abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161188827
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 april 2016 07:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het Oekraïense electoraat kiest overduidelijk voor de EU. Waarom zouden wij dat dan moeten frustreren?
Omdat een associatieverdrag niet alléén over de Oekraïnse belangen gaat, maar ook over de onze/Europese.

Waarom neem jij geen stel criminelen in je huis op, da's onweerlegbaar beter voor ze.
quote:
8s.gif Op dinsdag 5 april 2016 08:39 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Omdat Oekraïners kut zijn natuurlijk!

Net als eigenlijk alle buitenlanders :(
Sommige zijn wat kutter dan de rest he... niet zo generaliseren.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
  dinsdag 5 april 2016 @ 09:06:33 #177
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_161188996
Ik stem nee, ole ole, ik stem nee, ole ole.
Waarom? Nog steeds geen idee, ole ole.
pi_161189140
Als Verhofstadt en Van Baalen voor zijn weet je dat tegen moet stemmen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_161189273
Peilingen geven aan dat een meerderheid tegen stemt. Nu nog de opkomst. Dat blijft inderdaad een zorgenkindje. Je moet mensen bewust maken dat wanneer ze ergens tegen zijn en ze zich hierover formeel kunnen uitspreken dit ook moeten doen.

Geldt ook voor de verkiezingen, klagen maar vervolgens niet stemmen is een zwaktebod. Zelfs al verlies je, dan nog kun je jezelf recht in de spiegel aankijken. :)
pi_161189398
Ik hoop dat het kabinet gewoon het verdrag ratificeert, ongeacht de uitkomst en de opkomst morgen. Fuck de PVV en de SP, fuck de zeikburger die geen enkel idee heeft waar het over gaat. Lekker hun zogenaamde 'feestje van de democratie' verkutten. Ik kijk er nu al naar uit.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2016 09:49:21 ]
pi_161189489
het nee-kamp komt echt niet verder dan een argument wat nog het beste te vergelijken is met: ik ben tegen aardappelen, dus ik stem tegen pannenkoeken...
pi_161189564
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 april 2016 09:46 schreef Nielsch het volgende:
Ik hoop dat het kabinet gewoon het verdrag ratificeert, ongeacht de uitkomst en de opkomst morgen. Fuck de PVV en de SP, fuck de zeikburger die geen enkel idee heeft waar het over gaat. Lekker hun zogenaamde 'feestje van de democratie' verkutten. Ik kijk er nu al naar uit.
En dan genieten van alle verontwaardigde reacties. Daar kan ik mij ook wel verheugen ja.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 5 april 2016 @ 10:00:16 #184
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_161189600
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 09:38 schreef Elzies het volgende:
Peilingen geven aan dat een meerderheid tegen stemt. Nu nog de opkomst. Dat blijft inderdaad een zorgenkindje. Je moet mensen bewust maken dat wanneer ze ergens tegen zijn en ze zich hierover formeel kunnen uitspreken dit ook moeten doen.

Geldt ook voor de verkiezingen, klagen maar vervolgens niet stemmen is een zwaktebod. Zelfs al verlies je, dan nog kun je jezelf recht in de spiegel aankijken. :)
Ik verwacht een meerderheid 'tegen/nee' maar die opkomst wordt wel echt de bottleneck. Genoeg mensen in mijn omgeving die waarschijnlijk niet gaan stemmen. Dat zijn echt geen domme mensen, maar ze volgen al die EU-politiek gewoon niet en hebben ook geen zin zich daar nu in te verdiepen.
pi_161189748
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 10:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik verwacht een meerderheid 'tegen/nee' maar die opkomst wordt wel echt de bottleneck. Genoeg mensen in mijn omgeving die waarschijnlijk niet gaan stemmen. Dat zijn echt geen domme mensen, maar ze volgen al die EU-politiek gewoon niet en hebben ook geen zin zich daar nu in te verdiepen.
Er spelen verschillende factoren een rol:

-Te weinig feitenkennis/ interesse.
-Slechte bereikbaarheid van stemlokalen.
-Tactische stem door niet te stemmen.

Het is natuurlijk ieders recht om ergens wel of geen interesse in te willen tonen. Vroeger zeiden deze landen mij ook weinig, maar als je erin verdiept dan komen er interessante geschiedkundige en culturele weetjes naar voren toe. Fascinerender dan ik had gedacht.

Je mag natuurlijk tactisch stemmen door niet te gaan stemmen. Gemiste kans, maar toch.

De slechte bereikbaarheid van stemlokalen vind ik wel een kwalijke zaak. Er zijn veel minder stemlokalen. Mensen die slecht ter been zijn en best willen stemmen zien daar nu vanaf. Moet men verder reizen om te kunnen stemmen (bv. na het werk) dan vormt dat ook een prikkel om toch niet te gaan stemmen.
pi_161189957
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 09:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Als Verhofstadt en Van Baalen voor zijn weet je dat tegen moet stemmen.
Zodat je in het gezelschap van Poetin, Wilders en Jan Roos past?
pi_161190002
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 10:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik neem in elk geval 2 extra stemmen mee. Zouden meer mensen moeten doen. ^O^
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_161190050
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 april 2016 09:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dan genieten van alle verontwaardigde reacties. Daar kan ik mij ook wel verheugen ja.
Ik hou in mijn achterhoofd dat de regering deze uitslag naast zich neer legt. Ik denk dat deze stemming wel belangrijk is met de Britten in mijn achterhoofd die in juni? mogen stemmen. Farage kan deze stemming weer gaan gebruiken voor zijn campagne
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_161190097
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 10:28 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Ik hou in mijn achterhoofd dat de regering deze uitslag naast zich neer legt. Ik denk dat deze stemming wel belangrijk is met de Britten in mijn achterhoofd die in juni? mogen stemmen. Farage kan deze stemming weer gaan gebruiken voor zijn campagne
Net of die Britten zich iets van ons aantrekken. Die Brexit gaat er toch wel komen. De mallotige eilandbewoners - vooral die uit de onderklasse - denken namelijk dat hun inkomen op magische verviervoudigd op het moment dat ze uit de EU stappen.
  dinsdag 5 april 2016 @ 10:35:02 #190
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161190209
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 10:10 schreef Elzies het volgende:

[..]

Vooral die feitenkennis is nogal een probleem bij het nee-kamp.

Ik kan niet meer op één hand tellen hoeveel mensen ik zie blaten op Facebook dat ze Nee gaan stemmen en dan komen met een reden die echt 0,0 met hetgeen waarover we gaan stemmen te maken heeft.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Moderator dinsdag 5 april 2016 @ 10:35:49 #191
8781 crew  Frutsel
pi_161190228
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 april 2016 10:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zodat je in het gezelschap van Poetin, Wilders en Jan Roos past?
ik wil hoe dan ook gaan stemmen.. omdat ik vind dat wanneer je dat recht hebt je er ook gebruik van moet maken maar ik heb nu al zoveel gelezen maar sta nergens 100% achter en twijfel nog altijd hoe of wat. Je hoort/ziet ook zoveel mensen, al dan niet bekend of onbekend, wat roepen -O- Frustie
pi_161190303
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 10:35 schreef Frutsel het volgende:

[..]

ik wil hoe dan ook gaan stemmen.. omdat ik vind dat wanneer je dat recht hebt je er ook gebruik van moet maken maar ik heb nu al zoveel gelezen maar sta nergens 100% achter en twijfel nog altijd hoe of wat. Je hoort/ziet ook zoveel mensen, al dan niet bekend of onbekend, wat roepen -O- Frustie
Dat staat je uiteraard vrij.
  Moderator dinsdag 5 april 2016 @ 10:45:15 #193
8781 crew  Frutsel
pi_161190414
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 10:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat staat je uiteraard vrij.
Naja, bepaalde krachttermen die ik voorbij heb zien komen staan me dan weer tegen en drukken me eerder de tegenovergestelde richting in :') En dat gaat dan weer lekker heen en weer.
  dinsdag 5 april 2016 @ 10:53:54 #194
192592 SureD1
------------------------------
pi_161190565
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 10:10 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ieders recht om ergens wel of geen interesse in te willen tonen. Vroeger zeiden deze landen mij ook weinig, maar als je erin verdiept dan komen er interessante geschiedkundige en culturele weetjes naar voren toe. Fascinerender dan ik had gedacht.

Je mag natuurlijk tactisch stemmen door niet te gaan stemmen. Gemiste kans, maar toch.

De slechte bereikbaarheid van stemlokalen vind ik wel een kwalijke zaak. Er zijn veel minder stemlokalen. Mensen die slecht ter been zijn en best willen stemmen zien daar nu vanaf. Moet men verder reizen om te kunnen stemmen (bv. na het werk) dan vormt dat ook een prikkel om toch niet te gaan stemmen.
Je kan ook gewoon overtuigd tegen dit referendum zijn. Niet stemmen is echt niet synoniem met geen interesse. Dit refrendum is een gedrocht...
  dinsdag 5 april 2016 @ 10:55:29 #195
192592 SureD1
------------------------------
pi_161190596
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 10:28 schreef maryen65 het volgende:

[..]

23 juni. Getuige de laatste verkiezingen in het VK is Farage daar, gelukkig, volstrekt irrelevant. Het gaat daar om de rechtervleugel van de Conservatieven, UKIP speelt geen rol...
pi_161190899
#stemtegen
  dinsdag 5 april 2016 @ 11:12:29 #197
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161190972

#stemvoor
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_161191026
#Stemniet.
pi_161191053
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 11:14 schreef KoosVogels het volgende:
#Stemniet.
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 april 2016 11:12 schreef Gutmensch het volgende:
#stemvoor
Moet ik nu voor stemmen of niet gaan stemmen :?
  dinsdag 5 april 2016 @ 11:16:52 #200
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_161191084
Ik ga toch maar niet stemmen :')
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')