Misschien lag het wel aan die van mij hoor, was een Laphroaig-bier met een hele nare overheersende whiskysmaak. Terwijl ik ook van whisky houd.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:35 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Meh. Een aantal van de lekkerste bieren die ik gehad heb waren 17, 18, of zelfs 32 procent.
Waarschijnlijk was dat bier met strorum bij de après-skiquote:Op vrijdag 8 april 2016 14:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Misschien lag het wel aan die van mij hoor, was een Laphroaig-bier met een hele nare overheersende whiskysmaak. Terwijl ik ook van whisky houd.
Wat heb je met 32% gedronken? Dat kun je moeilijk nog bier noemen.
Misschien heb je wel gewoon een wansmaak.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:41 schreef Kaas- het volgende:
Ik moet hier echt tegen protesteren. Bij bier van boven de 8% gaat de alcoholsmaak helemaal niet overheersen. De meest smaakvolle bieren zitten boven de 10% en het is dan niet de wat mindere alcoholsmaak die het zo heerlijk rijk maakt.
Mijn punt was meer dat het aan het bier kan liggen. Ik vind de alcoholsmaak in een Rochefort 10 vervelender dan in een Reparationsbayer Director's Cut van 17%quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Misschien lag het wel aan die van mij hoor, was een Laphroaig-bier met een hele nare overheersende whiskysmaak. Terwijl ik ook van whisky houd.
Tactical Nuclear Penguin van Brewdog.quote:Wat heb je met 32% gedronken? Dat kun je moeilijk nog bier noemen.
Ah, dat verhaal ken ik ja. Al is het (vind ik) geen bier meer als je het destilleert.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:45 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Mijn punt was meer dat het aan het bier kan liggen. Ik vind de alcoholsmaak in een Rochefort 10 vervelender dan in een Reparationsbayer Director's Cut van 17%
[..]
Tactical Nuclear Penguin van Brewdog.
Je drinkt het eerder uit een whiskyglaasje dan een pul. Het hangt een beetje in het midden tussen drank en bier.
Duitsers maken al lang iets dat Eisbock heet. Door bier te bevriezen halen ze het water er uit en krijg je sterk bier in de winter. Zit meestal tussen de 10 en 15.
Dit was een, ehh, overtreffende trap. Heb zo ook eens Sink the Bismarck van 41% gedronken (Brewdog's antwoord op de Duitsers in een soort van wapenwedloop qua sterk bier. Duitsers wonnen aan het einde met iets dat hard richting de 60% ging. Gekkenwerk.) wat ook niet verkeerd was. De Penguin was echter lekkerder.
Ah yes. "Ik hoef het niet dus het is pretentieus."quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:45 schreef KoosVogels het volgende:
Geef mij maar gewoon een normale Heineken of Jupiler van de tap. Beetje pretentieus lopen doen met die speciaalbagger.
Geuzes kunnen ook erg sterk smaken maar komen echt bijna nooit boven de 8 %.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:41 schreef Kaas- het volgende:
Ik moet hier echt tegen protesteren. Bij bier van boven de 8% gaat de alcoholsmaak helemaal niet overheersen. De meest smaakvolle bieren zitten boven de 10% en het is dan niet de wat mindere alcoholsmaak die het zo heerlijk rijk maakt.
Ik hoef geen vrouwen. Ergo, vrouwen zijn pretentieus.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:48 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Ah yes. "Ik hoef het niet dus het is pretentieus."
Gesproken als een ware plebejer.
Ik denk dat we het hier allemaal wel over eens kunnen zijn.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:48 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik hoef geen vrouwen. Ergo, vrouwen zijn pretentieus.
Die supersterke waren eenmalig omdat het te duur was om te blijven maken. De Penguin en Bismarck van 32 en 41 procent komen af en toe in batches op de markt. Kwestie van op de site van Brewdog kijken of bij een goede speciaalbier kijken of ze hem ergens hebben staan. Maar dan ben je er wel veel meer voor kwijt.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ah, dat verhaal ken ik ja. Al is het (vind ik) geen bier meer als je het destilleert.
Hoe kom je aan die hele sterke? Wil wel eens proberen.
Een beetje hbo'er dient daar gewoon vandaan te blijven idd.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:45 schreef KoosVogels het volgende:
Geef mij maar gewoon een normale Heineken of Jupiler van de tap. Beetje pretentieus lopen doen met die speciaalbagger.
quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk dat we het hier allemaal wel over eens kunnen zijn.
Recent nog een avond vol op gegaan op een feestje in Delft.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:48 schreef Rezania het volgende:
AH pilsner? Neem dan Schultenbrau als een eckte eckte!
Die zou ik dan we niet hoeven.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:50 schreef Kowloon het volgende:
Ik heb nog een Boon Mariage Parfait uit 2005.
Je hebt een punt.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk dat we het hier allemaal wel over eens kunnen zijn.
Zijn vrouwen dat overigens wel echt.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:48 schreef Rezania het volgende:
[..]
En een boze politieagent.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:50 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Recent nog een avond vol op gegaan op een feestje in Delft.
Edit: Oh dat weet je, kwam je toen nog tegen
Gaat je niks aanquote:Op vrijdag 8 april 2016 14:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maak je gebruik van push-up-bh's en/of make-up?
quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:48 schreef Rezania het volgende:
[..]
De Mariage Parfait is niet eens zo zuur. Of bedoel je omdat hij al zo lang ligt? Dat laatste kan prima, is nog tot 2030 ofzo houdbaar.quote:
Bier moet bitter zijn.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:53 schreef Rezania het volgende:
Zuur bier.Hou sowieso niet van zuur, blegh.
Dit klopt ook wel.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:49 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Een beetje hbo'er dient daar gewoon vandaan te blijven idd.
Dit specifieke type ken ik niet, maar Boon is over het algemeen wel echt heel zuur en na wat extra jaren helemaal.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:53 schreef Kowloon het volgende:
[..]
De Mariage Parfait is niet eens zo zuur. Of bedoel je omdat hij al zo lang ligt? Dat laatste kan prima, is nog tot 2030 ofzo houdbaar.
Een beetje WO'er drinkt jou er makkelijk uit, zeker als het op pils aankomt.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit klopt ook wel.
Een beetje WO'er trekt een overhemd aan en gooit daar een trui overheen, en gaat dan speciaalbier snuffelen in een cafe dat authentiek oogt, maar dat helemaal niet is. De hipster onder de kroegen, zeg maar.
Whehehe.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit klopt ook wel.
Een beetje WO'er trekt een overhemd aan en gooit daar een trui overheen, en gaat dan speciaalbier snuffelen in een cafe dat authentiek oogt, maar dat helemaal niet is. De hipster onder de kroegen, zeg maar.
Zeg het ze Kaas-!quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:53 schreef Kaas- het volgende:
Wie aan Disana komt, komt aan mij mensen. Deze mooie vrouw zal niet het onderwerp van plaagstootjes zijn. Potverdrie.
Zonde van het geld, die speciaalbieren.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:45 schreef KoosVogels het volgende:
Anders ga je op ze zitten?quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:53 schreef Kaas- het volgende:
Wie aan Disana komt, komt aan mij mensen. Deze mooie vrouw zal niet het onderwerp van plaagstootjes zijn. Potverdrie.
quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Zonde van het geld, die speciaalbieren.
Oke, en nu?quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:55 schreef Rezania het volgende:
[..]
Een beetje WO'er drinkt jou er makkelijk uit, zeker als het op pils aankomt.
Inderdaad. Gewoon al die kleine ambachtelijke brouwerijtjes failliet laten gaan en zo een stukje cultuur wegvagen ten behoeve van de Heineken-kapitalisten. Go Robin, je zegt eindelijk weer eens iets zinnigs.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik ben stoer, want ik kan hard zuipenquote:Op vrijdag 8 april 2016 14:55 schreef Rezania het volgende:
[..]
Een beetje WO'er drinkt jou er makkelijk uit, zeker als het op pils aankomt.
Hahahaquote:Op vrijdag 8 april 2016 14:56 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Inderdaad. Gewoon al die kleine ambachtelijke brouwerijtjes failliet laten gaan en zo een stukje cultuur wegvagen ten behoeve van de Heineken-kapitalisten. Go Robin, je zegt eindelijk weer eens iets zinnigs.
Heinekenquote:Op vrijdag 8 april 2016 14:56 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Inderdaad. Gewoon al die kleine ambachtelijke brouwerijtjes failliet laten gaan en zo een stukje cultuur wegvagen ten behoeve van de Heineken-kapitalisten. Go Robin, je zegt eindelijk weer eens iets zinnigs.
Not sure if serious.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ongeveer op hetzelfde niveautje van 'Ik wil enkel pils, speciaalbier is pretentieus!'quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik ben stoer, want ik kan hard zuipen
Dat gevoel kreeg ik eerlijk gezegd ook bij die post.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik ben stoer, want ik kan hard zuipen
Speciaalbier is misschien wel lekker, maar wel een beetje overrated natuurlijk. Uiteindelijk gaat het toch om de alcohol.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:58 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ongeveer op hetzelfde niveautje van 'Ik wil enkel pils, speciaalbier is pretentieus!'
Bij Robin is het altijd heerlijk om z'n woorden tegen hem te gebruiken. Daar hij zich al het leed in de wereld aantrekt en zichzelf dagelijks tegenspreekt.quote:
Wel één van de grootste brouwerijen ter wereld en dat spul smaakt overal te wereld hetzelfde. Heb ik toch wel wat respect voor.quote:
Overal op de wereld is dat spul niet te zuipen inderdaad.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:59 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wel één van de grootste brouwerijen ter wereld en dat spul smaakt overal te wereld hetzelfde. Heb ik toch wel wat respect voor.
Wat? Nee man, wat lul je nou? Als het om de alcohol ging stopte ik wel een wodka geweekte tampon in mijn aars.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Speciaalbier is misschien wel lekker, maar wel een beetje overrated natuurlijk. Uiteindelijk gaat het toch om de alcohol.
Dat klopt. Maar je moet je niet verlagen tot het niveau van dergelijk volk.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:58 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ongeveer op hetzelfde niveautje van 'Ik wil enkel pils, speciaalbier is pretentieus!'
Jouw smaak is irrelevant vergeleken met hun bedrijfsvoering en kwaliteitscontrole.quote:Op vrijdag 8 april 2016 15:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Overal op de wereld is dat spul niet te zuipen inderdaad.
Komt vechten dan, omhooggevallen WO'er.quote:Op vrijdag 8 april 2016 15:00 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar je moet je niet verlagen tot het niveau van dergelijk volk.
Je moet ze gewoon op hun smoel slaan.
Mijn pis smaakt overal ter wereld hetzelfde (neem ik aan). Respect.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:59 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wel één van de grootste brouwerijen ter wereld en dat spul smaakt overal te wereld hetzelfde. Heb ik toch wel wat respect voor.
Helemaal niet.quote:Op vrijdag 8 april 2016 15:01 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Mijn pis smaakt overal ter wereld hetzelfde. Respect.
Dit dus, whehe.quote:Op vrijdag 8 april 2016 15:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Overal op de wereld is dat spul niet te zuipen inderdaad.
Ja, wel lief zijn tegen robin hoor. Die doet enorm zijn best om fair te zijn tegen de wereld.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:59 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Bij Robin is het altijd heerlijk om z'n woorden tegen hem te gebruiken. Daar hij zich al het leed in de wereld aantrekt en zichzelf dagelijks tegenspreekt.
Gelukkig kan hij er wel tegen, anders zou ik het niet doen.
Heel knap ja. Had een keer een programma gezien over hoe ze die smaak consistent houden. Alle brouwerijen sturen bier naar Amsterdam en daar wordt het getest door professionele proevers en personeel uit de fabrieken en als het bier uit Mexico of Japan niet identiek is aan het Amsterdamse wordt vanuit hier, dáár de batch afgekeurd. Tof om te zien.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:59 schreef Rezania het volgende:
[..]
Zoete bierlimonade.quote:Op vrijdag 8 april 2016 15:02 schreef Kowloon het volgende:
Volgens Pietverdriet is Heineken een van de betere pilseners.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |