Nee, je zegt het echt fout.quote:Op vrijdag 8 april 2016 01:10 schreef Euribob het volgende:
[..]
De productie plus het inkomen min de uitgaven. Ookwel bekend als de definitie voor het BNP.
Ach, als ingenieur (in spéquote:Op vrijdag 8 april 2016 01:09 schreef Kowloon het volgende: Wel schrijnend dat ik als econoom hier eigenlijk geen uitleg over kan geven.
Business as usual.quote:Op vrijdag 8 april 2016 01:16 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ja, maar Euribob zet ons vakgebied weer te kakken en dan lig ik wakker.
Uiteraard. Allemaal verschillende disciplines. Voor het strafrecht kun je bijvoorbeeld denken aan wanneer de hoogte van een straf (en de daarbijkomende kosten) in verhouding staan tot de financiële opbrengsten die je er mee wint door preventie e.d. Ook voor belastingrecht heeft elke maatregel kosten en baten die je dan weer kunt optellen en vergelijken.quote:
BBP uitrekenen is wel wat fundamenteler eigenlijk. Zeg maar zoiets als een civieltechnisch ingenieur die geen basis mechanica uit kan leggen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 01:16 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ach, als ingenieur (in spé) kan ik je ook amper uitleg geven over straaljagers bijvoorbeeld. Je kunt niet alles weten, zeker tegenwoordig niet.
Oké, dan is het erg.quote:Op vrijdag 8 april 2016 01:20 schreef Kowloon het volgende:
[..]
BBP uitrekenen is wel wat fundamenteler eigenlijk. Zeg maar zoiets als een civieltechnisch ingenieur die geen basis mechanica uit kan leggen.
In spe is zonder accent, want komt uit het Latijn. Zelfde geldt voor "per se" en een "pre" (bij sollicitaties).quote:Op vrijdag 8 april 2016 01:16 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ach, als ingenieur (in spé) kan ik je ook amper uitleg geven over straaljagers bijvoorbeeld. Je kunt niet alles weten, zeker tegenwoordig niet.
Bij per se twijfelde ik vroeger altijd.quote:Op vrijdag 8 april 2016 01:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
In spe is zonder accent, want komt uit het Latijn. Zelfde geldt voor "per se" en een "pre" (bij sollicitaties).
Gelukkig kan ik basis mechanica dan weer wel uitleggen.quote:
Volgende keer zal ik het scheef zetten.quote:Op vrijdag 8 april 2016 01:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
In spe is zonder accent, want komt uit het Latijn. Zelfde geldt voor "per se" en een "pre" (bij sollicitaties).
Mijn ervaring is dat je accenten bij buitenlandse uitdrukkingen meestal beter weg kunt laten, de zeldzame keer dat het dan toch Frans blijkt te zijn overleef je wel.quote:Op vrijdag 8 april 2016 01:23 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Bij per se twijfelde ik vroeger altijd.
Ik zou dat niet meer kunnen. Had verdomme al moeite met een veer bij biofysica laatst.quote:Op vrijdag 8 april 2016 01:24 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Gelukkig kan ik basis mechanica dan weer wel uitleggen.Dat hebben ze er echt goed in geramd bij civiel.
Cursief bedoel je? Fijn.quote:Op vrijdag 8 april 2016 01:24 schreef Rezania het volgende:
[..]
Volgende keer zal ik het scheef zetten.
Ote boe?quote:Op vrijdag 8 april 2016 01:26 schreef Kaas- het volgende:
Mijn fascinatie voor spelling begon al vroeg. Mijn moeder heeft nog altijd het briefje bewaard dat ik in groep 2 schreef met allerlei verschillende opties om 'o ooo' (wat je zegt als je schrikt, als in oeeee) te schrijven en vroeg haar om het dilemma op te lossen, want welke schrijfwijze was nou correct?
Weet het nog altijd niet.
Arme moeder van jou. Eerst dat soort dingen, dan ook nog homo, en dan ook nog economie gaan studeren.quote:Op vrijdag 8 april 2016 01:26 schreef Kaas- het volgende:
Mijn fascinatie voor spelling begon al vroeg. Mijn moeder heeft nog altijd het briefje bewaard dat ik in groep 2 schreef met allerlei verschillende opties om 'o ooo' (wat je zegt als je schrikt, als in oeeee) te schrijven en vroeg haar om het dilemma op te lossen, want welke schrijfwijze was nou correct?
Weet het nog altijd niet.
Dat is ook een op het oog wat lastig woord ja. Maar heel logisch als je denkt 'hallo, we hebben het hier niet over de trein?', in welk geval je wel een extra s zou gebruiken.quote:
En niet eens in Groningen. Potverdeurie.quote:Op vrijdag 8 april 2016 01:28 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Arme moeder van jou. Eerst dat soort dingen, dan ook nog homo, en dan ook nog economie gaan studeren.
Volgens mij is "express" geen Nederlands woord, dus dan hoef je niet te twijfelen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 01:29 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat is ook een op het oog wat lastig woord ja. Maar heel logisch als je denkt 'hallo, we hebben het hier niet over de trein?', in welk geval je wel een extra s zou gebruiken.
Deze organisatietechniek vorige week nog besproken bij organisatiesociologie.quote:In 3002, the Professor was temporarily replaced as CEO of the company by That Guy, a businessman defrostee from the 1980s. Using the ruthless 80's business tactics, he applied a new business stratagem that focused more on reworking the image of Planet Express than on actually delivering packages. Although Planet Express, rebranded "PlanEx inc.", actually was less productive under the leadership of That Guy, he was successful in convincing the competition that they were a serious competitor and he agreed to sell the company to MomCorp's delivery branch so Mom could gut the company and eliminate it as a competitor. But the resurgence of That Guy's boneitis, allowed Fry to stop the takeover and control of the company returned to the Professor.
BBP gaat van 100 naar 105quote:Op vrijdag 8 april 2016 01:28 schreef Euribob het volgende:
Ik heb besloten dat ik me niet aan semantische discussies over economische termen ga wagen.
Hihi.quote:Op vrijdag 8 april 2016 01:28 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Arme moeder van jou. Eerst dat soort dingen, dan ook nog homo, en dan ook nog economie gaan studeren.
EUR is wel beste uni voor economie.quote:Op vrijdag 8 april 2016 01:29 schreef Euribob het volgende:
[..]
En niet eens in Groningen. Potverdeurie.
Je pik krimpt.quote:Op vrijdag 8 april 2016 01:30 schreef Kaas- het volgende:
[..]
BBP gaat van 100 naar 105
"De economie krimpt"
Uhm nee, hij wordt groter
"Ja, hij krimpt van 100 naar 105"
Dus wordt hij toch groter godverdomme?
"Nee nee, ik doe niet aan semantische discussies"
quote:Op vrijdag 8 april 2016 01:30 schreef Kaas- het volgende:
[..]
BBP gaat van 100 naar 105
"De economie krimpt"
Uhm nee, hij wordt groter
"Ja, hij krimpt van 100 naar 105"
Dus wordt hij toch groter godverdomme?
"Nee nee, ik doe niet aan semantische discussies"
Vervelend voor je.quote:Op vrijdag 8 april 2016 01:32 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat doet 'ie inderdaad wanneer ik economische uitspraken hoor die incorrect zijn.
Na ieder hoogconjunctuur komt een laagconjunctuur ja.quote:
Dat is alleen als je in business cycles gelooft.quote:Op vrijdag 8 april 2016 01:33 schreef Rezania het volgende:
[..]
Na ieder hoogconjunctuur komt een laagconjunctuur ja.
Ik heb al eens op dat dak gefeest trouwens. Klom toen vanaf het grote dak via trappen aan de zijkant naar het dak van dat kleinere gedeelte dat er nog weer een verdieping boven op staat, viel, en heb daar een deuk in m'n scheenbeen aan overgehouden.quote:Op vrijdag 8 april 2016 01:32 schreef Kowloon het volgende:
Dit wordt wel tof overigens:
http://www.volkskrant.nl/(...)delsgebouw~a4277170/
[ afbeelding ]
Daar ga ik overheen lopen. Thanks voor link.quote:Op vrijdag 8 april 2016 01:32 schreef Kowloon het volgende:
Dit wordt wel tof overigens:
http://www.volkskrant.nl/(...)delsgebouw~a4277170/
[ afbeelding ]
Hahaquote:Op vrijdag 8 april 2016 01:33 schreef Rezania het volgende:
[..]
Na ieder hoogconjunctuur komt een laagconjunctuur ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |