abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161428988
Ze zijn blank dus weinig kans dat ze mogen blijven
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  donderdag 14 april 2016 @ 18:57:21 #177
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_161429085
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 15:31 schreef snakelady het volgende:

[..]

Jij denkt echt dat een gezin uit elkaar rukken de beste methode is?
Ja. Misschien niet voor dat specifieke gezin. Maar wel op de langere termijn, om het hier tenminste nog enigszins leefbaar te houden. Voor zover we de grens niet reeds zijn gepasseerd.

Het probleem is nu juist dat steeds met een enorm vergrootglas wordt ingezoomd op één specifiek zielig geval (dat overigens met opzet is geconstrueerd).

Ach, wat zielig, roept men dan in koor. Vervolgens wordt daar het nationale beleid op gebaseerd, waardoor uiteindelijk een heel land naar de Filistijnen gaat.
  donderdag 14 april 2016 @ 18:58:09 #178
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_161429108
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 15:03 schreef Childofthe90s het volgende:
Zucht, weer een voorbeeld van hoe procedures zo lang zijn gerekt dat er een schrijnende situatie is ontstaan. Natuurlijk moeten deze kinderen (en hun ouders) blijven, maar het is tijd deze procedures tegen het licht te houden, hoe kan het nou 11 jaar duren...
Grappig. 11 jaar geleden en ook al eerder zei men precies hetzelfde.

We worden gewoon voor het lapje gehouden.
  donderdag 14 april 2016 @ 18:59:36 #179
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_161429143
quote:
Ok, dan is dat ook weer duidelijk. Terug naar oma en opa en de rest van de familie dus. Het was eigenlijk een wat lange vakantie.

En nu, hop, weer aan het werk!
  donderdag 14 april 2016 @ 19:00:52 #180
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_161429175
quote:
14s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:00 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Bij Mauro speelde de zaak bijna 15 jaar.
Wordt Mauro nog in de gaten gehouden, trouwens? Of heeft hij gewoon weer een lijntje met zijn moeder in Angola?
  donderdag 14 april 2016 @ 19:02:10 #181
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_161429204
quote:
14s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:06 schreef SR4 het volgende:

[..]

De familie in deze zaak is al 11 jaar uitgeprocedeerd, Mauro's zaak was rommelig omdat men dacht dat hij loog.
Dat dacht men niet alleen, het was ook zo. Mauro heeft gelogen over zijn identiteit.

Maar ja, hij was nog minder jarig en het bedrog was hem ingefluisterd.

Dus is men uiteindelijk gezwicht onder druk van de linkse media.
  donderdag 14 april 2016 @ 19:04:56 #182
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_161429259
quote:
Interessante site. Er staat wel een typefout in:

quote:
Als uw kind bij de geboorte niet de Nederlandse nationaliteit heeft dan moet u zo snel mogelijk een verblijfsvergunning aanvragen.
Dat moet natuurlijk zijn:

Als uw kind bij de geboorte niet de Nederlandse nationaliteit heeft dan moet u zo snel mogelijk opsodemieteren naar uw eigen land.
  donderdag 14 april 2016 @ 19:52:25 #183
3542 Gia
User under construction
pi_161430271
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:20 schreef Homey het volgende:

Heel vreemd eigenlijk. Dat zou betekenen dat de prinsjes Amalia en zo ook niet meteen een Nederland paspoort kregen, maar een Argentijnse.
Ten eerste heeft Maxima, zover ik weet, gewoon de Nederlandse èn Argentijnse nationaliteit. Ik vermoed dat de prinsesjes gewoon 100% nederlands zijn.

https://www.eo.nl/blauwbloed/dossier/Prinses%20Amalia/

Yep.

Oh ja, ten tweede, leer begrijpend lezen.
  donderdag 14 april 2016 @ 20:12:35 #184
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161430679
quote:
14s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:00 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Nee, jij stelt dat.
Nee hoor helemaal niet.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 14 april 2016 @ 20:14:54 #185
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161430742
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:57 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ja. Misschien niet voor dat specifieke gezin. Maar wel op de langere termijn, om het hier tenminste nog enigszins leefbaar te houden. Voor zover we de grens niet reeds zijn gepasseerd.

Het probleem is nu juist dat steeds met een enorm vergrootglas wordt ingezoomd op één specifiek zielig geval (dat overigens met opzet is geconstrueerd).

Ach, wat zielig, roept men dan in koor. Vervolgens wordt daar het nationale beleid op gebaseerd, waardoor uiteindelijk een heel land naar de Filistijnen gaat.
Ja, het is al echt haast onleefbaar in Nederland. :')
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_161430819
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 15:30 schreef snakelady het volgende:

Ik beweer ook niet dat dat moeilijk gaat zijn voor ze, maar wanneer ze liever hier blijven zie ik het probleem niet zo.
En de wet zou inderdaad aangepast moeten worden.
Dus ze mogen ze naar jou sturen?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  donderdag 14 april 2016 @ 20:24:47 #187
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161431003
quote:
6s.gif Op donderdag 14 april 2016 20:17 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Dus ze mogen ze naar jou sturen?
Ah, het aloude argument "neem jij ze dan in huis." :')

Je kan ze naar mij sturen, alleen woon ik zelf niet in Nederland.
pi_161431226
quote:
15s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:49 schreef Confetti het volgende:

[..]

Leer eens lezen, vent. Er is helemaal geen sprake van een procedure die 11 jaar heeft geduurd. Ze hebben nota bene niet eens asiel aangevraagd blijkbaar.

Het zijn veredelde zigeuners die hier illegaal verblijven en nu janken dat de kinderen niet terug willen. We mogen absoluut geen enkele genade tonen aan dit soort mensen. Ook de kinderen niet.
Rustig maar, ik las dit in de zin van dat de ouders hiel asiel hadden aangevraagd (ondertussen kinderen hadden gekregen), en dat de aanvraag nu is afgewezen.
quote:
Voor de broertjes werd de facebookpagina 'David en Daniel blijven hier' opgericht. Daarop valt te lezen dat David en Daniel een Russische moeder en een Georgische vader hebben. Volgens de facebookpagina zagen de ouders met hun verschillende nationaliteiten geen kans om een bestaan in Rusland of Georgië op te bouwen.

Ze vroegen asiel aan in Nederland, maar dat verzoek werd afgewezen. Voor David en Daniel werd Kinderpardon aangevraagd, maar volgens de pagina is staatssecretaris Klaas Dijkhoff van justitie en veiligheid van mening dat het pardon niet opgaat voor kinderen zonder asielachtergrond.
  donderdag 14 april 2016 @ 21:32:12 #189
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_161433265
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:20 schreef Homey het volgende:
Je hebt een rare wet in Nederland die stelt dat als je hier geboren bent en 1 of beide ouder(s) is elders geboren dat je dan geen Nederlands paspoort krijgt, maar het paspoort van je buitenlandse moeder of vader.

Heel vreemd eigenlijk. Dat zou betekenen dat de prinsjes Amalia en zo ook niet meteen een Nederland paspoort kregen, maar een Argentijnse.
Ja, het kind krijgt de nationaliteit van de (buitenlandse) moeder. Echter, bij een buitenlandse moeder en Nederlandse vader, kan het kind ook direct de Nederlandse nationaliteit krijgen, zolang de vader het kind maar voor de geboorte erkent.

Ik ben in Nederland geboren, en heb de Nederlandse nationaliteit. Mijn kind krijgt dus de Nederlandse nationaliteit, ondanks het feit dat mijn man uit het buitenland komt. Het is dus niet zo dat het kind de nationaliteit krijgt van de buitenlandse vader.
pi_161435564
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 21:32 schreef Voszje het volgende:

[..]

Ja, het kind krijgt de nationaliteit van de (buitenlandse) moeder. Echter, bij een buitenlandse moeder en Nederlandse vader, kan het kind ook direct de Nederlandse nationaliteit krijgen, zolang de vader het kind maar voor de geboorte erkent.

Ik ben in Nederland geboren, en heb de Nederlandse nationaliteit. Mijn kind krijgt dus de Nederlandse nationaliteit, ondanks het feit dat mijn man uit het buitenland komt. Het is dus niet zo dat het kind de nationaliteit krijgt van de buitenlandse vader.
Dat is hier niet van belang want beide ouders hebben de Nederlandse nationaliteit niet. De kinderen zijn Georgisch of Russisch. Dat ze hier zijn geboren doet daar niets aan af.

Ik hoop dat Dijkhoff zijn rug rechthoudt.
De Turkse president Erdogan is een geitenneuker.
pi_161436228
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 19:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Ten eerste heeft Maxima, zover ik weet, gewoon de Nederlandse èn Argentijnse nationaliteit. Ik vermoed dat de prinsesjes gewoon 100% nederlands zijn.

Yep.

Oh ja, ten tweede, leer begrijpend lezen.
Nee hoor, maxima is 100% Argentijnse en WM is half Duits. De prinsesjes zijn dus maar voor een kwart Nederlands. Allochtonen dus. Moeten ze nu oprotten naar Argentinië of Duitsland?
pi_161436609
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 23:07 schreef Homey het volgende:

[..]

Nee hoor, maxima is 100% Argentijnse en WM is half Duits. De prinsesjes zijn dus maar voor een kwart Nederlands. Allochtonen dus. Moeten ze nu oprotten naar Argentinië of Duitsland?
:')

Jij hebt echt geen idee, hè... je verkrijgt de Nederlandse nationaliteit bij geboorte als één van je ouders die ook heeft op het moment dat je wordt geboren. Die prinsensjes zijn dus gewoon Nederlands. Die 2 kinderen zijn Georgisch of Russisch.
pi_161437307
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 20:24 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ah, het aloude argument "neem jij ze dan in huis." :')

Je kan ze naar mij sturen, alleen woon ik zelf niet in Nederland.
Dat bedoel ik. Jij zegt dat ze ook 'hier' mogen wonen, maar jij woont niet in Nederland dus dat is makkelijk gezegd :D

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ze wmb niet welkom zijn in Nederland :s)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  vrijdag 15 april 2016 @ 11:11:26 #194
3542 Gia
User under construction
pi_161441873
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 23:07 schreef Homey het volgende:

[..]

Maxima heeft de NEDERLANDSE en Argentijnse nationaliteit.
Ze is genaturaliseerd. Ze mag, net als Marokkanen, Grieken en nog een zootje, haar oorspronkelijke nationaliteit niet opgeven, dus heeft ze er twee.
WA heeft ook de Nederlandse nationaliteit, en uitsluitend de Nederlandse nationaliteit.
De prinsesjes hebben ook alleen de Nederlandse nationaliteit.

Bronnen:
https://www.eo.nl/blauwbloed/dossier/Koning%20Willem-Alexander/
https://www.eo.nl/blauwbloed/dossier/Koningin%20M%C3%A1xima
pi_161442022
Toch is het raar dat de prinsesjes van Nederland qua bloed maar voor een kwart Nederlands zijn. Misschien moeten we de term allochtoon maar afschaffen.
  vrijdag 15 april 2016 @ 11:30:47 #196
3542 Gia
User under construction
pi_161442213
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 11:19 schreef Homey het volgende:
Toch is het raar dat de prinsesjes van Nederland qua bloed maar voor een kwart Nederlands zijn. Misschien moeten we de term allochtoon maar afschaffen.
Ik heb voorouders die uit Italië komen, maar heb niks met Italië.
Maxima is net zo allochtoon als een Nederlandse Marokkaan. Maxima heeft dan ook familie in Argentinië, net zoals de meeste Marokkanen in Marokko.
Ieders bloed is verder gewoon hetzelfde. Je bloed bepaalt niet wat je nationaliteit is.
pi_161445079
Volgens mij wisten de ouders vooraf dat ze geen recht hadden op asiel. Desondanks wordt op kosten van de Nederlandse maatschappij procedure op procedure gestapeld. En als dan dat spelletje uit is worden de kinderen ingezet.

Dit wangedrag mag je nooit belonen. Lullig voor die kinderen, maar ja, die hebben nou eenmaal deze kutouders.
pi_161445204
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 11:19 schreef Homey het volgende:
Dat is toch totaal niet relevant? :')

Zij zijn Nederlands omdat de ouders bij hun geboorte de Nederlands waren.

Het enige wat telt is of je een Nederlands paspoort hebt. Waar je bent geboren of welke taal je spreekt maakt helemaal niets uit.
  vrijdag 15 april 2016 @ 14:08:54 #199
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_161445267
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 14:05 schreef SR4 het volgende:

[..]

Dat is toch totaal niet relevant? :')

Zij zijn Nederlands omdat de ouders bij hun geboorte de Nederlands waren.

Het enige wat telt is of je een Nederlands paspoort hebt. Waar je bent geboren of welke taal je spreekt maakt helemaal niets uit.
De taal kunnen spelen lijkt me anders geen verkeerd criterium. En als dat eenmaal een criterium is, is het ook geen probleem dat mensen die ergens anders geboren zijn kinderen krijgen die meteen ook Nederlands zijn. Want ouders die Nederlands kunnen geven die taal dan wel door aan hun kinderen :)

Helaas wordt het als quasi-nazistisch gezien om een eisen m.b.t. taal op te leggen voor het verkrijgen van een paspoort :X. Probeer maar eens Amerikaan te worden zonder een uitstekende Engelse taalkennis.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  vrijdag 15 april 2016 @ 15:41:16 #200
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_161447341
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 22:51 schreef SR4 het volgende:

[..]

Dat is hier niet van belang want beide ouders hebben de Nederlandse nationaliteit niet. De kinderen zijn Georgisch of Russisch. Dat ze hier zijn geboren doet daar niets aan af.

Ik hoop dat Dijkhoff zijn rug rechthoudt.
Dat weet ik, ik stel ook nergens dat hier geboren zijn iets eraan af doet. Het ging mij er meer om dat wat de user uit de quote stelde, niet correct is. Je krijgt niet automatisch de nationaliteit van de buitenlandse ouder, wel van de moeder. Of dat nou Nederlands is of Russisch, de geboorteplaats maakt niet uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')