Nou dat is filosofisch wel een interessante.quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:07 schreef Chewie het volgende:
[..]
Daar word het niet veel logischer van.
Moet ik dan gaan denken "there is no spoon" en dan gewoon opstijgen om mijn vriendin aan de andere kant van de wereld te bezoeken?
Dat is waar.quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:08 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nou dat is filosofisch wel een interessante.
Heb je wel nog flink wat zaken op alternatieve manier te verklaren als je zwaartekracht gaat ontkennen...quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:08 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nou dat is filosofisch wel een interessante.
Heb wel eens wat gelezen over dat quantum theorie ook zou veronderstellen dat we mogelijkerwijs door muren zouden kunnen lopen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:10 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat is waar.
Overigens zie ik geen enkel praktisch nut in het verborgen houden van zowel een FE dan wel de aarde als middelpunt in ons "aardestelsel" /universum. Zelfs na mijn 2e joint van de avond niet.
Ik heb duidelijk geantwoord hierop.quote:Nogmaals; Divergeren de rails van de spoorlijn uit je foto of niet?
Wat meet je als je de afstand tussen die rails op verschillende punten meet?
Wanneer ga jij eens in op de vragen die al vanaf deel 1 openstaan?quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:14 schreef francorex het volgende:
Ga eens in op de rest van mijn reactie.
https://www.physicsforums(...)l.43077/#post-313810quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:14 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Heb wel eens wat gelezen over dat quantum theorie ook zou veronderstellen dat we mogelijkerwijs door muren zouden kunnen lopen.
Wat nou als we door een soort van collectief bewustzijn niet kunnen vliegen. Omdat we allemaal zijn wijs gemaakt dat we het niet kunnen en dus echt niet kunnen omdat we geloven dat we het niet kunnen.
Maar goed heb echt geeeen idee meer waar ik dat vandaan had. Het zou maar zo van een website van iemand onder ayahuasca kunnen zijn.
Maar goed een leuk alternatief op de realiteit.
Beiden zijn hetzelfde. Het is niet het één of het ander.quote:zowel een FE dan wel de aarde als middelpunt in ons "aardestelsel" /universum. Zelfs na mijn 2e joint van de avond niet.
ronde aarde als middelpunt bedoel ik, waar de zon omheen draait en de andere planeten weer om de zon.quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:21 schreef francorex het volgende:
[..]
Beiden zijn hetzelfde. Het is niet het één of het ander.
Dat klopt dus niet, en is het hele probleem van je redenatie. Perspectief doet rails niet divergeren, zoals je in de zin daarna al zelf zegt. Het LIJKT alleen zo.quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:14 schreef francorex het volgende:
[..]
Ik heb duidelijk geantwoord hierop.
Perspectief doet rails divergeren.
De rails zijn parallel. Zo worden ze aangelegd.
En dat heeft op magische wijze opeens geen invloed op de zonnestralen?quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:14 schreef francorex het volgende:
[..]
Ik heb duidelijk geantwoord hierop.
Perspectief doet rails divergeren.
De rails zijn parallel. Zo worden ze aangelegd.
quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:26 schreef nikao het volgende:
[..]
Dat klopt dus niet, en is het hele probleem van je redenatie. Perspectief doet rails niet divergeren, zoals je in de zin daarna al zelf zegt. Het LIJKT alleen zo.
Evenzo met de zonnestralen. Ook al ziet het er uit alsof ze divergeren, ze zijn voor all intends and purposes van deze discussie en voor het experiment van onze oude Griek gewoon parallel.
Als het niet de wetten van Perspectief zijn.quote:Perspectief doet rails niet divergeren, zoals je in de zin daarna al zelf zegt. Het LIJKT alleen zo.
Waar gaat het mis dat je het punt niet begrijpt? Je verwoordt het immers zelf al:quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:35 schreef francorex het volgende:
[..]
[..]
Als het niet de wetten van Perspectief zijn.
Wat zorgt er dan voor dat ze divergeren naar het verdwijnpunt ('vanishingpoint')?
Nee volgens mij kan dat dus niet. tenminste niet op de meest onherbergzame plekken op de aarde, midden in de atlantische oceaan etc. Daarbij werd GPS al gebruikt voordat er wereldwijd veel palen stonden.. denk aan de eerste golfoorlog.quote:Op donderdag 31 maart 2016 19:51 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Kan het GPS verklaren?
Ja palen, op de platte aarde
Oh nee dat kan het zeker niet. Met de juiste spullen kan je de signalen van de satellieten volgen terwijl ze over komen. Een signaal op een paal verplaatst zich niet.quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:38 schreef falling_away het volgende:
[..]
Nee volgens mij kan dat dus niet. tenminste niet op de meest onherbergzame plekken op de aarde, midden in de atlantische oceaan etc. Daarbij werd GPS al gebruikt voordat er wereldwijd veel palen stonden.. denk aan de eerste golfoorlog.
Tuurlijk wel. Alles valt onder de wetten van perspectief. Dus ook de observatie van Eratosthenes destijds.quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:33 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En dat heeft op magische wijze opeens geen invloed op de zonnestralen?
Nou dan heb je je antwoord toch, waarom die zonnestralen niet parallel lijken?quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:42 schreef francorex het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Alles valt onder de wetten van perspectief. Dus ook de observatie van Eratosthenes destijds.
De vraag is hoe kom je aan parallelle zonnestralen wanneer de Aarde een bol is en de atmosfeer derhalve een bolle lens?
Ten eerste; zie m'n vorige reply; het LIJKT te divergeren.. net als de rails. In werkelijkheid zijn die rails gewoon paralel, net zoals de zonnestralenquote:Op donderdag 31 maart 2016 20:42 schreef francorex het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Alles valt onder de wetten van perspectief. Dus ook de observatie van Eratosthenes destijds.
De vraag is hoe kom je aan parallelle zonnestralen wanneer de Aarde een bol is en de atmosfeer derhalve een bolle lens?
Een globaal positie systeem bestond lang voor dat satellieten bestonden.quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:38 schreef falling_away het volgende:
[..]
Nee volgens mij kan dat dus niet. tenminste niet op de meest onherbergzame plekken op de aarde, midden in de atlantische oceaan etc. Daarbij werd GPS al gebruikt voordat er wereldwijd veel palen stonden.. denk aan de eerste golfoorlog.
quote:De zenderdekking is in Nederland groot, bijna overal staat wel een zendmast in de buurt
Is het experiment dan nietig?quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:43 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nou dan heb je je antwoord toch, waarom die zonnestralen niet parallel lijken?
Zucht. Voor de zoveelste keer; wat meet je als je de afstand tussen de rails op diverse plekken meet?quote:
Vingers in je oren en LALALALALALAquote:Op donderdag 31 maart 2016 20:53 schreef francorex het volgende:
[..]
Een globaal positie systeem bestond lang voor dat satellieten bestonden.
Het was ground-based systeem.
Triangulatie via communicatie torens. Je weet wel zendmasten overal plaatsen en via triangulatie positie bepalen.
Een beetje zoals vandaag zeker overal zendmasten plaatsen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Eratosthenes die meet wat de "omtrek" van de aarde is 300 jaar voor Jesus van Nazareth. Dit experiment is dus fout want door de Wetten van de Perspectief divigeren de Zonnestralen.quote:
Oh bedoelt hij die.quote:Op vrijdag 1 april 2016 00:21 schreef Zith het volgende:
[..]
Eratosthenes die meet wat de "omtrek" van de aarde is 300 jaar voor Jesus van Nazareth. Dit experiment is dus fout want door de Wetten van de Perspectief divigeren de Zonnestralen.
Francorex heeft ook eerder aangegeven dat hij helemaal niet uit is op een discussie, maar slechts 'informatie wil delen'. (= preken.)quote:Op vrijdag 1 april 2016 00:52 schreef starla het volgende:
Op geen enkele vraag van mij en anderen heeft franco een antwoord gegeven. Niet één.
Dat is toch geen discussie meer, maar een monoloog van franco waarin onze rol slechts die van een lezer is.
Topquote:Op vrijdag 1 april 2016 08:58 schreef SicSicSics het volgende:
Ik bedoel, hoe vet is dit!?
https://www.urthecast.com/
Live meekijken:
https://www.urthecast.com/live
quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:04 schreef DeMolay het volgende:
zwart beeld zie je nou wel dat de aarde plat is
En Decca / Loran bestonden daar ook al lang daar voor en hoe werkt het?quote:Op donderdag 31 maart 2016 21:16 schreef falling_away het volgende:
[..]
Vingers in je oren en LALALALALALA
Een globaal positionering systeem bestond lang voordat er genoeg zendmasten waren,, en waar plaats je de zendmasten in de himalaya.. of midden in de atlantische oceaan?
Nasa is zo goed in dingen faken dat ze niet eens een constante stream van fake filmpjes kunnen maken? Lijkt me eerder een bewijs dat het niet fake is dan wel.quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:12 schreef francorex het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
NASA kan 'communiceren' met satellieten miljoenen km in de ruimte.
NASA kan 'communiceren' met buggy's en rovers op andere planeten.
Maar als het gaat om de ISS oh boy... temperary loss of signal.
Doet mij denken aan de cinema lang geleden.. Toen de cameraoperator de rol van de film moest switchen.
Zie de link hierboven met ISS footage dat absurd fake is.
( de hele beeld van de Aarde draait uniform snel voorbij. Geen rekening houden met parallax of perspectief )
iss bestaat niet volgens jou?quote:Op vrijdag 1 april 2016 14:12 schreef francorex het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
NASA kan 'communiceren' met satellieten miljoenen km in de ruimte.
NASA kan 'communiceren' met buggy's en rovers op andere planeten.
Maar als het gaat om de ISS oh boy... temperary loss of signal.
Doet mij denken aan de cinema lang geleden.. Toen de cameraoperator de rol van de film moest switchen.
Zie de link hierboven met ISS footage dat absurd fake is.
( de hele beeld van de Aarde draait uniform snel voorbij. Geen rekening houden met parallax of perspectief )
Wanneer je over het budget dat NASA beschikt dan kan je gerust stellen dat het niveau van trucage slechts is.quote:Nasa is zo goed in dingen faken dat ze niet eens een constante stream van fake filmpjes kunnen maken? Lijkt me eerder een bewijs dat het niet fake is dan wel
Wat je kan zien met het blote oog zijn lichten aan de hemel. thats it.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:16 schreef Manke het volgende:
[..]
iss bestaat niet volgens jou?
Je kan em samen met veel andere satellieten gewoon met het blote oog zien vliegen als je naar de donkere hemel staart. Je kan zelfs opzoeken wanneer satellieten en iss boven jou verschijnen en je zal zien dat het klopt.
Heb je zelf nu al eens proberen te kijken? Of stop je domweg je vingers in je oren?quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:41 schreef francorex het volgende:
[..]
Wat je kan zien met het blote oog zijn lichten aan de hemel. thats it.
Wat die lichten zijn is 'anyone guess'
Vliegtuigen,ballonnen, technologieen die we niet kennen...
De ISS bevindt zich in de thermosfeer. Op een hoogte van 400 km met temperaturen van meer dan 2000 graden celsius.
Globe-heads beweren wanneer je de skyline van chicago 60 mijl ver ziet dat het een ' superior mirage' is.
Tegelijkertijd claimen ze dat je met het blote oog een object niet groter dan 2 boeings kan zien 400 km verwijderd in de thermosfeer.
wat is een superior mirage?quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:41 schreef francorex het volgende:
[..]
Wat je kan zien met het blote oog zijn lichten aan de hemel. thats it.
Wat die lichten zijn is 'anyone guess'
Vliegtuigen,ballonnen, technologieen die we niet kennen...
De ISS bevindt zich in de thermosfeer. Op een hoogte van 400 km met temperaturen van meer dan 2000 graden celsius.
Globe-heads beweren wanneer je de skyline van chicago 60 mijl ver ziet dat het een ' superior mirage' is.
Tegelijkertijd claimen ze dat je met het blote oog een object niet groter dan 2 boeings kan zien 400 km verwijderd in de thermosfeer.
Ik verwees naar dit clipje...quote:
Er zijn veel vragen wat betreft satellieten.quote:HDus je gelooft niet dat er satellieten zijn?
ik heb er maar 1 vraag over, en dat is of jullie denken dat het een hoax is. Een satelliet kan niet blijven zweven boven een platte aarde.quote:Op vrijdag 1 april 2016 18:15 schreef francorex het volgende:
[..]
Er zijn veel vragen wat betreft satellieten.
Misschien interessant om in dit topic dieper op in te gaan.
Wanneer je zoekt op google naar 'Earth from space' krijg images, cgi en cartoons.quote:Op vrijdag 1 april 2016 18:18 schreef Manke het volgende:
[..]
ik heb er maar 1 vraag over, en dat is of jullie denken dat het een hoax is. Een satelliet kan niet blijven zweven boven een platte aarde.
Je zou kunnen beginnen met antwoord geven op de vraag.quote:Op vrijdag 1 april 2016 18:15 schreef francorex het volgende:
[..]
Misschien interessant om in dit topic dieper op in te gaan.
Er zijn veel vragen wat betreft satellieten.quote:Op vrijdag 1 april 2016 18:44 schreef ems. het volgende:
[..]
Je zou kunnen beginnen met antwoord geven op de vraag.
satelliet communicatie is dus een hoax? Zoals gps, sat telefoon, schoteltelevisie, nieuwsbusjes met een schotel transmitter op het dak.quote:Op vrijdag 1 april 2016 18:41 schreef francorex het volgende:
[..]
Wanneer je zoekt op google naar 'Earth from space' krijg images, cgi en cartoons.
Zoals je zelf reeds aangaf enkele post geleden.
Wanneer je zoekt op google naar afbeeldingen van 'satelites in space' krijg je, raad eens?
https://www.google.com/se(...)in+space&gs_l=img.12..0i19l5j0i30i19j0i5i30i19l4.2539.2539.0.3930.1.1.0.0.0.0.85.85.1.1.0....0...1ac.2.64.img..0.1.84.Uc9eDHAycgU
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 1 april 2016 18:46 schreef francorex het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 1 april 2016 18:44 schreef ems. het volgende:
[..]
Je zou kunnen beginnen met antwoord geven op de vraag.
Dan moet je niet zo falen in zoekenquote:Op vrijdag 1 april 2016 18:41 schreef francorex het volgende:
[..]
Wanneer je zoekt op google naar 'Earth from space' krijg images, cgi en cartoons.
Zoals je zelf reeds aangaf enkele post geleden.
Wanneer je zoekt op google naar afbeeldingen van 'satelites in space' krijg je, raad eens?
https://www.google.com/se(...)in+space&gs_l=img.12..0i19l5j0i30i19j0i5i30i19l4.2539.2539.0.3930.1.1.0.0.0.0.85.85.1.1.0....0...1ac.2.64.img..0.1.84.Uc9eDHAycgU
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
A C Clarke was een insider en hoogstwaarschijnlijk een belangrijk persoon in Masonry.quote:Arthur Charles Clarken met Robert Heinlein en Isaac Asimov. Verder was hij lid van de Royal Astronomical Society, oud-voorzitter van de British Interplanetary Society en lid van de Academy Of Astronautics was een invloedrijk Brits sciencefictionschrijver, uitvinder en futuroloog. Hij behoorde tot de Grote Drie van de SF in de 20ste eeuw, same https://nl.wikipedia.org/wiki/Arthur_C._Clarke
quote:Although best known for his book and screenplay of Stanley Kubrick's 1968 film 2001: A Space Odyssey, Clarke was the author of 70 books, and was the originator of the idea for geostationary satellites. You can indirectly thank him for your satellite TV and radio service, as well as your navigational GPS. He first wrote about satellites which would hover over a single spot on earth at an altitude of 24,300 miles in the magazine Wireless World in 1945, long before satellites become a reality.
Wist je dat Rusland de eerste was met een satelliet?quote:Op vrijdag 1 april 2016 18:58 schreef francorex het volgende:
Wist je dat geocentrische satellieten bedacht zijn door de science-fiction schrijver Arthur c Clark.
Later werden zijn ideeen 'realiteit'.
[..]
A C Clarke was een insider en hoogstwaarschijnlijk een belangrijk persoon in Masonry.
[..]
quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:41 schreef theguyver het volgende:
[..]
Wist je dat Rusland de eerste was met een satelliet?
[ afbeelding ]
Spoetnik 1
Jazeker het was te midden de koude oorlog. Communisme vs kapitalisme.quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:41 schreef theguyver het volgende:
[..]
Wist je dat Rusland de eerste was met een satelliet?
[ afbeelding ]
Spoetnik 1
quote:I made the feature documentary, Sputnik Mania. Critics and allies told me that I had to tell the story of what happened to American education during that period, how we changed ourselves so radically in science, engineering, and math -- our complete education system really. With the help of one wonderful collector of old footage, I made this story for schools, teachers, educational leaders. It shows what happens, and the footage proves it
quote:The highly diluted gas in this layer can reach 2,500 °C (4,530 °F) during the day. Even though the temperature is so high, one would not feel warm in the thermosphere, because it is so near vacuum that there is not enough contact with the few atoms of gas to transfer much heat. A normal thermometer would be significantly below 0 °C (32 °F), because the energy lost by thermal radiation would exceed the energy acquired from the atmospheric gas by direct contact.
Waarom stel je de vraag nog als je het antwoord duidelijk al voor je neus hebt?quote:Op vrijdag 1 april 2016 20:52 schreef francorex het volgende:
Satellieten bevinden zich in de thermosfeer.
De thermosfeer begint vanaf 100 km hoogte en eindigt ongeveer op 600 km hoogte.
Temperaturen kunnen oplopen tot 2000 graden Celsius.
Niet alleen satellieten bevinden zich in de thermosfeer.
De ISS (400km) en Hubble telescoop (550km) bevinden zich daar ook.
Hoe is het mogelijk dat satellieten en de ISS kunnen bestaan in de thermosfeer.
Alle materialen die gebruikt worden om satellieten te bouwen zoals aluminium, goud, titanium en dergelijke smelten bij veel lagere temperaturen.
Wiki:
[..]
Omdat het makkelijk is voorgeschotelde antwoorden te aanvaarden als vanzelfsprekend.quote:Op vrijdag 1 april 2016 20:54 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Waarom stel je de vraag nog als je het antwoord duidelijk al voor je neus hebt?
Die video heb je al eens geplaatst ja. Die kerel snapt er geen ene ruk van.quote:Op vrijdag 1 april 2016 21:06 schreef francorex het volgende:
[..]
Omdat het makkelijk is voorgeschotelde antwoorden te aanvaarden als vanzelfsprekend.
Zonder verder vragen te stellen.
Het wordt pas interessant wanneer mensen met een ingenieurs opleiding en veel kennis hebben over thermodynamica over dit onderwerp vragen beginnen stellen.
Zoals in onderstaande video:
(video=34.42min)
maar wat geloven flat earthers? Sommigen noemen satellieten een hoaxquote:Op vrijdag 1 april 2016 20:52 schreef francorex het volgende:
Satellieten bevinden zich in de thermosfeer.
De thermosfeer begint vanaf 100 km hoogte en eindigt ongeveer op 600 km hoogte.
Temperaturen kunnen oplopen tot 2000 graden Celsius.
Niet alleen satellieten bevinden zich in de thermosfeer.
De ISS (400km) en Hubble telescoop (550km) bevinden zich daar ook.
Hoe is het mogelijk dat satellieten en de ISS kunnen bestaan in de thermosfeer.
Alle materialen die gebruikt worden om satellieten te bouwen zoals aluminium, goud, titanium en dergelijke smelten bij veel lagere temperaturen.
Wiki:
[..]
Een beetje kort door de bocht.quote:Op vrijdag 1 april 2016 21:09 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Die video heb je al eens geplaatst ja. Die kerel snapt er geen ene ruk van.
Als je had gelezen wat ik hier de vorige keer over had geschreven had je het antwoord op jouw vraag al kunnen weten.quote:Op vrijdag 1 april 2016 21:18 schreef francorex het volgende:
[..]
Een beetje kort door de bocht.
De video heeft 23.000 views, 1500 thumps-up, 84 thumps- down.
Heb je gekeken?
Ik heb deze video reeds 3 maal gezien.
Ik vind dat hij interessante vragen stelt. Beter dan zomaar alles voor zoete koek te slikken.
Ik kan moeilijk spreken voor alle flat-earthers.quote:Op vrijdag 1 april 2016 21:11 schreef Manke het volgende:
[..]
maar wat geloven flat earthers? Sommigen noemen satellieten een hoax
Serieus, weer die bullshit over geen foto's van de aarde? De vorige keer dat je daar mee kwam heb je een berg foto's van de aarde gehad.quote:Op vrijdag 1 april 2016 22:19 schreef francorex het volgende:
[..]
Ik kan moeilijk spreken voor alle flat-earthers.
Maar aangezien satellieten grotendeels onderdeel zijn van NASA en een paar andere organisaties.
Hoef je niet verwonderd te zijn dat velen denken dat satellieten fake zijn.
Maar stel dat satellieten bestaan zoals ze claimen. Dan zouden er meer dan 20.000 satellieten in een baan om de Aarde bevinden.
Waarom hebben we dan geen foto's van onze aarde?
Waarom zien we vanuit het ISS nooit een satelliet voorbij zoeven?
Als satellieten gebruikt worden voor communicatie.
Waarom bouwen we dan overal zendmasten?
Waarom komen er steeds meer en meer bij?
Waarom hebben we uberhaupt radarvliegtuigen nodig?
Waarom wil google ballonnen gebruiken om iedereen van internet te voorzien?
Waarom ligt de oceaan bodem vol met communicatie en internet kabels?
Wanneer een vliegtuig wordt neergehaald door een bom aan boord ( mh17?)of wanneer een vliegtuig gewoon verdwijnt( mh?).
Waar zijn dan die satellietbeelden?
Wie houd die satellieten in de gaten, is er zoiets als een controletoren voor vliegtuigen maar dan voor satellieten?
Hoe komt het dat we niet weten hoeveel satellieten er exact zijn?
Wie zorgt ervoor dat satellieten niet met elkaar botsen?
Waarom horen we nooit dat satellieten kapotgaan? ( satellieten bevinden zich niet echt in een comfortabele zone)
Wanneer satellieten geostationair zijn.
Waarom staan tv schotels niet 90° omhoog.
Waarom zien we satellieten bewegen aan de hemel in de vorm van licht, zouden ze niet stationair moeten zijn?
Dan is er nog het ISS.
Waarom geven de astr-nots nooit de indruk dat hun leven op het spel staat?
Waarom is daar altijd iedereen vrolijk?
Waarom steeds interviews met dezelfde kinderachtige vragen?
Waarom zo weinig aandacht voor veiligheid? ( denk aan watertrucjes, compartiments deuren,kledij...enz)
Waarom falsificeren ze beelden?
Waarom .... tja ISS is een onderwerp op zichzelf.
Veel vragen dus...
Over kinderachtige vragen gesproken.. ik ben geen expert maar weet de antwoorden op 90% van je vragen zonder te hoeven googlenquote:Op vrijdag 1 april 2016 22:19 schreef francorex het volgende:
[..]
Ik kan moeilijk spreken voor alle flat-earthers.
Maar aangezien satellieten grotendeels onderdeel zijn van NASA en een paar andere organisaties.
Hoef je niet verwonderd te zijn dat velen denken dat satellieten fake zijn.
Maar stel dat satellieten bestaan zoals ze claimen. Dan zouden er meer dan 20.000 satellieten in een baan om de Aarde bevinden.
Waarom hebben we dan geen foto's van onze aarde?
Waarom zien we vanuit het ISS nooit een satelliet voorbij zoeven?
Als satellieten gebruikt worden voor communicatie.
Waarom komen er steeds meer en meer bij?
Waarom hebben we uberhaupt radarvliegtuigen nodig?
Waarom wil google ballonnen gebruiken om iedereen van internet te voorzien?
Waarom ligt de oceaan bodem vol met communicatie en internet kabels?
Wanneer een vliegtuig wordt neergehaald door een bom aan boord ( mh17?)of wanneer een vliegtuig gewoon verdwijnt( mh?).
Wie houd die satellieten in de gaten, is er zoiets als een controletoren voor vliegtuigen maar dan voor satellieten?
Hoe komt het dat we niet weten hoeveel satellieten er exact zijn?
Wie zorgt ervoor dat satellieten niet met elkaar botsen?
Waarom horen we nooit dat satellieten kapotgaan? ( satellieten bevinden zich niet echt in een comfortabele zone)
Wanneer satellieten geostationair zijn.
Waarom zien we satellieten bewegen aan de hemel in de vorm van licht, zouden ze niet stationair moeten zijn?
Dan is er nog het ISS.
Waarom geven de astr-nots nooit de indruk dat hun leven op het spel staat?
Waarom is daar altijd iedereen vrolijk?
Waarom steeds interviews met dezelfde kinderachtige vragen?
Waarom zo weinig aandacht voor veiligheid? ( denk aan watertrucjes, compartiments deuren,kledij...enz)
Waarom falsificeren ze beelden?
Waarom .... tja ISS is een onderwerp op zichzelf.
Veel vragen dus...
Er is een verschil tussen een ' image 'en 'a picture' en 'a fotografic picture'quote:Op vrijdag 1 april 2016 22:22 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Serieus, weer die bullshit over geen foto's van de aarde? De vorige keer dat je daar mee kwam heb je een berg foto's van de aarde gehad.
Nou enlighten us, wat is het verschil?quote:Op vrijdag 1 april 2016 22:33 schreef francorex het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een ' image 'en 'a picture' en 'a fotografic picture'
Officiele foto's van de Aarde zijn er amper en degene die er zijn ...zijn gemaakt onder dubieuze omstandigheden.
Satellieten de ruimte insturen is een kostelijk zaak.quote:Omdat steeds meer mensen 4g willen, en de capaciteit van die internet kabels kunnen satellieten niet aan tippen.
klopt, en die zijn makkelijker te upgraden en te beheren door telecom maatschappijen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 22:42 schreef francorex het volgende:
[..]
Satellieten de ruimte insturen is een kostelijk zaak.
Zendmasten zijn kennelijk efficienter dan satellieten?
Voor satellieten bestonden gebruikten men zendmasten. (onderandere Loran system)quote:Op vrijdag 1 april 2016 22:40 schreef Manke het volgende:
Waarom werkt gps op je telefoon gewoon als je over de oceaan vliegt?
Ja natuurlijk.. sattelieten hebben een beperkte capaciteit dus kunnen nooit iedereen tegelijk facaliteren. Daarbij kost communicatie met een satelliet veel meer batterij kracht dan met een toren dichtbij.quote:Op vrijdag 1 april 2016 22:42 schreef francorex het volgende:
[..]
Zendmasten zijn kennelijk efficienter dan satellieten?
Volledig mee eens.quote:Op vrijdag 1 april 2016 22:45 schreef Manke het volgende:
[..]
klopt, en die zijn makkelijker te upgraden en te beheren door telecom maatschappijen.
Satellieten hangen niet stil he. Dus daarom kunnen al die droomscenario's van je niet bepaald opgelost worden door middel van satellieten.quote:Op vrijdag 1 april 2016 22:57 schreef francorex het volgende:
[..]
Voor satellieten bestonden gebruikten men zendmasten. (onderandere Loran system)
Via triangulatie kan je je positie bepalen.
Belangrijk is dat je genoeg zendmasten hebt. Maar vooral ze moeten genoeg dekkingsgraad hebben.
Maw hoe hoger de zendmast des te meer bereik.
Met een platte Aarde in het achterhoofd interessant detail.
Grootmachten zie je soms bekvechten om kleine eilandjes ergens midden in de oceaan.
Vaak in afgelegen gebieden waar zulke eilanden van cruciaal belang zijn.
Ik denk helemaal niets.quote:Op vrijdag 1 april 2016 23:09 schreef falling_away het volgende:
[..]
zo grappig dat je nu denkt een punt te hebben gemaakt
Dat is een hele hoop "curvature" om te overwinnen.quote:Zender Konstantynów was een langegolfzender in de stadswijk Konstantynów van Gąbin, 96 km ten noordwesten van de Poolse hoofdstad Warschau. De zendmast, naar het ontwerp van ingenieur Jan Polak, werd voltooid op 18 mei 1973. De eerste uitzending van Radio Warschau volgde op 30 juli 1974. Uitgezonden op de frequentie 227 kHz (na 1988 225 kHz).
Het zendbereik reikte over heel Europa, Noord-Afrika en zelfs tot in Noord-Amerika.
quote:Op vrijdag 1 april 2016 23:26 schreef francorex het volgende:
Een voorbeeldje wat een zendmast toe instaat is op een (platte) Aarde.
Zendmast radio Warschau:
Zender Konstantynów of de Mast van Radio Warschau is een tijd lang de hoogste constructie geweest die ooit door mensen is gebouwd; de mast heeft bestaan van 1973 tot 1991 en was 646 meter hoog.
[..]
Dat is een hele hoop "curvature" om te overwinnen.![]()
[ afbeelding ]
Nee natuurlijk zijn ze niet overbodig zucht.. je hebt het nu voornamelijk gehad over massaal telefoon en internetverkeer. Dat is nog altijd efficienter via kabels en zendmasten. je hebt het hier over een op een communicatie tussen apparaten die allemaal bandbreedte gebruiken. In verre buitengebieden waar het moelijk is om die masten te bouwen is er geen of slecht signaal (al helemaal met 3g / 4g)quote:Op vrijdag 1 april 2016 23:11 schreef francorex het volgende:
[..]
Ik denk helemaal niets.
Maar een vraag daar op aansluitend.
Zijn satellieten dan technologisch overbodig geworden?
Ze kosten meer, ze zijn minder efficient en we hebben betere alternatieven.
En als dat zo is zijn we dan terug waar we begonnen zijn nl zendmasten op een (platte) Aarde.![]()
Dat heeft niks met "overwinnen van curvature" te maken he....quote:Op vrijdag 1 april 2016 23:26 schreef francorex het volgende:
Zendmast radio Warschau:
Zender Konstantynów of de Mast van Radio Warschau is een tijd lang de hoogste constructie geweest die ooit door mensen is gebouwd; de mast heeft bestaan van 1973 tot 1991 en was 646 meter hoog.
[..]
[ afbeelding ]
Zou op een platte aarde niet het signaal over de hele planeet te ontvangen moeten zijn?quote:Op vrijdag 1 april 2016 23:26 schreef francorex het volgende:
Zendmast radio Warschau:
[..]
[ afbeelding ]
Klopt, althans wel in het scenario van een bolvormige aarde.quote:Op vrijdag 1 april 2016 22:42 schreef francorex het volgende:
[..]
Satellieten de ruimte insturen is een kostelijk zaak.
Zekers, nadeel van sateliet is dat de telefoon nogal een sterke zender nodig heeft om de sateliet te kunnen bereiken. Sateliettelefoons zijn dan ook best wel groot en lomp, en daar kun je dan hooguit mee bellen, niet op 4G snelheid internetten bijv.quote:Zendmasten zijn kennelijk efficienter dan satellieten?
17.000 mijl/uur is snel.quote:Op vrijdag 1 april 2016 23:51 schreef Manke het volgende:
Iss vliegt zometeen boven Nederland.
En weer weg. Duurde maar een paar seconden
Ik ken de standaard uitleg.quote:Op vrijdag 1 april 2016 23:37 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Dat heeft niks met "overwinnen van curvature" te maken he....
quote:Humans have been broadcasting radio waves into deep space for about a hundred years now, since the days of Marconi. That, of course, means there is an ever-expanding bubble announcing Humanity's presence to anyone listening in the Milky Way. This bubble is astronomically large (literally), and currently spans approximately 200 light years. But how big is this, really, compared to the size of the Galaxy in which we live (which is, itself, just one of countless billions of galaxies in the observable universe)? To answer that question, Adam Grossman put together this diagram. It's not the black square; it's the little blue dot at the center of that zoomed-in square.http://www.planetary.org/(...)tps://www.google.be/
Klopt, en die zijn echt niet allemaal in handen van slechts een handjevol bedrijven zoals NASA.quote:Op vrijdag 1 april 2016 22:19 schreef francorex het volgende:
[quote]Maar stel dat satellieten bestaan zoals ze claimen. Dan zouden er meer dan 20.000 satellieten in een baan om de Aarde bevinden.
Die zien we wel, maar jij negeert ze of doet ze af als nep.quote:Waarom hebben we dan geen foto's van onze aarde?
Dus ISS bestaat wel?quote:Waarom zien we vanuit het ISS nooit een satelliet voorbij zoeven?
Eerder al aangegeven, omdat het teveel energie kost om vanuit je zak enkele megabytes per seconde naar een sateliet te sturen. Dat kan veel beter naar een mast die dichtbij staat en die vervolgens via kabels het signaal verder te transporteren. Dat er steeds meer bij komen heeft te maken met een explosieve groei van mobiele apparaten die draadloos op internet willen. De capaciteit moet steeds verder worden uitgebreid.quote:Als satellieten gebruikt worden voor communicatie.
Een aantal ervan zijn vrijgegeven.quote:Wanneer een vliegtuig wordt neergehaald door een bom aan boord ( mh17?)of wanneer een vliegtuig gewoon verdwijnt( mh?).
Organisaties als NASA houden de satelieten in de gaten.quote:Wie houd die satellieten in de gaten, is er zoiets als een controletoren voor vliegtuigen maar dan voor satellieten?
Wat weten we dan wel exact?quote:Hoe komt het dat we niet weten hoeveel satellieten er exact zijn?
220000 satelieten klinkt veel, maar als je kijkt naar de omvang van het gebied rond de aarde waarin ze rondvliegen, dan is de kans dat ze elkaar raken uiterst klein.quote:Wie zorgt ervoor dat satellieten niet met elkaar botsen?
Op zich bevinden ze zich dat wel, maar satellieten gaan uiteraard kapot, soms storten ze ook terug op aarde.quote:Waarom horen we nooit dat satellieten kapotgaan? ( satellieten bevinden zich niet echt in een comfortabele zone)
Omdat geostationair enkel betekent dat ze een baan volgen op dezelfde snelheid als de rotatie van de aarde en dus altijd op dezelfde positie boven ons staan.quote:Wanneer satellieten geostationair zijn.
Nee, voor communicatiesatellieten is het handig dat ze stationair zijn, maar voor andere satellieten is het juist handig dat die de hele aarde in kaart kunnen brengen. Die zijn dan niet stationair. Bijv een satelliet die foto's maakt voor Google Earth zal niet zo ver van de aarde af staan en bewegen, zodat je die dus als een bewegende lichtstip aan de hemel kunt zien.quote:Waarom zien we satellieten bewegen aan de hemel in de vorm van licht, zouden ze niet stationair moeten zijn?
Waarom moeten ze die indruk geven?quote:Waarom geven de astr-nots nooit de indruk dat hun leven op het spel staat?
Altijd? of op film? 2 verschillende zaken.quote:Waarom is daar altijd iedereen vrolijk?
Waarom niet?quote:Waarom steeds interviews met dezelfde kinderachtige vragen?
Watertrucjes? Kledij?quote:Waarom zo weinig aandacht voor veiligheid? ( denk aan watertrucjes, compartiments deuren,kledij...enz)
Oppervlakte spanning is een magisch ietsquote:Op zaterdag 2 april 2016 01:17 schreef Molurus het volgende:
Deze is ook wel leuk, in het genre 'water trucjes':
overdrijven is ook een vakquote:Op zaterdag 2 april 2016 01:39 schreef francorex het volgende:
" NASA loves water."
Is dat niet gevaarlijk met water spelen terwijl je omgeven bent met hoogtechnologisch elektronische apparaten?
één foutje maken en iedereen in het ISS is dood.
(video= 3.15min)
Dat filmpje van je is overigens niet vanuit ISS gemaakt.quote:Op zaterdag 2 april 2016 01:39 schreef francorex het volgende:
" NASA loves water."
Is dat niet gevaarlijk met water spelen terwijl je omgeven bent met hoogtechnologisch elektronische apparaten?
één foutje maken en iedereen in het ISS is dood.
(video= 3.15min)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |