zo los van de moeder liggen te dutten zijn ze gewoon stil. Is dat ok?

Moeder aanhalen was nog niet eens in me opgekomen :D Hebben haar ook niet proberen op te pakken ofzo, geeft allemaal maar extra stress en slechte herinneringen aan ons.

Kittens liggen nog steeds waar ik ze net neerlegde, moeder zit er nog steeds 15 cm vanaf. Heb ze een klein duwtje in haar richting gegeven, wellicht dat zij de hint kunnen overbrengen.

Ga ik nu dat geur ding halen....
Dutten tussen voedingen en krioelen om het beste plekje te vinden is goed ^O^
Voelen ze lekker warm aan? Want dan doen ze het goed. Kraamkamer is tochtvrij, neem ik aan?

Uit je berichtje haal ik dat ze een dag of vier oud zijn, dan zouden ze tussen de 110-130 gram moeten wegen nu. Al is dat een richtlijn. Lichtere kittens kunnen het prima inhalen en sommige reusjes wegen bij de geboorte al over de 100 gram dus zitten er nu overheen.
Ik zou ze toch dagelijks wegen. Altijd zo rond hetzelfde moment, dan herken je gewichtsverlies sneller en kun je zo nodig actie ondernemen. Want door de stress kan de melkproductie van moeder ook teruglopen. Dan maar wat extra stress voor moeder doordat je kittens even weghaalt, maar welzijn van de kittens is ook belangrijk. In mijn ervaring laten bange moeders dat goed toe. Wegen is snel gebeurd en dan is er daarna de blijdschap van het weer terug ontvangen van het missende kind.
Tip als moeder boos wordt: tuinhandschoen met aan de ene kant rubber en aan de andere kant stof. Deze verkeerd om aandoen zodat moeder evt in het rubber kan klauwen terwijl de kittens met de zachte stoffen kant opgepakt worden.

Als je verhaal zo lees gaat moeder er toch wel bijliggen om te voeden als jullie er niet zijn. Want anders zouden die jonkies na een dag er slechter aan toe zijn.

Met moeder zou ik nu nog niet teveel sollen. Niet oppakken, proberen te aaien etc, die moet eerst wat minder stress krijgen. Maar wel laten wennen aan je aanwezigheid door er van tijd tot tijd bij te zitten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 23 april 2016 @ 14:37:56 #105
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_161650195
Weet niet of ze warm aanvoelen, durf m'n geur er niet op over te brengen, dadelijk eet ze ze op ofzo!

Kamer is tochvrij inderdaad, en de verwarming staat aan, het is voor ons lekker / goed warm daar binnen in ieder geval. Die stekker zit erin, die moet in de schuine stand staan toch? Dan zal dat zo ook z'n werk gaan doen denk ik.

De moeder zit nu iets dichterbij dan eerst, wellicht zelfs er tegenaan / bovenop (is donker onder de kast), dus ik denk dat het iets beter gaat.

Wegen doen we later op de dag dan, bedankt voor je tips in ieder geval!

Edit: Inmiddels toch even wezen wegen, 2 waren aan het drinken dus die weet ik niet, de andere 2 lagen los en heb ik kunnen wegen, 145-148 gram. Dus da's prima toch ,voor 4 dagen! Heb ze een zetje gegeven richting waar de andere twee lagen te drinken, hoop dat ze het dan verder kunnen vinden.

Straks weer kijken / proberen. Moeder gromde wel wat toen ik de kittens teruglegde....niet toen ik ze wegpakte. Apart...en weet niet of ze heel warm voelden. Niet koud in ieder geval.

[ Bericht 15% gewijzigd door Tyr80 op 23-04-2016 14:56:09 ]
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_161651095
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 14:37 schreef Tyr80 het volgende:
Weet niet of ze warm aanvoelen, durf m'n geur er niet op over te brengen, dadelijk eet ze ze op ofzo!

Kamer is tochvrij inderdaad, en de verwarming staat aan, het is voor ons lekker / goed warm daar binnen in ieder geval. Die stekker zit erin, die moet in de schuine stand staan toch? Dan zal dat zo ook z'n werk gaan doen denk ik.

De moeder zit nu iets dichterbij dan eerst, wellicht zelfs er tegenaan / bovenop (is donker onder de kast), dus ik denk dat het iets beter gaat.

Wegen doen we later op de dag dan, bedankt voor je tips in ieder geval!

Edit: Inmiddels toch even wezen wegen, 2 waren aan het drinken dus die weet ik niet, de andere 2 lagen los en heb ik kunnen wegen, 145-148 gram. Dus da's prima toch ,voor 4 dagen! Heb ze een zetje gegeven richting waar de andere twee lagen te drinken, hoop dat ze het dan verder kunnen vinden.

Straks weer kijken / proberen. Moeder gromde wel wat toen ik de kittens teruglegde....niet toen ik ze wegpakte. Apart...en weet niet of ze heel warm voelden. Niet koud in ieder geval.
De stekker wijst zich vanzelf. Als ik het goed herinner het glazen flesje naar beneden en de opening naar boven. Maar staat ook op het doosje. Het kan een dagje duren, en misschien zie je geen verschil. Maar ik vind het toch altijd wel de investering waard. Alles voor mijn moedertjes. :P


Mooie gewichtjes hoor :Y
Als ze in de buurt liggen dan vinden ze moeder vanzelf wel. Fijn dat je haar hebt zien voeden. Dan houdt ze ze vast ook wel warm.
En raak die kittens maar aan. O+ Jullie geur hangt in de hele kamer (en dat maakt haar mede bang) dus dat geurtje zit ook al op de kittens en aanraken verandert daar weinig in. Als ze na 24 uur bij jullie nog steeds voedt zal ze echt geen akelige dingen met ze gaan doen. En de kittens kunnen zo ook wennen aan jullie handen.
Zitten de navelstrengetjes er nog aan? Die gaan dan binnenkort afvallen. En over een week de oogjes open en dan worden het steeds meer echte katjes. :)

Als je onder de kast goed aan het kleine spul kunt zou ik haar daar voor nu laten liggen. Voelt voor haar veilig.
Waar mijn bange moedertjes erg blij van worden is een afgeloten nestje. Heeft een paar pleegmoedertjes geduurd voor ik eracht kwam dat niks beter werkt voor mij dan ..... een schone kattenbak!
Lekkere dekentjes erin, deksel erop (klepje wel achterwege laten) en de drie muren vormen een huis-in-huis.
Soms kon ik kittens door de opening heen oppakken, soms moet de kap eraf. Dat is even naar en stress, maar poes bleef er evengoed inliggen. Dus, als je nog zo'n bak (plastic doos met hoge wanden kan ook voldoen) hebt dan zet hem eens erbij. Wie weet verhuist ze het spul daar naartoe. Of kun jij ze verhuizen aks je merkt dat moeder iets meer vertrouwd is. Zeker als ze groter worden moet er wel iets van een box zijn, zodat ze niet te ver kunnen wegscharrelen tot ze een week of vier zijn.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_161651773
Foto's willen we graag Tyr80 :+
  zaterdag 23 april 2016 @ 16:31:34 #108
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_161651839
Denk niet dat ik nu nog bij de kittens kan zonder een haal te krijgen. Het asiel zegt dat ze toch beter de bench weer in kunnen en dat we ze daar dan in houden (deur dicht dus). Maar ik heb ook 't idee dat als ze onder de kast gelukkig is...en zijn....naja, we kijken wel. Bench is opnieuw verschoon en ingericht en staat open, dus ze kan erin als ze wil.

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:27 schreef computergirl het volgende:
Foto's willen we graag Tyr80 :+
Oh, is het zo'n topic :P

"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_161651978
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:31 schreef Tyr80 het volgende:
Denk niet dat ik nu nog bij de kittens kan zonder een haal te krijgen. Het asiel zegt dat ze toch beter de bench weer in kunnen en dat we ze daar dan in houden (deur dicht dus). Maar ik heb ook 't idee dat als ze onder de kast gelukkig is...en zijn....naja, we kijken wel. Bench is opnieuw verschoon en ingericht en staat open, dus ze kan erin als ze wil.

[..]

Oh, is het zo'n topic :P

[ afbeelding ]
^O^
  zaterdag 23 april 2016 @ 21:18:21 #110
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_161657621
Hier ook een nestje, kittens zijn 24 uur oud. 1 van de kittens snapt het niet goed, kan geen tepel vinden, laat zich wegdrukken. Ik zag het net aan een oortje van een van de andere kittens zuigen. Nu houdt ze zich afzijdig. Er zijn 4 kittens en ze lijken wel allemaal om dezelfde paar tepels te vechten. Wat kan ik nu doen?
  zaterdag 23 april 2016 @ 21:25:41 #111
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_161657819
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:31 schreef Tyr80 het volgende:
Denk niet dat ik nu nog bij de kittens kan zonder een haal te krijgen. Het asiel zegt dat ze toch beter de bench weer in kunnen en dat we ze daar dan in houden (deur dicht dus). Maar ik heb ook 't idee dat als ze onder de kast gelukkig is...en zijn....naja, we kijken wel. Bench is opnieuw verschoon en ingericht en staat open, dus ze kan erin als ze wil.

[..]

Oh, is het zo'n topic :P

[ afbeelding ]
Ach wat zoet! Stippeltjes O+

Ik hoop dat mams snel een beetje meer ontspant, fijn om alle goede tips hier te lezen!
  zaterdag 23 april 2016 @ 22:43:21 #112
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_161660075
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 21:18 schreef Aventura het volgende:
Hier ook een nestje, kittens zijn 24 uur oud. 1 van de kittens snapt het niet goed, kan geen tepel vinden, laat zich wegdrukken. Ik zag het net aan een oortje van een van de andere kittens zuigen. Nu houdt ze zich afzijdig. Er zijn 4 kittens en ze lijken wel allemaal om dezelfde paar tepels te vechten. Wat kan ik nu doen?
Heb je de neusgaten goed schoon gekregen? Misschien ruikt ie niet goed waar hij moet zijn..
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zaterdag 23 april 2016 @ 22:59:43 #113
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_161660675
Hoi allemaal! Is DDA op vakantie? :P
пусть всегда будет солнце
pi_161670371
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:31 schreef Tyr80 het volgende:
Denk niet dat ik nu nog bij de kittens kan zonder een haal te krijgen. Het asiel zegt dat ze toch beter de bench weer in kunnen en dat we ze daar dan in houden (deur dicht dus). Maar ik heb ook 't idee dat als ze onder de kast gelukkig is...en zijn....naja, we kijken wel. Bench is opnieuw verschoon en ingericht en staat open, dus ze kan erin als ze wil.

[..]

Oh, is het zo'n topic :P

[ afbeelding ]
O+

Waarom zou ze per se de bench in moeten?
Als onder de kast voor haar veiliger voelt en het veilig en warm is voor de kittens dan lijkt mij dat ook prima.
Ik bedenk me dan altijd maar dat het op straat een stuk onveiliger is, ze is er in ieder geval al stukken op vooruit gegaan. Al zal mams dat niet zo zien natuurlijk :P

Hoe is het nu?

Trouwens, als het geen kliedersmeerboel is, verschoon de ligplekken dan niet teveel. Paar vlekjes bloed kunnen best en wegen niet op tegen de vreemde geuren waar ze dan weer aan moet wennen. En poepjes en plasjes likt moeder bij het kitten op en komen toch niet op je dekens. Zeker bij bange moedertjes stop ik met verschonen nadat de bevallingsuitvloeiiing is gestopt en doe ik het een keer per week. Zijn al hopen kittens op groot geworden. :)

[ Bericht 8% gewijzigd door Cat-astrophe op 24-04-2016 12:38:38 ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_161670506
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 21:18 schreef Aventura het volgende:
Hier ook een nestje, kittens zijn 24 uur oud. 1 van de kittens snapt het niet goed, kan geen tepel vinden, laat zich wegdrukken. Ik zag het net aan een oortje van een van de andere kittens zuigen. Nu houdt ze zich afzijdig. Er zijn 4 kittens en ze lijken wel allemaal om dezelfde paar tepels te vechten. Wat kan ik nu doen?
Achgos O+
Tepelstrijd komt wel vaker voor, soms heeft het even nodig voordat iedereen een eigen tap heeft gevonden. Of twee kittens delen een tepel. Dan lijkt het continue te vechten, maar stiekem wisselt het elkaar toch af.
Zuigen aan een oortje van een broer of zus geeft wel aan dat de zuigbehoefte niet bevredigd wordt. En dan kan het zijn dat ze echt te weinig binnen krijgt.
Ook hier: hoe gaat het met de gewichtjes? En hoe levendig is ze?

Als ze niet afvalt dan zal ze genoeg binnen krijgen. Kun je hooguit scheidsrechter spelen en haar actief aanleggen als je erbij bent, zodat ze ook mooi op gewicht blijft en voor zichzelf kan regelen hoe de verdeling is.

Valt ze af, is ze sloom en is er geen drinkreflex dan contact opnemen met het asiel (ervan uitgaand dat het een opvangnestje is) of de dierenarts. Want dan moet je mogelijk gaan bijvoeden.

Want moederpoezen zijn bikkelhard. Als een kitten niet zelf naar de tepel komt dan gaat zij dat niet regelen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_161670517
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 22:59 schreef MoChe het volgende:
Hoi allemaal! Is DDA op vakantie? :P
Volgens mij met FOK!ziekteverlof ivm armklachten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 24 april 2016 @ 12:41:37 #117
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_161670667
Goed, mijn poes vind kruidkoek lekker... Is dat normaal?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  zondag 24 april 2016 @ 12:51:56 #118
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_161670903
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 12:30 schreef Cat22 het volgende:

[..]

O+

Waarom zou ze per se de bench in moeten?
Als onder de kast voor haar veiliger voelt en het veilig en warm is voor de kittens dan lijkt mij dat ook prima.
Ik bedenk me dan altijd maar dat het op straat een stuk onveiliger is, ze is er in ieder geval al stukken op vooruit gegaan. Al zal mams dat niet zo zien natuurlijk :P

Hoe is het nu?

Trouwens, als het geen kliedersmeerboel is, verschoon de ligplekken dan niet teveel. Paar vlekjes bloed kunnen best en wegen niet op tegen de vreemde geuren waar ze dan weer aan moet wennen. En poepjes en plasjes likt moeder bij het kitten op en komen toch niet op je dekens. Zeker bij bange moedertjes stop ik met verschonen nadat de bevallingsuitvloeiiing is gestopt en doe ik het een keer per week. Zijn al hopen kittens op groot geworden. :)
Onder de kast kunnen we er niet bij, en kunnen we ze dus ook niet wegen. Het enige wat we kunnen doen is een tijdje er bij liggen en kijken of we alle 4 de lijfjes nog zien bewegen af en toe. Dat was net nog het geval.

Ze liggen wel op de vloer, en ik kan me toch voorstellen dat dat 's nachts te koud wordt...heb er handdoeken bij proberen te schuiven, maar toen ging ze echt blazen, dus dat heb ik daarna maar gelaten.

Ze zijn de nacht in ieder geval doorgekomen, en ben het in grote lijnen ook met je eens hoor, als ze daar fijner ligt. Maar we kunnen het zo slecht in de gaten houden zo...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_161671140
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 12:51 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Onder de kast kunnen we er niet bij, en kunnen we ze dus ook niet wegen. Het enige wat we kunnen doen is een tijdje er bij liggen en kijken of we alle 4 de lijfjes nog zien bewegen af en toe. Dat was net nog het geval.

Ze liggen wel op de vloer, en ik kan me toch voorstellen dat dat 's nachts te koud wordt...heb er handdoeken bij proberen te schuiven, maar toen ging ze echt blazen, dus dat heb ik daarna maar gelaten.

Ze zijn de nacht in ieder geval doorgekomen, en ben het in grote lijnen ook met je eens hoor, als ze daar fijner ligt. Maar we kunnen het zo slecht in de gaten houden zo...
Mmmm ja, dat is dan niet ideaal. Ook omdat je dan moet gaan graaien naar kittens (en dus langer daarmee bezig bent wat eng is voor moeders). Een open bench lijkt me ook niet handig.
Misschien toch kijken naar een kattenbak of andere doos met hoge wanden? En de ruimte onder de kast opstoppen, zodat ze daar niet alsnog onder kan kruipen met het kroost? Strijdplan lijkt me dan om kittens in de bench te leggen, de zaak even met rust te laten, want wie weet gaat moeder er zelf bij, en anders toch even met grof geweld (en handschoenen) moeder met haar kinderen verenigen terwijl jij de kamer ombouwt (ruimte onder kast opstoppen, fijne hoge doos neerzetten met dekentjes -eentje met de nestgeur erop erbij- enzovoort. Of eventueel de wanden van de bench met dekens of papier afdekken zodat het veiliger voelt.).

Er is een reden dat op mijn kraamkamer geen kast op pootjes staat. ;) Kan jouw kast eventueel uit de kamer gehaald worden?

Nu ik erover nadenk: geen idee of het kan, maar misschien zou je de kast ook kunnen ophogen, heb je meer ruimte om erbij te kunnen en misschien kiest moeder dan toch nog voor de bench.

Als moeder bij de kittens kan liggen en er in ieder geval een handdoek onder ligt, zullen ze niet snel afkoelen onder de kast dus daar hoef je niet te bang voor te zijn. Het is droog, tochvrij en je had de verwarming aan. Dan zorgt moederlijf voor de rest van de warmte.

Het klinkt gemeen, maar soms moet je wel even doorpakken en dan moet moeder maar even blazen en bang zijn. Het zijn maar momenten op een dag en voor de rest ligt ze in een paleisje.

Je doet het goed hoor, bange moedertjes vragen om een individuele aanpak en alles wat je doet is eng.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 24 april 2016 @ 20:51:57 #120
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_161684622
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 12:36 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Volgens mij met FOK!ziekteverlof ivm armklachten.
aaahw! Heel veel beterschap DDA (als je dit leest)

Mijn twee katers worden morgen 'geholpen'. Enige tips om het daarna zo goed mogelijk te verzorgen? Heb gehoord dat ze het dan fijn vinden om ergens warms te liggen omdat ze hun temperatuur niet meer goed kunnen regelen. Zouden jullie een kruik/dekentje aanraden?
пусть всегда будет солнце
  zondag 24 april 2016 @ 23:57:30 #121
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_161692320
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 13:02 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Mmmm ja, dat is dan niet ideaal. Ook omdat je dan moet gaan graaien naar kittens (en dus langer daarmee bezig bent wat eng is voor moeders). Een open bench lijkt me ook niet handig.
Misschien toch kijken naar een kattenbak of andere doos met hoge wanden? En de ruimte onder de kast opstoppen, zodat ze daar niet alsnog onder kan kruipen met het kroost? Strijdplan lijkt me dan om kittens in de bench te leggen, de zaak even met rust te laten, want wie weet gaat moeder er zelf bij, en anders toch even met grof geweld (en handschoenen) moeder met haar kinderen verenigen terwijl jij de kamer ombouwt (ruimte onder kast opstoppen, fijne hoge doos neerzetten met dekentjes -eentje met de nestgeur erop erbij- enzovoort. Of eventueel de wanden van de bench met dekens of papier afdekken zodat het veiliger voelt.).

Er is een reden dat op mijn kraamkamer geen kast op pootjes staat. ;) Kan jouw kast eventueel uit de kamer gehaald worden?

Nu ik erover nadenk: geen idee of het kan, maar misschien zou je de kast ook kunnen ophogen, heb je meer ruimte om erbij te kunnen en misschien kiest moeder dan toch nog voor de bench.

Als moeder bij de kittens kan liggen en er in ieder geval een handdoek onder ligt, zullen ze niet snel afkoelen onder de kast dus daar hoef je niet te bang voor te zijn. Het is droog, tochvrij en je had de verwarming aan. Dan zorgt moederlijf voor de rest van de warmte.

Het klinkt gemeen, maar soms moet je wel even doorpakken en dan moet moeder maar even blazen en bang zijn. Het zijn maar momenten op een dag en voor de rest ligt ze in een paleisje.

Je doet het goed hoor, bange moedertjes vragen om een individuele aanpak en alles wat je doet is eng.
Nou, we hebben ons best gedaan...

Heb een grote doos gepakt, de zijkant eruit geknipt, en die met een handdoek erin naast de kast (waar ze onder liggen) gezet, met de opening naar hun toe. Dat was even schrikken en blazen, maar ze ging er daarna toch in zitten.

De kittens lagen nog net voor de doos, dus heb de doos met een stuk karton af kunnen sluiten (daar bleef ze verbazingwekkend kalm onder) en de kittens naar de bench kunnen verplaatsen. Er stond al eten en drinken en een bak in.

Vervolgens heb ik ze maar even alleen gelaten, toen ging ze in de bench wat eten, maar zodra ik binnen kwam om de bench te sluiten sloop ze er weer uit. We hebben ze dus nu maar alleen gelaten, met de bench open. Het laatste wat we gezien hebben is dat ze toch weer de bench in ging, dus we hopen maar even dat het goed komt, ook al kunnen we dat dus niet zien.

Ze hebben het in ieder geval weer een stukje warmer hoop ik. Morgen weer verder kijken.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 25 april 2016 @ 07:17:12 #122
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_161694318
quote:
5s.gif Op zondag 24 april 2016 20:51 schreef MoChe het volgende:

[..]

aaahw! Heel veel beterschap DDA (als je dit leest)

Mijn twee katers worden morgen 'geholpen'. Enige tips om het daarna zo goed mogelijk te verzorgen? Heb gehoord dat ze het dan fijn vinden om ergens warms te liggen omdat ze hun temperatuur niet meer goed kunnen regelen. Zouden jullie een kruik/dekentje aanraden?
Mijn kater heeft er helemaal geen problemen mee gehad. De dag dat hij werd gecastreerd, heeft hij wat meer geslapen. Maar tegen de avond was hij al weer actief en speels alsof er niet was gebeurd.

Maar een dekentje is hier wel altijd populair.
pi_161697281
Hier hetzelfde, tegenwoordig zijn ze zo vlug bij uit de narcose dat zelfs al willen ze ergens op springen dat geen probleem zou moeten zijn, zijn ze nog wat groggy dan wel even opletten.
pi_161697441
Afgelopen vrijdag de nieuwe kat opgehaald en in de bench gezet. Banjer moet niets van haar weten en blijft op zeker 5 meter afstand van haar. Als ze er uit mocht schoot ze achter de bank dus voor alle zekerheid ging ze s,nachts nog wel de bench in waar ze der eigen onder haar kussen verstopte.
Vandaag heeft ze voor het eerst een rondje door de huiskamer gemaakt waarbij Banjer nog steeds op respectabele afstand bleef.
Af en toe naderen ze mekaar tot op een meter en dan blaast banjer en gromt en trekt zich wat terug maar niet echt een hoge rug of zo. Sproet kijkt en draait haar eigen dan weer om om wat anders te bekijken.
Ik heb het idee dat Sproet wel vriendjes/kennissen wil worden maar het niet wil forceren ? (geen idee of een kat zo kan denken :) en daarom wat anders gaat doen.
Sproet is af te leiden met een speeltje, Banjer niet die is gefixeerd op wat Sproet aan het doen is en houdt haar met argus ogen in de gaten.
Wat denken jullie de bench weg halen en dan komt het wel goed met die twee ?
pi_161698114
Ja, ik zou de bench weghalen. Dat is toch niet iets voor de lange termijn. Misschien is een gewone kartonnen doos neerzetten een idee?
Toen ik kat 2 haalde (kat 1 was 2 weken bij mij) heb ik eigenlijk ook niets aan gedaan. Ik had zelfs 's avonds een etentje dus heb de dames ook een paar uur alleen gelaten.
Ze zijn nog steeds niet elkaars beste vriendinnen, net weer een paar knokdagen gehad, maar 80% van de tijd kunnen ze het prima met elkaar vinden.
We have far more in common than that which devides us..
pi_161698430
Lange termijn was ook niet mijn bedoeling :) ik d8 aan een week of zo zodat alle geuren goed gemengd zijn.
Het nadeel is dat Sproet wel af te leiden is maar Banjer dus niet, niet met zijn favoriete speelgoed en niet met lekkere hapjes.
Morgen moet ik werken dus mischien het verstandigst om de bench nog 1 dag te laten staan ?.
Twijfel, twijfel, ik wil het graag goed doen want ze moeten toch nog minimaal 10 jaar met mekaar optrekken en spelen, zijn beide actieve speelse katten.
  maandag 25 april 2016 @ 13:42:03 #127
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_161700114
Jaaaa, gelukt!! *O*

Ze zat weer eens onder de kast vanmorgen, met de kittens in de bench. Toch lijken de kittens het goed te doen hoor, ook als moeders even weg is. In het wild moet de moederpoes toch ook op jacht om voor haar eigen eten te zorgen etc? Maar goed.

Heb de boel om de kast heen dichtgebouwd, zal wel even spannend geweest zijn voor d'r, maar hopelijk een stuk minder traumatisch dan een stoeipartij met mij. Vervolgens met wat langzaam duw en trekwerk het gebied onder de kast steeds kleiner gemaakt tot ze eigenlijk niet anders kon dan terug de kooi in. Deurtje dicht, en nu even de tijd geven :)
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 25 april 2016 @ 17:58:54 #128
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_161706401
Liggen ze eindelijk allemaal in de vench, ligt er nog maar 1tje bij moeders. Andere 3 slapen liever apart...wel lang nu, al een uur of 7 denk ik. Is dat niet te lang?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_161706819
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 17:58 schreef Tyr80 het volgende:
Liggen ze eindelijk allemaal in de vench, ligt er nog maar 1tje bij moeders. Andere 3 slapen liever apart...wel lang nu, al een uur of 7 denk ik. Is dat niet te lang?
Als ze rustig liggen te slapen, goed op gewicht zijn en lekker warm zijn is er niks aan de hand. En kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat ze 7 uur niks hebben gedronken. Volgens mij ligt mamma er vaak zat bij maar schoot ze voorheen weg als ze jullie hoorde naderen.
Soms kunnen kittens het ook té warm hebben (ja, het blijft ingewikkeld _O- ). Maar dat regelen ze zelf. Door van een hittebron weg te kruipen. Bench staat niet tegen verwarming aan, neem ik aan?

Vanaf morgen lopen we trouwens gelijk, denk ik :P F&F / Gastopvang DOC: Cats 16e nestje#2 - poederpoes is moederpoes! (even scrollen naar de laatste posts)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 25 april 2016 @ 18:36:02 #130
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_161707246
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 18:17 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Als ze rustig liggen te slapen, goed op gewicht zijn en lekker warm zijn is er niks aan de hand. En kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat ze 7 uur niks hebben gedronken. Volgens mij ligt mamma er vaak zat bij maar schoot ze voorheen weg als ze jullie hoorde naderen.
Soms kunnen kittens het ook té warm hebben (ja, het blijft ingewikkeld _O- ). Maar dat regelen ze zelf. Door van een hittebron weg te kruipen. Bench staat niet tegen verwarming aan, neem ik aan?

Vanaf morgen lopen we trouwens gelijk, denk ik :P F&F / Gastopvang DOC: Cats 16e nestje#2 - poederpoes is moederpoes! (even scrollen naar de laatste posts)
Nee, de bench staat er een halve meter ofzo vanaf. Maar het wordt wel droog daarbinnen met de verwarming zo lang aan...

Geen idee of ze op gewicht zijn, enige wat we zien is dat ze flink kroelen onder het dutten (die 3 dan he). Heb geprobeerd met een spatel onder de handdoek ze een beetje richting de moeder te schuiven maar dat wil ook niet echt. Waarom gaan ze niet drinken? Drogen ze niet uit?

Best moeilijk...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_161708766
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 18:36 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Nee, de bench staat er een halve meter ofzo vanaf. Maar het wordt wel droog daarbinnen met de verwarming zo lang aan...

Geen idee of ze op gewicht zijn, enige wat we zien is dat ze flink kroelen onder het dutten (die 3 dan he). Heb geprobeerd met een spatel onder de handdoek ze een beetje richting de moeder te schuiven maar dat wil ook niet echt. Waarom gaan ze niet drinken? Drogen ze niet uit?

Best moeilijk...
Bakje water aan de verwarming hangen voor luchtvochtigheid.
En weeg die beebjes! Elke dag! Gewoon oppakken met je handen (evt handschoenen voor je eigen bescherming). Je hoeft niet met hulpmiddelen te werken, moeder gaat ze nu echt niet leuker of minder leuk vinden als je ze in handen hebt gehad. :) Kun je ze meteen fatsoenlijk bij moeder leggen na afloop.

Kroelen is niet verkeerd, maar het is altijd in combinatie van gewicht. Als ze aankomen dan drinken ze. Echt waar! Ik neem aan dat jullie er niet 24/7 bijzitten dus die sneaky bastards pakken dan wel wat ze willen. O+
Zijn ze afgevallen dan krijgen ze te weinig binnen en dat is niet goed.

Maar echt, ik heb soms ook het idee hier dat er eentje verstoten wordt.... Zuipt er stiekem in een dag 10 gram bij of zo.

Maak anders eens een filmpje van slapende kittens? Kan ik misschien zien of het onrustig is van honger of het kittenkroelen wat dromende katjes altijd doen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 25 april 2016 @ 19:38:01 #132
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_161709350
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 19:22 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Bakje water aan de verwarming hangen voor luchtvochtigheid.
En weeg die beebjes! Elke dag! Gewoon oppakken met je handen (evt handschoenen voor je eigen bescherming). Je hoeft niet met hulpmiddelen te werken, moeder gaat ze nu echt niet leuker of minder leuk vinden als je ze in handen hebt gehad. :) Kun je ze meteen fatsoenlijk bij moeder leggen na afloop.

Kroelen is niet verkeerd, maar het is altijd in combinatie van gewicht. Als ze aankomen dan drinken ze. Echt waar! Ik neem aan dat jullie er niet 24/7 bijzitten dus die sneaky bastards pakken dan wel wat ze willen. O+
Zijn ze afgevallen dan krijgen ze te weinig binnen en dat is niet goed.

Maar echt, ik heb soms ook het idee hier dat er eentje verstoten wordt.... Zuipt er stiekem in een dag 10 gram bij of zo.

Maak anders eens een filmpje van slapende kittens? Kan ik misschien zien of het onrustig is van honger of het kittenkroelen wat dromende katjes altijd doen.
Geprobeerd, maar de bench is te groot, en moeders zit in het midden, met de kittens in een hoekje. Filmpje maak ik zo, PM je even hoe je dat filmpje wilt ontvangen?

Wacht, heb al iets geregeld, ik PM je de link!

[ Bericht 2% gewijzigd door Tyr80 op 25-04-2016 19:46:35 ]
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 25 april 2016 @ 22:34:11 #133
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_161716219
Ondanks geweldige ondersteuning van Cat22 gaan we de kittens (en moeder) toch terugbrengen naar het asiel. Het asiel stelt dat we ze echt iedere dag moeten wegen en dat gaat ons gewoon niet lukken. Wij zijn blijkbaar niet de juiste mensen om met wilde katten om te gaan en wachten braaf af totdat er weer een tammer nestje beschikbaar komt.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 25 april 2016 @ 23:03:09 #134
269689 crew  Viv
pi_161717040
Jammer Tyr80! Als er een tammer nestje komt, open je dan je eigen topic zoals Cat22? Kittens met moederpoezen. O+
  dinsdag 26 april 2016 @ 00:34:10 #135
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_161719087
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 23:03 schreef ViviRAWRS het volgende:
Jammer Tyr80! Als er een tammer nestje komt, open je dan je eigen topic zoals Cat22? Kittens met moederpoezen. O+
Ja he, baal er enorm van eigenlijk. Topic zal ik maken tegen die tijd, altijd leuk om foto's te delen :)
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_161724355
quote:
16s.gif Op maandag 25 april 2016 22:34 schreef Tyr80 het volgende:
Ondanks geweldige ondersteuning van Cat22 gaan we de kittens (en moeder) toch terugbrengen naar het asiel. Het asiel stelt dat we ze echt iedere dag moeten wegen en dat gaat ons gewoon niet lukken. Wij zijn blijkbaar niet de juiste mensen om met wilde katten om te gaan en wachten braaf af totdat er weer een tammer nestje beschikbaar komt.
Ach wat jammer dat het niet is gelukt. ;(
Maar jullie hebben het geprobeerd en tijdig aan de bel getrokken. En daar wordt uiteindelijk iedereen gelukkiger van. :Y

Zou zo willen ruilen met mijn moederpoes :@ Die heb ik net geïnstalleerd, heeft al brokjes gegeten, buikkroelen ontvangen en wandelt rustig rond in haar kamer. Ik heb ze ook weleens anders gehad. _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 26 april 2016 @ 13:45:00 #137
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_161725023
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 13:13 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ach wat jammer dat het niet is gelukt. ;(
Maar jullie hebben het geprobeerd en tijdig aan de bel getrokken. En daar wordt uiteindelijk iedereen gelukkiger van. :Y

Zou zo willen ruilen met mijn moederpoes :@ Die heb ik net geïnstalleerd, heeft al brokjes gegeten, buikkroelen ontvangen en wandelt rustig rond in haar kamer. Ik heb ze ook weleens anders gehad. _O-
Tjee, klinkt geweldig! Ruilen?

Nee, ze zijn net opgehaald. Moeten wel een aardig eindje in de ambulance nu...maar ze gaan naar iemand met ruimschoots ervaring, dus dat komt hopelijk helemaal goed!
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_161732160
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 13:45 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Tjee, klinkt geweldig! Ruilen?

Nee, ze zijn net opgehaald. Moeten wel een aardig eindje in de ambulance nu...maar ze gaan naar iemand met ruimschoots ervaring, dus dat komt hopelijk helemaal goed!
Vast wel! Zeiden ze nog iets over hoe de kittens eruit zagen? Volgens mij zorgde moeder heel goed voor ze.
En hoe is het met jullie? Niet te schuldig voelen he. Jullie hebben je best gedaan.

En kunnen best nestjes met mini's aan, alleen moet er een wat beter hanteerbare moeder bij.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 26 april 2016 @ 20:09:26 #139
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_161734627
Ik heb al m'n leven lang katten maar met Poef krijg ik het niet voor elkaar.
Poef woont nu twee jaar bij ons en snapt maar niet hoe 't hier thuis werkt.
Onze katten (we hebben er drie) krijgen elke morgen rond half 9 en 's avonds rond 6 uur natvoer.
De andere twee weten dat en gaan rond die tijd bij hun bakjes zitten. Tussendoor eten ze brokjes en vragen ze nergens om.
Poef loopt de godganselijke dag om natvoer te zeuren. Ze snapt na twee jaar nog steeds niet dat ze dat alleen 's morgens en 's avonds krijgt.
Ook weten de andere twee dat ze 's avonds na het natvoer niet meer naar buiten mogen.
Poef gaat steevast na het avondeten bij de keukendeur zitten miauwen. Of 's avonds tegen dat ik naar bed ga.
Zo zijn er nog wat dingen, de poezen mogen bij ons niet naar boven, je raadt 't al, Poef wil continu naar boven.
Is Poef nou zo'n dom beest of juist heel slim omdat ze het blijft proberen?
Ik word af en toe gek van dat gemiauw/gezeur.
Moet ik blijven hopen dat 't kwartje bij haar ooit eens valt? Of kan ik dat na twee jaar proberen als vergeefse moeite beschouwen? :P
  dinsdag 26 april 2016 @ 22:53:54 #140
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_161740799
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:30 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Vast wel! Zeiden ze nog iets over hoe de kittens eruit zagen? Volgens mij zorgde moeder heel goed voor ze.
En hoe is het met jullie? Niet te schuldig voelen he. Jullie hebben je best gedaan.

En kunnen best nestjes met mini's aan, alleen moet er een wat beter hanteerbare moeder bij.
Nee heb nog niks gehoord, wel aanvullende informatie meegestuurd, maar het blijft stil. We komen regelmatig langs bij het asiel, dus dan zal ik nog eens vragen.

Met ons gaat het wel hoor, vinden het jammer dat we geen 'bastards' meer in huis rond hebben lopen. Maar er komt wel weer een volgend nestje, en het latere deel van het pleeggezin spelen zijn we beter gelukkig ;)

Ja dat denk ik ook, ben m'n hele leven met katten opgegroeid, en 1 daarvan was ook zo'n wilde schuwe, maar dat heeft echt jaren geduurd eer we die aan mochten raken. Misschien dat ik het daarom vanaf het begin een beetje hopeloos vond...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_161760775
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:09 schreef Gwywen het volgende:
Ik word af en toe gek van dat gemiauw/gezeur.
Moet ik blijven hopen dat 't kwartje bij haar ooit eens valt? Of kan ik dat na twee jaar proberen als vergeefse moeite beschouwen? :P
Dat de kat niet naar boven mag, belemmer je toch 'n beetje z'n vrijheid in het huis. Laat die diertjes toch... vinden ze leuk, en jij stofzuigt wat meer. :)

En als de kat nou steeds zeurt, misschien eens praten met hem dat ie moet stoppen? Niet te soft zijn...werkt hier prima. ;) Of gewoon niet aan toegeven/negeren ;) is wel eens lastig hehe... :+
pi_161794422
Dit is de zesde dag dat ze in huis is en het gaat wonderbaarlijk goed zoals jullie kunnen zien af en toe nog wat geblaas als ze nog dichter bij komt maar dat komt van Banjer af. Sproet moet wel 3,5 tot 4 kilo afvallen ;( ze past niet door het kattenluik dus kan ze ook niet bij de kattenbak komen zonder de deur open te houden en daar is het nog even te koud voor.



Half broer en zus hebben elkaar (bijna) gevonden :)
  vrijdag 29 april 2016 @ 13:17:30 #143
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_161798052
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 10:14 schreef Sorella het volgende:
Sproet moet wel 3,5 tot 4 kilo afvallen ;(
Dat is wel heel veel om af te vallen voor een poes, hoeveel weegt ze nu dan?
En leuk dat ze al wat vriendelijker zijn met elkaar.
  vrijdag 29 april 2016 @ 13:31:36 #144
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161798347
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 10:14 schreef Sorella het volgende:
Dit is de zesde dag dat ze in huis is en het gaat wonderbaarlijk goed zoals jullie kunnen zien af en toe nog wat geblaas als ze nog dichter bij komt maar dat komt van Banjer af. Sproet moet wel 3,5 tot 4 kilo afvallen ;( ze past niet door het kattenluik dus kan ze ook niet bij de kattenbak komen zonder de deur open te houden en daar is het nog even te koud voor.

[ afbeelding ]

Half broer en zus hebben elkaar (bijna) gevonden :)
Hoe komt ze nu bij de kattenbak, dan?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 29 april 2016 @ 13:50:18 #145
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_161798793
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 10:14 schreef Sorella het volgende:
Dit is de zesde dag dat ze in huis is en het gaat wonderbaarlijk goed zoals jullie kunnen zien af en toe nog wat geblaas als ze nog dichter bij komt maar dat komt van Banjer af. Sproet moet wel 3,5 tot 4 kilo afvallen ;( ze past niet door het kattenluik dus kan ze ook niet bij de kattenbak komen zonder de deur open te houden en daar is het nog even te koud voor.

[ afbeelding ]

Half broer en zus hebben elkaar (bijna) gevonden :)
Dat gaat jaren duren. Hoe ga je dat in de tussentijd dan doen met de bak?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_161800235
Rolstoelvandaal: Vanochtend gewogen en het is 7.3 kilo ;( Ze mag tussen de 2,5 en 4 kilo wegen.
Combinatie van zwanger, keizersnee, sterilisatie en daarna liep er een zwangere poes rond dus eten stond er altijd.

Lienekien: De bench staat er nog met een kattenbak erin dus daar kan ze nog gebruik van maken. Volgende week wordt het warmer dus blijft de deur naar de bijkeuken open staan.

Duderinnetje: Ik hoop dat ze in ieder geval 1 tot anderhalf kilo kwijt is voor het winter wordt zodat ze door het kattenluik kan. Moet lukken ze mag 2 % van haar lichaamsgewicht per week verliezen.
We hebben twee sureflap feeders gekocht die op de chip van de katten werkt, kat weg, luikje dicht en ze kunnen niet meer van elkaar jatten (nu alleen nog even erop trainen)
  vrijdag 29 april 2016 @ 14:56:33 #147
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161800274
Een gezonde kat in een bench, wat een gruwel. :{
The love you take is equal to the love you make.
pi_161800321
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:56 schreef Lienekien het volgende:
Een gezonde kat in een bench, wat een gruwel. :{
De bench staat open en sinds dinsdag avond niet meer dicht geweest :) hij staat er eigenlijk alleen nog maar omdat de kattenbak er nog instaat.
Ze heeft als wij niet thuis waren en s,nachts er in gezeten om de katten aan elkaar te laten wennen, dus van afgelopen vrijdag tot dinsdag middag.
  vrijdag 29 april 2016 @ 15:01:25 #149
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161800405
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:58 schreef Sorella het volgende:

[..]

De bench staat open en sinds dinsdag avond niet meer dicht geweest :) hij staat er eigenlijk alleen nog maar omdat de kattenbak er nog instaat
Ja, dat had ik gelezen. Ik begrijp niet dat iemand je dat heeft kunnen adviseren. Eigenlijk doe je een kat alleen in een bench als hij om medische redenen niet te veel mag bewegen. Een kat die nieuw in een huis komt, laat je op zijn gemak de boel verkennen en bied je in ieder geval de mogelijkheid om zich ergens te verstoppen als hij die behoefte voelt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_161800473
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, dat had ik gelezen. Ik begrijp niet dat iemand je dat heeft kunnen adviseren. Eigenlijk doe je een kat alleen in een bench als hij om medische redenen niet te veel mag bewegen. Een kat die nieuw in een huis komt, laat je op zijn gemak de boel verkennen en bied je in ieder geval de mogelijkheid om zich ergens te verstoppen als hij die behoefte voelt.
De een zegt meteen bij elkaar zetten de ander zegt eerst apart houden wij hebben de middenweg genomen. Beter iets te voorzichtig als dat het in een knokpartij uitmondt en ze nooit meer vriendjes/kennissen worden
  vrijdag 29 april 2016 @ 15:07:49 #151
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161800574
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:04 schreef Sorella het volgende:

[..]

De een zegt meteen bij elkaar zetten de ander zegt eerst apart houden wij hebben de middenweg genomen. Beter iets te voorzichtig als dat het in een knokpartij uitmondt en ze nooit meer vriendjes/kennissen worden
Imo kun je een kat ook beschadigen door hem weerloos in zo'n bench te zetten en de andere kat vrij spel te laten.

Ja, een introductie moet je voorzichtig aanpakken, maar je kunt ook niet alle knokpartijen voorkomen. Sterker nog, het is gewoon nodig dat katten in het begin de nieuwe rangorde met elkaar bepalen. Als je je daar als mens mee bemoeit, door ertussen te springen of een van de katten te straffen, loopt het ook niet goed.
The love you take is equal to the love you make.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 29 april 2016 @ 15:15:34 #152
269689 crew  Viv
pi_161800754
Ik zou dat ook niet gedaan hebben, zo'n bench. Mijn katten hoefden niet aan elkaar te wennen (ze zijn uit hetzelfde nest, waren 5 jaar oud toen ze samen hier kwamen), maar wel aan het huis en aan ons. Ze zaten binnen de kortste keren onder de bank, en dat was de eerste week echt hun veilige haven. Dat je ze de hele dag niet zag, maar 's ochtends de brokjes wel gegeten waren. :D
pi_161803735
Ben heel benieuwd of die sureflap werkt, maar vooral hoe het trainen gaat :D
Ik heb hier een veelvraat/alleseter en een die t liefst de hele dag hapjes eet. Dat gaat dus niet want de ander eet alles op. Maar zo'n feeder vond ik wel prijzig om uit te proberen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_161814353
Sproet heeft het redelijk door, de bak staat nog een klein stukje open (de een na laatste stand) Banjer gebruikt zijn poten om alles eruit te hengelen dus bij hem werkt het nog niet echt maar Sproet kan in ieder geval niet bij zijn eten komen en dat is het belangrijkste.
En ze zijn prijzig maar wel 3 jaar garantie.

[ Bericht 5% gewijzigd door Sorella op 01-05-2016 10:22:41 ]
  zondag 1 mei 2016 @ 11:53:44 #155
451157 MarieAlice
MarieAlice
pi_161842645
Hoihoi!

Gisternacht hebben mijn twee katten een reenactment van de Guldensporenslag gedaan en vreemd genoeg was het deze keer Ae.sopoes die het onderspit heeft moeten delven. Hij ziet er momenteel zo uit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Normaal gezien was ik wondjes uit met stromend water en bij mensen daarna nog eens met hibidil of hacdil, maar ik ben niet zeker wat ik mag gebruiken bij katten, en helemaal niet zo echt bij ogen en oren... iemand een suggestie hoe ik dit best schoon houd?

Dank jullie wel!
pi_161842690
Wat een oorlogswonden :o Hebben ze dat vaker?
Zijn het diepe wonden of oppervlakkig? Indien oppervlakkig zou ik ze gewoon met water uitwassen en goed in de gaten houden. Bij diepe wonden misschien even bellen met je dierenarts voor advies.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 1 mei 2016 @ 12:14:16 #157
451157 MarieAlice
MarieAlice
pi_161842952
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 11:57 schreef Cat22 het volgende:
Wat een oorlogswonden :o Hebben ze dat vaker?
Zijn het diepe wonden of oppervlakkig? Indien oppervlakkig zou ik ze gewoon met water uitwassen en goed in de gaten houden. Bij diepe wonden misschien even bellen met je dierenarts voor advies.
Goh, neen, niet echt eigenlijk. Meestal liggen ze er zo bij:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar af en toe vechten ze eens een robbertje. Meestal is dat na vijf minuten en 1 welgemikte krab op een neus gedaan, maar vannacht was het dus compleet oorlog. Ik denk doordat er gisteren bezoek was, en er veel meubels verzet waren daarvoor. Zijn ze niet zo dol op.

Het meeste is oppervlakkig, maar ik merk dat het jeukt en hij krabt ook telkens weer aan die . Er is een plek waar echt een pluk haar is uitgetrokken en de huid voor een stuk is meegekomen, daar maak ik me wat meer zorgen om...

Zal het straks nog eens uitwassen en morgen eens naar de da bellen. Thanks! ^O^
  woensdag 4 mei 2016 @ 09:19:22 #158
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_161915685
Eergister thuisgekomen, en wat kots gevonden (niet opgegeten brokjes enzo)
Gisteren ging ik even buiten roken, weer braaksel gevonden, deze keer gelig met gras enzo.
En gisteravond voor ik naar bed ging vond ik nog een plekje in huis.

Ik vermoed dat het Beer is, aangezien het buiten nog niet lag toen ik noortje binnen haalde dacht ik.
Aan de andere kant heeft noortje ook soms wel eens een keertje dat ze overgeeft vooral na een zwaar hyperactieve bui.

Is er een manier om te kijken of wie van de 2 het is? afgezien van ze beide 48 uur in quarantaine zetten :P
En zijn er enige aanleidingen voor zoiets (Vooral dat gras vind ik vreemd)
  woensdag 4 mei 2016 @ 09:53:06 #159
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161916028
Geen idee, je moet de kat betrappen, denk ik.

Gras eten ze als ze last hebben van hun maag, als middel om te gaan kotsen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_161916081
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 09:53 schreef Lienekien het volgende:
Geen idee, je moet de kat betrappen, denk ik.

Gras eten ze als ze last hebben van hun maag, als middel om te gaan kotsen.
haarbal meestal
  woensdag 4 mei 2016 @ 10:10:37 #161
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161916281
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 09:56 schreef computergirl het volgende:

[..]

haarbal meestal
Ja, inderdaad.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 4 mei 2016 @ 10:19:28 #162
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_161916419
Iets om zorgen om te maken?
Afgezien van er extra op letten natuurlijk.
  woensdag 4 mei 2016 @ 10:23:49 #163
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161916477
Meestal niet, is mijn ervaring. Het kan heel goed zijn dat het nu hierbij blijft.

Je kunt wat vaker borstelen of kammen, dat scheelt in haren die de kat oplikt.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 4 mei 2016 @ 10:28:37 #164
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_161916531
Ja moet sowieso even een wat betere kam halen, deze die ik nu gebruik die neemt niet alle losse haren mee.
pi_161916717
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:19 schreef lipjes het volgende:
Iets om zorgen om te maken?
Afgezien van er extra op letten natuurlijk.
ligt er aan hoe lang het doorgaat,zo'n haarbal moet er gegeven moment wel ui zijn.
Als kat langer dan paar dagen/week kotst of helemaal geen eten binnen kan houden paar dagen dan toch even dierenarts bellen
pi_161916749
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:28 schreef lipjes het volgende:
Ja moet sowieso even een wat betere kam halen, deze die ik nu gebruik die neemt niet alle losse haren mee.
je hebt ook pasta waarmee ze haar via achteruitgang kwijt kunnen
http://m.zooplus.nl/shop/(...)ent/kattenmout/27171
  woensdag 4 mei 2016 @ 10:52:07 #167
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_161916850
Eten binnenhouden gaat op zich prima.
Hij eet ook uit speeltjes omdat die anders alles in 1 adem op eet.
Heb voor nu even een nieuwe kam besteld
http://www.zooplus.nl/sho(...)tels/borstels/293512
pi_161922144
Hoi. :) Een paar dagen geleden is de kat van me moeder overleden en heeft ze hem individueel laten cremeren. Vandaag heb ik de as opgehaald in zo'n strooiblikje omdat het idee was om hem in de tuin uit te strooien of iets.
Nu wil het toeval dat de vorige kat ook gecremeerd is maar het plan om hem uit te strooien, samen met zijn strooiblikje, in de is kast beland. Dus die ben ik vandaag eens gaan zoeken en nu ben ik erachter gekomen dat de as van deze kat ongeveer 3x zo zwaar is als de as van de vorige. Beide zijn als het goed is individueel gecremeerd. Deze was wel iets zwaarder dan de vorige maar niet heel veel.

Mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft? Hoeveel as blijft erover van zo'n beestje en hoor je alles mee te krijgen of nemen ze gewoon een schepje om het strooiblikje af te vullen?

Alvast bedankt. :)
Jullie vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 4 mei 2016 @ 15:20:25 #169
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161922310
Hoorde gister dat van een mens zo'n 3,5 kilo overblijft :o
  maandag 9 mei 2016 @ 09:46:56 #170
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_162031784
quote:
10s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:30 schreef killerkip69 het volgende:

[..]

Dat de kat niet naar boven mag, belemmer je toch 'n beetje z'n vrijheid in het huis. Laat die diertjes toch... vinden ze leuk, en jij stofzuigt wat meer. :)
Poef pist op bed, als het een kwestie van stofzuigen zou zijn zou ik er geen probleem mee hebben.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 22:31:53 #171
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_162077353
Goed, paniek. De ouwe vos is ontsnapt, door een hoog open raam. hebben we net een maandje in huis. Sprong ie toch hoger als dat we dachten dat ie kon. We wonen alleen in een bovenwoning. We zagen hem zo via de schuurdaken ergens een tuin in springen en hebben hem sindsdien niet meer gezien. Wat to do? Rustig afwachten?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  dinsdag 10 mei 2016 @ 22:35:54 #172
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162077556
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 22:31 schreef Fiorano het volgende:
Goed, paniek. De ouwe vos is ontsnapt, door een hoog open raam. hebben we net een maandje in huis. Sprong ie toch hoger als dat we dachten dat ie kon. We wonen alleen in een bovenwoning. We zagen hem zo via de schuurdaken ergens een tuin in springen en hebben hem sindsdien niet meer gezien. Wat to do? Rustig afwachten?
Nee, direct naar buiten en zoeken.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 22:38:16 #173
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_162077679
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 22:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, direct naar buiten en zoeken.
Hebben we dus al +-45 minuten gedaan alleen komen we niet bij alle buren de tuin in

Edit
Had hem heel even stukje van huis. Ben helemaal kapot gekrabt, moest hem wel laten gaan...

[ Bericht 9% gewijzigd door Fiorano op 10-05-2016 23:18:03 ]
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  Moderator dinsdag 10 mei 2016 @ 23:29:08 #174
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_162080423
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 15:13 schreef Windhapper het volgende:
Hoi. :) Een paar dagen geleden is de kat van me moeder overleden en heeft ze hem individueel laten cremeren. Vandaag heb ik de as opgehaald in zo'n strooiblikje omdat het idee was om hem in de tuin uit te strooien of iets.
Nu wil het toeval dat de vorige kat ook gecremeerd is maar het plan om hem uit te strooien, samen met zijn strooiblikje, in de is kast beland. Dus die ben ik vandaag eens gaan zoeken en nu ben ik erachter gekomen dat de as van deze kat ongeveer 3x zo zwaar is als de as van de vorige. Beide zijn als het goed is individueel gecremeerd. Deze was wel iets zwaarder dan de vorige maar niet heel veel.

Mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft? Hoeveel as blijft erover van zo'n beestje en hoor je alles mee te krijgen of nemen ze gewoon een schepje om het strooiblikje af te vullen?

Alvast bedankt. :)
Als het goed is krijg je alles hoor :D Mijn kat is ook nog niet zo lang geleden overleden en ook dat was niet heel veel. Volgens mij zijn er ook wel tabelletjes voor. Ik heb een urn laten maken voor mijn kat dus moest toen ook weten of de urn groot genoeg was.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_162083242
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 22:38 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Hebben we dus al +-45 minuten gedaan alleen komen we niet bij alle buren de tuin in

Edit
Had hem heel even stukje van huis. Ben helemaal kapot gekrabt, moest hem wel laten gaan...
Lokken met eten en dan mee laten lopen naar huis?
  woensdag 11 mei 2016 @ 05:27:34 #176
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_162083255
Hij komt net thuis :)
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  woensdag 11 mei 2016 @ 09:46:04 #177
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_162084765
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 05:27 schreef Fiorano het volgende:
Hij komt net thuis :)
Dat is fijn O+

De eerst keer als zo'n beest ontsnapt of te lang wegblijft is toch wel eng.
  Moderator woensdag 11 mei 2016 @ 10:20:00 #178
249559 crew  Lavenderr
pi_162085298
Heeft iemand hier tips hoe ik mijn kat medicijnen kan toedienen? Hij heeft ontstoken tandvlees dus wil eigenlijk niet eten en het lukt me niet om de medicijnen rechtstreeks in zijn bekje te spuiten.
pi_162085703
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 10:20 schreef Lavenderr het volgende:
Heeft iemand hier tips hoe ik mijn kat medicijnen kan toedienen? Hij heeft ontstoken tandvlees dus wil eigenlijk niet eten en het lukt me niet om de medicijnen rechtstreeks in zijn bekje te spuiten.
pil of iets vloeibaars?
  Moderator woensdag 11 mei 2016 @ 10:50:30 #180
249559 crew  Lavenderr
pi_162085866
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 10:41 schreef computergirl het volgende:

[..]

pil of iets vloeibaars?
Vloeibaar. Maar zelfs dat lukt niet. Zijn oude zwerversinstincten komen boven en hij laat het niet toe dat ik zijn bekje open doe.Bij de dierenarts lukte het ze amper met zijn tweetjes.
  Moderator woensdag 11 mei 2016 @ 10:54:00 #181
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_162085931
Door iets vloeibaars/plakkerige doen en beetje voor beetje op zijn pootjes smeren zodat hij het oplikt als hij het wil schoonpoetsen?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_162085956
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 10:50 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Vloeibaar. Maar zelfs dat lukt niet. Zijn oude zwerversinstincten komen boven en hij laat het niet toe dat ik zijn bekje open doe.Bij de dierenarts lukte het ze amper met zijn tweetjes.
mag je het mengen? Vocht uit blikje tonijn en dan erdoor, of melk
  Moderator woensdag 11 mei 2016 @ 11:00:02 #183
249559 crew  Lavenderr
pi_162086030
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 10:54 schreef senesta het volgende:
Door iets vloeibaars/plakkerige doen en beetje voor beetje op zijn pootjes smeren zodat hij het oplikt als hij het wil schoonpoetsen?
Dat ga ik proberen, dankjewel Senesta.
  Moderator woensdag 11 mei 2016 @ 11:00:28 #184
249559 crew  Lavenderr
pi_162086039
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 10:55 schreef computergirl het volgende:

[..]

mag je het mengen? Vocht uit blikje tonijn en dan erdoor, of melk
Ja ik mag het mengen maar hij likt niet eens aan zijn voedsel.
Heb wel geprobeerd om wat van het medicijn aan mijn vinger te doen en dat tegen zijn neus aan zodat hij wel moest likken, maar dat is maar zo summier dus niet voldoende.
pi_162086182
Je kan ook niet gewoon de spuit aan de zijkant van zijn bekje doen? Je hoeft hem alleen maar in de hoek te zetten en dan slikken ze vanzelf.
Kan mij wel voorstellen dat dit al lastig is met een zwerver.. Je hebt geen vloeibaar voedsel meegekregen van de dierenarts?
  Moderator woensdag 11 mei 2016 @ 11:15:57 #186
249559 crew  Lavenderr
pi_162086342
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 11:07 schreef Dragonberry het volgende:
Je kan ook niet gewoon de spuit aan de zijkant van zijn bekje doen? Je hoeft hem alleen maar in de hoek te zetten en dan slikken ze vanzelf.
Kan mij wel voorstellen dat dit al lastig is met een zwerver.. Je hebt geen vloeibaar voedsel meegekregen van de dierenarts?
Nee, geen vloeibaar voedsel meegekregen. Maar hij eet gewoon niets meer. Zelfs wassen doet hij amper en ik zou over tien dagen bellen met de dierenarts om te vertellen of het beter ging maar zo lang kan ik echt niet wachten als het beestje niet eet.
  Moderator woensdag 11 mei 2016 @ 11:20:29 #187
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_162086426
Niet eten is voor een kat echt erg schadelijk. Bij de dierenarts hebben ze speciaal voer om ze een beetje extra op te peppen, hills recovery of zoiets, vinden ze heel erg lekker en geeft ze even wat extra. Je zou ook kunnen vragen om een injectie met pijnstiller die wat langer werkt?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator woensdag 11 mei 2016 @ 11:23:04 #188
249559 crew  Lavenderr
pi_162086471
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 11:20 schreef senesta het volgende:
Niet eten is voor een kat echt erg schadelijk. Bij de dierenarts hebben ze speciaal voer om ze een beetje extra op te peppen, hills recovery of zoiets, vinden ze heel erg lekker en geeft ze even wat extra. Je zou ook kunnen vragen om een injectie met pijnstiller die wat langer werkt?
Ik ga bellen. Dankjewel.
Gebeld. Nog even aanzien en proberen met de spuit in zijn bekje de medicijnen toe te dienen. Lukt dat niet dan terugkomen.
Bedankt voor de adviezen allemaal ^O^

[ Bericht 15% gewijzigd door Lavenderr op 11-05-2016 11:56:40 ]
  Moderator woensdag 11 mei 2016 @ 12:55:57 #189
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_162088196
Sterkte met kattenmeneer Laven, ik duim dat hij snel opknapt. Gebit en tandvleesproblemen zijn zo naar.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_162338482
Gisteren d8 ik echt als dit nog langer doorgaat dan breng ik Sproet terug naar de fokker, ze gromt en blaast redelijk vaak naar banjer maar gisteren ging het echt de hele dag door. Vanmiddag hoorde ik van mijn zoon dat ze vannacht met zijn tweeën op 1 kussentje hebben gelegen en is het vandaag ook een stuk rustiger, nog wel wat geblaas en gegrom maar lang niet zo lang en vaak als de afgelopen weken.
Is er dan toch nog hoop voor mijn twee katten ?
pi_162360938
Contact tussen twee katten kan inderdaad in de loop van de tijd verbeteren sorella. Wij hebben een tweede kat gekregen en de oudste was "not amused". Dat hadden we ook wel verwacht, ze is altijd alleen geweest bij ons. In het begin was het verre van gezellig. Veel geblaas, gegrom en ver weg van de nieuwe kat gaan zitten. Na een poosje lagen ze inderdaad wel eens samen in de mand of op de bank, maar konden ze daarna ook zo weer blazen. Het is hier nu (8 maanden later) wisselend. Ze tolereren elkaar en gevochten wordt er niet, maar het is geen beste vrienden relatie geworden. De oudste kan nog steeds mopperkonten op de jongste en de jonste soms uitdagen, maar we zijn blij dat ze elkaar geaccepteerd hebben.
pi_162366526
Was vandaag weer feest, Banjer wil wel spelen maar Sproet is erg schrikkerig en Banjer liet haar dus schrikken door haar kont aan te raken.
Vanavond gaat het tot nog toe redelijk goed, snoepjes doet Sproet even vergeten dat Banjer naast haar zit net als spelen maar daar moet ik wel weer mee uitkijken dat het niet te wild wordt.

Blazen vind ik niet zo erg maar dat grommen brrrr .
pi_162369217
Hier is het ook al een paar jaar zo. Heb de katten 2 weken na elkaar gekregen. Zo'n 22 uur per dag gaat t redelijk goed, snuffelen aan elkaar, de ene likt de ander op de kop.
Maar de andere 2 uur (gelukkig niet achtereen) zitten ze elkaar achterna, knokpartijen etc, waarbij het er stevig aan toe gaat, en 10 min later is het weer even goed.
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 21 mei 2016 @ 10:35:45 #194
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_162375303
Beetje spelen en vechten hoort er bij. Die van ons doen dat ook vrij fel, maar het komt van beiden uit.

De ene kan alleen niet vechten. Die gaat op haar zij liggen en blazen. Maar drie minuten later springt ze weer op de ander.

Laatst ging ik haar koppie van voren pakken met mijn handen en wurmde ze achteruit. Daarna rende ze weg en ging ze ineens blazen. Toen pakte ik haar op en was het weer goed.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 22 mei 2016 @ 00:05:39 #195
409633 killerkip69
killattack!
pi_162393383
@Lavenderr

Mijn kat is daar ook niet makkelijk in, tussen m'n benen klemmen en snel in hoekje van z'n mond spuiten, even z'n kopje naar boven vasthouden en over z'n wangetjes wrijven.

Probeer anders eens haarbal pasta bij de Boerenbond ofzo, meng het door de pasta, en laat de kat het van je vinger likken, iedere kat lust deze pasta.
pi_162397128
Beetje spelen en vechten okee maar niet de hele dag door dat gegrom en geblaas dat wordt me te gortig :)

Mij katten zijn en waren gelukkig makkelijk met pilletjes innemen bij de nieuwe moeten we afwachten hoe zij reageert.

Je zou met twee man kunnen proberen of dat lukt, de ene houdt hem vast de ander duwt de pil erin,
  dinsdag 24 mei 2016 @ 17:04:44 #197
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_162466780
Wij hebben sinds 9 maanden nu 2 katten. Ze komen niet buiten en krijgen 2x per jaar pasta tegen wormen. Moet ik nu toch 1x per jaar met ze naar de dierenarts voor een checkup? Of is dat meer van belang bij een kat die ook buitenkomt.
En wij gaan in de zomer 2,5 week op vakantie.Iemand ervaring met de site pawshake? We hebben niet zo'n goed contact met de buren dat ik ze wil vragen om de katten eten te geven. En klopt het dat katten niet echt idee hebben van tijd? Ik zie er namelijk ontzettend tegen op om ze 'alleen' (ze zijn immers wel samen) te laten. Want misschien hebben ze het zelf wel helemaal niet zo door. Het is nu ook niet zo dat ze de hele dag op schoot liggen. (Overdag zijn ze ook gewoon alleen thuis) maar zijn ze wel in de buurt als wij thuis zijn.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 17:12:24 #198
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162466981
Jaarlijkse check-up en benodigde inentingen is wel verstandig.

Ik heb wel ervaring met een oppas aan huis tijdens de vakantie. Dan zorg ik wel voor behandeling tegen vlooien, want wie weet wat de oppas (per ongeluk) meeneemt van een ander adres.

En hoe ze het vinden? Dat moet je toch wel uitvinden. Hier was/is het nooit een probleem geweest, buiten een onhandige tijdelijke kracht. Dus ik raad kennismaking wel aan en maak goede afspraken.

(Pawshake zijn particulieren? Wij hebben een professionele oppas.)
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 17:37:36 #199
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_162467490
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 17:12 schreef Lienekien het volgende:
Jaarlijkse check-up en benodigde inentingen is wel verstandig.

Ik heb wel ervaring met een oppas aan huis tijdens de vakantie. Dan zorg ik wel voor behandeling tegen vlooien, want wie weet wat de oppas (per ongeluk) meeneemt van een ander adres.

En hoe ze het vinden? Dat moet je toch wel uitvinden. Hier was/is het nooit een probleem geweest, buiten een onhandige tijdelijke kracht. Dus ik raad kennismaking wel aan en maak goede afspraken.

(Pawshake zijn particulieren? Wij hebben een professionele oppas.)
Pawshake zijn inderdaad particulieren. Veel dierenartsstudenten vanwege de opleiding hier vlakbij. En vlooienmiddel is wel een goed idee, had ik nog niet bij nagedacht. Kennismaking is zowiezo standaard. Anders zou ik het ook echt niet aandurven.
Maar waar vind je een professionele oppas? Het lijkt me voor de katten fijner om in eigen huis te blijven dan naar een pension maar ik vind het echt heel probleem er geld aan uit te geven.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 17:39:46 #200
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162467536
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 17:37 schreef Klare het volgende:

[..]

Pawshake zijn inderdaad particulieren. Veel dierenartsstudenten vanwege de opleiding hier vlakbij. En vlooienmiddel is wel een goed idee, had ik nog niet bij nagedacht. Kennismaking is zowiezo standaard. Anders zou ik het ook echt niet aandurven.
Maar waar vind je een professionele oppas? Het lijkt me voor de katten fijner om in eigen huis te blijven dan naar een pension maar ik vind het echt heel probleem er geld aan uit te geven.
Je vindt het geen probleem om er geld aan uit te geven?

In welke stad woon je? Onze oppas is duur. Een pension is de helft van de kosten.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 18:10:04 #201
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_162468136
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 17:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je vindt het geen probleem om er geld aan uit te geven?

In welke stad woon je? Onze oppas is duur. Een pension is de helft van de kosten.
Mits het enigzins redelijk blijft met de kosten vind ik het geen probleem. Als dat betekend dat ik daardoor ook ontspannen op vakantie ben. (maar misschien maak ik me echt veel te druk om dit alles en hebben de katten nergens last van.) Woon in de buurt van Utrecht.
pi_162468398
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 18:10 schreef Klare het volgende:

[..]

Mits het enigzins redelijk blijft met de kosten vind ik het geen probleem. Als dat betekend dat ik daardoor ook ontspannen op vakantie ben. (maar misschien maak ik me echt veel te druk om dit alles en hebben de katten nergens last van.) Woon in de buurt van Utrecht.
Ik ben van tijd tot tijd weekendjes en soms een week of langer weg en heb vrienden die in huis komen om de katten te voeren. Ik merk niet aan ze dat ze het menselijk contact missen, al zijn ze altijd wel blij als ze me weer zien. Zou ze graag in een pension doen, want ik vind het nogal wat gevraagd aan vrienden om dsgelijks langs te komen maar helaas.... keertje oefenen op een logeeradres leerde me dat twee van de drie dan letterlijk stoppen met eten en alleen maar stijf van stress in een donker hoekje schuilen. Dat ga ik ze dus niet meer aandoen.
Dus nu regel ik het met bekenden die binnenlopen, soms logees en toevallig heb ik net geïnformeerd bij een professioneel bedrijf voor de momenten waarop mijn catsits niet kunnen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_162470539
Ik denk dat je zelf wel aan je katten kan zien of ze pension geschikt zijn of niet.
Hou er wel rekening mee dat je zo vroeg mogelijk moet bespreken en dat ze ingeënt moeten zijn ik d8 een maand voor je ze weg brengt en niet ouder als 10 maanden maar ik weet dat niet zeker meer.

Mijn overleden poes had er gelukkig geen problemen mee die heeft de tijd van haar leven gehad daar (ze kreeg het nachthok open dus ze heeft heel wat katten geplaagd ;) )
Die twee die ik nu heb zou ik ook niet zo gauw doen, zoals ik het nu bekijk gaat de oudste elke kat lopen jennen en krijg dan natuurlijk op zijn sodemieter dus stress en de jongste zal al die tijd in een hoekje gedoken blijven zitten al grommend en blazend dus dubbel stress.

Hebben je buren toevallig ook katten ? misschien vinden hun het ook wel prettig dat er dan een buur is die hun katten te eten wil geven ondanks dat je ze niet zoveel spreekt.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 20:13:35 #204
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_162471413
Geen flauw idee of de buren katten hebben. (Zo goed ken ik ze dus ;-)). Ik kan het bij deze katten niet inschatten hoe ze een pension zouden vinden. (Ook nog nooit eerder katten gehad.) Ze waren hier heel snel gewend, lees binnen een uur zaten ze beneden naast ons op de bank. Ze zijn wel vaker een lange dag alleen en dat gaat goed. Dus denk ik dat het ook wel goed gaat en mogelijk zit het vooral in mijn hoofd. Maar er moet een eerste keer zijn. Fijn om jullie ervaringen te lezen!
pi_162471899
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 20:13 schreef Klare het volgende:
Geen flauw idee of de buren katten hebben. (Zo goed ken ik ze dus ;-)). Ik kan het bij deze katten niet inschatten hoe ze een pension zouden vinden. (Ook nog nooit eerder katten gehad.) Ze waren hier heel snel gewend, lees binnen een uur zaten ze beneden naast ons op de bank. Ze zijn wel vaker een lange dag alleen en dat gaat goed. Dus denk ik dat het ook wel goed gaat en mogelijk zit het vooral in mijn hoofd. Maar er moet een eerste keer zijn. Fijn om jullie ervaringen te lezen!
Anders eens een nachtje oefenen terwijl jullie thuis zijn? klinkt als een ouder die zijn kind voor het eerst laat logeren _O- Ik was bij mijn logeer-experiment gelukkig maar vier dagen weg, volgende vakantie zou ruim twee weken zijn. :X

Nooit gedacht dat ze zo heftig zouden reageren, anders had ik het zeker ook eerste een los nachtje geprobeerd.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_162472525
Mijn Troel haatte het pension, want ze haat andere katten. Ze is de hele tijd haar hokje niet uit geweest.
Maar hele dag alleen met iemand die alleen even eten komt geven trekt ze ook niet, ze gaat al stressen als ik over moet werken -O-
pi_162473263
Dat oefenen is wel een goed idee van cat22, de pensionhoudsters kan je dan ook vertellen hoe het gegaan is.
Ik onthoud het idee in ieder geval voor als mijn buren of zoon niet kunnen.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 22:12:43 #208
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_162475379
Ik worstel al een tijdje met een cat die zachte stoelgang heeft.

Nou heb ik de afgelopen tijd verschillende soorten voer geprobeerd: van IAMS, RC GastroIntestinal en Bozita Sensitive. Leopold deed het alleen goed op RC GI en Bozita sensitive. Nou heb ik hem de afgelopen weken kleine porties Bozita (400g verpakking) gegeven om hem te laten wennen en dat ging echt super. Drolletjes werden steeds vaster en hij viel de brokjes echt aan, zo lekker vond hij het.

Omdat he zo goed ging op Bozita heb ik bij zooplus gelijk maar een 10kg verpakking besteld omdat de andere kat (Balthasar) ook Bozita wilde eten en zn eigen eten niet meer at. Nou prima dacht ik. Gisteren zak van 10kg open gemaakt en wat wil je? De heren weigeren de Bozita brokjes uit de 10kg zag te eten. Ze schrikken er zelfs van. Het lijkt alsof ze het ontzettend vies vinden ruiken want ze halen hun neus er letterlijk voor op. :( Ze hebben gisteren dan ook geweigerd te eten eerst. Gisteravond aten ze een met tegenzin een beetje en vandaag ook met veel aanmoediging. Nou vraag ik me af: Hoe kan dat nou?? Zelfde merk, zelfde type brokjes. We hebben ook niets aan de bakjes veranderd of andere wijzigingen aangebracht in huis. Zou het recept van de brokjes van de 10kg verpakking dan anders zijn dan de 400g verpakking? De brokjes uit de kleine verpakking zien er wel anders uit maar ruiken voor mij hetzelfde. Heeft enig iemand ook zulks een ervaring?

Ik heb nu maar een zakje PerfectFit Sensitive gehaald bij de Jumbo en dat lusten de heren weer wel. Maar kan niet echt recensies vinden. Weten jullie meer over dit merk? Is het wat? Er staat dat het tarwe en soja vrij is en bevat redelijk wat % vlees maar ook bietenpulp en mais. Ik zie nu door de brokjes het (katten)bos niet mer
пусть всегда будет солнце
  dinsdag 24 mei 2016 @ 22:30:09 #209
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162476164
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 18:10 schreef Klare het volgende:

[..]

Mits het enigzins redelijk blijft met de kosten vind ik het geen probleem. Als dat betekend dat ik daardoor ook ontspannen op vakantie ben. (maar misschien maak ik me echt veel te druk om dit alles en hebben de katten nergens last van.) Woon in de buurt van Utrecht.
Ik zit in Groningen en weet toevallig ook van een in de buurt van Naarden. Helaas niet voor Utrecht.

Onze huidige poes komt uit een opvang waar ook een pension bij zit. Daar hebben we haar een weekje naartoe gedaan toen hier e.e.a. verbouwd moest worden. Ze was zo relaxt toen we haar weer ophaalden en thuis ook direct weer happy. Zo blij mee, want eerlijk gezegd vind ik de kosten hier van de prof. oppas nogal uit de klauwen lopen. :@
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 25 mei 2016 @ 07:33:49 #210
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_162481203
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 20:29 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Anders eens een nachtje oefenen terwijl jullie thuis zijn? klinkt als een ouder die zijn kind voor het eerst laat logeren _O- Ik was bij mijn logeer-experiment gelukkig maar vier dagen weg, volgende vakantie zou ruim twee weken zijn. :X

Nooit gedacht dat ze zo heftig zouden reageren, anders had ik het zeker ook eerste een los nachtje geprobeerd.
Het is ook echt belachelijk hoe erg ik me er druk over maak! (2 nachtjes met 1 keer voeren ging gewoon goed.) Zal ook eens naar het pension hier kijken (zit in het asiel...straks geven ze de verkeerde mee). Maar gevoelsmatig denk ik dat ze liever thuis zijn. Maar dat kan ook mijn eigen gevoel zijn wat ik nu op de katten projecteer. * crazy catlady*
  woensdag 25 mei 2016 @ 10:36:00 #211
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_162483711
Het lijkt mij toch ook het best om ze thuis te laten in de vertrouwde omgeving. Zo een pension is ook alleen maar stress voor ze.

Zelf heb ik de afgelopen 3 jaar heel wat keren 1 tot 2 weken in het ziekenhuis gelegen. Mijn moeder ging toen elke morgen zijn voer en water verversen en de kattenbak uitscheppen en bleef dan een uurtje met hem spelen. Ik had ook met een vriend afgesproken dat hij, terwijl ik in het ziekenhuis lag, bij mij zou logeren. Zo was Senna eigenlijk enkel overdag alleen en dan slaapt hij sowieso vaak.
pi_162483832
Mijn eerste kat ging vaak naar een pension, mensen daar waren dol op katten. Kat was echter niet dol op pension, als ik haar ophaalde wilde ze niet mee uit haar hokje 8)7 Alleen toen ze eerst 4 weken daar was en na 2 weken nog eens 2 weken, ging het niet goed, haaruitval, stress etc.
De volgende kat had (net als de huidige 2) oppas aan huis ;) Ik woon in een vrij klen appartementgebouw waar meerdere katteneigenaren wonen en we zorgen allemaal waar nodig voor elkaars katten, spelen met ze, en (als ze het toelaten) knuffelen we ook met ze.
We have far more in common than that which devides us..
pi_162528728
Ik maak me ergens zorgen over;

Ik heb een hele sociale, goedmoedige kat van 6,5. Een kat die snel schrikt en het niet moet hebben op andere katten en poezen (angstig).

Nu komt hij geregeld buiten, en dan is het bij hem standaard dat hij iedere 1,5 a 2 uur thuiskomt.

Nu liepen er vandaag een aantal katten in "zijn territorium" en nu durft hij niet meer thuis te komen.

Ik probeer hem al vanaf 20.30 uur vanavond naar binnen te krijgen, hij zit ook in de buurt, hij verschuilt zich onder auto's of in de bosjes, is erg schrikachtig en kijkt angstig om zich heen. Als hij zich open op straat of de stoep begeeft schrikt hij ook bij alles dat hij ziet en hoort, en ik vermoed dat hij daarom niet naar huis durft te lopen.

Hij laat zich echter ook niet pakken door mij. :P

Moet ik hem gewoon laten begaan, hij komt toch wel thuis, of moet ik er toch maar alles aan doen om hem even te pakken te krijgen. Ik heb namelijk geen kattenluikje dus hij is van mij afhankelijk om weer binnen te komen, en ik blijf natuurlijk niet op hem wachten vanavond / vannacht.

Maar als hij hier niet binnen kan als hij de moed verzamelt heeft om terug te komen dan ben ik bang dat hij gaat zwerven en zich niet meer in deze buurt durft te vertonen en dan ben ik m'n kat kwijt. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 26 mei 2016 @ 22:57:06 #214
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162528881
Tja, Tomatenboer. Wat ik in jouw geval zou doen is niet naar bed gaan voordat mijn kat weer binnen was. Probeer hem te lokken met iets lekkers. En houd vol.

Beter nu een keer een slechte nachtrust dan morgen nog steeds geen kat thuis. Dan ben je (is je kat) misschien veel verder van huis.
The love you take is equal to the love you make.
pi_162528942
Als je een poosje buiten gaat zitten? misschien komt hij dan wel naar je toe als je geen jacht maakt om hem te pakken
pi_162529445
Een doosje kattensnoepjes was bijna de sleutel tot succes. Had 'm bijna te pakken, maar precies op dat moment kwam er natuurlijk weer een andere kat aangelopen waar hij van schrok en in de bosjes schoot, en daar blijft tie mooi zitten, één straat verderop. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 26 mei 2016 @ 23:20:35 #217
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162529512
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 23:17 schreef Tomatenboer het volgende:
Een doosje kattensnoepjes was bijna de sleutel tot succes. Had 'm bijna te pakken, maar precies op dat moment kwam er natuurlijk weer een andere kat aangelopen waar hij van schrok en in de bosjes schoot, en daar blijft tie mooi zitten, één straat verderop. :')
Volhouden, gaat lukken!
The love you take is equal to the love you make.
pi_162529780
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 23:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Volhouden, gaat lukken!
Ik heb er een hard hoofd in. Ik lijk gekke Henkie wel. :')

Lig ik op straat hem te lokken met kattensnoepjes onder een auto vandaan, komt hij er wel onder vandaan om gewoon onder de volgende auto te schieten. Ik blijf natuurlijk niet bezig hé.

Ik denk dat ik hem maar een nachtje buiten houd. Volgens mij loopt tie niet in zeven sloten tegelijk en blijft tie wel in de buurt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_162530964
Hij is zojuist eindelijk binnengekomen. ^O^
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 27 mei 2016 @ 00:40:35 #220
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162531021
Top. Welterusten. :)
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 30 mei 2016 @ 23:23:18 #221
409633 killerkip69
killattack!
pi_162634114
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 00:36 schreef Tomatenboer het volgende:
Hij is zojuist eindelijk binnengekomen. ^O^
hehe ^O^
  vrijdag 3 juni 2016 @ 15:44:47 #222
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_162718235
Een beetje tegen beter weten in, maar toch...
Mijn kat terroriseert alle vogelnesten en muizenholletjes in de buurt. Op het moment is hij bezig met zijn tweede vogeljong en afgelopen week had hij zelfs een hazenjong (!) bij zich. Hij is gecastreerd en ik ga hem niet de hele dag binnen houden. Zijn er tips of trucs waardoor hij wat minder gaat jagen? Ik vind het zo sneu voor de vogelpopulatie hier ;(
pi_162721426
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 15:44 schreef Jinkx het volgende:
Een beetje tegen beter weten in, maar toch...
Mijn kat terroriseert alle vogelnesten en muizenholletjes in de buurt. Op het moment is hij bezig met zijn tweede vogeljong en afgelopen week had hij zelfs een hazenjong (!) bij zich. Hij is gecastreerd en ik ga hem niet de hele dag binnen houden. Zijn er tips of trucs waardoor hij wat minder gaat jagen? Ik vind het zo sneu voor de vogelpopulatie hier ;(
halsband met belletje omdoen. Wel zorgen dat de band makkelijk af kan om te voorkomen dat hij kan stikken mocht hij ergens achter blijven hangen.
pi_162723403
Dat helpt toch niet tegen jonge vogeltjes die nog niet kunnen vliegen en jonge haasjes die nog niet kunnen rennen een belletje ?
pi_162724841
Ik volg dit topic al een tijdje, nu een eigen vraag:

Ik heb al sinds jaaaren van die witte dingetjes in mijn haar en jeuk als ik niet genoeg m'n haar was. Dit is geen roos.

Nu mijn vraag: Kan het zo zijn dat ik dit door mijn kat heb? Ik kan me van vroeger niet herinneren dat ik zulke witte dingetjes in m'n haar had. Nu wil het toeval dat mijn kat bij haar staart ook van die witte dingetjes heeft zitten. Of is het juist andersom en heeft mijn kat dat van mij?
pi_162727878
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 20:15 schreef Sorella het volgende:
Dat helpt toch niet tegen jonge vogeltjes die nog niet kunnen vliegen en jonge haasjes die nog niet kunnen rennen een belletje ?
beter dan niets als hij zijn kat niet wil binnen houden..
pi_162728038
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 22:41 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

beter dan niets als hij zijn kat niet wil binnen houden..
Das ook weer waar.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 18:27:03 #228
409633 killerkip69
killattack!
pi_162744722
Gewoon foei roepen als ie op 'n vogeltje zit te azen. Tegen praten weet je wel, werkt prima als je buiten zit...
  zaterdag 4 juni 2016 @ 23:04:14 #229
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_162752601
Ben ik nou gek of staan die voorpoten een beetje raar? Hypermobiel zeg maar...?

"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zaterdag 4 juni 2016 @ 23:12:18 #230
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162752785
Ik zie niks geks.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 23:17:25 #231
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_162752916
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 23:12 schreef Lienekien het volgende:
Ik zie niks geks.
Niet? Die linker voorpoot (vanuit hem / haar) die zo naar buiten gaat op het eind? En dat de 'armen' een beetje erg breed uit de oksels komen?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zaterdag 4 juni 2016 @ 23:20:19 #232
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162752998
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 23:17 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Niet? Die linker voorpoot (vanuit hem / haar) die zo naar buiten gaat op het eind? En dat de 'armen' een beetje erg breed uit de oksels komen?
Nee.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 23:22:10 #233
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_162753057
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 23:17 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Niet? Die linker voorpoot (vanuit hem / haar) die zo naar buiten gaat op het eind? En dat de 'armen' een beetje erg breed uit de oksels komen?
Katten zijn heel flexibel, daardoor kunnen ze er wel eens raar bij liggen :P
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  zaterdag 4 juni 2016 @ 23:24:40 #234
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_162753142
Ok, gerustgesteld, dank. Liep heel de dag door wijk hier, nooit gezien, en maar mauwen en mauwen. Bleef ons volgen, wilde niet mee naar binnen, maar werkte in 5 seconden een pakje nat voer weg. En daarna nog 1. Zag er ook best smerig en mager uit.

Bleek gechipt, maar niet goed geregistreerd, dus hij is weer naar het asiel waar hij vandaan kwam en daar kijken ze verder.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zaterdag 4 juni 2016 @ 23:26:41 #235
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162753187
Hopelijk vinden ze dan zijn/haar baasje weer. :)
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 23:28:16 #236
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_162753228
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 23:26 schreef Lienekien het volgende:
Hopelijk vinden ze dan zijn/haar baasje weer. :)
Vast wel joh, die moeten kunnen zien welke chip naar welke persoon gegaan is lijkt me...horen het nog wel, ben nu al benieuwd. Hoop niet dat we een kat die 5 uur geleden nog bij z'n baasje op schoot zat nu juist 'kwijt' gemaakt hebben in ieder geval :D
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_162755026
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zit in Groningen en weet toevallig ook van een in de buurt van Naarden. Helaas niet voor Utrecht.

Onze huidige poes komt uit een opvang waar ook een pension bij zit. Daar hebben we haar een weekje naartoe gedaan toen hier e.e.a. verbouwd moest worden. Ze was zo relaxt toen we haar weer ophaalden en thuis ook direct weer happy. Zo blij mee, want eerlijk gezegd vind ik de kosten hier van de prof. oppas nogal uit de klauwen lopen. :@
Over welke prijs heb je het dan? Onze katoppas kostte 7 euro per dag, dat vond ik wel redelijk. Je kunt niet in de gaten houden wat ze daar precies voor doet maar de kat zag er na 4 weken prima uit en het huis was gestofzuigd :D
Nu hebben we een buurvrouw die we kunnen vragen. En voor een weekend redt de kat zich prima alleen.
freedom is just another word for nothing left to lose
  zondag 5 juni 2016 @ 01:04:45 #238
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162755229
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 00:52 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Over welke prijs heb je het dan? Onze katoppas kostte 7 euro per dag, dat vond ik wel redelijk. Je kunt niet in de gaten houden wat ze daar precies voor doet maar de kat zag er na 4 weken prima uit en het huis was gestofzuigd :D
Nu hebben we een buurvrouw die we kunnen vragen. En voor een weekend redt de kat zich prima alleen.
Denk aan ongeveer het dubbele.
The love you take is equal to the love you make.
pi_162784653
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 01:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Denk aan ongeveer het dubbele.
Ai, dat zijn geen leuke prijzen meer dus. Nouja, als je in Stad een goedkopere poesoppas wilt dan kan ik je wel iemand aanraden :)

Alhoewel: ik kijk nu op haar site en ¤7 per dag geldt alleen voor ééns per dag één kat verzorgen. Als je meerdere katten of vaker per dag verzorging wilt dan lopen de kosten wel op inderdaad.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_162834002
Eind augustus ga ik op vakantie en zoek nog iemand/een plekje voor onze 5jr oude gecastreerde ragdoll-kater. Ik twijfel tussen een oppas 1x daags (kat kan goed alleen zijn), of een pension. Met welk pension heb jij goede ervaringen Lienekien.

Nu ik erover nadenk is 1x natuurlijk niet genoeg, poezel is behoorlijk speels en wordt dagelijks sowieso 2x meegespeeld, naast dat bijles speelgoed gebruikt. Oppas zou dus eigenlijk 2x daags moeten zijn. Buurvrouw vragen kam, maar voor bijna 3 weken beperk je haar ook wel wat natuurlijk.
Fingerspitzgefühl
pi_162834036
Voor een paar dagen weg vragen we oppas aan huis, zowel voor poezel als de belasting voor de oppasser. Gaan we langer dan een week gaat poes naar een pension. De eerste keer was het moord en brand maar inmiddels is hij er drie keer geweest en is het allemaal prima. De eigenaren van het pension wonen boven en hebben ook een werkruimte aan huis dus er is altijd iemand in de buurt ^O^
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_162850162
Vraagje, het blaasgruis voer van mijn katten is bijna op en wil nu over gaan op een andere soort voer (blaasgruis is niet meer nodig de kat waar het voor was is overleden maar was zonde om 8 kilo weg te gooien).
Banjer is mooi op gewicht, Sproet is veels te dik, beide katten zijn geholpen.
Het gaat nu puur om wat ik het beste kan nemen: indoor, sterilised of light voer ? Het merk zoek ik dan wel uit.
  woensdag 8 juni 2016 @ 21:12:34 #243
409633 killerkip69
killattack!
pi_162851221
quote:
5s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 23:04 schreef Tyr80 het volgende:
Ben ik nou gek of staan die voorpoten een beetje raar? Hypermobiel zeg maar...?


_O-
pi_162910447
Vast al honderd keer gevraagd hier, hoe krijg je de kat van het behang naar de krabpaal?
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
  zaterdag 11 juni 2016 @ 10:39:13 #245
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162910641
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 20:41 schreef Sorella het volgende:
Vraagje, het blaasgruis voer van mijn katten is bijna op en wil nu over gaan op een andere soort voer (blaasgruis is niet meer nodig de kat waar het voor was is overleden maar was zonde om 8 kilo weg te gooien).
Banjer is mooi op gewicht, Sproet is veels te dik, beide katten zijn geholpen.
Het gaat nu puur om wat ik het beste kan nemen: indoor, sterilised of light voer ? Het merk zoek ik dan wel uit.
Het advies van mijn dierenarts was om te minderen met droge brokjes en meer natvoer te geven. Natvoer verzadigt eerder maar geeft minder calorieën en als bonus krijgt de kat goed vocht binnen, wat soms bij katten een probleem is.

Ik geef ook altijd afgepaste porties, die in één keer schoon op gaan.

Toen ik nog twee katten had waarvan een te zwaar, ben ik ze apart gaan voeren, anders werkt het nog niet.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 11 juni 2016 @ 10:44:24 #246
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162910704
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 10:20 schreef exile79 het volgende:
Vast al honderd keer gevraagd hier, hoe krijg je de kat van het behang naar de krabpaal?
De krabpaal op een geschikte plek zetten. Katten zetten met krabben ook geursporen af en doen dat vaak op strategische punten in de kamer. Onze vorige kat krabte altijd aan een stoel. Daar hebben we toen een krabpaal neergezet. Dat snapte ze niet. De kat na haar snapte het direct.

Catnip op de krabpaal kan ook goed werken.

En de beruchtste behangplekken misschien tijdelijk blokkeren?
The love you take is equal to the love you make.
pi_162915102
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 10:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het advies van mijn dierenarts was om te minderen met droge brokjes en meer natvoer te geven. Natvoer verzadigt eerder maar geeft minder calorieën en als bonus krijgt de kat goed vocht binnen, wat soms bij katten een probleem is.

Ik geef ook altijd afgepaste porties, die in één keer schoon op gaan.

Toen ik nog twee katten had waarvan een te zwaar, ben ik ze apart gaan voeren, anders werkt het nog niet.
Ze krijgen al apart voer en aangepast naar wat ze mogen wegen (banjer) en naar wat ze moet gaan wegen (sproet) Ze krijgen 2 keer per dag het voer en ze doen daar de hele dag/avond mee.
Water drinken is gelukkig geen probleem hier.
! keer in de week krijgen ze een zakje natvoer dat zou ik dan kunnen verlengen naar 3 of 4 keer in de week. Maar dan blijft nog steeds de vraag welk soort brokvoer erbij? light, indoor of gesteriliseerd.
  zaterdag 11 juni 2016 @ 23:59:24 #248
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162933297
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 14:19 schreef Sorella het volgende:

[..]

Ze krijgen al apart voer en aangepast naar wat ze mogen wegen (banjer) en naar wat ze moet gaan wegen (sproet) Ze krijgen 2 keer per dag het voer en ze doen daar de hele dag/avond mee.
Water drinken is gelukkig geen probleem hier.
! keer in de week krijgen ze een zakje natvoer dat zou ik dan kunnen verlengen naar 3 of 4 keer in de week. Maar dan blijft nog steeds de vraag welk soort brokvoer erbij? light, indoor of gesteriliseerd.
Ik denk dat het niet heel veel uitmaakt, zolang je goed naar de voedingswaarde kijkt en de porties precies afmeet.

Eigenlijk toch van de zotte, die grote hoeveelheid soorten. Want wat moet je dan je gesteriliseerde, te zware indoor kat geven? Die misschien ook nog senior is? :')

Schiet me te binnen dat de digitale dierenarts eens brokjesadvies bij overgewicht gaf. Ik ga even kijk of ik dat kan vinden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_162934278
Belangrijkste bij brokken vind ik dat er genoeg vlees in zit. De meeste commerciële brokken bevatten hoofdzakelijk graan. Dit staat dan ook vaak als eerste in de lijst van ingrediënten.
Ik voer daarom zelf volledig graanvrij. momenteel van Sanabelle, al hun brokken hebben een goed vleesgehalte. Naar mijn idee kan je dit elke kat geven, maar je moet zelf uitzoeken wat jij fijn vind om aan je katten te geven.
pi_162971912
Graanvrij zit ik ook over te denken maar daar heb ik geen light variant in kunnen vinden.
Ik zit nu te denken aan sanabelle light en dan vooral ook vanwege deze zin: De wateropname- en uitscheiding van katten wordt door de speciaal ontwikkelde "Water-Transit-Agent" ondersteund. Zo wordt de vorming van urinestenen, en evt. nierbeschadiging, voorkomen.
Aangezien ik 1 kat met blaas en 1 kat met nier dieet heb gehad is het wel prettig dat dit voer er ook een beetje aan mee helpt om het te voorkomen.
  maandag 13 juni 2016 @ 11:55:27 #251
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162971959
Maar is light voor katten niet net zo bedriegelijk als light voor mensen? Een kat moet ook gewoon minder calorieën binnenkrijgen en meer verbranden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_162997951
OK, introductie van nieuwe katten is vast al heel vaak voorbij gekomen, maar ik wil toch even checken of we het goed doen.

We hebben een kater van 3, Castro. Die woont binnen (appartement) en is uiteraard enorm de baas in huis. We hebben nu een kitten erbij, ook een kater. Uiteraard is het blazen en grommen all over the place bij onze oudste. Dat hoort er blijkbaar bij, dus daar moeten we nu even mee dealen.

Om ze te laten wennen doen we de kitten in de slaapkamer. In het huis is de slaapkamer het minst het territorium van Castro (hij kan heel druk zijn, dus 's nachts willen we hem niet op bed hebben, dat kost ons onze nachtrust) dus de slaapkamer is waar we de kitten houden. Alles is daar nu aanwezig. Dit doen we 's nachts en als we weg zijn. Als we er wel zijn halen we de kitten uit de slaapkamer, leggen deze op een kleed en laten hem rustig de omgeving verkennen. Dit kleed laten we in de woonkamer als Castro alleen is, zodat hij aan de geur kan wennen.

De vraag is eigenlijk: is dit een goede aanpak? En wat moeten we doen met het gedrag van Castro? Hij is gestresst, uiteraard. We geven hem meer aandacht dan de kitten, maar we merken dat hij volkomen uit zijn doen is. Hij slaapt niet meer als de kleine er bij is, komt niet bij ons in de buurt, blaast en gromt als het teveel beweegt en we weten niet goed of we dit af moeten straffen of niet. Hij is verder niet echt gewelddadig en als de kitten slaapt durft hij heel dichtbij te komen zonder boos te worden. Kortom: wat moeten we doen als onze oudste kat gaat blazen en grommen? Moet je hem laten begaan of moet je dan ingrijpen?
pi_162998059
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje. Mijn kat heeft op een of andere manier geleerd om kasten open te maken..
Nu vinden wij dit niet fijn omdat in die kasten ook chocola e.d. liggen en we daarnaast ook bang zijn dat hij eventueel erin gaat plassen e.d.

Is er een manier om dit af te leren? We gebruiken de plantenspuit als hij dit doet maar dat heeft geen enkele zin aangezien hij het blijft doen..

Iemand tips?
  dinsdag 14 juni 2016 @ 10:03:45 #254
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162998781
Mystikvum: ingrijpen wordt altijd afgeraden. De twee katten moeten onderling de rangorde bepalen. Dat wordt verstoord als jij Castro gaat corrigeren. Hem (Castro) veel aandacht gven waar de kleine bij is, is goed. Tegen de stress zou een Feliwaystekker kunnen helpen.

Redbullkid: Er bestaan sluitingen die worden gebruikt om te voorkomen dat kinderen kasten openmaken. Afleren door straffen gaat volgens mij niet werken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_163004208
Dank voor je antwoord Lienekien! We zullen ze niet storen!
pi_163097741
Morgen ga ik voor het eerst een kat in huis nemen! Kat komt uit een ander gezin waar hij vanwege allergieën niet meer kan blijven.. Ik ga er morgen met alleen een reismandje naartoe omdat ik nog niet weet welke spulletjes in allemaal van hun kan overnemen.. Hebben jullie tips over hoe ik het beste deze nieuwe huisgenoot kan introduceren in mijn appartement? Moet ik nog op speciale dingen letten om mijn woning katten proof te maken?
pi_163098703
Het is wel handig om in ieder geval kattenbak met grit klaar te hebben staan denk ik eigenlijk.
Verder is het beetje afhankelijk van de kat.
Ik had kattenbak, brokjes en water klaar gezet in logeerkamer toen ik mijn huidige dame uit asiel kreeg. Maar ze ging onmiddelijk het huis verkennen en was totaal niet bang. Meeste katten zijn wel bang in begin en vinden een rustige plek om zich terug te trekken prettig. Onder de bank of achter een kast willen ze ook nog wel eens uitzoeken als schuilplek

[ Bericht 0% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 17-06-2016 22:39:03 ]
pi_163100252
Vraag of je wat kattenvoer van hun mee kan krijgen, als jij een ander merk hebt/neemt krijg je kans dat de kat aan de diarree gaat, op deze manier kan je het oude voer met jouw voer mengen en is de kans dat de kat aan de diarree gaat kleiner.

Vandaag met de katten naar de dierenarts geweest voor inentingen en Sproet heeft er een tweede chip bijgekregen omdat de eerste niet goed zat om de voerbak te openen. Ze is een pond afgevallen :) nog 3,3 kilo te gaan ;( Tot mijn grote verbazing is het vandaag alleen bij blazen gebleven en geen gegrom (dierenarts heeft indruk gemaakt)

Lienekien, het gaat om de eiwitten en vezels daar moeten ze meer van binnen krijgen en dat zit in light voer meer als normaal voer + meer bewegen natuurlijk maar mevr. heeft geen conditie en die dikke buik hangt ook aardig in de weg dus na 5 minuten is ze uitgeteld.

[ Bericht 8% gewijzigd door Sorella op 18-06-2016 10:41:42 ]
  dinsdag 21 juni 2016 @ 12:58:58 #259
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_163185268
Ik stel de vraag even hier om me alvast wat voor te bereiden eventueel (en een groter publiek te bereiken dan m'n eigen topic).
Heeft er hier iemand ervaring met een neurologisch onderzoek voor een kat?
En dan voornamelijk de kosten.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 21:33:48 #260
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_163199887
Hi!
Ik heb een vraagje. Wij hebben drie katten, 2 ex-katers en een ex-poes. Het zijn katten die wel buiten komen. De oudste is 4 jaar oud, de middelste 2½ en de jongste een jaar.
Nu de vraag; ze zijn allemaal zo slank!! Hoe krijgen we ze een beetje voller? (niet moddervet natuurlijk) Ze eten als turfgravers, brokjes en eentje wat blikvoer, de andere twee halen hun neus daar voor op. Ze zijn altijd goed ontwormt en ingeënt etc. Deels is het bouw natuurlijk en ze zijn veel actiever omdat ze buiten komen. Ze zijn gewoon goed gezond, maar ik zou ze graag iets voller zien. Lijkt wel of ze niets te vreten krijgen :')
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_163202429
quote:
17s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 21:33 schreef Puckzzz het volgende:
Hi!
Ik heb een vraagje. Wij hebben drie katten, 2 ex-katers en een ex-poes. Het zijn katten die wel buiten komen. De oudste is 4 jaar oud, de middelste 2½ en de jongste een jaar.
Nu de vraag; ze zijn allemaal zo slank!! Hoe krijgen we ze een beetje voller? (niet moddervet natuurlijk) Ze eten als turfgravers, brokjes en eentje wat blikvoer, de andere twee halen hun neus daar voor op. Ze zijn altijd goed ontwormt en ingeënt etc. Deels is het bouw natuurlijk en ze zijn veel actiever omdat ze buiten komen. Ze zijn gewoon goed gezond, maar ik zou ze graag iets voller zien. Lijkt wel of ze niets te vreten krijgen :')
Kan gewoon aan hun bouw liggen inderdaad. Ik vind de meeste katten heel iel en klein, maar dat komt vooral doordat ik Noorse Boskatten gewend ben thuis :P

Wat voor soort/merk brokken krijgen ze nu? Goedkope brokken bevatten vooral graan als vulmiddel, maar dit geeft een kat pas heel laat een verzadigd gevoel. Vandaar dat je nu waarschijnlijk vind dat ze super veel eten. Een brok met meer vlees hoef je minder van te geven voor hetzelfde effect.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 22:57:02 #262
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_163203372
quote:
17s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 21:33 schreef Puckzzz het volgende:
Hi!
Ik heb een vraagje. Wij hebben drie katten, 2 ex-katers en een ex-poes. Het zijn katten die wel buiten komen. De oudste is 4 jaar oud, de middelste 2½ en de jongste een jaar.
Nu de vraag; ze zijn allemaal zo slank!! Hoe krijgen we ze een beetje voller? (niet moddervet natuurlijk) Ze eten als turfgravers, brokjes en eentje wat blikvoer, de andere twee halen hun neus daar voor op. Ze zijn altijd goed ontwormt en ingeënt etc. Deels is het bouw natuurlijk en ze zijn veel actiever omdat ze buiten komen. Ze zijn gewoon goed gezond, maar ik zou ze graag iets voller zien. Lijkt wel of ze niets te vreten krijgen :')
Hoezee!! Je hebt gezonde katten! Die niet te dik zijn, alsjeblieft koester dat. Wat jij als wat voller en gezonder ziet is bijna zeker te dik. Een taille is perfect! ^O^
  dinsdag 21 juni 2016 @ 23:06:13 #263
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_163203680
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 22:35 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

Kan gewoon aan hun bouw liggen inderdaad. Ik vind de meeste katten heel iel en klein, maar dat komt vooral doordat ik Noorse Boskatten gewend ben thuis :P

Wat voor soort/merk brokken krijgen ze nu? Goedkope brokken bevatten vooral graan als vulmiddel, maar dit geeft een kat pas heel laat een verzadigd gevoel. Vandaar dat je nu waarschijnlijk vind dat ze super veel eten. Een brok met meer vlees hoef je minder van te geven voor hetzelfde effect.
Ze krijgen voornamelijk Whiskas brokjes. En nee, je hoeft deze niet te gaan vergelijken met een Noorse Boskat :D Prachtige dieren overigens O+

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 22:57 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Hoezee!! Je hebt gezonde katten! Die niet te dik zijn, alsjeblieft koester dat. Wat jij als wat voller en gezonder ziet is bijna zeker te dik. Een taille is perfect! ^O^
I know,I know...ik zou ook wel zo'n taille willen :')
Maar kunnen we niet iets extra's geven?
Eendagskuikens om mijn part om gewoon iets meer spek op die botjes te krijgen? Ik zal even op zoek naar recente foto's.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_163203813
Geen whiskas meer geven alsjeblieft ;( Eendagskuikens is ook echt niet nodig. Geef ze gewoon goede kwaliteit voer. Ga naar de dierenwinkel en kies een brok die als eerste ingrediënt vlees noemt. Waarschijnlijk gaan ze er dan al veel beter uitzien.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 23:19:26 #265
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_163204062
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 23:10 schreef Dragonberry het volgende:
Geen whiskas meer geven alsjeblieft ;( Eendagskuikens is ook echt niet nodig. Geef ze gewoon goede kwaliteit voer. Ga naar de dierenwinkel en kies een brok die als eerste ingrediënt vlees noemt. Waarschijnlijk gaan ze er dan al veel beter uitzien.
Ze zien er absoluut niet slecht uit. Alleen erg slank. Verder zien ze er prima gezond uit, en dat zijn ze ook. Whiskas is toch prima voer?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  dinsdag 21 juni 2016 @ 23:26:09 #266
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_163204274
quote:
17s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 23:19 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Ze zien er absoluut niet slecht uit. Alleen erg slank. Verder zien ze er prima gezond uit, en dat zijn ze ook. Whiskas is toch prima voer?
[ afbeelding ]
BIj 't asiel hier stellen ze Whiskas als ondergrens, die beesten krijgen van die Royal Canin, Purina en aanverwante merken daar. Maar we hebben er thuis genoeg katten heel oud mee zien worden, niet per se slank ofzo, dus zo erg kan 't ook weer niet zijn. Maar het is wel veel water, weinig inhoud zeggen ze.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  dinsdag 21 juni 2016 @ 23:31:03 #267
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_163204431
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 23:26 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

BIj 't asiel hier stellen ze Whiskas als ondergrens, die beesten krijgen van die Royal Canin, Purina en aanverwante merken daar. Maar we hebben zelf genoeg katten er heel oud mee zien worden, niet per se slank ofzo, dus zo erg kan 't ook weer niet zijn. Maar het is wel veel water, weinig inhoud zeggen ze.
OK, ik zal eens oriënteren op ander voer. Maar ze vinden het wel lekker :P
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  woensdag 22 juni 2016 @ 00:05:29 #268
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_163205523
quote:
17s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 23:31 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

OK, ik zal eens oriënteren op ander voer. Maar ze vinden het wel lekker :P
Heb de pakjes hier liggen, en het scheelt minder dan ik dacht. Maar los van de analyse van de bestanddelen zullen er vast ook andere voor / nadelen aan zitten.

Whiskas kittenvoer (4% zalm): vocht 82, eiwit 8.5, vet 5 (gram per 100 gram)
Royal Canin kittenvoer: vocht 79, eiwit 12, vet 4.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_163205550
1 van onze 3 katten kon op den duur niet meer tegen Whiskas, ze spuugde bijna dagelijks. We zijn toen overgestapt op ander voer en nu heeft ze gelukkig nergens last meer van O+
Ze eten er inderdaad wel minder van, omdat ze sneller vol zitten.

Ik hoorde dat Whiskas veel graan bevat en dat katten graan moeilijk kunnen verteren, maar ik weet hier verder eerlijk gezegd niet veel van.

[ Bericht 11% gewijzigd door Nalyna op 22-06-2016 00:22:08 ]
  woensdag 22 juni 2016 @ 00:36:46 #270
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_163206190
Vriendin vertelde me destijds geen brokken met kleur te geven, want was slechter.
Aangezien zij zich nog wel eens wil inlezen en al lang katten heeft, aangenomen en niet verder gevraagd.
Dus geen idee of t ook klopt en waarom, maar als ik t zo hoor hebben meer mensen wat tegen wiskas
  woensdag 22 juni 2016 @ 01:05:14 #271
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_163206561
Lees nu elders dat Whiskas bagger is, Purina / Royal Canin slecht, en onderstaande zou dan echt goed zijn:

Blue Buffalo, Wellness, Innova, Solid Gold, Felidae, Fromm Four Star, Earthborn Holistic, Nature's Variety, Taste of the Wild, Halo, Merrick, GO Natural, Weruva, Dick Van Patten's Natural Balance.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  roze woensdag 22 juni 2016 @ 01:58:25 #272
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_163206877
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 00:52 schreef Dragonberry het volgende:
Ik voer daarom zelf volledig graanvrij. momenteel van Sanabelle
Ik ook :Y
Your beauty never ever scared me.
  woensdag 22 juni 2016 @ 06:37:57 #273
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_163207317
Thnx voor de adviezen! Ik zal eens wat van die andere merken proberen.
Ondertussen zitten we hier nog wel met een shitload kattenbrokjes. Dus die moeten ook op :D
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  woensdag 22 juni 2016 @ 07:50:00 #274
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_163207622
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 06:37 schreef Puckzzz het volgende:
Thnx voor de adviezen! Ik zal eens wat van die andere merken proberen.
Ondertussen zitten we hier nog wel met een shitload kattenbrokjes. Dus die moeten ook op :D
Gewoon op maken, sowieso altijd eerst langzaam mengen als je overschakelt op ander voer.

En nogmaals: meer spek is niet gewenst! Daar worden ze echt niet gezonder van, je maakt ze al heel snel licht obees met alle gevolgen van dien: grotere kans op diabetes, artrose, minder goed kunnen bewegen, problemen met hart en bloedvaten en grotere kans op blaasontsteking.
  woensdag 22 juni 2016 @ 20:09:32 #275
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_163223086
Ook hier graanvrij van Sanabelle. En ik kan ze niet slank noemen :D , ook niet overdreven dik denk ik ;) . Ik geef ze wel zo nu en dan snoepjes van whiskas, die vinden ze lekker als ik zie wat ze er allemaal voor doen als ik die uit de kast pak :P .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_163394040
Hai, vraagje!

Nu heb ik een nieuw babykittentje, 9 weken, moeilijk speels. De hele dag rent hij het huis door en sinds twee dagen probeert hij z'n waterbak te begraven. Iemand enig idee wat daar de bedoeling van is? Ik weet dat sommigen eten proberen te begraven om het later beschikbaar te hebben, maar hij heeft altijd water beschikbaar. Het begraven an sich is het probleem niet, maar er ligt nu overal water :').
pi_163405630
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 17:29 schreef clumsy_clown het volgende:
Hai, vraagje!

Nu heb ik een nieuw babykittentje, 9 weken, moeilijk speels. De hele dag rent hij het huis door en sinds twee dagen probeert hij z'n waterbak te begraven. Iemand enig idee wat daar de bedoeling van is? Ik weet dat sommigen eten proberen te begraven om het later beschikbaar te hebben, maar hij heeft altijd water beschikbaar. Het begraven an sich is het probleem niet, maar er ligt nu overal water :').
Misschien vind hij het gewoon leuk om met water te spelen. Vinden die van mij ook leuk
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  Moderator donderdag 30 juni 2016 @ 12:22:13 #278
249559 crew  Lavenderr
pi_163408947
Even een vraagje. Heb voor mijn kat een speelbever gekocht met een buisje catnip. Dat kun je dan in de buik van het bevertje stoppen. Hij is er helemaal gek op maar het lijkt wel alsof hij na het obsessief wassen in slaap valt en dan niet gestoord wil worden. Alsof hij high is. Kan dat kwaad?
pi_163410158
Nee, kan geen kwaad. Veel katten reageren zo op catnip. (Zoek voor de aardigheid eens op youtube _O- )
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  Moderator donderdag 30 juni 2016 @ 13:18:31 #280
249559 crew  Lavenderr
pi_163410295
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 13:13 schreef valentijn101 het volgende:
Nee, kan geen kwaad. Veel katten reageren zo op catnip. (Zoek voor de aardigheid eens op youtube _O- )
Ah dankje.
pi_163410405
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 08:17 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Misschien vind hij het gewoon leuk om met water te spelen. Vinden die van mij ook leuk
Een ander bakje introduceren heeft geholpen. Nu begint het zoeken naar het juiste kattengrind weer. Vroegah had ik altijd de klontvormende van de AH, maar ik ga toch op silicaat overstappen, dat reukloze bevalt me wel. Heb nu die van Magikraft, werkt in principe prima, maar ik heb het idee dat de steentjes pijn doen aan z'n pootjes want hij mieuwt als hij de bak op moet, sinds dat er in zit. Ik weet dat er een merk is met ronde bolletjes, maar kom niet meer op de naam. Iemand een idee?
pi_163410464
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 13:22 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Een ander bakje introduceren heeft geholpen. Nu begint het zoeken naar het juiste kattengrind weer. Vroegah had ik altijd de klontvormende van de AH, maar ik ga toch op silicaat overstappen, dat reukloze bevalt me wel. Heb nu die van Magikraft, werkt in principe prima, maar ik heb het idee dat de steentjes pijn doen aan z'n pootjes want hij mieuwt als hij de bak op moet, sinds dat er in zit. Ik weet dat er een merk is met ronde bolletjes, maar kom niet meer op de naam. Iemand een idee?
Ik heb silica van de duits DM, maar die is niet rond. Heb je de pootjes a nagekeken? Misschien heeft hij een wondje aan zijn poot?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_163410507
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 13:25 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Ik heb silica van de duits DM, maar die is niet rond. Heb je de pootjes a nagekeken? Misschien heeft hij een wondje aan zijn poot?
AL gecheckt, geen wondjes. Hij loopt ook normaal en het is niet de stoelgang of pijn bij het plassen, want dat gaat prima. Tigerino zegt ronde korrels te hebben, ik ga die eens proberen.
  donderdag 30 juni 2016 @ 15:09:17 #284
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_163412337
Er lopen hier ook weer 4 pleegkittens rond, allemaal schatjes, maar ik kan wel wat advies en / of tips gebruiken.

Als eerste kregen we meneer Soepie, een absoluut fotomodelletje:



Was vanaf het begin al niet echt een mensenliefhebber, wel snorren enzo, maar nooit te lang. Gelukkig was hij niet lang alleen want de volgende dag kwam er een half broertje bij:

Meneer Satoshi is dit, gewoon een lieve leuke poes, niks mis mee:



Die hadden de grootste lol samen en werden al gauw dikke vrienden. Ze waren ook allebei even oud (week of 6), dus dat klikte wel.
Toen belden ze dat ze nog een beestje hadden gevonden voor ons, klein Hima, 4-5 weekjes oud:



Hima is met afstand de aller aller aller liefste poes van de hele wereld. Des te sneu'er dat ze zo klein is en lijkt te blijven, maar dat is het probleem niet. Het probleem is de vierde.

Dit is Sunny, ook al heeft ze niet echt een heel zonnig humeur richting de andere drie:



We dachten aan de grootte dat ze ouder was dan Satoshi en Soepie, maar ze blijkt wel iets lichter te zijn dus toch een week of 6-7 dan. Zat helemaal onder de vlooien toen ze binnenkwam, mauwde echt zodat wij ze van d'r gezicht af kwamen plukken.

Het probleem: tegen mensen is ze heel vriendeljk, maar de andere katten krijgen niets dan geblaas en gegrom, ondanks dat ze op de liefste manier proberen contact te zoeken met d'r. Als er dan een met een speeltje bezig is komt Sunny d'r aan en gaan ze van schrik maar wat anders doen. Maar ik vraag me af hoe lang dat trucje blijft werken.

Hoe dan ook, tips om de katten een beetje bevriend met elkaar te krijgen zouden super zijn. Klein Hima is te klein om echt mee te doen, dat duurt nog even, maar die andere 3 moeten toch gewoon vriendjes kunnen worden op deze leeftijd?

Grappigste is dat klein Hima de enige is die met staart in de lucht rondloopt, en de andere drie allemaal halfstok in afwachting van het hierarchie herstellende gevecht.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tyr80 op 30-06-2016 19:15:47 ]
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  donderdag 30 juni 2016 @ 15:49:44 #285
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_163413098
Tnx voor de foto, nu wil ik helemaal een kitten (erbij) :+
  donderdag 30 juni 2016 @ 19:59:54 #286
92409 Twinky
Little star.
pi_163417766
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 13:22 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Een ander bakje introduceren heeft geholpen. Nu begint het zoeken naar het juiste kattengrind weer. Vroegah had ik altijd de klontvormende van de AH, maar ik ga toch op silicaat overstappen, dat reukloze bevalt me wel. Heb nu die van Magikraft, werkt in principe prima, maar ik heb het idee dat de steentjes pijn doen aan z'n pootjes want hij mieuwt als hij de bak op moet, sinds dat er in zit. Ik weet dat er een merk is met ronde bolletjes, maar kom niet meer op de naam. Iemand een idee?
Ons beebje mauwt ook, of is gaan mauwen als hij op de bak gaat. Vorige kat deed dat ook. Komt denk ik omdat ze bij ons de (kast)deur moeten opmaken en dan het plassen een beetje uitstellen, deze gaat ook een beetje klieren voordat hij moet en de vorige ging ook wel eens een rondje rennen als hij ging poepen. En dan ineens mauw en dan gaan :D dus misschien hoort het er ook gewoon bij :)
pi_163426705
Haha, onze vorige kat trok altijd n sprintje als ze na een grote boodschap van de bak kwam. _O-
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 02:35:56 #288
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_163451923
quote:
5s.gif Op donderdag 30 juni 2016 15:09 schreef Tyr80 het volgende:
Er lopen hier ook weer 4 pleegkittens rond, allemaal schatjes, maar ik kan wel wat advies en / of tips gebruiken.

Als eerste kregen we meneer Soepie, een absoluut fotomodelletje:

[ afbeelding ]

Was vanaf het begin al niet echt een mensenliefhebber, wel snorren enzo, maar nooit te lang. Gelukkig was hij niet lang alleen want de volgende dag kwam er een half broertje bij:

Meneer Satoshi is dit, gewoon een lieve leuke poes, niks mis mee:

[ afbeelding ]

Die hadden de grootste lol samen en werden al gauw dikke vrienden. Ze waren ook allebei even oud (week of 6), dus dat klikte wel.
Toen belden ze dat ze nog een beestje hadden gevonden voor ons, klein Hima, 4-5 weekjes oud:

[ afbeelding ]

Hima is met afstand de aller aller aller liefste poes van de hele wereld. Des te sneu'er dat ze zo klein is en lijkt te blijven, maar dat is het probleem niet. Het probleem is de vierde.

Dit is Sunny, ook al heeft ze niet echt een heel zonnig humeur richting de andere drie:

[ afbeelding ]

We dachten aan de grootte dat ze ouder was dan Satoshi en Soepie, maar ze blijkt wel iets lichter te zijn dus toch een week of 6-7 dan. Zat helemaal onder de vlooien toen ze binnenkwam, mauwde echt zodat wij ze van d'r gezicht af kwamen plukken.

Het probleem: tegen mensen is ze heel vriendeljk, maar de andere katten krijgen niets dan geblaas en gegrom, ondanks dat ze op de liefste manier proberen contact te zoeken met d'r. Als er dan een met een speeltje bezig is komt Sunny d'r aan en gaan ze van schrik maar wat anders doen. Maar ik vraag me af hoe lang dat trucje blijft werken.

Hoe dan ook, tips om de katten een beetje bevriend met elkaar te krijgen zouden super zijn. Klein Hima is te klein om echt mee te doen, dat duurt nog even, maar die andere 3 moeten toch gewoon vriendjes kunnen worden op deze leeftijd?

Grappigste is dat klein Hima de enige is die met staart in de lucht rondloopt, en de andere drie allemaal halfstok in afwachting van het hierarchie herstellende gevecht.
Veel te jong allemaal om uit het nest te halen. Het is trouwens bij de wet verboden om kittens van 6 weken (of 7 geloof ik zelfs) uit een nestje te halen. Eigenlijk is het het beste om ze pas met 16 weken uit een nest te halen. Maar met 12 weken is op dit moment onder bonafide fokkers de norm.
Je kan het beste een kattengedragdeskundige raadplegen denk ik.

Ennieweej. Ik kwam dit filmpje tegen op facebook van iemand die haar kat wilde ontvlooien.
Ligt het aan mij of is dit gewoon goedbedoelde dierenmishandeling?
Wat een idioot..


[ Bericht 3% gewijzigd door tonja op 02-07-2016 02:45:04 ]
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_163452966
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 02:35 schreef tonja het volgende:

[..]

Veel te jong allemaal om uit het nest te halen. Het is trouwens bij de wet verboden om kittens van 6 weken (of 7 geloof ik zelfs) uit een nestje te halen. Eigenlijk is het het beste om ze pas met 16 weken uit een nest te halen. Maar met 12 weken is op dit moment onder bonafide fokkers de norm.
Je kan het beste een kattengedragdeskundige raadplegen denk ik.

Ennieweej. Ik kwam dit filmpje tegen op facebook van iemand die haar kat wilde ontvlooien.
Ligt het aan mij of is dit gewoon goedbedoelde dierenmishandeling?
Wat een idioot..
Het zijn opvangkittens. Ik denk dat er geen nestje was km ze uit te halen maar dat ze op straat lagen te verkommeren. Tyr zorgt er juist voor dat ze wel een goede start krijgen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 2 juli 2016 @ 08:57:41 #290
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_163453118
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 02:35 schreef tonja het volgende:

[..]

Veel te jong allemaal om uit het nest te halen. Het is trouwens bij de wet verboden om kittens van 6 weken (of 7 geloof ik zelfs) uit een nestje te halen. Eigenlijk is het het beste om ze pas met 16 weken uit een nest te halen. Maar met 12 weken is op dit moment onder bonafide fokkers de norm.
Je kan het beste een kattengedragdeskundige raadplegen denk ik.

Wat Cat22 zegt klopt, zijn alle 4 apart gevonden enigskittens, voor zover we van het asiel / de dierenambulance hoorden zonder moeder, broertjes of zusjes, anders hadden we die erbij gehad. Als er een heel nestje gespot is zetten ze ook vangdozen uit, en krijgen we soms later de rest van de familie erbij :D

Het gaat steeds beter nu, Sunny blijft wat feller in al z'n gedrag, maar de rest begint eraan te wennen en ik denk dat ze met een paar dagen allemaal samen spelen. Dat beest heeft teveel energie, hoe die op speeltjes tekeer gaat...dus als het weer goed blijft gaan we straks een stukje met 'm wandelen.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_163453520
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 08:57 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Wat Cat22 zegt klopt, zijn alle 4 apart gevonden enigskittens, voor zover we van het asiel / de dierenambulance hoorden zonder moeder, broertjes of zusjes, anders hadden we die erbij gehad. Als er een heel nestje gespot is zetten ze ook vangdozen uit, en krijgen we soms later de rest van de familie erbij :D

Het gaat steeds beter nu, Sunny blijft wat feller in al z'n gedrag, maar de rest begint eraan te wennen en ik denk dat ze met een paar dagen allemaal samen spelen. Dat beest heeft teveel energie, hoe die op speeltjes tekeer gaat...dus als het weer goed blijft gaan we straks een stukje met 'm wandelen.
Klinkt goed :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 2 juli 2016 @ 15:32:44 #292
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_163459434
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 08:57 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Wat Cat22 zegt klopt, zijn alle 4 apart gevonden enigskittens, voor zover we van het asiel / de dierenambulance hoorden zonder moeder, broertjes of zusjes, anders hadden we die erbij gehad. Als er een heel nestje gespot is zetten ze ook vangdozen uit, en krijgen we soms later de rest van de familie erbij :D

Het gaat steeds beter nu, Sunny blijft wat feller in al z'n gedrag, maar de rest begint eraan te wennen en ik denk dat ze met een paar dagen allemaal samen spelen. Dat beest heeft teveel energie, hoe die op speeltjes tekeer gaat...dus als het weer goed blijft gaan we straks een stukje met 'm wandelen.
Ohw sorry, dat had ik niet begrepen. Excuus!
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  zaterdag 2 juli 2016 @ 15:53:49 #293
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_163459882
Maakt nie uit hoor ;)
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zaterdag 2 juli 2016 @ 20:27:13 #294
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_163466310
Ik heb voor onze kat een voedselbal gekocht, een bal met gaatjes waar je het droogvoer in doet en dan moet ze de bal rollen om het eruit te krijgen. (zo'n geval)

Maar... ze snapt 'm niet. Of ze wil niet (goed mogelijk). Ik heb voorgedaan de bal te rollen zodat er brokjes uitvallen die ze dan met smaak opeet, ik heb hem haar zien rollen door de brokjes eronder proberen te pakken met de kop waardoor de bal een klein stukje opschuift en ze weer nieuwe brokjes 'vindt'. Maar als ik de bal gewoon neerzet, doet ze er niks mee. Ze kijkt alleen of er brokjes onder liggen dan, en komt vervolgens zeuren om eten. Heb de bal nu een kleine week.

Heeft er iemand tips om te helpen haar de bal te laten gebruiken? Het betreft een oude, licht dementerende kat, die de hersengymnastiek goed kan gebruiken.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_163466683
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 20:27 schreef Xaryna het volgende:
Ik heb voor onze kat een voedselbal gekocht, een bal met gaatjes waar je het droogvoer in doet en dan moet ze de bal rollen om het eruit te krijgen. (zo'n geval)

Maar... ze snapt 'm niet. Of ze wil niet (goed mogelijk). Ik heb voorgedaan de bal te rollen zodat er brokjes uitvallen die ze dan met smaak opeet, ik heb hem haar zien rollen door de brokjes eronder proberen te pakken met de kop waardoor de bal een klein stukje opschuift en ze weer nieuwe brokjes 'vindt'. Maar als ik de bal gewoon neerzet, doet ze er niks mee. Ze kijkt alleen of er brokjes onder liggen dan, en komt vervolgens zeuren om eten. Heb de bal nu een kleine week.

Heeft er iemand tips om te helpen haar de bal te laten gebruiken? Het betreft een oude, licht dementerende kat, die de hersengymnastiek goed kan gebruiken.
d
Ik heb 2 katten. De ene had t meteen door de ander heeft t nooit gesnapt. Keek naar de kat die er wat uitkreeg met een uitdrukking...ja en nu?? Die kreeg dus helemaal niets meer te eten dus ben ik er maar mee gestopt.
We have far more in common than that which devides us..
pi_163466850
Troel heeft ook geen zin om te werken voor gewone brokjes
  zaterdag 2 juli 2016 @ 21:01:49 #297
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_163467336
Ik kan het beter opgeven, dus. :')

Verwend nest
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_163467474
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 21:01 schreef Xaryna het volgende:
Ik kan het beter opgeven, dus. :')

Verwend nest
extra lekkere brokjes wil mijn dikkerd wel moeite voor doen (Almo nature, Orijen) maar ze moet speciale brokjes voor haar gewrichten die ze maar meh vind.
pi_163469671
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 21:05 schreef computergirl het volgende:

[..]

extra lekkere brokjes wil mijn dikkerd wel moeite voor doen (Almo nature, Orijen) maar ze moet speciale brokjes voor haar gewrichten die ze maar meh vind.
Zelfs snoepjes gingen niet. Ik was blij dat niemand keek toen ik het voordeed. De slimme kat in een andere kamer met eten en ik op de grond met dat ding rollen en snoepjes pakken _O- en Nika keek en dacht er het hare van (dom personeel waarschijnlijk)
We have far more in common than that which devides us..
pi_163471451
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 20:27 schreef Xaryna het volgende:
Ik heb voor onze kat een voedselbal gekocht, een bal met gaatjes waar je het droogvoer in doet en dan moet ze de bal rollen om het eruit te krijgen. (zo'n geval)

Maar... ze snapt 'm niet. Of ze wil niet (goed mogelijk). Ik heb voorgedaan de bal te rollen zodat er brokjes uitvallen die ze dan met smaak opeet, ik heb hem haar zien rollen door de brokjes eronder proberen te pakken met de kop waardoor de bal een klein stukje opschuift en ze weer nieuwe brokjes 'vindt'. Maar als ik de bal gewoon neerzet, doet ze er niks mee. Ze kijkt alleen of er brokjes onder liggen dan, en komt vervolgens zeuren om eten. Heb de bal nu een kleine week.

Heeft er iemand tips om te helpen haar de bal te laten gebruiken? Het betreft een oude, licht dementerende kat, die de hersengymnastiek goed kan gebruiken.
Nieuwe dingen leren en dementie lijkt me niet goed samen te gaan. Wel het uitbreiden van bekende dingen. Bijvoorbeeld brokjes op een puntig hoopje, eindigend met een brokjesstippellijntje . Als het lukt om alles te vinden (niet geloven hoe dom ze kunnen doen), de lijnbrokjes verder uit elkaar leggen of langer maken met een klein bochtje. Niet moeilijk maken, veranderen is al een hele aanslag op het wegzakkende brein.
  zondag 3 juli 2016 @ 22:51:27 #301
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_163499079
Stoeien gaat beter, Hima d'r (gebrek aan groei) is nu het grootste probleem :(

Ze blijft maar heen en weer stuiteren tussen de 410 en 450 gram en eet de ene dag heel graag en de volgende totaal niet. Dus dan moeten we op advies van het asiel dwangvoeren met verdunde a/d.

Heeft iemand een wonderrecept waar alle kittens gek op zijn en dat ook goed voor ze is, waar ze niet van overgeven etc.

Gisteren hadden we dat Almo Nature spul gegeven, daar heeft ze bijna 2 blikjes van op, maar vandaag ruikt ze eraan en draait ze zich om, ook andere smaken. Zelfs een warme eierdooier hoefde ze niet.

Morgenochtend sowieso naar de DA, nu maar hopen dat ze de nacht doorkomt...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')