abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 april 2016 @ 18:24:07 #51
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161378755
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:05 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik vind de uitspraak van deGrasse Tyson iets toffer dan het centrum van het universum willen zijn:

[..]

Tyson is ook wel een eindbaas. _O_
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_161378765
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Tyson is ook wel een eindbaas. _O_
Haha ja, ik ken die man pas een jaar ofzo. Maar hoe die man kan vertellen en enthousiasmeren _O_
pi_161378805
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:19 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Dat is een deel van de glacier. Dus eigenlijk ijs. Hiermee te vergelijken:

[ afbeelding ]
Prima maar stel voor we gaan er heen met een goeie gasbrander en smelten dat hele gedeelte weg.
Ik vraag me echt af hoe dan de wereld ontsaan is.
Wat voor uitleg geven ze daarvoor?
  dinsdag 12 april 2016 @ 18:27:37 #54
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161378816
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:24 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Haha ja, ik ken die man pas een jaar ofzo. Maar hoe die man kan vertellen en enthousiasmeren _O_
Mijn eerste kennismaking met hem was bij de seminar 'Beyond Belief' in 2006. Na deze twee filmpjes was ik verkocht:

Het enige wat ik wel jammer vind is dat hij nauwelijks naar Europa komt. Ik heb alle 'groten' wel ontmoet: Dawkins, Dennett, Krauss. Maar helaas nog nooit de kans gezien om Tyson de hand te schudden.
pi_161378888
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mijn eerste kennismaking met hem was bij de seminar 'Beyond Belief' in 2006. Na deze twee filmpjes was ik verkocht:

Het enige wat ik wel jammer vind is dat hij nauwelijks naar Europa komt. Ik heb alle 'groten' wel ontmoet: Dawkins, Dennett, Krauss. Maar helaas nog nooit de kans gezien om Tyson de hand te schudden.
Thanks :). Die ga ik even checken als ik tijd heb. Al zoveel van 'm bekeken op YouTube maar deze nog niet :).

Tof hoor, dat je die hebt ontmoet. Ik zal niet snel op zulke evenementen komen gok ik zo.
  dinsdag 12 april 2016 @ 18:33:27 #56
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_161378930
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:52 schreef firefly3 het volgende:

[..]

:Y
je gelooft toch niet echt dat dat een foto is, he?

Succesvolle misleider (maker van het plaatje) is succesvol. Niks kon toch door het firmament vliegen? :P

[ Bericht 7% gewijzigd door Manke op 12-04-2016 18:39:07 ]
pi_161379802
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:36 schreef firefly3 het volgende:
Nog een andere argument dat de zon niet onder gaat: Als de aarde zou draaien dan zouden we eraf moeten vliegen. Als we in schaal en experimenten gaan denken, kunnen mieren op een bal blijven rondlopen omdat deze bal super snel draait? Een volmondige nee is hierbij het antwoord.
Waarom moeten we er af vliegen?
Bij een ronddraaiende aarde heb je te maken met 2 krachten, de zwaartekracht en de middelpuntvliedende kracht.
Als die eerste sterker is dan de tweede, dan vlieg je dus niet van de aarde af.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  dinsdag 12 april 2016 @ 19:19:20 #58
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161379895
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 19:15 schreef Wantie het volgende:

[..]

Waarom moeten we er af vliegen?
Bij een ronddraaiende aarde heb je te maken met 2 krachten, de zwaartekracht en de middelpuntvliedende kracht.
Als die eerste sterker is dan de tweede, dan vlieg je dus niet van de aarde af.
Yep. En in dit geval is die middelpuntvliedende kracht niet zomaar kleiner... die is echt verwaarloosbaar klein. 1 rotatie per dag is niks. Dat moet wel echt 1 rotatie per uur worden voordat je het uberhaupt kunt meten denk ik.
pi_161379919
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:49 schreef firefly3 het volgende:
. Ik denk dat als de zon echt onder zou gaan dat het wel min 100 graden zou zijn. Die tientallen km luchtdeeltjes boven je hoofd zouden de warmte binnen 20 minuten loslaten.
De praktijk wijst anders uit. Warmte wordt overigens niet alleen door de lucht vastgehouden, maar ook door water, vegetatie, etc.

Kijk bijv. naar woestijnen: daar heb je een superdroge lucht en amper vegetatie die de warmte kan vasthouden. Temperatuurverschillen die je daar treft kunnen oplopen tot wel 50C tussen dag en nacht.
  dinsdag 12 april 2016 @ 19:27:07 #60
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161380097
Voor een persoon van 80 kg die op de evenaar staat zou de middelpuntsvliedende kracht neerkomen op 0,0027 N.

De zwaartekracht die op diezelfde persoon werkt (in de tegenovergestelde richting) is 784 N. Dus van die middelpuntsvliedende kracht merken we helemaal niks.

PS: De aarde zal ongeveer 1 keer per 3 minuten om zijn as moeten draaien voordat je er vanaf vliegt.
pi_161380250
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:47 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Als je zegtdat de aarde draait moet de rest ook dezelfde kant op gaan. Waarom doet de maan wat hij wilt?
De maan doet niet wat hij wil, de maan zit gevangen in de aantrekkingskracht van de aarde. Als de maan doet wat hij wil, dan was hij wel weg geslingerd de ruimte in.
De maan maakt uiteraard geen deel uit van de aarde, dus die hoeft niet in dezelfde richting om de aarde te draaien als de aarde om zijn as draait.
Zelfde geldt voor satellieten, die hebben hun eigen snelheid en richting. Alleen geostationaire satellieten draaien op dezelfde snelheid en in dezelfde richting als de aarde.

quote:
Volgens jullie theorietje is de zon veel groter dan de maan. Dus zou hij toch ook eb en vloed moeten opwekken?
De zon staat ook op een veel grotere afstand van de aarde.

quote:
De atmosfeer is te dun, lucht is ook te dun om warmte vast te houden. Doe de verwarming maar uit en de ramen open: in 5 minuten super koud.
Onjuiste vergelijking, als je de ramen open gooit, dan vliegt de warmte er uit doordat koude wind door je huis blaast.
Warmteverlies kan op verschillende manieren: geleiding, stroming en straling.
Bij warmte afgifte van de aarde naar de ruimte toe zijn die eerste 2 niet mogelijk. Als je de ramen open zet, dan zijn alle 3 van toepassing en de middelste heeft de grootste invloed.

quote:
Echte ruimte plaatje van hoe prachtig de wereld is waar we op leven. Jammer dat mensen met andere theorietjes deze schoonheid nooit zullen voelen. Wij zijn het centrum van het universum en zijn prachtig :) .
Misschien wordt het tijd om reisjes te organiseren naar de onderzijde.

Verder heeft 'onze theorie' echte fotos vanuit de ruimte, dus kunnen mensen veel beter de schoonheid voelen dan jouw cgi-plaatje ;)
  dinsdag 12 april 2016 @ 19:39:16 #62
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161380431
Het is wellicht niet eens de bolvorm, men is gewoon zo bang voor dit totaalplaatje:

"Zo maar een planeet rondom een willekeurige ster ergens in een willekeurig sterrenstelsel."

Persoonlijk vind ik het juist een prachtig plaatje, maar goed... gemiddeld valt het slecht bij mensen.
pi_161381137
Moet even gezegd worden,hulde voor degenen die zo veel geduld kunnen opbrengen om bepaalde dingen tot in den treure uit te willen leggen.
Geen gedoe,gescheld of wat dan ook,heel erg netjes!
Zo kan het ook. ^O^
pi_161381330
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 19:39 schreef Molurus het volgende:
Het is wellicht niet eens de bolvorm, men is gewoon zo bang voor dit totaalplaatje:

"Zo maar een planeet rondom een willekeurige ster ergens in een willekeurig sterrenstelsel."

Persoonlijk vind ik het juist een prachtig plaatje, maar goed... gemiddeld valt het slecht bij mensen.
Prachtig idd. Nee, ik ben geen "fe"'er :D ik denk dat die andere gast het ook niet is. Het grappige is dat ze mij al doorhadden in een andere topic toen ik zei dat ik een paasstal had gemaakt (ipv kerststal) en dat ik hier over een stuiterende zon kan praten enzo :P ik post af en toe in topics over de ruimte. Vooral exoplaneten vind ik interessant. Tyson , Stephen Hawkings, Michio Kaku , Carl Sagan _O_ flat earth :') _O-
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_161381379
Die discussie gisteren over gebogen raam _O-
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  dinsdag 12 april 2016 @ 20:16:36 #66
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_161381470
Dacht al, je bent wel slimmer dan dat, getuige je computer generated plaatjes van lang geleden
pi_161381542
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 20:16 schreef Manke het volgende:
Dacht al, je bent wel slimmer dan dat, getuige je computer generated plaatjes van lang geleden
Thx! Hopelijk kan ik het nog een stapje omhoog brengen.
  † In Memoriam † dinsdag 12 april 2016 @ 20:21:33 #68
230491 Zith
pls tip
pi_161381623
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 20:11 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Prachtig idd. Nee, ik ben geen "fe"'er :D ik denk dat die andere gast het ook niet is. Het grappige is dat ze mij al doorhadden in een andere topic toen ik zei dat ik een paasstal had gemaakt (ipv kerststal) en dat ik hier over een stuiterende zon kan praten enzo :P ik post af en toe in topics over de ruimte. Vooral exoplaneten vind ik interessant. Tyson , Stephen Hawkings, Michio Kaku , Carl Sagan _O_ flat earth :') _O-
Welkom, Nasa stuurt je het geld volgende week.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_161382800
nvm..is de moeite niet waard.

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2016 21:02:10 ]
pi_161383282
quote:

[..]

Dus je hebt de boel hier bewust voor de gek zitten houden?
  † In Memoriam † dinsdag 12 april 2016 @ 21:47:59 #71
230491 Zith
pls tip
pi_161384868
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 21:08 schreef Scrummie het volgende:

[..]

De helft van de Fora hierover zijn mensen die hun discussirskills willen testen. Bijv. http://reddit.com/r/flatearth
http://www.theflatearthsociety.org/forum/index.php?topic=58270.0
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_161387731
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 21:08 schreef Scrummie het volgende:

[..]

De moeite niet waard.
pi_161388109
Ach ik zie er de humor wel van in.. Maar als Franco ook geen echte FE'er is dan is hij toch wel de master troller 😃
Alpha kenny one
  dinsdag 12 april 2016 @ 23:03:55 #74
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_161388420
quote:

[..]

Beschouw deze post meteen maar als een waarschuwing. Een tegenover gestelde mening propageren in een topic in BNW is dus totaal ongewenst. Nu heb je gewoon een zooi mensen onnodig bezig gehouden met je gelul.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_161393285
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 10:44 schreef Sosa het volgende:
gast wat een onzin

en hoe verklaar de deze foto dan?

[ afbeelding ]

mooi schijfje heh :')
Volgens mij is de satelliet die deze foto nam, behoorlijk defect.
Waar moeten de stille oceaan, hawai, japan, aziatisch rusland, europees rusland, europa en de atlantische oceaan gelaten worden?

Hawai en Japan zijn inderdaad niet heel groot, maar om aan te geven dat de stille oceaan wel heel groot is. De atlantische oceaan alleen is al meer dan 2x zo breed als de VS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')