abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 mei 2016 @ 18:10:04 #201
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_162468136
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 17:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je vindt het geen probleem om er geld aan uit te geven?

In welke stad woon je? Onze oppas is duur. Een pension is de helft van de kosten.
Mits het enigzins redelijk blijft met de kosten vind ik het geen probleem. Als dat betekend dat ik daardoor ook ontspannen op vakantie ben. (maar misschien maak ik me echt veel te druk om dit alles en hebben de katten nergens last van.) Woon in de buurt van Utrecht.
pi_162468398
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 18:10 schreef Klare het volgende:

[..]

Mits het enigzins redelijk blijft met de kosten vind ik het geen probleem. Als dat betekend dat ik daardoor ook ontspannen op vakantie ben. (maar misschien maak ik me echt veel te druk om dit alles en hebben de katten nergens last van.) Woon in de buurt van Utrecht.
Ik ben van tijd tot tijd weekendjes en soms een week of langer weg en heb vrienden die in huis komen om de katten te voeren. Ik merk niet aan ze dat ze het menselijk contact missen, al zijn ze altijd wel blij als ze me weer zien. Zou ze graag in een pension doen, want ik vind het nogal wat gevraagd aan vrienden om dsgelijks langs te komen maar helaas.... keertje oefenen op een logeeradres leerde me dat twee van de drie dan letterlijk stoppen met eten en alleen maar stijf van stress in een donker hoekje schuilen. Dat ga ik ze dus niet meer aandoen.
Dus nu regel ik het met bekenden die binnenlopen, soms logees en toevallig heb ik net geïnformeerd bij een professioneel bedrijf voor de momenten waarop mijn catsits niet kunnen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_162470539
Ik denk dat je zelf wel aan je katten kan zien of ze pension geschikt zijn of niet.
Hou er wel rekening mee dat je zo vroeg mogelijk moet bespreken en dat ze ingeënt moeten zijn ik d8 een maand voor je ze weg brengt en niet ouder als 10 maanden maar ik weet dat niet zeker meer.

Mijn overleden poes had er gelukkig geen problemen mee die heeft de tijd van haar leven gehad daar (ze kreeg het nachthok open dus ze heeft heel wat katten geplaagd ;) )
Die twee die ik nu heb zou ik ook niet zo gauw doen, zoals ik het nu bekijk gaat de oudste elke kat lopen jennen en krijg dan natuurlijk op zijn sodemieter dus stress en de jongste zal al die tijd in een hoekje gedoken blijven zitten al grommend en blazend dus dubbel stress.

Hebben je buren toevallig ook katten ? misschien vinden hun het ook wel prettig dat er dan een buur is die hun katten te eten wil geven ondanks dat je ze niet zoveel spreekt.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 20:13:35 #204
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_162471413
Geen flauw idee of de buren katten hebben. (Zo goed ken ik ze dus ;-)). Ik kan het bij deze katten niet inschatten hoe ze een pension zouden vinden. (Ook nog nooit eerder katten gehad.) Ze waren hier heel snel gewend, lees binnen een uur zaten ze beneden naast ons op de bank. Ze zijn wel vaker een lange dag alleen en dat gaat goed. Dus denk ik dat het ook wel goed gaat en mogelijk zit het vooral in mijn hoofd. Maar er moet een eerste keer zijn. Fijn om jullie ervaringen te lezen!
pi_162471899
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 20:13 schreef Klare het volgende:
Geen flauw idee of de buren katten hebben. (Zo goed ken ik ze dus ;-)). Ik kan het bij deze katten niet inschatten hoe ze een pension zouden vinden. (Ook nog nooit eerder katten gehad.) Ze waren hier heel snel gewend, lees binnen een uur zaten ze beneden naast ons op de bank. Ze zijn wel vaker een lange dag alleen en dat gaat goed. Dus denk ik dat het ook wel goed gaat en mogelijk zit het vooral in mijn hoofd. Maar er moet een eerste keer zijn. Fijn om jullie ervaringen te lezen!
Anders eens een nachtje oefenen terwijl jullie thuis zijn? klinkt als een ouder die zijn kind voor het eerst laat logeren _O- Ik was bij mijn logeer-experiment gelukkig maar vier dagen weg, volgende vakantie zou ruim twee weken zijn. :X

Nooit gedacht dat ze zo heftig zouden reageren, anders had ik het zeker ook eerste een los nachtje geprobeerd.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_162472525
Mijn Troel haatte het pension, want ze haat andere katten. Ze is de hele tijd haar hokje niet uit geweest.
Maar hele dag alleen met iemand die alleen even eten komt geven trekt ze ook niet, ze gaat al stressen als ik over moet werken -O-
pi_162473263
Dat oefenen is wel een goed idee van cat22, de pensionhoudsters kan je dan ook vertellen hoe het gegaan is.
Ik onthoud het idee in ieder geval voor als mijn buren of zoon niet kunnen.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 22:12:43 #208
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_162475379
Ik worstel al een tijdje met een cat die zachte stoelgang heeft.

Nou heb ik de afgelopen tijd verschillende soorten voer geprobeerd: van IAMS, RC GastroIntestinal en Bozita Sensitive. Leopold deed het alleen goed op RC GI en Bozita sensitive. Nou heb ik hem de afgelopen weken kleine porties Bozita (400g verpakking) gegeven om hem te laten wennen en dat ging echt super. Drolletjes werden steeds vaster en hij viel de brokjes echt aan, zo lekker vond hij het.

Omdat he zo goed ging op Bozita heb ik bij zooplus gelijk maar een 10kg verpakking besteld omdat de andere kat (Balthasar) ook Bozita wilde eten en zn eigen eten niet meer at. Nou prima dacht ik. Gisteren zak van 10kg open gemaakt en wat wil je? De heren weigeren de Bozita brokjes uit de 10kg zag te eten. Ze schrikken er zelfs van. Het lijkt alsof ze het ontzettend vies vinden ruiken want ze halen hun neus er letterlijk voor op. :( Ze hebben gisteren dan ook geweigerd te eten eerst. Gisteravond aten ze een met tegenzin een beetje en vandaag ook met veel aanmoediging. Nou vraag ik me af: Hoe kan dat nou?? Zelfde merk, zelfde type brokjes. We hebben ook niets aan de bakjes veranderd of andere wijzigingen aangebracht in huis. Zou het recept van de brokjes van de 10kg verpakking dan anders zijn dan de 400g verpakking? De brokjes uit de kleine verpakking zien er wel anders uit maar ruiken voor mij hetzelfde. Heeft enig iemand ook zulks een ervaring?

Ik heb nu maar een zakje PerfectFit Sensitive gehaald bij de Jumbo en dat lusten de heren weer wel. Maar kan niet echt recensies vinden. Weten jullie meer over dit merk? Is het wat? Er staat dat het tarwe en soja vrij is en bevat redelijk wat % vlees maar ook bietenpulp en mais. Ik zie nu door de brokjes het (katten)bos niet mer
пусть всегда будет солнце
  dinsdag 24 mei 2016 @ 22:30:09 #209
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162476164
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 18:10 schreef Klare het volgende:

[..]

Ik zit in Groningen en weet toevallig ook van een in de buurt van Naarden. Helaas niet voor Utrecht.

Onze huidige poes komt uit een opvang waar ook een pension bij zit. Daar hebben we haar een weekje naartoe gedaan toen hier e.e.a. verbouwd moest worden. Ze was zo relaxt toen we haar weer ophaalden en thuis ook direct weer happy. Zo blij mee, want eerlijk gezegd vind ik de kosten hier van de prof. oppas nogal uit de klauwen lopen. :@
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 25 mei 2016 @ 07:33:49 #210
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_162481203
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 20:29 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Anders eens een nachtje oefenen terwijl jullie thuis zijn? klinkt als een ouder die zijn kind voor het eerst laat logeren _O- Ik was bij mijn logeer-experiment gelukkig maar vier dagen weg, volgende vakantie zou ruim twee weken zijn. :X

Nooit gedacht dat ze zo heftig zouden reageren, anders had ik het zeker ook eerste een los nachtje geprobeerd.
Het is ook echt belachelijk hoe erg ik me er druk over maak! (2 nachtjes met 1 keer voeren ging gewoon goed.) Zal ook eens naar het pension hier kijken (zit in het asiel...straks geven ze de verkeerde mee). Maar gevoelsmatig denk ik dat ze liever thuis zijn. Maar dat kan ook mijn eigen gevoel zijn wat ik nu op de katten projecteer. * crazy catlady*
  woensdag 25 mei 2016 @ 10:36:00 #211
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_162483711
Het lijkt mij toch ook het best om ze thuis te laten in de vertrouwde omgeving. Zo een pension is ook alleen maar stress voor ze.

Zelf heb ik de afgelopen 3 jaar heel wat keren 1 tot 2 weken in het ziekenhuis gelegen. Mijn moeder ging toen elke morgen zijn voer en water verversen en de kattenbak uitscheppen en bleef dan een uurtje met hem spelen. Ik had ook met een vriend afgesproken dat hij, terwijl ik in het ziekenhuis lag, bij mij zou logeren. Zo was Senna eigenlijk enkel overdag alleen en dan slaapt hij sowieso vaak.
pi_162483832
Mijn eerste kat ging vaak naar een pension, mensen daar waren dol op katten. Kat was echter niet dol op pension, als ik haar ophaalde wilde ze niet mee uit haar hokje 8)7 Alleen toen ze eerst 4 weken daar was en na 2 weken nog eens 2 weken, ging het niet goed, haaruitval, stress etc.
De volgende kat had (net als de huidige 2) oppas aan huis ;) Ik woon in een vrij klen appartementgebouw waar meerdere katteneigenaren wonen en we zorgen allemaal waar nodig voor elkaars katten, spelen met ze, en (als ze het toelaten) knuffelen we ook met ze.
We have far more in common than that which devides us..
pi_162528728
Ik maak me ergens zorgen over;

Ik heb een hele sociale, goedmoedige kat van 6,5. Een kat die snel schrikt en het niet moet hebben op andere katten en poezen (angstig).

Nu komt hij geregeld buiten, en dan is het bij hem standaard dat hij iedere 1,5 a 2 uur thuiskomt.

Nu liepen er vandaag een aantal katten in "zijn territorium" en nu durft hij niet meer thuis te komen.

Ik probeer hem al vanaf 20.30 uur vanavond naar binnen te krijgen, hij zit ook in de buurt, hij verschuilt zich onder auto's of in de bosjes, is erg schrikachtig en kijkt angstig om zich heen. Als hij zich open op straat of de stoep begeeft schrikt hij ook bij alles dat hij ziet en hoort, en ik vermoed dat hij daarom niet naar huis durft te lopen.

Hij laat zich echter ook niet pakken door mij. :P

Moet ik hem gewoon laten begaan, hij komt toch wel thuis, of moet ik er toch maar alles aan doen om hem even te pakken te krijgen. Ik heb namelijk geen kattenluikje dus hij is van mij afhankelijk om weer binnen te komen, en ik blijf natuurlijk niet op hem wachten vanavond / vannacht.

Maar als hij hier niet binnen kan als hij de moed verzamelt heeft om terug te komen dan ben ik bang dat hij gaat zwerven en zich niet meer in deze buurt durft te vertonen en dan ben ik m'n kat kwijt. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 26 mei 2016 @ 22:57:06 #214
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162528881
Tja, Tomatenboer. Wat ik in jouw geval zou doen is niet naar bed gaan voordat mijn kat weer binnen was. Probeer hem te lokken met iets lekkers. En houd vol.

Beter nu een keer een slechte nachtrust dan morgen nog steeds geen kat thuis. Dan ben je (is je kat) misschien veel verder van huis.
pi_162528942
Als je een poosje buiten gaat zitten? misschien komt hij dan wel naar je toe als je geen jacht maakt om hem te pakken
pi_162529445
Een doosje kattensnoepjes was bijna de sleutel tot succes. Had 'm bijna te pakken, maar precies op dat moment kwam er natuurlijk weer een andere kat aangelopen waar hij van schrok en in de bosjes schoot, en daar blijft tie mooi zitten, één straat verderop. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 26 mei 2016 @ 23:20:35 #217
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162529512
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 23:17 schreef Tomatenboer het volgende:
Een doosje kattensnoepjes was bijna de sleutel tot succes. Had 'm bijna te pakken, maar precies op dat moment kwam er natuurlijk weer een andere kat aangelopen waar hij van schrok en in de bosjes schoot, en daar blijft tie mooi zitten, één straat verderop. :')
Volhouden, gaat lukken!
pi_162529780
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 23:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Volhouden, gaat lukken!
Ik heb er een hard hoofd in. Ik lijk gekke Henkie wel. :')

Lig ik op straat hem te lokken met kattensnoepjes onder een auto vandaan, komt hij er wel onder vandaan om gewoon onder de volgende auto te schieten. Ik blijf natuurlijk niet bezig hé.

Ik denk dat ik hem maar een nachtje buiten houd. Volgens mij loopt tie niet in zeven sloten tegelijk en blijft tie wel in de buurt.
pi_162530964
Hij is zojuist eindelijk binnengekomen. ^O^
  vrijdag 27 mei 2016 @ 00:40:35 #220
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162531021
Top. Welterusten. :)
  maandag 30 mei 2016 @ 23:23:18 #221
409633 killerkip69
killattack!
pi_162634114
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 00:36 schreef Tomatenboer het volgende:
Hij is zojuist eindelijk binnengekomen. ^O^
hehe ^O^
  vrijdag 3 juni 2016 @ 15:44:47 #222
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_162718235
Een beetje tegen beter weten in, maar toch...
Mijn kat terroriseert alle vogelnesten en muizenholletjes in de buurt. Op het moment is hij bezig met zijn tweede vogeljong en afgelopen week had hij zelfs een hazenjong (!) bij zich. Hij is gecastreerd en ik ga hem niet de hele dag binnen houden. Zijn er tips of trucs waardoor hij wat minder gaat jagen? Ik vind het zo sneu voor de vogelpopulatie hier ;(
pi_162721426
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 15:44 schreef Jinkx het volgende:
Een beetje tegen beter weten in, maar toch...
Mijn kat terroriseert alle vogelnesten en muizenholletjes in de buurt. Op het moment is hij bezig met zijn tweede vogeljong en afgelopen week had hij zelfs een hazenjong (!) bij zich. Hij is gecastreerd en ik ga hem niet de hele dag binnen houden. Zijn er tips of trucs waardoor hij wat minder gaat jagen? Ik vind het zo sneu voor de vogelpopulatie hier ;(
halsband met belletje omdoen. Wel zorgen dat de band makkelijk af kan om te voorkomen dat hij kan stikken mocht hij ergens achter blijven hangen.
pi_162723403
Dat helpt toch niet tegen jonge vogeltjes die nog niet kunnen vliegen en jonge haasjes die nog niet kunnen rennen een belletje ?
pi_162724841
Ik volg dit topic al een tijdje, nu een eigen vraag:

Ik heb al sinds jaaaren van die witte dingetjes in mijn haar en jeuk als ik niet genoeg m'n haar was. Dit is geen roos.

Nu mijn vraag: Kan het zo zijn dat ik dit door mijn kat heb? Ik kan me van vroeger niet herinneren dat ik zulke witte dingetjes in m'n haar had. Nu wil het toeval dat mijn kat bij haar staart ook van die witte dingetjes heeft zitten. Of is het juist andersom en heeft mijn kat dat van mij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')