Dat lijkt me vrij sterk. Denk je dat de Europese Unie nu strafmaatregelen gaat opleggen of Nederland gaat treiteren?quote:Op woensdag 6 april 2016 23:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, aanpassing van dit verdrag kan natuurlijk maar dan moet Nederland op een ander vlak wat inleveren, zo werkt onderhandelen en diplomatie. En dat zal een hoge prijs zijn natuurlijk omdat hierop iets binnenhalen belangrijk is voor Nederland.
Ik ben het echt absoluut met je oneens. "Stabiliteit" is sowieso een veel te breed begrip om zulke harde uitspraken te doen.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Door het uitvoeren van een flink hervormingspakket en het zonder serieuze crisis het al sinds 2012 volhouden.
Binnen de EU onderhandelt men constant over allerlei onderwerpen. Nu gaat men natuurlijk wat verknopen. Bv 100.000 extra asielzoekers voor Nederland om die passage over verhoging van de kippenexport te schrappen. Je denkt toch niet dat ze nu zomaar Nederland de inhoud van het verdrag laten bepalen?quote:Op woensdag 6 april 2016 23:31 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Dat lijkt me vrij sterk. Denk je dat de Europese Unie nu strafmaatregelen gaat opleggen of Nederland gaat treiteren?
Betaald, mijn part.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:34 schreef KetchupFTW het volgende:
Er al van uitgaande dat er überhaupt een prijs moet worden betaalt: van mij part gaan we uit de Europese Unie.
Het is ook stabieler dan de Balkenendekabinetten op de eerste jaren CDA PVdA CU na misschien.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben het echt absoluut met je oneens. "Stabiliteit" is sowieso een veel te breed begrip om zulke harde uitspraken te doen.
Maar daarnaast: Idioot veel moties van wantrouwen (ook als je de PVV er af trekt), geen enkel naoorlogs kabinet heeft méér bewindslieden verloren, geen meerderheid in de Eerste Kamer en geen vaste coalitie om mee samen te werken. En daarbij heeft het kabinet de rit nog niet eens uitgezeten.
Het is geen rampenkabinet of zo maar zeker niet het "stabielste" in lange tijd. Het is enkel stabieler dan Rutte I, veel meer zou ik er niet aan ophangen.
quote:
quote:Tchock: Nee, wilt is fout, en per sé ook.
KetchupFTW: Waarom is wilt dan fout?
Tchock: Oh, excuus, het mag blijkbaar beide (waarbij "wil" informeel is).
Dat lijkt me niets.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:34 schreef KetchupFTW het volgende:
Er al van uitgaande dat er überhaupt een prijs moet worden betaalt: van mij part gaan we uit de Europese Unie.
Als de EU echt rust op zulke wraakacties dan vind ik het alleen maar goed dat ik tegen heb gestemd.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Binnen de EU onderhandelt men constant over allerlei onderwerpen. Nu gaat men natuurlijk wat verknopen. Bv 100.000 extra asielzoekers voor Nederland om die passage over verhoging van de kippenexport te schrappen. Je denkt toch niet dat ze nu zomaar Nederland de inhoud van het verdrag laten bepalen?
En nu even serieus nadenkenquote:Op woensdag 6 april 2016 23:34 schreef KetchupFTW het volgende:
Het zijn geen wraakacties, het is hoe onderhandelen werkt.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:36 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Als de EU echt rust op zulke wraakacties dan vind ik het alleen maar goed dat ik tegen heb gestemd.
Aah, oké. Geen associatieverdrag, maar wel lidmaatschap. Dat zal de geloofwaardigheid van de EU vast goed doen, als ze die nog hebben.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En nu even serieus nadenken. De hier geopperde prijs van een serieus perspectief voor een Oekraïens lidmaatschap van de EU is al een logischer prijs. Nederland was daar zwaar tegen, nu zullen Polen en Finland wellicht hun kans ruiken.
quote:Op woensdag 6 april 2016 23:37 schreef freako het volgende:
Ik zit die referendumwet nog eens door te kijken, en dat is echt een bizar ding. Een referendum over Grondwetswijzigingen zijn uitgesloten, terwijl me dat juist iets lijkt waar je wél fatsoenlijk een referendum over kunt houden.
En als de Kamer besluit om naar aanleiding van een referendum een wet in te trekken, is ook die intrekkingswet uitgesloten. Dat had me nou echt geweldig geleken. "Bent u voor of tegen de wet tot intrekking van de wet tot goedkeuring van de Associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne"?
We zullen zien.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het zijn geen wraakacties, het is hoe onderhandelen werkt.
Denk je werkelijk dat de andere 28 deelnemers aan deze overeenkomst alles zonder weerstand zullen aanpassen aan de wensen van PVV en SP?
Nogmaals, welke realistische prijs heb jij er voor over?quote:Op woensdag 6 april 2016 23:38 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Aah, oké. Geen associatieverdrag, maar wel lidmaatschap. Dat zal de geloofwaardigheid van de EU vast goed doen, als ze die nog hebben.
Ik geef ze tenminste toequote:Op woensdag 6 april 2016 23:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Iedereen maakt wel eens een foutje. Jij maakt er elke post meerdere.
Referenda ad infinitum.quote:
Die passages over financiële hulp, militaire samenwerking komen natuurlijk ter discussie te staan.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |