abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 6 april 2016 @ 23:20:22 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_161242288
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

dobbey
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nanuke
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mrs.Peel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stroopwafelmeisje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MaJo
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Silversjoiis
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Crazy_Horse
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Droomvrouwtje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Barreltje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Finagain
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Whoopje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
deadly_kiss
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
BobbyMcGee
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Uitgezwaaid vorig topic:
Helaas niemand
(ook uit de sectie "wie posten er ook al weer mee")

[ Bericht 7% gewijzigd door Kyara op 28-04-2016 15:56:18 ]
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_161242558
Je weet mij te vinden :)

Geld voor iedereen die er vragen over heeft trouwens.
S. 2014
J. 2016
  donderdag 7 april 2016 @ 00:27:27 #3
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_161244947
Lieve forummers....

Vanwege alle aandacht en om jullie privacy in acht te nemen zeg ik echt ff vaarwel..... Met vragen etc kunnen jullie altijd mijn pb aanschrijven maar dit is gewoon niet leuk meer :'( Mijn uitlaapklep is weg en dat had ik totaal niet verwacht..... Ik lees mee maar zal bijna niet meer reageren om ook jullie "safety" te waarborgen......

Thnx voor alles tot nu toe en af en toe zal ik voorbijvliegen :*

ps: Inderdaad eiceldonatie en om de onbekendheid van onze donor te waarborgen is het nu ff einde....... Damn....wat baal ik daarvan :'(
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 7 april 2016 @ 00:43:25 #4
269689 crew  Viv
pi_161245272
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 23:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Even gespoilerd ivm offtopic.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Super offtopic maar toch even een aanvulling:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161245496
Wat naar Dobbey. Begrijp ik voed dat dit het gevolg is van je 'coming out' op Facebook laatst? Wat jammer dat het zulke gevolgen heeft.. :*
pi_161246528
Is dit de consequentie van jouw stukje op Facebook Dobbey? -O-
Shit zeg... Dit was je bedoeling niet... Ik wens je veel succes en hoop dat je je toch nog op 1 of andere manier kan uitten.. een uitlaatklep is wel belangrijk.. sterkte! :*
  donderdag 7 april 2016 @ 07:24:31 #7
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_161246590
Yup het gevolg van...... En begrijp me goed ik vind het totaal niet erg dat mijn/onze anonimiteit weg is maar ik vind het gewoon te gek voor woorden dat op alles wat ik doe/zeg/typ ik ineens reacties krijg van oh! Ik weet wie de donor is want ik heb dat en dat gelezen en ik heb je toen met die en die gezien :o Onze donor heeft kinderen en juist voor hun vind ik het belangrijk om de privacy te waarborgen zodat ze niet ineens ergens mee geconfronteerd worden waar hun, voorlopig, buiten staan. }:|

Voorlopig spreken we ook niet rechtstreeks af met de donor en gaat het allemaal via aparte ophaalpunten etc tot alles een beeeetje gekalmeerd is. (Misschien kan ik na dit alles een carrière switch doen en me in laten schrijven als de nieuwe vrouwelijke James Bond de misleiding skills zijn dan toch al tot in de puntjes uitgewerkt en toegepast :7 :') )
pi_161246939
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 00:43 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Super offtopic maar toch even een aanvulling:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 7 april 2016 @ 08:13:04 #9
269689 crew  Viv
pi_161246940
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:24 schreef dobbey het volgende:
Voorlopig spreken we ook niet rechtstreeks af met de donor en gaat het allemaal via aparte ophaalpunten etc tot alles een beeeetje gekalmeerd is.
Ik snap best dat mensen nieuwsgierig zijn, maar wat bizar dat het zó ver gaat dat dit nodig is!
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 08:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 7 april 2016 @ 08:40:17 #10
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_161247180
Majo zou je mijn verhaaltje uit de openingspost kunnen verwijderen?
pi_161247458
Jeetje dobbey wat vervelend dat mensen jullie privacy en die van de donor niet willen respecteren. Ik wens je het allerbeste.

@Whoopje suc6 met spuiten.

@Finagain Ik hoop dat je straks mooie eitjes hebt. Ik duim voor maandag
  donderdag 7 april 2016 @ 09:23:17 #12
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_161247676
Wat vreselijk dat mensen zo ver gaan dobbey, veel succes verder!

Exode ik hoop op 2 hele mooie streepjes bij jullie morgen :*
pi_161248824
Dobbey, ik moet eerlijk bekennen dat jouw verhaal blijkbaar een beetje langs me heen is gegaan. Maar het klinkt naar en stom. :*

Dank je snoenk, nog geen tekenen van dijken die op doorbreken staan....We gaan morgen overigens een weekend weg met mijn schoonfamilie. We hebben al besloten dat als het goed nieuws is we het daar ook meteen vertellen. Mijn vrouw die niet drinkt met haar 2 broers, dat kunnen we niet met droge ogen verklaren. Haar zus en moeder weten het overigens dat we ermee bezig zijn, de rest niet.
  donderdag 7 april 2016 @ 16:20:33 #14
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_161257042
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 23:00 schreef MaJo het volgende:

[..]

Mag ik vragen wat de psychische klachten van je vriendin zijn? Ik heb zelf chronische depressie en slik daar medicatie voor maar daar hebben ze nog nooit moeilijk over gedaan. Als het bij jouw vriendin ook gaat om een "gewone" depressie lijkt die aandacht me wat overdreven.

Wel fijn dat jullie er nu voor mogen gaan ^O^
Sure. :)
M'n vriendin heeft een vrij 'milde' vorm van depressies die veelal worden getriggerd door teveel spanning van buitenaf (werk, studie etc) en extra versterkt in de wintermaanden. Zij slikt daar ook al jaren medicatie voor, maar omdat er laatst bij haar psycholoog verdere onderzoeken zijn gedaan naar haar andere klachten kwam er ineens iets bovenop en dat bleek autisme te zijn.

Omdat ze van jongs af aan ook al leerproblemen heeft en volgens recent onderzoek onder de noemer zwakbegaafden valt wilde de huisarts ineens niet meer meewerken aan een kinderwens, terwijl dit vóor dat label nog geen enkel probleem vormde. Vandaar dat hij ons wilde doorsturen naar het ziekenhuis om te kijken wat zij ervan vonden. Van daaruit kwamen dus ook ineens tal van andere onderzoeken en gesprekken met andere afdelingen. :+

Wij natuurlijk gewoon meegewerkt, want het is wel zo prettig als alle instanties waar je de komende maanden/jaren mee samen gaat werken ook gewoon achter je beslissing staan. Het waren geen verplichtingen, maar een akkoord vanuit het ziekenhuis zou de zaken vergemakkelijken vertelden ze. Alleen een beetje jammer dat de huisarts nu nog steeds niet meewerkt.

En het is zeker fijn, het waren dan wel geen bindende adviezen en tegenhouden zat er ook niet in, maar het lucht toch op als ze überhaupt geen belemmering zien. Ze wilden bekijken of we misschien extra hulp konden krijgen vanuit een derde instantie in het traject richting een zwangerschap maar daar zie ik zelf weinig in.
pi_161272898
quote:
0s.gif

@Finagain Ik hoop dat je straks mooie eitjes hebt. Ik duim voor maandag
Dankjewel! Ik hoop het ook, spannend!

@ Lastpost : Lastig lijkt me dat, jullie moeten je dubbel bewijzen lijkt het wel, het kost al zoveel energie zo'n traject.. succes hoor!
pi_161344604
@Finagain, je had gelijk, het spuiten valt 100% mee :) Dusdanig dat ik vandaag het zelf ga proberen, mocht het niet lukken dan staat mijn vriendin standby maar het zou zoveel makkelijker zijn als ik het gewoon zelf kan. Heb jij trouwens ook zo'n jeuk direct na het spuiten? Ik krijg een enorm jeukende rode vlek namelijk.
pi_161348247
Hey wat goed Whoopje! ^O^ Super! Het is inderdaad veel praktischer om het zelf te doen..

Ik heb geen jeukklachten nee, klinkt als een allergische reactie o.i.d, als ik jou was zou ik even bellen om dat te checken of eventueel bij je eerstvolgende bezoek aankaarten..

Vanmorgen heb ik weer een controle echo gehad, ik zit nu op dag 13 van de Gonal F 50, en dus geen reactie, daarom gaan we nu verhogen naar 75.. ik ben benieuwd of dat iets gaat doen, Vrijdag moet ik weer terug komen om dat te checken...
  maandag 11 april 2016 @ 15:46:57 #18
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_161351323
Exode.. heb jij al een uitslag? ;)

En Whoopje.fijn dat het allemaal makkelijker lijkt dan het in je hoofd was..
Hopelijk gaat het je lukken! Succes!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_161351680
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 09:05 schreef Whoopje het volgende:
@Finagain, je had gelijk, het spuiten valt 100% mee :) Dusdanig dat ik vandaag het zelf ga proberen, mocht het niet lukken dan staat mijn vriendin standby maar het zou zoveel makkelijker zijn als ik het gewoon zelf kan. Heb jij trouwens ook zo'n jeuk direct na het spuiten? Ik krijg een enorm jeukende rode vlek namelijk.
Ik had dat ook na het prikken. Wel eens gevraagd maar was niet erg :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_161359127
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 16:05 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik had dat ook na het prikken. Wel eens gevraagd maar was niet erg :)
ah, goed om te weten. Heb inmiddels ook even naar de bijwerkingen gekeken en het schijnt 1 van de bijwerkingen te zijn. Het trekt na een uurtje meestal weg, vandaag zelfs na een half uurtje. Misschien ook wel een kwestie van gewenning...

quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 12:59 schreef Finagain het volgende:
Hey wat goed Whoopje! ^O^ Super! Het is inderdaad veel praktischer om het zelf te doen..

Ik heb geen jeukklachten nee, klinkt als een allergische reactie o.i.d, als ik jou was zou ik even bellen om dat te checken of eventueel bij je eerstvolgende bezoek aankaarten..

Vanmorgen heb ik weer een controle echo gehad, ik zit nu op dag 13 van de Gonal F 50, en dus geen reactie, daarom gaan we nu verhogen naar 75.. ik ben benieuwd of dat iets gaat doen, Vrijdag moet ik weer terug komen om dat te checken...
Ik ga voor je duimen dat het ophogen werkt!
pi_161360810
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 09:05 schreef Whoopje het volgende:
@Finagain, je had gelijk, het spuiten valt 100% mee :) Dusdanig dat ik vandaag het zelf ga proberen, mocht het niet lukken dan staat mijn vriendin standby maar het zou zoveel makkelijker zijn als ik het gewoon zelf kan. Heb jij trouwens ook zo'n jeuk direct na het spuiten? Ik krijg een enorm jeukende rode vlek namelijk.
Ik had het alleen bij gebruik van die alcohol doekjes vooraf, toen ik die niet meer gebruikte ging het goed. En niet direct terugtrekken na het leegspuiten kan misschien ook helpen?
pi_161368276
Ons weekendje weg overschaduwde het (gelukkig) maar helaas poging 3 mislukt. Mijn vrouw was vrijdag enorm verdrietig, ze had tegen haar ratio in 3 als een soort magisch nummer in haar hoofd. Op naar weer een poging :{
pi_161368389
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 09:05 schreef Whoopje het volgende:
@Finagain, je had gelijk, het spuiten valt 100% mee :) Dusdanig dat ik vandaag het zelf ga proberen, mocht het niet lukken dan staat mijn vriendin standby maar het zou zoveel makkelijker zijn als ik het gewoon zelf kan. Heb jij trouwens ook zo'n jeuk direct na het spuiten? Ik krijg een enorm jeukende rode vlek namelijk.
Spuit je de vloeistof koud?

Ik liet alles voor het spuiten eerst op kamer temperatuur komen. Koud spuiten doet meer zeer en voelt wat branderigachtig..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161368891
Oh wat jammer exode. Wat een achtbaan ook, he.
pi_161369468
Arja, klopt, het is vooral lastig dat je zo afhankelijk bent. Het AMC bepaalt, wat, waarom en hoe en als het dan niet lukt, is dat frustrerend.
We leven nu ook in blokken van 2 weken steeds, nu over 2 weken weer een poging, dan weer 2 weken wachten etc. Je wilt het niet, maar je bent er gewoon veel mee bezig.

Bij ons is ook de vraag wat ze gaan doen na 6 pogingen, wel of niet hormonen en wel of niet over op een andere donor. Wij willen beide niet overigens.

We hebben wel de hele familie van mijn vrouw op de hoogte gebracht afgelopen weekend. Het was een weekend weg met de hele familie en dan wordt er toch gevraagd of we al nadenken over een 2e. En dan komt het er toch even uit dat we een paar uur daarvoor een negatieve zwangerschapstest hadden.
  dinsdag 12 april 2016 @ 11:11:49 #26
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_161370206
:{ Wat jammer exode. Ik hoop dat de familie troost heeft kunnen bieden :*

Succes deze week Finagain, hopelijk vrijdag resultaat te zien!
pi_161370396
Die blokken herken ik wel, exode. Want zodra een poging is mislukt en je ongesteld wordt is het ook alweer de eerste cyclusdag van de volgende ronde en begint het hele circus weer opnieuw.

Wat ons heeft geholpen is om af en toe even uit die sneltrein te stappen en pauze te houden, dingen te verwerken, een lege ziekenhuis agenda, andere gesprekken dan over hoe groot mijn follikel is.
pi_161371237
Arja, het zou mij niets verbazen als we dat ook gaan doen hoor, 1 maand skippen. Komende keer doen we iig wel en ik denk dat we de maand daarna even overslaan, maar dat ligt eerlijk gezegd vooral aan mijn vrouw. Zij bepaalt vind ik.
pi_161376043
Dankjulliewel, ik ben ook benieuwd of er Vrijdag wel wat te zien valt.

Shit zeg Exode.. -O- Dat was een pittig weekend dus.. heftig! Succes bij de nieuwe poging!
pi_161376365
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:04 schreef exode het volgende:
Arja, het zou mij niets verbazen als we dat ook gaan doen hoor, 1 maand skippen. Komende keer doen we iig wel en ik denk dat we de maand daarna even overslaan, maar dat ligt eerlijk gezegd vooral aan mijn vrouw. Zij bepaalt vind ik.
Weet ik niet. Mijn man heeft af en toe ook op de rem getrapt, omdat het goed was voor hem of onze relatie.
pi_161377377
Jammer exode, wat verdrietig voor jullie, helemaal nu je er op gehoopt had dat het 'drie maal is scheepsrecht' zou zijn :*
pi_161379568
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:15 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Spuit je de vloeistof koud?

Ik liet alles voor het spuiten eerst op kamer temperatuur komen. Koud spuiten doet meer zeer en voelt wat branderigachtig..
Nee, ik laat het ook eerst even op kamertemperatuur komen. Ik had vandaag geen jeuk meer dus wellicht was het gewoon even gewenning?
pi_161442979
Nou, vanmorgen weer voor een echo geweest maar nog steeds verdacht rustig, in de verste verte geen ei in aantocht.. -O- Woensdag weer terug, tot die tijd blijf ik 75 spuiten...
pi_161443667
Balen Finagain. -O-

Ik had vanochtend mail van de arts in Maastricht. Onze test is al klaar. Nu wachten tot we weer iets van Utrecht horen.
pi_161445132
Jammer Finagain!

Vraagje Cygne: gebruik jij nu tussendoor anticonceptie of proberen jullie ook nog op natuurlijke wijze zwanger te worden?

Ik vind het momenteel wel lastig dat ik na elke menstruatie toch weer tegen beter weten in hoop dat ik zwanger raak. Afgelopen week was cyclusdag 30 dus ik heb er een testje tegenaan gegooid en die was negatief. Maar dat moment blijft toch altijd spannend. Helemaal nu ik deze maand wat kwaaltjes had die ik niet kon plaatsen - dat had ik eerder nooit. Nu kan ik weer relatief relaxt afwachten tot mijn menstruatie (vorige cyclus duurde bijna 130 dagen). Misschien voordat we naar het ziekenhuis gaan nog een testje voor de zekerheid, maar die is minder beladen waarschijnlijk.
pi_161445406
Nee we proberen ook nog natuurlijk. Uiteraard in overleg met de artsen van Maastricht en Utrecht.
pi_161445652
Ah oke, dat dacht ik al maar ik hoor je er weinig over dus ik wist het niet meer zeker ;) Succes met wachten op bericht uit Utrecht!
  vrijdag 15 april 2016 @ 21:29:15 #38
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_161455682
He Finagain jammer -O-

Bobby: shit hè, zo'n lange cyclus, maakt de onzekerheid en het ongeduld alleen maar groter. Hoop voor jou op een spontaan onverwacht tweede streepje :)

Fijn weekend allemaal :W
  Moderator vrijdag 15 april 2016 @ 23:52:37 #39
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_161460364
Balen finagain -O-

Hier weinig nieuws. Vandaag weer ongesteld geworden dus weer op naar een nieuwe ronde.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_161463032
Dat wachten he... terugkerend item voor ons allemaal.. wachten op een uitslag, reactie van arts, menstruatie, eigroei, testen... -O-

Dat is iets wat ik al wel heb geleerd ondanks dat ik nog niet absurd lang in de molen zit : geduld hebben!... ( En nee, dat zat niet in mijn basispakket.. ik kan met veel dingen slecht mijn geduld bewaren.. :') )

Succes allemaal, en een fijn weekend! Op naar positieve ontwikkelingen! *O*
pi_161463481
Van de week het Hsg onderzoek gehad, wat pijnlijk en vervelend was dat! Geen bijzonderheden aangetroffen dus dat is positief :D
Gister de eerste ovulatie echo gehad, 2 eitjes in aantocht maar nog te klein (logisch, het was gister dag 9), blijven spuiten met 75 e en maandagochtend weer terug komen. Ben inmiddels ook bont en blauw van het spuiten, waarschijnlijk een bloedvaatje geraakt zei de gyn...
pi_161463553
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 08:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ad is inderdaad geen reden tot doorverwijzing naar een gyneceloog.
Ik gebruik ook Ad al zeker 3 jaar het enige wat we gedaan hebben nu wij actief bezig zijn met zwanger worden is overstappen naar een soort die niet schadelijk is. Wel moet ik inderdaad in het ziekenhuis bevallen.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_161515179
Fijn dat het HSG-onderzoek goed was Whoopje! Succes met spuiten. Het klinkt akelig, dus ik hoop dat het wat oplevert.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 21:29 schreef Tweedledee het volgende:
Bobby: shit hè, zo'n lange cyclus, maakt de onzekerheid en het ongeduld alleen maar groter. Hoop voor jou op een spontaan onverwacht tweede streepje :)
Nu ineens na 31 dagen al ongesteld geworden *O*
Het is fijn dat mijn lichaam weer iets normaler lijkt te doen ^O^ Hopen dat deze trend voortzet.
De kans op een spontaan onverwacht tweede streepje is wel heel klein met ICSI-waardig zaad hoor, dus die hoop kan ik beter uit mijn hoofd zetten.

Verder had de man een telefonische afspraak voor aanstaande woensdag om de resultaten van het bloedonderzoek en echoscopisch onderzoek bij hem te bespreken, maar dat is nu ineens veranderd naar een gewone afspraak een dag eerder (morgen dus). Hier worden we wel een tikje nerveus van, want dat doen ze vast niet zonder reden. Nouja, afwachten maar weer. Eens met Finagain wat dat betreft, we wachten in spanning af tot we een ons wegen :{

[ Bericht 11% gewijzigd door BobbyMcGee op 18-04-2016 10:14:06 ]
pi_161519478
Fin, wachten is zooo vervelend en die molen waar je in terecht bent gekomen. Stom. :*
Wat fijn dat er een cyclus aan lijkt te komen Bobby, hopelijk zet het door!
Whoopje kleine *O* voor de goede uitslag.
pi_161543830
Net terug uit het ziekenhuis. Op de echo is een spataderkluwen (varicocele) gezien, en de hormoonwaarden van mijn man waren ook afwijkend. Nu eerst tot eind juni afwachten en dan weer een semenanalyse doen. De gynaecoloog zei nu dat de vorige zaaduitslag ook te slecht was voor ICSI, dat hadden we nog niet eerder gehoord. Ik hoop dat het in juni beter is.. afwachten maar weer.
  dinsdag 19 april 2016 @ 10:25:48 #46
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_161543970
bwuh! nog meer wachten bobby!

waarom willen ze nu WEER een zaadmeting doen dan? dat is dan toch al de derde keer??
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 19 april 2016 @ 12:49:17 #47
437909 GVman
korte tekst
pi_161547253
@Bobby: gaan ze die spataderkluwen weghalen?

Het kan wel een verklaring zijn voor de slechte zaaduitslagen (verstoord transport) en misschien ook wel de rare hormoonuitslagen. Afijn, er is in ieder geval zicht op een vervolg, al betekent dat weer veel wachten...

Geef je man maar een knuffel. Hoeft niet van mij hoor, haha... Van mij mag een schouderklopje ook.
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_161548539
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2016 10:25 schreef Barreltje het volgende:
bwuh! nog meer wachten bobby!

waarom willen ze nu WEER een zaadmeting doen dan? dat is dan toch al de derde keer??
Nee, het is de tweede keer (ik kan me voorstellen dat je dat dacht hoor, ik schrijf al een tijdje over de volgende zaadmeting. Drie maanden duurt ook gewoon lang). En dat doen ze omdat een zaadmeting nogal onnauwkeurig is dus ze hopen dat het een toevallige heel slechte uitslag is. Als het de tweede keer ook slecht is, dan is het aannemelijker dat er echt definitief iets niet goed zit, zegmaar.

GVman: thanks! Mijn man waardeert een knuffel van mij wel, maar of hij ook een knuffel van jou waardeert.. ;) Schouderklopje it is :+
Ze kijken nu eerst hoe de zaaduitslag is in juni en dan bespreken we de mogelijkheden tot een eventuele operatie. De gynaecoloog wist zelf niet veel over de operatie. Ze zei dat er uit onderzoek bleek dat er ongeveer een kans van 1 op 7 is dat een operatie helpt. Als de zaaduitslag de volgende keer nu een stuk beter is (zodanig dat bijvoorbeeld IUI ook een mogelijkheid is), dan wordt het de vraag of we een operatie willen, of eerst IUI willen proberen. Mij lijkt de kans nogal klein dat het de volgende keer zóveel beter is, dus eigenlijk lijkt het mij het meest logisch om wel een operatie te doen. Mijn man denkt er ook zo over (gelukkig wel, het is toch zijn lichaam). Maar dat zien we tegen die tijd wel, dan kunnen we de uroloog erover spreken en die weet meer over de operatie zelf.
Weet jij iets over in hoeverre een zaaduitslag kan verbeteren, bij een tweede zaadanalyse (dus zonder iets bijzonders te doen verder)?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 19 april 2016 @ 18:15:47 #49
269689 crew  Viv
pi_161554753
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 10:18 schreef BobbyMcGee het volgende:
De gynaecoloog zei nu dat de vorige zaaduitslag ook te slecht was voor ICSI, dat hadden we nog niet eerder gehoord.
Jemig, nog slechter dan je al dacht. :{ Hopelijk is het de volgende keer beter. :*

Wel een jompeltje voor jouw cyclus van 31 dagen! *O*
pi_161555053
Wat rot, bobby. :*
pi_161559591
Bobby succes met afwachten. Wij hebben na 3.5 maand de uitslag van de 2e semenanalyse gehad... uitslag is 200.000 cellen. Advies icsi. Zijn nu aangemeld en wachten op de intake.

Ook aanmelding bij de n uroloog om te kijken of ze nog een oorzaak kunnen vinden en er dan misschien nog wat aan gedaan kan worden. We moesten er niet teveel van verwachte melde hij wel.

Ondanks dat ik uitgegaan was van Icsi viel het me toch best wel rauw op m'n dak..
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_161567951
@ Whoopje : Hoe ging het Maandag?

@ BobbyMcgee : He nee.. weer afwachten.. eind Juni pas.. klinkt ver weg dan he.. succes!

@ Sam : Spannend! Ik denk dat het niet zo gek is dat het even rauw op je dak viel, ondanks dat je sommige dingen misschien wel verwacht is het natuurlijk wel ff weer schakelen… succes hoor, hopelijk hoef je niet lang te wachten!

Ik ga zo weer naar het ZKH voor een echo.. weer op eitjesjacht.. ;)
pi_161568281
Succes met wachten Bobby, duurt lang zeg }:|

@Sam ermee rekening houden en het dan definitief horen blijft toch geen fijne bevestiging, snap ik wel dat je daar moeite mee hebt. :*

Ik hoop op een succesvollle egghunt voor je Finagain! Ik ga vanmiddag ook :)
  woensdag 20 april 2016 @ 10:35:37 #54
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_161569391
wij hebben morgen de intake.. ben benieuwd.. hoop dat we daarna ook meteen mogen beginnen met de eitjes jacht :P

doen jullie er naast ook nog ovulatie testen :?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_161569830
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 21:05 schreef Sam1993 het volgende:
Bobby succes met afwachten. Wij hebben na 3.5 maand de uitslag van de 2e semenanalyse gehad... uitslag is 200.000 cellen. Advies icsi. Zijn nu aangemeld en wachten op de intake.

Ook aanmelding bij de n uroloog om te kijken of ze nog een oorzaak kunnen vinden en er dan misschien nog wat aan gedaan kan worden. We moesten er niet teveel van verwachte melde hij wel.

Ondanks dat ik uitgegaan was van Icsi viel het me toch best wel rauw op m'n dak..
Balen Sam, je hoopt toch op een betere uitslag he :* Hoe was bij jullie de eerste uitslag van de zaadanalyse?
pi_161571184
Nou, geen succesvolle eitjesjacht vanmorgen.. weer niets.. -O-

Ondanks dat ik er ook niet op had gerekend was het toch weer even een domper, maargoed, ik kreeg effe een peptalk en nieuwe spuiten mee, de dosering schroeven we p naar 100 en we gaan er weer voor... *O*

Ik doe geen ovulatietesten Barreltje , heeft bij mij ( nog ) geen zin.. ;) Succes met de intake!
pi_161572869
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 12:01 schreef Finagain het volgende:
Nou, geen succesvolle eitjesjacht vanmorgen.. weer niets.. -O-

Ondanks dat ik er ook niet op had gerekend was het toch weer even een domper, maargoed, ik kreeg effe een peptalk en nieuwe spuiten mee, de dosering schroeven we p naar 100 en we gaan er weer voor... *O*

Ik doe geen ovulatietesten Barreltje , heeft bij mij ( nog ) geen zin.. ;) Succes met de intake!
Wat is jouw verhaal ook alweer? Had jij nou geen cyclus uit jezelf?

Wat is de maximale dosis die je met het huidige medicijn mag spuiten/hoe ver kunnen ze nog ophogen?

Ze zijn in het begin altijd aan het experimenteren. Kan best dat dit medicijn niet voor jou werkt, maar een andere wel. Als ze eenmaal weten wat er in welke dosis bij jou werkt, dan wordt het de volgende rondes al een stuk makkelijker en met minder echo's.
pi_161573790
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 10:57 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Balen Sam, je hoopt toch op een betere uitslag he :* Hoe was bij jullie de eerste uitslag van de zaadanalyse?
Geen getallen gehad toen enige wat gezegd werd was dat het zeer minimaal was.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_161575375
He kak Finagain -O- Hoop dat de volgende ronde leuker nieuws brengt :*

Ik ben net terug, met een voorzichtig positieve echo! Ik zag het eitje direct zitten, stuk groter dan de rest (11mm). Kon wel janken, zo blij (en dat heb ik net dus maar even gedaan). Maar mag nog niet te blij zijn want het kon hier ook bij blijven zei ze. Vrijdag weer kijken of het verder gegroeid is :) Ondertussen veel positieve gedachten naar de rechterkant sturen.

Barreltje: Toen ik nog niet wist dat ik PCOS heb deed ik wel aan ovulatietesten, maar dat was dus weggegooid geld en een ontzettende deuk in mijn humeur elke dag. Ik geloof dat het niet zo heel goed werkt als je hormonen door de war liggen en ik heb de gyn er nu ook niet over gehoord. Succes met je intake morgen!
pi_161576099
Hoi, na een tijdje lurken zou ik hier ook wel mee willen schrijven. Mijn "verhaal" in het kort: sinds eind 2014 probeer ik zwanger te worden, zonder succes. Sinds januari loop ik bij de gynaecoloog van het Kinderwunschzentrum (ohja, ik woon in Duitsland ;)). Vriendlief heeft 2 keer een zaadonderzoek gehad en daarvan was de uitslag 2 keer gewoon goed. Bij mij lijkt ook alles goed te zijn, ik heb een (korte) cyclus en een eisprong. Bij de samenlevingstest bleken er echter geen zwemmers te zijn.

Afgelopen vrijdag heb ik Clomid voorgeschreven gekregen. Daarmee moet ik in mijn komende cyclus starten en dan willen ze nog een samenlevingstest doen. Afhankelijk van die uitslag is de volgende stap waarschijnlijk inseminatie, maar adt heeft nog heel wat administratieve haken en ogen die we nog moeten uitzoeken.

Ik heb me er ondertussen een beetje bij neergelegd dat het hoogstwaarschijnlijk niet vanzelf gaat lukken en ben erg benieuwd wat de komende stappen gaan brengen.
  woensdag 20 april 2016 @ 15:43:28 #61
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_161576611
Welkom Gala! :)

waarom moet je chlomid gaat slikken ? en zijn er administratieve haken en ogen vanwege het feit dat je niet in nl woont oid?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_161581587
Een ei voor Tweedledee! *O*

Welkom Gala! Ik heb dezelfde vraag als Barreltje: waarom Clomid? Ik dacht dat dat was om een eisprong op te wekken en die heb je al toch?
pi_161585495
Haar redenatie was met meer eieren meer kans op een zwangerschap. Dus stel dat er stiekem toch een paar zwemmers zijn, dan kunnen ze uit meerdere eieren kiezen.

De administratieve dingen zijn voornamelijk dat de verzekering alleen voor behandelingen wil betalen als je getrouwd bent. Ik woon niet alleen in Duitsland, maar blijkbaar ook in de jaren '50 :').
  Moderator woensdag 20 april 2016 @ 22:19:02 #64
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_161588830
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 21:10 schreef Gala6183 het volgende:
Haar redenatie was met meer eieren meer kans op een zwangerschap. Dus stel dat er stiekem toch een paar zwemmers zijn, dan kunnen ze uit meerdere eieren kiezen.

De administratieve dingen zijn voornamelijk dat de verzekering alleen voor behandelingen wil betalen als je getrouwd bent. Ik woon niet alleen in Duitsland, maar blijkbaar ook in de jaren '50 :').
Voor zover ik weet zorgt clomid niet voor meer eitjes maar dat een eitje springt. Juist vrouwen met veel eitjes die elkaar in de weg zitten (pcos) gebruiken dit om een eisprong te krijgen.

Sowieso zul je nooit meer eieren aanmaken door een medicijn. Het aantal eitjes wordt al vroeg in je leven aangemaakt en daar moet je het verder mee doen ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_161594559
Clomid kan ook zorgen voor het rijpen van meer eicellen:http://www.apotheek.nl/me(...)weten-over-clomifeen
pi_161594567
Het gaat ook niet om meer eicellen aanmaken, misschien heb ik dat niet duidelijk uitgelegd. De gyn zei dat met Clomid een dubbele eisprong plaatsvindt, ik moest ook een verklaring ondertekenen dat ik akkoord ga met een hoger risico op een meerling. Ik mag toch aannemen dat ze dat niet uit hun duim zuigen daar :?
pi_161594846
[quote]0s.gif Op woensdag 20 april 2016 08:56 schreef Finagain het volgende:
@ Whoopje : Hoe ging het Maandag?

Ging goed, gister ook weer geweest, de 2 eitjes groeien dapper door (nou ja, de 1 is sinds maandag niet gegroeid, de ander wel) en zijn nu beiden 13mm. Dat de 1 even niet groeit hoeft niks te betekenen volgens de gyn, al is mijn enthousiasme gelijk even getemperd. Morgen weer opnieuw komen en ondertussen gewoon maar door spuiten ;)

Wat balen voor jou, Finagain, kan me goed voorstellen dat het toch een domper is ondanks dat je het niet verwachtte!
  Moderator donderdag 21 april 2016 @ 08:38:06 #68
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_161595071
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 07:28 schreef Gala6183 het volgende:
Het gaat ook niet om meer eicellen aanmaken, misschien heb ik dat niet duidelijk uitgelegd. De gyn zei dat met Clomid een dubbele eisprong plaatsvindt, ik moest ook een verklaring ondertekenen dat ik akkoord ga met een hoger risico op een meerling. Ik mag toch aannemen dat ze dat niet uit hun duim zuigen daar :?
Volgens mij klopt dit niet. Mijn gyn vertelde dat er wel een verhoogde kans is op een tweeling (ik geloof 10%) maar in principe springt er maar 1 ei.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_161595160
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 08:38 schreef MaJo het volgende:

[..]

Volgens mij klopt dit niet. Mijn gyn vertelde dat er wel een verhoogde kans is op een tweeling (ik geloof 10%) maar in principe springt er maar 1 ei.
De Nederlandse bijsluiter zegt het volgende:

• Clomifeen bevordert dat eicellen in de eierstokken rijpen en zet de eisprong in gang.
• Bij vrouwen die geen kinderen kunnen krijgen, bijvoorbeeld door polycysteus ovariumsyndroom (PCOS). Het zorgt voor meer rijpe eicellen, bijvoorbeeld voor IVF-behandeling.
• Bij ongeveer 8 op de 10 vrouwen zorgt clomifeen voor voldoende rijpe eicellen. Dat is met een echo te controleren. Als IVF nodig is, haalt de arts de rijpe eicellen uit de eierstokken om ze buiten het lichaam te laten bevruchten.
• U heeft meer kans op een tweeling of meerling, omdat meerdere eicellen zich tegelijk kunnen ontwikkelen.

Maar goed, het was niet mijn bedoeling om met mijn eerste post hier meteen een discussie te beginnen welke gyn meer gelijk heeft :P.

Hoera voor je groeiende eitjes Whoopje *O*
pi_161595205
Ontwikkelen ja, Gala, maar rijp zijn ze niet allemaal.....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Moderator donderdag 21 april 2016 @ 08:56:04 #71
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_161595275
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 08:46 schreef Gala6183 het volgende:

[..]

De Nederlandse bijsluiter zegt het volgende:

• Clomifeen bevordert dat eicellen in de eierstokken rijpen en zet de eisprong in gang.
• Bij vrouwen die geen kinderen kunnen krijgen, bijvoorbeeld door polycysteus ovariumsyndroom (PCOS). Het zorgt voor meer rijpe eicellen, bijvoorbeeld voor IVF-behandeling.
• Bij ongeveer 8 op de 10 vrouwen zorgt clomifeen voor voldoende rijpe eicellen. Dat is met een echo te controleren. Als IVF nodig is, haalt de arts de rijpe eicellen uit de eierstokken om ze buiten het lichaam te laten bevruchten.
• U heeft meer kans op een tweeling of meerling, omdat meerdere eicellen zich tegelijk kunnen ontwikkelen.

Maar goed, het was niet mijn bedoeling om met mijn eerste post hier meteen een discussie te beginnen welke gyn meer gelijk heeft :P.

Hoera voor je groeiende eitjes Whoopje *O*
Rijpen en springen is niet hetzelfde ;) ik heb zelf nooit van die dubbele eisprong gehoord, ik haal dat ook niet uit de bijsluiter :)

En niks mis met discussie hoor, juist hier weet men veel en is het juist fijn om de kennis te delen.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_161595401
Excuses voor het verkeerde woord. Ik ben nog maar een newbie op dit gebied.
pi_161595402
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 08:56 schreef MaJo het volgende:

[..]

Rijpen en springen is niet hetzelfde ;) ik heb zelf nooit van die dubbele eisprong gehoord, ik haal dat ook niet uit de bijsluiter :)

En niks mis met discussie hoor, juist hier weet men veel en is het juist fijn om de kennis te delen.
Een dubbele eisprong staat nooit in de bijsluiter, dat is het doel. Maar met medicatie meer eicellen laten rijpen in de hoop dat er twee doorgroeien en springen is heel normaal. En afhankelijk van het moment in de cyclus dat je start en de dosering kan het effect van zo'n middel heel anders zijn.
pi_161595418
Over het algemeen wordt in nl Gonal f of vergelijkbaar gebruikt. Maar misschien zijn de protocollen in Duitsland anders of heeft de arts een andere goede reden.
pi_161595729
@ Arja : klopt, ik heb geen cyclus, en na onsuccesvol alle doseringen Clomid ben ik nu bezig met de 3e dosering Gonal F ( na 50 en 75 nu sinds gisteren 100 )
Wat het maximale is hebben we eigenlijk niet besproken, maar ik zie voorbeelden voorbij komen van boven de 200, dus voorlopig kan ik nog wel even denk ik.
Het is inderdaad een kwestie van experimenteren, zo beschrijven ze dat ook in het ZKH aan mij.

@ Tweedledee : Ik kan me voorstellen dat je kon janken van blijdschap, dat zal mij ook gebeuren weet ik zeker! Het is toch een bevestiging van dat er in ieder geval iets gebeurt toch! Super hoor! *O*

@Gala : welkom hier! En succes met de Clomid! ^O^
pi_161596529
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 08:14 schreef Whoopje het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 20 april 2016 08:56 schreef Finagain het volgende:
@ Whoopje : Hoe ging het Maandag?

Ging goed, gister ook weer geweest, de 2 eitjes groeien dapper door (nou ja, de 1 is sinds maandag niet gegroeid, de ander wel) en zijn nu beiden 13mm. Dat de 1 even niet groeit hoeft niks te betekenen volgens de gyn, al is mijn enthousiasme gelijk even getemperd. Morgen weer opnieuw komen en ondertussen gewoon maar door spuiten ;)

Wat balen voor jou, Finagain, kan me goed voorstellen dat het toch een domper is ondanks dat je het niet verwachtte!
Ik had jouw berichtje over het hoofd gezien :@

Super zeg! Hopelijk groeien ze mooi door! Welke dosering spuit jij?
pi_161596706
Allemaal dikke :* en succes met onderzoeken en afwachten.
pi_161596902
Welkom Gala! Hopelijk heb je snel resultaat met de Clomid!

*O* go eitjes van Whoopje *O*
  donderdag 21 april 2016 @ 11:11:15 #79
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_161597492
Vandaag intake gehad.. (dag 8)

en ze begon met :"we beginnen bij dag 1" ik kon wel bijna janken :{ want ik wilde nu NU beginnen! :P
gelukkig zei ze dat we nu ook wel konden beginnen maar dat we 1 test (bloedtest) dan niet konden doen .. dus toen was ik weer blij :P

nu op dag 10 (nouja 12 want anders is het in het weekend) een echo ingeplanned. en ik moest ook meteen een negatieve ovulatie test mee nemen.. dan weten ze zeker dat je geen ovulatie hebt.. en dan over een weekje de eerste IUI.. spannend!!! *O*

verder vertelde ze dat de ovulatie testen van de kruidvat minder betrouwbaar waren omdat ze sneller een positieve test lieten zien.. dus.. tip voor de ander dames in hettopique.. die beter niet gebruiken :+

ben wel blij met een beetje actie in de taxi nu! :*

ohh en hier dus IUI in Eigen cyclus.. zonder chlomid ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_161619438
Wow Barreltje! :D Lekker bezig hoor! You go girl! *O*
  vrijdag 22 april 2016 @ 10:29:30 #81
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_161621244
Top dat je al meteen mag beginnen Barreltje ^O^

Ei was 12,5-13mm vandaag *O* Hoop dat ze nog flink haar best gaat doen dit weekend. Zijn er nog algemene wijsheden die ik kan toepassen om dat vooral niet tegen te werken?
pi_161645358
@Barreltje, wat fijn dat je meteen mag beginnen!
@Tweedledee, ik duim voor je dat je eitje flink blijft groeien dit weekend! Geen algemene wijsheden hier ;)

Gister wat minder positieve berichten vanuit het zh gekregen... Woensdag was er 1 eitje wat niet gegroeid was, nu was dat eitje compleet verdwenen, ze heeft nog gezocht maar nergens te vinden. Het andere eitje was in 2 dagen maar 1 mm gegroeid, erg weinig dus weer en de gyn had het over stagnatie in de groei. Gewoon door spuiten, ophogen heeft nu geen zin meer ivm de andere vele kleine eitjes die er zitten, en dan maandag kijken of en wat er verder nog gebeurd is. Had er gister even flink de balen van na de vliegende start die we gemaakt hadden maar goed, het is niet anders ;)
pi_161646225
@Barreltje Het gaat nooit snel genoeg natuurlijk ;) Maar wel fijn dat er vooruitgang in zit!

@Tweedledee Go ei *O*

@Whoopje Balen zeg. Hoe kan een ei verdwijnen?

Ik sta op het punt om ongesteld te worden maar het zet niet door :(. Maar goed dat vriendlief er niet is want mijn humeur is echt niet te harden }:|.

Fijn natte sneeuw en hagel weekend iedereen :*
pi_161647379
He Whoopje, stagnatie willen we niet :{ Het is in ieder geval wel iets gegroeid, ik hoop dat je ei een inhaalspurt inzet dit weekend :* Ik vraag me inderdaad ook af hoe een eitje nou kan verdwijnen?

Hopelijk komt Dag 1 snel Gala, gewoon lekker pesthumeur hebben tot die tijd, snapt iedereen :Y)
  zaterdag 23 april 2016 @ 12:23:06 #85
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_161648063
Balen whoopje!
Ik had ook last van verdwijnende eitjes.... maar dan groeide er wel weer een andere door. Hopenlijk bij jou ook!

Oeh Gala... :*

Tweedledee goed nieuws voor jou. Er is niets wat je kan doen wat ik weet. Lekker weekend vieren en ontspannen helpt misschien..?

Barreltje fijn dat er actie is!
pi_161666753
Dat gaat lekker Tweedledee! *O* Ik heb geen tips om het te bevorderen, maar ik duim wel voor je, misschien helpt dat ook! :D

Ai Gala, en dan ook nog van dat pestweer op komst, dat helpt ook niet echt he.. :') Succes voor je omgeving dan maar? :P

Spannend die eitjes van jou Whoopje! Ik hoop dat er een andere door gaat groeien! :Y
pi_161671039
Vanochtend poging 4 gehad dus nu weer 2 weken afwachten.

Gisteren vertelde mijn beste vriendin dat ze zwanger is van de tweede. Net zoals bij de eerste heel snel en 'gewoon' zeg maar. Ze heeft bijvoorbeeld geen idee hoe haar cyclus is. Ook een andere goede vriendin is zwanger en een goede vriendin van mijn vrouw. Dan heb je wel zoiets van 'Heel leuk! Maar wij willen ook…. :@ ' Maar goed dat hoef ik jullie niet uit te leggen.
  zondag 24 april 2016 @ 15:33:58 #88
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_161674311
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 12:57 schreef exode het volgende:
Vanochtend poging 4 gehad dus nu weer 2 weken afwachten.

Gisteren vertelde mijn beste vriendin dat ze zwanger is van de tweede. Net zoals bij de eerste heel snel en 'gewoon' zeg maar. Ze heeft bijvoorbeeld geen idee hoe haar cyclus is. Ook een andere goede vriendin is zwanger en een goede vriendin van mijn vrouw. Dan heb je wel zoiets van 'Heel leuk! Maar wij willen ook…. :@ ' Maar goed dat hoef ik jullie niet uit te leggen.
Ja dat doet wel een beetje pijn inderdaad. Eigenlijk niet een beetje, maar een boel.
Of mensen die heel laconiek vertellen dat het de eerste keer meteen raak was terwijl ze er eigenlijk nog niet zo aan toe waren. En dan daarna vragen of jij nog geen kinderen wilt? |:(

Hoop dat jullie je gauw in het rijtje met zwangeren in de omgeving mogen toevoegen :Y
pi_161675865
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 12:57 schreef exode het volgende:
Vanochtend poging 4 gehad dus nu weer 2 weken afwachten.

Gisteren vertelde mijn beste vriendin dat ze zwanger is van de tweede. Net zoals bij de eerste heel snel en 'gewoon' zeg maar. Ze heeft bijvoorbeeld geen idee hoe haar cyclus is. Ook een andere goede vriendin is zwanger en een goede vriendin van mijn vrouw. Dan heb je wel zoiets van 'Heel leuk! Maar wij willen ook…. :@ ' Maar goed dat hoef ik jullie niet uit te leggen.
Ik heb net een vriendin gemaild met een update over onze situatie (ik had haar sinds het slechte nieuws van de zaadanalyse niet meer gesproken). Zij is nu in verwachting, en sinds ze met de pil is gestopt heeft ze niet eens één menstruatie gehad, zo snel was ze zwanger. Ik kan het best goed handelen, zwangere vriendinnen enzo, maar bij haar heb ik er echt heel veel moeite mee. Ze weet namelijk echt he-le-maal niet hoe het is om te denken 'wat als ik niet zomaar zwanger wordt'. Je ziet het ook in 'wachten op het tweede streepje': zodra het drie maand duurt wordt iedereen een beetje onzeker en bang dat het nog veel langer kan duren. Ik kan zo weinig met haar medeleven nu ze zelfs dat niet gehad heeft..

En ik vind mezelf echt heel kinderachtig dat ik zo denk. Maarja, doe er maar eens wat aan 8)7
pi_161695785
Bobby, je kan je eigen gevoel niet uitschakelen he!

Van B was mijn vrouw bij poging 3 al zwanger en dat is echt snel bij KI. Ik heb 1 vriendin als laatste gebeld omdat ik daar enorm tegenop zag. Zij heeft samen met haar man het hele traject doorgelopen tot aan adoptie toe. Na 3 miskramen na IVF heeft ze het opgegeven. Ik heb gedurende de hele zwangerschap op eieren gelopen richting haar en dat heeft bijna onze vriendschap gekost. Ook toen B er net was, wist ik gewoon echt niet hoe ik ermee om moest gaan. Zij wilde over alles behalve over B praten en ik had het gevoel dat ze een deel van mij daardoor negeerde. Het was voor ons allebei pijnlijk eigenlijk. Nu B ruim 2 is, hebben we er een weg in gevonden waardoor we er allebei toch blij van worden.

Een goede vriendin van mijn vrouw probeert het ook al een tijdje en heeft al een zwangerschap bij 20 weken moeten afbreken. Daarna werd ze alsnog gezond zwanger gelukkig, haar dochter is nu 3 jaar en ze blijft vragen krijgen als 'wanneer komt de 2e?'. Mensen bedenken gewoon niet dat dat enorm pijnlijk kan zijn.

En wij hebben vrij weinig te klagen, we hebben al een leuk kind en KI heeft gewoon een laag slagingspercentage. Het nadeel is nu voor ons dat bij 6 pogingen al een evaluatie plaatsvindt en dat daar wellicht uitkomt dat mijn vrouw aan de hormonen moet, de donor wordt gewijzigd of beide. En die hormonen overleven we wel maar een andere donor willen we niet.
  maandag 25 april 2016 @ 10:23:23 #91
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_161696053
is de donor een bekende van jullie exode? of wil je graag dat B dezelfde vader heeft als het volgende kindje?

In mijn omgeving valt het gelukkig mee met de onwetendheid.. iedereen leeft mee.. ( al heb ik wel een aantal "slechte gedachten"van als die en die maar niet eerder zwanger is dan ik ( waaronder mijn jongere zusje.. ik eerst.. hoe egoistisch :@ )

verder van daag de 1e eitjes jacht gehad. 11 blaasjes aan de ene kant, 12 aan de andere kant. waarvan 1 lekker aan het grooeien is.. 11 mm is ie nu op dag 12. volgens de echoscopiste groeien eitjes normal gesproken ( ik gebruik geen hormonen) 2 mm per etmaal, wat dus zou betekenen dat vrijdag of zaterdag de inseminatie plaats kan vinden. spannend!! :o :o
vanmiddag maar weer even ovulatie testen inslaan, want ik zag vanmorgen nog maar 1 testje..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_161697065
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 10:06 schreef exode het volgende:
Bobby, je kan je eigen gevoel niet uitschakelen he!

Van B was mijn vrouw bij poging 3 al zwanger en dat is echt snel bij KI. Ik heb 1 vriendin als laatste gebeld omdat ik daar enorm tegenop zag. Zij heeft samen met haar man het hele traject doorgelopen tot aan adoptie toe. Na 3 miskramen na IVF heeft ze het opgegeven. Ik heb gedurende de hele zwangerschap op eieren gelopen richting haar en dat heeft bijna onze vriendschap gekost. Ook toen B er net was, wist ik gewoon echt niet hoe ik ermee om moest gaan. Zij wilde over alles behalve over B praten en ik had het gevoel dat ze een deel van mij daardoor negeerde. Het was voor ons allebei pijnlijk eigenlijk. Nu B ruim 2 is, hebben we er een weg in gevonden waardoor we er allebei toch blij van worden.

Een goede vriendin van mijn vrouw probeert het ook al een tijdje en heeft al een zwangerschap bij 20 weken moeten afbreken. Daarna werd ze alsnog gezond zwanger gelukkig, haar dochter is nu 3 jaar en ze blijft vragen krijgen als 'wanneer komt de 2e?'. Mensen bedenken gewoon niet dat dat enorm pijnlijk kan zijn.

En wij hebben vrij weinig te klagen, we hebben al een leuk kind en KI heeft gewoon een laag slagingspercentage. Het nadeel is nu voor ons dat bij 6 pogingen al een evaluatie plaatsvindt en dat daar wellicht uitkomt dat mijn vrouw aan de hormonen moet, de donor wordt gewijzigd of beide. En die hormonen overleven we wel maar een andere donor willen we niet.
Hoezo is het slagingspercentage laag bij KI? Ik weet er weinig van, maar het leek me altijd dat het niet zo verschillend is van gewoon zwanger proberen te worden (behalve dat je minder gemakkelijk de beschikking hebt over donorzaad natuurlijk).
pi_161697736
Bobby, met KI heb je steeds 1 poging natuurlijk en dat moet dan maar net op het juiste tijdstip zijn. KI is op de dag na de positieve test. Op de natuurlijke manier kan je na de test meteen beginnen en doorgaan totdat het raak is :9
KI is per poging 10 tot 15%.

Barreltje nee wij hebben een anonieme donor maar willen graag een volbloed broertje of zusje voor B. En B is zo goed gelukt :D daar willen we er nog 1 van.
pi_161697739
:o :o :o Dames, ik ben helemaal hyper! :@

Vanmorgen dus een echo gehad, en ik dacht opnieuw te horen wat ik al een half jaar hoor. (geen reactie etc..) Maarre, wat floepte daar ineens in beeld?? Jawel! een ei! 15mm! :o
En wat zat er achter verstopt? Nog een ei! 12mm! :o

Ik wist ff niet hoe ik het had! Man! Het werkt!! *O* *O* *O*

Donderdag terug komen, en de Pregnyl meenemen.. en de boodschap voor de tussenliggende tijd : Aan het werk! ~O> O-)

Ik ga mezelf nu even tot bedaren brengen, en gewoon heel down to earth maar aan mn werk.. :X :') *O*
  maandag 25 april 2016 @ 12:12:00 #95
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_161698225
Super Finagain!!! *O*
pi_161698530
@Finagain, wat super!! Ik juich even met je mee!

Hier een vrij bizarre ochtend achter de rug, waar de gyn. vrijdag het nog over stagnatie had was er nu ineens weer een groeispurtje geweest, 4 eitjes waarvan de grootste 2 14,3 mm en 15,4 mm. Vandaag had ik mijn eigen gyn weer dus ook even voor het opmeten van de eitjes naar het verdwenen eitje gevraagd. Die blijkt dus niet verdwenen te zijn, sterker nog, dat is dat eitje van 15,4 mm waarschijnlijk. Nu het bizarre nog... ze was bijna klaar toen mijn oog op een ieniminie eitje viel, heel klein maar heel duidelijk en op een gekke plaats bedacht ik me ineens. Op dat moment vroeg ze me 'hebben we dat al eens eerder in je baarmoeder gezien? :? Euhm, nee dus, wat is het dan? Het lijkt volgens haar dus op een beginnende zwangerschap maar dat is bijna niet mogelijk. Om een zwangerschap uit te sluiten dus een zwangerschapstest moeten doen, nu dus tot morgenochtend op de uitslag wachten maar oei, wat heb ik weinig geduld nu. Ik wil zo graag die uitslag weten, ik weet dat de kans minimaal is maar dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben... zo bizar dit! :o
pi_161699124
Yeaaaah Fin!!! *O* *O* *O*
pi_161699231
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 12:23 schreef Whoopje het volgende:
@Finagain, wat super!! Ik juich even met je mee!

Hier een vrij bizarre ochtend achter de rug, waar de gyn. vrijdag het nog over stagnatie had was er nu ineens weer een groeispurtje geweest, 4 eitjes waarvan de grootste 2 14,3 mm en 15,4 mm. Vandaag had ik mijn eigen gyn weer dus ook even voor het opmeten van de eitjes naar het verdwenen eitje gevraagd. Die blijkt dus niet verdwenen te zijn, sterker nog, dat is dat eitje van 15,4 mm waarschijnlijk. Nu het bizarre nog... ze was bijna klaar toen mijn oog op een ieniminie eitje viel, heel klein maar heel duidelijk en op een gekke plaats bedacht ik me ineens. Op dat moment vroeg ze me 'hebben we dat al eens eerder in je baarmoeder gezien? :? Euhm, nee dus, wat is het dan? Het lijkt volgens haar dus op een beginnende zwangerschap maar dat is bijna niet mogelijk. Om een zwangerschap uit te sluiten dus een zwangerschapstest moeten doen, nu dus tot morgenochtend op de uitslag wachten maar oei, wat heb ik weinig geduld nu. Ik wil zo graag die uitslag weten, ik weet dat de kans minimaal is maar dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben... zo bizar dit! :o
Kun je zelf niet ook even over een test plassen?

Of is het daar dan te vroeg voor?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_161699710
Finagain wat goed! *O*
En Whoopje wat een onverwachte wending! Wat spannend :o.
pi_161699845
Whoopje! Wow! Wat spannend. Mocht het toch geen zwangerschap zijn dan heb je genoeg eitjes! Dit wordt vast een eitje voor jullie ;)

Finagain ook al goed nieuws! Fijn dat de Pregnyl aanslaat! 'Werk' ze ;)

En ik kwam eigenlijk een beetje spieken voor Barreltje :) fijn dat er bij jou ook eitjes aan het groeien zijn. Spannend hoor dit weekend. Succes met de KI.
pi_161700103
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 12:23 schreef Whoopje het volgende:
@Finagain, wat super!! Ik juich even met je mee!

Hier een vrij bizarre ochtend achter de rug, waar de gyn. vrijdag het nog over stagnatie had was er nu ineens weer een groeispurtje geweest, 4 eitjes waarvan de grootste 2 14,3 mm en 15,4 mm. Vandaag had ik mijn eigen gyn weer dus ook even voor het opmeten van de eitjes naar het verdwenen eitje gevraagd. Die blijkt dus niet verdwenen te zijn, sterker nog, dat is dat eitje van 15,4 mm waarschijnlijk. Nu het bizarre nog... ze was bijna klaar toen mijn oog op een ieniminie eitje viel, heel klein maar heel duidelijk en op een gekke plaats bedacht ik me ineens. Op dat moment vroeg ze me 'hebben we dat al eens eerder in je baarmoeder gezien? :? Euhm, nee dus, wat is het dan? Het lijkt volgens haar dus op een beginnende zwangerschap maar dat is bijna niet mogelijk. Om een zwangerschap uit te sluiten dus een zwangerschapstest moeten doen, nu dus tot morgenochtend op de uitslag wachten maar oei, wat heb ik weinig geduld nu. Ik wil zo graag die uitslag weten, ik weet dat de kans minimaal is maar dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben... zo bizar dit! :o
Spannend! Het klinkt een beetje als hoe het ging bij mijn zus. Bij haar waren ze ook ineens een eitje kwijt die eerst goed groeide, snapte er niks van en gingen er vanuit dat de clomid dus uiteindelijk niet aangeslagen was.
Kort daarna had ze een positieve test, dat eitje was niet kwijt. Hij was alleen net gesprongen tussen beide echo's in en dat was niet te zien. Mijn nichtje is 9 nu O+
E.
  maandag 25 april 2016 @ 14:05:52 #102
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_161700648
Woehoe! !
Actief overal en nergens!! Spannend!!
De duimen beginnen maar alvast te draaien.. het is weer tijd voor uitstroom hier.. ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 25 april 2016 @ 14:12:38 #103
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_161700807
Wat een goed nieuws Finagain en Whoopje! Zo blij voor jullie en wat spannend allemaal *O*

Ik mag vanmiddag weer kijken hoe het ervoor staat en ondertussen denk ik natuurlijk vanalles te voelen wat op een aankomende eisprong lijkt. Eerst maar *rustig* vanmiddag afwachten O-) Lief gaat fijn mee voor steun indien slecht nieuws en advies meeluisteren bij goed nieuws :7
pi_161701099
Finagain en Whoopje, wat goed! Spannend!
  maandag 25 april 2016 @ 17:52:37 #105
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_161706224
Ik mag mee *O* -en met dik 17mm! Deze week gaat ie springen *O*
Ik ben zo blij O+
pi_161710058
@ticootje, heeft geen/weinig zin om zelf een test te doen idd
@.Sparkling. het kan dus wel echt op deze manier? Wauw, wat zal dat een verrassing voor je zus zijn geweest destijds!
@Tweedledee *O* *O*
pi_161710079
Wat fijn, tweedledee! O+
pi_161711153
Dankjulliewel allemaal! :s)

En ook even *O* -en voor Whoopje en Tweedledee! Dat gaat lekker hier! :D

Ik ben zo opgelucht sinds vanmorgen... Had me toch wel zorgen gemaakt de laatste maanden, en dat is nu toch een heel stuk minder! :)
pi_161720970
Net weer terug uit het zh, in de lijn der verwachting: zwangerschapstest was negatief. De eigroei gaat wel lekker, het grootste eitje is ineens 17 mm *O* donderdag weer terug komen, spannend!
pi_161723948
Spannend Whoopje! Ik mag ook Donderdag terug komen! :s)

(Ik voel het sinds gisteren trouwens ook dat er wat gaande is, werd vannacht een paar keer wakker van , maar hey, mij hoor je niet klagen! :D Vind het ter bevestiging wel fijn om er ook wat van te voelen!)
  dinsdag 26 april 2016 @ 13:54:49 #111
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_161725283
Super Whoopje :s)

Apart he Finagain, dat je dat voelt. Bij mij is het sinds een aantal dagen ook wat gevoeliger rond die hoogte, voel het soms al als ik ga zitten.

Gaan ze donderdag bij jullie dan weer kijken naar de groei? Ik werd gisteren namelijk met een 17mm ei uitgezwaaid en veel plezier toegewenst deze week *) Alleen volgende week bloedprikken om te kijken of de eisprong ook daadwerkelijk geweest is. Zal wel ander beleid van ziekenhuizen zijn denk ik?
  dinsdag 26 april 2016 @ 14:18:51 #112
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_161725870
ik ben even kwijt wie welke behandeling volgt op dit moment :@

misschien moeten we de OP weer eens bijwerken :P

ik zal eens beginnen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_161726613
@ Tweedledee : Idd apart om te voelen.. Donderdag inderdaad weer meten en als ze groot genoeg zijn dan zetten we direct de Pregnyl spuit ( Die moet ik daarom ook alvast meenemen ) om de eisprong aan te moedigen. Maar om eerlijk te zijn weet ik niet of ik die nodig ga hebben, als ik afga op hetgeen ik nu voel dan lijkt het wel of er ieder moment een bom ( lees ei) afgaat, zo gespannen voelt het.. :D

@ Barreltje : goed idee, ik moet af en toe ook puzzelen wie nu waar mee bezig is :@ , daarom mijn bijdrage :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161731466
Voor in de OP ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161748596
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 27 april 2016 @ 22:39:51 #116
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_161765605
Ik las toevallig even mee en heb de OP aangepast. Aangepast als in toegevoegd. Als er iemand uit kan, doe maar even een quote, dan pas ik hem weer aan.
pi_161769169
quote:
2s.gif Op woensdag 27 april 2016 22:39 schreef Kyara het volgende:
Ik las toevallig even mee en heb de OP aangepast. Aangepast als in toegevoegd. Als er iemand uit kan, doe maar even een quote, dan pas ik hem weer aan.
Ereshkigal kan wel uit de OP, want die is zwanger.

Mijn stukje voor in de OP:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 28 april 2016 @ 09:07:40 #118
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_161769338
Eresh is zelfs al bevallen ondertussen.
  donderdag 28 april 2016 @ 09:10:45 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_161769381
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:07 schreef Hobbesje het volgende:
Eresh is zelfs al bevallen ondertussen.
nee toch? Die is toch in september pas uitgerekend?
disclaimer
  donderdag 28 april 2016 @ 11:32:30 #120
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_161771829
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:10 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nee toch? Die is toch in september pas uitgerekend?
Dat heb ik idd fout zie ik nu. Mobiele telefoon werkte niet helemaal mee naar mijn zin....
pi_161772339
*O* zaterdag gaat het gebeuren *O* Whoehoe, spannend!!!
pi_161773073
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:51 schreef Whoopje het volgende:
*O* zaterdag gaat het gebeuren *O* Whoehoe, spannend!!!
*O* Jeej Whoopje! Heel veel plezier, succes.... Tja, wat ga ik je eigenlijk wensen? ;) anyway: Jeej!
pi_161773559
*O* Whoopje!

Hier een wending waarvan ik niet weet wat ik er eigenlijk van moet denken, afgelopen Maandag waren er 2 eitjes, 12 en 15 mm , en vanmorgen vinden ze er maar 1, van 10mm :?

We hebben direct bloed laten prikken om te checken of er geen eisprong is geweest toevallig, en zojuist belde ze om te zeggen dat de waardes heel laag waren en er dus niets is gesprongen..

Maandag terug komen, en mogelijk moet ik dan deze ronden stoppen als er geen vooruitgang geboekt is.

Wat moet ik hier nou mee? :{ Ik snap er niets van..
pi_161774989
Dat heb ik ook wel eens gehad fin. Het kan zijn dat er de volgende keer een ander eitje is gaan groeien en het kan zijn dat hij verdwenen is zonder logische verklaring.

Een groot deel van de stress en de impact van de mm zat hem voor mij ook daarin dat het steeds anders liep dan voorzien en ik steeds weer moest schakelen en je agenda omgooien etc. Het is echt een achtbaan.

Ik hoop dat je echo volgende keer gewoon goed is en duim voor je.
pi_161776215
Dankjewel Arja, dat stelt me in ieder geval weer wat gerust , de kunst is om geen verwachtingen te hebben,
en je elke keer maar te laten verrassen door de echo's , dit ging me tot afgelopen Maandag ook wel goed af
( er was toch steeds geen reactie, bericht was steeds hetzelfde ) Maar ik vermoed dat ik een beetje op hol ben geslagen doordat er ineens reactie was, en toch met veel hoop en vertrouwen vanmorgen met de Pregnyl het ZKH binnenwandelde,.. :@

Ik moet dus even weer landen en me niet gek laten maken door alles wat ik wel/niet voel en wel/niet op de echo's zie... :X
pi_161777359
Maar dat is wel heel logisch hoor fin, als je zo'n groot verlangen hebt en al zo lang gewacht en er lijkt eindelijk wat te gebeuren.

Ik ben wel eens ongesteld geworden bij de gyn, terwijl ik dacht dat we de terugplaatsing konden gaan plannen. Nou toen heb ik ook een potje zitten janken hoor.
pi_161778380
*O* voor Whoopje!

En een :* voor Finagain, kan me de verwarring en teleurstelling helemaal voorstellen. Wie weet wat de volgende echo brengt, ga voor je duimen!
pi_161779298
Fin, wat balen! Had je de tussenliggende dagen wel gewoon gespoten? Meestal groeien ze door na 15 mm en zou dat hormonaal in het bloed ook terug te zien zijn... Succes maandag!
pi_161781895
Dankjulliewel! :*

@ Sull : Ja hoor, ik heb gewoon doorgespoten in de tussenliggende dagen. :Y
pi_161792969
Wat vervelend voor je, Finagain! Ik duim voor je dat de volgende echo wel goed is!
  vrijdag 29 april 2016 @ 11:37:43 #131
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_161795891
Fin, wat jammer dat het nu tegenvalt..

het is zoo lastig om geen verwachtingen te hebben.. een collega ( die nu met een 3e poging ivf bezig is) zegt dat je er vanuit moet gaan dat het niet lukt, omdat de dreun anders zo hard aan komt.. ik vind dat lastig, omdat ik ook wel een beetje in een positieve vibe geloof.. (ik ben sowieso een optimist ;) :P )

verder begin ik aan mezelf en aan de streepjes op de ovulatie testen te twijfelen.. zijn ze wel donker genoeg :? moet ik NU bellen? of wordt ie morgen nog donkerder ( een knal streep zeg maar) en als ik niet op tijd bel dan is m'n ei al gesprongen en dan is deze ronde weggegooit en.. en..en.. aargghh!! :P
ik geloof dat ik het maar een beetje moet loslaten en deze ronde sowieso als een test ronde moet zien :+ [/lief dagboek]
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_161798579
Dankje Whoopje!

@ Barreltje : Is ook lastig om zo terughoudend te blijven, want ondertussen voel je wel dat er van alles gaande is, en blijf je er toch mee bezig. Ik wil er ook positief in blijven staan, want ei weg of niet : ik heb in ieder geval vooruitgang geboekt en ben daar heel blij mee! :Y

en jouw onzekerheid voor wat betreft die testen dat kan ik me heel goed voorstellen, is ook lastig in te schatten of het nog meer gaat knallen of niet.. succes!

Gelukkig heb ik een vol programma dit weekend, dus is het hopelijk snel Maandag! :s)
  maandag 2 mei 2016 @ 14:58:11 #133
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_161872218
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 13:42 schreef Finagain het volgende:

Gelukkig heb ik een vol programma dit weekend, dus is het hopelijk snel Maandag! :s)
het is maandag... O-)

hier hebben we (ik) vandaag de eerste IUI gehad.. ging best OK al was het niet helemaal pijnloos.. maar goed, daar komen we wel weer overheen :+

nu wachten en niet in paniek raken bij ALLES wat ik voel :')
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_161872555
Vanmorgen weer naar het ZKH geweest, nu waren er weer 2 eitjes te zien, +- 10mm ,..
Omdat ik nu al een paar weken aan het spuiten ben, en het er niet naar uit ziet dat deze gaan doorgroeien gaan we deze ronde stoppen en opnieuw beginnen, maar dan met een hogere startdosering..

Nu kan ik zo Orgametril halen om de menstruatie op te wekken, het zal mij benieuwen of dat deze keer wel werkt. ( ik heb eerder Orgametril, en ook Provera gebruikt, maar op beide volgde er geen menstruatie ) Ik had al aangegeven dat ik alleen menstrueer wanneer ik de pil gebruik, maar ze willen dat ik toch nog een keer Orgametril ga proberen omdat mijn baarmoederslijmvlies nu wel een stuk dikker is ( +- 9 nu, destijds zat dat rond de 4 ) en ze verwachten/hopen dat het nu wel lukt.
Dat scheelt dan natuurlijk wel in wachttijd ( Orgametril is 5 dagen slikken, en de pil minimaal 2 weken..)

Vol goede moed gaan we opnieuw beginnen in ieder geval! :Y , in het ziekenhuis wordt er iets minder enthousiast gereageerd omdat ze niet zo goed weten wat ze met me aan moeten, en het voor hun ook echt experimenteren is.. :?
pi_161872591
Toevallig tegelijkertijd aan het posten Barreltje! :D

Maarre, spannend!! Mooi dat het goed ging! *O*
  maandag 2 mei 2016 @ 23:16:08 #136
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_161887114
Succes met *relaxed* wachten Barreltje :)

Finagain, wat goed dat je er zo positief in staat, het is iig hoopgevend dat er iets aan het werk is gegaan! Benieuwd wat de verhoogde ronde je gaat brengen :)
pi_161890659
@Barreltje, succes met wachten! Ik wacht gezellig met je mee, hier zaterdag eerste iui gehad ;)
@Finagain, jammer van deze ronde, hopelijk de volgende ronde met hogere dosering meer geluk!
pi_161893414
Die goede vriendin die zwanger is, die waar ik een beetje jaloers op was? Die zit nu bij de gynaecoloog omdat de baby niet meer in leven is :'( 8 weken echo was prima, bij 11 weken bleek het foute boel, het hartje klopte niet meer. Het leven is oneerlijk. Ze is er zelf behalve heel verdrietig ook heel nuchter onder.
pi_161894583
Dankjulliewel!

Ah nee Exode! Wat verdrietig! ;(
pi_161899903
Barreltje en Whoopje, wat spannend!!

exode wat verdrietig ;(

Clomid-gebruiksters, waren jullie ook zo ontzettend moe toen jullie Clomid slikten? :z
  dinsdag 3 mei 2016 @ 22:38:40 #141
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_161910102
;( exode wat naar...

@Gala: ik merk volgens mij niets van de Clomid, al heb ik wel een paar keer gedacht dat het vele gapen na het avondeten (rond dat tijdstip neem ik ze altijd, had ik als tip gelezen voor als je er wel last van hebt, dan slaap je er doorheen) wellicht daardoor kwam. Dus zou kunnen :) Op zich niet gek ook, het stuurt onbewust allerlei processen aan.

Ik wacht ook vol spanning letterlijk want the girls laten wel weten dat er iets gaande is :X de komende twee weken af :s)
pi_161961288
Vanmorgen weer bij de gyn geweest voor de tweede samenlevingstest. Weer negatief. Nu is het tijd voor een plan van aanpak. 1 juni weer een afspraak. Ik word er een beetje moedeloos van :{.
pi_161969289
Ik weet niet meer wat ik waar heb getypt...dus ik geef maar ff een korte samenvatting 😁

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161996121
Ik zal morgen op moederdag ook aan jullie denken en ik hoop dat jullie allemaal moeder mogen worden.

Geef niet op, houd hoop en denk positief :*
  zondag 8 mei 2016 @ 08:22:32 #145
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_162002426
Tnx arja!
(Misschien) vreemd genoeg heb ik helemaal geen moeite met moederdag..
Voor mij is het nog steeds de dag van mijn (schoon)moeder en daar heb ik nog niks mee te maken..

Misschien is het krijgen van een kind voor ons gewoon niet zo'n allesverslindend verlangen..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zondag 8 mei 2016 @ 11:03:41 #146
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_162004167
Lief van je Arja O+
Ik vind gewoon dat dit de laatste moederdag gaat worden dat ik er zelf geen ben. Punt! *denkt streng richting ei*

@Gala: Wat balen joh. Wat zou de aanpak kunnen gaan zijn?
pi_162004200
Wat balen Gala!

Hier is poging 4 mislukt. Op naar poging 5. We eten vanavond sushi en drinken prosecco, zo!

Goede vriendin van mijn vrouw was zwanger. Afgelopen donderdag bij 23 weken zwanger braken haar vliezen. 'S avonds is hun zoon geboren en overleden. Pffff, rare en verdrietige babytijden hier.
pi_162028040
exode, wat een heftige dingen in jouw omgeving zeg! Jammer dat de vierde poging ook mislukt is.

Lief dat je er aan denkt Arja +O Ik vond het wel wat lastiger dan ik dacht vooraf, vooral al het gedoe op facebook erover viel me ineens zo op. Het kraambezoek vanmiddag hielp misschien ook niet zo mee.

Kennissen van ons zijn nu in verwachting van een teruggeplaatste embryo, en de eerste echo was goed. Zij is al 45 jaar en ze waren jaren terug al gestopt met het ivf-traject, maar toen het ziekenhuis vroeg wat ze wilden doen met de cryo in de vriezer, besloten ze er toch nog voor te gaan. Ik vind het zo bijzonder dat ze nu zwanger is! Het is zo 'op de valreep', en het houdt me al bezig sinds ik het van hen hoorde.

[ Bericht 0% gewijzigd door BobbyMcGee op 09-05-2016 11:05:28 ]
pi_162030785
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 23:36 schreef BobbyMcGee het volgende:

Kennissen van ons zijn nu in verwachting van een teruggekaatste embryo, en de eerste echo was goed. Zij is al 45 jaar en ze waren jaren terug al gestopt met het ivf-traject, maar toen het ziekenhuis vroeg wat ze wilden doen met de cryo in de vriezer, besloten ze er toch nog voor te gaan. Ik vind het zo bijzonder dat ze nu zwanger is! Het is zo 'op de valreep', en het houdt me al bezig sinds ik het van hen hoorde.
Wauw, dat is met recht een cadeautje!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Moderator maandag 9 mei 2016 @ 08:37:32 #150
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_162031081
Ik heb ook niks met Moederdag, het is gewoon een door commercie gedreven dag. Mijn moeder heeft er ook een hekel aan, die heeft liever dat we op een andere dag iets doen en niet omdat het "moet".
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_162069108
Gekke/stomme vraag misschien maar hoe lang wachten jullie met het doen van een zwangerschapstest na de IUI?
pi_162069366
Ik wachtte eigenlijk altijd 14 dagen. Ik zag liever bloed dan een negatieve test.
pi_162069807
Ik wacht sowieso 2 weken, dat was ook wat het zh adviseerde. Had het er even over met mijn man en die zei dus ook, gewoon afwachten, evt. tot 3 weken na de iui ;)
  woensdag 11 mei 2016 @ 07:28:50 #154
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_162083462
Heb je kriebels whoopje?

Hier ook 2 weken na de iui.. en dan test ik gewoon.. die dingen van de action zijn zo goedkoop.. daar wil ik wel een testje aan wagen.. :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_162083922
quote:
7s.gif Op woensdag 11 mei 2016 07:28 schreef Barreltje het volgende:
Heb je kriebels whoopje?

Hier ook 2 weken na de iui.. en dan test ik gewoon.. die dingen van de action zijn zo goedkoop.. daar wil ik wel een testje aan wagen.. :+
Jup, ongeduldige kriebels vooral, wil gewoon weten waar ik aan toe ben denk ik. Mijn man heeft dat veel minder, die is wat relaxter.
  woensdag 11 mei 2016 @ 10:26:51 #156
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_162085432
Ik hoef niet meer te testen :{ Volgende ronde meer geluk...
  woensdag 11 mei 2016 @ 11:48:38 #157
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_162086799
jammer tweed!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_162110544
Shit Tweed! -O-

Nou, de wonderen zijn hier de wereld nog niet uit,.. ik heb vorige week 5 dagen Orgametril geslikt, en ondanks dat die de vorige keren niet werkte, ben ik sinds gisteren zowaar ongesteld! *O* ( En ja, ik was dolgelukkig toen ik dat ontdekte! :+ )

Ik heb dus net het ZKH gebeld en moet morgen al komen voor een echo..

Ik vroeg of dat wel goed was en we niet moeten wachten tot de menstruatie weg is, maar nee, het zou helemaal niet geven.. ( eh jawel ja.. voor mij dan! het idee! ieeew! :X :{w blijkbaar ben ik echt een groentje op dit gebied! :@ :') )

Misschien mag ik dan morgen wel weer beginnen met spuiten, ik ben benieuwd welke dosering! :)
  donderdag 12 mei 2016 @ 12:34:27 #159
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_162115727
Wat fijn Finagain! En ja dat zou ik ook niet tof vinden als je ongesteld bent :o Als je in een gyn-traject zit moet je echt al je gêne opzij kunnen zetten heb ik wel ontdekt. Succes morgen!
  donderdag 12 mei 2016 @ 12:39:40 #160
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_162115856
Nu ik hier toch ben...
Heeft hier iemand ervaring met een korte luteale fase?

Ik had menstruatie namelijk pas dit weekend verwacht ipv afgelopen dinsdag, aangezien ik twee donderdagen terug een positieve ovulatietest had. Dan zou ei dus vrijdag of zaterdag gesprongen zijn en dan zou er dus maar 10 of 11 dagen luteale fase zijn. Is dat erg? Ze hebben ook progesteron geprikt en als ik niets daarvan zou horen is die waarde dus niet afwijkend. Volgens mij heb ik zojuist mijn eigen vraag beantwoord eigenlijk :')
Maar toch, iemand die daar ervaring mee heeft?
pi_162115927
Fin het is logisch dat het nu wel werkt, omdat je nu wel baarmoederslijmvlies had opgebouwd en groeiende follikels.
Succes met de volgende ronde!
  donderdag 12 mei 2016 @ 15:32:08 #162
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_162121024
Fin wat fijn! grappig he? dat je blij kan zijn met verschillende dingen! ik hoop dat de volgende ronde beter gaat!

Tweed, je LT was nu 11 dagen toch? volgens mij is dat niet echt een probleem.
ohw:
quote:
De lengte van je luteale fase vertelt je een heleboel over je vruchtbaarheid. De gemiddelde luteale fase is bij een vruchtbare vrouw ongeveer 14 dagen met zo nu en dan een verschil van een dag of twee. Dit betekent dat als jouw luteale fase normaal gezien 13 dagen is dat het ook wel eens 12 of 14 dagen kan zijn. Bij een korte luteale fase en dan met name minder dan negen dagen, is de kans op een zwangerschap gering.
mind you.. from the interwebzz.. :7

dus nog niets om je zorgen over te maken. ( al kan je het altijd aan je gyn voorleggen! :) )
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 12 mei 2016 @ 15:47:12 #163
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_162121478
Thanks Barreltje! Uiteraard ook ingetikt op the interwebzz, je zoekt wat af als je zwanger wilt worden :+
Was daardoor benieuwd geworden naar ervaringen van anderen omdat het dan wel geen 9 dagen is, maar toch vrij kort. Onzekerheid en groot verlangen enzo :)
  donderdag 12 mei 2016 @ 16:15:21 #164
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_162122333
Tsjah.. dat zal je dan moeten vragen aan de mensen die al een spruit hebben.. :P
Ik heb een lt van 11 dagen... maar ik zit ook in dit topicje. . :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_162122895
Antwoord; half hier meegepost in 2014 met goed resultaat.

Lf varierend van 3 ( :( )-11 dagen
  donderdag 12 mei 2016 @ 23:43:58 #166
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_162140938
Jeutje Coccinelle, drie is wel heel kort! Maar fijn dat je uiteindelijk toch goed resultaat had :s)
pi_162145453
Hmz, ik heb wat vage klachtjes en kon het niet laten om toch een (ietwat vroege) test te doen... ik zie een vaag 2e streepje! :o Even een vriendin een (nog vagere) foto gestuurd en ook zij ziet een 2e streepje.... zou het dan echt? Ik ga zo in ieder geval even een andere test (of 10) halen om het opnieuw te doen.
pi_162146274
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 08:43 schreef Whoopje het volgende:
Hmz, ik heb wat vage klachtjes en kon het niet laten om toch een (ietwat vroege) test te doen... ik zie een vaag 2e streepje! :o Even een vriendin een (nog vagere) foto gestuurd en ook zij ziet een 2e streepje.... zou het dan echt? Ik ga zo in ieder geval even een andere test (of 10) halen om het opnieuw te doen.
Ik zeg niks, ik jompel *O*
pi_162146523
Digitale test er tegen aan geknald en...... *tromgeroffel* hij zegt 'zwanger'!! Heb net zitten janken als een malle :D
  vrijdag 13 mei 2016 @ 09:45:44 #170
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_162146612
Whoopje!!!!!
*O*
Foto foto!!!
Gefeliciteerd! !!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_162146618
Van harte Whoopje *O* *O* *O*
pi_162146746
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 09:45 schreef Barreltje het volgende:
Whoopje!!!!!
*O*
Foto foto!!!
Gefeliciteerd! !!
Hoe doe ik dat?
pi_162146871
*O* Whoopje *O* Het is je zoooo gegunt! :*

P.s. een foto plaats je door deze te uploaden (tinypic, photobucket) en de link naast de foto te kopieren en plakken :)
pi_162146882
Ah, ik ben er al uit hoe het moet :D Bij deze de foto :D

  vrijdag 13 mei 2016 @ 10:04:43 #175
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_162147011
Whoopje!! *O* !! Yes!!
  vrijdag 13 mei 2016 @ 10:06:13 #176
149959 SQ
snelle trees
pi_162147049
Dat is overtuigend! Gefeliciteerd! *O*
disclaimer
pi_162147135
*O*
pi_162147140
Dankjewel! Het is ontzettend onwerkelijk moet ik bekennen, had niet verwacht dat het na 1 IUI poging al raak zou zijn, vooral niet gezien mijn 'geluk' de afgelopen jaren. Ben blij maar ook terughoudend, eerst die eerste weken maar eens door zien te komen ;)
  vrijdag 13 mei 2016 @ 10:24:58 #179
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_162147440
Whoopje gefeliciteerd!!! *O*
pi_162147481
Whoop whoop!!! *O*
Gefeliciteerd!!

Altijd fijn, streepjes hier!
Met een meidenkwartet
pi_162148115
Joehoooee, streepjes! *O* Gefeliciteerd Whoopje! *O*
  vrijdag 13 mei 2016 @ 11:17:49 #182
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_162148533
Gefeliciteerd *O* *O* *O*
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  Moderator vrijdag 13 mei 2016 @ 12:32:07 #183
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_162150037
Whoopje gefeliciteerd meis! O+ *O* :'(
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_162150103
Whoopje!! :D Wat geweldig!! *O* gefeliciteerd hoor, al snap ik dat je de eerste weken nog even terughoudend blijft..zou ik ook doen! ;)

Ik ben vanmorgen naar het zkh geweest en alles ziet er goed uit, dus ik mag vandaag weer beginnen met spuiten , deze keer begin ik met 100 , de dosering waar ik de vorige keer op begon te reageren!

Nieuwe ronde, nieuwe kansen! *O*
pi_162150318
Gefeliciteerd Whoopje *O*
Ik duim voor een plakker!!
  vrijdag 13 mei 2016 @ 13:11:35 #186
437909 GVman
korte tekst
pi_162151014
WHOOOHOOOPIE *O* *O* *O* *O*

Gefeliciteerd meid!
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_162151880
Whoooop, there it is!
Gefeliciteerd *O*

En die eerste weken en maanden zijn sowieso onwerkelijk vond ik.
pi_162152421
Gefeliciteerd Whoopje, wat fijn voor jullie O+
  vrijdag 13 mei 2016 @ 14:58:02 #189
426379 elamanilo
elämänilo
pi_162153628
*O* Whoopie gefeliciteerd! Dat het maar een mooi plakkertje mag zijn O+
pi_162156130
Gefeliciteerd Whoopje
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 13 mei 2016 @ 17:11:36 #191
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_162156754
Whoop *O* gefeliciteerd *O*
Be happy with the little things in life
pi_162158760
Whoop gefeliciteerd! *O* O+ *O*
pi_162161482
Alweer ruim 2 maanden geleden sinds mijn laatste post.
Inmiddels hebben we nog wat standaard onderzoeken gehad en zonder negatieve uitkomsten. Groei van eicel bekeken en de eilijders 'doorgespoten' .De komende 6 maanden moeten we eerst zelf nog proberen alvorens er 'hulp' komt.
pi_162168599
Gefeliciteerd Whoopje! *O*
pi_162169744
WhoopWhoooop O+ *O*
pi_162172359
Thnx allemaal :D
pi_162173172
Whoopje *O* Gefeliciteerd!
pi_162173626
Whoopwhoop *O*
  zaterdag 14 mei 2016 @ 22:12:22 #199
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_162195130
Gefeliciteeerd!!! *O*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_162209986
Whoop, gefeliciteerd!!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Moderator zondag 15 mei 2016 @ 16:15:32 #201
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_162220369
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 20:20 schreef nunietzeker het volgende:
Alweer ruim 2 maanden geleden sinds mijn laatste post.
Inmiddels hebben we nog wat standaard onderzoeken gehad en zonder negatieve uitkomsten. Groei van eicel bekeken en de eilijders 'doorgespoten' .De komende 6 maanden moeten we eerst zelf nog proberen alvorens er 'hulp' komt.
Dat lijkt me goed nieuws!

Zou mooi zijn als het toch nog spontaan lukt in zes maanden O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_162225487
Hier vorig jaar meegeschreven te hebben, wilde ik even melden dat we vanochtend trotse ouders zijn geworden van een tweede dochter ( 1e dochter spontaan, 2e dochter icsi). Het was een heftige maar korte bevalling, ter vergelijking met de eerste bevalling.
pi_162225775
Gefeliciteerd VG! *O*
pi_162225937
VG goed om iets van je te lezen! Gefeliciteerd! *O*
pi_162226042
Dankjewel Peacefull en Ophelia:-).

Ik wilde iedereen heel veel succes wensen in dit topic, dat jullie ook gauw zwanger mogen zijn:-). Geef de moed niet op dames en partners:-)
pi_162226119
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 19:25 schreef VintageGirl het volgende:
Hier vorig jaar meegeschreven te hebben, wilde ik even melden dat we vanochtend trotse ouders zijn geworden van een tweede dochter ( 1e dochter spontaan, 2e dochter icsi). Het was een heftige maar korte bevalling, ter vergelijking met de eerste bevalling.
Gefeliciteerd! Wat leuk!!
pi_162226192
Dankje mevrouwcactus:-).

Ik heb alleen helaas nog wel veel naweeën en een katheter voor urineretentie die ik weer opgelopen heb. Maar ik ben zo trots op mijzelf en de kleine meid, ben helemaal verliefd:-) en mijn lieve partner ook:-)
  zondag 15 mei 2016 @ 20:09:25 #208
149959 SQ
snelle trees
pi_162226564
Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter, vg!
disclaimer
  zondag 15 mei 2016 @ 20:13:24 #209
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_162226644
Gefeliciteerd VG!!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_162226889
Whoopje gefeliciteerd! *O*

En Vintage ook gefeliciteerd, wat fijn dat alles goed is gegaan en jullie een gezonde dochter hebben gekregen!
  zondag 15 mei 2016 @ 20:50:20 #211
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_162227748
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 19:25 schreef VintageGirl het volgende:
Hier vorig jaar meegeschreven te hebben, wilde ik even melden dat we vanochtend trotse ouders zijn geworden van een tweede dochter ( 1e dochter spontaan, 2e dochter icsi). Het was een heftige maar korte bevalling, ter vergelijking met de eerste bevalling.
Gefeliciteerd O+ *O*
Be happy with the little things in life
pi_162229287
Dankje voor de felicitaties dames:-)!
pi_162229403
Gefeliciteerd VG en Whoopjw! *O*
Trotse mama van 2 :)
pi_162234470
Jaaaaaa, gefeliciteerd VG *O*
  maandag 16 mei 2016 @ 00:03:30 #215
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_162234648
Gefeliciteerd VintageGirl
pi_162235092
Dankje dames:-)!
pi_162237619
Gefeliciteerd VG! :)
pi_162238888
Gefeliciteerd met jullie dochter VintageGirl!
  maandag 16 mei 2016 @ 12:05:33 #219
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_162240216
Whoop en VG gefeliciteerd *O*

[ Bericht 2% gewijzigd door Hobbesje op 16-05-2016 20:42:17 ]
pi_162240268
Gefeliciteerd Whoopi en VG :)
  maandag 16 mei 2016 @ 14:01:11 #221
426379 elamanilo
elämänilo
pi_162242901
*O* VintageGirl, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en zusje O+
pi_162243017
Gefeliciteerd met jullie dochter VG! *O*
pi_162244126
Hier lichtelijk weer van de roze wolk gedonderd, ik heb bloedverlies en een klein beetje buikpijn. Het is niet heel heftig, voelt ook niet zo als bij de miskramen die ik heb gehad maar twijfel enorm. Aan de ene kant denk ik rustig afwachten want bloedverlies hoeft niet perse iets slechts te betekenen maar aan de andere kant, gezien mijn verleden ben ik bang dat het wederom mis gaat. Ik ga morgen toch maar even contact opnemen met de gyn :{
pi_162244287
Ik kwam in het topic om je te feliciteren Whoopje, maar dit klinkt wel heel spannend. Ik duim voor je :*

VG: gefeliciteerd met je dochter! Het is fijn om zulke succesverhalen te lezen *O*
pi_162245008
Whoopie, wat naar en onzeker. Ik hoop dat er niets aan de hand is.
  maandag 16 mei 2016 @ 15:27:16 #226
437909 GVman
korte tekst
pi_162245037
Yeah VintageGirl heeft een kleine meid! Gefeliciteerd!!!! *O* *O* *O* Hoe heet de kleine dame?

Bij ons gaat ook alles voorspoedig. Binnenkort de laatste echo. We weten al dat het wel goed zit, omdat we een paar weken geleden (op verjaardag van mijn vrouw) naar de verloskundige moesten. Die wilde bij wijze van cadeautje wel een echo doen. Onze kleine meid liep keurig op schema.

De babykamer is helemaal af, op de gordijntjes na (zijn in bestelling). De box staat al in de woonkamer en binnenkort hebben we een profi fotoshoot (verjaardagscadeautje van mij aan mijn vrouw). Zelf maak ik elke week een foto van de groeiende buik, mooi om dat sinds de 20 weken echo elke week te doen :). We zitten nu in de fase dat we het vluchtkoffertje aan het maken zijn.

Whoop: spannend... (en geen leuke spanning). Succes de komende dagen. Knuffel!!
ruimte gereserveerd voor signature...
  Moderator maandag 16 mei 2016 @ 17:14:32 #227
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_162247859
Gefeliciteerd VG! O+ Bizar hoe snel de tijd gaat, voelt nog zo kort geleden dat je vertelde zwanger te zijn.

Spannend whoopje! Ik hoop dat het bloedverlies niets betekent :*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_162248404
@Majo, het is idd snel gegaan:-). Vooral omdat ik bij de tweede zwangerschap druk was met onze 1e dochter:-), tijd vloog:-). En deze bevalling was ook bizar snel en onverwachts haha.

Hoe gaat het met jou?
  maandag 16 mei 2016 @ 17:58:36 #229
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_162248675
Vg! Gefeliciteerd! Altijd fijn om succesverhalen te horen.. ;)

Whoopi. . Wat schrikken. . Hopelijk heeft het niks te betekenen..

Hier zijn de dijken wel doorgebroken.. nu dus op naar de 2e ronde.. :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_162250574
quote:
7s.gif Op maandag 16 mei 2016 17:58 schreef Barreltje het volgende:

Hier zijn de dijken wel doorgebroken.. nu dus op naar de 2e ronde.. :)
Jammer!
pi_162262646
Helaas, het is idd weer een miskraam. Volgende ronde gaan we gewoon weer opnieuw proberen, ik probeer maar gewoon om mijn koppie niet te laten hangen.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 08:45:50 #232
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_162262679
Nee whoopje... :*
pi_162262704
Whoopie, wat naar...
pi_162262827
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 08:39 schreef Whoopje het volgende:
Helaas, het is idd weer een miskraam. Volgende ronde gaan we gewoon weer opnieuw proberen, ik probeer maar gewoon om mijn koppie niet te laten hangen.
Wat verdrietig, sterkte :*
pi_162263476
Ach Whoopje wat verdrietig.

Jammer Barreltje!
  dinsdag 17 mei 2016 @ 09:59:47 #236
437909 GVman
korte tekst
pi_162263598
NEEEEE... Whoop: -O- ;( :'(

Wat verdrietig. Sterkte!! Doe rustig aan en neem tijd voor jezelf.

knuffel.
ruimte gereserveerd voor signature...
  dinsdag 17 mei 2016 @ 10:56:22 #237
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_162264397
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 08:39 schreef Whoopje het volgende:
Helaas, het is idd weer een miskraam. Volgende ronde gaan we gewoon weer opnieuw proberen, ik probeer maar gewoon om mijn koppie niet te laten hangen.
Heb je moeten spuiten met pregnyl??
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_162265056
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 10:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Heb je moeten spuiten met pregnyl??
Ja, hoezo?
pi_162265533
Oohw Whoopje, nee :( wat verschrikkelijk. Sterkte
  dinsdag 17 mei 2016 @ 12:38:23 #240
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_162266150
Whoopje :* :* :'(
Be happy with the little things in life
  dinsdag 17 mei 2016 @ 13:16:13 #241
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_162266912
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 11:38 schreef Whoopje het volgende:

[..]

Ja, hoezo?
Heb je veel te vroeg getest? Nog geen 14 dagen na de terugplaatsing toch?

Pregnyl kan een positieve test geven als je te vroeg test, daarom houden ze die 14 dagen aan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_162267734
Na terug plaatsing? Er is niks terug geplaatst en ik heb getest op een moment dat het van het zh mocht/kon ;)
Het is een miskraam, geen menstruatie, na 4 miskramen weet ik inmiddels het verschil wel ;)
pi_162268274
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:48 schreef Whoopje het volgende:
Na terug plaatsing? Er is niks terug geplaatst en ik heb getest op een moment dat het van het zh mocht/kon ;)
Het is een miskraam, geen menstruatie, na 4 miskramen weet ik inmiddels het verschil wel ;)
Sowieso is Pregnyl weg op dag 12, het heeft een halfwaardetijd van 36 uur. Maar goed, het blijft klote dat dit niet gelukt is..... Sterkte!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_162268327
Oei, dat staat er kattiger dan ik het bedoel 😉Sorry

In overleg met zh getest op dag 13 (dat is de foto die ik hier liet zien) en 14, beide dagen positief getest. Vannacht echt wakker gelegen van de krampen, dat heb ik niet bij een menstruatie plus dat het net voelt als de voorgaande keren.
pi_162268927
@GVMan : fijn dat alles voorspoedig gaat! Succes nog met de laatste voorbereidingen :)

@ Whoopje : shit zeg! -O- knuffel voor jou! :*

@ Barreltje : Ook shit zeg! -O- ook een knuffel voor jou :*

@ hier : :O :O :O Ik ben erg moe de laatste dagen, zal wel een bijwerking zijn.. En ik ben benieuwd wat we Vrijdag op de echo gaan zien.. :s)
  woensdag 18 mei 2016 @ 11:50:11 #246
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_162290625
Ow Whoopje wat naar -O- Had het je zo gegund.

@ Barreltje: Balen! :{

VG gefeliciteerd met jullie dochter!

GVman: spannende en leuke tijd voor jullie!

@ Finagain: hoop dat de vermoeidheid niet te lang duurt! En dat het vrijdag een positieve echo wordt :Y
pi_162308572
Oh whoopje, niet weer ;(
Sterkte.
pi_162350122
Vanmorgen echo gehad na 1 week Gonal F 100 te hebben gespoten : geen ei, en heel dun BMS..dus we mogen Woensdag weer terugkomen om te kijken of er dan wel wat gebeurd is...
pi_162431400
Gefeliciteerd VG!
Dikke kus whoopje!
Jammer barreltje.

Fijn om te lezen GVman, wat gaat het snel allemaal.

Wij hebben vanochtend poging 5 gehad. Dus weer in de wachtstand de komende 2 weken.
Stel dat poging 6 nodig is, lassen wij daarna een pauze in van minstens 1 maand. We moeten namelijk na 6 mislukte pogingen op gesprek en hebben in juli vakantie dus we tillen dan het gesprek etc over de vakantie heen. Maar goed dat is natuurlijk helemaal niet nodig (duim duim duim)
pi_162444209
Succes met wachten Exode! De twee wachtweken vind ik altijd het lastigst.
pi_162454689
Spannend exode! Dat wachten is inderdaad niet fijn. Ik duim voor jullie dat een gesprek niet nodig is! ^O^
  dinsdag 24 mei 2016 @ 10:54:28 #252
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_162456354
Mag ik ff hyperdepieper binnen denderen :@ Vast wel 8-)

Ik ben ff een tijdje weggeweest zoals jullie weten maar aangezien onze oude donor fijn haar mond voorbij heeft gepraat :( en iedereen om ons heen toch weet wie de nieuwe is heb ik besloten toch weer terug te komen en overal lak aan te hebben. Ik zal later alles even teruglezen en reageren op iedereen maar moest het volgende ff snel kwijt. O+


We hebben een Go met onze nieuwe donor *O* *O* *O* *O* *O*

Binnen nu en, hopelijk, snel hebben we de afspraak met de verpleegkundige voor de spuitschema's en dan is kimzilla weer back in the house })

Afhankelijk van deze afspraak kijken we of we voor de bouwvak vakantie gaan starten of er na zodat onze donor niet op en neer hoeft vanaf haar vakantie adres of een punctie moet doen in die tijd maar we wachten nu alweer zo lang dat die 2 weken extra er wel bij kan :7

Ben helemaal happy woehoeeeeeeee..... Ik probeer vanavond en anders morgen te reageren op de rest maar moet nu vliegen naar Brussel om een maatje van 11 mnd op te halen voor onze Mats *; (nog een Bordeaux erbij :9 )

Voor een ieder die hem kan gebruiken een dikke knuff en :* en nogmaals sorry voor het binnen denderen maar dat zijn degene die mij kennen onderhand wel gewend denk ik :') _O-
  dinsdag 24 mei 2016 @ 11:01:11 #253
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_162456524
Super Dobbey!!! *O* *O* *O*

Exode spannend! Duimvoor jullie.
pi_162457870
Dobbey *O* *O* Welkom terug, en met zulk goed nieuws!
  dinsdag 24 mei 2016 @ 11:58:15 #255
437909 GVman
korte tekst
pi_162457961
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:23 schreef Peacefulll het volgende:
Succes met wachten Exode! De twee wachtweken vind ik altijd het lastigst.
Zeker, die wachtweken waren spannend. Ik weet dat nog goed... Zeker de tweede wachtweek was irritant. Mijn vrouw was elke keer een beetje bang om naar het toilet te gaan... Wat ik minstens zo spannend vond was de periode NA de positieve zwangerschapstest: het wachten op bevestiging van de zwangerschap d.m.v. het kloppende hartje. Pas toen we dat zagen konden we echt blij zijn...

Dobbey: welkom terug :) Hopelijk niet voor lang... ;)
ruimte gereserveerd voor signature...
  dinsdag 24 mei 2016 @ 11:59:09 #256
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_162457989
_O- _O- @ Dobbey! :P

het is jullie ook zo ontzettend gegund!

en ik dacht bij "Bordeaux" meteen aan wijn 8)7 :X
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_162460101
Dobbey, ik vind het een heerlijke binnendonder sprint dinges _O-

GVMan, van de 4 pogingen hebben we nog maar 1 x hoeven testen, de dijken braken steeds 1 dag voor het testen door. Ik vind die laatste dagen altijd pittig, ik moet eerlijk zeggen dat ik er nu niet echt mee bezig bent dat komt volgende week....
pi_162481128
Moeilijk dat wachten, veel succes nog even Exode.

Kom hier net pas inhaken dus weet niet precies waarom je weg was Dobbey maar fijn dat je er weer bent, toch prettig om je verhaal een beetje kwijt te kunnen.
pi_162488718
Sterkte met de wachtweken exode! Hopelijk de laatste keer.

Dobbey whaaaa spannend! Succes weer ik duim
  vrijdag 27 mei 2016 @ 08:51:42 #260
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_162532744
Hiervandaag weer een echo gehad.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enige "problem " is dat O+ op dinsdag ( geschatte dag) een afspraak heft om 11 uur in Utrecht. -O- dat wordt nog kunst en vliegwerk om het spul op tijd bij het zkh te krijgen hem op tijd in Utrecht en ik om 12 uur weer terug :P nouja.. je moet er wat voor over hebben 8)7
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zaterdag 28 mei 2016 @ 09:17:50 #261
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_162559206
Fijn vooruitzicht dobbey! ^O^

Dat wordt een strak schema dinsdag Barreltje, succes :D

Ik hoor sinds gisteren ook tot het clubje met verdwijnende eitjes :( De vorige ronde Clomid ging voorspoedig, maar deze tweede controleronde heeft er meer moeite mee. Woensdag (dag 16) slechts 11mm, en gisteren was ie weg... Nu was het sowieso een wat onduidelijke echo met veel gepor in mijn buik om alles tevoorschijn te krijgen. De gyn stelde voor om maar weer met provera te beginnen en daarna 150mg Clomid, maar dat voelde nog niet goed voor mij. Ik krijg steeds meer lichamelijke signalen dat de vruchtbare periode nadert (maar dit kan blijkbaar losstaan van een eisprong) en omdat de echo niet heel duidelijk was (vond ik) mocht ik er ook voor kiezen om maandag nog een keer te kijken voor de zekerheid. Dus dat gaan we doen. Het voelt anders alsof ik een potentieeltje door de plee zou spoelen zonder het echt zeker te weten.
Kom op nou ei. O+
  maandag 30 mei 2016 @ 11:45:45 #262
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_162615342
Oké hij is dus echt weg :( Toch blij met die tweede Clomidmaandcheck, anders had ik nu voor niets zitten wachten op een eisprong. Hopelijk brengt 150mg wel een stabiel resultaat.

Hoe is jullie ervaring met PCOS en afvallen als je geen ernstig overgewicht hebt? Ik heb er nu 2 kilo afgekregen in een matig tempo met gewoon gezond patroon aanhouden en extra letten op suikerrijke producten, maar me dat niet ontzegd. Volgens de gyn is het geen factor bij mij, maar ik ben benieuwd of iemand er ervaring mee heeft dat als je nog meer afvalt richting bmi 24 terwijl dat niet hoeft, de cyclus dan wel weer op gang komt.
  maandag 30 mei 2016 @ 12:06:46 #263
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_162615860
tweed, wat vervelend dat je ei weer pleite is! :o

verder geen ervaring met PCOS en een BMI van 31, dus ook over jouw situatie heb ik niets te vertellen ;)

hier aan het turen naar ovulatie testen om te bepalen of ze al donker genoeg zijn om te bellen.. *zucht* .. ik ben hier zo slecht in... :{
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 30 mei 2016 @ 12:18:46 #264
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_162616141
Dat is ook lastig die streepjes, Barreltje! Mijn tactiek is om twee soorten te gebruiken. In de periode dat je het nog niet zo verwacht de goedkopere sticks met streepjes en als je denkt dat die eindelijk duidelijk genoeg is een extra check met een duurdere digitale. Vorige maand zag ik het in een keer dat het duidelijk genoeg was (was ook de enige keer na een lange tijd dat ik getest had, in een opwelling omdat ik verdorie ook eens zo'n streepje wou zien) en die digitale bevestigde dat.
pi_162616436
quote:
13s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:45 schreef Tweedledee het volgende:
Oké hij is dus echt weg :( Toch blij met die tweede Clomidmaandcheck, anders had ik nu voor niets zitten wachten op een eisprong. Hopelijk brengt 150mg wel een stabiel resultaat.

Hoe is jullie ervaring met PCOS en afvallen als je geen ernstig overgewicht hebt? Ik heb er nu 2 kilo afgekregen in een matig tempo met gewoon gezond patroon aanhouden en extra letten op suikerrijke producten, maar me dat niet ontzegd. Volgens de gyn is het geen factor bij mij, maar ik ben benieuwd of iemand er ervaring mee heeft dat als je nog meer afvalt richting bmi 24 terwijl dat niet hoeft, de cyclus dan wel weer op gang komt.
Ik heb pcos en een goede bmi (23), mijn ervaring is dat tijdens een gestimuleerde cyclus een koolhydraatarm dieet zorgde voor een stabieler resultaat. Ik minderde dus vooral de koolhydraten, maar schrapte het niet. Ik had daarvoor ook verdwijnende follikels, afgewisseld met cyclussen met ineens teveel follikels.

Later kreeg ik naast de hormonen ook Metformine (op mijn eigen verzoek) en dat werkte ook erg goed (verlaagt de bloedsuiker). Twee keer zwanger meegeworden en geen over- of onderstimulatie meer. Wel duurde de stimulatie altijd wat langer dan normaal (21-28 dagen tot de eisprong). Dus bij mij was niet het afvallen wat hielp, maar wel de regulatie van de bloedsuikerspiegel in de cyclus succesvol.
  maandag 30 mei 2016 @ 13:14:19 #266
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_162617518
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:31 schreef Sull het volgende:

[..]

Ik heb pcos en een goede bmi (23), mijn ervaring is dat tijdens een gestimuleerde cyclus een koolhydraatarm dieet zorgde voor een stabieler resultaat. Ik minderde dus vooral de koolhydraten, maar schrapte het niet. Ik had daarvoor ook verdwijnende follikels, afgewisseld met cyclussen met ineens teveel follikels.

Later kreeg ik naast de hormonen ook Metformine (op mijn eigen verzoek) en dat werkte ook erg goed (verlaagt de bloedsuiker). Twee keer zwanger meegeworden en geen over- of onderstimulatie meer. Wel duurde de stimulatie altijd wat langer dan normaal (21-28 dagen tot de eisprong). Dus bij mij was niet het afvallen wat hielp, maar wel de regulatie van de bloedsuikerspiegel in de cyclus succesvol.
Wat fijn voor je dat dat zo goed hielp! Bedankt voor het delen, ik zal me er nog eens strenger in gaan verdiepen want het klinkt wel de moeite waard. Vooralsnog ben ik in ieder geval al tevreden met wat ik aan voedingsstoffen binnenkrijg om gezond zwanger te worden, maar koolhydraten voor een deel vervangen is vast wel in te passen.
pi_162620529
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 13:14 schreef Tweedledee het volgende:

[..]

Wat fijn voor je dat dat zo goed hielp! Bedankt voor het delen, ik zal me er nog eens strenger in gaan verdiepen want het klinkt wel de moeite waard. Vooralsnog ben ik in ieder geval al tevreden met wat ik aan voedingsstoffen binnenkrijg om gezond zwanger te worden, maar koolhydraten voor een deel vervangen is vast wel in te passen.
Idd, niet in doorschieten, gewoon gezond eten met minder koolhydraten. Het is het proberen waard! Succes!
pi_162688872
@ Exode : Hoe gaat het? Spannend hoor dat wachten! Succes! :*

@ Dobbey : Wow! dat is super! *O* feli!

@ Barreltje : Hoe gaat het? testen al donker genoeg? Spannend!

@ Tweedledee : Verdwijnende eitjes zijn enorm teleurstellend, ik kan er over meepraten, en voor wat betreft afvallen : ik ben sinds enkele weken mijn eetpatroon aan het verbeteren, en niet zozeer aan het dieeten, en ik moet zeggen dat het voor mij werkt, ik heb wat (naar mijn idee) logische keuzes gemaakt... brood er uit , daarvoor in de plaats ontbijt ik Brinta en lunch ik kwark of Yoghurt, en eet als tussendoortjes fruit. verder sávonds gewoon warme maaltijd, de ene keer wat gezonder als de andere keer... :s)

@ hier :

Eh tja wat zal ik zeggen... ik ben er beduusd van maarre.. wij zijn zowaar een fase verder! :o

Het duurde even voordat er wat begon te groeien, maar ik heb nu 4 eitjes ( waarvan 1 zelfs aan de rechterkant terwijl het daar tot nu toe steeds stil is gebleven ) 3 van de eitjes zijn klein, maar....

Ik heb 1 ei van 17 die onderweg is naar de springplank O+ En mag vanavond de Pregnyl zetten! *O*

Dus tja, Exode schuif maar op want ik kom bij je zitten op het bankje! :D
pi_162689678
Fin, kopje koffie erbij? :) Maar yeah!

Hier net wat minder nieuws gehad (alweer), goede vriendin van vrouw is gisteren in het ziekenhuis opgenomen vanwege een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. 1 eileider verwijderd en veel bloed weggehaald. Zo sneu, ze hebben een dochtertje van 3 jaar en willen zo graag een 2e. Heeft al een miskraam achter de rug en paar jaar geleden de zwangerschap afgebroken bij 22 weken omdat het kindje zwaar lichamelijk gehandicapt bleek te zijn (en achteraf gezien een kasplantje was geworden).
Het zwangerschapsnieuws is hier dus echt slecht steeds. Wij mogen maandag testen en ik krijg er echt een dubbel gevoel van/bij zo. Stom he?
pi_162691271
quote:
13s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:45 schreef Tweedledee het volgende:
Oké hij is dus echt weg :( Toch blij met die tweede Clomidmaandcheck, anders had ik nu voor niets zitten wachten op een eisprong. Hopelijk brengt 150mg wel een stabiel resultaat.

Hoe is jullie ervaring met PCOS en afvallen als je geen ernstig overgewicht hebt? Ik heb er nu 2 kilo afgekregen in een matig tempo met gewoon gezond patroon aanhouden en extra letten op suikerrijke producten, maar me dat niet ontzegd. Volgens de gyn is het geen factor bij mij, maar ik ben benieuwd of iemand er ervaring mee heeft dat als je nog meer afvalt richting bmi 24 terwijl dat niet hoeft, de cyclus dan wel weer op gang komt.
Ik heb ook PCOS en overgewicht (1.77 bij 89 kilo toentertijd, bmi 28,4, wel een beetje een dieptepuntje toen ;)). De gyn zei tegen mij dat het niet dusdanig was dat het een doorslaggevende rol zou spelen, maar dat afvallen toch geen kwaad kon. Ik ben toen wat meer gaan sporten (elke dag/om de dag een uurtje op de hometrainer) en net als Sull wat meer op koolhydraten gaan letten (kreeg van een vriendin het boekje 'Grip op koolhydraten' en heb mijn eetpatroon daar heel losjes op ingericht). Ik ben toen in een maand of drie afgevallen naar 80/81 kilo (bmi 25,7 ongeveer). Dat was op zich heel fijn, maar voor mijn cyclus deed het he-le-maal niks.
Uiteindelijk in de tweede ronde met Clomid 150 mg zwanger geworden overigens en negen maanden later een gezonde zoon op de wereld gezet :)
pi_162694741
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 13:55 schreef Jentin het volgende:

[..]

Ik heb ook PCOS en overgewicht (1.77 bij 89 kilo toentertijd, bmi 28,4, wel een beetje een dieptepuntje toen ;)). De gyn zei tegen mij dat het niet dusdanig was dat het een doorslaggevende rol zou spelen, maar dat afvallen toch geen kwaad kon. Ik ben toen wat meer gaan sporten (elke dag/om de dag een uurtje op de hometrainer) en net als Sull wat meer op koolhydraten gaan letten (kreeg van een vriendin het boekje 'Grip op koolhydraten' en heb mijn eetpatroon daar heel losjes op ingericht). Ik ben toen in een maand of drie afgevallen naar 80/81 kilo (bmi 25,7 ongeveer). Dat was op zich heel fijn, maar voor mijn cyclus deed het he-le-maal niks.
Uiteindelijk in de tweede ronde met Clomid 150 mg zwanger geworden overigens en negen maanden later een gezonde zoon op de wereld gezet :)
Dat boek had ik ook, van Yvonne Lemmers is dat toch?!
  vrijdag 3 juni 2016 @ 08:59:13 #272
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_162709351
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 13:55 schreef Jentin het volgende:

[..]

Ik heb ook PCOS en overgewicht (1.77 bij 89 kilo toentertijd, bmi 28,4, wel een beetje een dieptepuntje toen ;)). De gyn zei tegen mij dat het niet dusdanig was dat het een doorslaggevende rol zou spelen, maar dat afvallen toch geen kwaad kon. Ik ben toen wat meer gaan sporten (elke dag/om de dag een uurtje op de hometrainer) en net als Sull wat meer op koolhydraten gaan letten (kreeg van een vriendin het boekje 'Grip op koolhydraten' en heb mijn eetpatroon daar heel losjes op ingericht). Ik ben toen in een maand of drie afgevallen naar 80/81 kilo (bmi 25,7 ongeveer). Dat was op zich heel fijn, maar voor mijn cyclus deed het he-le-maal niks.
Uiteindelijk in de tweede ronde met Clomid 150 mg zwanger geworden overigens en negen maanden later een gezonde zoon op de wereld gezet :)
O+ Fijn nog een succesverhaal, thanks (en gefeliciteerd nog ;))! Dat geeft hoop :) Dat is trouwens best veel kilo's in drie maanden, knap!
Ik ga gewoon door met het langzaam afvallen en nu dus minderen met koolhydraten, dat is hoe dan ook mooi om met een lager gewicht te beginnen, toch? Ik lees verhalen dat 16 kilo aankomen in je zwangerschap niet ongewoon is :o
Vind het nog best lastig om een goede combo te vinden waarin je de belangrijkste dingen voldoende binnenkrijgt, voor mijn gevoel moet ik dan de hele dag eten :') Vooral 3x per dag zuivel ivm snel laag B12 en vit D moet ik me echt toe zetten omdat ik ook op moet passen met lactose (licht intolerant) en je dan weer leest dat soja ook niet bijzonder goed is voor je hormonen. Je leest nogal wat op internet ;) Hoe dan ook gaat gezond eten bij mij voor op afvallen, dat is dan een fijne bijkomstigheid ervan.

@Finagain: Jeuh spannend! *O* Springen maar *O*

@exode: Wat een naar nieuws weer, kan me voorstellen dat je gevoel nu heen en weer slingert. Hoop op een mooie uitslag maandag voor jullie om de teneur te doorbreken.
pi_162709441
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 08:59 schreef Tweedledee het volgende:

[..]

O+ Fijn nog een succesverhaal, thanks (en gefeliciteerd nog ;))! Dat geeft hoop :) Dat is trouwens best veel kilo's in drie maanden, knap!
Ik ga gewoon door met het langzaam afvallen en nu dus minderen met koolhydraten, dat is hoe dan ook mooi om met een lager gewicht te beginnen, toch? Ik lees verhalen dat 16 kilo aankomen in je zwangerschap niet ongewoon is :o
Of 30 kilo :p Ik kwam zelf ongeveer 11 kilo aan, dat viel me reuze mee.
Ik kan me voorstellen dat het even zoeken is naar een prettig eetpatroon, maar je vindt vast iets dat bij je past en voor je werkt. Veel succes in elk geval, hopelijk kun jij over een tijdje iemand anders een hart onder de riem steken met je eigen succesverhaal :)

quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 16:07 schreef Sull het volgende:

[..]

Dat boek had ik ook, van Yvonne Lemmers is dat toch?!
Ja, inderdaad. Vond het erg prettig en niet zo hysterisch en fanatiek van toon.
pi_162767089
Helaas ook poging 5 zonder succes...vooral vrouw is erg verdrietig.
pi_162767473
Exode :*
  zondag 5 juni 2016 @ 19:28:35 #276
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_162767895
:'( :*
pi_162771126
Exode wat enorm rot. :*
pi_162781283
Ach exode war verdrietig :*
  maandag 6 juni 2016 @ 09:36:27 #279
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_162781884
exode :{ wat jammer!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 6 juni 2016 @ 10:19:50 #280
437909 GVman
korte tekst
pi_162782542
-O- Exode... knuffel :*
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_162783011
Exode, wat zal dat voor jullie een teleurstelling zijn :*
  maandag 6 juni 2016 @ 11:01:41 #282
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_162783392
Exode :'( :*
Be happy with the little things in life
pi_162784630
Ach Exode, wat naar :*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_162787031
Dank jullie wel! :*
pi_162842643
Aah nee Exode, weer teleurstelling, hakt er wel even in! :'( :*
  woensdag 8 juni 2016 @ 17:14:41 #286
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_162844649
Exode :*
  woensdag 8 juni 2016 @ 17:18:33 #287
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_162844715
hoe is het met de rest eigenlijk? worden er binnenkort nog streepjes gepiest? :P
of zitten we allemaal te wachten op een behandeling die aanslaat?

ik heb er vanmorgen een half uur over gedaan om het huis uit te komen . Ik vergat mijn pantalon ( die wilde ik aan doen na het fietsen naar werk) ... op de strijkplank.. met het strijkijzer nog aan..
PLUS mijn toeganskaart, PLUS mijn lunch, PLUS mijn fietshelm, PLUS... AARRGGHH!!!!
ik ben 3 keer opnieuw omhoog gegaan. 8)7 8)7 O-) O-)

over een weekje mag ik testen.. de borsten zijn al goed ehh.. "in beweging" hier ..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_162845136
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juni 2016 17:18 schreef Barreltje het volgende:
hoe is het met de rest eigenlijk? worden er binnenkort nog streepjes gepiest? :P
of zitten we allemaal te wachten op een behandeling die aanslaat?

ik heb er vanmorgen een half uur over gedaan om het huis uit te komen . Ik vergat mijn pantalon ( die wilde ik aan doen na het fietsen naar werk) ... op de strijkplank.. met het strijkijzer nog aan..
PLUS mijn toeganskaart, PLUS mijn lunch, PLUS mijn fietshelm, PLUS... AARRGGHH!!!!
ik ben 3 keer opnieuw omhoog gegaan. 8)7 8)7 O-) O-)

over een weekje mag ik testen.. de borsten zijn al goed ehh.. "in beweging" hier ..
:D Goed bezig!

Wij "mogen" volgende ronde met IUI beginnen. Nu dus wachten op mijn menstruatie en dan alle afspraken plannen. Ze houden gelukkig wel de vaart erin!

Wij moeten trouwens alles zelf betalen omdat er, behalve de negatieve samenlevingstest, niets afwijkends is gevonden bij ons beiden. Hoe is dat in Nederland?
pi_162859016
Tjonge Barreltje... _O- Gaat lekker he! :')

Ik mag over een ruime week testen ( om precies te zijn de 19e ) en shit wat klinkt dat nog ver! :X

Ik heb van mijn borsten (nog) geen last, maar heb wel vrijwel continue ovulatiepijn, met gisterenavond wat hevigere pijn, en ben onwijs moe.. :O

@ Gala : geen idee hoe dat hier precies zit, misschien weet iemand anders het wel... ik wens je in ieder geval veel succes met de nieuwe ronde! :Y
pi_162860058
Mijn browser had mijn reply opgegeten. Het was hier nogal druk (eigen gezondheidsproblemen + in familie), dus heb mijn gezicht niet veel meer laten zien hier. Inmiddels is het wat rustiger, ben ik heerlijk op vakantie geweest en zit ik op het laatste endje van een verkoudheid. Zus is weer bezig in Belgie en mijn hoop des hoops is gevestigd op deze laatste embryo.

Nogmaals, en als ik deze keer iemand vergeet, sorry!

@Barreltje: spannend! Ik duim voor een heerlijk resultaat over een weekje.

@Finagain: voor jou duim ik natuurlijk ook. Ovulatiepijn is klote...

@Exode: wat ontzettend klote :( Ik wens jullie veel sterkte. Let op elkaar, want soms is in dit zware traject behalve elkaar vertroetelen een pauze echt noodzakelijk.

@Tweedledee, ik ben ook ontzettend lactose intolerant en val in de risicogroep voor botontkalking. Ik neem zelf Disolact, zodat ik zuivel kan eten. Je kunt ook lactase halen bij de kruidvat enzo, maar mijn dietist vond gezien de vele voedselallergie zooi in mijn familie dat ik beter voor de zuiverdere en duurdere variant kan gaan. Misschien heb je het al geprobeerd, maar ik dacht, ik zeg het maar even. Laatst vond ik mezelf zo winderig omdat ik dropjes aan het eten was i.v.m die verkoudheid/keelpijn. Staat er op het pak: "kan sporen van melk bevatten". GRRR... het lijkt wel alsof ik steeds gevoeliger wordt.

@Gala: volgens mij worden de eerste 6 pogingen vergoed in NL als artsen vinden dat je het nodig hebt, dus ook als je zonder aanwijsbare reden na minimaal een jaar proberen geen zwangerschap hebt. Wel minus eigen risico.
  donderdag 9 juni 2016 @ 09:43:32 #291
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_162860194
ghehe.. vandaag vergat mijn vriend alles.. ik vroeg hem of hij "ook" zwanger was.. _O-

Gala, voor zover ik weet hoef je het niet te betalen in NL. tenminste er is niks tegen me er over gezegd, en ik heb nog geen rekening gezien :) ivm de kijkoperatie in Januarie ben ik al ruim over mijn Eigen risico heen, dus dat valt ook weer mee :+

uit intresse, wat kost zo'n behandeling in duitsland dan?

Kahlie, laatste embryo? je krijgt een tp? en hoezo is het de laatste ( Sorry ik ben zo slecht in het onthouden van ieders verhaal :{ )
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_162860412
Jullie zijn lief allemaal!
Volgende week zijn we een weekendje met zijn 2tjes weg dus dat is wel even heel fijn. Alle stress komt er ook uit bij mijn vrouw, veel hoofdpijn en nergens zin in.
pi_162863523
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juni 2016 09:43 schreef Barreltje het volgende:

Kahlie, laatste embryo? je krijgt een tp? en hoezo is het de laatste ( Sorry ik ben zo slecht in het onthouden van ieders verhaal :{ )
Barreltje, mijn zus heeft in 2012 een kindje gekregen via haar 3e IVF in Belgie, na 5 miskramen en enkele buikoperaties (endometriose). Mijn allerschattigste nichtje is helaas niet helemaal gezond.

In 2013 is ze voor de tweede keer het traject ingegaan want haar AMH was ook super laag, dus ze voelde zich onder druk gezet (ik riep nog, doe het niet, je lijf is er niet klaar voor), hierna heeft ze vanwege een overstimulatie op de IC gelegen, is ze in kunstmatig coma gehouden en heeft ze nu uiteindelijk een stoma. Uit die IVF poging is nog een embryo over. Die willen ze nog laten terugplaatsen. Vorig jaar bleek ze weer veel last te hebben van een cyste, dus is de poging afgebroken. Daarna zijn ze verhuisd enzo, dus nu wilde ze weer beginnen. Belgie wil geen IVF meer, maar heeft als alternatief besproken om dan in de natuurlijk cyclus elke maand het ei te oogsten, embryo's te laten ontstaan en dan te bekijken of een terugplaatsing mogelijk is. Dat zou een enorm zwaar traject worden met meerdere puncties, plus de pijn die ze heeft van de endometriose, dus ik hoop dat dat niet hoeft (want ze wil het wel) en dat deze laatste embryo gewoon blijft plakken.

Lang verhaal zo! Ik mag niet zwanger worden vanwege medische redenen.

@exode fijn om te horen dat jullie een vakantie hebben gepland.
pi_162864016
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juni 2016 09:43 schreef Barreltje het volgende:
ghehe.. vandaag vergat mijn vriend alles.. ik vroeg hem of hij "ook" zwanger was.. _O-

Gala, voor zover ik weet hoef je het niet te betalen in NL. tenminste er is niks tegen me er over gezegd, en ik heb nog geen rekening gezien :) ivm de kijkoperatie in Januarie ben ik al ruim over mijn Eigen risico heen, dus dat valt ook weer mee :+

uit intresse, wat kost zo'n behandeling in duitsland dan?

Ik geloof ¤400 per keer, afhankelijk van hoeveel en welke hormonen je nodig hebt. Ik hoef alleen maar Clomid te gebruiken, in een hele lage dosering, dus dat valt voor mij erg mee. Sowieso had ik me op veel meer ingesteld :s)

@exode Ik hoop dat jullie van het weekend met elkaar genieten en dat je vrouw een beetje kan ontspannen. :*

@Finagain voor jou draaien de duimen, net als voor Barreltje en de zus van kahlie! Spannend allemaal ^O^ ^O^ ^O^
pi_162919091
Gala, dank voor het duimen! Inmiddels heeft Gent groen licht gegeven. Als ziet er binnen prima uit en als het goed is dan vrijdag TP. Ik duim dat de emmy goed ontdooit en daarna gewoon blijft plakken.
  maandag 13 juni 2016 @ 08:58:47 #296
437909 GVman
korte tekst
pi_162968155
Goedemorgen allen,

Ik ben hier een dikke anderhalf jaar geleden begonnen met posten. Ik heb veel steun aan jullie allemaal gehad en ik weet dat ik ook tot steun voor anderen ben geweest.

Medio oktober meldde ik dat mijn vrouw zwanger was na een TESE/ICSI-behandeling. Nu kan ik melden dat onze dochter gisteravond om 21:45 in het ziekenhuis is geboren. Ik mocht zelf het hoofdje opvangen en de baby op de borst van mijn vrouw leggen. Om 01:30 mochten we naar huis.

We zijn intens dankbaar en gelukkig dat onze dochter bij ons is. Haar middelste naam is Eva. Dat vinden we een mooie naam. Maar het doet ook denken aan het Scheppingsverhaal, waar Adam in een diepe slaap werd gebracht en waar vervolgens uit een rib Eva werd gemaakt. Bij ons was het niet een rib, maar er was wel een TESE bij mij voor nodig. Daarom dus die link :).

Nu aan de koffie - en de kraamphulp - en het stadhuis etc.
ruimte gereserveerd voor signature...
  maandag 13 juni 2016 @ 09:03:17 #297
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_162968196
Gefeliciteerd GVman en GVvrouw!!!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_162968234
Van harte gefeliciteerd GVman en vrouw! O+ *O*
pi_162968251
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Eva! *O* Mooi symbolisch verhaal hebben jullie bij haar naam.
  maandag 13 juni 2016 @ 09:24:36 #300
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_162968467
Van harte gefeliciteerd GVman! O+

@kahlie: bedankt voor de tip, ik zal eens kijken of het daar wat makkelijker van wordt! Wat vervelend voor je dat je steeds gevoeliger lijkt te worden voor lactose :{
pi_162968670
Gefeliciteerd GV-man en vrouw!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')