Kan ik het niet mee oneens zijn.quote:'It might trigger something when you were young that upset you once because uncle touched you in the nasty place. Well, I’m sorry, it’s a great shame. We’re all very sorry that uncle touched you in that nasty place, you get some of my sympathy, but your self-pity gets none of my sympathy because self-pity is the ugliest emotion in humanity,” said Fry.
er zit wel een punt in maar om seksueel misbruikslachtoffers hiervoor te gebruiken is een beetjequote:Op woensdag 13 april 2016 08:19 schreef Copycat het volgende:
Volgens mij is de nuance een beetje zoek:
[..]
Kan ik het niet mee oneens zijn.
Ik wel, ik heb ook momenten van zelfmedelijden gehad, mijn excuses als andere mensen die er niks mee te maken hebben gehad dat een lelijke emotie vinden, maar ik moest daar even zijn op dat moment om mij daarna beter te voelen.quote:Op woensdag 13 april 2016 08:19 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dit. Het is echt niet dat elk misbruikslachtoffer zich aanstelt. Er zijn er echter ook die bovenstaand voorbeeld gebruiken om hun hele leven zieligheidspunten te verzamelen.quote:Op woensdag 13 april 2016 08:19 schreef Copycat het volgende:
[..]
En hoelang mag je je dan zo voelen? Wat is een geaccepteerde hoeveelheid tijd?quote:Op woensdag 13 april 2016 08:22 schreef Copycat het volgende:
Gehad. Dus ook jij bent er niet in blijven hangen. Dat is het punt van Fry.
Het gaat om de uitwassen. Dat woorden als rape al als rape worden gezien, omdat slachtoffer van misbruik.quote:Op woensdag 13 april 2016 08:25 schreef snakelady het volgende:
En hoelang mag je je dan zo voelen? Wat is een geaccepteerde hoeveelheid tijd?
Ik vind persoonlijk dat Fry zich daar helemaal niet mee moet bemoeien over hoe iemand om moet gaat met iets dergelijks, zelfs al zou hij zelf slachtoffer zijn geweest, voor iedereen is het anders en iedereen gaat er anders mee om, de een doet er ook wat langer over dan de ander.
Iedere keer als ik het woordje kindermisbruik zie staan heb ik het gevoel dat ik moet kotsen, ik krijg een naar misselijk gevoel in mijn buik.quote:Op woensdag 13 april 2016 08:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
Het gaat om de uitwassen. Dat woorden als rape al als rape worden gezien, omdat slachtoffer van misbruik.
Niks aan toe te voegen.quote:Op woensdag 13 april 2016 08:29 schreef motorbloempje het volgende:
Zelfmedelijden triggert een intens op valse aannames gebaseerd medeleven dat je als mens en 'slachtoffer' niet moet willen. Steun bij verdriet en verwerken wil je, niet voeden op medeleven en dit blijven voeden door jezelf actief zielig te blijven voelen en zelf actief het verleden in het heden te houden om de pijn authentiek te houden zodat medeleven makkelijker oogsten is. Dat is ziekelijk. Oprecht verdriet niet. Ergo: eens met Fry.
Dus moet dat woord maar geschrapt worden? Want daar gaat het om. Dat woorden als rape uit Shakespeare stukken moeten worden gehaald. Omdat het sommigen triggert. Het is niet het woord, het is het niet goed verwerkte verleden wat dwars zit. En ja, daar moet je overheen, ook, nee vooral voor jezelf.quote:Op woensdag 13 april 2016 08:31 schreef snakelady het volgende:
[..]
Iedere keer als ik het woordje kindermisbruik zie staan heb ik het gevoel dat ik moet kotsen, ik krijg een naar misselijk gevoel in mijn buik.
Dat woord heeft dat effect op mij. Daar kan ik niet aan doen, dat is niet gekozen, dat is een onvrijwillige reactie omdat het herinneringen oproept.
Zeg ik dat hierom dit woord vermeden moet worden? Helemaal niet.
Maar ik vind het onbegrip en het wel eventjes vertellen hoe slachtoffers zich behoren te gedragen en zich behoren te voelen gewoon erg misplaatst. Iedereen gaat er mee om op zijn of haar eigen manier, en als dat is in een periode (lang of kort) in zelfmedelijden dan is dat zo.
Dat is zo, maar op een gegeven moment houdt de sympathie van je medemens een keer op omdat je één van de uitwassen wordt. Dan is het heel jammer dat jij meer moeite met verwerken hebt dan de gemiddelde persoon, maar je kunt niet van iedereen verwachten tot in lengte van dagen rekening met je te houden.quote:Op woensdag 13 april 2016 08:31 schreef snakelady het volgende:
[..]
Iedere keer als ik het woordje kindermisbruik zie staan heb ik het gevoel dat ik moet kotsen, ik krijg een naar misselijk gevoel in mijn buik.
Dat woord heeft dat effect op mij. Daar kan ik niet aan doen, dat is niet gekozen, dat is een onvrijwillige reactie omdat het herinneringen oproept.
Zeg ik dat hierom dit woord vermeden moet worden? Helemaal niet.
Maar ik vind het onbegrip en het wel eventjes vertellen hoe slachtoffers zich behoren te gedragen en zich behoren te voelen gewoon erg misplaatst. Iedereen gaat er mee om op zijn of haar eigen manier, en als dat is in een periode (lang of kort) in zelfmedelijden dan is dat zo.
Helemaal niets aan toe te voegen.quote:Op woensdag 13 april 2016 08:33 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dus moet dat woord maar geschrapt worden? Want daar gaat het om. Dat woorden als rape uit Shakespeare stukken moeten worden gehaald. Omdat het sommigen triggert. Het is niet het woord, het is het niet goed verwerkte verleden wat dwars zit. En ja, daar moet je overheen, ook, nee vooral voor jezelf.
Oh, ik ben trouwens ook incestslachtoffer geweest.
Is om kunnen gaan met trigger words niet gewoon het laatste stukje van verwerking?quote:Op woensdag 13 april 2016 08:34 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is zo, maar op een gegeven moment houdt de sympathie van je medemens een keer op omdat je één van de uitwassen wordt. Dan is het heel jammer dat jij meer moeite met verwerken hebt dan de gemiddelde persoon, maar je kunt niet van iedereen verwachten tot in lengte van dagen rekening met je te houden.
Misschien. Maar dat lijkt me toch vooral een zaak van het slachtoffer, niet van de maatschappij. Net als gedoe rondom het woord kanker. Prima dat iemand dat woord een naar woord vindt, maar je mag niet verwachten dat iedereen daarom voor jou het woord maar gaat vermijden.quote:Op woensdag 13 april 2016 08:35 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Is om kunnen gaan met trigger words niet gewoon het laatste stukje van verwerking?
Heb je het al gehoord? Hij heeft -volume daalt- K ...quote:Op woensdag 13 april 2016 08:37 schreef Mystikvm het volgende:
Misschien. Maar dat lijkt me toch vooral een zaak van het slachtoffer, niet van de maatschappij. Net als gedoe rondom het woord kanker. Prima dat iemand dat woord een naar woord vindt, maar je mag niet verwachten dat iedereen daarom voor jou het woord maar gaat vermijden.
Mooi gesprokenquote:Op woensdag 13 april 2016 08:29 schreef motorbloempje het volgende:
Zelfmedelijden triggert een intens op valse aannames gebaseerd medeleven dat je als mens en 'slachtoffer' niet moet willen. Steun bij verdriet en verwerken wil je, niet voeden op medeleven en dit blijven voeden door jezelf actief zielig te blijven voelen en zelf actief het verleden in het heden te houden om de pijn authentiek te houden zodat medeleven makkelijker oogsten is. Dat is ziekelijk. Oprecht verdriet niet. Ergo: eens met Fry.
Natuurlijk niet, dat zeg ik ook niet, maar dat is maar een heel klein gedeelde, terwijl hij het heeft over een grotere groep mensen.quote:Op woensdag 13 april 2016 08:33 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dus moet dat woord maar geschrapt worden? Want daar gaat het om. Dat woorden als rape uit Shakespeare stukken moeten worden gehaald. Omdat het sommigen triggert. Het is niet het woord, het is het niet goed verwerkte verleden wat dwars zit. En ja, daar moet je overheen, ook, nee vooral voor jezelf.
Oh, ik ben trouwens ook incestslachtoffer geweest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |