"echte" demoratie dus.......quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:47 schreef KoosVogels het volgende:
Zelfs als het nee-kamp wint, dan heeft dat nauwelijks gevolgen voor de samenwerking met Oekraine. Er komt sowieso een verdrag, in welke vorm dan ook.
Dit.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:11 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat een onzin, dit hele referendum is een reclame actie van geenstijl, met subsidie van de belastingbetaler. Iedereen die gaat stemmen is een dwaas, volstrekt nutteloze geldverspilling.
Of andere landen sluiten de handelsverdragen en Nederland niet. Het is eigenlijk vrij idioot om nee te stemmen op oneigenlijke gronden, je benadeelt alleen Nederland ermee.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:47 schreef KoosVogels het volgende:
Zelfs als het nee-kamp wint, dan heeft dat nauwelijks gevolgen voor de samenwerking met Oekraine. Er komt sowieso een verdrag, in welke vorm dan ook.
Dat kan niet, aangezien de EU een douane-unie is.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:38 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Of andere landen sluiten de handelsverdragen en Nederland niet.
Dus iedereen gaat lekker handelen met Oekraïne, maar wij niet?quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:38 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Of andere landen sluiten de handelsverdragen en Nederland niet. Het is eigenlijk vrij idioot om nee te stemmen op oneigenlijke gronden, je benadeelt alleen Nederland ermee.
Waarom zou dat niet kunnen, de importtarieven naar Duitsland kan de Oekraïne gewoon verlagen. EU landen hebben nog steeds hun eigen verdragen naast de eu verdragen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat kan niet, aangezien de EU een douane-unie is.
Je bedoelt de exporttarieven?quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet kunnen, de importtarieven naar Duitsland kan de Oekraïne gewoon verlagen. EU landen hebben nog steeds hun eigen verdragen naast de eu verdragen.
Verdiep je er anders even in zou ik zeggen. Iedereen die niet gaat stemmen is een dwaas.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:11 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat een onzin, dit hele referendum is een reclame actie van geenstijl, met subsidie van de belastingbetaler. Iedereen die gaat stemmen is een dwaas, volstrekt nutteloze geldverspilling.
Niet helemaal waar. Dit handelsverdrag is niet bij meerderheid bepaald maar zou een handtekening van 28 lidstaten krijgen, als Nederland niet zou tekenen dan kan het verdrag dus niet gelden. Er moet dan een nieuw verdrag worden geschreven.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:47 schreef KoosVogels het volgende:
Nee zo werkt dat niet. Nederland is lid van de EU, dus vrij verkeer. Je krijgt een opmerkelijke juridische situatie mocht Nederland niet tekenen. Duidelijk een scenario waar in geen enkele vorm rekening mee is gehouden.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:40 schreef agter het volgende:
[..]
Dus iedereen gaat lekker handelen met Oekraïne, maar wij niet?
Je leest je beter in voordat je een dergelijke beschuldiging uit. Het is niet GeenStijl die het initiatief nam om dit referendum te houden, GeenStijl hielp slechts een handje, het initiatief kwam van het Burgercomité EU and Forum voor Democratie. Daarnaast hebben 400 000 mensen dit referendum aangevraagd, niet 2 organisaties! Bedenk hierbij dat lang niet iedereen op de hoogte was van deze aanvraag en dat dus het aantal mensen wat een voorstander was van dit referendum vele malen groter is.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:11 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Heb ik uitgebreid gedaan hoor. Het is een goed verdrag en dit hele referendum is grote larie. Niet omdat het een goed verdrag is maar omdat het een slecht referendum is dat nergens over gaat. Na het referendum over de grondwet wist de politiek ook precies hoe het Nee uitgelegd moest worden en men maakte bijna hetzelfde verhaal opnieuw. Dit referendum heeft helemaal geen nut en kost alleen maar geld.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:48 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Verdiep je er anders even in zou ik zeggen. Iedereen die niet gaat stemmen is een dwaas.
400.000 sukkels die zich voor een karretje laten spannen veranderen niets aan mijn mening, er zijn zoveel sukkels die kritiekloos achter wat populisten aanlopen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Daarnaast hebben 400 000 mensen dit referendum aangevraagd
Vandaar dat die 400.000 "sukkels" niet meteen hun zin krijgen maar dat er een referendum komt zodat iedereen kan zeggen wat hij of zij ervan vindt.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:00 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
400.000 sukkels die zich voor een karretje laten spannen veranderen niets aan mijn mening, er zijn zoveel sukkels die kritiekloos achter wat populisten aanlopen.
Die krijgen hun zin toch niet wat het is een raadgevend referendum, er komt geen raad uit het referendum. Niemand weet wat een Nee zou betekenen dat gaat de politiek zelf bepalen en dus schiet niemand er iets mee op.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Vandaar dat die 400.000 "sukkels" niet meteen hun zin krijgen maar dat er een referendum komt zodat iedereen kan zeggen wat hij of zij ervan vindt.
Eh, de vraag van het referendum is glashelder en de interpretatie van een 'ja' of 'nee' dus ook.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Die krijgen hun zin toch niet wat het is een raadgevend referendum, er komt geen raad uit het referendum. Niemand weet wat een Nee zou betekenen dat gaat de politiek zelf bepalen en dus schiet niemand er iets mee op.
Hebben we zoveel inwoners tegenwoordig? Volgens mij stelt het kabinet al 40 miljoen beschikbaar en daarnaast zullen er buiten dat aan allerlei kanten ook kosten gemaakt worden.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je leest je beter in voordat je een dergelijke beschuldiging uit. Het is niet GeenStijl die het initiatief nam om dit referendum te houden, GeenStijl hielp slechts een handje, het initiatief kwam van het Burgercomité EU and Forum voor Democratie. Daarnaast hebben 400 000 mensen dit referendum aangevraagd, niet 2 organisaties! Bedenk hierbij dat lang niet iedereen op de hoogte was van deze aanvraag en dat dus het aantal mensen wat een voorstander was van dit referendum vele malen groter is.
Vind jij het niets, prima, het staat jou vrij om niet gebruik te maken van jouw democratische recht. Ik ga er volgende week wel gebruik van maken en ik raad iedereen aan om dat eveneens te doen. Dat jij mij om deze reden dwaas vindt zegt meer over jou dan over mij. Is Igen ook een dwaas? Hij stemde zelfs blanco, per post. Het kost hem dus nog geld ook en dit voor een stem die geen andere invloed heeft dan dat hij een hele kleine bijdrage levert aan het halen van het opkomstpercentage, louter omdat hij vindt dat je die democratische rechten die je als burger hebt moet gebruiken, iets waar ik het van harte mee eens ben.
Geldverspilling, serieus? Die minder dan 2 euro per Nederlander gemiddeld, voor de meeste van ons dus aanzienlijk minder. Ik kan slechtere bestedingen bedenken voor die 2 euro, zoals de 10de alcoholische consumptie op een avond. Iedereen zijn keuze maar genoeg mensen kozen voor het referendum dat die kosten verantwoord zijn en eigenlijk had de staat natuurlijk wat meer moeten besteden aangezien zelfs voor provinciale statenverkiezingen meer geld wordt uitgetrokken, iedereen die een beetje geïnformeerd is over de Nederlandse democratie weet hoe laag de opkomst bij die verkiezingen vaak is per stembureau.
We weten allemaal waarom de staat het wat zuinigjes aan doet, een nee zou de staat heel erg goed uitkomen.
Inderdaad. Dat recht hebben ze natuurlijk maar noem de mensen die wel zo verstandig zijn om gebruik te maken van hun democratische recht geen dwaas.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:48 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Verdiep je er anders even in zou ik zeggen. Iedereen die niet gaat stemmen is een dwaas.
Dat ligt niet aan de aanvragers van het referendum en aan de mensen die gaan stemmen maar jij richt desalniettemin jouw kruit op hen en niet op de staat die lafjes besloot om er last minute een raadgevend referendum van te maken om het door het senaat te loodsen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Die krijgen hun zin toch niet wat het is een raadgevend referendum, er komt geen raad uit het referendum. Niemand weet wat een Nee zou betekenen dat gaat de politiek zelf bepalen en dus schiet niemand er iets mee op.
Je voor het karretje van GeenStijl laten spannen is toch wel redelijk dwaas te noemenquote:Op zaterdag 2 april 2016 19:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat recht hebben ze natuurlijk maar noem de mensen die wel zo verstandig zijn om gebruik te maken van hun democratische recht geen dwaas.
De vraag is heel helder, het advies dat eruit komt niet. Waarom iemand tegen is is totaal onduidelijk dus kun je niets met het antwoord. Toen tegen de EU grondwet Nee werd gezegd wist de politiek ook waarom dat was en dat hebben ze "netjes" opgelost.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Eh, de vraag van het referendum is glashelder en de interpretatie van een 'ja' of 'nee' dus ook.
Dat noemen ze souvereiniteit, iets waar brussel een broertje dood aan heeft.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:03 schreef KoosVogels het volgende:
Ik weet niet hoe democratisch het is als een enkel lidstaat een verdrag kan blokkeren waar de rest van de EU voorstander van is.
Heel erg democratisch aangezien we met zijn alleen het vetorecht hebben afgesproken. Love it or hate it maar al die staten waren erbij.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe democratisch het is als een enkel lidstaat een verdrag kan blokkeren waar de rest van de EU voorstander van is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |