Wellicht, maar de opkomst hangt af van veel verschillende factoren, zoals het onderwerp. Voor veel mensen is dit onderwerp te abstract. Zou je een referendum houden over iets waar we ook echt direct de effecten van zouden merken, zouden veel meer mensen gaan stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 13:54 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat is dan jammer, want dit referendum biedt wel terdege een mogelijkheid je ergens voor of tegen uit te spreken. Het gaat echt om iets belangrijks.
Stel dat de opkomst minder dan 30% is. Dan is dit referendum een opeenvolging van zeer slechte opkomsten. Dan denk ik toch dat er iets goed mis is met de wijze hoe Nederland aankijkt tegen zijn eigen democratisch verworven rechten. Dat zou dan echt de volgende maatschappelijke discussie moeten zijn.
Dat die beseft dat een raadgevend referendum nogal een beperkt instrument is als het op een associatieverdrag aankomt? Lijkt me inderdaad dat die dat beter doorhebben. Ik ga overigens niet stemmen omdat ik tegen dit type referenda ben.quote:
Jij bent politicus, of in elk geval geweest? Op hoog niveau zelfs?quote:Op woensdag 6 april 2016 13:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De regering onderhandelt een beetje mee over het verdrag, en mag dan ja zeggen, en dan leggen ze het voor aan de kamer die dan ook ja mag zeggen.
[..]
Dat is ook niet zo heel ingewikkeld.
De kloof met Rusland is groot geworden door dat Rusland een burgeroorlog heeft gesteund/aangewakkerd.quote:Op woensdag 6 april 2016 13:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
We worden geen slaaf van Kiev, Kiev wordt een slaaf van de EU waardoor de kloof met Rusland, een belangrijke handelspartner van Oekraïne, nog groter wordt.
Je snapt dat de meerderheid van de Oekraïners juist graag meer handel met Europa willen drijven en minder met Rusland? Waarom zou dit dan een probleem zijn?quote:Op woensdag 6 april 2016 13:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
We worden geen slaaf van Kiev, Kiev wordt een slaaf van de EU waardoor de kloof met Rusland, een belangrijke handelspartner van Oekraïne, nog groter wordt.
En die zal nog verder aangewakkerd worden met nog meer bemoeienis van de EU. Tegen stemmen dus.quote:Op woensdag 6 april 2016 13:59 schreef malleable het volgende:
[..]
De kloof met Rusland is groot geworden door dat Rusland een burgeroorlog heeft gesteund/aangewakkerd.
Dan vorm je lekker je eigen mening.quote:Op woensdag 6 april 2016 13:51 schreef agter het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel wat je met een referendum bereikt: Voor en Tegen kampen.
Zelf ben ik niet zo van die kampen.
Nee, die oorlog is 100% de schuld van de EU.quote:Op woensdag 6 april 2016 13:59 schreef malleable het volgende:
[..]
De kloof met Rusland is groot geworden door dat Rusland een burgeroorlog heeft gesteund/aangewakkerd.
Dat is inderdaad het lullige punt aan deze vorm van referendum; je weet dat men het gewoon gaat negeren, als het resultaat de politici niet goed uitkomt. Maar om dan helemaal niet te stemmen, vind ik dan ook weer wat ver gaan. Zo vaak ga je toch ook weer niet naar het stembureau, dus die ene keer extra maakt ook niet zo'n indruk.quote:Op woensdag 6 april 2016 13:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat die beseft dat een raadgevend referendum nogal een beperkt instrument is als het op een associatieverdrag aankomt? Lijkt me inderdaad dat die dat beter doorhebben. Ik ga overigens niet stemmen omdat ik tegen dit type referenda ben.
ik mag hopen dat de meeste mensen dat doen.quote:Op woensdag 6 april 2016 13:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dan vorm je lekker je eigen mening.
Dus als Rusland het ergens niet mee eens is begint het een gewapend conflict en krijgt het zo voor elkaar dat de EU zich terug trekt? Dat lijkt me geen gedrag wat je moet belonen.quote:Op woensdag 6 april 2016 13:59 schreef Infection het volgende:
[..]
En die zal nog verder aangewakkerd worden met nog meer bemoeienis van de EU. Tegen stemmen dus.
Ja.quote:Op woensdag 6 april 2016 14:00 schreef Gia het volgende:
Ze zijn tot 21.00 open, dus gaan stemmen, kan altijd nog. Even de opkomst in de gaten houden.
twitter:JettaKIijnsma twitterde op woensdag 06-04-2016 om 13:35:50Vrees dat het opkomstpercentage gehaald gaat worden dus VERGEET HET STRATEGISCH THUISBLIJVEN EN GA STEMMEN LIEVE MENSEN: VOOR! #referendum reageer retweet
quote:Op woensdag 6 april 2016 14:01 schreef Infection het volgende:
Ik ga maar eens mijn 2 tegen-stemmen uitvoeren. Tot zo allemaal.
Ah, de IS-aanslagen overal zijn dus ook de schuld van het westen door hun inmenging in het midden oosten?quote:Op woensdag 6 april 2016 14:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nee, die oorlog is 100% de schuld van de EU.
De Sovjet Unie is beloofd dat de Navo niet zou oprukken naar het oosten, is wel gebeurd.
De Krim is gewoon van oudsher Russisch.
Van Baalen en Verhofstadt hebben de boel op lopen hitsen in Kiev.
Met een voor-stem worden de Russen in Oekraïne nog slechter behandeld, dus gegarandeerd burgeroorlog in een groot deel van Oekraïne.
#moetjequote:Op woensdag 6 april 2016 14:02 schreef Collide het volgende:
twitter:JettaKIijnsma twitterde op woensdag 06-04-2016 om 13:35:50Vrees dat het opkomstpercentage gehaald gaat worden dus VERGEET HET STRATEGISCH THUISBLIJVEN EN GA STEMMEN LIEVE MENSEN: VOOR! #referendum reageer retweet
quote:Op woensdag 6 april 2016 14:02 schreef Collide het volgende:
Klijnsmaquote:Op woensdag 6 april 2016 14:02 schreef Collide het volgende:
quote:Op woensdag 6 april 2016 14:01 schreef Infection het volgende:
Ik ga maar eens mijn 2 tegen-stemmen uitvoeren. Tot zo allemaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |