Q1 wordt gebruikt als er iets misgaat in Q2 en Q3, dus misschien wilden ze toch ff een snellere tijd neerzetten.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:15 schreef Max23 het volgende:
[..]
Ericcson stond geloof ik al in de pits en de kans dat Wehrlein het nog zou verbeteren
Dat klinkt enigszins plausibelquote:Op zaterdag 2 april 2016 17:17 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Q1 wordt gebruikt als er iets misgaat in Q2 en Q3, dus misschien wilden ze toch ff een snellere tijd neerzetten.
Ook onder het oude systeem waren ze door de mand gevallen. Die moeten aan een ronde al genoeg hebben.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:21 schreef Peterselieman het volgende:
Force India was toch zo'n voorstander van het huidige kwalificatiesysteem?
Mijn vermoeden is dat ze er nu toch iets anders over denken
Of vijfdequote:Op zaterdag 2 april 2016 17:24 schreef Fopje het volgende:
Nu hopen dat Verstappen Q3 net niet haalt.
Waarom is 5e wel voordelig?quote:
waarom?quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:24 schreef Fopje het volgende:
Nu hopen dat Verstappen Q3 net niet haalt.
Jij denkt dat Ham de pole pakt?quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kan ie Hamilton weer pakken. En rijdt ie in schone lucht.
Ik zie hem liever als 9e starten met nieuwe banden dan 8e met gebruikte banden. En ik heb een vermoeden dat 8e toch wel een klein beetje het maximale is vandaag.quote:
voorspeldquote:Op zaterdag 2 april 2016 17:31 schreef Nattekat het volgende:
Button ook klaar
Outqualified door Stoffel.
En dat is dus het probleem van dit systeem.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:31 schreef Wombcat het volgende:
Ze hebben nu allemaal een rondje geredden, en moeten naar binnen, dus de volgende twee uitvallers zijn ook al bekend.
En nu wordt het ook nog eens verneukt door technisch falen...quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:30 schreef potjecreme het volgende:
Nee, ik vind het nog steeds een raar systeem.
Zou mooi zijnquote:
Kunnen? Willen zal je bedoelen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:32 schreef truedestiny het volgende:
Wat een kut systeem. Zo 3 man weg die niets kunnen doen.
edit: 4
Denk eerder kunnen. Er is niet veel tijd voor kleine veranderingen aan de setting om een snellere tijd neer te zetten.quote:
Mol snapt het gewoon nog steeds niet. Kijkt nog altijd steeds naar de laatste alleen.quote:
Die staat nu op de ideale positie. Negende en vrije bandenkeuze is veel beter dan positie 5-8 en gebruikte supersofts.quote:
Die willen gewoon niet naar Q3.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:34 schreef Nattekat het volgende:
Sainz is ook out als Hulk zich verbetert. Faal van Toro Rosso dit
Ahaquote:Op zaterdag 2 april 2016 17:34 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die staat nu op de ideale positie. Negende en vrije bandenkeuze is veel beter dan positie 5-8 en gebruikte supersofts.
En je kon op je vingers natellen dat dat niet ging gebeuren.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:34 schreef SuzukiSwift het volgende:
Ik dat dat de bedoeling van dit systeem was dat er meer actie op de baan is gedurende de hele kwalificatie?
Echt hequote:Op zaterdag 2 april 2016 17:36 schreef Abdus18 het volgende:
laatste 3 minuten, nu wordt het spannend !.....oh
De FIA is soms net de EU. Het gaat kut, dus meer EU.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:35 schreef Niox het volgende:
De enige oplossing voor deze blamage is nog twee Hermann Tilke circuits ergens midden in een woestijn toevoegen aan de kalender. Dat lijkt me duidelijk.
idd. Belachelijk dat je beter 9e dan 8e kan kwalificeren. Dan klopt er iets niet.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:36 schreef Nattekat het volgende:
Het zijn de bandenregels die de kwalificatie om zeep helpen... niks dan bandensparen.
Dit jaquote:Op zaterdag 2 april 2016 17:37 schreef Max23 het volgende:
Prima voor de Torro Rosso's. Vrije bandenkeuze dus, 100x liever dit dan 7e of 8e en verplicht moeten starten op supersofts.
Maar dat komt toch door het systeem, dus dan is het idee niet leuk.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:37 schreef UltraR het volgende:
Zonde. Ik vind het idee namelijk leuk. Zoals het net weer uitpakte aan het begin van Q2, met een enorme hoeveelheid wisselingen in die laatste plaats binnen één enkele teller van 90 seconden.
Maar ja, het werkt dus niet doordat ze vervolgens allemaal de pit ingaan en er niet meer uitkomen. Echt jammer.
Volgende GP optyfen met die bandenregels. Met het systeem is niks mis.quote:
Dit was in het oude systeem ook zo. Nummer 11 mocht kiezen en de top 10 niet.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja het gestoorde is dat je als je in q2 er uit valt je zelf banden mag kiezen en wanneer je in q3 komt je met de banden uit q3 moet starten.
dat is toch ook een systeem, die bandenquote:Op zaterdag 2 april 2016 17:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgende GP optyfen met die bandenregels. Met het systeem is niks mis.
quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ze hebben het entertainment lootje getrokken....
Dat moet het zijn...quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
Wat Williams nog op de baan doet is onbegrijpelijk, tenzij ze op andere banden willen racen
Dat idd.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:40 schreef THEFXR het volgende:
ik zie q3 niks worden, gewoon iedereen 1 lap en dan naar binnen
Ja, dat hebben we de vorige keer gezien.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:41 schreef Nattekat het volgende:
In Q3 doen ze tenminste nog iets meer omdat pole wel beter is dan p3
Vettel vindt van niet.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:41 schreef Nattekat het volgende:
Alleen Mercedes doet twee rondjes. Ferrari houdt het bij een getimede rondequote:Op zaterdag 2 april 2016 17:41 schreef Nattekat het volgende:
quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:41 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja, dat hebben we de vorige keer gezien.
godver ja, pizza!quote:
Laatste twee minuten ja. Nu gaat de laatste 6 minuten niemand naar buiten omdat P9 wel prima isquote:Op zaterdag 2 april 2016 17:41 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja, dat hebben we de vorige keer gezien.
Ook omdat er te weinig tijd is voor een tweede run.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Laatste twee minuten ja. Nu gaat de laatste 6 minuten niemand naar buiten omdat P9 wel prima is
Volgens mij waren het in Australië ook 4 of 5 minuten, maar misschien was dat in mijn beleving.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Laatste twee minuten ja. Nu gaat de laatste 6 minuten niemand naar buiten omdat P9 wel prima is
mm, heb trek in krul frietenquote:Op zaterdag 2 april 2016 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Pizza Calzone en dan mag MoBlo er een dansje bij doen
klopt wat je zegt.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:43 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Volgens mij waren het in Australië ook 4 of 5 minuten, maar misschien was dat in mijn beleving.
Ik irriteer me meer aan dit kwalificatie systeem dan aan Olav. Vind Ziggo Sport sowieso al beter dan 2015quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:43 schreef UltraR het volgende:
Die Olav Mol snapt er trouwens echt geen reet van. Doet me aan de NOS-commentatoren bij wielrennen denken.
Meer dan genoeg tijd. Hülkenberg is toch ook buiten gekomen?quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ook omdat er te weinig tijd is voor een tweede run.
Als je 10e of 11e staat na de 1e run, heb je geen tijd voor nog een run.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Meer dan genoeg tijd. Hülkenberg is toch ook buiten gekomen?
Samenvatting?quote:
+1quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, das vloeken, het is friet, manneke
Hulkenberg stond 11e. Nog meer smoesjes?quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als je 10e of 11e staat na de 1e run, heb je geen tijd voor nog een run.
Nee, friet staat voor de frituur zelf, niet wat er in gegooid wordtquote:Op zaterdag 2 april 2016 17:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, das vloeken, het is friet, manneke
12e dan. Een aantal heeft iig geen tijd voor een 2e run.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hulkenberg stond 11e. Nog meer smoesjes?
patates frites, opgelostquote:Op zaterdag 2 april 2016 17:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, friet staat voor de frituur zelf, niet wat er in gegooid wordt
hooliganquote:Op zaterdag 2 april 2016 17:47 schreef F1gamer het volgende:
ik doe friet in de oven. heet nu dan froveniet?
9, 10 en 11 kunnen nog. Iedereen daarvoor moet ook nog.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
12e dan. Een aantal heeft iig geen tijd voor een 2e run.
Als ze in Spa dit systeem nog hebben, zal je dat daar nog erger zien.
Degenen daarvoor hoeven niet allemaal, omdat daarvan een aantal al in feite zeker zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
9, 10 en 11 kunnen nog. Iedereen daarvoor moet ook nog.
Het komt door het bandensparen dat niemand gaat.
Lijkt het oude systeem welquote:Op zaterdag 2 april 2016 17:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Degenen daarvoor hoeven niet allemaal, omdat daarvan een aantal al in feite zeker zijn.
Ja, anders stond er pits bijquote:
Hahaha... neen. Zet die roze bril eens af.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Daar gebeurde iig tijdens de hele kwalificatie wat.
Daar kwam ik vorig week achterquote:Op zaterdag 2 april 2016 17:50 schreef Urb het volgende:
Word er savonds laat nog ergens een samenvatting uitgezonden?
Kan zosnel weinig vinden, kan niet live kijken morgen. Veronica doet het dit jaar iig niet meer begrijp ik.
Hij heeft ook nog andere dingen te doen dan alleen maar naar het beeldscherm te staren.quote:
Echt?!quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:53 schreef Fopje het volgende:
[..]
Hij heeft ook nog andere dingen te doen dan alleen maar naar het beeldscherm te staren.
volgens mij had hij er al uit moeten liggen ivm invalidated laptime.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:51 schreef Peterselieman het volgende:
heerlijk dat Hamilton nog een keer moet
Zoek een stream. Boven het reageerveld staat een link.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:53 schreef Urb het volgende:
[..]![]()
Mss maar zien of iemand het opgenomen kan worden er proberen spoilers te dodgen dan.
Goeie vraag. Geen idee waarom nietquote:Op zaterdag 2 april 2016 17:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
volgens mij had hij er al uit moeten liggen ivm invalidated laptime.
Waarom is dat niet????
Als 'ie er geen profijt van gehad heef (dus langzamer is geweest), dan bestraffen ze het niet.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
volgens mij had hij er al uit moeten liggen ivm invalidated laptime.
Waarom is dat niet????
nee dat heet een bak ellendequote:Op zaterdag 2 april 2016 17:47 schreef F1gamer het volgende:
ik doe friet in de oven. heet nu dan froveniet?
in het verleden vaak zat gebeurd dat een laptime afgeplakt werd ook als er geen voordeel was hoor.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als 'ie er geen profijt van gehad heef (dus langzamer is geweest), dan bestraffen ze het niet.
Gewoon een kwalificatie van 30-45 minuten, snelste tijd wint.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:57 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Eigenlijk moesten ze deze kwalificatie opzet doen met een vol uur en om de 2,5 min iemand afvallen. Krijg je meer actie. In het begin iedereen en erna komen de hogere teams steeds meer in actie. Icm met extra setjes banden.
Wat Olav net zei is wel aardig. 60 minuten met kwalificatiebanden, elke 10 minuten moet je een tijd neerzetten.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gewoon een kwalificatie van 30-45 minuten, snelste tijd wint.
Behalve het systeem om iedereen elke 10 minuten een tijd te laten zetten. Dat gaat ook niet werken.quote:
Echt niet dus. Niet zonder kwalificatiebanden.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:57 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Eigenlijk moesten ze deze kwalificatie opzet doen met een vol uur en om de 2,5 min iemand afvallen. Krijg je meer actie. In het begin iedereen en erna komen de hogere teams steeds meer in actie. Icm met extra setjes banden.
Dat is ook weer zo gemaakt. Doe het gewoon simpel: xx minuten mag je doen wat je wilt en de snelste tijd pakt pole.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat Olav net zei is wel aardig. 60 minuten met kwalificatiebanden, elke 10 minuten moet je een tijd neerzetten.
Ga je hem dan pakken?quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:59 schreef THEFXR het volgende:
vraag me af welke mongool, dit nieuwe systeem heeft bedacht.
Met het vorige systeem was eigenlijk ook niet echt iets mis.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo gemaakt. Doe het gewoon simpel: xx minuten mag je doen wat je wilt en de snelste tijd pakt pole.
Aan zoiets zat ik net ook te denken.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:57 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Die ja! Dat waren nog eens tijden toch!quote:
Nee, dat is nog eens 10 keer zo dom.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:59 schreef Montov het volgende:
[..]
Behalve het systeem om iedereen elke 10 minuten een tijd te laten zetten. Dat gaat ook niet werken.
Echt... er is niks mis met dit systeem. Het kan gewoon werken als banden geen issue waren.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:59 schreef THEFXR het volgende:
vraag me af welke mongool, dit nieuwe systeem heeft bedacht.
Zelfs met onbeperkte banden, zit je er mee dat verse banden altijd sneller zijn, dus je naar binnen moet voor een 2e of 3e run. En dat betekent dat de langzaamste 3 altijd maar 1 run kunnen maken.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:00 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Aan zoiets zat ik net ook te denken.
Maar dit werkt in ieder geval niet. Het heeft wel leuke elementen, maar het grootste probleem is dat het hoogtepunt steeds een minuut of 5 voor het einde van de sessie is :/
vorig was het toch hetzelfde met de banden?quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Echt... er is niks mis met dit systeem. Het kan gewoon werken als banden geen issue waren.
Komen ze aan het begin en aan het einde buiten. Met daartussen niks.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
vorig was het toch hetzelfde met de banden?
Het bandensysteem verneukt inderdaad de hele quali, zonde..quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Komen ze aan het begin en aan het einde buiten. Met daartussen niks.
quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:04 schreef THEFXR het volgende:
gewoon het oude systeem en dan met een goksysteem wanneer de sproeiers aangaan.
Niet zo dom... de "eis" was meer actie op de baan.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dat is nog eens 10 keer zo dom.
Ja, hier de hele kwali met geweldig commentaar:quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:00 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Die ja! Dat waren nog eens tijden toch!
Ik vind dat niet zo'n probleem. Je zal dus een sterke eerste tijd neer moeten zetten. Doe je dat niet dan krijg je daar direct het deksel voor op de neus. Lekker spannend.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zelfs met onbeperkte banden, zit je er mee dat verse banden altijd sneller zijn, dus je naar binnen moet voor een 2e of 3e run. En dat betekent dat de langzaamste 3 altijd maar 1 run kunnen maken.
Als het in Spa regent, zullen er zelfs zijn die niet eens een tijd neer kunnen zetten binnen de 1e 5 minuten.
Dat zou nu überhaupt niet werken.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:07 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ja, hier de hele kwali met geweldig commentaar:
Voor degenen die nog graag echt een uur willen genieten van Formule 1 zoals het hoort
"Een tijd" geeft geen actie op de baan, dat geeft verkeer op de baan.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:05 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Niet zo dom... de "eis" was meer actie op de baan.
60 minuten kwalificatie op kwalificatie banden en minimaal 1 tijd per 10 minuten geeft idd veel actie op de baan.
Inderdaad. Als je iedereen twee setjes banden per kwalificatie geeft (misschien 3 voor Q1), dan gaan ze allemaal wel de baan op.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:09 schreef Montov het volgende:
Zo'n afvalsysteem werkt inderdaad erg slecht wanneer je het opdeelt in drie q-blokken en dus maar erg beperkt tijd hebt voor elke afvaller (90s). Maar het systeem van vorig jaar is al natuurlijk een afvalrace met 3 blokken waardoor er elke 20 minuten iig spanning was. En dat systeem zorgde al voor auto's die meerdere keren gedurende het uur moeten rijden.
Ok, het was niet perfect, maar dat is volgens mij simpel op te lossen door het bandenreglement wat aan te passen, zoals sommigen het huidige systeem ook willen aanpassen met banden.
en wie dan in de STR?quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Volgend jaar Verstappen EN Sainz in de Red Bull? Ricciardo naar Ferrari en Kyvat exit.
Of je geeft 4 setjes voor het hele uur: de mindere teams hebben dan meerdere pogingen omdat ze toch stranden in q1 of q2, en de betere teams kunnen zich maar 1 fout permitteren.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Inderdaad. Als je iedereen twee setjes banden per kwalificatie geeft (misschien 3 voor Q1), dan gaan ze allemaal wel de baan op.
sowieso Pierre Gasly, en dan hebben ze nog keuze tusse 3 gastjes. Maar die komen net de hoek om piepen. Of hebben ze Dean Stoneman ook nog?quote:
Kan ook. iig moet de regel dat de beste 8 met de banden van de kwalificatie moeten starten eruit. Of allemaal op die banden, of niemand.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:15 schreef Montov het volgende:
[..]
Of je geeft 4 setjes voor het hele uur: de mindere teams hebben dan meerdere pogingen omdat ze toch stranden in q1 of q2, en de betere teams kunnen zich maar 1 fout permitteren.
Tja sommige blaten hier ook over vormverlies van Alonso.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:15 schreef King_Merc het volgende:
http://www.f1today.net/nl(...)en-alonso-en-herbert
Zo even goed terug gepakt van Alonso
Haha, geweldige reactie van Alonso, vooral omdat het live tv was. Tof trouwens om te zien hoe hij Stoffel nu begeleidt.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:15 schreef King_Merc het volgende:
http://www.f1today.net/nl(...)en-alonso-en-herbert
Zo even goed terug gepakt van Alonso
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |