...zegt iemand die z'n mond vol heeft over wat er in Oekraine allemaal wel en niet deugt...quote:Op maandag 4 april 2016 20:20 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dat is wel een hele simpele insteek.
Maar als de EU als orgaan gaat vertellen wat de Britten, of wat dat betreft ELK land in de EU, wel of niet kunnen doen en laten in hun eigen land vind ik gewoon te ver gaan.
Een simpel voorbeeld is dit.
http://www.thetimes.co.uk/tto/news/uk/crime/article4683265.ece
quote:Op maandag 4 april 2016 19:13 schreef 99.999 het volgende:
Aha het blijkt er om te gaan dat de EU voor tweetalige plaatsnaamborden is maar dat niet handhaaft in Roemenië. Daarom mag er geen associatieakkoord met Oekraïne gesloten worden.
Waterdicht betoog wel.
Kun je dit even uitleggen?quote:Op maandag 4 april 2016 20:21 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
...zegt iemand die z'n mond vol heeft over wat er in Oekraine allemaal wel en niet deugt...
Ik heb het woord "GeenStijl" niet eens genoemd. Een Freudiaanse verspreking van jouw kant?quote:Op maandag 4 april 2016 20:18 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Maar je probeert nu al dagen om mensen die niet stemmen omdat ze het een onzinnig referendum vinden weg te zetten als mensen die niet stemmen omdat ze GeenStijl stom vinden.
Het is een optie dat is waar, maar een waar ik de toegevoegde waarde niet van zie.quote:Op maandag 4 april 2016 20:20 schreef SingleCoil het volgende:
"een vierde optie is trouwens blanco stemmen".
Dat dus.
Naar mijn mening een betere optie dan helemaal niet stemmen.quote:Op maandag 4 april 2016 20:20 schreef SingleCoil het volgende:
"een vierde optie is trouwens blanco stemmen".
Dat dus.
Ik heb blanco gestemd.quote:Op maandag 4 april 2016 20:23 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Het is een optie dat is waar, maar een waar ik de toegevoegde waarde niet van zie.
Dat voorbeeld: dat is op basis van een Richtlijn waar het VK gewoon voor heeft gestemd... Hebben ze dus aan zichzelf te danken.quote:Op maandag 4 april 2016 20:20 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dat is wel een hele simpele insteek.
Maar als de EU als orgaan gaat vertellen wat de Britten, of wat dat betreft ELK land in de EU, wel of niet kunnen doen en laten in hun eigen land vind ik gewoon te ver gaan.
Een simpel voorbeeld is dit.
http://www.thetimes.co.uk/tto/news/uk/crime/article4683265.ece
En misschien gaan ze dus de Eu verlaten en dan kunnen ze hun eigen boontjes gaan doppen.quote:Op maandag 4 april 2016 20:25 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dat voorbeeld: dat is op basis van een Richtlijn waar het VK gewoon voor heeft gestemd... Hebben ze dus aan zichzelf te danken.
Ok. Dat is een gedachtengang die ik kan begrijpen als het een referendum was wat door de initiatiefnemers ter goeder trouw was geïnitieerd. Dat blijkt nu niet het geval te zijn. Sterker nog, de initiatiefnemers komen er open voor uit dat de uitslag ingezet gaat worden om druk uit te oefenen om tot een Nexit referendum te komen. Daarmee verliest het referendum mijns inziens aan legitimiteit en wil ik er part noch deel aan hebben.quote:Op maandag 4 april 2016 20:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb blanco gestemd.
Omdat ik niet echt voor of tegen ben maar wel wil meehelpen de opkomstdrempel te halen zodat de stem van degenen die wel een mening hebben gehoord wordt.
Als ze boontjes hebben om te doppen... We shall see, but I beg to differ...quote:Op maandag 4 april 2016 20:26 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En misschien gaan ze dus de Eu verlaten en dan kunnen ze hun eigen boontjes gaan doppen.
ik denk zomaar dat de Eu meer in paniek raakt dan het VK.
In je vorige reactie noemde je ze inderdaad niet bij naam maar zoals je wellicht al had opgemaakt uit de eerste paar woorden van mijn bericht dat je citeert, doelde ik niet uitsluitend op die reactie.quote:Op maandag 4 april 2016 20:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb het woord "GeenStijl" niet eens genoemd. Een Freudiaanse verspreking van jouw kant?
Dat ligt er natuurlijk maar net aan wat je ermee wil uitdragen.quote:Op maandag 4 april 2016 20:23 schreef Infection het volgende:
[..]
Naar mijn mening een betere optie dan helemaal niet stemmen.
Een aantal posts hierboven worden wat goede voorbeelden gegeven.quote:Op maandag 4 april 2016 20:31 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat ligt er natuurlijk maar net aan wat je ermee wil uitdragen.
Die ironisch genoeg met elkaar in tegenspraak zijn, wat maar aangeeft dat elke motivatie persoonlijk is.quote:Op maandag 4 april 2016 20:34 schreef Infection het volgende:
[..]
Een aantal posts hierboven worden wat goede voorbeelden gegeven.
Die Pro-Russische regering was ook voor en heeft ook jarenlang onderhandeld met de EU. Toen het tijd tekenen was begon Poetin met wat geld en en dreigementen te zwaaien en trok de toenmalige regering de keutel weer in.quote:Op maandag 4 april 2016 20:37 schreef Mylene het volgende:
En de bevolking van Oekraïne? Ze hebben hiervoor toch voor een Russische gezind beleid gekozen? Er zal niet altijd een pro Westers bewind zitten. Een verdrag kan dan net zo makkelijk opgezegd worden.
Ja en?quote:Op maandag 4 april 2016 20:40 schreef J.B. het volgende:
[..]
Die Pro-Russische regering was ook voor en heeft ook jarenlang onderhandeld met de EU. Toen het tijd tekenen was begon Poetin met wat geld en en dreigementen te zwaaien en trok de toenmalige regering de keutel weer in.
De Telegraaf gaat uit van 35% en De Volkskrant van 43%. De percentages lopen erg uiteen.quote:Op maandag 4 april 2016 20:46 schreef SureD1 het volgende:
Ook het AD twijfelt of het opkomstpercentage gehaald wordt:
http://www.ad.nl/ad/nl/38(...)raine-het-redt.dhtml
Ondertussen is de Krim geannexeerd, zitten de Russen te stoken in de Donbass en is Rusland blut. Maar in het onwaarschijnlijke geval dat Oekraïne dat toch mocht willen kan dat ja, lijkt me ook wel zo eerlijk.quote:Op maandag 4 april 2016 20:50 schreef Mylene het volgende:
Het verdrag is dus eigenlijk helemaal niets waard want als er pro Rusland regering komt en Rusland met de centjes waait is dat verdrag zo weer opgezegd.
Ik zou het niet direct een staatsgreep noemen. Na wat er allemaal was gebeurd, kon Janoekovitsj gewoon niet blijven zitten.quote:Op maandag 4 april 2016 20:46 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja en?
Dat mag een regering doen.
En wat gebeurde er toen?
"Opeens" kwam er een staatsgreep aangevlogen gesteund door de US en de EU en werd er voor de EU gekozen.
En dan het gek vinden dat de Russen hier, op zijn zachts gezegd, niet blij mee waren.
En als dit verdrag er komt en er vind "opeens" een staatsgreep" plaats, en een Russisch gezinde regering komt aan de macht die er zijn reet mee afveegt? Dan zijn we ook zo sportief om dit te pikken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |