abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_161361254
Deel 12 alweer in onze klusblunders reeks
Het topic waar we met ze allen gewoon lekker door blijven blunderen :Y _O-

De laatste posts uit het vorige topic waren.
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 10:19 schreef BillsGate het volgende:
Onder het mom van help mijn man is klusser ben ik nu op aandringen van mijn vriendin de laatste afwerkdingetjes in ons huis aan het doen. Vorig jaar zomer zijn we hierin verhuisd en er is een hoop geklust, maar een aantal dingen zijn blijven liggen. En ik mag geen nieuw project beginnen voordat er wat liggende projecten zijn opgelost :)

Een van de dingen die het meest ergernis oplevert, zijn de plinten boven. Er lagen er een paar, maar nog niet op maat, niet in verstek en niet geschilderd.

Nou heb ik een hele mooie verstek-afkortzaag, horizontaal en verticaal tot 45 graden instelbaar. Maar het kostte me twee plinten om te ontdekken dat 45 graden op het apparaat niet persee 45 graden in de praktijk was.

Met een oude geodriehoek en veel geduld uiteindelijk precies 45 graden in kunnen stellen, meteen een hele stapel hoeken gezaagd, en wat blijkt... Nu is hij verticaal weer niet precies haaks.

Dus nu heb ik plinten die boven precies aansluiten en onder zo /\ uit elkaar lopen :(
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 21:34 schreef Makrolon het volgende:
Telt elke keer met de invalzaag aan de verkeerde kant van de geleiderail staan ook als een blunder? :+ Manmanman wat gebeurt me dat vaak. :)
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 07:58 schreef Barrah het volgende:

[..]

Deze ken ik ook maar al te goed. 2mm te smal is erger ;-)

Ik zaag meestal niet met een rail maar langs een lat. Ene keer 36mm en andere keer 38mm terugleggen, afhankelijk van waar je geleider ligt t.o.v. je werkstuk.

Ook een mooie: cirkelzaag onder een hoek instellen, keurig uitzetten waar je gaat zagen, om er dan achter te komen dat je de verkeerde kant van de plaat of lat boven had.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 22:15 schreef DrMarten het volgende:
Netjes kruisjes op de treden die veilig zijn om op te staan en dan toch bij de eerste de beste mogelijkheid vol in de natte verf gaan staan :')
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 21:31 schreef FFnog het volgende:
Koop je een luchtreiniger voor de slaapkamer, vrouw helemaal blij ervan, want je kon toch wel goed merken dat de lucht veel schoner was.
Kom ik er na drie maanden achter dat beide filters nog in de plastic verpakking zaten... _O-

Zo zie je maar weer wat suggestie doet. :)
En ik gooide hem dicht met:

quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 21:56 schreef Chicolade het volgende:
Ohja ik heb er ook nog wel eentje. Plafondplaat op maat gemaakt, en toen moest er een gat komen voor het afvoerventiel. Nog met die plaat in mijn handen gestaan voor het toilet, zodat ik zeker wist dat het gat aan de goede kant zou komen. Toen het gat er eenmaal in zat, bleek dat ik in mijn hoofd vanaf boven had gekeken ipv vanaf onder, dus gat alsnog aan de verkeerde kant :'). Dus ipv de eerste plaat, werd dat toen de laatste plaat (je schuift de platen in elkaar en bevestigt ze dmv clips, dus kan niet 'zomaar' de plaat omdraaien).
pi_161366858
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 21:55 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Neem aan dat je haar dat niet aan je neus gehangen hebt ;)
Zeker wel, nog even erin gewreven dat het ding zo geweldig werkte volgens haar... _O-
  zondag 24 april 2016 @ 14:21:41 #3
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_161672865
Man zit drie kwartier met vinger vast in doucheputje

Tom Jansen (54) uit Soest zat donderdagmorgen in een benarde positie. Letterlijk. Hij zat 45 minuten met zijn vinger vast in een doucheputje en moest door de brandweer bevrijd worden.

,,Ik was al aangekleed en wel om naar mijn werk te gaan, toen ik dacht: dat putje zit al een paar dagen dicht, laat ik het even schoonmaken", legt Jansen, die inmiddels weer kan lachen om het voorval, uit. ,,Het is zo'n putje met een modern design, er zit geen afvoer maar een systeem met allemaal buisjes. Ik haalde het bakje eruit, ik voelde een gat, stak mijn vinger erin en toen zat de middelvinger van mijn linkerhand meteen muurvast in een randje. Levensgevaarlijk. Dat plastic sneed in mijn vinger en die raakte opgezwollen."

Gelukkig was Jansen niet alleen thuis. Hij begon te schreeuwen in de hoop dat zijn zoon Thomas (19), die op zijn eerste vrije dag in een week lag uit te slapen, wakker zou worden.

,,Met een schroevendraaier probeerden we een kwartier lang vergeefs mijn vinger los te krijgen", vertelt vader Jansen. ,,Mijn vinger werd dikker en dikker. Toen heeft mijn zoon 112 gebeld."

Paniek
Een grote brandweerwagen kwam voorrijden en er sprongen vier brandweermannen uit. Zij wisten Jansen met behulp van schroevendraaiers snel te verlossen. ,,Ik ben blij dat ze snel ter plaatse waren. Mijn zoon begon in paniek te raken en mijn vinger deed erg pijn. Een van de brandweermannen was volgens mij een ervaringsdeskundige. Hij zei dat als het niet met de schroevendraaiers gelukt was, de hele douchebak eruit gesloopt had moeten worden."

Jansen trakteerde zijn redders op een kop koffie. ,,Ze hebben goed werk verricht en waren erg attent."



http://www.ad.nl/ad/nl/31(...)in-doucheputje.dhtml

Zeker geen vrouw thuis :P :+
  zondag 24 april 2016 @ 17:53:57 #4
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_161678154
quote:
11s.gif Op zondag 24 april 2016 14:21 schreef ikweethetookniet het volgende:
Man zit drie kwartier met vinger vast in doucheputje

Tom Jansen (54) uit Soest zat donderdagmorgen in een benarde positie. Letterlijk. Hij zat 45 minuten met zijn vinger vast in een doucheputje en moest door de brandweer bevrijd worden.

,,Ik was al aangekleed en wel om naar mijn werk te gaan, toen ik dacht: dat putje zit al een paar dagen dicht, laat ik het even schoonmaken", legt Jansen, die inmiddels weer kan lachen om het voorval, uit. ,,Het is zo'n putje met een modern design, er zit geen afvoer maar een systeem met allemaal buisjes. Ik haalde het bakje eruit, ik voelde een gat, stak mijn vinger erin en toen zat de middelvinger van mijn linkerhand meteen muurvast in een randje. Levensgevaarlijk. Dat plastic sneed in mijn vinger en die raakte opgezwollen."

Gelukkig was Jansen niet alleen thuis. Hij begon te schreeuwen in de hoop dat zijn zoon Thomas (19), die op zijn eerste vrije dag in een week lag uit te slapen, wakker zou worden.

,,Met een schroevendraaier probeerden we een kwartier lang vergeefs mijn vinger los te krijgen", vertelt vader Jansen. ,,Mijn vinger werd dikker en dikker. Toen heeft mijn zoon 112 gebeld."

Paniek
Een grote brandweerwagen kwam voorrijden en er sprongen vier brandweermannen uit. Zij wisten Jansen met behulp van schroevendraaiers snel te verlossen. ,,Ik ben blij dat ze snel ter plaatse waren. Mijn zoon begon in paniek te raken en mijn vinger deed erg pijn. Een van de brandweermannen was volgens mij een ervaringsdeskundige. Hij zei dat als het niet met de schroevendraaiers gelukt was, de hele douchebak eruit gesloopt had moeten worden."

Jansen trakteerde zijn redders op een kop koffie. ,,Ze hebben goed werk verricht en waren erg attent."

[ afbeelding ]

http://www.ad.nl/ad/nl/31(...)in-doucheputje.dhtml

Zeker geen vrouw thuis :P :+
Volgens zijn FB heeft hij er wel een..
Share your talent, move the world.
  Moderator dinsdag 26 april 2016 @ 22:42:45 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_161740395
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 17:53 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Volgens zijn FB heeft hij er wel een..
Dan is nog de vraag hoe kun je in godsnaam vast komen te zitten in je douche putje; door onder druk oid. ?
  dinsdag 26 april 2016 @ 22:49:38 #6
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_161740625
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 22:42 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dan is nog de vraag hoe kun je in godsnaam vast komen te zitten in je douche putje; door onder druk oid. ?
Nee, doordat zijn vinger nat wordt, zwelt ie op. Dat wordt nog eens versterkt doordat er wel bloed in stroomt, maar niet weer uit stroomt.
Share your talent, move the world.
pi_161785643
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 22:59 schreef Ou-Tannu het volgende: [..]

ben altijd meer fan geweest van de multimeter..
sinds kort deze: http://www.aliexpress.com(...)Test/1650474238.html in huis :-)
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 09:42 schreef usernaamvergeten het volgende: [..]

Een duspol :)
Nu weet ik zeker dat ik het niet weet. Heb wat gegoogled (nu de pc weer normaal werkt) en sterk uiteenlopende prijzen gezien, plus de foute schroevendraaiertjes en vergelijkbare apparaatjes. Denk dat ik dan maar van de plafondlampen afblijf. Ander punt blijft wel: zien waar de leidingen lopen. Is dat zichtbaar met jullie meters of is dat een ander apparaat?

Ik heb in een nieuwbouwwijk gewoond, waar het buurhblok nog helemaal gebouwd werd. Kon dus volgen dat de betonnen muren gestort werden met de leidingbuizen al in de mal. Maar toen in mijn huidige woning de keuken opgeknapt werd, gingen de leidingen niet meer loodrecht (en iemand heeft er ook ingeboord toen hij het aanrechtblad installeerde. Heb dus meteen foto's gemaakt. Bleek niet echt nodig te zijn, je ziet door het stucwerk heen hoe de waterleidsbuizen lopen. Maar je ziet niets van de elektriciteitsleidingen.

Is het trouwens veel werk om in een bestaande woning de kamers, gang en overloop tenminste één geaard stopcontact te geven?
pi_161787950
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 21:15 schreef Teslynd het volgende:

Is het trouwens veel werk om in een bestaande woning de kamers, gang en overloop tenminste één geaard stopcontact te geven?
Bestaande woning van welke leeftijd? Woningen van 1950-1980 (ongeveer, obv eigen ervaringen) zijn de buizen vaak dun met scherpe bochten. Een draad erbij trekken kost dan vaak veel moeite.
In principe is het maar gewoon een draad erbij trekken in alle buizen, dus stelt weinig voor (in principe). Meestal valt het tegen........

En ws is alles met rood/groen aangesloten, dus kun je beter alles ineens vervangen. Kortom, IK zou niet beginnen aan half werk. Doe het goed en volledig, geen half werk in elkaar prutsen.
pi_161788452
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 22:08 schreef eRKa het volgende:

[..]

Bestaande woning van welke leeftijd? Woningen van 1950-1980 (ongeveer, obv eigen ervaringen) zijn de buizen vaak dun met scherpe bochten. Een draad erbij trekken kost dan vaak veel moeite.
In principe is het maar gewoon een draad erbij trekken in alle buizen, dus stelt weinig voor (in principe). Meestal valt het tegen........

En ws is alles met rood/groen aangesloten, dus kun je beter alles ineens vervangen. Kortom, IK zou niet beginnen aan half werk. Doe het goed en volledig, geen half werk in elkaar prutsen.
Het complex is meen ik van 1978. Dus die schuine lijnen zijn om hoeken te beperken? Voor de waterleiding lijkt het erg onlogisch, die slangen moeten immers beide achter het aanrecht langs naar de gootsteen.
pi_161789353
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 21:15 schreef Teslynd het volgende:
Nu weet ik zeker dat ik het niet weet. Heb wat gegoogled (nu de pc weer normaal werkt) en sterk uiteenlopende prijzen gezien, plus de foute schroevendraaiertjes en vergelijkbare apparaatjes.
http://www.toolstation.nl/shop/p24349?searchstr=duspol

'T is niet alsof zo'n ding de hoofdprijs kost ofzo... ;)
pi_161792222
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 22:55 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

http://www.toolstation.nl/shop/p24349?searchstr=duspol

'T is niet alsof zo'n ding de hoofdprijs kost ofzo... ;)
Nou, bij prijzen van ¤ 5 tot ¤ 150 zit je als leek wel met de handen in het haar.
pi_161792902
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 22:55 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

http://www.toolstation.nl/shop/p24349?searchstr=duspol

'T is niet alsof zo'n ding de hoofdprijs kost ofzo... ;)
Zo'n volt-check is absoluut ON-betrouwbaar!
Ooit eens zo'n ding gehad... Heb m na 10 minuten in de kliko geflikkerd.
Begon te piepen/branden voordat ik de pennen op het koper had, en stopte met piepen/branden toen ik ze er wel op had.
Nagemeten met een echte duspol: 230V.

-O-

M'n vorige werkgever heeft die dingen, mede door dit soort 'foutjes', volledig verboden.

Doe dan deze:
http://www.toolspot.nl/benning-020022-spanningsmeter-profipol/

[ Bericht 5% gewijzigd door mien-moeke op 29-04-2016 06:51:23 ]
pi_161793457
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 april 2016 06:45 schreef mien-moeke het volgende:

[..]

Zo'n volt-check is absoluut ON-betrouwbaar!
Ooit eens zo'n ding gehad... Heb m na 10 minuten in de kliko geflikkerd.
Begon te piepen/branden voordat ik de pennen op het koper had, en stopte met piepen/branden toen ik ze er wel op had.
Nagemeten met een echte duspol: 230V.

-O-

M'n vorige werkgever heeft die dingen, mede door dit soort 'foutjes', volledig verboden.

Doe dan deze:
http://www.toolspot.nl/benning-020022-spanningsmeter-profipol/
Die van mij werkt anders prima. Kwam laatst nog erg goed van pas, ik wilde een stopcontact vervangen (lichtelijk ingebrand), dus netjes de groep uitgezet, gemeten maar er bleef spanning op staan. Automaat bleek dus defect. Zo zie je maar dat je daar ook niet blind op kan vertrouwen.
'T was sowieso een rommeltje, los kastje wat een beun er op zaterdag middag nog naast had gezet met een 20a trage automaat terwijl er gewoon plek was in de kast. Ik heb aangegeven dat ze dat maar door een elektricien moesten laten oplossen, dus er komt netjes een 16a aardlekautomaat voor in de plaats.
  Moderator vrijdag 29 april 2016 @ 20:42:33 #14
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_161807693
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 april 2016 06:45 schreef mien-moeke het volgende:

[..]

Zo'n volt-check is absoluut ON-betrouwbaar!
Ooit eens zo'n ding gehad... Heb m na 10 minuten in de kliko geflikkerd.
Begon te piepen/branden voordat ik de pennen op het koper had, en stopte met piepen/branden toen ik ze er wel op had.
Nagemeten met een echte duspol: 230V.

-O-

M'n vorige werkgever heeft die dingen, mede door dit soort 'foutjes', volledig verboden.

Doe dan deze:
http://www.toolspot.nl/benning-020022-spanningsmeter-profipol/
Een echte duspol vind ik ook betrouwbaarder dan zo'n volt check metertje, leuk als je in de autoelectronica wat zit te rommelen. Onder de 50V e.d.

Maar daarboven vind ik ze nooit echt betrouwbaar... :)
pi_161808172
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 20:42 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Een echte duspol vind ik ook betrouwbaarder dan zo'n volt check metertje, leuk als je in de autoelectronica wat zit te rommelen. Onder de 50V e.d.

Maar daarboven vind ik ze nooit echt betrouwbaar... :)
Iets waar een batterij in moet om te werken gebruik ik niet om spanningsloosheid mee aan te tonen.
Niet op t werk maar ook niet thuis.
pi_161812071
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 20:42 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Een echte duspol vind ik ook betrouwbaarder dan zo'n volt check metertje, leuk als je in de autoelectronica wat zit te rommelen. Onder de 50V e.d.

Maar daarboven vind ik ze nooit echt betrouwbaar... :)
Wat is dan het verschil tussen een "echte" duspol en die van mij? Doet hetzelfde als die Benning zoals hierboven wordt aangedragen, ook zonder batterij, wel een goedkoper merk. Als iemand mij nou kan vertellen waarom die van mij niet zou deugen en die van Benning wel dan wil ik wel overwegen om een andere te kopen.




quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 20:55 schreef mien-moeke het volgende:

[..]

Iets waar een batterij in moet om te werken gebruik ik niet om spanningsloosheid mee aan te tonen.
Niet op t werk maar ook niet thuis.
Er zit geen batterij in dus dat scheelt.
  vrijdag 29 april 2016 @ 22:35:13 #17
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_161812542
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:23 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Wat is dan het verschil tussen een "echte" duspol en die van mij? Doet hetzelfde als die Benning zoals hierboven wordt aangedragen, ook zonder batterij, wel een goedkoper merk. Als iemand mij nou kan vertellen waarom die van mij niet zou deugen en die van Benning wel dan wil ik wel overwegen om een andere te kopen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[..]

Er zit geen batterij in dus dat scheelt.
Kwaliteit, dat is het verschil.
Ik heb eentje van Niaff Smit, het voordeel daarvan is dat ik gelijk en wisselspanning en draaiveld kan testen.

Voor het echte meetwerk heb ik een fatsoenlijke multimeter:
Share your talent, move the world.
pi_161822258
Aangezien beide modjes er niets van zeggen, zouden we misschien weer on topic kunnen?
Misschien dat de discussie over meetapparatuur afgesplitst kan worden naar een apart topic?

Dank voor de medewerking :7
  zaterdag 30 april 2016 @ 14:20:02 #19
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_161822872
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 13:45 schreef Nixxor het volgende:
Aangezien beide modjes er niets van zeggen, zouden we misschien weer on topic kunnen?
Misschien dat de discussie over meetapparatuur afgesplitst kan worden naar een apart topic?

Dank voor de medewerking :7
We gaan inderdaad weer ontopic verder hier. :D :)
Share your talent, move the world.
pi_162064903
Om te weten wat boven en beneden is van een balkje de letter b er aan een kant op zetten. :')
pi_162065520
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 17:18 schreef Makrolon het volgende:
Om te weten wat boven en beneden is van een balkje de letter b er aan een kant op zetten. :')
Gewoon boven en onder gebruiken ipv boven en beneden ;)
A mind with a heart of it's own
  dinsdag 10 mei 2016 @ 19:40:45 #22
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_162068224
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 17:18 schreef Makrolon het volgende:
Om te weten wat boven en beneden is van een balkje de letter b er aan een kant op zetten. :')
pijltje werkt ook goed :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_162068275
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:40 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

pijltje werkt ook goed :P
Dat dus _O_
  dinsdag 10 mei 2016 @ 20:39:23 #24
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_162070254
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:40 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

pijltje werkt ook goed :P
Dat is bij mij ook een klassieker. :')
Siesta & Fiesta!
pi_162075584
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:40 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

pijltje werkt ook goed :P
Hehe, ik had bij dingen van de garage de voorletter van de buren aan die kant vd garage er op gezet. Dat werkte wel echt goed. :P
  Moderator dinsdag 10 mei 2016 @ 23:28:18 #26
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162080386
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 22:04 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Hehe, ik had bij dingen van de garage de voorletter van de buren aan die kant vd garage er op gezet. Dat werkte wel echt goed. :P
Totdat je vergeet waarvoor de leters ook alweer stonden :')

Dit weekend heb ik wat paneeltjes verlijmd van hout. Daarop tekende ik driehoekjes. Dan zie je direct hoe je ze moet leggen. :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 18 mei 2016 @ 09:36:48 #28
446566 bisti
Lekker leven en laten leven
pi_162288231
Ik heb afgelopen weekend de tuinverlichting aangelegd.

Zoiets duurt altijd langer dan gepland en toen het begon te schemeren was het eindelijk klaar. Alles getest en ik hoef alleen nog maar de lasdozen vol te gieten met hars.

Er zitten mooie handschoentjes bij want die hars is ongelofelijke rotzooi. Ik giet de tweede lasdoos vol, gooi de handschoentjes weg en zie dat hij nog een klein beetje lekt bij 1 van de wartels. Nouja snel dichtgedraaid en mijn handen gewassen. (er was immers maar een klein beetje opgekomen). In de schemer leken mijn handen mooi schoon.

Note to self: dit spul krijg je er niet vlug af met koud water en een beetje zeep. Ipv mijn handen schoon te maken heb ik het mooi over mijn hele handen verdeeld.

Dit zag ik pas een uur later. Ik loop nu dus al 3 dagen met behoorlijk zwarte handen en het gaat er nog niet zomaar af. Mijn "grootmoeders truukje" met waspoeder en een schuurspons waar ik normaal al het smeer mee van mijn handen krijg wil ook niet werken.:(
pi_162288274
slijt er vanzelf wel af :)
die troep krijg je niet zomaar van je handen af..
daarom doe ik altijd tape over de wartels, vroeger te vaak gehad dat ik na werk zwarte handen had..
pi_162289526
Gisteren aan het schilderwerk, had ik wat oneffenheden weggeschrapt met de schilderdriehoek:


omdat ik weet dat het een link ding is, leg ik 'm op heuphoogte op de metalen ladder. Ik draai me om, om schuurpapier te pakken, stoot even tegen de ladder, driehoek valt ervan af exact in de openstaande pot verf die onder de ladder klaar stond.....

gelukkig met het scherpe deel in de verf zodat ik 'm aan het handvat eruit kon pakken....
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_162289577
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 09:36 schreef bisti het volgende:

Note to self: dit spul krijg je er niet vlug af met koud water en een beetje zeep. Ipv mijn handen schoon te maken heb ik het mooi over mijn hele handen verdeeld.

Dit zag ik pas een uur later. Ik loop nu dus al 3 dagen met behoorlijk zwarte handen en het gaat er nog niet zomaar af. Mijn "grootmoeders truukje" met waspoeder en een schuurspons waar ik normaal al het smeer mee van mijn handen krijg wil ook niet werken.:(
Slijt ervan af. Wassen met garagezeep helpt wel iets, invetten ook. Dit effect heb je oook met diverse bruislijmen: altijd handschoentjes dragen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 18 mei 2016 @ 11:05:18 #32
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_162289898
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 10:43 schreef blomke het volgende:
Gisteren aan het schilderwerk, had ik wat oneffenheden weggeschrapt met de schilderdriehoek:

[ afbeelding ]
omdat ik weet dat het een link ding is, leg ik 'm op heuphoogte op de metalen ladder. Ik draai me om, om schuurpapier te pakken, stoot even tegen de ladder, driehoek valt ervan af exact in de openstaande pot verf die onder de ladder klaar stond.....

gelukkig met het scherpe deel in de verf zodat ik 'm aan het handvat eruit kon pakken....
Wees blij dat je er niet in bent gaan staan...
Ik leg dit soort gereedschap het liefst altijd in een bakje of doosje op een stabiele plek, precies om deze reden. Is het ook makkelijker terug te vinden.
  woensdag 18 mei 2016 @ 11:36:08 #33
446566 bisti
Lekker leven en laten leven
pi_162290351
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 10:46 schreef blomke het volgende:

[..]

Slijt ervan af. Wassen met garagezeep helpt wel iets, invetten ook. Dit effect heb je oook met diverse bruislijmen: altijd handschoentjes dragen.
Owja het slijt zeker wel, ik vind vooral dat snel mijn handen wassen de lompe actie ;) van een klein beetje op de vingers van 1 hand --> Allebei mijn handen van binnen en van buiten zwart. Zucht...
pi_162292613
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 09:36 schreef bisti het volgende:
Ik heb afgelopen weekend de tuinverlichting aangelegd.

Zoiets duurt altijd langer dan gepland en toen het begon te schemeren was het eindelijk klaar. Alles getest en ik hoef alleen nog maar de lasdozen vol te gieten met hars.

Er zitten mooie handschoentjes bij want die hars is ongelofelijke rotzooi. Ik giet de tweede lasdoos vol, gooi de handschoentjes weg en zie dat hij nog een klein beetje lekt bij 1 van de wartels. Nouja snel dichtgedraaid en mijn handen gewassen. (er was immers maar een klein beetje opgekomen). In de schemer leken mijn handen mooi schoon.

Note to self: dit spul krijg je er niet vlug af met koud water en een beetje zeep. Ipv mijn handen schoon te maken heb ik het mooi over mijn hele handen verdeeld.

Dit zag ik pas een uur later. Ik loop nu dus al 3 dagen met behoorlijk zwarte handen en het gaat er nog niet zomaar af. Mijn "grootmoeders truukje" met waspoeder en een schuurspons waar ik normaal al het smeer mee van mijn handen krijg wil ook niet werken.:(
Klopt. Met bruislijm is dit ook altijd zo leuk. Je bent ook je gevoel in je vingertoppen kwijt en dat is superirritant.

Ik heb wel een manier om het te verwijderen maar klinkt wel een beetje gek. Je hebt van die scheermesachtige dingen voor onder de douche, soort scheermesjes met ingebouwde zeep die vrouwen gebruiken om o.a. hun benen te scheren.

Als je die gebruikt op je handen verwijder je het beetje voor beetje, gewoon aantal keren er over heen. Ik weet dat het gek klinkt maar ik doe het al jaren zo, erg handig als je maandag weer representatief op je werk moet verschijnen.

Dit dus (geen idee hoe zo ding heet, wellicht een klusvrouwtje hier aanwezig?):



[ Bericht 10% gewijzigd door mister_white op 18-05-2016 13:24:01 ]
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_162296374
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 13:18 schreef mister_white het volgende:

Dit dus (geen idee hoe zo ding heet, wellicht een klusvrouwtje hier aanwezig?):

[ afbeelding ]
Venus- of vulvascheermesje
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_162296466
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 11:05 schreef Barrah het volgende:

Ik leg dit soort gereedschap het liefst altijd in een bakje of doosje op een stabiele plek, precies om deze reden. Is het ook makkelijker terug te vinden.
Zal ik voortaan in zo'n langwerpig plastic bak de ladder mee opnemen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 18 mei 2016 @ 16:45:09 #37
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_162297951
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 15:52 schreef blomke het volgende:

[..]

Zal ik voortaan in zo'n langwerpig plastic bak de ladder mee opnemen.
Als het onhandig of onveilig is dan hoef je die natuurlijk niet op je ladder te zetten. Als je het bakje van je ladder tikt maak je net zo goed brokken. Vandaar ook stabiele ondergrond.

Meestal is er als je op een ladder staat binnen handbereik wel een richeltje of zo om wat spullen op te leggen en anders leg je gereedschap dat je even niet gebruikt op een tafeltje naast de ladder.

Als jij dat onhandig vindt doe je het lekker niet, maar voor je het weet eindig je in dit topic omdat je je verfkrabber hebt laten vallen _O-
pi_162298674
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 16:45 schreef Barrah het volgende:
Als het onhandig of onveilig is dan hoef je die natuurlijk niet op je ladder te zetten. Als je het bakje van je ladder tikt maak je net zo goed brokken. Vandaar ook stabiele ondergrond.

Meestal is er als je op een ladder staat binnen handbereik wel een richeltje of zo om wat spullen op te leggen en anders leg je gereedschap dat je even niet gebruikt op een tafeltje naast de ladder.
Ik ben én met de serre bezig én met de dakgoten. Ik kan het bakje wel op het serredak resp. in de dakgoot neerzetten. Bedankt voor de tip.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 18 mei 2016 @ 18:44:04 #39
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_162300920
quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2016 17:10 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik ben én met de serre bezig én met de dakgoten. Ik kan het bakje wel op het serredak resp. in de dakgoot neerzetten. Bedankt voor de tip.
Fijn dat je het even meldt.
  maandag 23 mei 2016 @ 23:21:59 #40
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_162450138
Vandaag voor de verandering eens niet ikzelf maar me buurman/beste vriend die een flater slaat.

Was vanmiddag druk bezig een deel van de coniferenhaag te verwijderen. Net alles op 1,5m afgezaagd, alle takken eraf. Klaar om de laatste stronken eruit te trekken.
Sta net in de garage mijn spade te slijpen (hoe scherper hoe beter) en komt de buurman thuis met zijn ruige 4x4. Hij zou stapt gelijk uit en roept dat hij ze er wel ff uitsleept. Sleepkabel eraan. Flink gassen. En inmiddels begint de geur van verbrande koppeling de garage te bereiken.
Dus ik stiefel rustig terug. Haal dat touw er af. Steek 8x rondom de kluit. En duw met 1 hand die stronk plat waarna ik hem er zo uitpak.

Die kop sprak boekdelen :,)
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  Moderator maandag 23 mei 2016 @ 23:33:47 #41
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162450588
Wat is een 'ruige 4*4' dan? Een Suzuki Jimmy of een Daihatsu Terios?:P

Lijkt mij sterk dat je met een LandCruiser of G-klasse in de lage gearing niet eens gas hoeft te geven
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_162450631
Welke FOK!-klusser heeft dit gekit?? ;)


de JSF die vandaag is geland in NL
  Moderator maandag 23 mei 2016 @ 23:44:17 #43
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162450926
quote:
12s.gif Op maandag 23 mei 2016 23:35 schreef mien-moeke het volgende:
Welke FOK!-klusser heeft dit gekit?? ;)

[ afbeelding ]
de JSF die vandaag is geland in NL
B. de Haas
Kranplätze müssen verdichtet sein
  PR/Manusje van alles dinsdag 24 mei 2016 @ 00:02:00 #44
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_162451345
quote:
12s.gif Op maandag 23 mei 2016 23:35 schreef mien-moeke het volgende:
Welke FOK!-klusser heeft dit gekit?? ;)

[ afbeelding ]
de JSF die vandaag is geland in NL
1 x JSF 77 miljoen euro.
1 x Rolletje plakband tegen de tocht 2,50

. _O-
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_162451586
Dat ruige kitten is voor de stealth :7
Daarom was die F117 ook zo hoekig.
pi_162452772
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 00:02 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

1 x JSF 77 miljoen euro.
1 x Rolletje plakband tegen de tocht 2,50

. _O-
Zo'n rolletje aviation-tape speed tape is aardig wat duurder -O-
pi_162942240
Gister had ik een oude plint met de spijkers en nog uit steken.
Hij moet bij het afval, dus ik dacht laat ik hem even met de spijkers naar beneden leggen, en voorzichtig plat trappen met me voet, dan sta ik straks niet in een spijker.

3x raden wie er nu met een zere voet zit omdat er een spijker omhoog kwam ipv om te buigen ;(

(Het waren van die tacker spijkers zonder kop, dus die gaan met de "botte" kant ook prima je voet in :'( )
  zondag 12 juni 2016 @ 14:04:39 #48
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_162942404
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 13:58 schreef Nixxor het volgende:
Gister had ik een oude plint met de spijkers en nog uit steken.
Hij moet bij het afval, dus ik dacht laat ik hem even met de spijkers naar beneden leggen, en voorzichtig plat trappen met me voet, dan sta ik straks niet in een spijker.

3x raden wie er nu met een zere voet zit omdat er een spijker omhoog kwam ipv om te buigen ;(

(Het waren van die tacker spijkers zonder kop, dus die gaan met de "botte" kant ook prima je voet in :'( )
Vergeten om bij het plattrappen een voorwaartse beweging te maken?
Share your talent, move the world.
pi_162942637
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 14:04 schreef cvboer2 het volgende:
Vergeten om bij het plattrappen een voorwaartse beweging te maken?
Geen idee, de eerste meter ging goed, de laatste ging fout... zul je altijd zien :X
Toch maar een setje veiligheidsschoenen aanschaffen.
  zondag 12 juni 2016 @ 14:16:29 #50
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_162942656
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 14:15 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Geen idee, de eerste meter ging goed, de laatste ging fout... zul je altijd zien :X
Toch maar een setje veiligheidsschoenen aanschaffen.
Heel verstandig. ^O^
Share your talent, move the world.
pi_162944394
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 14:15 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Geen idee, de eerste meter ging goed, de laatste ging fout... zul je altijd zien :X
Toch maar een setje veiligheidsschoenen aanschaffen.
Of gewoon een hamer... :P
pi_162946569
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 15:20 schreef usernaamvergeten het volgende:
Of gewoon een hamer... :P
Die lagen boven, en ik was natuurlijk weer te lui om ze te halen... :@
pi_162968263
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 16:32 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Die lagen boven, en ik was natuurlijk weer te lui om ze te halen... :@
En dan denk je dat je wel even veiligheidsschoen aan gaat trekken als die nog in de auto liggen?
pi_162975168
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 09:08 schreef nanuk het volgende:
En dan denk je dat je wel even veiligheidsschoen aan gaat trekken als die nog in de auto liggen?
Zie vorige pagina, die had ik dus nog niet. (Inmiddels zijn ze besteld!)
Ik weet het, het blijft dom dom dom. Je maakt een "luie beslissing" en de gevolgen zijn stukken groter dan waar je eerst aan dacht...
pi_162975486
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 14:09 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Zie vorige pagina, die had ik dus nog niet. (Inmiddels zijn ze besteld!)
Ik weet het, het blijft dom dom dom. Je maakt een "luie beslissing" en de gevolgen zijn stukken groter dan waar je eerst aan dacht...
Herkenbaar. Jij doet exact hetzelfde als waarmee het bij mij fout gaat. Ik zit dus ook met een zere voet, wederom :')
  Moderator maandag 13 juni 2016 @ 14:28:36 #56
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162975645
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 14:21 schreef Puala het volgende:

[..]

Herkenbaar. Jij doet exact hetzelfde als waarmee het bij mij fout gaat. Ik zit dus ook met een zere voet, wederom :')
Wat heb je nu weer gehad? :o Dit keer zonder huisartsenpost?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_162975755
quote:
11s.gif Op maandag 13 juni 2016 14:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat heb je nu weer gehad? :o Dit keer zonder huisartsenpost?
Ik was echt niet van plan om dat hier te posten eigenlijk. Maar het verhaal klonk echt zo hetzelfde :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator maandag 13 juni 2016 @ 14:39:06 #58
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162975910
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 14:33 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik was echt niet van plan om dat hier te posten eigenlijk. Maar het verhaal klonk echt zo hetzelfde :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Autsch.
Volgende keer direct werkkleding aantrekken :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_162977115
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 14:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Autsch.
Volgende keer direct werkkleding aantrekken :+
Jup
pi_162977571
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 14:21 schreef Puala het volgende:
Herkenbaar. Jij doet exact hetzelfde als waarmee het bij mij fout gaat. Ik zit dus ook met een zere voet, wederom :')
Nou, ik vind het ergens best gezellig! :D

Ik zit inmiddels al aan de zware antibiotica :X
pi_162977880
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 15:43 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Nou, ik vind het ergens best gezellig! :D

Ik zit inmiddels al aan de zware antibiotica :X
Uh oh.

Ik ga morgen laten kijken of t toch niet is gebroken :@
  maandag 13 juni 2016 @ 16:04:18 #62
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_162978071


http://www.dumpert.nl/med(...)il_een_dakraam_.html

Mijn vrouwtje wil graag een dakraam :D
Nou pop welkom thuis :P

Past het ruim..... pak je schuim :+
  maandag 13 juni 2016 @ 19:53:00 #63
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_162984470
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 14:33 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik was echt niet van plan om dat hier te posten eigenlijk. Maar het verhaal klonk echt zo hetzelfde :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het ging ook alweer veel te lang goed bij jou :7
pi_162993988
quote:
6s.gif Op maandag 13 juni 2016 16:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ afbeelding ]

http://www.dumpert.nl/med(...)il_een_dakraam_.html

Mijn vrouwtje wil graag een dakraam :D
Nou pop welkom thuis :P

Past het ruim..... pak je schuim :+
k vind hem wel goed bedacht :7
pi_163009800
Vandaag door een CV leiding geboord. Ach tja eens moet de eerste keer zijn. :')
Do what you love, love what you do!
pi_163010004
en zo wordt je MV Box jaren niet gereinigd en dan zo maar 2x op 1 dag :+

Monteur 1 maakt de box schoon maar weet niks van leidingen die schoon moeten.. :? en controleerd daarna nog even de CV.. en belt met kantoor mbt leidingen

Monteur 2 komt na nr 1 weg is... haalt de borstel door de leidingen en kan daarna nog een keer de box schoonmaken... :')

maar goed nu geen geluid meer wat leek op een stationaire dieselmotor :P
pi_163022671
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 15:55 schreef Puala het volgende:
Ik ga morgen laten kijken of t toch niet is gebroken :@
In streng toesprekende stem: En wat zei de dokter?
pi_163027455
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 00:20 schreef Nixxor het volgende:

[..]

In streng toesprekende stem: En wat zei de dokter?
Die begon over iets heel anders, maar zette tegelijk op 2 punten druk en zei "ik denk dat t gebroken is". En toen mocht ik foto's maken als ik t heel graag zeker wilde weten, maar ik kon ook direct al 2 tenen aan elkaar tapen. Dat laatste is het geworden ;)
pi_163027575
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:47 schreef Puala het volgende:

[..]

Die begon over iets heel anders, maar zette tegelijk op 2 punten druk en zei "ik denk dat t gebroken is". En toen mocht ik foto's maken als ik t heel graag zeker wilde weten, maar ik kon ook direct al 2 tenen aan elkaar tapen. Dat laatste is het geworden ;)
jij verwond jezelf wel heel vaak of niet :p

straks als je weer een klusproject hebt belt je zorgverzekering: "puala, we sturen wel een aannemer op onze kosten, das goedkoper voor ons :+)
  Moderator woensdag 15 juni 2016 @ 10:56:45 #70
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163027627
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:47 schreef Puala het volgende:

[..]

Die begon over iets heel anders, maar zette tegelijk op 2 punten druk en zei "ik denk dat t gebroken is". En toen mocht ik foto's maken als ik t heel graag zeker wilde weten, maar ik kon ook direct al 2 tenen aan elkaar tapen. Dat laatste is het geworden ;)
Shit zeg... Maar je hoeft dus niet in het gips? Normaal er op lopen lukt verder wel? :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_163028202
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Shit zeg... Maar je hoeft dus niet in het gips? Normaal er op lopen lukt verder wel? :)
Gebroken phalanges gipsen lukt niet; die worden getapet.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_163028237
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 14:33 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik was echt niet van plan om dat hier te posten eigenlijk. Maar het verhaal klonk echt zo hetzelfde :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gebruik alsjeblieft PBM's (Persoonlijke Beschermings Middelen): veiligheidsschoenen, veiligheidsbril, handschoenen en gehoorbescherming.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_163028673
Mijn grootste blunder ooit: besluiten dat ik de bouwplinten niet mooi genoeg vond. Om deze vervolgens van de muur te trekken voor ik het laminaat zou leggen, maar na ik alle muren had geschilderd. 4 jaar later moet ik nog steeds nieuwe plinten.
pi_163028724
Mijn grappigste en leerzame blunder:

extra lamp boven de zoldertrap aanbrengen. Voor 't gemak voor de schakelaar de fase van een zolder WCD afgetakt en voor de extra lamp de nul van de overloop-WCD afgetakt. Fase en nul kwamen uit verschillende groepen én die weer uit de 2 verschillende ALS-en.

Gemonteerd, lampschakelaar omgezet, alles donker.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_163028730
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:53 schreef flibber het volgende:

[..]

jij verwond jezelf wel heel vaak of niet :p

straks als je weer een klusproject hebt belt je zorgverzekering: "puala, we sturen wel een aannemer op onze kosten, das goedkoper voor ons :+)
Ik heb mezelf verwonden tot kunst verheven inderdaad. Het is soms echt een ware prestatie :+

Maar haha, nee zo erg is het niet. Eigenlijk is het in de meeste gevallen gewoon schaafplekjes, splinters en blauwe plekken (en die noem ik dus niet eens :P ) en af en toe iets groters valt t best mee O-)
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Shit zeg... Maar je hoeft dus niet in het gips? Normaal er op lopen lukt verder wel? :)
Nee tenen doen ze niet in t gips. Ik kan mijn voet niet helemaal afrollen en om überhaupt schoenen aan te krijgen ben ik een paar min bezig (veters loshalen, instappen, veters vast maken :P )

quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:22 schreef blomke het volgende:

[..]

Gebruik alsjeblieft PBM's (Persoonlijke Beschermings Middelen): veiligheidsschoenen, veiligheidsbril, handschoenen en gehoorbescherming.
Het gaat juist mis de keren dat ik denk "kan wel ff" maar die les begint te komen. Eerst had ik 10% van de gevallen de juiste beschermingsmiddelen. Nu is dat al 80%. Die laatste 20 zal ik na dit voorval wel hebben geleerd gok ik :P
pi_163028783
Moet zeggen dat ik ook niet altijd alle pbm gebruik.
ff met het slijpertje een stuk staal doorsplijpen of zonder handschoenen frotten in een nauw gat.

een dag niet gebloed is een dag niet geklust :p
pi_163028807
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:47 schreef Puala het volgende:

Maar haha, nee zo erg is het niet. Eigenlijk is het in de meeste gevallen gewoon schaafplekjes, splinters en blauwe plekken (en die noem ik dus niet eens :P ) en af en toe iets groters valt t best mee O-)
Eerste les hogere veiligheidskunde (HVK): het begint met onveilige situaties, dan bijna ongevallen, dan lichte ongevallen, dan ernstige ongevallen en dan dodelijke ongevallen.

Ik meen dat tussen ieder stap een factor 10 of 100 zit. Dan kan je dus uitrekenen dat tig kleine ongevallen één dodelijk ongeval tot gevolg heeft.

Ergo: begin met het voorkómen van onveilige situaties.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_163028830
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:51 schreef blomke het volgende:

[..]

Eerste les hogere veiligheidskunde (HVK): het begint met onveilige situaties, dan bijna ongevallen, dan lichte ongevallen, dan ernstige ongevallen en dan dodelijke ongevallen.

Ik meen dat tussen ieder stap een factor 10 of 100 zit. Dan kan je dus uitrekenen dat tig kleine ongevallen één dodelijk ongeval tot gevolg heeft.

Ergo: begin met het voorkómen van onveilige situaties.
Een vriendin van me werkt op de KAM afdeling van een bouwbedrijf, ik weet het.
  woensdag 15 juni 2016 @ 13:26:01 #79
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_163031231
Ik ben sinds een jaar of 2-3 best fanatiek met pbm en moet zeggen, voelt wel beter. Zeker als je goed spul gebruikt, hoeft het niet enorm in de weg te zitten. Laatst heel ff met glaswol lopen klooien zonder halfgelaatsmasker en ik wist weer gelijk waarom ik dat ding gekocht had. Heb een half uur daarna nog lopen hoesten en proesten.
  woensdag 15 juni 2016 @ 19:01:00 #80
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_163039489
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:22 schreef blomke het volgende:

[..]

Gebruik alsjeblieft PBM's (Persoonlijke Beschermings Middelen): veiligheidsschoenen, veiligheidsbril, handschoenen en gehoorbescherming.
je vergeet de helm en de kleding
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  woensdag 15 juni 2016 @ 19:02:39 #81
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_163039537
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 19:01 schreef lipje het volgende:
je vergeet de helm en de kleding
:{w Eerst RTFM van datgene wat je gaat maken :7 :+
  woensdag 15 juni 2016 @ 19:05:12 #82
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_163039617
quote:
6s.gif Op woensdag 15 juni 2016 19:02 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:{w Eerst RTFM van datgene wat je gaat maken :7 :+
weet wat je moet doen en hoe je het moet doen :|W
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_163041145
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 19:01 schreef lipje het volgende:

je vergeet de helm en de kleding
Zenks voor de aanvulling.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_163046332
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:51 schreef blomke het volgende:
Eerste les hogere veiligheidskunde (HVK): het begint met onveilige situaties, dan bijna ongevallen, dan lichte ongevallen, dan ernstige ongevallen en dan dodelijke ongevallen.

Ik meen dat tussen ieder stap een factor 10 of 100 zit. Dan kan je dus uitrekenen dat tig kleine ongevallen één dodelijk ongeval tot gevolg heeft.

Ergo: begin met het voorkómen van onveilige situaties.
Dat is net als met heel veel regeltjes en procedure`s bij bedrijven op het gebied van veiligheid.
Op het eerste gezicht klinken sommige misschien vreemd.
Maar aan bijna elk regeltje zijn 1 of meerdere ongevallen vooraf gegaan, waarbij dat regeltje wel zou hebben geholpen om het ongeval te voorkomen of te verminderen. ;)
pi_163046538
Eerder was ik ook vaak te lui naar auto to lopen om bril te pakken voor een dingetje afslijpen maar sinds ik foto heb gezien van een slijpschijf die in iemands ogen kwam doe ik altijd op :@
melk is goed voor elk
-imikethat
pi_163047477
Vergeet niet dat PBM's het sluitstuk voor veilig werken zijn, beter zijn bronmaatregelen of collectieve voorzieningen. Voor klussers zou ik (ervaren KAM'mer) aanraden eens te googelen op LMRA (Last Minute Risk Analyses), relatief simpel maar zou het aantal veel huis-, tuin- en keuken ongelukjes al flink verminderen!
pi_163049373
Loop jij thuis ook met van die LMRA kaartjes op zak ? :D
Het klinkt op zich leuk, maar klussers die niet bekend zijn met gevaarlijke situaties en risico`s kunnen daar wel eens te makkelijk over denken.

Bijvoorbeeld:
*Ken ik de gevaren van mijn werk ?
*Heb ik de juiste gereedschappen ?
*Heb ik de juiste PBM`s ?

Als je niet wat de mogelijke gevaren en risico`s zijn en niemand legt ze aan je uit als je thuis aan het klooien bent dan heb je wel een probleem :X

[ Bericht 64% gewijzigd door bluemoon23 op 15-06-2016 23:08:09 ]
pi_163049579
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 23:02 schreef bluemoon23 het volgende:
Loop jij thuis ook met van die LMRA kaartjes op zak ? :D
Nee, is inmiddels al een 2e natuur geworden :-)
pi_163049625
Ik ken ze ook wel uit mijn hoofd, ik moet anderen attenderen op het gebruik ervan. ;)
Zonder mijn handtekening op hun werkvergunning mogen ze niet aan het werk ~O>
pi_163049768
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 23:09 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik ken ze ook wel uit mijn hoofd, ik moet anderen attenderen op het gebruik ervan. ;)
Zonder mijn handtekening op hun werkvergunning mogen ze niet aan het werk ~O>
Gelukkig ben je niet mijn baas :P een beetje boerenverstand is voldoende voor mij :D
melk is goed voor elk
-imikethat
pi_163050214
Tja, dan kom je bij veel bedrijven gewoon niet aan het werk met die instelling.
pi_163051170
Ik heb (alweer :') :') :') ) lopen lassen met een zijkniptangetje van Knipex... Dure hobby :{
pi_163052449
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 23:13 schreef bosatlas het volgende:

[..]

Gelukkig ben je niet mijn baas :P een beetje boerenverstand is voldoende voor mij :D
bosatlas heeft een kantoorbaan denk ik? In een omgeving waar gewerkte wordt met werkvergunningen kom je niet weg met een "beetje boerenverstand"...

Je moet LMRA ook niet theoretischer maken dan het is, het is vooral nadenken voordat je begint. Kijk eens om je heen, heb je de ruimte? wat kan er mis gaan? loop ik een risico bij wat ik wil doen?
Spijkers in voeten en splinters in ogen is echt te voorkomen op die manier!

@bluemoon: nou hebben wij in ZO-Drenthe gelukkig ook nog heel veel boerenverstand, maar die mazzel hebben er maar weinig!!
pi_163052454
Maar is het verstandig om in dit topic het over veilig werken te hebben. Dan krijgen we geen blunders meer.
pi_163052467
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 01:49 schreef Nico987 het volgende:
Maar is het verstandig om in dit topic het over veilig werken te hebben. Dan krijgen we geen blunders meer.
Ik mag hopen dat dit het slechts lopende topic aller tijden wordt!
  donderdag 16 juni 2016 @ 07:32:27 #96
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_163053162
Tot nu toe lukt dat nog niet echt helaas :')
pi_163053548
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 23:13 schreef bosatlas het volgende:

Gelukkig ben je niet mijn baas :P een beetje boerenverstand is voldoende voor mij :D
Ik raad je aan de voorlichtingsfilm "Remember Charley" eens te bekijken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_163053613
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 08:28 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik raad je aan de voorlichtingsfilm "Remember Charley" eens te bekijken.
Deze?

pi_163055724
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 01:48 schreef DarkE het volgende:

[..]

bosatlas heeft een kantoorbaan denk ik? In een omgeving waar gewerkte wordt met werkvergunningen kom je niet weg met een "beetje boerenverstand"...

Je moet LMRA ook niet theoretischer maken dan het is, het is vooral nadenken voordat je begint. Kijk eens om je heen, heb je de ruimte? wat kan er mis gaan? loop ik een risico bij wat ik wil doen?
Spijkers in voeten en splinters in ogen is echt te voorkomen op die manier!

@bluemoon: nou hebben wij in ZO-Drenthe gelukkig ook nog heel veel boerenverstand, maar die mazzel hebben er maar weinig!!
Gelukkig niet.. En geloof me ik let ook wel op voor ik dingen doe om me heen. Veiligheid voor mezelf en omgeving voorop maar je kan er ook in doordraaien met veiligheidsregels. Was er een tijdje geleden niet iemand hier die met losse veters gezeik had gekregen omdat hij naar de wc ging?

Met boerenverstand bedoel ik dus precies hetzelfde als jou dat ik altijd veiligheidsschoenen aan heb, bril op waar nodig,gehoorbescherming bij lawaai en handschoenen waarbij dat nodig is (en nog belangrijker soms geen bij draaibank of boren oid).
Jij hebt er "fancy" namen voor op aan zulke dingen te letten maar ik noem het boerenverstand wat ik al sinds jongs af aan heb geleerd.

Deze kwam ik toevallig net tegen op Facebook


Zullen we nu weer ontopic gaan?
melk is goed voor elk
-imikethat
  Moderator donderdag 16 juni 2016 @ 18:20:40 #100
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_163068239
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2016 10:47 schreef bosatlas het volgende:

[..]

Gelukkig niet.. En geloof me ik let ook wel op voor ik dingen doe om me heen. Veiligheid voor mezelf en omgeving voorop maar je kan er ook in doordraaien met veiligheidsregels. Was er een tijdje geleden niet iemand hier die met losse veters gezeik had gekregen omdat hij naar de wc ging?

Met boerenverstand bedoel ik dus precies hetzelfde als jou dat ik altijd veiligheidsschoenen aan heb, bril op waar nodig,gehoorbescherming bij lawaai en handschoenen waarbij dat nodig is (en nog belangrijker soms geen bij draaibank of boren oid).
Jij hebt er "fancy" namen voor op aan zulke dingen te letten maar ik noem het boerenverstand wat ik al sinds jongs af aan heb geleerd.

Deze kwam ik toevallig net tegen op Facebook
[ afbeelding ]

Zullen we nu weer ontopic gaan?
Ai, zoiets heb ik niet gehad.
wel dat de schijf grof rafelig werd en de stukjes je om de oren vlogen.

Draag al wel altijd grisport veiligheidschoenen, en vaak loop ik met plank +spijker/schroef onder de poten....(dat heeft me dus al vaak gered van een nare wond).
pi_163404993
Was laatst wat extra electra aan het aanleggen op meerdere punten, deed voor de zekerheid maar alle stoppen naar beneden en ook de aardlek.

Alles aangesloten, netjes weggewerkt etc. Stoppen weer omhoog en testen. Geen stroom. Was nou net de pech dat ik al een nieuwe aftakking had gemaakt aan het begin van het electra circuit, je raadt het al, hele huis geen stroom en met nog 2uur op de teller voordat ik naar werk moest en vrouwlief thuis zou komen zat de stress er aardig in.

Eerste aftakking nog eens nagelopen, geen kabelbreuk alles zat wel in de lasklemmen e.d. stoppen weer omhoog, weer geen stroom.

Keek ik nog een keer goed in de meterkast, was ik de aardlek vergeten omhoog te zetten :')
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_163405220
Mijn vrouw ging de plinten vastlijmen met secondelijm, waarbij ze de tube liet vallen.

Denkend aan het laminaat heeft ze de tube opgevangen tussen 2 vingers, waarbij ze er onbedoeld inkneep. Resultaat: 2 vingers vastgelijmd aan de tube
The past is history, the future a mystery, today is a gift, that why it is the present
  Moderator donderdag 30 juni 2016 @ 18:14:13 #104
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_163415590
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 01:43 schreef spierbal het volgende:
Was laatst wat extra electra aan het aanleggen op meerdere punten, deed voor de zekerheid maar alle stoppen naar beneden en ook de aardlek.

Alles aangesloten, netjes weggewerkt etc. Stoppen weer omhoog en testen. Geen stroom. Was nou net de pech dat ik al een nieuwe aftakking had gemaakt aan het begin van het electra circuit, je raadt het al, hele huis geen stroom en met nog 2uur op de teller voordat ik naar werk moest en vrouwlief thuis zou komen zat de stress er aardig in.

Eerste aftakking nog eens nagelopen, geen kabelbreuk alles zat wel in de lasklemmen e.d. stoppen weer omhoog, weer geen stroom.

Keek ik nog een keer goed in de meterkast, was ik de aardlek vergeten omhoog te zetten :')
_O-
pi_163418305
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 06:41 schreef Sgt.Warlock het volgende:
Mijn vrouw ging de plinten vastlijmen met secondelijm, waarbij ze de tube liet vallen.

Denkend aan het laminaat heeft ze de tube opgevangen tussen 2 vingers, waarbij ze er onbedoeld inkneep. Resultaat: 2 vingers vastgelijmd aan de tube
heeft als voordeel dat je nu altijd weet waar de secondenlijm is
je vrouw gaat niet meer van huis zonder :)
  vrijdag 1 juli 2016 @ 21:05:03 #106
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_163443841
Deze week was geen goede week om een pannendak te vervangen en een dakkapel te plaatsen ;( .
Morgen komt de dakdekker, dus nog 1 dag en de binnenkant van ons huis kan weer opdrogen :') .
pi_163445711
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 21:05 schreef bleiblei het volgende:
Deze week was geen goede week om een pannendak te vervangen en een dakkapel te plaatsen ;( .
Morgen komt de dakdekker, dus nog 1 dag en de binnenkant van ons huis kan weer opdrogen :') .
Gatver. Niet zo erg dat je plafonds eronder doorgelekt zijn hoop ik voor je.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 21:59:37 #108
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_163445864
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 21:55 schreef tiho1 het volgende:

[..]

Gatver. Niet zo erg dat je plafonds eronder doorgelekt zijn hoop ik voor je.
Jup, ook ;( .
pi_163453543
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 21:59 schreef bleiblei het volgende:

Jup, ook ;( .
Gipsplaat kan wel wat hebben qua lekkage: goed laten drogen en latexen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_163453895
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 09:46 schreef blomke het volgende:

[..]

Gipsplaat kan wel wat hebben qua lekkage: goed laten drogen en latexen.
en eventuele vlekken met vlekkenspray spuiten (die van de action werkt redelijk en is laag geprijst)
pi_163453936
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 21:05 schreef bleiblei het volgende:
Deze week was geen goede week om een pannendak te vervangen en een dakkapel te plaatsen ;( .
Morgen komt de dakdekker, dus nog 1 dag en de binnenkant van ons huis kan weer opdrogen :') .
Pff, dat moet echt een kutgevoel zijn geweest tijdens harde buien
  zaterdag 2 juli 2016 @ 10:53:02 #112
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_163454210
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 10:22 schreef flibber het volgende:

[..]

en eventuele vlekken met vlekkenspray spuiten (die van de action werkt redelijk en is laag geprijst)
Die werkt zeker zo goed als die van Alabastine. Goed ventileren en een stofmasker dragen is aan te raden.
Spoilers!
pi_163454893
Die vlekkenspray van de Action werkt goed, maar zo'n spuitbus is meer geschikt voor "lokale" vlekken. Als je echt een heel plafond of muur moet doen zou ik eerder die Alabastine 2 in 1 vlekkenverf gebruiken. Ben je in een keer klaar.
pi_163672782
Ik stond afgelopen weekend het plafond te schilderen met een roller + stok. en zoals dat gaat probeer je toch iedere keer nét even wat meer verf op je roller te doen zodat je niet zo vaak terug de emmer in hoeft.

Uiteraard gaat dat een keer mis, ik weet nog steeds niet hoe maar ik presteerde het om met een onhandige zwieper een volledige bukkake over mezelf heen te gooien :')
pi_163673781
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2016 10:47 schreef bosatlas het volgende:
Was er een tijdje geleden niet iemand hier die met losse veters gezeik had gekregen omdat hij naar de wc ging?
:Y

Vooral mensen zonder praktijk ervaring en regelneukers schieten door. Mensen van de praktijk overleggen met elkaar doen een risicoinventarisatie brengen wat borgingen in het proces aan en gaan aan de slag.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_163675357
Goed, ik heb de blunder van een andere user (bleiblei?) over gedaan maar met een twist.. Een renovatievloer leggen met eps plaat tussen stalen liggers met daarop glaswol. Het ging al de hele dag goed..tot ik een keer mis stapte. Toen zat ik in de kruipruimte ;-)
  maandag 11 juli 2016 @ 22:11:04 #117
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_163676553
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 21:32 schreef tux87 het volgende:
Goed, ik heb de blunder van een andere user (bleiblei?) over gedaan maar met een twist.. Een renovatievloer leggen met eps plaat tussen stalen liggers met daarop glaswol. Het ging al de hele dag goed..tot ik een keer mis stapte. Toen zat ik in de kruipruimte ;-)
Ooh dat is maar een halve meter :P . Wel alles heel bij jezelf hoop ik?
pi_163677027
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 22:11 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ooh dat is maar een halve meter :P . Wel alles heel bij jezelf hoop ik?
Verschil moet er zijn ;-). Gelukkig alleen wat schaafwonden..
  zondag 31 juli 2016 @ 18:29:04 #119
440325 Chicolade
Chocolade
pi_164135857
Ik mag me hier helaas weer melden :'). Vandaag in de gangkast wat balken opgehangen. Schroeven van 80mm, balken van 44mm dus max 40mm boren voor de pluggen. Moet makkelijk kunnen, de muren zijn 70-100mm dik, maar wel gemaakt van tufsteen (lees: je boor zwabbert alle kanten op en er vallen opeens grote brokken uit). Vriendlief waarschuwde nog dat we zo door de muur heen kunnen zitten, de woonkamer in. Ik, eigenwijs vrouwmens, vond dat onzin want we hebben minstens 3cm ruimte :+ ...



Oeps oO<
  zondag 31 juli 2016 @ 18:35:21 #120
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_164136111
En wat vondt de bewoner daaronder ervan :?
Was hij boos omdat hij iets op zijn hoofd had gekregen :D
  zondag 31 juli 2016 @ 18:35:54 #121
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_164136126
Handig toch zo'n kijkgaatje! _O-
  zondag 31 juli 2016 @ 18:44:21 #122
440325 Chicolade
Chocolade
pi_164136433
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 18:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
En wat vondt de bewoner daaronder ervan :?
Was hij boos omdat hij iets op zijn hoofd had gekregen :D
Die keek heel verbaasd en geschrokken, en ik heb wat verfresten uit zijn hok geplukt :+.
  Moderator zondag 31 juli 2016 @ 18:53:18 #123
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_164136678
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 18:29 schreef Chicolade het volgende:
Ik mag me hier helaas weer melden :'). Vandaag in de gangkast wat balken opgehangen. Schroeven van 80mm, balken van 44mm dus max 40mm boren voor de pluggen. Moet makkelijk kunnen, de muren zijn 70-100mm dik, maar wel gemaakt van tufsteen (lees: je boor zwabbert alle kanten op en er vallen opeens grote brokken uit). Vriendlief waarschuwde nog dat we zo door de muur heen kunnen zitten, de woonkamer in. Ik, eigenwijs vrouwmens, vond dat onzin want we hebben minstens 3cm ruimte :+ ...

[ afbeelding ] [ afbeelding ]

Oeps oO<
Oeps. Waar (accuboor/klopboor/boorhamer) boorde je mee en welke diameter? 6mm moet zonder kloppen/hameren wel te doen zijn.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 31 juli 2016 @ 18:57:48 #124
440325 Chicolade
Chocolade
pi_164136815
quote:
11s.gif Op zondag 31 juli 2016 18:53 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Oeps. Waar (accuboor/klopboor/boorhamer) boorde je mee en welke diameter? 6mm moet zonder kloppen/hameren wel te doen zijn.
Accuboor 8mmm (voor SX8 pluggen) zonder kloppen, heel voorzichtig. Maar er is in het verleden waarschijnlijk al een stuk van de steen afgebroken (aan de binnenkant) waardoor de muur maar 50mm dik was op dat punt. En als je dan net een hard stukje tegenkomt, dan druk je iets harder en zit je zo door de muur heen.

Dit is al vaker misgegaan :+. Ook bij 6mm. Gelukkig zijn de meeste muren van dit materiaal dubbellaags.
  Moderator zondag 31 juli 2016 @ 19:09:12 #125
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_164137130
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 18:57 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Accuboor 8mmm (voor SX8 pluggen) zonder kloppen, heel voorzichtig. Maar er is in het verleden waarschijnlijk al een stuk van de steen afgebroken (aan de binnenkant) waardoor de muur maar 50mm dik was op dat punt. En als je dan net een hard stukje tegenkomt, dan druk je iets harder en zit je zo door de muur heen.

Dit is al vaker misgegaan :+. Ook bij 6mm. Gelukkig zijn de meeste muren van dit materiaal dubbellaags.
Oké. Ik ken het materiaal verder niet (als in: nooit in geboord ofzo) maar dan is het wel heel zacht. Met een 8mm boor in een accuboor ga je meestal niet zo heel snel, zeker niet in steenachtig materiaal zou je denken.

De S8 pluggen houden zeker niet in dat spul? Omdat je SX gebruikt ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_164137314
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 18:35 schreef Barrah het volgende:
Handig toch zo'n kijkgaatje! _O-
Of een glory hole, het is maar hoe je het bekijkt _O-
melk is goed voor elk
-imikethat
  zondag 31 juli 2016 @ 19:17:16 #127
440325 Chicolade
Chocolade
pi_164137392
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 19:09 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Oké. Ik ken het materiaal verder niet (als in: nooit in geboord ofzo) maar dan is het wel heel zacht. Met een 8mm boor in een accuboor ga je meestal niet zo heel snel, zeker niet in steenachtig materiaal zou je denken.

De S8 pluggen houden zeker niet in dat spul? Omdat je SX gebruikt ;)
Het is vooral heel poreus: harde brokken met veel lucht er tussen. Ik zou het gebruik ervan zeker afraden :+. En idd, altijd SX pluggen, anders is er geen beginnen aan.
  zondag 31 juli 2016 @ 19:29:11 #128
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_164137794
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 19:14 schreef bosatlas het volgende:

[..]

Of een glory hole, het is maar hoe je het bekijkt _O-
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar voor mij zou je daarvoor eerder een dozenboor moeten gebruiken _O-
  Moderator zondag 31 juli 2016 @ 19:32:20 #129
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_164137923
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 19:29 schreef Barrah het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar voor mij zou je daarvoor eerder een dozenboor moeten gebruiken _O-
Dozenboor, dat klinkt fout nu
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_164138016
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 19:09 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Oké. Ik ken het materiaal verder niet (als in: nooit in geboord ofzo) maar dan is het wel heel zacht. Met een 8mm boor in een accuboor ga je meestal niet zo heel snel, zeker niet in steenachtig materiaal zou je denken.

De S8 pluggen houden zeker niet in dat spul? Omdat je SX gebruikt ;)
Ik gebruik eigenlijk sowieso altijd sx pluggen, wat is t voordeel van s pluggen?
  zondag 31 juli 2016 @ 19:42:21 #131
440325 Chicolade
Chocolade
pi_164138261
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 19:34 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Ik gebruik eigenlijk sowieso altijd sx pluggen, wat is t voordeel van s pluggen?
Goedkoper? :P
pi_164243394
Na 4 jaar klussen dan ook een blunder gemaakt gisteren.
Ik was een gat aan het boren in aan massief houten muur (dikte van ongeveer 12cm hout) voor de afvoer van de dampkap (15cm rond gat).
Tijgerzaag was afgebroken en had geen nieuwe, was nog een klein deeltje dat gedaan moest worden dus boormachine gepakt met lange/dikke boor om het laatste stukje te doen.

Ging goed totdat ineens de boormachine compleet blokkeerde, mijn pols ongeveer 2x ronddraaide, waardoor ik van de ladder werd gekatapulteerd. Gevolg, ik lig op de grond met behoorlijke pijn aan pols (gaat nu langzaam wat beter, maar is nog stijf).

Dit zou een kleine blunder zijn, helaas bleek de boormachine ook een stuk metaal mee te hebben gekatapulteerd wat 5m verderop door het raam is gevlogen.

In een schuifdeur gedeelte met een 3 glas raam van 150x210cm :(



Laten we zeggen, er zijn betere dagen geweest...
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
  Moderator vrijdag 5 augustus 2016 @ 13:36:43 #133
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_164243501
Nja gelukkig gaat het goed met jezelf. Heb je geen glasverzekering?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_164243863
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 13:36 schreef derLudolf het volgende:
Nja gelukkig gaat het goed met jezelf. Heb je geen glasverzekering?
Goede vraag eigenlijk, geen idee of zoiets telt tijdens renovatiewerken ook.
Maar ik kan wel eens kijken ja :)
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 14:06:34 #135
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_164244064
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 13:56 schreef Virus3000 het volgende:
Goede vraag eigenlijk, geen idee of zoiets telt tijdens renovatiewerken ook.
Anders verzin je toch een andere plausibele verklaring zonder op hol geslagen boormachine? :p
pi_164244144
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 14:06 schreef Barrah het volgende:

[..]

Anders verzin je toch een andere plausibele verklaring zonder op hol geslagen boormachine? :p
"Iets door het glas gevlogen, geen idee wat het was :+". Maar geloof dat mijn inboedelverzekering dit wel dekt als je de schade zelf gemaakt hebt, niet als een pro het heeft gedaan (want die heeft een aansprakelijkheidsverzekering).
pi_164244225
Bedankt voor de info, kan voorlopig ook wel met dat > 1cm2 gaatje in de ruit. Heb er nu even tape over geplakt om het te verstevigen.

Kan dus inderdaad verzekering nalopen en nadien aangeven. Misschien dan toch nog een meevaller.
Vind het erg vervelend, zeker omdat ik er gewoon 5m vanaf stond....
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_164244272
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 13:56 schreef Virus3000 het volgende:

[..]

Goede vraag eigenlijk, geen idee of zoiets telt tijdens renovatiewerken ook.
Maar ik kan wel eens kijken ja :)
Dat is bij mij uitgesloten inderdaad -O-
pi_164245266
@Puala, Hebben ze je uit de verzekering gegooid, omdat je daar teveel gebruik van maakte ? _O- _O-
Hopen dat het niet bij de zorgverzekering gebeurt :X
pi_164245427
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 14:59 schreef bluemoon23 het volgende:
@Puala, Hebben ze je uit de verzekering gegooid, omdat je daar teveel gebruik van maakte ? _O- _O-
Hopen dat het niet bij de zorgverzekering gebeurt :X
Nee in de woonverzekering van FBTO staat het volgende:

5. Voor welke schade betalen wij niet?
Wij betalen niet voor schade aan glas in de volgende situaties:
- U heeft schade aan het glas dat als kunstobject aan de buitenkant van de woning vastzit.
- U heeft schade doordat iemand het glas bewerkte, beschilderde, verplaatste of versierde.
- U heeft schade aan het glas van hobbykassen of broeibakken.
- U heeft schade aan glas, maar de woning is langer dan 90 dagen onbewoond.
- U heeft schade aan glas in douchecabines, inloopdouches, op balkons, als
terreinafscheiding, als windscherm, in portieken, in trappenhuizen, in tuin- of hobbykassen
of als overkapping.
- U heeft schade aan gebogen, geëtst, gezandstraald of gebrandschilderd glas.
- U heeft schade aan glas met verwarmingselementen.
- U heeft schade aan zonnecollectoren of zonnepanelen.
- U heeft schade aan glas dat uit de sponning of het kozijn is genomen.
- U heeft schade aan glas doordat u verbouwt of aanbouwt.
- U heeft schade aan glas door constructie- of bouwfouten.

En zie dikgedrukt. Bij mij is op dit moment glasschade dus niet gedekt :P Van de week heb ik toevallig gekeken of de ruit die lek is onder de verzekering valt.
pi_164245467
Ach, niet dat ik nu fraude wil aanmoedigen, maar voor "kleinere" schades komt vaak geen expert meer langs om de situatie te beoordelen.
Die weten echt niet dat jij aan het verbouwen was hoor.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 15:16:02 #142
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_164245583
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 15:09 schreef bluemoon23 het volgende:
Ach, niet dat ik nu fraude wil aanmoedigen, maar voor "kleinere" schades komt vaak geen expert meer langs om de situatie te beoordelen.
Die weten echt niet dat jij aan het verbouwen was hoor.
Dan kan je alsnog door de steekproef eruit gehengeld worden :) .
En fraude plegen met verzekeringen is per direct uit alle verzekeringen gegooid worden die je hebt, registratie op je naam in FISH en voorlopig je alleen nog kunnen verzekeren bij verrekte dure maatschappijen.

Ergo, als je perse wil frauderen moet je het wel goed doen. Niet bij zoiets ;) .
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 15:20:55 #143
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_164245688
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 15:09 schreef bluemoon23 het volgende:
Ach, niet dat ik nu fraude wil aanmoedigen
Dit is in het buitenland, daar betalen wij toch geen premie voor ;)
pi_164245714
Ok ok :@

Even een blunder van mijzelf, ik wilde gisteren een schuurdeur uit de scharnieren lichten van de blokhut.
Het zijn van die goedkope paumellescharnieren, en hij zat aardig vast dus ik was flink aan het wrikken en aan het draaien met de deur om hem stukje bij beetje omhoog te krijgen.'

Opeens schiet het laatste stuk los uit de scharnieren, en flikkert de hele deur achterover op het terras voor de schuur.
Gelukkig was het glas in de deur nog heel ~O>
Snel om mij heen kijken of niemand van de buren het heeft gezien en heel nochalant de deur weer optillen O-)
  Moderator vrijdag 5 augustus 2016 @ 18:08:07 #145
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_164248521
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 15:07 schreef Puala het volgende:

[..]

Nee in de woonverzekering van FBTO staat het volgende:

5. Voor welke schade betalen wij niet?
Wij betalen niet voor schade aan glas in de volgende situaties:
- U heeft schade aan het glas dat als kunstobject aan de buitenkant van de woning vastzit.
- U heeft schade doordat iemand het glas bewerkte, beschilderde, verplaatste of versierde.
- U heeft schade aan het glas van hobbykassen of broeibakken.
- U heeft schade aan glas, maar de woning is langer dan 90 dagen onbewoond.
- U heeft schade aan glas in douchecabines, inloopdouches, op balkons, als
terreinafscheiding, als windscherm, in portieken, in trappenhuizen, in tuin- of hobbykassen
of als overkapping.
- U heeft schade aan gebogen, geëtst, gezandstraald of gebrandschilderd glas.
- U heeft schade aan glas met verwarmingselementen.
- U heeft schade aan zonnecollectoren of zonnepanelen.
- U heeft schade aan glas dat uit de sponning of het kozijn is genomen.
- U heeft schade aan glas doordat u verbouwt of aanbouwt.
- U heeft schade aan glas door constructie- of bouwfouten.

En zie dikgedrukt. Bij mij is op dit moment glasschade dus niet gedekt :P Van de week heb ik toevallig gekeken of de ruit die lek is onder de verzekering valt.
Je had toch buurkinderen? Kunnen die geen voetbal er door trappen.

Bij schade aan een douchecabine of een kas zou ik er niet eens aan denken om de glasverzekering te bellen eerlijk gezegd.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 21:46:39 #146
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_164252537
Lijkt wel op de snavel van een duif.... nudge nudge wink wink.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_164255631
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 21:46 schreef avotar het volgende:
Lijkt wel op de snavel van een duif.... nudge nudge wink wink.
Gaat een duif door een drielaagsruit?
pi_164256444
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 23:35 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Gaat een duif door een drielaagsruit?
Misschien als je hard gooit wel?
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 07:37:23 #149
23384 RC2
Not me, broken when i got here
pi_164262845
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 15:07 schreef Puala het volgende:

[..]

Nee in de woonverzekering van FBTO staat het volgende:

- U heeft schade aan glas doordat u verbouwt of aanbouwt.
- U heeft schade aan glas door constructie- of bouwfouten.

En zie dikgedrukt. Bij mij is op dit moment glasschade dus niet gedekt :P Van de week heb ik toevallig gekeken of de ruit die lek is onder de verzekering valt.
Dit is geen verbouwing of aanbouw. Klussen in de tuin is wat anders toch. Wel blij dat er geen zwaar gewonden zijn gevallen. 5 meter ver weg en door een ruit, wil niet weten wat het doet met een lichaam op een paar centimeter.
Who wants to live forever anyway...
  Moderator zaterdag 6 augustus 2016 @ 09:41:25 #150
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_164263474
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 23:58 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Misschien als je hard gooit wel?
Een je hem eerst invriest.
Maar een kleiduif is ook een duif toch?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 8 augustus 2016 @ 10:20:31 #151
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_164323809
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 23:35 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Gaat een duif door een drielaagsruit?
Heb er met mijn auto eens eentje gekopt.
Ja, als het hard genoeg gaat, kom tie best een eindje.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  maandag 8 augustus 2016 @ 13:33:23 #152
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_164327842
Misschien als ie een patatvorkje vasthoudt in zijn snaveltje.
pi_164367078
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 09:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Een je hem eerst invriest.
Maar een kleiduif is ook een duif toch?
zie http://www.snopes.com/science/cannon.asp
unieke geschenken, exclusieve cadeaus uit de mooiste Nederlandse bomen:
handgemaakte houten vazen http://www.hetmooistehout.nl
handgemaakte houten schalen http://www.houtenschalen.nl
  Moderator donderdag 25 augustus 2016 @ 12:14:14 #154
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_164838624
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 13:18 schreef mister_white het volgende:

[..]

Klopt. Met bruislijm is dit ook altijd zo leuk. Je bent ook je gevoel in je vingertoppen kwijt en dat is superirritant.

Ik heb wel een manier om het te verwijderen maar klinkt wel een beetje gek. Je hebt van die scheermesachtige dingen voor onder de douche, soort scheermesjes met ingebouwde zeep die vrouwen gebruiken om o.a. hun benen te scheren.

Als je die gebruikt op je handen verwijder je het beetje voor beetje, gewoon aantal keren er over heen. Ik weet dat het gek klinkt maar ik doe het al jaren zo, erg handig als je maandag weer representatief op je werk moet verschijnen.

Dit dus (geen idee hoe zo ding heet, wellicht een klusvrouwtje hier aanwezig?):

[ afbeelding ]
Je gebruikt toch wel een echte van Wilkinson ? :P
pi_166176176
Net verhuisd en op onze slaapkamer hing een wastafeltje.
Zonde van de ruimte want de douche is dichtbij dus besloten die wastafel te verwijderen.
Leidingen verwijderd en afgedopt en toen de wastafel losschroeven van de muur.

Toen die los was hoorden we rare geluiden aan de andere kant van de muur. Daar zit dus onze badkamer waar uiteraard ook een wastafel hangt.
De wastafel in de douche was ook los gekomen omdat die met een draadeind vast zat aan die in de slaapkamer.
Draadeind zit dus door de muur heen en beide wastafels hingen daar aan.
Die hing dus alleen nog maar op z'n leidingen die gelukkig heel zijn gebleven, alleen de afvoer had wat TLC nodig.

Achteraf gezien was dit echt lomp van ons, achteraf is het eigenlijk zo logisch dat het zo bevestigd zat maar daar dachten we op dat moment dus echt niet aan.

Gelukkig geen schade behalve een deukje in het ego. :)
  maandag 24 oktober 2016 @ 19:00:45 #156
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_166176219
Meestal wordt geadviseerd om zware dingen aan een plaat multiplex op te hangen. Maar ophangen aan een wastafel kan dus ook _O-
pi_166182987
2 weken geleden een gasleiding met de schep door gestoken :o

Dat is niet goed voor je bloeddruk kan ik je vertellen. :')

Maar imo geen blunder van mij, maar van degene die t had aangelegd. Buis lag een cm of 20 diep, zonder mantelbuis, volgens mij in een tyleenbuis voor water..
was op een vakantieparket stacaravans.
pi_166185926
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 22:45 schreef Makrolon het volgende:
2 weken geleden een gasleiding met de schep door gestoken :o

Dat is niet goed voor je bloeddruk kan ik je vertellen. :')

Maar imo geen blunder van mij, maar van degene die t had aangelegd. Buis lag een cm of 20 diep, zonder mantelbuis, volgens mij in een tyleenbuis voor water..
was op een vakantieparket stacaravans.
Is idd niet echt jouw blunder maar eerder van degene die het heeft gelegd.
Dat van je bloeddruk snap ik wel, ik zou er ook zenuwachtig van worden.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:01:32 #159
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_166189040
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 01:20 schreef vannelle het volgende:
Dat van je bloeddruk snap ik wel, ik zou er ook zenuwachtig van worden.
Ideaal moment om ff een sigaretje op te steken voor de ontspanning :7
En hopla weer een post :+
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:23:31 #160
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_166201789
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 22:45 schreef Makrolon het volgende:
2 weken geleden een gasleiding met de schep door gestoken :o
Daar wordt je wel druk mee ! :X _O-
pi_166202320
Vandaag tijdens het witten de verfemmer van 10 liter netjes aan de kant gezet.
Mijn vader hielp, die stapt op het krukje om "even snel een blinde vlek te tippen"
en stapg vervolgens met zijn voet in de emmer witsel van 10 liter als hij van het krukje afstapt...
The past is history, the future a mystery, today is a gift, that why it is the present
pi_166203251
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 20:39 schreef Sgt.Warlock het volgende:
Vandaag tijdens het witten de verfemmer van 10 liter netjes aan de kant gezet.
Mijn vader hielp, die stapt op het krukje om "even snel een blinde vlek te tippen"
en stapg vervolgens met zijn voet in de emmer witsel van 10 liter als hij van het krukje afstapt...
Dat deed mijn vriendin ook, gelukkig was dat met water en niet met verf. :)
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:38:44 #163
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_166206952
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 20:39 schreef Sgt.Warlock het volgende:
Vandaag tijdens het witten de verfemmer van 10 liter netjes aan de kant gezet.
Mijn vader hielp, die stapt op het krukje om "even snel een blinde vlek te tippen"
en stapg vervolgens met zijn voet in de emmer witsel van 10 liter als hij van het krukje afstapt...
Logisch :7
Die wilde een wit voetje bij zijn zoon halen :D

https://onzetaal.nl/taaladvies/een-wit-voetje-halen
pi_167852990
'Hans, ik heb de inbouwdoos te dichtbij het deurkozijn gemonteerd'
'Geen probleem, Freek; We zagen wel een stukje van het randje af!'

Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 3 januari 2017 @ 13:12:18 #165
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_167854093
Dat kan de beste gebeuren :+

Van het weekend bezig met een trapleuning ophangen, aan een binnenwand uit houten frame en gipsplaten. Dus, netjes met de studfinder de balken zoeken, en dan nóg in staat zijn 4(!) keer naast de balken te schroeven.
Kom maar door met die plamuur |:(
pi_167854151
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 13:12 schreef Rtificial het volgende:
Dat kan de beste gebeuren :+

Van het weekend bezig met een trapleuning ophangen, aan een binnenwand uit houten frame en gipsplaten. Dus, netjes met de studfinder de balken zoeken, en dan nóg in staat zijn 4(!) keer naast de balken te schroeven.
Kom maar door met die plamuur |:(
Dat is wel een prestatie O-)
  dinsdag 3 januari 2017 @ 13:14:50 #167
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_167854174
Ah, ik zie een lach van herkenning! :7
  dinsdag 3 januari 2017 @ 13:17:10 #168
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_167854250
Maar goed, ik moet er nog wel meer hebben hoor.
Zo ben ik ook altijd in staat met kroonlijsten het verkeerde verstek te zagen. Zelfs als ik het overdoe.

En zo zijn er nog wel meer, maar de lijn is dun tussen blunderen en grove fouten :|W
  Moderator dinsdag 3 januari 2017 @ 17:56:35 #169
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_167860306
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 12:29 schreef Messina het volgende:
'Hans, ik heb de inbouwdoos te dichtbij het deurkozijn gemonteerd'
'Geen probleem, Freek; We zagen wel een stukje van het randje af!'

[ afbeelding ]
Op zich toch gewoon een nette oplossing ? :)
pi_167860362
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 17:56 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Op zich toch gewoon een nette oplossing ? :)
Behalve dat ik het wilde vervangen en niet zo handig ben met mooi afzagen. :'(
Je raekt an de dinge geweun.
pi_167877439
Oeps. Twee keer waterballet hier. :o

Eerste keer met de cv aanleggen. Is er perongelijk een net aangelegde waterleiding doorgezaagd in het plafond. Regen in de woonkamer. :@ En nu zijn we met de keuken bezig en ik was aan het verven. Koude waterleiding was aangehouden zodat ik nog op een plek de kraan open kon draaien om mijn handen te wassen.. maar dat was ik vergeten dus ik draai zo de warm water kraan in de douche open. Keukenvloer blank. :@
  woensdag 18 januari 2017 @ 01:08:04 #172
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_168236804
Je cv ketel aansluiten op een thermostaat voor elektrische vloerverwarming :P

K&W / Nieuwe thermostaat op oude cv ketel, plof, ketel stuk
pi_168236907
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 13:12 schreef Rtificial het volgende:
Van het weekend bezig met een trapleuning ophangen, aan een binnenwand uit houten frame en gipsplaten. Dus, netjes met de studfinder de balken zoeken, en dan nóg in staat zijn 4(!) keer naast de balken te schroeven.
Dat heeft mij pa een keer voor elkaar gekregen met zo een ding voor leidingwerk te zoeken. Dagen mee aan het spelen en door het hele huis kijken en proberen en alles en vervolgens beginnen in de badkamer waarvoor hij dat ding gekocht had en het dan vergeten te gebruiken en dwars door een waterleiding boren :')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_168237074
quote:
6s.gif Op woensdag 18 januari 2017 01:08 schreef ikweethetookniet het volgende:
Je cv ketel aansluiten op een thermostaat voor elektrische vloerverwarming :P

K&W / Nieuwe thermostaat op oude cv ketel, plof, ketel stuk
Eerste wat ik dacht lekker handig kutten aan je cv met dit weer
Ik zwaai naar dieren.
pi_168237091
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 13:31 schreef Virus3000 het volgende:
Na 4 jaar klussen dan ook een blunder gemaakt gisteren.
Ik was een gat aan het boren in aan massief houten muur (dikte van ongeveer 12cm hout) voor de afvoer van de dampkap (15cm rond gat).
Tijgerzaag was afgebroken en had geen nieuwe, was nog een klein deeltje dat gedaan moest worden dus boormachine gepakt met lange/dikke boor om het laatste stukje te doen.

Ging goed totdat ineens de boormachine compleet blokkeerde, mijn pols ongeveer 2x ronddraaide, waardoor ik van de ladder werd gekatapulteerd. Gevolg, ik lig op de grond met behoorlijke pijn aan pols (gaat nu langzaam wat beter, maar is nog stijf).

Dit zou een kleine blunder zijn, helaas bleek de boormachine ook een stuk metaal mee te hebben gekatapulteerd wat 5m verderop door het raam is gevlogen.

In een schuifdeur gedeelte met een 3 glas raam van 150x210cm :(

[ afbeelding ]

Laten we zeggen, er zijn betere dagen geweest...
Had je dat ding op ziljoen toeren staan?
Ik zwaai naar dieren.
pi_168237349
Voor een vriendin even een kapstokje opgehangen aan een ongebruikt stukje muur van 50cm breed, dat onder een hoek van 45 graden was gebouwd (met een goede reden, bleek later).

Na het netjes horizontaal monteren van de kapstok (ik was bijna trots) kwamen we er al snel achter waarom het een ongebruikt stukje was.

De deur van de overloop had op die plek namelijk maar 1cm speling bij het openzwaaien.

Dit speelde zich 3 jaar geleden af maar bij het lezen van alle klus-ellende in dit topic...
pi_168239823
Bij mn zwager de badkamer slopen. Samen met een ander een muurtje wegslaan. Hij slaan ik de stenen afstapelen. Ging goed tot ik uit reflex nog een steen greep. Nu dus laptobben met 1 hand. Gebroken rechter middelvinger.. Vond mezelf behoorlijk stom zeker omdat ik altijd op veiligheid probeer te letten. Was meer uit reflex.
pi_168240066
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 11:05 schreef AugustLevi het volgende:
Vond mezelf behoorlijk stom zeker omdat ik altijd op veiligheid probeer te letten. Was meer uit reflex.
Veiligheid begint bij: "eerst denken en das pas doen".
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator woensdag 18 januari 2017 @ 12:20:35 #179
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_168241199
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 11:20 schreef blomke het volgende:

[..]

Veiligheid begint bij: "eerst denken en das pas doen".
Daar begint alles mee, en vooral altijd instaan voor je eigen veiligheid en die van je collega's
  Moderator woensdag 18 januari 2017 @ 17:15:51 #180
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168247733

7 stekkers, halve meter tabel talloze gvd's, geen verbinding :(
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 18 januari 2017 @ 18:15:57 #181
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_168249181
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:15 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]
7 stekkers, halve meter tabel talloze gvd's, geen verbinding :(
Heb je de kleurcode goed en het pinnetje naar beneden wanneer je hem aanperst ?

  Moderator woensdag 18 januari 2017 @ 18:17:49 #182
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168249215
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 18:15 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Heb je de kleurcode goed en het pinnetje naar beneden wanneer je hem aanperst ?

[ afbeelding ]
Jup. De A versie is standaard hè?
Nu geen stekkertjes meer, morgen nieuwe poging
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 18 januari 2017 @ 18:21:34 #183
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_168249297
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 18:17 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Jup. De A versie is standaard hè?
Nu geen stekkertjes meer, morgen nieuwe poging
Ehm, de B versie van aansluiten is hier de standaard

pi_168249434
400V meten met de multimeter nog op de stroom stand.

Grote vonk en einde meter. :')

Foutje, bedankt..
Krijg je ook met haastwerk en in het donker en de regen met een zaklampje.
Do what you love, love what you do!
pi_168249561
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 17:15 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]
7 stekkers, halve meter tabel talloze gvd's, geen verbinding :(
Lan tester een idee?
https://www.bol.com/nl/p/(...)144-9200000063901497
Zelfde apparaat is in China als budget versie te bestellen.. gellukig bij BOL een professionele :D :D
To escape criticism: Do nothing, Say nothing, Be nothing.
  Moderator woensdag 18 januari 2017 @ 18:43:41 #186
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168249773
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 18:21 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ehm, de B versie van aansluiten is hier de standaard

[ afbeelding ]
Oh echt? Dat verklaard iets :@
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 18 januari 2017 @ 18:44:47 #187
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168249793
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 18:36 schreef pasab het volgende:

[..]

Lan tester een idee?
https://www.bol.com/nl/p/(...)144-9200000063901497
Zelfde apparaat is in China als budget versie te bestellen.. gellukig bij BOL een professionele :D :D
Als het lampje op de modem brandt is opzich hetzelfde.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168250089
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 18:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als het lampje op de modem brandt is opzich hetzelfde.
klopt met een tester kun je de andere kant op testen mocht daar het probleem zitten.
En wat eerder gepost juiste volgorde, bij twijfel kijk hoe de aders zitten aan de andere kant, kleur volgorde is voor de werking niet interesant als ze aan beide kanten maar gelijk zijn.
To escape criticism: Do nothing, Say nothing, Be nothing.
pi_168250138
Jaren geleden eens gelezen op het modelbouwforum:
(gelukkig niet van mij)

Normaal controleer ik of de soldeerbout al heet is door even mijn vingers met mijn tong nat te maken en dan even de punt aan te raken *tsssj
Maar wat doe je als je op dat moment je handen vol met elektronica hebt en wilt weten of die al heet is? Juist, in een domme ondoordachte nanoseconde bedacht ik het even rechtstreeks met mijn tong te doen.

Kan hierop maar een ding als advies aan jullie zeggen: .... niet doen.

_O-
pi_168250167
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 18:59 schreef Jolige_Joffer het volgende:
Jaren geleden eens gelezen op het modelbouwforum:
(gelukkig niet van mij)

Normaal controleer ik of de soldeerbout al heet is door even mijn vingers met mijn tong nat te maken en dan even de punt aan te raken *tsssj
Maar wat doe je als je op dat moment je handen vol met elektronica hebt en wilt weten of die al heet is? Juist, in een domme ondoordachte nanoseconde bedacht ik het even rechtstreeks met mijn tong te doen.

Kan hierop maar een ding als advies aan jullie zeggen: .... niet doen.

_O-
Haaah zo blond ben ik niet eens. :D
  Moderator woensdag 18 januari 2017 @ 19:03:15 #191
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_168250232
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 18:43 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Oh echt? Dat verklaard iets :@
_O- :D

Kleine investering; hoop plezier.

http://www.toolstation.nl(...)-kzNECFYML0wodEosOoA



[ Bericht 19% gewijzigd door Vonkenboer op 18-01-2017 19:09:27 ]
pi_168250740
kabeltjes knijpen is geen hogere wetenschap :-P tot iemand een spijker / schroef door je kabel gejast heeft :X
  woensdag 18 januari 2017 @ 20:50:57 #193
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_168253814
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 18:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als het lampje op de modem brandt is opzich hetzelfde.
Klopt. Al weet je niet welke je verkeerd hebt zitten als het lampje niet brand.
En bij een tester zie je wel gelijk of je aders verkeerd om hebt zitten.
pi_168271115
Maakt eigenlijk niet uit, je moet toch een nieuw stekkertje knijpen.
Vroegah heel veel patchkabels gemaakt en dan leer je het wel. :)
pi_168271416
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 18:44 schreef derLudolf het volgende:
Als het lampje op de modem brandt is opzich hetzelfde.
Nou...
Ik had een keer een aderpaar omgedraaid in een stekker, hij deed het op zich goed. Het lampje brandde ook maar de snelheid kwam nooit boven de 9 a 10 MB/s uit. (terwijl het een gigabit verbinding was)

De Netgear NAS waar die aanzit uiteindelijk als "troep" bestempeld en heel goedkoop op marktplaats gezet. Was zo verkocht.

Toen ik me nieuwe nas ging aansluiten en hetzelfde euvel had toch maar is verder gaan kijken.
Ineens dacht "he die kleurtjes zitten wel heel raar" en nieuwe stekker aangezet, opgelost...

Waarschijnlijk was me eerste NAS ook prima...
pi_168275092
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 18:28 schreef kree het volgende:
400V meten met de multimeter nog op de stroom stand.

Grote vonk en einde meter. :')

Foutje, bedankt..
Krijg je ook met haastwerk en in het donker en de regen met een zaklampje.
Bij goede meters gaat er alleen een zekering stuk.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_168279328
Zutphen doet aangifte van vernieling rijksmonument



ZUTPHEN - Ambtenaren van de gemeente Zutphen schrokken zich rot toen ze onlangs een kijkje namen bij het leegstaande rijksmonument Beukerstraat 30 in hartje binnenstad. Alsof een bom was afgegaan: bij verbouwingswerkzaamheden is bijna alles tot op de kale muren weggehaald. De schade in het pand is volgens de gemeente zo groot, dat aangifte is gedaan op basis van de Erfgoedwet.

De gesloopte gebogen trap was ambachtelijk, zeer kostbaar vakwerk

Volgens een gemeentewoordvoerder heeft de gemeente de werkzaamheden meteen laten stilleggen. Dit omdat het historische casco onherstelbaar is beschadigd. "Het plafond kende bijvoorbeeld een bijzondere, handgemaakte balkenlaag met een profiel. Ook de gesloopte gebogen trap was ambachtelijk, zeer kostbaar vakwerk. Als je zo'n trap tegenwoordig wil laten maken, dan ben je misschien wel 20.000 euro kwijt. Alles is echter gesloopt."

De verbouwingswerkzaamheden zijn vorig jaar uitgevoerd in opdracht van pandeigenaar Wille Vastgoed BV uit Amsterdam. De laatste gebruiker van het winkelpand was damesmodezaak Steps, die de deuren sloot. Nadat Steps vertrok, ging een aannemer aan de slag. Volgens directeur Harry Böschen van Wille Vastgoed BV is de aannemer 'iets te voortvarend te werk gegaan': "Dat had natuurlijk niet gemogen. Hiervoor zijn excuses gemaakt, ook richting gemeente Zutphen."

De gemeente heeft niettemin aangifte gedaan. Dit omdat een beschermd rijksmonument is beschadigd. Wanneer de werkzaamheden kunnen worden hervat en wat de gevolgen zijn voor de pandeigenaar, is nog niet bekend.
Jeroentje.
pi_168282914
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 21:57 schreef jpajs het volgende:
Zutphen doet aangifte van vernieling rijksmonument

[ afbeelding ]

ZUTPHEN - Ambtenaren van de gemeente Zutphen schrokken zich rot toen ze onlangs een kijkje namen bij het leegstaande rijksmonument Beukerstraat 30 in hartje binnenstad. Alsof een bom was afgegaan: bij verbouwingswerkzaamheden is bijna alles tot op de kale muren weggehaald. De schade in het pand is volgens de gemeente zo groot, dat aangifte is gedaan op basis van de Erfgoedwet.

De gesloopte gebogen trap was ambachtelijk, zeer kostbaar vakwerk

Volgens een gemeentewoordvoerder heeft de gemeente de werkzaamheden meteen laten stilleggen. Dit omdat het historische casco onherstelbaar is beschadigd. "Het plafond kende bijvoorbeeld een bijzondere, handgemaakte balkenlaag met een profiel. Ook de gesloopte gebogen trap was ambachtelijk, zeer kostbaar vakwerk. Als je zo'n trap tegenwoordig wil laten maken, dan ben je misschien wel 20.000 euro kwijt. Alles is echter gesloopt."

De verbouwingswerkzaamheden zijn vorig jaar uitgevoerd in opdracht van pandeigenaar Wille Vastgoed BV uit Amsterdam. De laatste gebruiker van het winkelpand was damesmodezaak Steps, die de deuren sloot. Nadat Steps vertrok, ging een aannemer aan de slag. Volgens directeur Harry Böschen van Wille Vastgoed BV is de aannemer 'iets te voortvarend te werk gegaan': "Dat had natuurlijk niet gemogen. Hiervoor zijn excuses gemaakt, ook richting gemeente Zutphen."

De gemeente heeft niettemin aangifte gedaan. Dit omdat een beschermd rijksmonument is beschadigd. Wanneer de werkzaamheden kunnen worden hervat en wat de gevolgen zijn voor de pandeigenaar, is nog niet bekend.
Treurig... Eens gesloopt komt het nooit meer terug. Zie helaas hier in de buurt nog maar al te vaak containers gevuld met gesloopte ornamentenplafonds, paneeldeuren, oud timmerwerk en laatst zelfs nog een prachtige zwarte marmeren schouw. Alles moet maar vernieuwbouwd worden tegenwoordig :{
pi_168284753
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 23:38 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Treurig... Eens gesloopt komt het nooit meer terug. Zie helaas hier in de buurt nog maar al te vaak containers gevuld met gesloopte ornamentenplafonds, paneeldeuren, oud timmerwerk en laatst zelfs nog een prachtige zwarte marmeren schouw. Alles moet maar vernieuwbouwd worden tegenwoordig :{
De kunst is dan om er iets van te redden ;)
pi_168286393
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 19:51 schreef hottentot het volgende:

[..]

Bij goede meters gaat er alleen een zekering stuk.
Klopt het was dan ook niet echt een goede :')

Heb wel een nieuwe nu :)
Do what you love, love what you do!
pi_168288743
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 08:54 schreef kree het volgende:

[..]

Klopt het was dan ook niet echt een goede :')

Heb wel een nieuwe nu :)
Meer als in, ik heb wel een keer een Fluke van 300,- uit een vuilnisbak gehaald die een collega erin gooide :P
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_168297227
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 11:17 schreef hottentot het volgende:

[..]

Meer als in, ik heb wel een keer een Fluke van 300,- uit een vuilnisbak gehaald die een collega erin gooide :P
Altijd mooi meegenomen als het dan nog werkt voor thuis.

Maar deze was ter ziele zekeringen had ik uiteraard nog vervangen. Maar hielp niet.
Was goed zwart ook van binnen :')
Do what you love, love what you do!
pi_168297340
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 17:36 schreef kree het volgende:

[..]

Altijd mooi meegenomen als het dan nog werkt voor thuis.

Maar deze was ter ziele zekeringen had ik uiteraard nog vervangen. Maar hielp niet.
Was goed zwart ook van binnen :')
Keurig aan hem gegeven en uitgelegd, op vrienden en goede collega's hoef ik niet te verdienen.

En ik heb zelf een Fluke 77-4 ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door hottentot op 20-01-2017 17:46:35 ]
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_168297557
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 17:40 schreef hottentot het volgende:

[..]

Keurig aan hem gegeven en uitgelegd, op vrienden en goede collega's hoef ik iet te verdienen.

En ik heb zelf een Fluke 77-4 ;)
Mooi dingetje. Ik heb een goedopere gehad en niet van fluke.

Maarja ach. Goed genoeg opzich voor waar ik het voor gebruik.
Do what you love, love what you do!
pi_168297691
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 17:45 schreef kree het volgende:

[..]

Mooi dingetje. Ik heb een goedopere gehad en niet van fluke.

Maarja ach. Goed genoeg opzich voor waar ik het voor gebruik.
Als je er maar af en toe mee werkt is het ook onzin om er honderden aan uit te geven.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_168298300
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 17:48 schreef hottentot het volgende:

[..]

Als je er maar af en toe mee werkt is het ook onzin om er honderden aan uit te geven.
Dagelijks wel. Maar hoef nooit echt exotische dingen te meten.
Do what you love, love what you do!
  Moderator vrijdag 20 januari 2017 @ 23:35:50 #207
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168310791
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 18:15 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Heb je de kleurcode goed en het pinnetje naar beneden wanneer je hem aanperst ?

[ afbeelding ]
Ging nu in een keer goed :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 21 januari 2017 @ 08:59:21 #208
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  Moderator zaterdag 21 januari 2017 @ 09:31:11 #209
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168316530
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 08:59 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

En natuurlijk weer wat geleerd ;) ^O^
Jup, keren hiervoor had ik de kabel ook best ver gestript, nu maar een centimeter. Drukte ze er zo in en bleven perfect liggen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168319740
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 09:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Jup, keren hiervoor had ik de kabel ook best ver gestript, nu maar een centimeter. Drukte ze er zo in en bleven perfect liggen.
k vind met een centimeter t zo klote om ze op de juiste manier te leggen, strip hem zelf altijd 2 a 3 cm voor het gemak, en dan in model leggen.. en het teveel er afsnoeien en dan de connector er op rossen :9
pi_168338236
Je moet altijd langer strippen dan nodig, en na het vormen van de aders netjes recht en gelijk afknippen.
pi_168358879


Juist... Dit ging bijna zoals gepland.

Gelukkig maar in een stuk hout van 35 euro.

Het teststukje wat ik gefreesd had ging prima. Het echte werkstuk helaas wat minder.
Les die we hier uit geleerd hebben: aanslag aan de goede kant maken en tegenlopend frezen.

Morgen nog een poging!
  Moderator zondag 22 januari 2017 @ 23:34:18 #213
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168359384
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 11:33 schreef eRKa het volgende:
Je moet altijd langer strippen dan nodig, en na het vormen van de aders netjes recht en gelijk afknippen.
Dat deed ik ook. Na zien van YT filmpje zag ik dat ik de aders alsnog te lang liet.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168365211
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 23:19 schreef kingjotte het volgende:
Gelukkig maar in een stuk hout van 35 euro.
Mag ik vragen waar je dat gekocht heb? Ziet er mooi uit. (Het hout dan ;))
  maandag 23 januari 2017 @ 09:26:08 #215
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_168365387
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 11:33 schreef eRKa het volgende:
Je moet altijd langer strippen dan nodig, en na het vormen van de aders netjes recht en gelijk afknippen.
Ik strip de aders ongeveer zo lang als nodig, leg ze in de juiste volgorde en trek er dan aan. Daardoor krijg je ze makkelijker recht op een rijtje en heb je net wat extra lengte om ze op dezelfde lengte af te knippen.
pi_168370490
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 09:13 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Mag ik vragen waar je dat gekocht heb? Ziet er mooi uit. (Het hout dan ;))
Bij de gamma, timmerpaneel beuken
  Moderator zondag 19 maart 2017 @ 11:56:53 #217
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_169623826
Gisterenmiddag even bij mijn ouders geholpen met wat verplaatsen van elektra aansluitingen in het plafond. Bij het openen van de centraaldoos kwam ik het volgende kleurenspel tegen.



Toen maar besloten om alles eruit te trekken en vanaf de bron te voorzien van de juiste kleuren :')
Dit ging echt helemaal nergens meer over, bruin aan blauw, zwart aan bruin, ergens achter een schakelaar nog eens blauw aan zwart :{
pi_169624129
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 11:56 schreef Vonkenboer het volgende:
Gisterenmiddag even bij mijn ouders geholpen met wat verplaatsen van elektra aansluitingen in het plafond. Bij het openen van de centraaldoos kwam ik het volgende kleurenspel tegen.

[ afbeelding ]

Toen maar besloten om alles eruit te trekken en vanaf de bron te voorzien van de juiste kleuren :')
Dit ging echt helemaal nergens meer over, bruin aan blauw, zwart aan bruin, ergens achter een schakelaar nog eens blauw aan zwart :{
Viel je niet in katzwijm toen je dit zag? Ik heb ooit meegemaakt dat iemand het CV systeem als aarde gebruikte. Dus vanaf de wandcontactdoos was de groen gele draad (los) naar de CV buis geleid en daar met een klem op vastgemaakt. Niet één maar meerdere dozen in de keuken.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator zondag 19 maart 2017 @ 12:29:03 #219
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_169624284
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 12:16 schreef blomke het volgende:

[..]

Viel je niet in katzwijm toen je dit zag? Ik heb ooit meegemaakt dat iemand het CV systeem als aarde gebruikte. Dus vanaf de wandcontactdoos was de groen gele draad (los) naar de CV buis geleid en daar met een klem op vastgemaakt. Niet één maar meerdere dozen in de keuken.
En er zat een lasdop in een andere centraaldoos in een slaapkamer niet goed vast; draden waren veelste lang aangestript :X, heb ook die lasdoos even opnieuw afgelast.

Maar het blijft 8)7
pi_169626653
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 11:56 schreef Vonkenboer het volgende:
Gisterenmiddag even bij mijn ouders geholpen met wat verplaatsen van elektra aansluitingen in het plafond. Bij het openen van de centraaldoos kwam ik het volgende kleurenspel tegen.

[ afbeelding ]

Toen maar besloten om alles eruit te trekken en vanaf de bron te voorzien van de juiste kleuren :')
Dit ging echt helemaal nergens meer over, bruin aan blauw, zwart aan bruin, ergens achter een schakelaar nog eens blauw aan zwart :{
past meer in de categorie: klussers blijven prutsers
  Moderator zondag 19 maart 2017 @ 14:12:34 #221
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_169626780
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 14:08 schreef akatar het volgende:

[..]

past meer in de categorie: klussers blijven prutsers
Dan nog is het iets wat min of meer in deze categorie thuis hoort ;)
pi_169678414
Eergisteren een aantal paneeldeuren aangepakt (na 15 jaar bewoning) en her en der slechte plekken en randen afgekrabt en afgeschuurd tot op het kale hout. Pak een pot Sikkens primer (denk ik) en begin de kale plekken te bewerken. Alles klaar en ik kijk naar het natte werk en valt me op dat de grondverf zo glimt en slecht dekt.

Vandaag loop ik m'n klusgarage in en zie een pot Sikkens primer staan....vreemd, denk ik, heb k dan twee potten primer??? Loop naar boven en kijk bij de werkplek naar m'n pot Sikkens...is het de Sikkens lakverf op het kale hout gesmeerd.

En m'n vrienden maar roepen: Alzheimer is niet besmettelijk....
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 17:43:39 #223
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_169679720
Check, check, ach zal wel goedkomen. Fuk.

Altijd kijken :Y)
Laat die handjes wapperen!
pi_169680072
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 17:43 schreef Gieliovd het volgende:
Check, check, ach zal wel goedkomen. Fuk.

Altijd kijken :Y)
Ja, eerst denken, denken en kijken en dan pas doen.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_169680734
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 16:17 schreef blomke het volgende:

En m'n vrienden maar roepen: Alzheimer is niet besmettelijk....
ach, morgen ben je het weer vergeten
  dinsdag 21 maart 2017 @ 21:45:05 #226
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_169686930
Splinternieuwe Bosch blauw GSR 10.8 even weggelegd en op vakantie gegaan.

Vriendin kiepert vervolgens de mand waar hij in lag, en wat folders die erop zijn gelegd hop in de papier container.

En dat was het einde van mijn boormachine. Nooit kunnen gebruiken.

;(
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 21 maart 2017 @ 21:46:45 #227
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_169687009
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 21:45 schreef Gieliovd het volgende:
Splinternieuwe Bosch blauw GSR 10.8 even weggelegd en op vakantie gegaan.

Vriendin kiepert vervolgens de mand waar hij in lag, en wat folders die erop zijn gelegd hop in de papier container.

En dat was het einde van mijn boormachine. Nooit kunnen gebruiken.

;(
Damn :o .
Die vriendin had je ook niet zo lang, toch? :P
  Moderator dinsdag 21 maart 2017 @ 21:48:35 #228
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169687080
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 21:46 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Damn :o .
Die vriendin had je ook niet zo lang, toch? :P
Heeft ie ook nooit kunnen gebruiken
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 21 maart 2017 @ 21:59:06 #229
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_169687387
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 21:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Heeft ie ook nooit kunnen gebruiken
Haha, lol :D
  dinsdag 21 maart 2017 @ 22:20:49 #230
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_169687966
Anderhalf jaar. Bonnetje kwijt garantie verlopen.
Laat die handjes wapperen!
pi_169689164
Staat er in de garantievoorwaarden iets over vriendinnen met opruimzucht dan?

Edit: gelijk een makita gekocht? :)
  dinsdag 21 maart 2017 @ 23:05:58 #232
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_169689727
Troost je,
Bij mij gebeurde het met mijn camera tas. 2 body's en zo'n 3000 euro aan lenzen.
Na een regenbui even in een vuilniszak gestopt om de auto droog te houden.
Tot nooit .......
  Moderator dinsdag 21 maart 2017 @ 23:10:11 #233
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169689873
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 23:05 schreef Speekselklier het volgende:
Troost je,
Bij mij gebeurde het met mijn camera tas. 2 body's en zo'n 3000 euro aan lenzen.
Na een regenbui even in een vuilniszak gestopt om de auto droog te houden.
Die had het scherp zand ook niet uitgevonden dan zeker, wat een doos :')

Twee body's en een zootje objectieven is toch best zwaar en bovendien voelt dat toch heel anders, een tas ipv allerlei losse troep.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 21 maart 2017 @ 23:13:03 #234
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_169689964
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 23:10 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Die had het scherp zand ook niet uitgevonden dan zeker, wat een doos :')

Twee body's en een zootje objectieven is toch best zwaar en bovendien voelt dat toch heel anders, een tas ipv allerlei losse troep.
Was tijdens een verbouwing. Er stonden intussen ook vuilniszakken met sloopafval in de gang.
Dat is gezamenlijk in de auto beland en bij de stort zijn alle zakken + losse zooi weggegooid.
Tot nooit .......
pi_169692805
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 21:45 schreef Gieliovd het volgende:
Splinternieuwe Bosch blauw GSR 10.8 even weggelegd en op vakantie gegaan.

Vriendin kiepert vervolgens de mand waar hij in lag, en wat folders die erop zijn gelegd hop in de papier container.

En dat was het einde van mijn boormachine. Nooit kunnen gebruiken.

;(
Als ik het goed snap, ging jij in je eentje op vakantie? En het dan gek vinden dat je vriendin die boor weggooit?

o|O
pi_169694724
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 07:02 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Als ik het goed snap, ging jij in je eentje op vakantie? En het dan gek vinden dat je vriendin die boor weggooit?

o|O
Samen :9
Laat die handjes wapperen!
  woensdag 22 maart 2017 @ 10:19:39 #237
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_169694757
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 10:18 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Samen :9
Was wel de laatste keer zeker? ;)
  woensdag 22 maart 2017 @ 21:26:42 #238
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_169709768
Goed, blunder 1 was dat ik een half jaar geleden met een tacker een plaat tegen het boeiboord van ons dakkapel heb geschoten....
Alleen zit er een rolluik in.
En het viel mij vanmorgen op dat er 1 lamel een groef geslepen was met de breedte van een brad en een mm diep :') .

Dus vandaag maar besteed aan het eruit peuteren van een paar brads uit het boeiboord van het dakkapel -O- .
Ik sta daar op de ladder, kijk op het dak, zie ik daar 2 plamuurmessen en een hamer liggen die ik al een half jaar kwijt was.

En helaas, je gereedschap kan je dus beter niet laten overwinteren bovenop je dakkapel :') .
pi_169748266
Nog een bof dat ze er niet van af gewaaid zijn.
  Moderator vrijdag 24 maart 2017 @ 18:20:41 #240
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_169748798
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 17:44 schreef Teslynd het volgende:
Nog een bof dat ze er niet van af gewaaid zijn.
Beetje geluk moet je hebben !
pi_169761470
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 21:26 schreef bleiblei het volgende:

Ik sta daar op de ladder, kijk op het dak, zie ik daar 2 plamuurmessen en een hamer liggen die ik al een half jaar kwijt was.
[ afbeelding ]
En helaas, je gereedschap kan je dus beter niet laten overwinteren bovenop je dakkapel :') .
Dit soort kwaliteit is niets verloren Tip: koop i.p.v. deze, plamuurmessen van Copenhagen Gold.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 25 maart 2017 @ 21:34:22 #242
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_169775991
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 08:46 schreef blomke het volgende:

[..]

Dit soort kwaliteit is niets verloren Tip: koop i.p.v. deze, plamuurmessen van Copenhagen Gold.
Mwah, ik ga te slordig om met plamuurmessen om daarvoor Copenhagen Gold plamuurmessen aan te schaffen :P .
  Moderator zaterdag 25 maart 2017 @ 21:44:00 #243
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169776423
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 08:46 schreef blomke het volgende:

[..]

Dit soort kwaliteit is niets verloren Tip: koop i.p.v. deze, plamuurmessen van Copenhagen Gold.
Op wat voor manier merk je kwaliteitsverschil bij plamuurmessen? :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 25 maart 2017 @ 21:57:45 #244
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_169777018
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 21:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Op wat voor manier merk je kwaliteitsverschil bij plamuurmessen? :)
Misschien minder roest als je ze een half jaar op een dakkapel laat liggen? :P .
  zaterdag 25 maart 2017 @ 22:15:00 #245
439910 NotToBe
Shakespeare
pi_169777830
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 21:57 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Misschien minder roest als je ze een half jaar op een dakkapel laat liggen? :P .
Klopt, want goud roest niet :D
pi_169785855
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 21:44 schreef derLudolf het volgende:
Op wat voor manier merk je kwaliteitsverschil bij plamuurmessen? :)
De kwaliteitsmessen zijn strakker en trekken gladder oppervlak bij afstrijken.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_169785864
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 21:57 schreef bleiblei het volgende:
Misschien minder roest als je ze een half jaar op een dakkapel laat liggen? :P .
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 22:15 schreef NotToBe het volgende:
Klopt, want goud roest niet :D
Ha, ha, ha is mij dat lachen :% :%
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_169822695
Ik had een zo'n dubbele spuit met epoxy-lijm, die je o.a. van Bison en van de Hema hebt - doorzichtig huis, rode dubbele plunjer met zo'n dopje er tussenin voor als je hem niet helemaal gebruikt. Deze:

https://www.bison.nl/nl/product.2283

Nou had ik een flink stuk rotte schors uit mijn hout gepeuterd, dus ik wilde de hele spuit in 1x klaarmaken. Plastic bakje klaargezet (check), roerstaaf aanwezig (check), pigment voorhanden (check), hout drooggeblazen met de verfbrander (check) spuit uit verpakking gehaald en spuitmond afgebroken (check) dus duwen maar zodat de lijm en de harder er uit komen.

Wat ik ook deed, het lukte me niet goed om die spuit leeg te duwen op een paar druppels na. Echt grip kreeg ik er niet op, dus proberen met één hand, met twee handen, andersom tussen de vingers, het leek wel of die lijm verhard was in de spuit.

Maar die had ik pas 3 weken in huis, dus dat was toch niet mogelijk? En als ik de spuit ondersteboven hield, leek een luchtbel zich gemakkelijk door de lijm/harder te verplaatsen.

Nog een keer proberen. Weer lukte het niet om de spuit leger te krijgen.

Tot ik goed keek, en zag dat het rode dopje, dat ik niet wilde gebruiken en waar ik dus niet op gelet had, klem zat tussen de plunjer en de behuizing.....

[ Bericht 0% gewijzigd door JurriaanK op 28-03-2017 17:22:32 ]
unieke geschenken, exclusieve cadeaus uit de mooiste Nederlandse bomen:
handgemaakte houten vazen http://www.hetmooistehout.nl
handgemaakte houten schalen http://www.houtenschalen.nl
  maandag 27 maart 2017 @ 22:04:06 #249
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_169824342
_O-
Laat die handjes wapperen!
  Moderator woensdag 29 maart 2017 @ 20:03:10 #250
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169868894
Je zaaghelm over de kettingzaag leggen waardoor de binnenkant van de gehoorbescherming weg smelt tegen de uitlaat :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 29 maart 2017 @ 22:08:42 #251
240593 StupidDutch
Is Nederlander
pi_169873052
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 20:03 schreef derLudolf het volgende:
Je zaaghelm over de kettingzaag leggen waardoor de binnenkant van de gehoorbescherming weg smelt tegen de uitlaat :')
Ik heb dat een keer gedaan met (nog geen week oude) zaag handschoenen :')
pi_169873275
Heerlijk topic dit.
Vaak mijzelf verwond.

Stukje hout doorboren uit de hand, effe hop hop snel. Ja, als je dan je vinger eronder houdt heb je mooi een rond vier in je vinger zitten.
Na anderhalf jaar nog steeds een litteken :p
  Moderator woensdag 29 maart 2017 @ 22:19:11 #253
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_169873365
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 20:03 schreef derLudolf het volgende:
Je zaaghelm over de kettingzaag leggen waardoor de binnenkant van de gehoorbescherming weg smelt tegen de uitlaat :')
Nou, lekker dan _O-
Nieuwe dopies halen dan ;)

quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 21:19 schreef JurriaanK het volgende:
Ik had een zo'n dubbele spuit met epoxy-lijm, die je o.a. van Bison en van de Hema hebt - doorzichtig huis, rode dubbele plunjer met zo'n dopje er tussenin voor als je hem niet helemaal gebruikt. Deze:

https://www.bison.nl/nl/product.2283

Nou had ik een flink stuk rotte schors uit mijn hout gepeuterd, dus ik wilde de hele spuit in 1x klaarmaken. Plastic bakje klaargezet (check), roerstaaf aanwezig (check), pigment voorhanden (check), hout drooggeblazen met de verfbrander (check) spuit uit verpakking gehaald en spuitmond afgebroken (check) dus duwen maar zodat de lijm en de harder er uit komen.

Wat ik ook deed, het lukte me niet goed om die spuit leeg te duwen op een paar druppels na. Echt grip kreeg ik er niet op, dus proberen met één hand, met twee handen, andersom tussen de vingers, het leek wel of die lijm verhard was in de spuit.

Maar die had ik pas 3 weken in huis, dus dat was toch niet mogelijk? En als ik de spuit ondersteboven hield, leek een luchtbel zich gemakkelijk door de lijm/harder te verplaatsen.

Nog een keer proberen. Weer lukte het niet om de spuit leger te krijgen.

Tot ik goed keek, en zag dat het rode dopje, dat ik niet wilde gebruiken en waar ik dus niet op gelet had, klem zat tussen de plunjer en de behuizing.....
_O_ :D
  donderdag 30 maart 2017 @ 14:14:30 #254
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_169884909
Tis al een tijd geleden, maar toch:

Het vorige huis dat wij kochten had geen CV ketel, die was namelijk door de (inmiddels ex-)vrouw van de vorige bewoner en haar nieuwe vriend losgehaald en doorverkocht (net zoals de rolluiken en alle inbouwapparatuur uit de keuken) toen duidelijk werd dat het huis vanwege een faillissement moest worden verkocht en dat er gescheiden zou gaan worden.

Enfin. Geen punt, was in de prijs behoorlijk rekening mee gehouden en was al sinds de bezichtiging bekend. Nieuwe CV ketel besteld, iemand geregeld die 'm op zou komen hangen en alles. Aansluiting voor de CV ketel zat op zolder.

In de week na aankoop zijn netjes alle vloeren gelegd, overal geschilderd en alles. de CV ketel zou ergens in de week dat we er echt gingen wonen komen.

We blijven daar de eerste nacht slapen; iik denk 'water is wel handig, als we t toilet willen gebruiken enzo', dus ik draai de hoofdkraan open. Niet veel later begint mijn vrouw vanuit de gang te schreeuwen en te schelden. Had ik blijkbaar gemist dat de aansluiting voor de CV ketel helemaal niet afgedopt was, dus vanaf de zolder liep een mooie fontein naar helemaal door naar beneden. Gelukkig liep het meeste door de gaten waar de leidingen liepen en langs de trap, en niet over t vers gelegde laminaat. dus de schade bleef beperkt tot een paar muren en t plafond van 1 slaapkamer opnieuw schilderen. Maar t werd me wel heel pijnlijk duidelijk dat ik niet echt een natuurlijk talent heb voor klussen ofzo.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_169885246
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:14 schreef MutedFaith het volgende:
We blijven daar de eerste nacht slapen; iik denk 'water is wel handig, als we t toilet willen gebruiken enzo', dus ik draai de hoofdkraan open. Niet veel later begint mijn vrouw vanuit de gang te schreeuwen en te schelden. Had ik blijkbaar gemist dat de aansluiting voor de CV ketel helemaal niet afgedopt was, dus vanaf de zolder liep een mooie fontein naar helemaal door naar beneden. Gelukkig liep het meeste door de gaten waar de leidingen liepen en langs de trap, en niet over t vers gelegde laminaat. dus de schade bleef beperkt tot een paar muren en t plafond van 1 slaapkamer opnieuw schilderen. Maar t werd me wel heel pijnlijk duidelijk dat ik niet echt een natuurlijk talent heb voor klussen ofzo.
Mooi verhaal. Ik heb wel talent voor klussen en daarom boven eens een nieuw zwevend toilet aangelegd. Echter, het bochtje tussen reservoir en pot vergeten zodat bij de eerste testspoeling (kleine spoeling, maar toch) de spoeling vanuit de stortbak, over de vloer uitkwam...mooi via het plafond in het toilet beneden (zelfs een deeltje in pot beneden)....dus zo erg was je niet....
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 30 maart 2017 @ 14:50:33 #256
249105 BillsGate
Kijkt links en rechts
pi_169885463
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:14 schreef MutedFaith het volgende:
Tis al een tijd geleden, maar toch:

Het vorige huis dat wij kochten had geen CV ketel, die was namelijk door de (inmiddels ex-)vrouw van de vorige bewoner en haar nieuwe vriend losgehaald en doorverkocht (net zoals de rolluiken en alle inbouwapparatuur uit de keuken) toen duidelijk werd dat het huis vanwege een faillissement moest worden verkocht en dat er gescheiden zou gaan worden.
...
Toen wij ons huidige huis kochten, hebben we de eerste weken flink geschilderd en de houten vloer laten schuren en lakken. Daarvoor hadden we de radiator in de woonkamer losgekoppeld (en dus het water uit de cv-leidingen laten lopen).
Uiteindelijk hadden we toch warm water nodig, dus toch de cv-ketel maar weer aangezet.

Nadat we overgehuisd waren, eind september, werd het 's avonds toch wat koud. Verwarming aan gezet, maar geen warmte beneden. De ketel bromde flink en op de tweede verdieping werden de radiatoren zo warm dat ze licht gaven, maar de eerste verdieping en de benedenverdieping bleven ijskoud.

Bleek dat onze cv-ketel zolang de stekker erin zit, regelmatig de verwarmingspomp laat draaien (tegen vorst?) en dat dus de pomp een paar weken drooggelopen heeft. Het was een ketel op leeftijd en we wilden hem op den duur toch gaan vervangen, maar zo net na het verbouwen en overhuizen... :{
Wat deed Ctrl+W ook alweer?
  Moderator donderdag 30 maart 2017 @ 20:06:20 #257
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169891560
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 22:19 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Nou, lekker dan _O-
Nieuwe dopies halen dan ;)

Als ik die helm paar uur op moet hebben bv als ik met de bosmaaier bezig ben doe ik aparte gehoorbeschermers op (maar das omdat daar Radio in zit :+ )
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 2 april 2017 @ 20:46:58 #258
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_169956783
Vanavond bezig in de keuken om stuk kaas in de kaasraspmolen te raspen :9
Breekt de handel af :(
En nog stuk kaas wat geraspt moest worden :%
Dus schroef erin gedraaid en de accuboor erop en draaien maar :P
Ging lekker snel dus nog een stukje kaas erin
Alleen was de kaas in de molen zo warm geworden dat het weer aanelkaar was gesmolten _O-
Tip: in eerste versnelling en niet te hard gas geven :+
pi_169958695
met 2800 rpm kaas raspen :)
pi_169963891

Been there, done that, got the pepper.

(ik had een paar eetlepels vol grof gemalen peper nodig, uit een potje is het te fijn gemalen, en geen zin om lang aan de molen te draaien)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  maandag 3 april 2017 @ 11:45:32 #261
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_169967638
Ook in zijn 2 gezet en plankgas O-) :D
  Moderator maandag 3 april 2017 @ 12:10:28 #262
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169968341
_O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169968620
:') :') :') :') :') _O-
melk is goed voor elk
-imikethat
pi_169972016
Yeey ik heb twee niet kloppende gaten in mijn net witgeverfde muur omdat ik zo nodig mijn gitaar alleen boven het trapgat op moest hangen. :')

Nu maar een vierkant plankje zagen, in de kleur van mijn trapreling verven en dat achter de beugel bevestigen om het gat te verbergen. :')

Als ik er nou een achthoek of driehoek van maak lijkt het misschien nog wel alsof het de bedoeling was. :+
  maandag 10 april 2017 @ 09:32:18 #265
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_170122518
Afgelopen zaterdag hout gehaald voor een hekkie (klik) netjes pinnen, snel pinpas in mijn jas want de rij was lang en wilde de 3.80m delen snel weg hebben zodat mensen er geen last van hebben.

Uurtje later lekker zonnetje dus in mijn shirtje aan het klussen, toen had ik een helder moment om nog even nieuwe schroefjes te halen. Ik wil zo langzamerhand overstappen op alles torx. Dus hop snel in de auto naar de winkel. Sta ik in de rij met die schroefjes... ben ik mijn pinpas vergeten...

Uiteindelijk thuis mijn schroefjes geteld en ik had er nog voldoende, maar toch wel erg jammer. Kleine blunder voor een kleine kick van het topic.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  maandag 10 april 2017 @ 12:35:46 #266
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_170125247
Bankje lekker in de zon in elkaar zetten, eigenwijs als ik ben natuurlijk niet naar de handleiding kijken.

Tja, dan past je rugleuning opeens niet. Hele ding weer uit elkaar. Jammer.
Laat die handjes wapperen!
pi_170125437
Klusje aan de auto...

Ik heb lampjes onder m'n spiegels zitten die aan gaan bij ontgrendelen. Daar wou ik led in hebben, had ergens gelezen dat de hele spiegel uit elkaar moest. Dus kap er af glas er uit, motortje gedemonteerd maar kon nog niet vinden hoe ik bij dat kut lampje kwam.

Blijkt dat je de hele spiegel gewoon naar voren toe kan klappen en er dan zo bij kan. :+
pi_170133899
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 12:46 schreef Makrolon het volgende:
Klusje aan de auto...

Ik heb lampjes onder m'n spiegels zitten die aan gaan bij ontgrendelen. Daar wou ik led in hebben, had ergens gelezen dat de hele spiegel uit elkaar moest. Dus kap er af glas er uit, motortje gedemonteerd maar kon nog niet vinden hoe ik bij dat kut lampje kwam.

Blijkt dat je de hele spiegel gewoon naar voren toe kan klappen en er dan zo bij kan. :+
lol :-D
  maandag 10 april 2017 @ 22:24:20 #269
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_170137907
oh, als autoklusblunders ook mogen:

Ik vulde ruitensproeiervloeistof bij. Maar dan wel in t reservoir voor de koelvloeistof. De man van de anwb kon er wel mee lachen, mijn vrouw niet zo.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  Moderator maandag 10 april 2017 @ 22:33:59 #270
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170138299
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 22:24 schreef MutedFaith het volgende:
oh, als autoklusblunders ook mogen:

Ik vulde ruitensproeiervloeistof bij. Maar dan wel in t reservoir voor de koelvloeistof. De man van de anwb kon er wel mee lachen, mijn vrouw niet zo.
_O-
Dat leer je toch bij de rijles (en ruik je toch ook?)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_170139504
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 22:24 schreef MutedFaith het volgende:
oh, als autoklusblunders ook mogen:

Ik vulde ruitensproeiervloeistof bij. Maar dan wel in t reservoir voor de koelvloeistof. De man van de anwb kon er wel mee lachen, mijn vrouw niet zo.
:D

In die categorie heb ik vorige week toiletreiniger (van dat wc-eendspul dat slecht is voor metaal) in het vakje van het spoelglansmiddel van de vaatwasser gedaan. Daar kon mijn vriend dan weer meer om lachen dan ik oO<. In my defense, het zijn allebei blauwe flessen en ze stonden naast elkaar in het kastje.
pi_170141156
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 23:15 schreef Chicolade het volgende:

[..]

:D

In die categorie heb ik vorige week toiletreiniger (van dat wc-eendspul dat slecht is voor metaal) in het vakje van het spoelglansmiddel van de vaatwasser gedaan. Daar kon mijn vriend dan weer meer om lachen dan ik oO<. In my defense, het zijn allebei blauwe flessen en ze stonden naast elkaar in het kastje.
Hoe kom je daar in godsnaam bij???
WC-eend zet ik altijd in de wc. Niet onder het aanrecht.
  Moderator dinsdag 11 april 2017 @ 06:24:44 #273
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170141318
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 23:15 schreef Chicolade het volgende:

[..]

:D

In die categorie heb ik vorige week toiletreiniger (van dat wc-eendspul dat slecht is voor metaal) in het vakje van het spoelglansmiddel van de vaatwasser gedaan. Daar kon mijn vriend dan weer meer om lachen dan ik oO<. In my defense, het zijn allebei blauwe flessen en ze stonden naast elkaar in het kastje.
Hoezo gooi je iets vloeibaars in de vaatwasser? Die tabletten zit alles in tegenwoordig.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_170144949
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 03:03 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Hoe kom je daar in godsnaam bij???
WC-eend zet ik altijd in de wc. Niet onder het aanrecht.
Omdat er in het keukenkastje wel ruimte is, en in die postzegel van een toilet niet :P.

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 06:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hoezo gooi je iets vloeibaars in de vaatwasser? Die tabletten zit alles in tegenwoordig.
Er zit een vrij duidelijk verschil in resultaat met of zonder los spoelglansmiddel en zout, dus ik doe het net zo lief met.
  dinsdag 11 april 2017 @ 13:09:27 #275
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_170145379
Rus giet auto van zijn vrouw vol beton :D

De wedstrijd van de Russische supermarkt Verny heeft niet goed uitgepakt voor de echtgenote van deze man. De vrouw veranderde haar achternaam naar 'Verny' om kans te maken op een geldprijs, nieuwe auto of een appartement in Moskou die de supermarkt uitreikt aan de winnaars. Haar man was daar niet blij mee en stortte haar auto vol met een lading beton :P



http://www.ad.nl/buitenla(...)-vol-beton~a27ad4e8/

:D :D
pi_170184775
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 06:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hoezo gooi je iets vloeibaars in de vaatwasser? Die tabletten zit alles in tegenwoordig.
Die tabletten zijn een aanslag op je riolering. (klonteren etc) Losse poeder of vloeibaar is het beste.
pi_170185441
quote:
12s.gif Op donderdag 13 april 2017 06:28 schreef mien-moeke het volgende:

[..]

Die tabletten zijn een aanslag op je riolering. (klonteren etc) Losse poeder of vloeibaar is het beste.
En de dosering niet aan te passen. Als ik zo'n ding in mn handen heb gehad wil ik alsnog de handen wassen. Niet prettig en duur.
pi_170185578
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 22:24 schreef MutedFaith het volgende:
oh, als autoklusblunders ook mogen:

Ik vulde ruitensproeiervloeistof bij. Maar dan wel in t reservoir voor de koelvloeistof. De man van de anwb kon er wel mee lachen, mijn vrouw niet zo.
Op zich, als het koelvloeistofvriespunt niet te veel stijgt, toch geen punt??
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_170186692
Ik ben er niet vies van om klussen zelf te doen i.p.v. uit te besteden ook al zit ik in een heel ander vak (IT). Zo heb ik samen met mijn schoonvader afgelopen zomer een bijkeuken aan de achterkant gemaakt (m.u.v. het metselwerk).
Destijds had ik vloertegels gehaald, maar op meerdere locaties op moeten halen om er genoeg te krijgen want ik wilde de keuken en toilet later betegelen en had dus aardig wat nodig.

Deze week dus lekker begonnen met de keuken en eerst de open pakjes even opmaken, en daarna met de ongeopende pakjes verder. Blijken de laatstgenoemde 2mm groter te zijn :?
Het is wel gelukt maar heb het maatverschil op moeten lossen in de dikte van de voegen, ik hoop dat het niet al te storend is na het voegen.
Ik neem aan dat het verschil in de tegels zit omdat ze van verschillende plekken komen, vergelijkbaar met een verfbad ofzo.

Een blunder tijdens het metselen van de bijkeuken was dat er een deur met zijlicht inzit en een los raam. De buitenmuur lieten we eerst zetten en daarna zouden we zelf de binnenmuur doen. Dat losse raam stond nog niet op zijn plek op dat moment want die blijft niet zweven in de lucht.
We konden 8 rijen afstapelen omdat we de uitsparing vergeten waren |:(
pi_170187545
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 10:21 schreef sandermans het volgende:
Ik neem aan dat het verschil in de tegels zit omdat ze van verschillende plekken komen, vergelijkbaar met een verfbad ofzo.
Tegels kunnen inderdaad per batch/stuk van grootte verschillen. Dit heeft met uitzetten/krimpen bij het bakken te maken.
Als je dat niet wilt moet je gerectificeerde tegels kopen, die worden na het bakken op maat gezaagd.
Dus niet echt een blunder van jou :)
pi_170187582
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 11:31 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Tegels kunnen inderdaad per batch/stuk van grootte verschillen. Dit heeft met uitzetten/krimpen bij het bakken te maken.
Als je dat niet wilt moet je gerectificeerde tegels kopen, die worden na het bakken op maat gezaagd.
Dus niet echt een blunder van jou :)
Ah oke, goed om te weten voor in de toekomst. :)
pi_170492564
Deze gaat op dit ogenblik over het hele internet.

Jeroentje.
pi_170492664
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 08:38 schreef jpajs het volgende:
Deze gaat op dit ogenblik over het hele internet.

Ze konden niet bij de hoofdkraan?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_170493125
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 08:48 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Ze konden niet bij de hoofdkraan?
The woman with the steam vacuum is the tenant of this low income apartment with her two children. They reported a leaking bathroom sink to their landlord. The landlord, a Persian female, calls in a Mexican self-appointment plumber named Wilmer. Wilmer is the kind of cheap labor that cuts corners to try and save money.

It should come as no surprise, in this desperate part of town, that buildings are not up to code. This means, in order to shut the water off for this one apartment, the entire building's water would have to be shut down. The apartment complex requires a $150 fee to be paid every 30 minutes the water is turned off. The shut off valves and water heaters are behind locked doors and are only accessible by the complex staff. This is obviously a flawed system compared to the ideal of each apartment having separate shut off valves. The landlord is far too cheap to do anything about it.

Wilmer tried to please the cheap landlord by repairing the leak with the water still on, in an effort to save $150. He gets underneath the sink and unleashes a 90PSI torrent of steaming hot water (don't worry, the minion slippers are fine). All in all, two apartments were ruined, the tenants had to vacate the apartment for repair, and the landlord lost money.

All hiring and decisions were exclusively between the landlord and plumber. I recorded this video to document the damage, holding the landlord accountable for her mistake in hiring this person, as well as to capture the epic moment of failure.
Je raekt an de dinge geweun.
  PR/Manusje van alles woensdag 26 april 2017 @ 09:59:53 #285
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_170493676
Dan spoor je toch ook niet als loodgieter.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_170495280
quote:
10s.gif Op woensdag 26 april 2017 09:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Dan spoor je toch ook niet als loodgieter.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 09:28 schreef Messina het volgende:
self-appointment plumber
;)
  maandag 29 mei 2017 @ 18:10:07 #288
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_171305762
Genius _O-
Laat die handjes wapperen!
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 19:17:24 #289
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_171308181
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:17 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Hoe krijg je het voor elkaar _O-
Dat zou jij als vakidioot toch moeten kunnen uitleggen :P
pi_171308794
quote:
:') grappig filmpje wel, maar echt dit soort mensen moeten het aan een pro overlaten,

Geen flauw idee wat ze daar deden, maar goed kan het nooit zijn :)

Vermoed dat er wat dingen in serie staan daar :')

[ Bericht 6% gewijzigd door kree op 29-05-2017 20:12:51 ]
Do what you love, love what you do!
pi_171310204
"I wired it exactly the way it was"... En daar ging hij al de mist in.

Je moet het bedraden zoals het hoort.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_171310624
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:44 schreef Resistor het volgende:
"I wired it exactly the way it was"... En daar ging hij al de mist in.

Je moet het bedraden zoals het hoort.
Haha mooi hè. Echt wat je af en toe tegenkomt als pro..... ik verbaas me nergens meer over onderhand.

Tis opzich ook nog wel gevaarlijk. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik een opneuker krijg door gewoon dingen die niet goed gedaan zijn. Of niet op de juiste manier.
Do what you love, love what you do!
pi_171310953
Echt daar kan ik wel pissed of over worden.

Noem ff bv niet goed aangedraaide schroefjes of aderhulsjes die dan niet goed onder de klem zitten maar bv erboven.


Als ik daar kom om een storing te zoeken dan ga ik er nl wel vanuit dat dat ok is gedaan.


Helaas kun je namelijk gewoon geen storing vinden als je alles spanningsvrij maakt.


Maargoed let daar nu wel meer op als het krachtstroom is 63A of meer zonder aardlek enzo dan check ik het wel even beter voor ik er bij in de buurt kom met mn vingers. :)
Do what you love, love what you do!
pi_171315469
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 21:08 schreef kree het volgende:
Echt daar kan ik wel pissed of over worden.

Noem ff bv niet goed aangedraaide schroefjes of aderhulsjes die dan niet goed onder de klem zitten maar bv erboven.


Als ik daar kom om een storing te zoeken dan ga ik er nl wel vanuit dat dat ok is gedaan.


Helaas kun je namelijk gewoon geen storing vinden als je alles spanningsvrij maakt.


Maargoed let daar nu wel meer op als het krachtstroom is 63A of meer zonder aardlek enzo dan check ik het wel even beter voor ik er bij in de buurt kom met mn vingers. :)
adereindhulzen? Als ik de draad gewoon zo hard mogelijk aan draai is het toch goed :'(
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_171316158
hahaha het is een beetje het gevoel wat je moet hebben, helaas krijg ik nog wel eens dingen van mensen die dat niet hebben.

En heb niet echt heel veel zin om elke keer onder stroom te staan door die onkunde.
:')
Do what you love, love what you do!
pi_171419738
7 weken geleden hebben we 10 nieuwe binnen deuren besteld. Alles moest nodig vervangen worden. Mijn vader is timmerman en heeft meerdere keren gevraagd of we de goede maten wel hadden genomen...
Afgelopen week zijn de deuren geleverd. Vandaag beginnen met afhangen, blijkt dat we toch 2 verkeerd hebben gemeten...😂
Hoe ik dat aan mijn vader ga vertellen weet ik nog niet.

Meteen telefonisch 2 nieuwe besteld, levertijd nu 8 weken... 😫
pi_171424969
Net terug van de huisartsenpost. Als slot van het aanpakken van onze hobbykamer moesten we nog een klein stukje tapijt snijden. Ik had een restje bewaard, dus eindelijk gingen we aan de slag. Bij letterlijk de allerlaatste haal, schiet het stanleymes uit en mijn man trekt een mooie streep van zo'n 6 cm lang en 1 cm diep op zijn enkel.

Halfuurtje bij de HP en twee mooie hechtigen later, zitten we nu figuurlijk gesproken onze wonden te likken. Morgen maar afmaken.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  Moderator zaterdag 3 juni 2017 @ 19:53:39 #299
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_171425449
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 19:34 schreef Essebes het volgende:
Net terug van de huisartsenpost. Als slot van het aanpakken van onze hobbykamer moesten we nog een klein stukje tapijt snijden. Ik had een restje bewaard, dus eindelijk gingen we aan de slag. Bij letterlijk de allerlaatste haal, schiet het stanleymes uit en mijn man trekt een mooie streep van zo'n 6 cm lang en 1 cm diep op zijn enkel.

Halfuurtje bij de HP en twee mooie hechtigen later, zitten we nu figuurlijk gesproken onze wonden te likken. Morgen maar afmaken.
_O- :{

Even snel een stukje tapijt er uit halen ;)
pi_171425685
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 19:53 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

_O- :{

Even snel een stukje tapijt er uit halen ;)
Nee, op maat snijden om erin te leggen. Maar het resultaat is hetzelfde. Alles ligt er nu nog net zo bij als direct na de snede. Morgen gaan we die kamer pas weer in. :-)
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 20:15:43 #301
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171425981
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 19:34 schreef Essebes het volgende:
Net terug van de huisartsenpost. Als slot van het aanpakken van onze hobbykamer moesten we nog een klein stukje tapijt snijden. Ik had een restje bewaard, dus eindelijk gingen we aan de slag. Bij letterlijk de allerlaatste haal, schiet het stanleymes uit en mijn man trekt een mooie streep van zo'n 6 cm lang en 1 cm diep op zijn enkel.

Halfuurtje bij de HP en twee mooie hechtigen later, zitten we nu figuurlijk gesproken onze wonden te likken. Morgen maar afmaken.
listige uitspraak na de gebeurtenissen van vandaag :X.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')