Dit referendum ging over iets specifieks. Heb je ook een bron voor je claim dat dat getal hoger ligt?quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:48 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk veel hoger. Goed dat er in ieder geval naar gekeken wordt. Referenda zijn ervoor om specifieke wetten te behandelen, niet om algemene onvrede te uiten.
Wat bedoel je precies? Wie had geen antwoord en wie had de tijd?quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:48 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Omdat men geen antwoord heeft. En men had de tijd.
Ook. Het gaat over meer dan dit.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:48 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk veel hoger. Goed dat er in ieder geval naar gekeken wordt. Referenda zijn ervoor om specifieke wetten te behandelen, niet om algemene onvrede te uiten.
Exact. Net alsof je in ieders hoofd kan kijken waarom ie stemt.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit referendum ging over iets specifieks. Heb je ook een bron voor je claim dat dat getal hoger ligt?
En, los daarvan.. wat dan nog? Talloze mensen stemmen uit protest tijdens de tweede kamer verkiezingen.
Nu verbaasd zijn over zo'n "nee"? Het zat er duidelijk aan te komen. Dan zal je als politiek een duidelijk antwoord moeten hebben. Dat heeft men niet.mquote:Op vrijdag 8 april 2016 14:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies? Wie had geen antwoord en wie had de tijd?
Dat is geen probleem, mensen mogen stemmen met elk denkbaar idee in hun achterhoofd. Maar dit gaat om initiatiefnemers.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit referendum ging over iets specifieks. Heb je ook een bron voor je claim dat dat getal hoger ligt?
En, los daarvan.. wat dan nog? Talloze mensen stemmen uit protest tijdens de tweede kamer verkiezingen.
Nee, juist niet! Het is veel lager, er moet nog minstens 1 nul bij maar ik dacht dat dit wel duidelijk genoeg was, mijn fout.quote:
Er is geen misbruik. Dit is democratie. En ik heb niets met de initiatiefnemers.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:52 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat is geen probleem, mensen mogen stemmen met elk denkbaar idee in hun achterhoofd. Maar dit gaat om initiatiefnemers.
De tweede kamerverkiezingen zijn geen referendum. Ik vind dat er gewoon kritisch naar het hele proces moet worden gekeken, misbruik is nooit goed.
Nogmaals, waarom nu pas, na de uitslag? Als er een volmondig ''ja'' uitgekomen was, heb ik zo het vermoeden dat dit allemaal niet in gang gezet was. Dat is in mijn ogen net zo goed misbruik maken van het recht, want het is moedwillig een referendum(uitslag) tegenwerken.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:52 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat is geen probleem, mensen mogen stemmen met elk denkbaar idee in hun achterhoofd. Maar dit gaat om initiatiefnemers.
De tweede kamerverkiezingen zijn geen referendum. Ik vind dat er gewoon kritisch naar het hele proces moet worden gekeken, misbruik is nooit goed.
Mag ik, mag ik?quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:54 schreef Straatcommando. het volgende:
Nogmaals, waarom nu pas, na de uitslag?
Je hebt zelfs de bonus panama papers gewonnenquote:Op vrijdag 8 april 2016 14:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mag ik, mag ik?![]()
Eh, omdat ze hadden verwacht dat het opkomstpercentage niet zou worden gehaald en het niet geldig zijn van het raadgevend 'referendum' hen beter uitkwam dan het ongeldig trachten te verklaren via een juridisch proces?
Ga ik door voor de koelkast?
quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je hebt zelfs de bonus panama papers gewonnen
Waarom is het geen misbruik? Er bestaat het risico op een glijdende schaal, dan kan straks over elke wet maar weer een referendum aangevraagd worden omdat boze mensen graag hun anti-regering/EU sentiment willen laten blijken.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:53 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Er is geen misbruik. Dit is democratie. En ik heb niets met de initiatiefnemers.
Het lijkt er toch vrij sterk op dat er wel misbruik is. Als je het associatieverdrag onbelangrijk vindt is het een vals voorwendsel als je doet alsof het associatieverdrag erg belangrijk is en je daarom een referendum wil.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:53 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Er is geen misbruik. Dit is democratie. En ik heb niets met de initiatiefnemers.
Eh, 1 kleine correctie (sorry maar voordat je het weet gaat het ja-kamp hiermee aan de haal), het waren honderdduizenden handtekeningen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nogmaals, waarom nu pas, na de uitslag? Als er een volmondig ''ja'' uitgekomen was, heb ik zo het vermoeden dat dit allemaal niet in gang gezet was. Dat is in mijn ogen net zo goed misbruik maken van het recht, want het is moedwillig een referendum(uitslag) tegenwerken.
En.. so what? Al hadden de initiatiefnemers het referendum aangevraagd omdat ze zich dan de koning te rijk voelde. Het zijn die tienduizenden handtekeningen die er daadwerkelijk voor gezorgd hebben dat het referendum er kwam! Dus al die stemmen, handtekeningen kunnen allemaal de prullenbak in omdat de intentie van de initiatiefnemers je niet aanstond
Dat is godverdomme een burgerrecht, mafkees. Zolang aan de voorwaarden van de referendumwet gedaan wordt, mag dat. Het is niet alsof elke jandoedel een referendum kan uitschrijven en er genoeg handtekeningen voor kan krijgen. Zo wel, leeft het blijkbaar voldoende onder de bevolking.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Waarom is het geen misbruik? Er bestaat het risico op een glijdende schaal, dan kan straks over elke wet maar weer een referendum aangevraagd worden omdat boze mensen graag hun anti-regering/EU sentiment willen laten blijken.
Ik zou zeggen, ga lekker op het malieveld protesteren.
Ja zulke mierenneukerts zijn dat wel blijkbaar.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Eh, 1 kleine correctie (sorry maar voordat je het weet gaat het ja-kamp hiermee aan de haal), het waren honderdduizenden handtekeningen.
Dat hebben wij jou nu al een keer of 8 proberen uit te leggen: omdat 450 000 mensen hun handtekening plaatsen op basis van de letterlijke tekst en niet op basis van wat mogelijk een extra motief was en omdat miljoenen mensen tegen stemden op basis van de letterlijke tekst en niet op basis van iets anders.quote:
Waar heb ik het over een prullenbak? Als die initiatiefnemers worden aangeklaagd verandert de uitslag van het referendum niet toch?quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nogmaals, waarom nu pas, na de uitslag? Als er een volmondig ''ja'' uitgekomen was, heb ik zo het vermoeden dat dit allemaal niet in gang gezet was. Dat is in mijn ogen net zo goed misbruik maken van het recht, want het is moedwillig een referendum(uitslag) tegenwerken.
En.. so what? Al hadden de initiatiefnemers het referendum aangevraagd omdat ze zich dan de koning te rijk voelde. Het zijn die tienduizenden handtekeningen die er daadwerkelijk voor gezorgd hebben dat het referendum er kwam! Dus al die stemmen, handtekeningen kunnen allemaal de prullenbak in omdat de intentie van de initiatiefnemers je niet aanstond
Hoe definieer je of een individu iets 'belangrijk' of 'onbelangrijk' vindt? Dat zijn zeer subjectieve begrippen, daar kun je nooit een wet op loslaten.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:57 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het lijkt er toch vrij sterk op dat er wel misbruik is. Als je het associatieverdrag onbelangrijk vindt is het een vals voorwendsel als je doet alsof het associatieverdrag erg belangrijk is en je daarom een referendum wil.
Ik ben niet tegen referenda, een prima burgerrechtquote:Op vrijdag 8 april 2016 14:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is godverdomme een burgerrecht, mafkees. Zolang aan de voorwaarden van de referendumwet gedaan wordt, mag dat. Het is niet alsof elke jandoedel een referendum kan uitschrijven en er genoeg handtekeningen voor kan krijgen. Zo wel, leeft het blijkbaar voldoende onder de bevolking.
Dat is een aanname.quote:Op vrijdag 8 april 2016 15:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat hebben wij jou nu al een keer of 8 proberen uit te leggen: omdat 450 000 mensen hun handtekening plaatsen op basis van de letterlijke tekst en niet op basis van wat mogelijk een extra motief was en omdat miljoenen mensen tegen stemden op basis van de letterlijke tekst en niet op basis van iets anders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |