Waarschijnlijk niet nee, hetzelfde als grafiekjes, welke maar over een paar geselecteerde groep gemaakt zijn!quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dus niet representatief voor het hele volk zoals Bram propageert.
En als je het afzet tegen kiesgerechtigden in de EU haal je de 1% niet eens.quote:
Ik vraag mij af of Nederlanders bepaalde (interne) beslissingen wensen te laten bepalen door mede Europeanen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:56 schreef Montagui het volgende:
[..]
En als je het afzet tegen kiesgerechtigden in de EU haal je de 1% niet eens.
Kan me niet voorstellen dat de EU zich laat gijzelen door 1%. "Regel dat Mark", zullen ze zeggen.
Maakt voor mij geen fluit uit het begin is gemaakt denk ik?quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:56 schreef Montagui het volgende:
[..]
En als je het afzet tegen kiesgerechtigden in de EU haal je de 1% niet eens.
Kan me niet voorstellen dat de EU zich laat gijzelen door 1%. "Regel dat Mark", zullen ze zeggen.
Andere landen hoeven helemaal niets te doen. Die hebben het verdrag al geratificeerd.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:10 schreef john2406 het volgende:
[..]
Maakt voor mij geen fluit uit het begin is gemaakt denk ik?
Het is nu aan andere landen wat te doen ermee, of er iets mee gedaan word is nog maar de vraag, maar volgens mij heerst er veel onvrede en niet alleen in Nederland vermoed ik?
Dat bedoel ik niet als er een volgend ding ter discussie staat zouden die er wel eens iets mee kunnen gaan doen, ze hebben immers gezien of het voorbeeld ervan gehad dan.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Andere landen hoeven helemaal niets te doen. Die hebben het verdrag al geratificeerd.
Vergeet niet dat de initiators van het referendum hun eigen agenda (Oekraïne kan ons niets schelen) pas een aantal dagen voor het referendum hebben toegegeven. Dán kan je er pas op inspringen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:08 schreef Ridocar het volgende:
Sprong is een beetje te laat. Als 'ie het echt oneerlijk vond had 'ie veel eerder kunnen roepen dat dit referendum niet klopt. Nu lijkt het gewoon op achterafgehuil.
Uiteraard. Daarom zal voor de EU het verdrag ook blijven zoals het er ligt en is het aan NL in hoeverre zij (mogelijk alleen voor zichzelf) daar een aanpassing in willen laten verwerken.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:04 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of Nederlanders bepaalde (interne) beslissingen wensen te laten bepalen door mede Europeanen.
Elk land heeft nog steeds zijn eigen belangen en agenda's.
Een prachtig pleidooi. Hulde.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:49 schreef Peachbird het volgende:
Wij het volk verwerpen de gehele associatie in meerderheid, wij het volk hebben niet gestemd om oekraine niet in de EU te laten komen daar hier volgens de politiek uberhaupt geen sprake van was, wij stemden weloverwegend en goed ingelezen over de inhoud en hebben hier een overweldigend NEE op geantwoord ondanks extreme tegenwerking, propaganda en corruptie'. Dit is geen wenkend signaal, het is een eis.
Tevens kan men het wel raadgevend noemen, het is een volksraadpleging om het even in perspectief te brengen. De regering van natiestaat nederland zit er voor nederland, niet voor de EU en al helemaal niet voor george soros (bekend van steun aan hillary, oprichter van demonstraties tegen trump, "lekken" van panama papers en meer van dat soort economic hitman gedrag)
Als de regering haar schijn wilt ophouden ons te vertegenwoordigen zou ze er goed aan doen om de meerderheid van het volk te volgen in haar respectievelijk besluit van afwijzing jegens het associatie verdrag.
Zoniet komt er een afrekening die zijn weerga niet kent met als eindresultaat het einde van de PVDA, VVD, Groen links en al helemaal D66.
Fout. Een klein onderdeel van het volk heeft gestemd om de wet tot goedkeuring te verwerpen. Die wet ging over een klein gedeelte van het associatieverdrag.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:49 schreef Peachbird het volgende:
Wij het volk verwerpen de gehele associatie in meerderheid,
quote:wij het volk hebben niet gestemd om oekraine niet in de EU te laten komen daar hier volgens de politiek uberhaupt geen sprake van was, wij stemden weloverwegend en goed ingelezen over de inhoud en hebben hier een overweldigend NEE op geantwoord ondanks extreme tegenwerking, propaganda en corruptie'. Dit is geen wenkend signaal, het is een eis.
Nog meer gebrabbel. Zoals gezegd van totale afwijzing van het verdrag is nooit sprake geweest.quote:Tevens kan men het wel raadgevend noemen, het is een volksraadpleging om het even in perspectief te brengen. De regering van natiestaat nederland zit er voor nederland, niet voor de EU en al helemaal niet voor george soros (bekend van steun aan hillary, oprichter van demonstraties tegen trump, "lekken" van panama papers en meer van dat soort economic hitman gedrag)
Als de regering haar schijn wilt ophouden ons te vertegenwoordigen zou ze er goed aan doen om de meerderheid van het volk te volgen in haar respectievelijk besluit van afwijzing jegens het associatie verdrag.
Zoniet komt er een afrekening die zijn weerga niet kent met als eindresultaat het einde van de PVDA, VVD, Groen links en al helemaal D66.
Onsamenhangend gelul gebaseerd op lucht.quote:
Vind je dat echt?quote:
Ik ben altijd erg gecharmeerd van een pleidooi recht uit het hart.quote:
Dat vind ik altijd weer fijn om te lezen, die zelfkennis. Het mocht ook wel eens gezegd.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Onsamenhangend gelul gebaseerd op lucht.
Kletspraat. Inhoud is waar het allemaal om gaat. De post van Peachbird staat simpelweg vol onwaarheden.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:12 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik ben altijd erg gecharmeerd van een pleidooi recht uit het hart.
De inhoud hoeft niet perse te kloppen. En dat kan wat betreft deze zaken ook niet.
Ik heb ook graag dat mensen hun mening verkondigen, maar liefst met een bepaalde redelijkheid. Een aantal punten in het betoog zijn in dit topic al meerdere keren ontkracht, als je dat dan toch zegt is dat in mijn ogen geen betoog uit het hart.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:12 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik ben altijd erg gecharmeerd van een pleidooi recht uit het hart.
De inhoud hoeft niet perse te kloppen. En dat kan wat betreft deze zaken ook niet.
We moeten niet pretenderen dat we de wijsheid in pacht hebben in deze. Daar is het veel te complex voor. Er bestaat ook geen universele waarheid natuurlijk.
Dat kan natuurlijk wel. Uit het hart. Niet uit de hersenen misschien.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:15 schreef hhh38 het volgende:
als je dat dan toch zegt is dat in mijn ogen geen betoog uit het hart
Heb je zelf nog ergens een mening over of blijft het bij het quoten van halfbakken posts zonder er iets aan toe te voegen?quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:17 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk wel. Uit het hart. Niet uit de hersenen misschien.
Maar dat is de realiteit. Anders is een topic 10 posts lang en dan zijn we het (alweer) eens.
Jazeker. Over bijna alles. Wat zou je willen weten?quote:
Antwoord hier op bijvoorbeeld:quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:24 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Jazeker. Over bijna alles. Wat zou je willen weten?
quote:Op zaterdag 9 april 2016 17:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat een bizarre gedachtegang. Het hele punt van democratie is juist dat iedereen altijd recht van spreken heeft.
Wat wil je er verder aan doen? Alleen mensen die hebben gestemd toelaten tot dit topic? Belachelijk.
Wat betekent dat concreet? Waarom zou je het er niet over mogen hebben?quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:27 schreef Molurus het volgende:
Bart2002 heeft wel een punt: als je niet hebt gestemd kun je toch nauwelijks klagen over de uitslag.
Ik snap niet hoe je bij dat laatste komt. Iedereen is welkom als hij of zij zich niet al te agressief gedraagt. Maar dat ging over dat ik beweerde dat als je niet gestemd hebt dat je dan ook niet over het resultaat moet zeuren en dat je over de stemming an sich geen recht van spreken hebt. Dat is een democratisch principe. Het zou kunnen dat je daar nog nooit van gehoord hebt maar het is toch echt zo.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |