quote:Op woensdag 6 april 2016 19:47 schreef TheVulture het volgende:
Ben toch maar gegaan om "Ja" te stemmen, terwijl het wellicht slimmer is om thuis te blijven omdat die kiesdrempel dan niet gehaald wordt. Ik vind het geweldig dat er een referendum is maar in dit geval vind ik het onderwerp zwaar ongeschikt en wordt het middel misbruikt.
Waarom nu stemmen over een associatieverdrag zoals dat al met veel landen is afgesloten? De organisatoren lijken in mijn ogen een ander doel te hebben (aandacht GeenStijl, eventueel het anti-Europasentiment verder willen aanwakkeren).
Je vraagt van kiezers om zich over een primair handelsverdrag uit te spreken maar velen stemmen om hele andere redenen tegen (wat ik zelf heb gehoord in mijn omgeving: tegen de regering, vanwege sentiment over MH17, toetreding tot de EU).
Daarnaast vind ik de kosten die nu worden gemaakt niet opwegen tegen het belang van dit onderwerp.
Nee klopt, maar er moet hier even wat olie op het vuur. Het wordt wat saai.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:48 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Dat waardeer ik, maar flikkerende messen zijn niet aan de orde.
En toch is het verdrag een opmaat tot dit:quote:Op woensdag 6 april 2016 19:47 schreef TheVulture het volgende:
Ben toch maar gegaan om "Ja" te stemmen, terwijl het wellicht slimmer is om thuis te blijven omdat die kiesdrempel dan niet gehaald wordt. Ik vind het geweldig dat er een referendum is maar in dit geval vind ik het onderwerp zwaar ongeschikt en wordt het middel misbruikt.
Waarom nu stemmen over een associatieverdrag zoals dat al met veel landen is afgesloten? De organisatoren lijken in mijn ogen een ander doel te hebben (aandacht GeenStijl, eventueel het anti-Europasentiment verder willen aanwakkeren).
Je vraagt van kiezers om zich over een primair handelsverdrag uit te spreken maar velen stemmen om hele andere redenen tegen (wat ik zelf heb gehoord in mijn omgeving: tegen de regering, vanwege sentiment over MH17, toetreding tot de EU).
Daarnaast vind ik de kosten die nu worden gemaakt niet opwegen tegen het belang van dit onderwerp.
npo.nl/live ?quote:Op woensdag 6 april 2016 19:48 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ow dat is al bijna. Hopelijk te zien op politiek24
Eh, nee. Liever eervol ten onder dan slinkse trucjes en dan misschien alsnog ten onder.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:48 schreef Strani het volgende:
[..]
Alsof jij niet precies hetzelfde zou doen als je voorstander was en je zou zien dat het niet halen van de kiesdrempel de meest waarschijnlijke manier is om het gewenste resultaat te behalen.
Integendeel, ik wil juist wat het beste is voor de Oekraïners en dat gaat hand in hand met wat het beste is voor ons: tegen het AV stemmen.quote:
Dit wordt dus genieten vanavond. Als veel voorstemmers thuisblijven zal het percentage tegenstemmen erg hoog zijn.quote:
Idd, dacht dat het recent was aangezien er 19.36 uur bij staat.quote:b]Op woensdag 6 april 2016 19:49 schreef Kosmoproleet het volgende:[/b]
[..]
Leuk, maar dat is zijn uitspraak van vanochtend. Vreemd dat ze dat nu weer herhalen.
Hopen dat het verdrag doorgaat en we het verspeelde geld wat terugverdienen met de handelquote:Op woensdag 6 april 2016 19:47 schreef TheVulture het volgende:
twitter:EdwinMensink twitterde op woensdag 06-04-2016 om 19:45:55Wachttijd stembureau stadhuis #oldenzaal meer als half uur. Mensen haken af en gaan naar huis. #referendum #ReferendumNL #geenpeil reageer retweet
twitter:rohy twitterde op woensdag 06-04-2016 om 19:30:03Nieuwe cijfers Groningen en Enschede. Grote gemeenten verwacht volgens rohy: 27,2%. Landelijk: 29,2% https://t.co/CzFz2FzDlP reageer retweet
Doe eens niet zo genuanceerd.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:47 schreef TheVulture het volgende:
Ik weet niet wat hij letterlijk zei, het zal geen Nederlands zijn geweest voor de Belarus-televisie.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:43 schreef J.B. het volgende:
[..]
Feestvieren mag hij van mij, maar hij mag dat gerust uiten met wat minder puberaal taalgebruik.
Jij bent ook wel veranderd, of niet?quote:Op woensdag 6 april 2016 19:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Eh, nee. Liever eervol ten onder dan slinkse trucjes en dan misschien alsnog ten onder.
Triestquote:Op woensdag 6 april 2016 19:50 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:EdwinMensink twitterde op woensdag 06-04-2016 om 19:45:55Wachttijd stembureau stadhuis #oldenzaal meer als half uur. Mensen haken af en gaan naar huis. #referendum #ReferendumNL #geenpeil reageer retweet
Eigenlijk zou je die pipo's van GeenStijl de rekening moeten sturen, die zijn hier aan begonnen als grap en aandachttrekkerij, echt niet omdat ze de Oekraine zo speciaal vindenquote:Op woensdag 6 april 2016 19:50 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Hopen dat het verdrag doorgaat en we het verspeelde geld wat terugverdienen met de handel
quote:Op woensdag 6 april 2016 19:50 schreef juliusceasar het volgende:
Stem TEGEN. Je hebt nog een uur de tijd!!!
Dat is wel treurig, zijn er ook betere bronnen dan een willekeurige twitteraar?quote:Op woensdag 6 april 2016 19:50 schreef Houtenbeen het volgende:
Wat mij betreft volgende week weer een referendum. Totat ze het doorhebben.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Waarmee het kabinet nog eens bevestigt waarom het:
• geen maatschappelijk debat heeft opgezet
• geen maatschappelijk debat heeft gefaciliteerd
• een desinformatiecampagne met leugenachtige propaganda heeft gevoerd, ook nog erg populistisch van aard trouwens (met het inschakelen van BN'ers en zo).
Ze willen helemaal niet dat het klootjesvolk stemt en ze willen helemaal niet dat er überhaupt een referendum wordt gehouden. Ze hadden er nooit op gerekend dat het iemand zou lukken om 300 000 papieren handtekeningen te verzamelen voor een referendum, ze hadden er geen rekening mee gehouden dat een private organisatie zoveel geld zou besteden aan het uitprinten van al die stemmen.
Foutje.![]()
Er blijkt ook iets anders uit deze tweet: als het opkomstpercentage wel wordt gehaald dan gaan ze er op de een of andere manier rekening mee houden, waarom anders zouden ze feestvieren als het niet wordt gehaald?
*danquote:Op woensdag 6 april 2016 19:50 schreef Houtenbeen het volgende:
Idd. Het is niks om je voor te schamen als je stemt maar jouw mening verliest in een eerlijke strijd.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Eh, nee. Liever eervol ten onder dan slinkse trucjes en dan misschien alsnog ten onder.
dan*quote:Op woensdag 6 april 2016 19:50 schreef Houtenbeen het volgende:
Tja, iedereen heeft het recht om de eigen tactiek te kiezen.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:49 schreef Igen het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |