Omdat je de Neerlandsche taal, toch een hoeksteen van onze cultuur, niet goed beheerst.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:53 schreef Elzies het volgende:
[..]
Leg mij maar eens uit waarom ik niet overkom als een Nederlander. (goed, ik had beter een andere forumnaam moeten kiezen maar dat terzijde)
Een beetje Nederlander wil met vrije handel met andere landen zijn geld verdienen. De VOC maakte zich niet zo druk over corruptie bij de stamhoofden waar ze slaven inkochten.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:53 schreef Elzies het volgende:
[..]
Leg mij maar eens uit waarom ik niet overkom als een Nederlander. (goed, ik had beter een andere forumnaam moeten kiezen maar dat terzijde)
Dat klopt. Dezelfde redenatie gaat op voor ons kabinet. Dat wordt ook niet door een meerderheid van de bevolking gesteund als je de thuisblijvers meetelt.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:31 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nee, sorry. Van de peilingen in de OP wijst de helft uit dat de meerderheid tegen gaat stemmen, bij de andere helft is het een minderheid. En dat is van de mensen die gaan stemmen. Bij een opkomst van 35% en 45% 'tegen' (de Telegraaf poll) stemt zo'n 15% van de bevolking tegen. Ongeacht je mening over opkomst-drempels en thuisblijvers, je kunt op basis daarvan niet concluderen dat 'de meerderheid van de bevolking denkt dat dit verdrag fout is'.
OH OHHHHHHHHHHquote:Op woensdag 6 april 2016 09:53 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:ED_Regio twitterde op woensdag 06-04-2016 om 09:51:27Opkomstpercentage Eindhoven 9.30 uur: 2,6%. Ter vergelijking: opkomstpercentage gemeenteraadsverkiezingen 2014: 5,6% #oekrainereferendum reageer retweet
Nou, een Nederlander wil zoveel mogelijk centjes naar ons land krijgen. En hij wil in de krijgsmacht dienen teneinde de landsgrenzen te verdedigen. Dat heb ik je niet zien verkondigen tot dusverre.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:53 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik eis een referendum waarin we kunnen aangeven of deze datum al dan niet te ver in de toekomst ligt.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:51 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
De uitslag is pas 12 April? Pff waarom duurt dat zo lang
Gewaagde mening, erg knap dat je dit oprecht durft te vinden.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:55 schreef Onnoman het volgende:
mensen die niet stemmen zijn laffe honden.. dat meen ik oprecht
als je geen mening hebt, stem dan blanco.. maar stem iig eikel!
Wel de rood-wit-blauwe vlag, geen Oranjevlag want ik erken niet het Koningshuis.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:53 schreef Deckard het volgende:
[..]
'Wij Nederlanders'. Heb je je nsb-vlag ook in huis?
Oh oke ik stem nu pas voor het eerst en ben er nooit echt mee bezig geweest dus wist ik niet goed dat het normaal ook zo is sorryquote:Op woensdag 6 april 2016 09:53 schreef malleable het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk de officiële uitslag dat is bij gewone verkiezingen ook zo. Er komt meestal veel sneller een voorlopige uitslag.
hoezo gewaagd?quote:Op woensdag 6 april 2016 09:56 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Gewaagde mening, erg knap dat je dit oprecht durft te vinden.
Dan is dat duidelijk. Het heeft geen nut om tegen te stemmen bij iets wat niets te maken heeft bij een hervorming die je kennelijk dan nog wel steunt.quote:
Als echte nationalist heb je natuurlijk een prinsenvlag in je huiskamer hangen!quote:Op woensdag 6 april 2016 09:56 schreef Elzies het volgende:
[..]
Wel de rood-wit-blauwe vlag, geen Oranjevlag want ik erken niet het Koningshuis.
'Ik erken het koningshuis niet'.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:56 schreef Elzies het volgende:
[..]
Wel de rood-wit-blauwe vlag, geen Oranjevlag want ik erken niet het Koningshuis.
hebben je ouders je al erkend?quote:
Dus ja denkt in al jouw naïviteit dat net als Griekenland er veel centjes vanuit Oekraïne naar Nederland komt? Ik denk toch eerder omgekeerd aangezien Oekraïne een enorme gasschuld heeft uitstaan bij Rusland. Daarom trap ik niet in deze pro-Europese farce en heb ik overtuigend NEE! gestemd.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:55 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Nou, een Nederlander wil zoveel mogelijk centjes naar ons land krijgen. En hij wil in de krijgsmacht dienen teneinde de landsgrenzen te verdedigen. Dat heb ik je niet zien verkondigen tot dusverre.
Maar een kabinet is geen ja/nee vraag. Een kabinet wordt samengesteld op basis van de verdeling van stemmen op partijen. Als je daar de blanco- en niet-stemmers meetelt is de verdeling precies hetzelfde, je zou alleen een hoop lege zetels over houden. Netto verandert er nietsquote:Op woensdag 6 april 2016 09:54 schreef grimselman het volgende:
[..]
Dat klopt. Dezelfde redenatie gaat op voor ons kabinet. Dat wordt ook niet door een meerderheid van de bevolking gesteund als je de thuisblijvers meetelt.
Kortom, niet echt relevant
Het komt behoorlijk treurig over als je het over 'Wij Nederlanders' hebt. Alsof je alleen die paar strohalmen hebt en je wereld ook nog eens af hangt van een referendum die ontzettend weinig voorstelt bij de dagelijkse gang van zaken in beslissingen op politiek gebied.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:56 schreef Elzies het volgende:
[..]
Welk artikel in het verdrag regelt die gas-schuld?quote:Op woensdag 6 april 2016 09:58 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dus ja denkt in al jouw naïviteit dat net als Griekenland er veel centjes vanuit Oekraïne naar Nederland komt? Ik denk toch eerder omgekeerd aangezien Oekraïne een enorme gasschuld heeft uitstaan bij Rusland. Daarom trap ik niet in deze pro-Europese farce en heb ik overtuigend NEE! gestemd.
Ligt er altijd maar aan hoever je terug gaat, natuurlijk.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:00 schreef Elzies het volgende:
[..]
Natuurlijk, want die bestaan niet uit geïmporteerde allochtonen zoals dit koningshuis.
Mijn ouders bestaan niet uit geïmporteerde allochtonen?quote:Op woensdag 6 april 2016 10:00 schreef Elzies het volgende:
[..]
Natuurlijk, want die bestaan niet uit geïmporteerde allochtonen zoals dit koningshuis.
Maakt niet uit. Als het er niet in staat, dan gebeurt het toch!quote:Op woensdag 6 april 2016 10:00 schreef malleable het volgende:
[..]
Welk artikel in het verdrag regelt die gas-schuld?
ik bedoelde te zeggen dat ze sinds je geboorte twijfels hebben of ze de juiste baby uit de juiste couveuse gehaald hebbenquote:Op woensdag 6 april 2016 10:00 schreef Elzies het volgende:
[..]
Hoe kun je een florerende economie in standhouden als de gaskraan wordt dichtgedraaid. Jij en ik draaien er straks voor op. Net zoals we ook Griekenland onderhouden. Nu spreken we over het onderhouden van een land die niet eens lid is van de EU.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:00 schreef malleable het volgende:
[..]
Welk artikel in het verdrag regelt die gas-schuld?
Ben je een Nederlander? Dan stem je nee.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:01 schreef F1gamer het volgende:
Wat als goede stemwijzer waarvan de site niet uit ligt om in te vullen?
Ik twijfel nog teveel
Kies 5 random artikelen uit https://zoek.officielebekendmakingen.nl/trb-2014-160.html en oordeel zelf.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:01 schreef F1gamer het volgende:
Ik twijfel nog teveel
Goede analyse.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:02 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ben je een Nederlander? Dan stem je nee.
Ben je een walgelijke landverrader? Dan stem je ja.
Ik stem niet, wat ben ik?quote:Op woensdag 6 april 2016 10:02 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nou ja, het wordt vooral profiteren van goedkope arbeid, goedkope productie en goedkope landbouw.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:58 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dus ja denkt in al jouw naïviteit dat net als Griekenland er veel centjes vanuit Oekraïne naar Nederland komt? Ik denk toch eerder omgekeerd aangezien Oekraïne een enorme gasschuld heeft uitstaan bij Rusland. Daarom trap ik niet in deze pro-Europese farce en heb ik overtuigend NEE! gestemd.
Je aanname hier is dat de blanco- en niet-stemmers hetzelfde zouden stemmen als de wel-stemmers.quote:Op woensdag 6 april 2016 09:58 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maar een kabinet is geen ja/nee vraag. Een kabinet wordt samengesteld op basis van de verdeling van stemmen op partijen. Als je daar de blanco- en niet-stemmers meetelt is de verdeling precies hetzelfde, je zou alleen een hoop lege zetels over houden. Netto verandert er niets
Een parasitaire nietsnut.quote:
gezonde twijfel..quote:Op woensdag 6 april 2016 10:01 schreef F1gamer het volgende:
Ik twijfel nog teveel
quote:Om 09.00 uur had 1,9 procent van de Rotterdammers gestemd voor het referendum. In plaatsen als Maastricht (2,14 procent), Groningen (1,8 procent), Enschede (1,8 procent), Emmen (2,6 procent) en Sittard-Geleen (2,3 procent)
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)einiteit-terugwinnen
Oekraïne een florerende economie?quote:Op woensdag 6 april 2016 10:02 schreef Elzies het volgende:
[..]
Hoe kun je een florerende economie in standhouden als de gaskraan wordt dichtgedraaid. Jij en ik draaien er straks voor op. Net zoals we ook Griekenland onderhouden. Nu spreken we over het onderhouden van een land die niet eens lid is van de EU.
Ieder mens heeft recht op zijn eigen mening.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:02 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
* HPLC gaat alvast tegen de muur staan, wachtend op een vuurpelotonquote:
Ik vraag me af waar ik over zou moeten klagen bij een associatieverdrag, maar jaquote:Op woensdag 6 april 2016 10:03 schreef Elzies het volgende:
[..]
In ieder geval geen democraat. Wie niet stemt moet later ook niet gaan klagen.
De gevolgen?quote:Op woensdag 6 april 2016 10:06 schreef HPLC het volgende:
[..]
Ik vraag me af waar ik over zou moeten klagen bij een associatieverdrag, maar ja
Maakt niet uit. Er is al 40 miljard euro toegezegd aan Oekraïne. Was ook niet onze verantwoordelijkheid maar toch gebeurt het.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:04 schreef malleable het volgende:
[..]
Oekraïne een florerende economie?
Griekenland heeft dezelfde munt en is EU lid, daarom word Griekenland "geholpen". Dat is een compleet andere discussie.
Nergens in dit verdrag staat dat wij verantwoordelijk worden voor de problemen in de Oekraïne.
Makkelijker een road trip naar Odessa kunnen maken?quote:
Ach, dat horen we al zolang. Het heeft ons miljarden weggegooid geld gekost. Geld wat we dankzij de EU nooit meer terug zien. Onze ouderen die dit land hebben opgebouwd hebben we de verzorgingstehuizen uitgeschopt om met die besparingen de Griek te mogen onderhouden.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:03 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Nou ja, het wordt vooral profiteren van goedkope arbeid, goedkope productie en goedkope landbouw.
Bovendien wordt Griekenland binnenkort uit de euro geflikkerd.
Nee. Geen invoerrechten hoeven te betalen bij exporteren van je piepers.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:08 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Makkelijker een road trip naar Odessa kunnen maken?
http://www.verdragwijzer.nl/quote:Op woensdag 6 april 2016 10:01 schreef F1gamer het volgende:
Ik twijfel nog teveel
Weet je wat toezeggingen inhouden?quote:Op woensdag 6 april 2016 10:08 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Er is al 40 miljard euro toegezegd aan Oekraïne. Was ook niet onze verantwoordelijkheid maar toch gebeurt het.
Ik heb liever vaderlandse piepers.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:08 schreef Yesse het volgende:
[..]
Nee. Geen invoerrechten hoeven te betalen bij exporteren van je piepers.
Dat je het kwijt ben.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:09 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Weet je wat toezeggingen inhouden?
Nou, bijvoorbeeld. Als jij daarover wilt klagen dan.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:08 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Makkelijker een road trip naar Odessa kunnen maken?
Nee, je kunt niet weten wat deze mensen stemmen tenslotte. Maar als je die stemmers zou representeren door lege zetels zou aan de verdeling van de overige zetels niets veranderen, zou de invloed exact hetzelfde verdeeld zijn. Als je hier de zwijgende meerderheid niet meetelt verandert er wel degelijk iets.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:04 schreef grimselman het volgende:
[..]
Je aanname hier is dat de blanco- en niet-stemmers hetzelfde zouden stemmen als de wel-stemmers.
Als ik dezelfde aanname doe over dit referendum dan maakt de opkomst niet uit.
Die kosten volgend jaar het dubbele als je JA stemt.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:09 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ik heb liever vaderlandse piepers.
En stemmen we nu over die financiële hulp? nee, we stemmen over het associatie verdrag.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:08 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Er is al 40 miljard euro toegezegd aan Oekraïne. Was ook niet onze verantwoordelijkheid maar toch gebeurt het.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |