SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2016 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door La_Tramposa op 09-04-2016 10:16:12 ]Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Maar heeft hij die selfies ook nog ergens gepubliceerd? Of zijn ze allemaal mislukt
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Ha, de sig van LT en van mij beginnen allebei met "Ik hou"![]()
In het kader lekker belangrijk... maar het viel me ineens op
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Het is knap dat het hem lukt om die snelheid te halen en dan ook nog eens selfies te maken. Maar buiten dat vind ik het vooral smakeloos, potentieel gevaarlijk en ook wel respectloos. Een beetje dezelfde categorie als de malloten die bij een bergetappe mee gaan rennen
Vorig jaar in Boston was er iemand die de eerste paar km met de kopgroep meeliep (en daarna instortte en net onder de 3 uur finishte). Hij wilde zijn zoontje thuis laten zien dat hij in dezelfde wedstrijd liep als de Kenianen. Dat is nog wel ludiek. Maar dan selfies gaan maken vind ik echt niet kunnen.![]()
Mjah, beetje dubbel... Op deze manier is het nog ludiek geweest en als je niemand tot last bent, ok.
Maar je wil natuurlijk niet dat opeens tig mensen dit gaan doen, of als hij was gevallen, of etc...
Kan me beiden kanten iig wel voorstellen
Ondertussen trouwens "De geboren renner" aan het lezen van Christopher McDougall.
Best een leuk boek (oa over het hardloopvolk de Tahamura, een indianenstam uit Mexico). Maar daarin komt vooral ook de noodzaak van hardloopschoenen in hun huidige vorm naar boven... Het feit dat blessures niet afnemen, maar juist toenemen met de ontwikkeling van de schoen. Over de correlatie tussen uitgave aan schoenen (dure schoenen) en blessures.
Natuurlijk kunnen overal weer vragen bij worden gesteld, geven mensen niet gewoon meer uit wanneer ze last hebben van blessures in de hoop deze in de toekomst te voorkomen? Wordt er wel gecorrigeerd voor het aantal hardlopers? Etc.
Het idee is dat de mens gemaakt is om hard te lopen, de voet dus optimaal ontwikkeld is. En je door alles op te vangen met je schoen, en je voet te ontzien, deze zwakker wordt... onnatuurlijk gaat worden en dat zich doorwerkt in blessures.
Dus begin ik er toch over te denken... ik loop nu heerlijk op de Nike Lunaracer. Een hele dunne hardloopschoen, ook de HM mee gelopen... Ik heb ook een schoen met meer demping en daar krijg ik idd meer last van lijkt het (beide op hetzelfde moment en op basis van dezelfde metingen aangeschaft). Wie weet is het zo gek nog niet, minimale demping... minimale correctie (volgens het boek niet nodig voor 95 vd 100 mensen), etc...
Wat is jullie idee hierover, ervaringen?
Wat is jullie ervaring hiermee? Kan me voorstellen dat m
[ Bericht 67% gewijzigd door m0ridin op 07-04-2016 14:49:43 ]![]()
Startnummer voor de 10EM van Antwerpen binnen! Of in ieder geval het mailtje waarmee het werkelijke nummer nog in Antwerpen opgehaald moet worden.. Beetje omslachtig is het wel.
Maargoed, in de eerste wave ingedeeld. Had ik niet verwacht eigenlijk. Een gemiddelde van hopelijk 12 km/u is toch niet veel sneller dan het gemiddelde?![]()
Sneller dan het gemiddelde zeker wel, bij grote wedstrijden. Bij de dam tot dam is pagina 53 van de 107 pagina's ongeveer 1u33/1u34. Nou is de mediaan natuurlijk niet hetzelfde als het gemiddelde, maar het zal ook niet heel veel verschillen. Net boven de 10km/u dus.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:42 schreef DavetheNL het volgende:
Startnummer voor de 10EM van Antwerpen binnen! Of in ieder geval het mailtje waarmee het werkelijke nummer nog in Antwerpen opgehaald moet worden.. Beetje omslachtig is het wel.
Maargoed, in de eerste wave ingedeeld. Had ik niet verwacht eigenlijk. Een gemiddelde van hopelijk 12 km/u is toch niet veel sneller dan het gemiddelde?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Oh oké. Dat had ik niet verwacht eigenlijk.. Zeker gezien ik nog steeds loop als een waterbuffel.. Leuk weetje wel, streelt het ego stiekem een beetjequote:Op donderdag 7 april 2016 14:45 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Sneller dan het gemiddelde zeker wel, bij grote wedstrijden. Bij de dam tot dam is pagina 53 van de 107 pagina's ongeveer 1u33/1u34. Nou is de mediaan natuurlijk niet hetzelfde als het gemiddelde, maar het zal ook niet heel veel verschillen. Net boven de 10km/u dus.![]()
![]()
Tja, voor de meesten van ons zijn er altijd mensen sneller en mensen langzamerquote:Op donderdag 7 april 2016 14:51 schreef DavetheNL het volgende:
[..]
Oh oké. Dat had ik niet verwacht eigenlijk.. Zeker gezien ik nog steeds loop als een waterbuffel.. Leuk weetje wel, streelt het ego stiekem een beetjeJe kunt zelf kiezen wat je referentiekader is. Het verschil tussen 10km/u en 12km/u is natuurlijk ook niet zo groot als het verschil tussen 12km/u en bijna 22km/u waarin Gebreselassie de 10EM heeft gelopen
Dus gewoon focussen op jezelf en hoeveel jij nog kunt verbeteren. Als je nog loopt als een waterbuffel is daar vast nog genoeg progressie mogelijk
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ja maar dan moet je die 12km/u nog wel eerst halen hequote:Op donderdag 7 april 2016 14:51 schreef DavetheNL het volgende:
[..]
Oh oké. Dat had ik niet verwacht eigenlijk.. Zeker gezien ik nog steeds loop als een waterbuffel.. Leuk weetje wel, streelt het ego stiekem een beetje![]()
![]()
N.a.v. de Rotterdam Marathon lees ik net dit:Lekker dan... Waar laat ik dan nu m'n tas?quote:Er zijn geen kluisjes, je kunt je tas (op eigen risico) achterlaten bij de tassenafgifte. Dit moet je tijdens je inschrijving hebben aangevraagd. Je krijgt hiervoor dan een label aan je startnummer. Nabestelling is niet mogelijk.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Laat me raden, voor die onbewaakte tassenafgifte moet je ook nog betalen zeker?quote:Op donderdag 7 april 2016 14:56 schreef Guppyfriend het volgende:
N.a.v. de Rotterdam Marathon lees ik net dit:
[..]
Lekker dan... Waar laat ik dan nu m'n tas?
Nu moet er wel een supporter / tassendrager met je mee..Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
quote:Op donderdag 7 april 2016 14:56 schreef Guppyfriend het volgende:
N.a.v. de Rotterdam Marathon lees ik net dit:
[..]
Lekker dan... Waar laat ik dan nu m'n tas?quote:Op zondag 10 april is er beperkte kleedgelegenheid beschikbaar voor deelnemers aan de NN Marathon Rotterdam en de 1/4 Marathon Rotterdam. Hier kun je tevens je tas (zonder waardevolle spullen) op eigen risico achterlaten. De kleedgelegenheid is alleen toegankelijk voor deelnemers bij het tonen van het startnummer.![]()
Oh. Nog niet verder gelezenquote:maar hopen dat dat goed gaat dan. Ik vind het toch maar een slechte service hoor, van zo'n enorm evenement. De vorige keer dat ik daar liep, was het beter geregeld.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik heb geen supporterquote:Op donderdag 7 april 2016 14:59 schreef Guard het volgende:
[..]
Laat me raden, voor die onbewaakte tassenafgifte moet je ook nog betalen zeker?
Nu moet er wel een supporter / tassendrager met je mee..
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Duitse loopjes
quote:During the accreditation you will not only be given your start documents but also the official Haspa Marathon Kit Bag and a sticker with your start number printed on it. Please place the sticker on the marked field on the kit bag straight away.
The official Kit Bag Drop-Off station is located in hall A2. You have the chance to drop off your bag before the start on Sunday, April 17 2016 starting at 7:00 am and pick them up again until 5 pm. Please use the official Haspa Marathon Kit Bag exclusively and plan enough time for the drop off before the start. Please keep in mind that the organiser cannot be held responsible or liable for any loss or damage of personal valuables. We therefore recommend that you only use the Haspa Kit Bag for a change of clothes.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ja da's dan ook wel zo.quote:Op donderdag 7 april 2016 13:54 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja nouja enigszins onhandig is het natuurlijk wel, aangezien hij ook zomaar op zijn bek kan gaan en dan de hele voorhoede van het veld in de problemen komt, en je weet niet wat er gebeurt als meer mensen dit gaan doen. Maar ja, ik vind het op zich ook wel grappig en het is niet de eerste keer dat iemand zijn paar seconds of fame wil pakken in een grote tv-marathon..Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ook niet...quote:Op donderdag 7 april 2016 15:07 schreef Guard het volgende:
[..]
Dan heb je vast ook geen tassendrager...[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Niemand van hier die gaat kijken ofzo dan?quote:Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Murmeli misschien toch?
Maar anders kun je nog je waardevolle spullen in een NS-kluisje laten en de rest van je spullen in de omkleedtent.. Of toch op goed vertrouwen alles in die tent, heb ik met de CPC wel gedaan.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Klopt helemaal. Een topper zal ik ook nooit worden, daarvoor train ik niet fanatiek genoeg en ben ik ook veel te laat voor begonnen met lopen. Loop pas een 1,5 jaar serieuzer. Vanaf het moment dat ik na 8 jaar eindelijk af was van slepende judo blessures. Zolang ik progressie blijf maken en geen nieuwe blessures oploop ben ik al tevredenquote:Op donderdag 7 april 2016 14:54 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Tja, voor de meesten van ons zijn er altijd mensen sneller en mensen langzamerJe kunt zelf kiezen wat je referentiekader is. Het verschil tussen 10km/u en 12km/u is natuurlijk ook niet zo groot als het verschil tussen 12km/u en bijna 22km/u waarin Gebreselassie de 10EM heeft gelopen
Dus gewoon focussen op jezelf en hoeveel jij nog kunt verbeteren. Als je nog loopt als een waterbuffel is daar vast nog genoeg progressie mogelijk
![]()
![]()
Touché! Al lijkt mij 6 seconden per km sneller dan op een HM redelijk realistisch. Ach, anders een mooi doel voor volgend jaar.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:55 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Ja maar dan moet je die 12km/u nog wel eerst halen he![]()
Zouden jullie 4 dagen voor een eerste halve marathon nog een duurloop doen? Lijkt me niet heel handig toch?Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Nee, daar win je niks meer mee. Ik zou eerder een lekker stukje loslopen met wat korte versnellingen op HM-tempo of zelfs iets sneller.quote:Op donderdag 7 april 2016 15:39 schreef Daywalk3r het volgende:
Zouden jullie 4 dagen voor een eerste halve marathon nog een duurloop doen? Lijkt me niet heel handig toch?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Heerlijke intervaltraining gehad van 9km. 12x200m op 5km tempo. Behalve die laatste twee keer dan, met de wind mee, van een bruggetje naar beneden, daar moest ik even van genieten
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Aahhh een souplessemethode-loper in de dopquote:Op donderdag 7 april 2016 16:12 schreef DeLuna het volgende:
Heerlijke intervaltraining gehad van 9km. 12x200m op 5km tempo. Behalve die laatste twee keer dan, met de wind mee, van een bruggetje naar beneden, daar moest ik even van genieten
Loop je eigenlijk nu nog met een bepaald schema?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Nee. Ik maak een beetje mijn eigen schema met alles wat ik ooit op school geleerd heb, wat ik hier tegenkom, wat ik in de Runner's World lees en wat ik verder nog allemaal op internet tegenkom. Dan kijk ik wat voor mij wel of niet bruikbaar is en dan doe ik gewoon een gok. Kom er dan vanzelf wel achter of het werkt of niet.quote:Op donderdag 7 april 2016 16:15 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Aahhh een souplessemethode-loper in de dop
Loop je eigenlijk nu nog met een bepaald schema?❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Ik deed deze
De Halve Piramide
– Drie kilometer warming-up in een rustig tempo.
– Leg 1600 meter af in een tempo van uw beste 10-kilometertijd, gevolgd door twee minuten dribbelen of wandelen.
– Loop nogmaals 1600 meter, maar dan zes seconden sneller, gevolgd door dezelfde pauze van twee minuten.
– Leg voor de derde maal 1600 meter af en voer het tempo op door nog eens zes seconden (dus twaalf seconden sneller dan het 10-kilometertempo) sneller te lopen.
– Uitlopen: drie kilometer joggen.
Alleen in en uit 2km en geen 1600 maar 1200 meter. Ging ongeveer in 5.10 / 5.00 en 4.53
Mijn linkerkuit loopt nog wat te eikelen maar met met wat rekwerk wil het steeds wel.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Poeh, heftige training lijkt mij! Vooral met maar 2 minuten rustquote:Op donderdag 7 april 2016 16:30 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik deed deze
De Halve Piramide
– Leg 1600 meter af in een tempo van uw beste 10-kilometertijd, gevolgd door twee minuten dribbelen of wandelen.
– Loop nogmaals 1600 meter, maar dan zes seconden sneller, gevolgd door dezelfde pauze van twee minuten.
– Leg voor de derde maal 1600 meter af en voer het tempo op door nog eens zes seconden (dus twaalf seconden sneller dan het 10-kilometertempo) sneller te lopen.
Alleen in en uit 2km en geen 1600 maar 1200 meter. Ging ongeveer in 5.10 / 5.00 en 4.53
Mijn linkerkuit loopt nog wat te eikelen maar met met wat rekwerk wil het steeds wel.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Klopt het trouwens nog dat Swetsenegger de hele gaat lopen in Rotterdam?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ja was het ook.. Net wanneer je het gevoel hebt dat je hartslag weer enigzins op orde is mag je weerquote:Op donderdag 7 april 2016 16:32 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Poeh, heftige training lijkt mij! Vooral met maar 2 minuten rust
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik ben er vanaf 8 uur smorgens maar weet niet precies waar ze me gaan neerzetten en ik moet dus dingen doen. Zal zelf wel een rugzakje om hebben dus daar kan je wel wat spullen in doen wat mij betreft. Ik denk alleen dat ik geen hele tas bij me kan houden en ik weet ook niet wanneer ik je de spullen kan teruggeven. Wel vrij snel denk ik hoor, want ik ga medailles en startvakken doen dus ben niet ver vd finishquote:Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Oh, die klinkt wel 'leuk'... Idee is snelheid verhogen neem ik aan? Nog met een bepaalde afstand in het achterhoofd?quote:Op donderdag 7 april 2016 16:30 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik deed deze
De Halve Piramide
Mijn linkerkuit loopt nog wat te eikelen maar met met wat rekwerk wil het steeds wel.
Dacht eerst 'klinkt als te doen', maar als ik er langer over nadenk... van 10k pace, naar ~5k pace, naar snellerVerleidelijk...
![]()
Atleten die meer dan zestig kilometer per week lopen, kunnen nog een vierde sessie doen, waarbij het tempo vijftien seconden sneller is dan hun 10-kilometertempo.quote:Op donderdag 7 april 2016 16:43 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Oh, die klinkt wel 'leuk'... Idee is snelheid verhogen neem ik aan? Nog met een bepaalde afstand in het achterhoofd?
Dacht eerst 'klinkt als te doen', maar als ik er langer over nadenk... van 10k pace, naar ~5k pace, naar snellerVerleidelijk...
Doel: deze training heeft een enorm effect op de conditie. Het verbetert zowel de VO2-max als de anaërobe drempel (het moment waarop u hevig begint te verzuren), hetgeen direct in wedstrijden te merken zal zijn.
Van: https://www.runnersweb.nl(...)intervaltraining.htm
Ikzelf train eigenlijk nergens voor. Ja nou in Juni de halve van Zwolle maar daar train ik niet gericht voor.
[ Bericht 4% gewijzigd door Daywalk3r op 07-04-2016 16:57:59 ]Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik train denk ik nog één keer voor de kwart marathon vanavond, werkt dat dan ook nog wel? Ik twijfel of ik het vanavond rustig aan doe, of dat ik nog een keer goed ga en dan morgen een keertje rustig ofzo. Of de laatste keer vanavondquote:Op donderdag 7 april 2016 16:51 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Atleten die meer dan zestig kilometer per week lopen, kunnen nog een vierde sessie doen, waarbij het tempo vijftien seconden sneller is dan hun 10-kilometertempo.
Doel: deze training heeft een enorm effect op de conditie. Het verbetert zowel de VO2-max als de anaërobe drempel (het moment waarop u hevig begint te verzuren), hetgeen direct in wedstrijden te merken zal zijn.
Van: https://www.runnersweb.nl(...)intervaltraining.htm'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM![]()
Wanneer doe je je kwart marathon? Ik denk over een paar dagen zo te lezen? Dan zou ik geen snelheidstrainingen of iets meer doen. Gewoon een ontspannen loopje.quote:Op donderdag 7 april 2016 16:55 schreef richolio het volgende:
[..]
Ik train denk ik nog één keer voor de kwart marathon vanavond, werkt dat dan ook nog wel? Ik twijfel of ik het vanavond rustig aan doe, of dat ik nog een keer goed ga en dan morgen een keertje rustig ofzo. Of de laatste keer vanavondJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Zondag ja! Ah oké, dan doe ik dat gewoon.quote:Op donderdag 7 april 2016 16:58 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Wanneer doe je je kwart marathon? Ik denk over een paar dagen zo te lezen? Dan zou ik geen snelheidstrainingen of iets meer doen. Gewoon een ontspannen loopje.
Klinken als "leuke" trainingen, had ik eerder moeten wetenMaar dan ga ik hierna gewoon door, naar de volgende wedstrijd misschien.
Ik ben helaas ook niet zo goed voorbereid op deze heb ik zo het gevoel, ook omdat ik laatst ziek ben geweest heb ik veel conditie verloren. Ik dacht misschien helpt dit nog evenMaar dat is wel op heel korte termijn idd
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM![]()
Ik denk trouwens wel dat je voorzichtig moet zijn met de training die Daywalk3r noemt, of je 10km pr moet nog niet zo scherp staan. Maar het is echt een zware training met zo weinig rust, waarvan je zeker een paar dagen moet herstellen. Ik deed op trainingskamp 5x1000 op ongeveer 5km tempo, met elke keer 5' rust ertussen, en dat was al echt loeizwaar, na 5 minuten was ik echt nog niet hersteld. Afhankelijk van hoe snel je loopt kan 10km pace - 6 seconden ook ongeveer je 5km pace zijn, waar je dan in totaal 4800 meter op loopt of zelfs 6400, met nauwelijks rust ertussen. De training die DeLuna noemt, 12x200 meter op 5km tempo, is ook een goede prikkel om je snelheid te laten toenemen en daarmee heb je veel minder kans dat je jezelf over de kop traint.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Hagel op m'n hoofd tijdens het lopen, dat was nieuw. En ondanks dat het zorgde voor een jeuj-ik-ben-een-bikkel-effect was het op zich ook niet aan te raden.![]()
Hoi! Nog steeds niet hardgelopen hier, wel veel gewandeld/hiked. Rug speelt wat op, dus ga erger worden niet uitnodigen met nog 1.5 week autorijden (wrsch grote boosdoener) te gaan! Maar hiken is ook mooi en zwaar (time on feet!)zitten ook niet echt bij hardloopwegen/-trails in de buurt met de hotels.. Dus dat 'scheelt' verleiding...
Ja doei.![]()
Ah! Ik had zelf al zo'n idee dat ik die training van Daywalk3r toch nooit echt zou reddenquote:Op donderdag 7 april 2016 17:04 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik denk trouwens wel dat je voorzichtig moet zijn met de training die Daywalk3r noemt, of je 10km pr moet nog niet zo scherp staan. Maar het is echt een zware training met zo weinig rust, waarvan je zeker een paar dagen moet herstellen. Ik deed op trainingskamp 5x1000 op ongeveer 5km tempo, met elke keer 5' rust ertussen, en dat was al echt loeizwaar, na 5 minuten was ik echt nog niet hersteld. Afhankelijk van hoe snel je loopt kan 10km pace - 6 seconden ook ongeveer je 5km pace zijn, waar je dan in totaal 4800 meter op loopt of zelfs 6400, met nauwelijks rust ertussen. De training die DeLuna noemt, 12x200 meter op 5km tempo, is ook een goede prikkel om je snelheid te laten toenemen en daarmee heb je veel minder kans dat je jezelf over de kop traint.Maar het is leuk om iets anders te doen dan gewoon het suffe loopje elke keer door hetzelfde bos. Dan is die van DeLuna ook een leuk alternatief idd
Ik ga het niet te hard aan doen ook ja'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM![]()
Ah, duidelijk... cheers!quote:Op donderdag 7 april 2016 16:51 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Atleten die meer dan zestig kilometer per week lopen, kunnen nog een vierde sessie doen, waarbij het tempo vijftien seconden sneller is dan hun 10-kilometertempo.
Van: https://www.runnersweb.nl(...)intervaltraining.htm
Ikzelf train eigenlijk nergens voor. Ja nou in Juni de halve van Zwolle maar daar train ik niet gericht voor.
Hmmm, zie dat de TomTom Spark Cardio + Music MET headset voor 180 te krijgen is in de mijn ING rentepuntenwinkel. Ook al heb ik nu een FR235, toch heeeeeeel verleidelijk!
Al is het alleen maar om de OHR hiervan te checken... denk dat ik m uiteindelijk makkelijk voor hetzelfde bedrag door kan verkopen ook.![]()
Kijk maar eens in dat linkje van mij, er staan genoeg variaties. Maar doe het inderdaad met moderatie. Zondag komt het wel goed johquote:Op donderdag 7 april 2016 17:11 schreef richolio het volgende:
[..]
Ah! Ik had zelf al zo'n idee dat ik die training van Daywalk3r toch nooit echt zou reddenMaar het is leuk om iets anders te doen dan gewoon het suffe loopje elke keer door hetzelfde bos. Dan is die van DeLuna ook een leuk alternatief idd
Ik ga het niet te hard aan doen ook jaGoed slapen en hydrateren, goed eten en niet te snel starten
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Daarover werd hier ook al geklaagd bij de CPC. Zelfde organisator.quote:Op donderdag 7 april 2016 15:02 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Oh. Nog niet verder gelezenmaar hopen dat dat goed gaat dan. Ik vind het toch maar een slechte service hoor, van zo'n enorm evenement. De vorige keer dat ik daar liep, was het beter geregeld.
Ik moet echt zo snel mogelijk de Marathon van Rotterdam en de Bruggenloop gaan doen. Dan hoef ik daarna nooit meer wat met Golazo te maken te hebben![]()
![]()
Dit weekend kan je er al eentje van dat lijstje lopen.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:34 schreef pijll het volgende:
[..]
Daarover werd hier ook al geklaagd bij de CPC. Zelfde organisator.
Ik moet echt zo snel mogelijk de Marathon van Rotterdam en de Bruggenloop gaan doen. Dan hoef ik daarna nooit meer wat met Golazo te maken te hebben![]()
Bedankt voor de tip, ik ben heel voorzichtig ook een beetje aan het kijken voor mijn eerste horlogequote:Op donderdag 7 april 2016 17:12 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Ah, duidelijk... cheers!
Hmmm, zie dat de TomTom Spark Cardio + Music MET headset voor 180 te krijgen is in de mijn ING rentepuntenwinkel. Ook al heb ik nu een FR235, toch heeeeeeel verleidelijk!
Al is het alleen maar om de OHR hiervan te checken... denk dat ik m uiteindelijk makkelijk voor hetzelfde bedrag door kan verkopen ook.![]()
![]()
Las net dat er in Enschede recordaantal voorinschrijvingen zijn. Voor de hele marathon bijna 200 deelnemers meer dan vorig jaar. Over 10 dagen is het al zover![]()
![]()
En de ladiesrun!quote:Op donderdag 7 april 2016 17:34 schreef pijll het volgende:
[..]
Daarover werd hier ook al geklaagd bij de CPC. Zelfde organisator.
Ik moet echt zo snel mogelijk de Marathon van Rotterdam en de Bruggenloop gaan doen. Dan hoef ik daarna nooit meer wat met Golazo te maken te hebbenF means you're fucked![]()
Dat startnummer had ik gewonnen en toen mocht ik m'n tas bij het bedrijf laten waar ik het nummer gewonnen had. Was erg fijn!quote:[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Nog even spuit-elf over die selfie runner. Zolang ie niemand in de weg loopt, heb ik er geen moeite mee.
Stommer vind ik mensen die 'zomaar' oversteken tijdens een wedstrijd. Of van die mensen die honden laten ontsnappen tijdens een wielerronde. Of die ene keer dat een toeschouwer de koploper van het snelwandelen omver duwde. Was nota bene tijdens de Olympische Spelen. En zelfs al vind ik snelwandelen stom, dat kun je niet maken.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Bij de CPC halve was er een man die overstak met een hondje aan de lijn een stuk achter hem. Daar struikelde de loper voor mij over. Zo ontzettend lullig.![]()
Zin in zondag!![]()
![]()
Ik had het afgelopen wedstrijd nog met een vouw op de fiets die alle aandacht voor haar mobiel had, gelukkig zag ik dat al. Toen ze de weg over wilde steken kon ze net een bord ontwijken en fietste recht op mij en een nog een loper af. Omdat ik het optijd zag kon ik nog net een stapje opzij doen en schreeuwde nog HOOO roepenToen ik er voorbij was hoorde ik nog wel dat ze de volle laag van een toeschouwer kreeg, en terecht.
![]()
Ik ben wel eens over een kind op een driewieler gestruikeld tijdens een wedstrijd
Ik hoop dat je dat kind een ......... gegeven hebt, en de ouders er bij!!quote:Op donderdag 7 april 2016 19:43 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben wel eens over een kind op een driewieler gestruikeld tijdens een wedstrijd
"Hey mevrouw, past u wel op voor ons prinsje/prinsesje?"
[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 07-04-2016 21:28:06 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
L_T, mogen wij in de OP?
1
2
3[b] 24-4-2016 - [url=http://www.roermondcityrun.nl/]Roermond City Run (Roermond)[/url][/b]
[*] SEMTEX - 10km
[*] hoe-die-nie - 10kmKierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Jahoor! Jullie blijven maar gaan!quote:Op donderdag 7 april 2016 21:35 schreef SEMTEX het volgende:
L_T, mogen wij in de OP?
[ code verwijderd ]
Ik ga zaterdag voor het eerst 1500m op de baan lopen, zin in!De training van vandaag ging ook al best weer lekker, al zit er nog een beetje spanning in mijn kuiten.. Maar ook wel een beetje bang ervoor, wordt weer doodgaan op een nieuw niveau
Zeker als ik het tempo ga lopen waarop mijn trainer me weg wil sturen
Als ik het me goed herinner, was dat OS incident tijdens de marathon. Of we hebben het over wat anders...quote:Op donderdag 7 april 2016 19:16 schreef Guppyfriend het volgende:
Nog even spuit-elf over die selfie runner. Zolang ie niemand in de weg loopt, heb ik er geen moeite mee.
Stommer vind ik mensen die 'zomaar' oversteken tijdens een wedstrijd. Of van die mensen die honden laten ontsnappen tijdens een wielerronde. Of die ene keer dat een toeschouwer de koploper van het snelwandelen omver duwde. Was nota bene tijdens de Olympische Spelen. En zelfs al vind ik snelwandelen stom, dat kun je niet maken.
De verwarde Ierse priester.
Edit: ik heb het over deze hardloper, OS 2004: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Vanderlei_de_Lima![]()
Dat is procentueel een flinke stijging, ongeveer 40% meer marathonlopers. En wij zijn er twee van!quote:Op donderdag 7 april 2016 18:48 schreef Voccar het volgende:
Las net dat er in Enschede recordaantal voorinschrijvingen zijn. Voor de hele marathon bijna 200 deelnemers meer dan vorig jaar. Over 10 dagen is het al zover
Vergeleken met Rotterdam (12.500 marathonlopers) valt het dan wel weer mee...![]()
Ja! Die bedoel ik! I stand correctedquote:Op donderdag 7 april 2016 22:40 schreef McTwente het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner, was dat OS incident tijdens de marathon. Of we hebben het over wat anders...
De verwarde Ierse priester.
Edit: ik heb het over deze hardloper, OS 2004: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Vanderlei_de_Lima
Vond ik toen ook zó sneu voor die man
Waar blijft die video?quote:Op donderdag 7 april 2016 21:31 schreef hoe-die-nie het volgende:
[ afbeelding ]
Met Sem over Potsdamer platz afgelopen zondag.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ons gewoonlijke videoprogramma (Corel Videostudio met ali illegali crackquote:) deed 't niet meer, dus hoe-die-nie moet zichzelf nu Adobe Premiere aanleren
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Antwerpen bijna....hier niet achter in het veld gezet gelukkig zoals in Utrecht onlangsWordt pas m'n 2e 10 mijl wedstrijd dus ik ga voor een PR
![]()
En nog aan het nagenieten van afgelopen zondag, wat is een Ekiden tof zeg ! En het weer was ook mooi natuurlijk![]()
Foto gemaakt door m'n teamgenoot René van der KrukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ben geveld door een buikgriep. Gelukkig heb ik dit weekend niks op het programma staan. Lijkt me een horror scenario: hele marathon voorbereiding achter de rug en dan twee dagen van te voren buikgriep krijgen...![]()
Thanks Steffelonio, ik las dat je je alweer aan het voorbereiden bent op de volgende HM. Je gaat je PR vermorzelen daar....en het is een leuke wedstrijd ook nogquote:Op vrijdag 8 april 2016 11:47 schreef steffelonio het volgende:
Gave foto, thelaudprince! De snelheid spat er van af.![]()
![]()
quote:Op vrijdag 8 april 2016 11:29 schreef thelaudprince het volgende:
Antwerpen bijna....hier niet achter in het veld gezet gelukkig zoals in Utrecht onlangsWordt pas m'n 2e 10 mijl wedstrijd dus ik ga voor een PR
![]()
En nog aan het nagenieten van afgelopen zondag, wat is een Ekiden tof zeg ! En het weer was ook mooi natuurlijk![]()
Foto gemaakt door m'n teamgenoot René van der KrukToffe fotoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Gemaakt vlak voor het opkomen van de baan zo te zien?Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Klopt, nog even aanzetten hierquote:Op vrijdag 8 april 2016 11:59 schreef Guard het volgende:
[..]
Toffe foto![]()
Gemaakt vlak voor het opkomen van de baan zo te zien?![]()
Jij gaat ook echt lekker de laatste tijd als ik het allemaal zo lees, cool !
![]()
Zo, in mijn hoofd leek het een goed idee: een km of 8 a 10 met zoveel mogelijk hoogtemeters en dan ook nog eens in een acceptabel tempo. Ik ben kapot. Ik doe alsof ik een redelijke conditie heb, maar daar is nog wel wat ruimte voor verbetering. Ik wil ook nog wel wat PRs vermorzelen.
Het goede nieuws is dat ik geen centje pijn voel aan de knieën.![]()
![]()
Dat klinkt goed Vork !! PR's vermorzelen rulesquote:Op vrijdag 8 april 2016 12:16 schreef Vork het volgende:
Zo, in mijn hoofd leek het een goed idee: een km of 8 a 10 met zoveel mogelijk hoogtemeters en dan ook nog eens in een acceptabel tempo. Ik ben kapot. Ik doe alsof ik een redelijke conditie heb, maar daar is nog wel wat ruimte voor verbetering. Ik wil ook nog wel wat PRs vermorzelen.
Het goede nieuws is dat ik geen centje pijn voel aan de knieën.![]()
![]()
Dat gaat wel lukken. Ik heb nog amper wedstrijden gelopen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 12:18 schreef thelaudprince het volgende:
[..]
Dat klinkt goed Vork !! PR's vermorzelen rules![]()
![]()
Klinkt ook goed. Helaas heb ik mijn loop van vandaag er alweer op zittenquote:Op vrijdag 8 april 2016 12:33 schreef thelaudprince het volgende:
Straks even een slome lange duurloop doen, zonnetje schijnt dus vast veel mooie vrouwen buiten![]()
![]()
Oh, ik heb ook ineens heel veel zin om vanavond te lopen...quote:Op vrijdag 8 april 2016 12:33 schreef thelaudprince het volgende:
Straks even een slome lange duurloop doen, zonnetje schijnt dus vast veel mooie vrouwen buiten
Inderdaad! En er is nog plek in Eindhoven en/of Rotterdam!quote:Op vrijdag 8 april 2016 11:29 schreef thelaudprince het volgende:
En nog aan het nagenieten van afgelopen zondag, wat is een Ekiden tof zeg !![]()
Zo dat shirt van de Rotterdam marathon is lelijk zeg...
lol, foto?quote:Op vrijdag 8 april 2016 17:22 schreef Guard het volgende:
Zo dat shirt van de Rotterdam marathon is lelijk zeg...![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
quote:Op vrijdag 8 april 2016 17:34 schreef Guard het volgende:
Goeiendag dan...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je krijgt het er standaard bij toch?[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik zag ook speciale Marathon-Rotterdam shirtjes van New Balance met 'Een fijn pleuriseind', die vond ik wel grappig. Deze is denk ik ook niet zo erg als je hem aanhebt, dan schijnt het roze niet door de voorkant.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
"ik heb een marathon gelopen en een shirt gekregen maar het staat er zo klein op dat niemand het kan lezen"'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
komende zondag "The Three Peaks", een mooie 26km mountian trail maar zit nog te dubben of ik deze "loze kilometers" ga lopen.... ultra training isn't easy...
Altijd leuk om bij te praten met mijn loopmaatjes, speciaaal met degene "North of the Kilmog" die wij, "South of the mighty Clutha" niet elke keer tegen komen bij evenementen..... maar dit evenement draagt niet veel bij aan mijn training
[ Bericht 62% gewijzigd door rechtsedirecte op 08-04-2016 21:19:28 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Sodeju. Dan ga ik ook geen moeite meer doen om aan een kleinere maat te komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De knetters.. Daar word je idd niet vrolijk van :pSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
sorry hoor, maar zo lelijk vind ik dit shirt niet, gewoon een rood/wit shirt....alleen denk ik dat heel veel mensen hem niet leuk vinden omdat er niet met grote letters op staat dat het een marathonshirt is'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
En het shirt lijkt met dat rode vlak op een Ajax-shirt... Dat is niet zo slim in Rotterdam.quote:Op vrijdag 8 april 2016 21:40 schreef rechtsedirecte het volgende:
sorry hoor, maar zo lelijk vind ik dit shirt niet, gewoon een rood/wit shirt....alleen denk ik dat heel veel mensen hem niet leuk vinden omdat er niet met grote letters op staat dat het een marathonshirt is❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Straks op de finishlijn twee extra rode strepen aan de voorkant van alle bloedende tepelsquote:Op vrijdag 8 april 2016 21:40 schreef rechtsedirecte het volgende:
sorry hoor, maar zo lelijk vind ik dit shirt niet, gewoon een rood/wit shirt....alleen denk ik dat heel veel mensen hem niet leuk vinden omdat er niet met grote letters op staat dat het een marathonshirt is
Zijn er al startnummers bekend van mensen uit dit topic zodat we via de app kunnen volgen?❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
quote:Op vrijdag 8 april 2016 21:56 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Straks op de finishlijn twee extra rode strepen aan de voorkant van alle bloedende tepels
Je kan op naam zoeken..quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:15 schreef DeLuna het volgende:
Zijn er al startnummers bekend van mensen uit dit topic zodat we via de app kunnen volgen?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Voor de vrouwen is er een ander shirt, maar da's ook geen schoonheid. En alles kleiner dat XL is uitverkocht.quote:Op vrijdag 8 april 2016 21:06 schreef wyccie het volgende:
[..]
Sodeju. Dan ga ik ook geen moeite meer doen om aan een kleinere maat te komen.
Dat is het enige aan het shirt dat ik kan waarderen, dat het niet een "HALLO IK HEB EEN MARATHON GELOPEN!!!!!" Shirt is...quote:Op vrijdag 8 april 2016 21:40 schreef rechtsedirecte het volgende:
sorry hoor, maar zo lelijk vind ik dit shirt niet, gewoon een rood/wit shirt....alleen denk ik dat heel veel mensen hem niet leuk vinden omdat er niet met grote letters op staat dat het een marathonshirt isMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik ook niet, maar wel van de mensen die me echt interesserenquote:Op vrijdag 8 april 2016 22:26 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Maar ik weet niet van iedereen de echte naam
Zit ik net een film van de Marathon des Sables van afgelopen jaar te kijken....sluit ik ineens niets uit
F means you're fucked![]()
Ach het is gewoon weer een shirt. Ik heb er veel lelijkere tussen zitten. En die doe ik ook aan, dus...
/care![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
Mjah, er zullen vast lelijkere zijn... En wie weet valt het mee als je hem aanhebt. Maar ik vind het echt niet mooi. Then again, vind de meeste van die evenementen shirts niet denderend...![]()
Ik zag net een foto van een vrouw met het vrouwenshirt aan.. Laten we zeggen dat het niet een hele gunstige kleur is voor 90% vd vrouwen die meedoen.
![]()
mischien zit er hier op het topic nog wel iemand met trainingstips voor je.....quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:40 schreef YUR het volgende:
Zit ik net een film van de Marathon des Sables van afgelopen jaar te kijken....sluit ik ineens niets uit
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ohja, das waar ookquote:Op vrijdag 8 april 2016 23:23 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
mischien zit er hier op het topic nog wel iemand met trainingstips voor je.....
De kans dat ik m daadwerkelijk ga lopen is net wel wat kleiner geworden. 3100 euro entry fee..F means you're fucked![]()
Het lijkt mij ook erg saai om alleen maar door de woestijn te lopen. Dan zou ik liever HURT 100 op Hawaii doen. Kan je er tenminste nog een leuke vakantie aan vastplakken.![]()
Ik vind het ook juist wel fijn dat de tekst op het shirt klein is. We zullen wel zien of het damesshirt beter is.![]()
money well spendquote:Op vrijdag 8 april 2016 23:44 schreef YUR het volgende:
[..]
Ohja, das waar ook
De kans dat ik m daadwerkelijk ga lopen is net wel wat kleiner geworden. 3100 euro entry fee..
Het is een ernorme hoop geld maar natuurlijk wel een "event of a lifetime", mocht Tahoe 200 ooit plaats vinden dan zal het totale kostenplaatje rond de 6000 euro liggen (incl. vakantie met Mrs.RD)..... alleen de entry fee is al US$1000 en dan nog tickets etc.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
tijdens Northburn liep er een man in mijn groepje mee die de MdS gelopen had een paar jaar geleden.quote:Op zaterdag 9 april 2016 00:26 schreef Devv het volgende:
Het lijkt mij ook erg saai om alleen maar door de woestijn te lopen. Dan zou ik liever HURT 100 op Hawaii doen. Kan je er tenminste nog een leuke vakantie aan vastplakken.
Hij had het over de mooiste race die hij ooit gedaan heeft. Vergeet niet dat een woestijn niet alleen maar zand is, ook Lisa Tamiti, NZ's beste ultr loopster en gespecialiseerd in "hot environment races" (Sahara, Gobi, Badwater) spreekt lovend over de MdS'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Je kunt natuurlijk ook gewoon een marathon zwemmen![]()
Maarten van der Weijden is daar op dit moment mee bezig
https://twitter.com/mvdweijden[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Verkapt Ajax shirt. Dat kan de prullenbak in dusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mag ik ook in de op
1
2
3
4
5[b] 24-4-2016 - [url=http://www.roermondcityrun.nl/]Roermond City Run (Roermond)[/url][/b]
[*] Glijdt_licht - 10EM
[b] 12-6-2016 - [url=http://www.maastrichtsmooiste.nl/]Maastrichts mooiste (Maastricht)[/url][/b]
[*] Glijdt_licht - 10EM
Vorige week een kleine run in het noorden gelopen van 10km.
Nieuw record in 52:29 maar eigenlijk niet blij met de tijd.
Ben te snel van start gegaan de eerste 3km, waardoor ik na zo'n 7km verzuring had, met name km 7 en 8 waren zwaar voor me..
Eerste 5km binnen 25 minuten, ook nieuw record maar km7 gewoon ingestort. heb in km 7 en 8 samen sowieso zo'n 1,5 minuut verloren. Onder de 51 was mogelijk geweest..
Dus ja, nieuw record maar niet blij. Geeft wel aan dat ik meer op tempo moet gaan trainen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door Glijdt_licht op 09-04-2016 09:34:48 ]so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea![]()
Straks lekker 5km lopen bij de Woldbergtrail. Die van de 50km zijn al gestart.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
quote:Op zaterdag 9 april 2016 09:28 schreef Glijdt_licht het volgende:
Mag ik ook in de op
[ code verwijderd ]
Vorige week een kleine run in het noorden gelopen van 10km.
Nieuw record in 52:29 maar eigenlijk niet blij met de tijd.
Ben te snel van start gegaan de eerste 3km, waardoor ik na zo'n 7km verzuring had, met name km 7 en 8 waren zwaar voor me..
Eerste 5km binnen 25 minuten, ook nieuw record maar km7 gewoon ingestort. heb in km 7 en 8 samen sowieso zo'n 1,5 minuut verloren. Onder de 51 was mogelijk geweest..
Dus ja, nieuw record maar niet blij. Geeft wel aan dat ik meer op tempo moet gaan trainen.Je staat erin!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk trouwens dat je eerder meer duur moet trainen, als ik dit zo lees
Ze de laatste echte training voor Hamburg is ook gedaan, 20 km gelopen vanochtend.
En als het morgen hetzelfde weer is in Rotterdam is het wel behoorlijk ideaal. Zonnetje erbij maar niet meteen te warm (althans voor mij).
Succes alvast voor morgen iedereen, en DeLuna voor zometeen
Kan ook, maar ik heb meerdere malen gewoon hm, 10em en 10km gelopen zonder problemen maar was wel op iets lager tempo. Zeker de afstanden die ik als training zie, en nog niet in wedstrijdverband heb gedaan (alles >12km)quote:Op zaterdag 9 april 2016 10:18 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Je staat erin!
Ik denk trouwens dat je eerder meer duur moet trainen, als ik dit zo lees
Totaaltijd in Venlo was iets langzamer, maar daar heb ik een stabiele run gedaan met 15sec verschil tussen snelste en langzaamste km. Waarbij de langzaamste het drinkmoment had. Ook had ik nadien nog genoeg energie over.
In de run van afgelopen zaterdag startte ik op een tempo die boven mijn anaerobe drempel lag, werd meegesleurd in de wedstrijd en ik kon in het begin ook niet makkelijk even iets vertragen ivm een smal bospad.
Waar ik last van kreeg was mijn rechterbovenbeen. Ik kreeg dat been gewoon niet naar voren. Iets wat ik nog nooit eerder zo heb gehad, behalve toen ik net begon met hardlopen of na de eerste voetbalwedstrijden in een seizoen vroeger.. :p
Ik wilde wel sneller, maar het ging gewoon niet.so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea![]()
![]()
Stockholm staat opeens op losse schroeven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 9 april 2016 10:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:
NeeeeeeeeeeeeeeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hopen dat het alsnog meevalt. Stockholm is in juni toch? Zou echt balen zijn, ik weet helaas hoe zuur het is als de marathon door zo'n blessure niet door kan gaan
![]()
4 juni, dus ik vrees het ergste.quote:Op zaterdag 9 april 2016 12:27 schreef Mr.B. het volgende:
[..]hopen dat het alsnog meevalt. Stockholm is in juni toch? Zou echt balen zijn, ik weet helaas hoe zuur het is als de marathon door zo'n blessure niet door kan gaan
![]()
Zo dat was leuk! Volgens mijn supporter ben ik als zesde dame over de finish gekomen
Ik geloof best dat het een geweldige ervaring geweest moet zijn maar de woestijn trekt mij niet echt aan. Het feit dat ik helemaal niet tegen hitte kan, heeft daar ook wel een beetje mee te maken.quote:Op zaterdag 9 april 2016 02:11 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
tijdens Northburn liep er een man in mijn groepje mee die de MdS gelopen had een paar jaar geleden.
Hij had het over de mooiste race die hij ooit gedaan heeft. Vergeet niet dat een woestijn niet alleen maar zand is, ook Lisa Tamiti, NZ's beste ultr loopster en gespecialiseerd in "hot environment races" (Sahara, Gobi, Badwater) spreekt lovend over de MdS![]()
Ho ho, dat was niet de bedoeling! Wat kut.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ja hallo...ben je helemaal gestistreept!?!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ieder jaar hetzelfde liedje daar...quote:Op zaterdag 9 april 2016 14:55 schreef Guard het volgende:
Oh...My...God...
https://www.virginmoneylo(...)nness-world-records/F means you're fucked![]()
Zo, dat was mijn eerste 1500m ooitIk denk niet dat dit mijn nieuwe favoriete afstand gaat worden haha. Tijd was ook niet helemaal wat ik gehoopt had, 5.16, maar op zich voor een eerste keer geloof ik niet verkeerd. Het waaide ook wel hard dus iedereen liep wel langzamer dan gepland. Ik wilde voor 5.00-5.10 gaan maar het waaide ook wel erg hard en ik liet in de 3e ronde de dames voor mij gaan (dom, want in mijn eentje iets langzamer lopen was net zo zwaar). Wel een gek gevoel, de eerste 2 rondes denk je, hee we lopen niet eens zo hard, en dan ineens de 3e ronde: waar komt die bloedsmaak in mijn mond vandaan? Maar mijn benen voelen niet verzuurd aan dus ik heb wel het idee dat er meer in had gezeten, ik moet gewoon leren dieper te gaan op zo'n korte afstand, in de 3e ronde door de verzuring heen pushen. Ach, het was wel leuk! En over 2 weken mag ik waarschijnlijk een 3000m lopen voor de competitie dus goed om alvast even aan deze snelheid geroken te hebben.
https://www.endomondo.com/users/11367364/workouts/702685947Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Hallo allemaal,
Echt hardloopervaring heb ik niet. Wel weet ik het gemakkelijk een half uurtje vol te houden. Graag wil ik gaan trainen naar een uur rennen. Normaal gesproken doe ik andere sporten, maar nu wil ik iets doen dat gewoon op elk moment kan.
Weet iemand waar ik goede muziek of opbouwprogramma kan downloaden of zo'n Evy-achtige constructie voor mensen die al wat conditie hebben?
Bedankt![]()
Er is een Evy-schema voor 5-10km, als je googlet vind je dat vast wel. Goede muziek lijkt me erg persoonlijk, ik loop meestal zonder muziekquote:Op zaterdag 9 april 2016 15:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hallo allemaal,
Echt hardloopervaring heb ik niet. Wel weet ik het gemakkelijk een half uurtje vol te houden. Graag wil ik gaan trainen naar een uur rennen. Normaal gesproken doe ik andere sporten, maar nu wil ik iets doen dat gewoon op elk moment kan.
Weet iemand waar ik goede muziek of opbouwprogramma kan downloaden of zo'n Evy-achtige constructie voor mensen die al wat conditie hebben?
BedanktMaar er zijn ook trainingsschema's te vinden om bijvoorbeeld op te bouwen naar een 10km.
Stipstreep: wat kut!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Kippenren? Ik vond die vorig jaar wel erg leuk!quote:Op zaterdag 9 april 2016 16:47 schreef Rana het volgende:
Barneveld was warm! En daarbij was ik ook te warm gekleed... Niet zo'n fijne run....[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ja Kippenren! Hij was ook leuk! Alleen erg warm...quote:Op zaterdag 9 april 2016 16:51 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Kippenren? Ik vond die vorig jaar wel erg leuk!![]()
Dat was vorig jaar ook ja, precies zo'n omslagmoment. Kreeg je weer een stresskip?quote:Op zaterdag 9 april 2016 16:58 schreef Rana het volgende:
[..]
Ja Kippenren! Hij was ook leuk! Alleen erg warm...[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik vind het een erg mooie tijd, zeker voor een eerste 1500mquote:Op zaterdag 9 april 2016 15:25 schreef La_Tramposa het volgende:
Zo, dat was mijn eerste 1500m ooitIk denk niet dat dit mijn nieuwe favoriete afstand gaat worden haha. Tijd was ook niet helemaal wat ik gehoopt had, 5.16, maar op zich voor een eerste keer geloof ik niet verkeerd.
Die korte afstanden op de baan zijn zo anders dan wegwedstrijden; leuk om te doen maar ook erg goed om je snelheid te verbeteren. Ik ga straks ook weer een aantal baanwedstrijden doen, maar geen 1500m denk ik. Dat is me toch echt te kort![]()
Yup. Welke ik zeer goed kan gebruiken op het momentquote:Op zaterdag 9 april 2016 16:58 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Dat was vorig jaar ook ja, precies zo'n omslagmoment. Kreeg je weer een stresskip?![]()
![]()
Hahaha! Ik vind m nog steeds leuk!quote:Op zaterdag 9 april 2016 17:18 schreef Rana het volgende:
[..]
Yup. Welke ik zeer goed kan gebruiken op het moment[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Vandaag de Semslinieloop van 8,8 km gelopen. De helft was ongeveer onverhard. Lang getwijfeld of ik het wel wel mee zou gaan doen. Uiteindelijk toch gedaan en kan wel zeggen dat onverhard mij niet ligt. Dit komt doordat ik vorig jaar mijn knieschijf naast mn knie had zitten en nu bang ben om een schuivertje te maken en dat het dan weer gebeurt. Uiteindelijk een tijd van 39.03 neer gezet. Niet heel tevreden mee maar wel prima op zo'n parcours. Belangrijkste voor mij was de enkels/knieën heel houden
https://www.strava.com/activities/540048970
[ Bericht 2% gewijzigd door KolonelBroodje op 09-04-2016 20:11:10 ]![]()
Wauw, dat lijkt me geweldig om daar te lopenquote:Op zaterdag 9 april 2016 19:54 schreef motorbloempje het volgende:
Hij wil even niet, maaarrrr eindelijk hardgelopen in de VS!
https://imgur.com/a/7hN9h![]()
![]()
Wauw, wat een omgeving!quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:54 schreef motorbloempje het volgende:
https://imgur.com/a/7hN9hMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Cooool!quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:54 schreef motorbloempje het volgende:
https://imgur.com/a/7hN9hIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Heej Child!! Mijn 5-10 km opbouw heb ik gedaan met Runkeeper, een schema voor 10 km binnen het uur. (te vinden in de app of via Google). Het begint volgens mij vanaf een km of 4, dus dat lukt waarschijnlijk wel in een half uur (of minder)quote:Op zaterdag 9 april 2016 15:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hallo allemaal,
Bedankt
Qua muziek: Spotify heeft playlists met hardloopmuziek. En anders gewoon een playlist maken van je eigen muziek of zonder muziek lopen. Dat laatste vind ik het fijnst.
Succes
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Korte ochtendloop maar hoor, van 6.8km voornamelijk wegmaar wel een goed stuk trail/heuvel op ook (km of 3 in totaal) naar het uitzichtpunt. We wilden nog wat verder maar er kwam onweer aan. Zijn ook zeiknat geregend op de weg naar beneden. Zion is dit weekend vrij gevaarlijk met flash floods enzo, dus we gaan zo rustig richting visitor center om te kijken waar we wel kunnen komen/kijken.
Ja doei.![]()
Geen duimpjesquote:Op [quote]
[b]Op zaterdag 9 april 2016 20:01 schreef Guard het volgende:
[..]
Wauw, wat een omgeving!
[..]
Cooool!
[..]
Wauw, dat lijkt me geweldig om daar te lopen
Misschien word ik toch nog eens verstandig.... net besloten om de junk miles van vandaag te schrappen...'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik wilde vandaag ook nog even rennen, maar eerst gingen we met onze honden naar een plek waar ze echt even helemaal uit hun bol kunnen gaan. Het mannetje is echter "niet echt gemakkelijk" met andere honden/mensen, dus die hadden we aan een 10m lijn. En dan heen en weer laten rennen tussen ons. En ik weet nu officieel dat een hond harder rent dan een persoon die erachteraan rent bungeltDat deed best auw aan pols en knie, dus dat loopje van vandaag laat ik maar even schieten. Was een zeer technisch uitje dus
Neequote:Op donderdag 7 april 2016 16:34 schreef La_Tramposa het volgende:
Klopt het trouwens nog dat Swetsenegger de hele gaat lopen in Rotterdam?![]()
arquero (die hier lang geleden ook meepostte) wel![]()
Klopt de rest van het lijstje in de OP nog? Of zijn er nog mensen bijgekomen? (daarom kwam ik hier even kijken.. even weten op wie ik moet letten morgen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Dat is wel heel naarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkte met het niet kunnen sporten!
Een marathon gaan missen is niet leuk. Ik weet precies wat je bedoelt. Iets waar je met volle teugen naar toe leeft, wordt een droom die in het water valt. En dan een maand lang je hobby niet kunnen uitoefenen. Een blessure wordt vaak onderschat vind ik, vooral ook wat het geestelijk met je doet of kan doen.
Morgen mag ik 10,55 km lopen...![]()
Alle lopers morgen heel veel succes. En, zonder iemand anders tekort te willen doen, met name de M lopers in Rotjeknor!![]()
Ja iedereen die in rotterdam gaat lopen veel plezier en succes!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Guppie en Wyccie lopen ook vandaag in Rotterdam dacht ik.quote:Op zaterdag 9 april 2016 22:47 schreef E.T. het volgende:
[..]
Nee![]()
arquero (die hier lang geleden ook meepostte) wel![]()
Klopt de rest van het lijstje in de OP nog? Of zijn er nog mensen bijgekomen? (daarom kwam ik hier even kijken.. even weten op wie ik moet letten morgen
Veel succes vandaag, aan iedereen die gaat lopen. Ik ga vandaag de AH Efteling spaarkaarten gebruiken
Het zijn toch maar weer mooi 6,8 km hardgelopen in een mooie omgeving.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:36 schreef motorbloempje het volgende:
Korte ochtendloop maar hoor, van 6.8km voornamelijk wegmaar wel een goed stuk trail/heuvel op ook (km of 3 in totaal) naar het uitzichtpunt. We wilden nog wat verder maar er kwam onweer aan. Zijn ook zeiknat geregend op de weg naar beneden. Zion is dit weekend vrij gevaarlijk met flash floods enzo, dus we gaan zo rustig richting visitor center om te kijken waar we wel kunnen komen/kijken.
![]()
![]()
Succes lopers in Rotterdam en waar dan ook vandaag
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
quote:Op zondag 10 april 2016 07:30 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Iedereen veel succes met lopen vandaag. En guard succes met overal inde rij staan.
Geen selfies van mij na de start. Laat mijn telefoon maar in de tas zitten... See you on the other side![]()
![]()
Good luck!!quote:Op zondag 10 april 2016 08:54 schreef Mr.B. het volgende:
Geen selfies van mij na de start. Laat mijn telefoon maar in de tas zitten... See you on the other side'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Don't you hate that when your planned route is longer than you think...
De laatste 3km van mijn rondje leken wel niet voorbij te willen.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Veel plezier in Rotterdam lopers, kijkers en vrijwilligers!
Ik ga de Nesciobrug bedwingen, minstens zo heroïsch als de Balijbrug![]()
![]()
Heel veel plezier vooral! Ik had dat niet vorig jaar in Rotterdam en dan is het toch een stuk minder leuk.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Succes!Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Dat ging lekker. 11 kilometer op en af, snel en langzaam en gemiddeld nog vrij vlot. En nu op naar huis, eens kijken hoe men het er in Rotterdam vanaf brengt.
En (want niet gelogd is niet gelopen): https://www.strava.com/activities/540803183![]()
Ah.. de marathon-app heeft nu al moeite met de grote hoeveelheid data-verkeer
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Ja, ga d'r eens af, dan kan ik ook even kijken.quote:Op zondag 10 april 2016 10:31 schreef E.T. het volgende:
Ah.. de marathon-app heeft nu al moeite met de grote hoeveelheid data-verkeer![]()
![]()
Ik download het ding al niet eens meer. Elke keer hetzelfde. Ik hoor het achteraf wel.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Is die marathon app de enige plek waar je lopers op kan zoeken? Hier ook gedoe ermee, kan niet eens registreren (waar ik al n hekel aan heb dat dat nodig is puur om iemand op te zoeken).
Maar een collegaatje loopt hier zijn eerste marathon en ben wel benieuwd
Heerlijk hardloopweer btw! Net terug van de hond uitlaten en zo maar even wat kms maken![]()
![]()
Have fun Rotterdamse M´erts!
(en alle andere lopers vandaag ook uiteraard)Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Woei spannend! Ben benieuwd wat er vandaag allemaal voor mooie resultaten worden gehaald!
Go Marathoners en andere lopers!![]()
![]()
Wat een kutapp zeg. Je moeten registreren (wat idd niet eens lukt
) om iemand te tracken
.
Succes lopers! Ben heel benieuwd naar alle resultaten en verhalen! Vooral stiekem ook naar mr.B z'n tijd!![]()
Die app werkt al 5 jaar niet.
Als ik ging kijken bij mijn vader deed ik altijd de sms service, en dat was ook maar de vraag of het lukte.Hell To The Liars![]()
Oké, nu ik dit gezien heb wil ik ook een M lopen! Kijken of het verstandig is om voor een voor- of najaars te gaan.
Ook heel benieuwd hoe de mensen in Rotterdam het ervaren![]()
![]()
55:46 over 10.78 km.
Met 51:24 een mooi 10 km PR.
Had ondanks de drukte toch vrij rap een fijne pace te pakken. Mooi loopje.
![]()
Mijn moeder is het wel gelukt schijnbaar, ik vraag me nog steeds af hoequote:Op zondag 10 april 2016 12:21 schreef GotC het volgende:
Wat een kutapp zeg. Je moeten registreren (wat idd niet eens lukt
) om iemand te tracken
.
Succes lopers! Ben heel benieuwd naar alle resultaten en verhalen! Vooral stiekem ook naar mr.B z'n tijd!![]()
![]()
quote:Op zondag 10 april 2016 12:36 schreef luckass het volgende:
[..]
Mijn moeder is het wel gelukt schijnbaar, ik vraag me nog steeds af hoeIk ben ook benieuwd!
Maar idd, die app van R'dam werkt al jaren niet goed. Ik had een klein beetje hoop na de fantastische CPC app![]()
![]()
Ik zie wel veel mensen die ik volg redelijk instorten.. De omstandigheden lijken zo goed!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik ookquote:Op zondag 10 april 2016 12:46 schreef DeLuna het volgende:
Als ik dit zo zie wil ik helemaal deze marathon lopen. Maar wat een klere-eind
.
![]()
Ik vond het buiten best warm, wandelend zonder jas. Misschien toch nét iets te warm voor sommigen?quote:Op zondag 10 april 2016 12:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik zie wel veel mensen die ik volg redelijk instorten.. De omstandigheden lijken zo goed!![]()
Zal vooral het verschil met de afgelopen maanden zijn dan?quote:Op zondag 10 april 2016 12:53 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik vond het buiten best warm, wandelend zonder jas. Misschien toch nét iets te warm voor sommigen?![]()
Tussen 25 en 30 km. Iedereen die ik volg (op een na dan) zakt daar behoorlijk in tempo. Ik gok dat er ook wel wat stukjes worden gelopen.quote:Op zondag 10 april 2016 12:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik zie wel veel mensen die ik volg redelijk instorten.. De omstandigheden lijken zo goed!
Het is denk ik ook een mooie testcase voor dat hele sportrusten. Er zullen toch redelijk wat lopers in Rotterdam hun voorbereidingen hebben gedaan met een 100-dagenschema en max. 14km loopjes in de benen. Ik ben erg benieuwd of dat wel voldoende is qua voorbereiding.
[ Bericht 18% gewijzigd door Vork op 10-04-2016 13:37:28 ]![]()
Cora die al wandelend de marathon start, rugzak om met ongetwijfeld flink wat boterhammetjes voor onderweg, zegt tegen de reporter 'ik ga gewoon voor De Laatste Loper!'
Nee. Gewoon, nee.![]()
Als je al geen eens begint met hardlopen, heb je niets te zoeken op een marathon.
Ga dan lekker naar Nijmegen over een paar maanden. Ook een mooi sport evenement.![]()
Helaas weer een DNFGeen blessure gelukkig,maar al bij 25 km volgelopen bovenbenen. Nog doorgelopen tot 32, maar het bleek niet echt zinvol te zijn.
Misschien een tikkeltje te hard gestart, de Hm ging in 1:20 (plan was 1:21-1:22) , ging op zich redelijk, alleen voelde ik mijn linkerbovenbeen al stijf worden, toen daar na 25 ook mijn rechter bijkwam, was het eigenlijk al over.
Het rondje kralingse plas zou alleen maar een martelgang worden, met kans op blessures. Dus ben ik maar omgedraaid en teruggewandeld. Misschien wordt het nog een herkansing in Leiden![]()
quote:Op zondag 10 april 2016 13:31 schreef Cee het volgende:
Cora die al wandelend de marathon start, rugzak om met ongetwijfeld flink wat boterhammetjes voor onderweg, zegt tegen de reporter 'ik ga gewoon voor De Laatste Loper!'
Nee. Gewoon, nee.![]()
![]()
Die had ik niet zien aankomen. Vooral niet na die indrukwekkende voorbereiding.quote:Op zondag 10 april 2016 13:57 schreef Mr.B. het volgende:
Helaas weer een DNFGeen blessure gelukkig,maar al bij 25 km volgelopen bovenbenen. Nog doorgelopen tot 32, maar het bleek niet echt zinvol te zijn.
Misschien een tikkeltje te hard gestart, de Hm ging in 1:20 (plan was 1:21-1:22) , ging op zich redelijk, alleen voelde ik mijn linkerbovenbeen al stijf worden, toen daar na 25 ook mijn rechter bijkwam, was het eigenlijk al over.
Het rondje kralingse plas zou alleen maar een martelgang worden, met kans op blessures. Dus ben ik maar omgedraaid en teruggewandeld. Misschien wordt het nog een herkansing in Leiden
Balen mr.b!!![]()
Balen, Mr. B.'Volgende keer beter' is voor nu een schrale troost, maar toch... Volgende keer beter.
![]()
Blijft toch een bijzonder iets, zo'n marathon. Eerst maandenlang voorbereiden, en dan hopen dat alle puzzelstukjes in elkaar vallen op de wedstrijddag. Garanties worden niet gegeven.![]()
Zijn er al veel mensen die daar zijn gaan wandelen?quote:Op zondag 10 april 2016 13:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Sta weer bij de 35. Hier zie je mensen echt kapot zitten.![]()
In een uurtje 1/4 marathon gedaanAlthans, net erover.
Ik keek net even naar de finish voor de hele marathon, zag in een half uur al vier brancards weg gaan ofzoDie stortte gewoon in ofzo
Heerlijk warm welVoor mij tenminste
Ik zit op het stadhuisplein. Kan me voorstellen dat het voor de marathonlopers erg warm is
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM![]()
Ik sluit me aan bij de rest, heel er jammer en balen natuurlijk, maar een o zo wijs besluit om te kappen ipv door te lopen.
Ik volg er nu een paar en die zijn nu ergens rond de kralingse plas en dat gaat gezien het tempo zo snel als Christus die met 10 kruizen loopt te slepen. Lijden prima, maar dat wil je gewoon niet.![]()
Lekker pikquote:Op zondag 10 april 2016 14:15 schreef richolio het volgende:
In een uurtje 1/4 marathon gedaanAlthans, net erover.
![]()
![]()
Toevallig stond er vlakbij de finish nog iemand het woord van God te verspreidenquote:Op zondag 10 april 2016 14:16 schreef Vork het volgende:
Ik volg er nu een paar en die zijn nu ergens rond de kralingse plas en dat gaat gezien het tempo zo snel als Christus die met 10 kruizen loopt te slepen. Lijden prima, maar dat wil je gewoon niet.![]()
![]()
ja absoluut. Hier moest ik zelf 3 jaar geleden ook af en toe even rustig aan.quote:Op zondag 10 april 2016 14:13 schreef Vork het volgende:
[..]
Zijn er al veel mensen die daar zijn gaan wandelen?
Maar de 4:30 Pacers zijn voorbij, daar ben ik toen voor gebleven![]()
![]()
Dood gaan bij de finish. Gelukkig was toen maar drie dagen hersteltijd nodigquote:Op zondag 10 april 2016 14:16 schreef Vork het volgende:
![]()
Lijkt me leuk om langs de kant te staan, als je m zelf ook al eens hebt gelopen. Nostalgie...quote:Op zondag 10 april 2016 14:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
ja absoluut. Hier moest ik zelf 3 jaar geleden ook af en toe even rustig aan.
Maar de 4:30 Pacers zijn voorbij, daar ben ik toen voor gebleven![]()
quote:Op zondag 10 april 2016 14:16 schreef Vork het volgende:
![]()
Balen Mr. B. Hoopte dat de live tracking op de site van de marathon het niet goed deed, maar helaas bleek dat dus wel te kloppen.quote:Op zondag 10 april 2016 13:57 schreef Mr.B. het volgende:
Het rondje kralingse plas zou alleen maar een martelgang worden, met kans op blessures. Dus ben ik maar omgedraaid en teruggewandeld. Misschien wordt het nog een herkansing in Leiden![]()
Dat was 100 meter voor de start, dus ik geef Cora helemaal gelijk. Als je te laat bent voor de start, heeft het helemaal geen zin om nog voor de startlijn te gaan rennen om op tijd te zijn.quote:Op zondag 10 april 2016 13:31 schreef Cee het volgende:
Nee. Gewoon, nee.![]()
Oh, dat stukje heb ik gemist dan. Nou vooruit, Cora, ga voor die titel.quote:Op zondag 10 april 2016 14:25 schreef pijll het volgende:
[..]
Dat was 100 meter voor de start, dus ik geef Cora helemaal gelijk. Als je te laat bent voor de start, heeft het helemaal geen zin om nog voor de startlijn te gaan rennen om op tijd te zijn.![]()
8 km in 50 minuten (en 2x de Nesciobrug over het Amsterdam-Rijnkanaal op en af). Heerlijk gelopen, ik hou van deze warmte, en tevreden over mijn tijd.
Jammer Mr. B![]()
![]()
Mooi gelopen angel-a!quote:Op zondag 10 april 2016 14:45 schreef Angel-A het volgende:
8 km in 50 minuten (en 2x de Nesciobrug over het Amsterdam-Rijnkanaal op en af). Heerlijk gelopen, ik hou van deze warmte, en tevreden over mijn tijd.![]()
![]()
Ideaal hequote:Op zondag 10 april 2016 14:45 schreef Angel-A het volgende:
8 km in 50 minuten (en 2x de Nesciobrug over het Amsterdam-Rijnkanaal op en af). Heerlijk gelopen, ik hou van deze warmte, en tevreden over mijn tijd.
Jammer Mr. B![]()
![]()
Wat een onvoorspelbare uitdaging blijft het toch, zo'n marathon. Echt balen MrB
Van de 6 mensen die ik volgde, heeft er 1 een heel mooi vlak een prachtige tijd gelopen, een ander is een beetje ingezakt maar nog wel een nette tijd gelopen, 1 is er mega ingestort (halfuur langer over gedaan dan verwacht) en 3 zijn er uitgestapt. Heftig..!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Iemand van mijn club heeft de marathon volbracht met het 14-km schema (in de beoogde tijd). Erg knap! Ik denk dat het heel cultuurgebonden is, en dat de duurloop van 35 km echt iets Nederlands is, omdat we hier van oudsher gewend zijn om hard te werken.quote:Op zondag 10 april 2016 13:31 schreef Vork het volgende:
[..]
Tussen 25 en 30 km. Iedereen die ik volg (op een na dan) zakt daar behoorlijk in tempo. Ik gok dat er ook wel wat stukjes worden gelopen.
Het is denk ik ook een mooie testcase voor dat hele sportrusten. Er zullen toch redelijk wat lopers in Rotterdam hun voorbereidingen hebben gedaan met een 100-dagenschema en max. 14km loopjes in de benen. Ik ben erg benieuwd of dat wel voldoende is qua voorbereiding.
Zelf 10,55 km gelopen in 53 minuten.![]()
Enige optie lijkt me dan New York, daar mag je er toch 8 uur over doen?quote:Op zondag 10 april 2016 13:50 schreef steffelonio het volgende:
Als je al geen eens begint met hardlopen, heb je niets te zoeken op een marathon.
Ga dan lekker naar Nijmegen over een paar maanden. Ook een mooi sport evenement.
Dat zou ik ook nog wel kunnen met een blessure, maar dan is het geen hardlopen meer natuurlijk.![]()
Een van de mensen die ik heb gevolgd heeft ook het schema gevolgd en superstrak gelopen zonder verval, waar iemand anders volledig is ingestort qua tempo. Ik denk dat het meer persoonsgebonden is of het voor je werkt of niet. Ik zou zelf wel willen voelen hoe het is om een lang pleuris eind te lopen. Geen 35 kilometers, maar toch zeker wel een halve of misschien wel 25 in de voorbereiding. Maar goed, de marathon lopen behoort niet tot mijn ambities.quote:Op zondag 10 april 2016 15:48 schreef schaal_10 het volgende:
Iemand van mijn club heeft de marathon volbracht met het 14-km schema (in de beoogde tijd). Erg knap! Ik denk dat het heel cultuurgebonden is, en dat de duurloop van 35 km echt iets Nederlands is, omdat we hier van oudsher gewend zijn om hard te werken.![]()
Euhm, nee. Kenianen enzo lopen ook allemaal 30+ duurlopen, daar doen ze dan maar 1.5 uur over ofzo, maar toch.quote:Op zondag 10 april 2016 15:48 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
Iemand van mijn club heeft de marathon volbracht met het 14-km schema (in de beoogde tijd). Erg knap! Ik denk dat het heel cultuurgebonden is, en dat de duurloop van 35 km echt iets Nederlands is, omdat we hier van oudsher gewend zijn om hard te werken.
Zelf 10,55 km gelopen in 53 minuten.![]()
En Mr.B...Wat ontzettend balen, zo'n goede voorbereiding en dan zit het er net op wedstrijddag niet helemaal in. Maar nu is het wel een mooie tempo-duurloop geworden welke je inderdaad kan meenemen naar de volgende. Komt goed!
![]()
Alle finishers super gedaan!Was inderdaad weer erg warm om te lopen, dat zal ook meegespeeld hebben met hoe zwaar het was. Extra knap!
![]()
Pffff, vandaag 15km duurloop gedaan (was TE lekker weer, tenzij je natuurlijk een marathon moest lopen... dan wel erg warm) maar mijn bovenbenen lieten toch wel merken dat ze nog niet helemaal over halve van afgelopen zondag heen waren.
Toch, heerlijk lopen zeg. En wat is 'gewoon relaxed lopen' toch ook fijn, als alles gewoon goed gaat, zonder moeite, geen blessures of pijn (ok, bovenbenen... maar die zijn te verklaren).
Gewoon lopen, ademen, gaan, genieten... Op naar nog vele mooie dagen allemaal!![]()
Zo, 3x10 min gelopen met 90 sec wandelen. Voet ging best goedNog effe een terugkomenvaneenblessure schema volgen en dan weer rustig opbouwen
.
![]()
Wat balen mr. B!I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Nice!quote:Op zondag 10 april 2016 15:13 schreef luckass het volgende:
[..]
LIF / [Hardlopen] #1106 Selfies maken in Rotterdam?'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM![]()
Ik wás goed bezig, maar ik ben nu 1,5 week geleden geopereerd (eileiders zijn verwijderd), dus ik kan over een paar weken weer overnieuw beginnenquote:Herstel gaat me niet snel genoeg, maar gelukkig is daar Jeroen die me er dan steeds weer aan herinnert dat het nog geen twee weken is en wel een aardige buikoperatie waar ik van moet herstellen. Elke dag een stapje meer dus
Thanks!quote:
De sfeer was ook gewoon weer top vandaag, lekkertje weertje ook'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM![]()
Geloof ikquote:Op zondag 10 april 2016 17:10 schreef richolio het volgende:
[..]
Thanks!
De sfeer was ook gewoon weer top vandaag, lekkertje weertje ookAl andere wedstrijden in de planning?
![]()
Goed gedaan iedereen die Rotterdam wél heeft uitgelopenVolgend jaar ga ik gewoon weer, want het is echt een geweldige wedstrijd. Wat een verschil met de marathon van Amsterdam!
Voor mezelf denk ik dat de combinatie van de snelle start en te weinig rust de laatste weken de oorzaken zijn geweest dat mijn benen na 25km al aanvoelden zoals je eigenlijk pas op km 37 zou mogen verwachten. Dat is balen en zuur voor nu, maar er komen zeker nog meer marathons en andere wedstrijden. Misschien Leiden al, of anders een mooie najaarsmarathon, of gewoon Rotterdam 2017.![]()
Nog niet! Ik heb nooit echt iets gedaan buiten de 1/4 in Rotterdamquote:Op zondag 10 april 2016 17:40 schreef DavetheNL het volgende:
[..]
Geloof ikAl andere wedstrijden in de planning?
Maar nu ik toch al een beetje conditie heb kan ik net zo goed doorgaan. Dus ik ga wel even op zoek denk ik
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM![]()
Haha precies zoals ik begonnen ben :pquote:Op zondag 10 april 2016 18:00 schreef richolio het volgende:
[..]
Nog niet! Ik heb nooit echt iets gedaan buiten de 1/4 in Rotterdam
Maar nu ik toch al een beetje conditie heb kan ik net zo goed doorgaan. Dus ik ga wel even op zoek denk ik![]()
Heb je dat schema van een fysio gekregen? Want ik doe maar wat. Was gisteren wel blij met m'n drie km.quote:Op zondag 10 april 2016 16:53 schreef GotC het volgende:
Zo, 3x10 min gelopen met 90 sec wandelen. Voet ging best goedNog effe een terugkomenvaneenblessure schema volgen en dan weer rustig opbouwen
.
![]()
Balen Mr. B en ik vind ook dat je het erg goed oppakt.
Hoe ging het bij jou Wyccie??
Ik baal ook een beetje. Het is echt kei mooi weer en ik kan/mag niet lopen. Ben benieuwd wat de fysio morgenavond zegt/voorsteld. Denk niet dat ik verder mag opbouwen. Sterker nog als dat wel mag, dan houd ik het zelf wel tegen denk ik want het voelt nu weer slechter dan vorige week. Het is echt op en af met die knie...
Pff.![]()
Wel tof dat je toch een mooi gevoel hebt overgehouden aan de wedstrijd an sich..quote:Op zondag 10 april 2016 17:58 schreef Mr.B. het volgende:
Goed gedaan iedereen die Rotterdam wél heeft uitgelopenVolgend jaar ga ik gewoon weer, want het is echt een geweldige wedstrijd. Wat een verschil met de marathon van Amsterdam!
Voor mezelf denk ik dat de combinatie van de snelle start en te weinig rust de laatste weken de oorzaken zijn geweest dat mijn benen na 25km al aanvoelden zoals je eigenlijk pas op km 37 zou mogen verwachten. Dat is balen en zuur voor nu, maar er komen zeker nog meer marathons en andere wedstrijden. Misschien Leiden al, of anders een mooie najaarsmarathon, of gewoon Rotterdam 2017.
Maar wel erg balen, en het zou inderdaad supermooi zijn als je met wat rust de goede vorm nog mee kan nemen naar een herkansing.. Ik zag al op Strava een gesprek over waar en wanneer dan, logistiek is het natuurlijk wel lastig..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik had hetzelfdequote:Op zondag 10 april 2016 18:58 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Heb je dat schema van een fysio gekregen? Want ik doe maar wat. Was gisteren wel blij met m'n drie km.En yup, van een fysio:
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A picture says more than a thousand wordsIk heb eigenlijk geen moment zware benen gehad, ik dacht alleen maar bahhh wat is die vieze bloed/ijzersmaak in mijn mond en dat zegt mijn gezicht ook!
Toch een knappe tijd hoor, La_Tramposa!
En dit soort afstanden heb je ook wat wedstrijdhardheid en ervaring voor nodig om te weten hoe diep je kan gaan enzo. En die 3000 meter zal al veel makkelijker aanvoelen qua tempo, zou mij niks verbazen als je dan niet eens heel ver achter dit tempo zal blijven...Jack does it in real time...![]()
Thanks!!quote:Op zondag 10 april 2016 19:14 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik had hetzelfdeEn yup, van een fysio:
[ afbeelding ]![]()
Dat zou wel mooi zijn, de volgende 3000m is ook voor de competitie dus dan heb je ook een extra motivatie om te strijden met tegenstanders, hopelijk zijn er wel een paar meiden van mijn snelheid. Het zou mooi zijn om onder de 11 minuten te duiken. Ik denk inderdaad wel dat met wat minder hard starten dit tempo langer vol te houden is.quote:Op zondag 10 april 2016 19:30 schreef DeeBee het volgende:
Toch een knappe tijd hoor, La_Tramposa!
En dit soort afstanden heb je ook wat wedstrijdhardheid en ervaring voor nodig om te weten hoe diep je kan gaan enzo. En die 3000 meter zal al veel makkelijker aanvoelen qua tempo, zou mij niks verbazen als je dan niet eens heel ver achter dit tempo zal blijven...
In ander nieuws: Vader mag niet met zijn zoontje naar de finish in Rotterdam
https://twitter.com/NOSsport/status/719214601712320512
Wat kansloos zeg. Dan moet die vader zijn zoontje weer ergens tussen de mensenmassa achterlaten waar helemaal geen bekenden staan. Dit doet toch werkelijk niemand kwaad.. Natuurlijk wil je niet dat er massa's "illegalen" mee gaan lopen over de streep maar een beetje menselijk inzicht in de situatie was wel gepast geweest.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Mooi om de verhalalen te lezen, zowel succes- als "meh"-stories.
Zin in volgende week
Het kind had helemaal niet op het parcours moeten komen, dan was dat achterlaten geen probleem geweest
Jammer Mr. B![]()
Volgens mij was het best warm nog vanmiddag!![]()
Tja, het gebeurt bij elke marathon wel dat er een paar mensen met hun supporters of kinderen over de finish komen en dat gaat altijd goed. Het lijkt nou ook niet echt een deel van het veld te zijn waar nog keihard eindgesprint wordt..quote:Op zondag 10 april 2016 19:42 schreef Serinde het volgende:
Het kind had helemaal niet op het parcours moeten komen, dan was dat achterlaten geen probleem geweest
Jammer Mr. B![]()
Volgens mij was het best warm nog vanmiddag!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Pittige operatiequote:Op zondag 10 april 2016 17:09 schreef E.T. het volgende:
[..]
Ik wás goed bezig, maar ik ben nu 1,5 week geleden geopereerd (eileiders zijn verwijderd), dus ik kan over een paar weken weer overnieuw beginnenHerstel gaat me niet snel genoeg, maar gelukkig is daar Jeroen die me er dan steeds weer aan herinnert dat het nog geen twee weken is en wel een aardige buikoperatie waar ik van moet herstellen. Elke dag een stapje meer dus
Neem idd je rust, dan ben je vast snel weer op de been.![]()
Jammer dat het niet gelukt, maar heel verstandig dat je de signalen van je lichaam hebt opgevolgd. Je hebt snel gelopen trouwens. Moeilijk he, de keuze waar je dan wilt kan ‘herkansen’. Wat is het verschil in sfeer tussen Rotterdam en Amsterdam?quote:Op zondag 10 april 2016 17:58 schreef Mr.B. het volgende:
Voor mezelf denk ik dat de combinatie van de snelle start en te weinig rust de laatste weken de oorzaken zijn geweest dat mijn benen na 25km al aanvoelden zoals je eigenlijk pas op km 37 zou mogen verwachten. Dat is balen en zuur voor nu, maar er komen zeker nog meer marathons en andere wedstrijden. Misschien Leiden al, of anders een mooie najaarsmarathon, of gewoon Rotterdam 2017.
Ik kan ook kiezen voor een herkansing: de prestatie in oktober 2016 leveren (en kun je in de zomer/nazomer trainen) of de marathon van mijn keuze in 2017. Het is dat laatste geworden.Die man is zeker en vast afgekeurd om te hardlopen. En zo niet, dan heb ik nog een startbewijs voor hem liggen, 9 april 2017 startvak 3:45. Ik had die vent er zo uitgelopen als ik hem was!quote:Op zondag 10 april 2016 19:34 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
...
In ander nieuws: Vader mag niet met zijn zoontje naar de finish in Rotterdam
https://twitter.com/NOSsport/status/719214601712320512
Wat kansloos zeg. Dan moet die vader zijn zoontje weer ergens tussen de mensenmassa achterlaten waar helemaal geen bekenden staan. Dit doet toch werkelijk niemand kwaad.. Natuurlijk wil je niet dat er massa's "illegalen" mee gaan lopen over de streep maar een beetje menselijk inzicht in de situatie was wel gepast geweest.![]()
Tja het is wel een keihard, maar aan de andere kant, als je een kind toelaat moet je ook niet raar staan te kijken als er meerderen mee gaan lopen, en voor je het weet is het hek van de dam en is het voor de finishers geen doorkomen meer aanquote:Op zondag 10 april 2016 19:46 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Tja, het gebeurt bij elke marathon wel dat er een paar mensen met hun supporters of kinderen over de finish komen en dat gaat altijd goed. Het lijkt nou ook niet echt een deel van het veld te zijn waar nog keihard eindgesprint wordt..Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik denk dus dat het wel meevalt, dit is niet iets nieuws maar gebeurt al jaren en er zal niet ineens een exponentiele toename zijn. Maar goed, blijkbaar was het dit jaar extra duidelijk omgeroepen dat er niemand op het parcours mocht vanwege terreurdreiging dus die man deed gewoon erg punctueel zijn werk. Maar ik blijf toch denken, een beetje inlevingsvermogen, je creeert zo meer chaos dan wanneer je hem laat doorlopen.quote:Op zondag 10 april 2016 19:53 schreef Guard het volgende:
[..]
Tja het is wel een keihard, maar aan de andere kant, als je een kind toelaat moet je ook niet raar staan te kijken als er meerderen mee gaan lopen, en voor je het weet is het hek van de dam en is het voor de finishers geen doorkomen meer aanIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Toevallig hadden wij (o.a. Guppy, Pijll en ik) net ook al een discussie over die vader en zijn zoontje. Ik vind het ook wel heel erg strikt van de organisatie. Je moet natuurlijk niet in de weg gaan lopen...![]()
Eén regel voor invoeren: Finishen met je kind mag, mits op jouw schouders.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Mjah, idd beetje dubbel dit. Heel erg strikt en mijn eerste reactie was ook 'hoe sneu, laat ze gewoon'. Maar idd, als zij wel... waarom anderen niet... etc.
Aan de ene kant ben ik tegen de 'regels zijn regels' mentaliteit, maar aan de andere kant maakt dat alles wel een stuk makkelijker![]()
![]()
Er stond duidelijk in de regels dat het (dit jaar?) niet mocht. Het is ook omgeroepen. Tja, dan moet je niet boos worden als het niet mag van de vrijwilliger. Met zo'n enorm evenement zijn er nu eenmaal regels nodig, dan moet je je marathon in Schubbekutteveen lopen.
Natuurlijk, menselijkheid dit en dat. Maar zo'n vrijwilliger doet wat hem is opgedragen. Kun je de beste man ook niet kwalijk nemen.
En daarnaast vind ik het ook niet heel sociaal. Een vader met aan elke hand een kleuter, dat is inderdaad heel schattig, maar voor de andere lopers gewoon heel vervelend. En die hebben ook hun best gedaan.
Op de schouders, vooruit. Dat kan wel. Maar ga dan rechts lopen of zo.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ons kind rende de verkeerde kant op toen ik samen met m wilde finishen bij de Sallandtrail
Maar ik ging er na 75 kilometer natuurlijk niet meer achteraan....en dus miste GotC mijn finish
Niks dan ellende, die koters op het parcoursquote:Op zondag 10 april 2016 20:14 schreef YUR het volgende:
Ons kind rende de verkeerde kant op toen ik samen met m wilde finishen bij de Sallandtrail
Maar ik ging er na 75 kilometer natuurlijk niet meer achteraan....en dus miste GotC mijn finish
Sobersoquote:Op zondag 10 april 2016 20:15 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Niks dan ellende, die koters op het parcoursF means you're fucked![]()
Idd, eerst urenlang van hot naar her gereden, mis ik het 'belangrijkste' momentquote:Op zondag 10 april 2016 20:14 schreef YUR het volgende:
Maar ik ging er na 75 kilometer natuurlijk niet meer achteraan....en dus miste GotC mijn finish![]()
![]()
LT Worden dat soort wedstrijden op de baan alleen georganiseerd voor clubleden? Of kunnen daar ook recreatieve lopers aan meedoen?
En een andere vraag over de baan. Ik zit niet bij een club maar voor interval is een baan natuurlijk wel erg handig. In mijn woonplaats zit ook een 400 meter baan. Zou daar moeilijk over gedaan worden als ik als niet clublid daar soms ga trainen? Uiteraard als er niemand anders op de baan is. Eigenlijk als er niemand is kan er ook niks van gezegd worden maar toch..Of is het not-done?
![]()
Ik kan me niet voorstellen dat je zoiets als loper vervelend vindt (het was toch al bij de finish). En wat hierboven al gezegd werd; dit veroorzaakt meer commotie dan als er niet was "ingegrepen".quote:Op zondag 10 april 2016 20:13 schreef Guppyfriend het volgende:
Er stond duidelijk in de regels dat het (dit jaar?) niet mocht. Het is ook omgeroepen. Tja, dan moet je niet boos worden als het niet mag van de vrijwilliger. Met zo'n enorm evenement zijn er nu eenmaal regels nodig, dan moet je je marathon in Schubbekutteveen lopen.
Natuurlijk, menselijkheid dit en dat. Maar zo'n vrijwilliger doet wat hem is opgedragen. Kun je de beste man ook niet kwalijk nemen.
En daarnaast vind ik het ook niet heel sociaal. Een vader met aan elke hand een kleuter, dat is inderdaad heel schattig, maar voor de andere lopers gewoon heel vervelend. En die hebben ook hun best gedaan.
Op de schouders, vooruit. Dat kan wel. Maar ga dan rechts lopen of zo.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM![]()
Pappa op schouders van de kids dan, anders ook niet....quote:Op zondag 10 april 2016 20:13 schreef Guppyfriend het volgende:
Op de schouders, vooruit. Dat kan wel. Maar ga dan rechts lopen of zo.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Word gewoon lid, is superleuk en kost heul niet duur!quote:Op zondag 10 april 2016 20:17 schreef KolonelBroodje het volgende:
LT Worden dat soort wedstrijden op de baan alleen georganiseerd voor clubleden? Of kunnen daar ook recreatieve lopers aan meedoen?
En een andere vraag over de baan. Ik zit niet bij een club maar voor interval is een baan natuurlijk wel erg handig. In mijn woonplaats zit ook een 400 meter baan. Zou daar moeilijk over gedaan worden als ik als niet clublid daar soms ga trainen? Uiteraard als er niemand anders op de baan is. Eigenlijk als er niemand is kan er ook niks van gezegd worden maar toch..Of is het not-done?
De meesten doen daar namelijk wel moeilijk over ja. En terecht.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Je moet je bedenken dat die kinderen vaak zo'n 500m met papa meerennen. Dat gaat niet snel, je kunt er niet langs, als je als loper helemaal stuk zit, heb je nog kans dat je zo'n kind niet ziet en er overheen struikelt (ik heb het zien gebeuren). Echt, er zijn zat lopers die dat heel erg vervelend vinden en dat soms ook uiten naar de ouder in kwestie.quote:Op zondag 10 april 2016 20:18 schreef richolio het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat je zoiets als loper vervelend vindt (het was toch al bij de finish). En wat hierboven al gezegd werd; dit veroorzaakt meer commotie dan als er niet was "ingegrepen".
Ik vind dat dus niet sociaal, andere lopers hebben net zo goed recht op een fijne finish.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik denk dat het afgunst is. Die man van de beveiliging krijgt gewoon salaris, het is een betaalde functie. Als hij echt een vent was, was hij zelf gaan hardlopen. Om ergens te beginnen: 90 minuten mag je over de kwart marathon doen, dus dat moet niet al te moeilijk zijn.![]()
Hou je jezelf nou ook nog heel erg voor de gek als je mensen vertelt dat je de kwart marathon hebt gelopen? Da's toch gewoon 10 en een beetje?It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
quote:Op zondag 10 april 2016 20:26 schreef schaal_10 het volgende:
Ik denk dat het afgunst is. Die man van de beveiliging krijgt gewoon salaris, het is een betaalde functie. Als hij echt een vent was, was hij zelf gaan hardlopen. Om ergens te beginnen: 90 minuten mag je over de kwart marathon doen, dus dat moet niet al te moeilijk zijn.![]()
Zonder mensen van de organisatie en vrijwilligers is geen wedstrijd.
Leuk dat jij zo over die mensen denkt die het mogelijke maken dat er wedstrijden gelopen kunnen worden, jij bent zeker wel een vent?Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Zevende in de uitslag van gisteren! Ik blijf het gek vinden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Hierin zitten zo veel aannames dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen.quote:Op zondag 10 april 2016 20:26 schreef schaal_10 het volgende:
Ik denk dat het afgunst is. Die man van de beveiliging krijgt gewoon salaris, het is een betaalde functie. Als hij echt een vent was, was hij zelf gaan hardlopen. Om ergens te beginnen: 90 minuten mag je over de kwart marathon doen, dus dat moet niet al te moeilijk zijn.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Hoe kan dat afgunst zijn, als iemand z'n functie uitoefent, al dan niet betaald?quote:Op zondag 10 april 2016 20:26 schreef schaal_10 het volgende:
Ik denk dat het afgunst is. Die man van de beveiliging krijgt gewoon salaris, het is een betaalde functie. Als hij echt een vent was, was hij zelf gaan hardlopen. Om ergens te beginnen: 90 minuten mag je over de kwart marathon doen, dus dat moet niet al te moeilijk zijn.
En wie ben jij om te oordelen of deze man kan hardlopen?
En over de kwart marathon mag je 80 minuten doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door Guppy op 10-04-2016 20:46:28 ][b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
quote:Op zondag 10 april 2016 20:30 schreef DeLuna het volgende:
Zevende in de uitslag van gisteren! Ik blijf het gek vinden
Dit schept verwachtingen, dat snap je zelf ook.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meer trailen en uiteindelijk podiumplaatsen halen
Oh over vrijwilligers gesproken, nog even een welgemeendevoor Murmeli
Ja! Mijn favoriete portemonnee- en autopapieren-oppasserquote:Op zondag 10 april 2016 20:34 schreef Guard het volgende:
Oh over vrijwilligers gesproken, nog even een welgemeendevoor Murmeli
![]()
Wel raar want ik heb heel veel mensen met kind over de finish zien komen (wel vaak opgetild). Heb inderdaad er ook eentje helemaal terug zien lopen, tegen de lopers in, dat was ook een veilige actie (not)I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Het niveau was gewoon niet zo hoog gok ik, allemaal van die gillende dames "ieuw modder", daar was ik gauw voorbij gelukkig.quote:Op zondag 10 april 2016 20:31 schreef Guard het volgende:
[..]
Dit schept verwachtingen, dat snap je zelf ook.
Meer trailen en uiteindelijk podiumplaatsen halen
Maar toch een keer top tien gelopen
Bij rotterdam krijg je ze op de Coolsingel ook niet echt makkelijk het parcours op. Dus ik vraag me af of het kind al vanaf de Blaak meeliep?
Ik ben 2 keer met kind gefinished. 1 Keer bij de vooroeverloop en 1 keer bij een lokale 20KM. Alletwee erg rustig en niet eens dranghekken ofzo.![]()
Je moet wel een wedstrijdlicentie hebben, maar die kan iedereen volgens mij aanvragen, daar hoef je geen lid te zijn bij een vereniging volgens mij. Wel is het eigenlijk 100% wedstrijdatleten wat hier aan meedoet, dat komt niet per se terug in het niveau maar je moet wel een beetje de regels kennen (hoe je start bij een 1500 en een 800 en een 3000 etc.), er hangen geen pamfletten en plattegronden om je alles uit te leggen en het is erg kleinschaligquote:Op zondag 10 april 2016 20:17 schreef KolonelBroodje het volgende:
Aan de andere kant, als je iemand uitlegt hoe het zit willen ze je vast wegwijs maken. Maar het is wel uitzonderlijk dat je als niet altetiekvereniginglid aan zoiets deelneemt.
Wat betreft baangebruik; dit verschilt per baan. Sommigen zijn eigendom van de gemeenten en dan publiekelijk te gebruiken, behalve misschien op tijdstippen dat er verenigingen aan het trainen zijn. Andere banen zijn volgens mij wel echt eigendom van de vereniging dus die zijn dan afgesloten met hekken.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dat was voor mij een verschil van dag en nacht. In Rotterdam was er bijna overal, veel en enthousiast publiek. In Amsterdam... niet. (zo heb ik het tenminste drie jaar geleden beleefd). Het weinige publiek dat langs de kant stond, bestond voor een groot deel mensen die chagrijnig waren omdat ze niet mochten oversteken. Behalve de eerste en laatste paar km's dan. En finishen in het Olympish stadion is natuurlijk ook gewoon mooiquote:Op zondag 10 april 2016 19:51 schreef schaal_10 het volgende:
Jammer dat het niet gelukt, maar heel verstandig dat je de signalen van je lichaam hebt opgevolgd. Je hebt snel gelopen trouwens. Moeilijk he, de keuze waar je dan wilt kan ‘herkansen’. Wat is het verschil in sfeer tussen Rotterdam en Amsterdam?
In Rotterdam voel je dat men trots is op de marathon, voor Amsterdammers leek het vooral hinderlijk te zijn![]()
Mijn ervaring bij de HM in Amsterdam was hetzelfde. De toeristen in het Vondelpark waren wel leukquote:Op zondag 10 april 2016 21:01 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Dat was voor mij een verschil van dag en nacht. In Rotterdam was er bijna overal, veel en enthousiast publiek. In Amsterdam... niet. (zo heb ik het tenminste drie jaar geleden beleefd). Het weinige publiek dat langs de kant stond, bestond voor een groot deel mensen die chagrijnig waren omdat ze niet mochten oversteken. Behalve de eerste en laatste paar km's dan. En finishen in het Olympish stadion is natuurlijk ook gewoon mooi
In Rotterdam voel je dat men trots is op de marathon, voor Amsterdammers leek het vooral hinderlijk te zijnRotterdam heb ik nooit gelopen, maar A'dam was iig 1 keer maar nooit weer.
![]()
Gup for president of the IAAF!!!quote:Op zondag 10 april 2016 20:15 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Niks dan ellende, die koters op het parcours'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Bedankt voor je antwoord! Ik denk dat die hier (Veendam) dan van de gemeente is want er zijn geen hekken. Het valt mij sowieso op dat hardlopers snel aanspraak met elkaar hebben. Vorig weekend nog op een verjaardag stond ik ineens met iemand te praten die zei dus jij bent een hardloper?quote:Op zondag 10 april 2016 20:51 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Je moet wel een wedstrijdlicentie hebben, maar die kan iedereen volgens mij aanvragen, daar hoef je geen lid te zijn bij een vereniging volgens mij. Wel is het eigenlijk 100% wedstrijdatleten wat hier aan meedoet, dat komt niet per se terug in het niveau maar je moet wel een beetje de regels kennen (hoe je start bij een 1500 en een 800 en een 3000 etc.), er hangen geen pamfletten en plattegronden om je alles uit te leggen en het is erg kleinschaligAan de andere kant, als je iemand uitlegt hoe het zit willen ze je vast wegwijs maken. Maar het is wel uitzonderlijk dat je als niet altetiekvereniginglid aan zoiets deelneemt.
Wat betreft baangebruik; dit verschilt per baan. Sommigen zijn eigendom van de gemeenten en dan publiekelijk te gebruiken, behalve misschien op tijdstippen dat er verenigingen aan het trainen zijn. Andere banen zijn volgens mij wel echt eigendom van de vereniging dus die zijn dan afgesloten met hekken.Erg leuk!
![]()
![]()
Het ergste van mensen die met kinderen finishen zijn niet de kinderen zelf maar de ouders die denken dat a.hun marathon en b.hun prinsje of prinsesje zo uniek is dat het ouder en kind absoluut niet onthouden mag worden, zelfs als de regels zeggen duidelijk aangeven dat het niet toegestaan is.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik zou ip wel met mini willen finishen, maar het lijkt me supervervelend om kapot te finishen en dan ook nog eens achter een kind aan te moeten rennen. Of erop te letten. Dus tsja.
![]()
Ik ben een keer met een kind gefinished.. Bij de Putten Power Run toen ik als een na laatste over de finish kwam![]()
Zoiets moet je inderdaad bij kleine lokale loopjes doen, niet bij massa-evenementenI can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Mja ik vind ook dat de verantwoordelijke ouder dat kind niet over het hek had moeten tillen, maar als het dan toch al gebeurd is, tja. De op de schouders regel is ook wel een goeie jaMaar dan zou je als terrorist misschien ook op iemand's schouders kunnen klimmen
Dat dus. Ik vind het echt heel aandoenlijk en voor papa ook geweldig, maar als je 4,5 uur hebt afgezien, meer dood dan levend bent en niet meer normaal kunt nadenken is zo'n kind best lastig te ontwijken/in te halen.quote:Op zondag 10 april 2016 21:22 schreef GotC het volgende:
Ik zou ip wel met mini willen finishen, maar het lijkt me supervervelend om kapot te finishen en dan ook nog eens achter een kind aan te moeten rennen. Of erop te letten. Dus tsja.
![]()
Ik deed het vooral uit oogpunt van de ouder, maar ook idd evt van toepassing op andere lopersquote:Op zondag 10 april 2016 21:33 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dat dus. Ik vind het echt heel aandoenlijk en voor papa ook geweldig, maar als je 4,5 uur hebt afgezien, meer dood dan levend bent en niet meer normaal kunt nadenken is zo'n kind best lastig te ontwijken/in te halen..
![]()
Dat doet me weer denken aan die vader bij de Kippenren, die zó kapot over de finish kwam, dat ie z'n dochtertje met bloem helemaal niet zag
Ja! Wat een eindbaas ben je dan?quote:Op zondag 10 april 2016 21:47 schreef Voccar het volgende:
http://nos.nl/artikel/209(...)soonlijk-record.html
![]()
Verslagje:
Goede training, slechte voorbereiding; chronisch slaaptekort, rommelende buik, en gisteren maar 4 uur geslapen. Niet door de spanning, want die is er nooit. Maar goed, van slaaptekort loop ik nooit slechter. Verder niet mijn normale ontbijt, wel de zoete broodjes.![]()
Bij de start weer toegezongen door Lee, kippenvelmoment toen iedereen meeblerde. Lang wachten, zere rug (ik word oud!).
De eerste kilometers ging het prima, iets ingehouden, goed starttempo. Ik startte achter de pacers van 4.30 en die ging ik al snel voorbij. Op een gegeven moment kwam 4.15 in beeld. Ik wilde ze vanaf de 10 gaan inhalen, maar bij 9 kreeg ik kramp in mijn buikspieren. Gelukkig kon ik redelijk goed doorlopen en de kramp eruitpuffen. Maar de pacers gingen opeens versnellen (misschien leek dat alleen zo).
Vanaf de 15 merkte ik toen al wel dat mijn tempo ietsje terugliep. Ik had gehoopt dat ik mentaal net zo lekker zou lopen als in Eindhoven (de hele weg met een grijns gelopen), maar ik baalde van de zon (sorry, toeschouwers). Tot aan de 20 ging het eigenlijk best ok, en toen stelde ik als doel om tot aan de 25 in hetzelfde tempo te blijven lopen. Dat lukte wel, maar dit doortrekken naar de 30 ging helaas niet. Vanaf daar werden de benen erg zwaar.
Gelukkig kon ik, in tegenstelling tot vorig jaar, wel genieten van de mensenmassa bij de tweede doorkomst in het centrum. Bij de 30 weer een kippenvelmoment, zelfs bijna tranen in mijn ogen toen het publiek uit z'n dak ging terwijl ik daar met pijn langs liep.
Het Kralingse Bos liet nog best lang op zich wachten, maar uiteindelijk was het zover. Waar ik vorig jaar daar mijn mojo terugvond, werd dit de martelgang zoals voor veel mensen. De zwaartekracht trok extra hard aan mijn benen.Ik ging me zelfs ergeren aan een loper die steeds wandelde en dan weer 30 meter rende, dus die haalde mij elke 15 seconden weer in.
Op een gegeven moment nog 4k te gaan, de langste 4 kilometers ooit. Terug in het centrum lukt het me toch nog om me te vermannen. Bij de 40 (zelfde stuk als de 30) wederom kippenvel. Met nog 2k te gaan lukte het me mijn benen weer wat hoger op te tillen, met nog 1k te gaan ben ik gaan versnellen en met nog 500 meter te gaan heb ik zelfs een sprintje ingezet.Geen idee waar dat vandaan kwam.
Van Murmeli mijn medaille omgehangen gekregen! Wat ben ik ontzettend blij en trots op deze medaille, keihard voor gewerkt en flink afgezien. Het is overigens ook gewoon echt een heel mooi ding, een zware joekel.
Tot mijn verbazing sneller dan vorig jaar terwijl ik het gevoel had langzamer te zijn, slechts 5 min langzamer dan in Eindhoven, en dat met dit weer.![]()
Dus hij liep op zijn 80e voor het eerst een marathon? Wat een held.quote:Op zondag 10 april 2016 21:47 schreef Voccar het volgende:
http://nos.nl/artikel/209(...)soonlijk-record.html
![]()
Kan iemand anders even een nieuwe openen? lukt niet met deze oude iPad.
[ Bericht 4% gewijzigd door Angel-A op 10-04-2016 22:16:06 ]
Forum Opties Forumhop: Hop naar: