quote:De organisatie van het Olympisch Kwalificatie Toernooi (OKT) voor waterpolovrouwen in Gouda heeft het speelschema bekendgemaakt. De Nederlandse dames spelen hun poulewedstrijden in het Groenhovenbad allemaal om 18.30 uur. Er van uitgaande dat Nederland zich plaatst voor de (beslissende) kwartfinales, spelen ze die wedstrijd zaterdag 26 maart sowieso om 16.00 uur (i.v.m. tv).
quote:Arno Havenga selecteerde de volgende speelsters voor het toernooi in Gouda: Debby Willemsz, Laura Aarts, Yasemin Smit, Lieke Klaassen, Dagmar Genee, Amarens Genee, Maud Megens, Nomi Stomphorst, Sabrina van der Sloot, Isabella van Toorn, Marloes Nijhuis, Vivian Sevenich en Leonie van der Molen.
Arno Havenga: “Ik heb er voor gekozen om dezelfde speelsters te selecteren als voor het EK in Belgrado. De ploeg is klaar voor de stage met USA van komende week en zal deze dagen de laatste stappen zetten naar volledige scherpte en fitheid voor het OKT. We hebben er uiteraard zin in en rekenen op geweldige steun van ons thuispubliek. Onze supporters kunnen ons helpen om een fantastisch toernooi te spelen.”
Ja man.. Ben BOOSquote:Op vrijdag 8 april 2016 20:18 schreef heywoodu het volgende:
Lekker opzettelijk je wedstrijdje verliezen en dan nog penalties nodig hebben om te winnen. Hopen dat die stinkfransen alles dik verliezen in Rio.
Vind ik niet, de vrouwen zouden kans gehad hebben om hoog te eindigen. De mannen niet.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:18 schreef roos85 het volgende:
Ik vind dit eigenlijk nog zuurder van bij de vrouwen
Heb alleen de strafworpen kunnen zien. Dan is het helemaal triest. Echt doodzonde.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:17 schreef noodgang het volgende:
Erg jammer!! Ze hadden de hele wedstrijd de overhand
Tot de laatste minuten van q4 stond Nederland constant op voorsprong. Helemaal op het einde hadden ze zelfs nog de winnende kunnen/moeten makenquote:Op vrijdag 8 april 2016 20:24 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heb alleen de strafworpen kunnen zien. Dan is het helemaal triest. Echt doodzonde.
Jeetje. Arme Mark ook.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:26 schreef noodgang het volgende:
[..]
Tot de laatste minuten van q4 stond Nederland constant op voorsprong. Helemaal op het einde hadden ze zelfs nog de winnende kunnen/moeten maken
Als ze nou gewoon in de groepsfase uit het toernooi gemieterd worden kun je de rest nog wel kijkenquote:Op vrijdag 8 april 2016 20:26 schreef Riofan83 het volgende:
Het zit ook echt niet mee ... de voetbalsters komen 1 goal tekort, de waterpolovrouwen komen 1 wedstrijd tekort en de waterpolomannen 1 penalty.
Rio wordt rustig op deze manier. Teamsporten zijn juist altijd zo leuk om te volgen, maar nu met die vieze rotfransen hoef ik niks meer van dat waterpolo te zien.
Dat hoop ik zo hequote:Op vrijdag 8 april 2016 20:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als ze nou gewoon in de groepsfase uit het toernooi gemieterd worden kun je de rest nog wel kijken
quote:
Nederlanders ook niet. Maar toch was het zo mooi geweestquote:Op vrijdag 8 april 2016 21:20 schreef Mark het volgende:
[..]![]()
Wees maar niet bang, die Fransen spelen niets klaar in Rio
Wie weet hoe de NL mannen hadden kunnen verrassen (net als de dames destijds), oke goud was onhaalbaar.. Maar wellicht hadden ze iets moois kunnen wegzetten.quote:Op vrijdag 8 april 2016 21:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nederlanders ook niet. Maar toch was het zo mooi geweest
Niet belangrijk. Had Oranje er graag gezien.quote:Op vrijdag 8 april 2016 21:20 schreef Mark het volgende:
[..]![]()
Wees maar niet bang, die Fransen spelen niets klaar in Rio
Een ploeg die opzettelijk verliest in de laatste poulewedstrijd... dan ben je imo de olympische spelen niet waard. Ik had het echt prachtig gevonden als ze ingemaakt waren, wat ook leek te gebeuren.quote:Op vrijdag 8 april 2016 23:02 schreef superniger het volgende:
Heerlijk dit. Iedereen MAD op de Fransen. XD
Nederland heeft het helemaal zelf weggegeven. Wees daar maar boos op.
Dat men ook internationaal volle bak voor Nederland was vandaag (op Totallympics in elk geval de Italianen, Canadezen, Serviërs etc) zegt wel genoegquote:
2x de eerste reserve. Nu nog een team dat wegvalt.quote:Op zondag 10 april 2016 18:26 schreef kavu het volgende:
Echt zuur .. 2 x 5e plek voor de waterpolo mannen en vrouwen .. het is allemaal net niet
Misschien een gevalletje Meldoniumquote:Op zondag 10 april 2016 18:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2x de eerste reserve. Nu nog een team dat wegvalt.
Voor de Russinnen zou dat kunnen, de mannen helaas nietquote:
Die deden dat voor het toernooi alquote:Op maandag 11 april 2016 00:10 schreef Mark het volgende:
[..]
Voor de Russinnen zou dat kunnen, de mannen helaas niet
Stiekem wel een uitstekende post van een Fransman op een ander forumquote:Op dinsdag 12 april 2016 18:22 schreef Nattekat het volgende:
http://www.waterpolo.nl/c(...)/23967/#.Vw0gk8l1HqA
En niet eens een Nederlands initiatief.
quote:Anyway, I didn't want to do it, but here, there are a few points.
- France hasn't stolen anything or anyone. Games were won fair and square.
- Let's not pretend for a second that Canada tried its utmost to win that game. The first candaian scorer didn' display any kind of joy when he scored his first goal, quite the contrary actually. David Hart is full of shit here. Canada was not a synonym of "honesty" and "integrity", they were simplly worse at sucking it.
- Calling for sanctions against teams not showing "honesty" and "integrity" ? Fine, let's start by Canada then... Oh well, what about these soccer teams already qualified that field a second string for their last pool stage game ? What about Spain's basketball team in London (France did suffer from that one btw) ? What about ?... It's a can of worns. Everybody knows it.
- Let's have some perspective here. France is far from a water polo powerhouse . We are talking about a team that didn't qualifie for the olympics during 24 years. A team that almost failed constantly to even qualifie for an euro championship during 20 years. Are you really expected these guys to work their ass off during such a game when:
a) They are already qualified for the next round
b) They have to play the most important game of their life the next day
c) Winning, almost certainly means they will miss the oportunity of their life
Really, seriously ?
Het is wel de manier waarop ze Nederland te grazen hebben genomen; minder vermoeid zijn.quote:Op woensdag 13 april 2016 14:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Stiekem wel een uitstekende post van een Fransman op een ander forum
[..]
quote:Op dinsdag 12 april 2016 18:22 schreef Nattekat het volgende:
http://www.waterpolo.nl/c(...)/23967/#.Vw0gk8l1HqA
En niet eens een Nederlands initiatief.
Ja, maar dat is niet "te grazen nemen", maar gewoon logisch nadenken. Als jij waarschijnlijk je enige kans ooit krijgt om je voor de Spelen te plaatsen ga je in zo'n wedstrijd daarvoor toch ook niet volle bak voor de winst wat dan resulteert in een veel zwaardere tegenstander (op papier) de volgende dag? Die kans krijg je waarschijnlijk één keer en dan doe je wat je kan om die kans zo groot mogelijk te maken.quote:Op woensdag 13 april 2016 14:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is wel de manier waarop ze Nederland te grazen hebben genomen; minder vermoeid zijn.
En verder zie ik weinig redenen waarom Frankrijk er meer recht op zou hebben dan een Canada, Nederland of Spanje. Nederland heeft Spanje en Canada verslagen, dan zijn ze vast wat sterker dan velen denken. Nederland heeft toch ook niet expres bagger gespeeld om maar fitter tegen Canada te kunnen spelen?
quote:Bondscoach Robin van Galen: ,,Ik wil niet als een slechte verliezer overkomen, maar die Fransen hebben het niet echt sportief gespeeld. Ik ben bij die wedstrijd na twee perioden weggelopen, zo erg was het. Ze schoten nog net niet in eigen doel... Ik weet dat er bij de Spelen in Londen badmintonners zijn gediskwalificeerd, omdat ze liever wilden verliezen dan winnen. Misschien krijgt dit ook nog een staartje. Het is in ieder geval goed dat we ons best hebben gedaan om vijfde te worden.''
En een gratis schopje OS, want hier gaat nog wat gebeurenquote:De algemeen directeur van de Nederlandse zwembond KNZB, Jan Kossen, zegt het 'sympathiek' van de Canadezen te vinden dat ze aan de bel trekken. Zelf zal de KNZB een afwachtende houding innemen, aldus Kossen. ,,Als dit tot een disciplinaire straf voor de Fransen zal leiden, is Nederland als eerste reserve de eerste belanghebbende. Dan lijkt het ons niet gepast om er nu vol in te gaan. Het is ook beter als anderen hier tegen protesteren.''
Als het IOC de lijn van London 2012 doortrekt, is het over en uit voor Frankrijk. Daar zijn ook spelers gediskwalificeerd omdat ze expres verloren.quote:Op vrijdag 15 april 2016 14:25 schreef TheVulture het volgende:
Het zou wel van ballen getuigen als ze die Fransen aanpakken
twitter:RobSchoof twitterde op donderdag 21-04-2016 om 09:57:13FINA-directeur Cornel Marculescu stelt dat hij „nog nooit zoiets heeft gezien" als de wanprestatie van Frankrijk op OKT. @oranjewaterpolo reageer retweet
Absoluutquote:Op vrijdag 15 april 2016 14:25 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb meer een nare bijsmaak dat Frankrijk zich op deze manier heeft geplaatst.quote:Op donderdag 21 april 2016 10:47 schreef heywoodu het volgende:
Dat wordt een naar bijsmaakje als ze op die manier naar Rio gaan, maar goed.
Tja, ik heb een vermoeden dat Nederland hetzelfde gedaan zou hebben in die situatie en als ze dat niet gedaan zouden hebben was dat bijzonder dom geweest.quote:Op donderdag 21 april 2016 10:48 schreef roos85 het volgende:
[..]
Ik heb meer een nare bijsmaak dat Frankrijk zich op deze manier heeft geplaatst.
Welk bijsmaakje? Van alle ploegen op het OKT zijn zij het hardst geraakt door de Fransen, ook als ze niet vijfde waren geworden.quote:Op donderdag 21 april 2016 10:47 schreef heywoodu het volgende:
Dat ze dan alleen naar de Spelen mogen omdat een ander team gestraft wordt voor het maximaliseren van hun kans.quote:Op donderdag 21 april 2016 10:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Welk bijsmaakje? Van alle ploegen op het OKT zijn zij het hardst geraakt door de Fransen, ook als ze niet vijfde waren geworden.
En nu mochten ze niet naar de Spelen door een wanprestatie van een ander team.quote:Op donderdag 21 april 2016 10:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat ze dan alleen naar de Spelen mogen omdat een ander team gestraft wordt voor het maximaliseren van hun kans.
Ze zullen dan misschien niet op 100% maar op 80% hebben gespeeld, maar ik geloof niet dat Van Galen het zou toestaan hoe de Fransen hebben gespeeld.quote:Op donderdag 21 april 2016 10:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tja, ik heb een vermoeden dat Nederland hetzelfde gedaan zou hebben in die situatie en als ze dat niet gedaan zouden hebben was dat bijzonder dom geweest.
Frankrijk speelde voor Nederlandquote:Op donderdag 21 april 2016 10:52 schreef roos85 het volgende:
[..]
Ze zullen dan misschien niet op 100% maar op 80% hebben gespeeld, maar ik geloof niet dat Van Galen het zou toestaan hoe de Fransen hebben gespeeld.
Eigenlijk moeten ze de laatste poulewedstrijd(en) allemaal tegelijk spelen. Maar goed, achteraf makkelijk lullen
Nee, ze mochten uiteindelijk vooral niet naar de Spelen omdat ze in de kwartfinale onderuit gingen ondanks echt heel veel kansen om het wél te winnen. Tegen een team waar ze korte tijd eerder op het EK overigens ook al van verloren.quote:Op donderdag 21 april 2016 10:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En nu mochten ze niet naar de Spelen door een wanprestatie van een ander team.
Die Fransman op dat andere forum heeft je iets te veel gehersenspoeld
De ploeg zal de hele vlucht naar Rio wel een potje jankenquote:Op donderdag 21 april 2016 10:47 schreef heywoodu het volgende:
Ik vrees inderdaad dat Van Galen, of welke Nederlandse coach dan ook, dat niet zou toestaan. Het zit wat dat betreft niet in de Nederlandse sportmentaliteit om voor zo groot mogelijke kansen te gaan als het ook maar een beetje ten koste van sportivitieit gaat, helaas.quote:Op donderdag 21 april 2016 10:52 schreef roos85 het volgende:
[..]
Ze zullen dan misschien niet op 100% maar op 80% hebben gespeeld, maar ik geloof niet dat Van Galen het zou toestaan hoe de Fransen hebben gespeeld.
Eigenlijk moeten ze de laatste poulewedstrijd(en) allemaal tegelijk spelen. Maar goed, achteraf makkelijk lullen
Dat niet natuurlijkquote:Op donderdag 21 april 2016 10:56 schreef Mark het volgende:
[..]
De ploeg zal de hele vlucht naar Rio wel een potje janken
Ja en dan had Nederland tegen Canada gespeeld in de wedstrijd waar het allemaal om ging, dat was ook niet zomaar gewonnen. Uiteindelijk ligt het hele "we gaan niet naar Rio" echt bij de Nederlandse ploeg, niet bij de Franse ploeg.quote:Op donderdag 21 april 2016 11:09 schreef Nattekat het volgende:
Je onderschat nu de effecten die één dag niet spelen kunnen hebben op een ploeg. Waterpolo is een gigantisch zware sport, er is een hele goede reden voor dat er maar 4x8 minuten worden gespeeld.
Als je de hele week al voluit bent gegaan en aan het begin van de wedstrijd Frankrijk gewoon helemaal weg speelt (feit), dan komt uiteindelijk de vermoeidheid in het spel. Frankrijk had met die extra rustdag een gigantisch voordeel en wist zich terug te knokken. Daar komt dan een gelijkspel uit. Ik weet gewoon bijna zeker dat Frankrijk dat ene puntje extra nooit had gehad als ze wel ietwat hun best hadden gedaan tegen Canada.
En datzelfde Canada is door Nederland later ook verslagen. Dubieus natuurlijk, maar het is wel gebeurd.
En feit is natuurlijk dat een land dat zo speelt niet op de Spelen thuis hoort, en dat zeg ik niet omdat Nederland vijfde is.
Dat is een meningquote:Op donderdag 21 april 2016 11:09 schreef Nattekat het volgende:
En feit is natuurlijk dat een land dat zo speelt niet op de Spelen thuis hoort
Frankrijk had Canada niet verslagen.quote:Op donderdag 21 april 2016 11:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja en dan had Nederland tegen Canada gespeeld in de wedstrijd waar het allemaal om ging, dat was ook niet zomaar gewonnen. Uiteindelijk ligt het hele "we gaan niet naar Rio" echt bij de Nederlandse ploeg, niet bij de Franse ploeg.
En jij dacht er precies hetzelfde over tot n.b. een Fransman je overtuigdequote:
Helemaal mee eens. "Wat als Frankrijk..."quote:Op donderdag 21 april 2016 11:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iets te veel 'wat als's in dit verhaal.
Als de vrouwen hetzelfde hadden gedaan toen zij een sterke tegenstander konden ontlopen, was ik daar ook niet blij mee geweest. Gelukkig is Nederland gewoon een eerlijk landquote:Op donderdag 21 april 2016 11:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. "Wat als Frankrijk..."
Nederland had Frankrijk moeten verslaan en dan was er niks aan de hand.
Ik dacht er inderdaad hetzelfde over, tot iemand met argumenten kwam waar ik het, na enig rustig nadenken, gewoon mee eens ben
Dit even aanvullen:quote:Op donderdag 21 april 2016 10:34 schreef TheArt het volgende:
twitter:RobSchoof twitterde op donderdag 21-04-2016 om 09:57:13FINA-directeur Cornel Marculescu stelt dat hij „nog nooit zoiets heeft gezien" als de wanprestatie van Frankrijk op OKT. @oranjewaterpolo reageer retweet
quote:“We will probably get a decision no later than the end of May because we need to go through the process,” he said.
“Normally for the next place you would take the ranking which would be the team who placed number five.
“I have never heard about something like that but we have to look at it in the proper way.
“In tournaments like that when you play seven games every game is important.
“A team can have a good day and a team can have a bad day.
“We’ve never been put in a situation like this.”
Ik zou het vooral erg kinderachtig vinden, of het nou van de Canadezen afkomt of dat je als Nederlander op Frankrijk gaat lopen afgeven of wat dan ook.quote:Op vrijdag 15 april 2016 14:25 schreef TheVulture het volgende:
Gelukkig maar.quote:Op donderdag 21 april 2016 10:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik vrees inderdaad dat Van Galen, of welke Nederlandse coach dan ook, dat niet zou toestaan. Het zit wat dat betreft niet in de Nederlandse sportmentaliteit om voor zo groot mogelijke kansen te gaan als het ook maar een beetje ten koste van sportivitieit gaat, helaas.
Dat zou beter zijn geweest idd.quote:Ze hadden het gewoon als in het handbal moeten doen, met groepen waar de top-2 zich plaatste voor de Spelen, zonder gekke kruisfinales.
Eensquote:Op donderdag 21 april 2016 11:09 schreef Nattekat het volgende:
Je onderschat nu de effecten die één dag niet spelen kunnen hebben op een ploeg. Waterpolo is een gigantisch zware sport, er is een hele goede reden voor dat er maar 4x8 minuten worden gespeeld.
Als je de hele week al voluit bent gegaan en aan het begin van de wedstrijd Frankrijk gewoon helemaal weg speelt (feit), dan komt uiteindelijk de vermoeidheid in het spel. Frankrijk had met die extra rustdag een gigantisch voordeel en wist zich terug te knokken. Daar komt dan een gelijkspel uit. Ik weet gewoon bijna zeker dat Frankrijk dat ene puntje extra nooit had gehad als ze wel ietwat hun best hadden gedaan tegen Canada.
En datzelfde Canada is door Nederland later ook verslagen. Dubieus natuurlijk, maar het is wel gebeurd.
En feit is natuurlijk dat een land dat zo speelt niet op de Spelen thuis hoort, en dat zeg ik niet omdat Nederland vijfde is.
quote:De FINA, de wereldzwembond, neemt geen maatregelen tegen de Franse waterpoloërs. Dat betekent dat de Fransen naar de Olympische Spelen in Rio de Janeiro mogen en Oranje eerste reserve blijft.
Het Franse team zou op het recente OKT in Triëst moedwillig een wedstrijd hebben laten lopen om in de volgende ronde een gunstigere loting te hebben. Door het ruime verlies tegen Canada werd namelijk het sterke Spanje ontlopen.
Ten koste van Nederland plaatste Frankrijk zich voor de Spelen.
Op verzoek van Canada stelde de zwembond een onderzoek in naar het gedrag van de Fransen. "Er is besloten geen actie te ondernemen naar aanleiding van de beschuldigingen rondom de wedstrijd Frankrijjk-Canada", zo meldt de FINA in een verklaring.
"Daarmee is de zaak gesloten, zonder verdere consequenties."
Inderdaad.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |