abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_161079946
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:36 schreef francorex het volgende:

[..]

Positieve binnenkomer bewijs jij te zijn in dit topic.
Absoluut een aanwinst ben jij voor dit topic.

Voor de mensen die enkel meelezen als voor mezelf.

Doe zo verder zou ik zeggen... :N
Dat ben ik zeker, want ik heb helemaal geen moeilijke gekunstelde ad hoc hypotheses nodig om die platte aarde te ontkrachten.

Post #152 baby, post #152...
I feel kinda Locrian today
  donderdag 31 maart 2016 @ 19:39:16 #277
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161079962
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:38 schreef starla het volgende:

[..]

Dat ben ik zeker, want ik heb helemaal geen moeilijke gekunstelde ad hoc hypotheses nodig om die platte aarde te ontkrachten.

Post #152 baby, post #152...
Ontkracht dan.
pi_161080012
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:39 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ontkracht dan.
_O-
I feel kinda Locrian today
pi_161080077
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:36 schreef francorex het volgende:

[..]

Positieve binnenkomer bewijs jij te zijn in dit topic.
Absoluut een aanwinst ben jij voor dit topic.

Voor de mensen die enkel meelezen als voor mezelf.

Doe zo verder zou ik zeggen... :N
Wou je zeggen dat die melige liedjes van jou een aanwinst zijn voor de discussie? :')

Heb je nu al uitgevonden waarom we de zon op jouw aarde niet kunnen zien in de nacht? En nee, de door jouw gestelde grote van de zon verklaart dat absoluut niet.
  donderdag 31 maart 2016 @ 19:43:30 #280
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161080084
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:40 schreef starla het volgende:

[..]

_O-
Wist niet dat posts een nummer had.

Maar vind dat je nog wel ver gaat in je experiment. Helemaal op je buik liggen.

Als je op de aarde staat en de de zon zou aan een draadje boven ons hangen, dan zou de zon helemaal nooit onder gaan.

Nu nog even wat aan je houding doen, want je discussieert niet lekker. Het moet ook nog leuk blijven vind je niet?
pi_161080125
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:43 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Wist niet dat posts een nummer had.

Maar vind dat je nog wel ver gaat in je experiment. Helemaal op je buik liggen.

Als je op de aarde staat en de de zon zou aan een draadje boven ons hangen, dan zou de zon helemaal nooit onder gaan.

We kunnen toch ook sterren zien?

Nu nog even wat aan je houding doen, want je discussieert niet lekker. Het moet ook nog leuk blijven vind je niet?
Echt wat? Lol :')

Ik heb plezier, jij niet dan? Moet je misschien ook niet uit je nek lullen, dan wordt het een stuk leuker ;)
I feel kinda Locrian today
pi_161080147
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:39 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ontkracht dan.
Ontkracht wat? Flat earth?
Kan het GPS verklaren?
Satellieten en satelliet communicatie?
Als de zon zo dichtbij zou staan, wat is dan het 'mechanisme' op basis waarvan het licht/warmte/neutronen/... geeft?
Wat zijn de sunspots?
Hoe verklaar je de banen van de overige planeten?
Wat gebeurd er als ik bij de rand kom? waarom zien we die nooit?
Hoe kan het dat ik een zonsondergang 2x kan zien als ik op de grond lig en daarna snel naar een hoger gelegen punt ga?
etc.etc.etc.

Nog los van het feit dat je een ENORM complot nodig hebt over zeer veel landen verspreid (die ook nog eens vijanden van elkaar zijn/waren)

edit; oh, eentje die ik me ook altijd afvraag; hoe kan je rond de aarde vliegen in het flat earth model?
  donderdag 31 maart 2016 @ 19:45:41 #283
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161080155
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:44 schreef starla het volgende:

[..]

Echt wat? Lol :')
Ja dat is exact de reactie die ik bedoel. Dat zonsondergang verhaal vroeg ik me ook al af. Nu even aan de tone of voice werken.
  donderdag 31 maart 2016 @ 19:46:53 #284
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161080190
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:45 schreef nikao het volgende:

[..]

Ontkracht wat? Flat earth?
Kan het GPS verklaren?
Satellieten en satelliet communicatie?
Als de zon zo dichtbij zou staan, wat is dan het 'mechanisme' op basis waarvan het licht/warmte/neutronen/... geeft?
Wat zijn de sunspots?
Hoe verklaar je de banen van de overige planeten?
Wat gebeurd er als ik bij de rand kom? waarom zien we die nooit?
Hoe kan het dat ik een zonsondergang 2x kan zien als ik op de grond lig en daarna snel naar een hoger gelegen punt ga?
etc.etc.etc.

Nog los van het feit dat je een ENORM complot nodig hebt over zeer veel landen verspreid (die ook nog eens vijanden van elkaar zijn/waren)
GPS kan prima met palen op een platte aarde.

Verder denk ik dus dat de FE onzin is, maar waarom moet dat met zowat een agressieve houding?
  donderdag 31 maart 2016 @ 19:47:30 #285
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161080201
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:45 schreef nikao het volgende:

[..]

edit; oh, eentje die ik me ook altijd afvraag; hoe kan je rond de aarde vliegen in het flat earth model?
Dan vlieg je dus niet rond de aarde maar in een cirkel over het aardoppervlak. Dat is toch niet zo ingewikkeld?
  donderdag 31 maart 2016 @ 19:48:21 #286
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161080219
Kan het GPS verklaren?
Ja palen, op de platte aarde

Satellieten en satelliet communicatie?
Kan prima met antennes en GSM

Als de zon zo dichtbij zou staan, wat is dan het 'mechanisme' op basis waarvan het licht/warmte/neutronen/... geeft?
Dat weet niemand

Wat zijn de sunspots?
Dat mag je wel even uitleggen ja. Wat zijn sunspots?

Hoe verklaar je de banen van de overige planeten?
Die hangen in een mechanisme van radertjes die zodoende banen veroorzaken

Wat gebeurd er als ik bij de rand kom? waarom zien we die nooit?
Antartica is militair afgesloten, dat jij die niet ziet komt omdat je in Nederland woont

Hoe kan het dat ik een zonsondergang 2x kan zien als ik op de grond lig en daarna snel naar een hoger gelegen punt ga?
Zonsondergang kan niet op een platte aarde
pi_161080237
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:45 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ja dat is exact de reactie die ik bedoel. Dat zonsondergang verhaal vroeg ik me ook al af. Nu even aan de tone of voice werken.
Mooi, het begint door te dringen dat een 10-jarige kan bewijzen dat de aarde rond is door op en neer te springen op het strand?

Heel mooi, je boekt vooruitgang ^O^

Dat laatste is een compliment, dus ik boek ook vooruitgang met m'n 'tone of voice' :)
I feel kinda Locrian today
pi_161080255
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:46 schreef BarryOSeven het volgende:
GPS kan prima met palen op een platte aarde.
You sure? Waarom zou je rekening moeten houden met relativiteits theorie in je berekeningen als het geen snel bewegende satellieten zijn op grote hoogte?
Nog even los van het feit dat ik die palen of bewijs daarvan nog nooit gezien heb ;) (maar das natuurlijk onderdeel van het wereldwijde complot..)

quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:46 schreef BarryOSeven het volgende:
Verder denk ik dus dat de FE onzin is, maar waarom moet dat met zowat een agressieve houding?
Eens. Dat moet ook niet, maar is soms wel lastig gezien de absurditeit van de claim. Maar goed, dat rechtvaardigt natuurlijk nooit een agressieve houding :)
pi_161080273
Zoals ik al eerder stelde moet de rand (of whatever) makkelijk te bewijzen zijn, Antarctica is tegenwoordig ook een vakantiebestemming en vanaf enige hoogte op het zuidelijkste puntje van Argentinië zou je de rand ook al moeten kunnen zien (al helemaal op een platte aarde)
  donderdag 31 maart 2016 @ 19:51:26 #290
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161080306
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:49 schreef nikao het volgende:

[..]

You sure? Waarom zou je rekening moeten houden met relativiteits theorie in je berekeningen als het geen snel bewegende satellieten zijn op grote hoogte?
Nog even los van het feit dat ik die palen of bewijs daarvan nog nooit gezien heb ;) (maar das natuurlijk onderdeel van het wereldwijde complot..)

[..]

Eens. Dat moet ook niet, maar is soms wel lastig gezien de absurditeit van de claim. Maar goed, dat rechtvaardigt natuurlijk nooit een agressieve houding :)
Even opnieuw heb ze allemaal geprobeerd te beantwoorden. Maar let even op: dit doe ik dus om advocaat van de duivel te spelen. Dat is toch het hele spel?

Kan het GPS verklaren?
Ja palen, op de platte aarde

Satellieten en satelliet communicatie?
Kan prima met antennes en GSM

Als de zon zo dichtbij zou staan, wat is dan het 'mechanisme' op basis waarvan het licht/warmte/neutronen/... geeft?
Dat weet niemand

Wat zijn de sunspots?
Dat mag je wel even uitleggen ja. Wat zijn sunspots?

Hoe verklaar je de banen van de overige planeten?
Die hangen in een mechanisme van radertjes die zodoende banen veroorzaken

Wat gebeurd er als ik bij de rand kom? waarom zien we die nooit?
Antartica is militair afgesloten, dat jij die niet ziet komt omdat je in Nederland woont

Hoe kan het dat ik een zonsondergang 2x kan zien als ik op de grond lig en daarna snel naar een hoger gelegen punt ga?
Zonsondergang kan niet op een platte aarde


Als ik GPS gebruik dan hoef ik geen rekening te houden met de relativiteitstheorie. Ook niet als ik ontwikkel voor GPS apparatuur.
pi_161080412
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:48 schreef BarryOSeven het volgende:
Kan het GPS verklaren?
Ja palen, op de platte aarde
Waar zijn die palen? En waarom moeten we corrigeren voor relativiteitstheorie?

quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:48 schreef BarryOSeven het volgende:
Satellieten en satelliet communicatie?
Kan prima met antennes en GSM
Hoe kan het dat ik het signaal kan blokkeren 'in de line of sight' en dat die line of sight verandert?

quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:48 schreef BarryOSeven het volgende:
Als de zon zo dichtbij zou staan, wat is dan het 'mechanisme' op basis waarvan het licht/warmte/neutronen/... geeft?
Dat weet niemand
;)

quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:48 schreef BarryOSeven het volgende:
Wat zijn de sunspots?
Dat mag je wel even uitleggen ja. Wat zijn sunspots?
Koelere plekken door sterke magnetische velden die de convectie van het plasma verhinderen/bemoeilijken
pi_161080417
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:46 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

GPS kan prima met palen op een platte aarde.

Verder denk ik dus dat de FE onzin is, maar waarom moet dat met zowat een agressieve houding?
Ok, een serieus antwoord:

Ik loop al een tijdje mee op het forum van de flat earth society (bijna een jaar nu) en ELKE KEER, keer op keer hoor ik dezelfde slechte argumenten die makkelijk te weerleggen zijn (sommigen niet, maar die heb ik in dit topic iig nog niet gehoord).

En dan begint het op een dag vrij te irriteren dat alle FE'ers alleen maar hun vingers in de oren steken en alle bewijs (zowel wiskundig als natuurkundig, als astronomisch etc) negeren.

Als dan iemand een foto aanhaalt die bewijst dat het een kwestie van perspectief is en daarmee zijn eigen standpunt onderuit haalt (die foto van franco met die rails), dan verlies ik inderdaad in een fractie van een seconde alle hoop in de mensheid en kan ik fel reageren.

Dus daarom...

Agressief vind ik een groot woord. Ik zou het eerder complete desillusie noemen.
I feel kinda Locrian today
pi_161080441
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:51 schreef BarryOSeven het volgende:

Als ik GPS gebruik dan hoef ik geen rekening te houden met de relativiteitstheorie. Ook niet als ik ontwikkel voor GPS apparatuur.
ff opzoeken, meende dat dit een afwijking van 3 meter per dag opleverde (niet corrigeren dus)

quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:51 schreef BarryOSeven het volgende:
Even opnieuw heb ze allemaal geprobeerd te beantwoorden. Maar let even op: dit doe ik dus om advocaat van de duivel te spelen. Dat is toch het hele spel?
jep :)
  donderdag 31 maart 2016 @ 19:57:09 #294
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161080457
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:55 schreef starla het volgende:

[..]

Ok, een serieus antwoord:

Ik loop al een tijdje mee op het forum van de flat earth society (bijna een jaar nu) en ELKE KEER, keer op keer hoor ik dezelfde slechte argumenten die makkelijk te weerleggen zijn (sommigen niet, maar die heb ik in dit topic iig nog niet gehoord).

En dan begint het op een dag vrij te irriteren dat alle FE'ers alleen maar hun vingers in de oren steken en alle bewijs (zowel wiskundig als natuurkundig, als astronomisch etc) negeren.

Als dan iemand een foto aanhaalt die bewijst dat het een kwestie van perspectief is en daarmee zijn eigen standpunt onderuit haalt (die foto van franco met die rails), dan verlies ik inderdaad in een fractie van een seconde alle hoop in de mensheid en kan ik fel reageren.

Dus daarom...
Ok ok whaha, maar goed dat het FE model niet echt kan wil niet zeggen dat heliocentrische model klopt natuurlijk. })
pi_161080510
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:57 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ok ok whaha, maar goed dat het FE model niet echt kan wil niet zeggen dat heliocentrische model klopt natuurlijk. })
In afwachting van een alternatieve theorie die net zo goed alle waarnemingen die we doen verklaart, is dat toch nog altijd wel de meest succesvolle theorie ;)
  donderdag 31 maart 2016 @ 20:01:26 #296
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161080563
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:58 schreef nikao het volgende:

[..]

In afwachting van een alternatieve theorie die net zo goed alle waarnemingen die we doen verklaart, is dat toch nog altijd wel de meest succesvolle theorie ;)
Maar wie weet is er al wel een succesvollere theorie bekend die wij niet mogen weten om een bepaalde reden.
pi_161080597
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 20:01 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Maar wie weet is er al wel een succesvollere theorie bekend die wij niet mogen weten om een bepaalde reden.
Kan altijd. Maar als je een (enorm) complot nodig hebt als onderdeel van je theorie vind ik hem niet zo sterk ;)
Bovendien; wat kan het heliocentrisch model eigenlijk niet verklaren? (Wat het wel zou moeten kunnen)
  donderdag 31 maart 2016 @ 20:04:22 #298
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161080631
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 20:02 schreef nikao het volgende:

[..]

Kan altijd. Maar als je een (enorm) complot nodig hebt als onderdeel van je theorie vind ik hem niet zo sterk ;)
Bovendien; wat kan het heliocentrisch model eigenlijk niet verklaren? (Wat het wel zou moeten kunnen)
https://purcell.ssl.berke(...)html/lec4/sld019.htm

http://www.wildheretic.com/heliocentric-theory-is-wrong-pt1/

Zelf niet helemaal doorgespit, ga ik nu doen maar is wel interessant leesvoer.
pi_161080641
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 20:01 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Maar wie weet is er al wel een succesvollere theorie bekend die wij niet mogen weten om een bepaalde reden.
Maar de aarde als middelpunt waar de zon omheen draait en de planeten weer om de zon geeft nogal vreemde zwaartekracht effecten lijkt mij
  donderdag 31 maart 2016 @ 20:05:22 #300
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161080652
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 20:04 schreef Chewie het volgende:

[..]

Maar de aarde als middelpunt waar de zon omheen draait en de planeten weer om de zon geeft nogal vreemde zwaartekracht effecten lijkt mij
Dat kan dan ook alleen als de zwaartekracht niet bestaat.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')