Ok.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:39 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Kom op TEGEN stemmers. Kom uit je luie stoel en stem TEGEN!!! De minimale opkomst van 30% is nog niet gehaald en daarom anders niet geldig!!!!
Ach, het komt in de beste families voor.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:36 schreef J.B. het volgende:
Manmanman die Roos.... Op de Wit-Russische televisie vroegen ze hem wat hij ging doen als het referendum boven de 30% komt, zegt ie: "Heel veel zuipen, nog meer zuipen en feesten". Wat een puberaal gebral
Hm ja dat had ik gemerkt. Ik hoopte dat er ergens een plek was aar dat verzameld werd zodat we een idee kregen van het percentage. Nouja, dan is het maar even afwachten.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:40 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Sporadische updates van nieuws- en gemeentesites, verder een hoop gegok.
Bij de prognoses die ik gedurende de dag heb langs zien komen schommelt de verwachte opkomst steeds tussen de 30 en 32%, met dusdanige nauwkeurigheid dat de verwachting is dat het tussen de 22 en 40% uitkomt. Oftewel: er is ongeveer 40-45% kans dat de opkomst lager is dan 30%.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:40 schreef Jovatov het volgende:
Ik haal nog eens deze post van Kaas- erbij:
[..]
Om 10:00 had Rotterdam een opkomst van 3%, om 14:00 een opkomst van 10.7%. Het schommelt er dus precies omheen.
De vraag is dan of Rotterdam de 26% zal aantikken. Maar met nog anderhalf uur te gaan ligt de opkomst op 21.6%.
Dan zou de komende anderhalf uur nog 4,4% moeten gaan stemmen. Het drukste uur tot nog toe was die tussen 18-19. Dat uur stemde 2,7%. Dat betekent dat de laatste anderhalf uur er meer mensen per uur moeten stemmen dan in enig andere anderhalf uur van vandaag.
Dat kan, maar waarschijnlijk is het niet. Waarschijnlijker beland Rotterdam ergens tussen 24-25%.
En daar helpt een 43% op Vlieland echt niet genoeg bij...
0.1% voor het punt dat voorstemmers zich voor de trein gooien?quote:Op woensdag 6 april 2016 19:42 schreef spijkerbroek het volgende:
Het is toch toch triest dat al die tegenstemmers al nagelbijtend hopen op 30%. Dertig procent. Waar hébben we het over![]()
![]()
Is er ergens een live link te ontdekken?quote:Op woensdag 6 april 2016 19:42 schreef Revanches het volgende:
Jammer dat er zo weinig tussenstanden bekend gemaakt worden..
Een drempel, daar hebben we het over.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:42 schreef spijkerbroek het volgende:
Het is toch toch triest dat al die tegenstemmers al nagelbijtend hopen op 30%. Dertig procent. Waar hébben we het over![]()
![]()
Nette percentagesquote:
Ik heb een redelijk goede topografische kennis (enkel omdat ik een beetje een nerd ben) maar ik ben dat niet met je eens. Weet je echt zoveel meer over een land omdat je het kan aanwijzen op de kaart? Goed, het wordt anders als je geen idee hebt over de populatie, de grootte van de bevolking/economie/het land, het klimaat etc. maar dat je er 1 land naast zit bij het aanwijzen op de kaart daar kan ik niet wakker van liggen. Ik weet niet of dat je weleens goed hebt opgelet bij het kijken naar dat deel van de kaart, Rusland heeft meer landen die ten westen van Rusland liggen en zelfs als je weet dat Oekraïne een relatief groot land is wat tussen Rusland en Polen ligt dan nog zijn er twee mogelijkheden, hoewel een van de twee wat logischer is (groter).quote:Op woensdag 6 april 2016 19:39 schreef tralalala het volgende:
[..]
Alleen al door het gedoe met de Krim zou je Oekraine aan moeten kunnen wijzen.
twitter:RTLnieuws twitterde op woensdag 06-04-2016 om 19:42:30Liveblog: als de 30 procent niet wordt gehaald, trekt het kabinet een fles champagne open, zegt @fritswester https://t.co/OtiqRcQKpN reageer retweet
Het vakantieseizoen is nog niet begonnenquote:Op woensdag 6 april 2016 19:36 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Vlieland heeft in het verleden toch ook vaak opkomsten van ruim boven de 100 procent gehad? (iets met vakantiegangers en vastelandsbewoners die daar werken)
Dan moet je op de site of twitteraccount van je gemeente kijken.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:42 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Waar vind je dit? Ik wil het van mijn gemeente weten.
Feestvieren mag hij van mij, maar hij mag dat gerust uiten met wat minder puberaal taalgebruik.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Waarom mag hij geen feestvieren als het opkomstpercentage wordt gehaald en de uitkomst hem welgevallig is?
Dan is het toch een dubbele overwinning voor hem? Hij wil en meer directe democratie en zijn eigen voorkeur gaat uit naar een tegenstem maar hij roept ook mensen die voor willen stemmen op om te gaan stemmen. Prima toch?
quote:Op woensdag 6 april 2016 19:43 schreef Infection het volgende:
twitter:RTLnieuws twitterde op woensdag 06-04-2016 om 19:42:30Liveblog: als de 30 procent niet wordt gehaald, trekt het kabinet een fles champagne open, zegt @fritswester https://t.co/OtiqRcQKpN reageer retweet
Dit zegt al genoeg over deze hele campagne. Men stemt om de meest onnozele redenen maar zelden om waar het echt over gaat.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:43 schreef tralalala het volgende:
Ik hoop dat tegen wint in Wageningen, de stad van Pechtold.
Geen endsieg voor Pechtold door de thuisblijvers.
triestquote:Op woensdag 6 april 2016 19:43 schreef Infection het volgende:
Eh, Pechtold heeft net als de regering opgeroepen om wél te gaan stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:43 schreef tralalala het volgende:
Ik hoop dat tegen wint in Wageningen, de stad van Pechtold.
Geen endsieg voor Pechtold door de thuisblijvers.
Heb je het nou over het kabinet?quote:Op woensdag 6 april 2016 19:43 schreef J.B. het volgende:
[..]
Feestvieren mag hij van mij, maar hij mag dat gerust uiten met wat minder puberaal taalgebruik.
Dit.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:42 schreef spijkerbroek het volgende:
![]()
Hm, die melden niets.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dan moet je op de site of twitteraccount van je gemeente kijken.
Elke post van die kant druipt van de onzekerheid, ik vind het wel grappigquote:Op woensdag 6 april 2016 19:42 schreef spijkerbroek het volgende:
![]()
Dat geldt uiteraard net zo goed voor de tegen- als voor de voorstanders.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:44 schreef Strani het volgende:
[..]
Dit zegt al genoeg over deze hele campagne. Men stemt om de meest onnozele redenen maar zelden om waar het echt over gaat.
Van mijn gemeente staat het op ed.nl, mogelijk dat jij een lokale krant hebt van Wegener die het bijhoudt per gemeente?quote:Op woensdag 6 april 2016 19:42 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Waar vind je dit? Ik wil het van mijn gemeente weten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |