abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161376763
Derksen: Clubs hebben soms te veel Marokkaanse spelers

Voetbalanalist Johan Derksen (67) heeft maandag in het RTL-sportprogramma Voetbal Inside zijn vrees uitgesproken over de ontwikkelingen bij amateurclubs in Nederland. Volgens Derksen functioneren sommige clubs niet meer of verdwijnen ze zelfs door een te groot percentage spelers met een Marokkaanse achtergrond. ,,Ik zal wel worden weggezet als racist, maar dat interesseert me dus geen reet'', aldus Derksen.

Volgens Derksen zijn er clubs 'naar de klote gegaan' omdat hun velden in de buurt lagen van plekken waar veel Marokkaanse gezinnen wonen. ,,Marokkaanse spelers krijgen dan de overhand in de selectie en dat functioneert dus bijna nergens. Nederlandse jongeren gaan naar andere clubs. Die willen niet met negen Marokkaanse jongens werken die niet in hun blote kont durven te douchen.''

Probleem
Terwijl presentator Wilfred Genee Derksen wees op zijn wellicht ongenuanceerde uitspraken, ging Johan nog even fijntjes door op het onderwerp. Met een ernstig gezicht: ,,Het werkt niet als Marokkanen in amateurclubs de overhand krijgen. Er wordt nooit eerlijk over gesproken in dit land. Maar het is wel degelijk een probleem. Een veel groter probleem dan we met z'n allen willen onderkennen. Ik ben niet voor niets verhuisd uit Gouda waar veel Marokkanen wonen.''

Johan Derksen gebruikte voor zijn uitspraken de maandag in het AD verschenen column van Hugo Borst als basis. Borst signaleert in zijn column de ontwikkelingen die door Derksen op geheel eigen wijze werden aangehaald en geïnterpreteerd. Borst: ,,Ik heb het menig trainer off the record horen zeggen: niet te veel van die gasten in je ploeg.'' En: ,,Durven we over deze gevoelige materie te praten? Ik denk dat dat nodig is.''

De reacties op het betoog van Derksen waren op sociale media zeer divers. ,,Goed dat je dit bij naam durft te noemen'', reageert iemand. Weer een ander vindt de uitspraken echt niet kunnen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)kaanse-spelers.dhtml
pi_161376776
Round 2!
pi_161376778
Niks mis met de uitspraken van Derksen, deze zijn volledig op waarheid berust. :)
Zonder wrijving geen glans
pi_161376784
Ik douche ook liever thuis? :)
Nieuw is niet altijd beter.
pi_161376790
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:42 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Ik douche ook liever thuis? :)
Jij zit ook op voetbal?
pi_161376799
quote:
4s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:11 schreef MPC60 het volgende:
Mijn ervaring is dat er liever niet tegen Marokkanen wordt gespeeld. 9 van de 10 keer gezeik, intimideren van de scheids, spelers en trainers. Niemand die er wat van durft te zeggen en als je dat wel doet kan je een karatetrap naar je hoofd krijgen.

Iedereen die hier aan bagataliseren is heeft nog nooit op een amateurveld gestaan.
Dat niemand er iets van durft te zeggen blijkt ook wel in dit topic. Er wordt gevraagd wat er nou zo erg is aan Marokkanen die douchen met een onderbroek aan en vervolgens gaat iedereen roepen dat dat niet het punt is, zonder te verduidelijken wat wel het punt is. Wat Derksen zegt (alleen de youtube video op een van de eerste pagina's gezien) is eigenlijk nietszeggend. Misschien durft hij niet uit angst voor aangiftes, maar hij heeft inderdaad als enige voorbeeld dat Marokkanen met de onderbroek aan douchen. Echt een punt maken doet hij niet.
pi_161376811
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:43 schreef Operc het volgende:

[..]

Dat niemand er iets van durft te zeggen blijkt ook wel in dit topic. Er wordt gevraagd wat er nou zo erg is aan Marokkanen die douchen met een onderbroek aan en vervolgens gaat iedereen roepen dat dat niet het punt is, zonder te verduidelijken wat wel het punt is. Wat Derksen zegt (alleen de youtube video op een van de eerste pagina's gezien) is eigenlijk nietszeggend. Misschien durft hij niet uit angst voor aangiftes, maar hij heeft inderdaad als enige voorbeeld dat Marokkanen met de onderbroek aan douchen. Echt een punt maken doet hij niet.
Dit dus.
pi_161376815
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:42 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Jij zit ook op voetbal?
Zat.
  Moderator dinsdag 12 april 2016 @ 16:44:26 #9
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_161376823
Wegkijkers hebben hun houvast alweer gevonden: doucheargument.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_161376831
Hoeveel clubs zouden verdwenen zijn zonder de Marokkaanse leden?
pi_161376832
Waarschijnlijk komt hij er vrijdag nog wel even op terug gezien de media-aandacht die het krijgt.
pi_161376833
Johan Derksen _O_ *O* w/
pi_161376837
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:44 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Zat.
En je kon zonder problemen gewoon thuis gaan douchen?
pi_161376864
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:44 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wegkijkers hebben hun houvast alweer gevonden: doucheargument.
Ik begrijp dat hele argument van Derksen niet, durven Nederlanders niet te douchen als een ander niet in de blote kont staat?
pi_161376872
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:34 schreef FlyDutchMan het volgende: [..] Domme reactie, alsof dat de keuze is. Want het zijn meestal Marokkaanse vaders die langs de lijn zich misdragen en autochtone jongens hebben een veel minder grote bek dan de Marokkaanse. Ze gaan ook nooit naar 'de Marokkanenclub' toe met een instelling om eens even lekker te gaan matten. Komt allemaal van de Marokkaanse kant, de problemen in het amateurvoetbal.
Als het hier ging om kampers zou het ineens wel zo genoemd mogen worden? :') Natuurlijk vindt er een bepaalde dynamiek plaats, maar niemand is daarbij gebaat. Dat het te makkelijk is om een groep de zwarte piet toe te spelen verandert niks aan de urgentie om dit probleem op te lossen.

Of het op deze manier aankaarten the way to go is vind ik ook discutabel, maar er moet wel snel iets mee gedaan gaan worden en volgens mij gebeurt er momenteel bar weinig.
pi_161376876
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:46 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik begrijp dat hele argument van Derksen niet, durven Nederlanders niet te douchen als een ander niet in de blote kont staat?
Denk dat ze het oneerlijk vinden.
pi_161376877
De clubs waarvan ik weet dat je er liever niet tegen speelt zijn eigenlijk altijd clubs waar het woonwagenkamp voetbalt.

Het zal best zo zijn dat er ook clubs zijn met veel Marokkanen waar je liever niet tegen speelt, maar het probleem is in ieder geval breder.

Verder geen probleem met de uitspraken van Derksen, die moet gewoon lekker zijn mening kunnen geven.
pi_161376884
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:41 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Niks mis met de uitspraken van Derksen, deze zijn volledig op waarheid berust. :)
ja maar ik vond hem niet echt overtuigend overkomen. eerder een beetje dom. en zijn argumenten zijn niet indrukwekkend. :N
pi_161376893
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:44 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Geobsedeerd door douchende mannen? :D Of kun je ook nog over andere dingen praten?
pi_161376902
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:47 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Geobsedeerd door douchende mannen? :D Of kun je ook nog over andere dingen praten?
Je hebt mij betrapt :@
pi_161376910
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:46 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Denk dat ze het oneerlijk vinden.
Of niet leuk omdat ze het piemeltje van die anderen niet kunnen zien.
pi_161376911
Nou, noem dit maar een "probleem". Binnenkort eindelijk verlost van die proletensport! Dankzij de Marokkanen! Wie had dat ooit gedacht!

Aan de andere kant: alles dat door Marokkanen wordt aangeraakt, gaat vervolgens al vlot kapot. Dat geldt zelfs voor het criminele circuit, dus zeker ook voor voetbal.
pi_161376913
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:44 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Zou heel vreemd zijn als dat niet zou kunnen.
pi_161376918
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:43 schreef Operc het volgende:

[..]

Pardon? We hebben net een heel topic gehad waarin mensen vertellen over de agressie, intimidatie en simpelweg kutgedrag van Marokkanen. Niemand wil tegen ze voetballen.

Dat douchen boeit helemaal niemand behalve iemand als Derksen die niet meer midden in de samenleving staat.
  Moderator dinsdag 12 april 2016 @ 16:48:02 #25
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_161376920
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:46 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee Marokkanen douchen in hun onderbroek. Dat is karakteristiek aan de Marokkaanse cultuur onder Nederlandse voetbalclubs
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')