quote:Q: (David Croft – Sky Sports) Fernando, what are the extent of your injuries that have prevented you from driving this weekend and what are the risks that you mentioned that the doctors brought up about keeping out this weekend?
FA: Well, just to summarise a little bit. Last week I was OK Sunday – some knee pain but not big things. I had the green light from the doctors to leave the track and everything was OK. On Monday, I had a little bit of overall pain but nothing too serious. I flew back. I arrived in Spain and the pain was similar or a little bit more, so we decided to do a proper check – a CT scan. I had a small pneumothorax on the lung. So we took the advice from the doctors to relax at home and make everything come to normal and we repeat the scan last Monday. The pneumothorax is gone more or less but I have some rib fractures, so because of that there are the risks of driving, because Formula One is a very unique sport, a unique position on the car, and the G-Forces that a fracture could move into the lung as well, so yeah, it’s not like a broken leg or broken arm, that you can deal with the pain, this is in the chest where some organs are there and we cannot do much more.
Die staat niet in het lijstje van records op de bekende wikipaginaquote:Op donderdag 31 maart 2016 16:19 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Toch heeft hij (Volgens RTL GP) nog een record gebroken:
[..]
gebroken rib is 2 a 3 maandenquote:Op donderdag 31 maart 2016 23:57 schreef Geralt het volgende:
Dan kan het zomaar nog zijn dat ie volgende GP ook nog aan de kant staat.
[..]
Die staat niet in het lijstje van records op de bekende wikipagina
Is het niet zo dat zo'n record pas geldt,dat wanneer de race uitgereden is?quote:Op donderdag 31 maart 2016 23:57 schreef Geralt het volgende:
Dan kan het zomaar nog zijn dat ie volgende GP ook nog aan de kant staat.
[..]
Die staat niet in het lijstje van records op de bekende wikipagina
Als je een race gestart bent dan heb je officieel meegedaan volgens mij. Daarom zie je ook vaak zoiets staan: (deze is van Prost)quote:Op vrijdag 1 april 2016 08:19 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Is het niet zo dat zo'n record pas geldt,dat wanneer de race uitgereden is?
Gestart inderdaad (dus op de baan wanneer de lichten uitgaan). Uitvallen in de opwarmronde telt daar niet bij, want dat is een DNS, zoals bij Kvyat de vorige race. Je niet kwalificeren voor een race telt ook niet als een start.quote:Op vrijdag 1 april 2016 08:32 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Als je een race gestart bent dan heb je officieel meegedaan volgens mij. Daarom zie je ook vaak zoiets staan: (deze is van Prost)
Entries 202 (199 starts)
202 maal geprobeerd aan een GP mee te doen, maar 199 keer daadwerkelijk gestart en dat gaat dan de recordboeken in. Of je een race uitrijdt maakt dan niet uit.
Nee natuurlijk niet. Het is een record omdat niemand anders dat zo lang gedaan heeft.quote:Op vrijdag 1 april 2016 08:19 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Is het niet zo dat zo'n record pas geldt,dat wanneer de race uitgereden is?
Dat was toch reeds bekend? Althans die geruchten gaan al sinds het begin. 3 jaar contract waarbij het 3de jaar doorstromen naar RB of gaan en staan waar ie wil.quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:13 schreef Dauthi het volgende:
Volgens mij een nieuwtje:
Volgens dit artikel in de Gazzetta dello Sport, uit een interview met Jos, heeft Max een clausule in zijn contract staan dat hij in 2017 voor Red Bull zal rijden en anders vrij is om naar een ander team te gaan.
Ricciardo ligt ook volgend jaar vast bij RB en Horner is niet van plan hem te laten gaan.quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:26 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat was toch reeds bekend? Althans die geruchten gaan al sinds het begin. 3 jaar contract waarbij het 3de jaar doorstromen naar RB of gaan en staan waar ie wil.
Imo zou ie er heel erg verstandig aan doen om door naar RB te gaan. Kimi stopt eind dit jaar al dan niet vrijwillig en dan schuift Ricardo door naar Ferrari en is de weg voor Max vrij naar RB.
Tevens heeft Max altijd aangegeven loyaal te willen zijn en zijn contract te willen respecteren omdat RB hem als enige de kans gaf op die jonge leeftijd om zijn debuut te maken in de F1.
Contracten zijn er ook om verbroken te worden, vraag maar aan Monisha. Kimi is de vorige keer bij Ferrari ook weggebonjourd met zakgeld en als RB dat zakgeld krijgt om Riciardo af te kopen + Verstappen als vervanger.. Rete dom als ze daf niet gaan doen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ricciardo ligt ook volgend jaar vast bij RB en Horner is niet van plan hem te laten gaan.
volgens de geruchten valt er nog maar weinig te vragen aan Kaltenborn. Naar het schijnt gaat Sauber China nog niet meer halen. Er zou zelfs geen geld meer beschikbaar zijn om vliegtuigtickets naar China te kopen voor de crewquote:Op zaterdag 2 april 2016 12:37 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Contracten zijn er ook om verbroken te worden, vraag maar aan Monisha.
wat gebeurt er dan met sainz en kyat?quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:26 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat was toch reeds bekend? Althans die geruchten gaan al sinds het begin. 3 jaar contract waarbij het 3de jaar doorstromen naar RB of gaan en staan waar ie wil.
Imo zou ie er heel erg verstandig aan doen om door naar RB te gaan. Kimi stopt eind dit jaar al dan niet vrijwillig en dan schuift Ricardo door naar Ferrari en is de weg voor Max vrij naar RB.
Tevens heeft Max altijd aangegeven loyaal te willen zijn en zijn contract te willen respecteren omdat RB hem als enige de kans gaf op die jonge leeftijd om zijn debuut te maken in de F1.
Ik zou het niet wetenquote:
kimi is wel wisselvallig, hij eindigt altijd achter vettelquote:Op zondag 3 april 2016 23:03 schreef Nattekat het volgende:
Kimi laat tot nu toe zien dat hij nog niet klaar is voor zijn pensioen, zelfs als er geen alcohol geschonken wordt op het podium.
Ricciardo zie ik niet naar Ferrari gaan om diverse redenen...
Zijn ze bij Ferrari blij mee. Al is dat dit seizoen nog niet gebeurd.quote:Op zondag 3 april 2016 23:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
kimi is wel wisselvallig, hij eindigt altijd achter vettel
een fransman in een Ferrari, gebeurt niet vaakquote:Op zondag 3 april 2016 23:01 schreef aesop het volgende:
Ik zie eerder Grosjaen naar Ferrari gaan. Ricciardo blijft bij RedBull, Kimi gaat met pensioen.
Jean Alesiquote:Op zondag 3 april 2016 23:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
een fransman in een Ferrari, gebeurt niet vaak
Sainz blijft bij STR en stroomt een jaar later door naar RBR. Kvyat zal dan weggaan bij RB maar zal best een ander team vinden.quote:
zo, das gelijk 50 jaar history wat je opnoemtquote:Op zondag 3 april 2016 23:40 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Prost. Trintignant. Arnoux. Tambay. Pironi. Behra.
Ze zouden in onderhandeling zijn met Alfa Romeo over een overname. Laat dat dan maar snel gebeuren.quote:Op zondag 3 april 2016 22:10 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
volgens de geruchten valt er nog maar weinig te vragen aan Kaltenborn. Naar het schijnt gaat Sauber China nog niet meer halen. Er zou zelfs geen geld meer beschikbaar zijn om vliegtuigtickets naar China te kopen voor de crew
vrouwen kunnen ook toch geen team runnen.quote:Op maandag 4 april 2016 00:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze zouden in onderhandeling zijn met Alfa Romeo over een overname. Laat dat dan maar snel gebeuren.
Nee hoor. Weer totaal ongefundeerde rommel.quote:Op maandag 4 april 2016 00:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze zouden in onderhandeling zijn met Alfa Romeo over een overname.
Beter dan wie?quote:Op zondag 3 april 2016 22:45 schreef Fir3fly het volgende:
Waarom zou Ferrari Ricciardo willen hebben? Kimi presteert duidelijk beter.
Dat zou wel briljant zijn.quote:Op maandag 4 april 2016 00:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze zouden in onderhandeling zijn met Alfa Romeo over een overname. Laat dat dan maar snel gebeuren.
Dit denk ik ook ja. Grosjean rijdt zich dit jaar opnieuw goed in de kijkerquote:Op zondag 3 april 2016 23:01 schreef aesop het volgende:
Ik zie eerder Grosjaen naar Ferrari gaan. Ricciardo blijft bij RedBull, Kimi gaat met pensioen.
Het zou zo maar kunnen, ze hebben het al vaker geroepen dat ze het merk in de F1 willen brengen, Sauber heeft geen denderende auto, maar voldoende om op te evolueren de rest van het jaar. Zou echt doodzonde en onlogisch zijn om het team ter ziele te laten gaan. Enige probleem is Monisha, die moeten ze uitkopen waarschijnlijk, heeft 2/3 van het bedrijf in handen.quote:
1/3 toch?quote:Op maandag 4 april 2016 08:40 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Het zou zo maar kunnen, ze hebben het al vaker geroepen dat ze het merk in de F1 willen brengen, ze hebben geen denderende auto, maar voldoende om op te evolueren de rest van het jaar. Zou echt doodzonde en onlogisch zijn om het team ter ziele te laten gaan. Enige probleem is Monisha, die moeten ze uitkopen waarschijnlijk, heeft 2/3 van het bedrijf in handen.
Zo veel is het bedrijf niet meer waard volgens mijquote:Op maandag 4 april 2016 08:40 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Het zou zo maar kunnen, ze hebben het al vaker geroepen dat ze het merk in de F1 willen brengen, Sauber heeft geen denderende auto, maar voldoende om op te evolueren de rest van het jaar. Zou echt doodzonde en onlogisch zijn om het team ter ziele te laten gaan. Enige probleem is Monisha, die moeten ze uitkopen waarschijnlijk, heeft 2/3 van het bedrijf in handen.
Nee ik geloof echt voor minimaal 65%, anders had Peter haar er ook allang uitgezet kunnen hebben. Wat zal die man (en zijn collega's) zich rot voelen hoe zij het bedrijf zo tergronde heeft gericht !quote:
Is dit cynisch, of...?quote:Op zondag 3 april 2016 23:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
een fransman in een Ferrari, gebeurt niet vaak
Daar heb je gelijk in, maar altijd nog wel tientallen millioenen die opgehoest moeten worden voor die heks.quote:Op maandag 4 april 2016 08:42 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Zo veel is het bedrijf niet meer waard volgens mij
Populair is ze niet geloof ik, maar is het haar allemaal aan te rekenen dat het slecht gaat?quote:Op maandag 4 april 2016 08:51 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar altijd nog wel tientallen millioenen die opgehoest moeten worden voor die heks.
Natuurlijk is het haar aan te rekenen, zij is hoofdverantwoordelijke en zoals Olav ook zei, als er 100 miljoen per jaar binnenkomt en het dan zo slecht gaat dan klopt er iets niet. Zij heeft die dubbele contracten afgesloten met Ericsson en Nasr, het gedoe al met Frijns en Sirotkin. Ze speelt een raar spel poppenkast en ik geloof ook echt wel wat Giedo vorig jaar rond deze tijd zei, is dat ze in Zwitserland zelf ook niet blij met haar zijn, de sfeer die er hing ging weg, een enorm kil bedrijf is het deafgelopen jaren geworden. Moet je kijken waar ze stonden in de tijd met Kubica en ook 2 jaargeleden zaten ze er qua snelheid nog goed bij. Ze zit er ook alweer zo'n jaar of 7/8 bij het team?quote:Op maandag 4 april 2016 09:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Populair is ze niet geloof ik, maar is het haar allemaal aan te rekenen dat het slecht gaat?
Het ging al slecht voordat zij de leiding overnam en die rare sprongen met contracten etc. zal ze echt niet op eigen houtje genomen hebben.
Dat zij aan aandelen komt zal toch te maken hebben met een betaling in aandelen aan haar want ik kan me niet herinneren dat zij geïnvesteerd heeft in geld, uiteraard wel in arbeid.
Vergelijken met de BMW backing is niet echt eerlijk natuurlijk. Sindsdien heeft Sauber eigenlijk geen enkel goed seizoen gedraaid maar de afgelopen 3 jaar is het wel echt een rotzooi.quote:Op maandag 4 april 2016 09:38 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Natuurlijk is het haar aan te rekenen, zij is hoofdverantwoordelijke en zoals Olav ook zei, als er 100 miljoen per jaar binnenkomt en het dan zo slecht gaat dan klopt er iets niet. Zij heeft die dubbele contracten afgesloten met Ericsson en Nasr, het gedoe al met Frijns en Sirotkin. Ze speelt een raar spel poppenkast en ik geloof ook echt wel wat Giedo vorig jaar rond deze tijd zei, is dat ze in Zwitserland zelf ook niet blij met haar zijn, de sfeer die er hing ging weg, een enorm kil bedrijf is het deafgelopen jaren geworden. Moet je kijken waar ze stonden in de tijd met Kubica en ook 2 jaargeleden zaten ze er qua snelheid nog goed bij. Ze zit er ook alweer zo'n jaar of 7/8 bij het team?
Hoho zijn we Claire Williams vergeten?quote:Op maandag 4 april 2016 00:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
vrouwen kunnen ook toch geen team runnen.
in hoeverre runt Claire Williams, het is toch wat anders dat je vader die al 40 jaar het team runt nog steeds iedere dag over je schouder meekijkt.quote:Op maandag 4 april 2016 09:53 schreef Karstman het volgende:
[..]
Hoho zijn we Claire Williams vergeten?
Daarbij, ze zijn al jaren dramatisch aan het falen bij strategiën, ook deze race weer. Verdomme je hebt Randstad op die auto staan maar je kan niemand vinden die betere strategiën bedenkt/managed etc.. ?quote:Op maandag 4 april 2016 10:06 schreef Dauthi het volgende:
[..]
in hoeverre runt Claire Williams, het is toch wat anders dat je vader die al 40 jaar het team runt nog steeds iedere dag over je schouder meekijkt.
Ik heb nou niet het idee dat een projectmanager van Randstad, de uitgelezen kwaliteiten heeft om een F1 strategie uit te rekenen.quote:Op maandag 4 april 2016 10:15 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Daarbij, ze zijn al jaren dramatisch aan het falen bij strategiën, ook deze race weer. Verdomme je hebt Randstad op die auto staan maar je kan niemand vinden die betere strategiën bedenkt/managed etc.. ?
Ik weet dat ze 33% aandelen heeft gekregen van Peter Sauber. Verder kan ik niets vinden. Ook op Wikipedia staat 33%.quote:Op maandag 4 april 2016 08:47 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nee ik geloof echt voor minimaal 65%, anders had Peter haar er ook allang uitgezet kunnen hebben. Wat zal die man (en zijn collega's) zich rot voelen hoe zij het bedrijf zo tergronde heeft gericht !
Dat is waar, formeel is ze deputy team principal en doet ze vooral marketing en communicatie enzo. Maar op dat gebied doen ze het meer dan prima.quote:Op maandag 4 april 2016 10:06 schreef Dauthi het volgende:
[..]
in hoeverre runt Claire Williams, het is toch wat anders dat je vader die al 40 jaar het team runt nog steeds iedere dag over je schouder meekijkt.
Goeie vraag eigenlijk wel.. Geen idee, ook erg benieuwd naar het antwoord !quote:Op maandag 4 april 2016 15:28 schreef VacaLoca het volgende:
Welke talenten heeft Red Bull klaar staan eigenlijk?
Stel dat Ricciardo naar Ferrari gaat ter vervanging van Kimi en Kvyat gaat weg bij Red Bull en zowel Max als Sainz schuiven door naar Red Bull, welke twee coureurs zouden dan wss in de Toro Rosso komen?
die van sauber of stoffelquote:Op maandag 4 april 2016 15:28 schreef VacaLoca het volgende:
Welke talenten heeft Red Bull klaar staan eigenlijk?
Stel dat Ricciardo naar Ferrari gaat ter vervanging van Kimi en Kvyat gaat weg bij Red Bull en zowel Max als Sainz schuiven door naar Red Bull, welke twee coureurs zouden dan wss in de Toro Rosso komen?
Pierre Gasly verwacht ik dan sowieso wel. De andere weet ik niet. Van Kari, Leeds en Camara weet ik te weinig om in te schatten of het F1 materiaal is.quote:Op maandag 4 april 2016 15:28 schreef VacaLoca het volgende:
Welke talenten heeft Red Bull klaar staan eigenlijk?
Stel dat Ricciardo naar Ferrari gaat ter vervanging van Kimi en Kvyat gaat weg bij Red Bull en zowel Max als Sainz schuiven door naar Red Bull, welke twee coureurs zouden dan wss in de Toro Rosso komen?
Ja intussen dit gevonden:quote:Op maandag 4 april 2016 16:27 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Pierre Gasly verwacht ik dan sowieso wel. De andere weet ik niet. Van Kari, Leeds en Camara weet ik te weinig om in te schatten of het F1 materiaal is.
Is haar ook niet aan te rekenen. Als priveteam is het niet te doen in de formule 1. Eerst kwam er het verbod op tabaksreclame wat een hoop geld scheelt vervolgens kwamen de tv rechten achter de decoder waardoor het veel minder interessant is voor sponsoren. De f1 wordt compleet leeggezogen door CVC capital, waardoor de teams niks overhouden. En CVC heeft maar 1 doel en dat is op korte termijn zo veel mogelijk geld binnenhalen en dat gaat weer ten koste van de teams.quote:Op maandag 4 april 2016 09:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Populair is ze niet geloof ik, maar is het haar allemaal aan te rekenen dat het slecht gaat?
Het ging al slecht voordat zij de leiding overnam en die rare sprongen met contracten etc. zal ze echt niet op eigen houtje genomen hebben.
Dat zij aan aandelen komt zal toch te maken hebben met een betaling in aandelen aan haar want ik kan me niet herinneren dat zij geïnvesteerd heeft in geld, uiteraard wel in arbeid.
Precies, en Olaf Mol kan wel makkelijk roepen dat er 100 miljoen binnenkomt, maar het kost ook klauwen met geld om een wagen te ontwikkelen.quote:Op maandag 4 april 2016 16:59 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Is haar ook niet aan te rekenen. Als priveteam is het niet te doen in de formule 1. Eerst kwam er het verbod op tabaksreclame wat een hoop geld scheelt vervolgens kwamen de tv rechten achter de decoder waardoor het veel minder interessant is voor sponsoren. De f1 wordt compleet leeggezogen door CVC capital, waardoor de teams niks overhouden. En CVC heeft maar 1 doel en dat is op korte termijn zo veel mogelijk geld binnenhalen en dat gaat weer ten koste van de teams.
100 miljoen lijkt me ook sterk. Qua sponsoring krijgen ze ook alleen wat van hun paydrivers. Het is echt schrikbaren hoe '''kaal'' de meeste auto''s zijn tov 10 jaar geleden. Manor lijkt ook haast een sponsorloze auto en zelfs McLaren heeft moeite om een grote sponsor te vinden.quote:Op maandag 4 april 2016 17:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Precies, en Olaf Mol kan wel makkelijk roepen dat er 100 miljoen binnenkomt, maar het kost ook klauwen met geld om een wagen te ontwikkelen.
Klopt wel ongeveer. Ca 90 miljoen dollar aan prijzengeld (voor de 8ste plaats) en 30 miljoen aan wat de coureurs meebrengen. Dus zo'n 120 miljoen dollar. Is ongeveer 105 miljoen euro.quote:Op maandag 4 april 2016 17:27 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
100 miljoen lijkt me ook sterk. Qua sponsoring krijgen ze ook alleen wat van hun paydrivers. Het is echt schrikbaren hoe '''kaal'' de meeste auto''s zijn tov 10 jaar geleden. Manor lijkt ook haast een sponsorloze auto en zelfs McLaren heeft moeite om een grote sponsor te vinden.
Een Manor team zou prima met 80-90 miljoen kunnen doen, bij Sauber gaat dat lastiger, want oa ze hebben een veel grotere fabriek, eigen windtunnel (dat volgens mij 1 van de meest geavanceerde is in het paddock ) en meer super hi tech apparatuur zoals die "Albert" supercomputer,quote:Op maandag 4 april 2016 17:47 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Klopt wel ongeveer. Ca 90 miljoen dollar aan prijzengeld (voor de 8ste plaats) en 30 miljoen aan wat de coureurs meebrengen. Dus zo'n 120 miljoen dollar. Is ongeveer 105 miljoen euro.
zo'n windtunnel kun je verkopen of per uur verhuren. je moet als team wel op tijd gaan aanpassen aan je budget, dus snijden in de kosten. ook kunnen ze misschien het puntengeld in termijnen krijgen ipv op het einde van het jaar.quote:Op maandag 4 april 2016 19:11 schreef King_Merc het volgende:
[..]
Een Manor team zou prima met 80-90 miljoen kunnen doen, bij Sauber gaat dat lastiger, want oa ze hebben een veel grotere fabriek, eigen windtunnel (dat volgens mij 1 van de meest geavanceerde is in het paddock ) en meer super hi tech apparatuur zoals die "Albert" supercomputer,
Laten we zeggen, Monisha heeft er een puinhoop van gemaakt,
En het begon zo goed voor haar in 2012 toen ze volledig teambaas was (daarvoor gedeeld met Peter Sauber)
Met 4 podia..
Ik zag hem op racingcircuits.info ook voorbij komen.quote:Op maandag 4 april 2016 20:45 schreef Bluurgh het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze kwam ik tegen. Lijkt me niet echt een verkapte photoshop 1 april grap en dus ziet het er naar uit dat ze het het oude gedeelte weer aan het circuit gaan vastplakken
[ afbeelding ]
(onder bocht 1 en 2 dus)
Dat zou mooi zijn als het waar is!quote:Op maandag 4 april 2016 20:45 schreef Bluurgh het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze kwam ik tegen. Lijkt me niet echt een verkapte photoshop 1 april grap en dus ziet het er naar uit dat ze het het oude gedeelte weer aan het circuit gaan vastplakken
[ afbeelding ]
(onder bocht 1 en 2 dus)
Het prijzengeld wordt al in delen uitbetaald het jaar erop.quote:Op maandag 4 april 2016 20:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zo'n windtunnel kun je verkopen of per uur verhuren. je moet als team wel op tijd gaan aanpassen aan je budget, dus snijden in de kosten. ook kunnen ze misschien het puntengeld in termijnen krijgen ipv op het einde van het jaar.
Nee nee nee, bocht twee is juist top zoals 'ie nu is.quote:Op maandag 4 april 2016 20:45 schreef Bluurgh het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze kwam ik tegen. Lijkt me niet echt een verkapte photoshop 1 april grap en dus ziet het er naar uit dat ze het het oude gedeelte weer aan het circuit gaan vastplakken
[ afbeelding ]
(onder bocht 1 en 2 dus)
Ziet er naar uit dat het circuit niet geheel in ere wordt hersteld. De chicane na de huidige bocht 1 (tweede foto) is gespiegeld als ik me niet vergis.quote:Op maandag 4 april 2016 20:45 schreef Bluurgh het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze kwam ik tegen. Lijkt me niet echt een verkapte photoshop 1 april grap en dus ziet het er naar uit dat ze het het oude gedeelte weer aan het circuit gaan vastplakken
[ afbeelding ]
(onder bocht 1 en 2 dus)
Als ik op google earth kijk lijkt dat wel het geval. Maar dat stuk ligt er nog wel. Iets breder maken en kan zo aangesloten worden.quote:Op maandag 4 april 2016 22:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ziet er naar uit dat het circuit niet geheel in ere wordt hersteld. De chicane na de huidige bocht 1 (tweede foto) is gespiegeld als ik me niet vergis.
das zijn ze dus allang failliet, ze hebben het nu nodigquote:Op maandag 4 april 2016 22:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het prijzengeld wordt al in delen uitbetaald het jaar erop.
Volgens deze bron http://www.totalsportek.com/f1/formula-1-prize-money/ is het toch echt stukken minder. Ook een mooie diagram waarin je kunt zien hoe de f1 compleet leeggezogen wordt door CVC.quote:Op maandag 4 april 2016 17:47 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Klopt wel ongeveer. Ca 90 miljoen dollar aan prijzengeld (voor de 8ste plaats) en 30 miljoen aan wat de coureurs meebrengen. Dus zo'n 120 miljoen dollar. Is ongeveer 105 miljoen euro.
Mijn bron is het origineel (van Joe Saward, wat ik vorig jaar al eens hier gepost heb) van dit artikel en ik zie al dat ik een fout heb gemaakt. Ze staan niet op volgorde (in het plaatje). Kom ik uit op ca 70 miljoen dollar + 30 miljoen dollar sponsorgeld. Maakt 100 miljoen dollar en dus niet in euro's.quote:Op dinsdag 5 april 2016 00:58 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Volgens deze bron http://www.totalsportek.com/f1/formula-1-prize-money/ is het toch echt stukken minder. Ook een mooie diagram waarin je kunt zien hoe de f1 compleet leeggezogen wordt door CVC.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
Maar zoals het artikel ook zegt en wij ook allemaal weten is het slechts toeval dat we 2 mooie races hebben gezien aan het begin van het seizoen en hebben ze niets te maken met het qualificatie format. Wat die stropdassen vergeten of negeren is dat we dig jaar een enorm sterk middenveld hebben waar zelfs Manor en Sauber gelijkwaardig aan elkaar zijn. Teams en rijders die tijdens een race op 2 ronden worden gezet, gaan we niet of amper zien dit jaar.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:43 schreef JimmyManna het volgende:
De eerste twee races waren ook prima, zeker aangezien Australië doorgaans niet al te best is.
Plus dat ze de denkfout maken dat door de startopstelling te mixen het spannender wordt. Dat kan, maar het kan ook minder spannend worden, als in de beslissende race één van de kampioenschapskandidaten daardoor ver naar achteren op de grid komt en in feite al uitgeschakeld is.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:53 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Maar zoals het artikel ook zegt en wij ook allemaal weten is het slechts toeval dat we 2 mooie races hebben gezien aan het begin van het seizoen en hebben ze niets te maken met het qualificatie format. Wat die stropdassen vergeten of negeren is dat we dig jaar een enorm sterk middenveld hebben waar zelfs Manor en Sauber gelijkwaardig aan elkaar zijn. Teams en rijders die tijdens een race op 2 ronden worden gezet, gaan we niet of amper zien dit jaar.
Al was het qualificatie format een succes, dan hadden ze het verkeerd getimed en was het al niet meer nodig geweest.
Het kwalificatie format is inderdaad een farce. Maar de twee goede races zijn geen toeval. Je hebt elk haar goede en minder goede races. Was altijd al zo. Het is vooral heel veel paniek omdat Merc zo goed is.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:53 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Maar zoals het artikel ook zegt en wij ook allemaal weten is het slechts toeval dat we 2 mooie races hebben gezien aan het begin van het seizoen en hebben ze niets te maken met het qualificatie format. Wat die stropdassen vergeten of negeren is dat we dig jaar een enorm sterk middenveld hebben waar zelfs Manor en Sauber gelijkwaardig aan elkaar zijn. Teams en rijders die tijdens een race op 2 ronden worden gezet, gaan we niet of amper zien dit jaar.
Al was het qualificatie format een succes, dan hadden ze het verkeerd getimed en was het al niet meer nodig geweest.
Wowquote:Op woensdag 6 april 2016 17:43 schreef JimmyManna het volgende:
De eerste twee races waren ook prima, zeker aangezien Australië doorgaans niet al te best is.
Hongarije, dat is 9 uit de 10 saaiquote:Op donderdag 7 april 2016 06:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wow
Ik kan weinig saaie Melbourne GP's herinneren. 2004 en 2011 hoorden bij de minderen van het seizoen en vorig jaar was ie echt saai maar that's it.
Magny-Cours, Imola en bijna alles in de zandbak. En vooral Valenciaquote:
Een paar jaar terug was daar toch een zeer puike race weet ik nog welquote:
Tuurlijk rijdt Max volgend jaar bij Red Bull, alleen is het nu geen 1 april grap zoals met Jos naar Ferrari.quote:Op donderdag 7 april 2016 15:44 schreef tralalala het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ar-bij-topteam.dhtml
Kan Jos niet beter even zijn mond houden? Seizoen duurt nog lang
Ja 2012 toen was elke race okequote:Op donderdag 7 april 2016 15:42 schreef Geralt het volgende:
[..]
Een paar jaar terug was daar toch een zeer puike race weet ik nog wel
quote:F1 teams have rejected a proposal to introduce an aggregate system for qualifying and are continuing to push for 2015's format to return.
Sky Sports News HQ understands the teams have written to the FIA and Bernie Ecclestone to outline their opposition to the proposal of aggregate times in qualifying.
With unanimous agreement required to change the regulations mid-season, the failure of teams to back the FIA's idea means the heavily-criticised elimination system will stay in place for next week's Chinese GP.
Teams have argued since the new-for-2016 qualifying rules flopped on their debut at the Australian GP that they wanted the 2015 rules to be reinstated.
However, the FIA and Ecclestone have resisted a complete U-turn and instead proposed other alternatives, with the issue becoming a political battleground.
After some teams failed to back a proposal to only change Q3, the FIA floated the aggregate system for China - round three of the 2016 season - after another meeting discuss the way forward took place last Sunday in Bahrain.
Although some team bosses initially gave the new idea more favourable response, further analysis in the following days appears to have shown the aggregate system would not prove any better than the little-loved elimination rules.
Several drivers have been outspoken in their criticism of the system, with four-time world champion Sebastian Vettel labelling the idea "s***".
In a Sky Sports online vote, the proposed aggregate system proved more popular than the current elimination format - fans still overwhelmingly backed a return to last year's rules.
"We expressed our opinion and all teams have had the same opinion that we probably need to go back to 2015," Mercedes boss Toto Wolff said in Bahrain.
"But there are various agendas and the [Sunday] morning proved it's not an easy one. So I can't really tell you. Last time I told you [qualifying would be changed] I was totally wrong."
A return to the old system has not yet been given to the teams as an option.
Speaking after the pre-race meeting in Bahrain attended by all 11 teams, the FIA, Ecclestone and tyre supplier Pirelli, Todt said: "You need to be patient, by Thursday you will have all the information. I hope that fans will be happy."
The idea of aggregating two lap times together has been used in F1 before - albeit to little success in 2005 in a system that lasted just five races.
With the latest furore over qualifying dominating the start of the 2016 season, the teams, Ecclestone and the FIA have become increasingly entrenched in their respective positions.
Ahead of further key votes on F1's future in the coming months, Sky Sports' Craig Slater said: "What we have in Formula 1 at the moment is a full-blown civil war. On the one hand, Ecclestone and Todt who want to take the sport in one direction, and the teams who are extremely reluctant with the way they are ruling things at the moment."
2013 was een leuke editie en nu. Voor de rest zelden leuke inhaalacties of gevechten. Dit jaar overigens ook nauwelijks. Gelukkig gebeurden er andere gekkigheid want voor het racen hoef je niet naar Melbourne. Bahrein mag dan een Tilkebaan zijn, je er kan er veel beter op inhalen. Verder ieder zijn mening over circuits, maar ik ben hier geen fan van, net als dat ik dat van Monaco ook niet ben.quote:Op donderdag 7 april 2016 06:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wow
Ik kan weinig saaie Melbourne GP's herinneren. 2004 en 2011 hoorden bij de minderen van het seizoen en vorig jaar was ie echt saai maar that's it.
Nou beter dan wat ze er van gemaakt hadden in elk geval, maar ik zie nog altijd het liefst gewoon een uur lang en je kijkt maar wanneer je rijdt.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:32 schreef DenS het volgende:
Hoppa! Terug naar het oude kwalificatie format: http://nl.motorsport.com/(...)kwalificatie-685407/
Bernie houdt er niet van gepiepeld te worden; dit krijgen de teams nog wel voor hun kiezen denk ik hoor. Hoe weet ik niet, maar Bernie kloot ze nog wel een keer flink terug met dit in zijn achterhoofd gok ik zomaar.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:48 schreef sasquatsch het volgende:
De teams hebben deze ronde gewonnen.
Ben ik ook niet per se fan van. Van Silverstone ook niet overigensquote:Op donderdag 7 april 2016 18:05 schreef JimmyManna het volgende:
net als dat ik dat van Monaco ook niet ben.
1997, 1999, 2000, 2003, 2008, 2009, 2010... allemaal mooie edities. 2012 ook gewoon prima.quote:Op donderdag 7 april 2016 18:05 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
2013 was een leuke editie en nu. Voor de rest zelden leuke inhaalacties of gevechten. Dit jaar overigens ook nauwelijks. Gelukkig gebeurden er andere gekkigheid want voor het racen hoef je niet naar Melbourne. Bahrein mag dan een Tilkebaan zijn, je er kan er veel beter op inhalen. Verder ieder zijn mening over circuits, maar ik ben hier geen fan van, net als dat ik dat van Monaco ook niet ben.
Op zich ben ik het met dat historische oogpunt wel deels eens. Maar uiteindelijk wordt Bahrein ook historisch wanneer we er 50 jaar lang op blijven rijden.quote:Op donderdag 7 april 2016 18:26 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ben ik ook niet per se fan van. Van Silverstone ook niet overigens
Maar dat zijn wel banen die er gewoon vanuit historisch oogpunt altijd bij moeten zitten wat mij betreft
Net als Interlagos, Suzuka, Spa, Monza etc
Zoals ik het lees is het nog niet zeker toch? De F1 Commision and de World Motor Sport Council kunnen nog roet in het eten gooien.quote:At the unanimous request of the teams in a letter received today, Jean Todt, President of the FIA, and Bernie Ecclestone, commercial rights holder representative, accepted, in the interests of the Championship, to submit a proposal to the F1 Commission and World Motor Sport Council to revert to the qualifying format in force in 2015.
This proposal, if approved by the F1 governing bodies, will take effect as from the Chinese Grand Prix and will apply for the rest of the season.
Jean Todt and Bernie Ecclestone welcomed the idea put forward by the teams to have a global assessment of the format of the weekend for 2017.
Klopt, al acht ik de kans niet erg groot. Maar met Formule 1 weet je het maar nooit.quote:Op donderdag 7 april 2016 20:13 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zoals ik het lees is het nog niet zeker toch? De F1 Commision and de World Motor Sport Council kunnen nog roet in het eten gooien.
Dat is meestal een formaliteit als iedereen het er mee eens is.quote:Op donderdag 7 april 2016 20:13 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zoals ik het lees is het nog niet zeker toch? De F1 Commision and de World Motor Sport Council kunnen nog roet in het eten gooien.
Nee natuurlijk niet, Red Bull heeft veel meer faciliteiten etc. Dat gaat gewoon betekenen dat een hoop mensen van TR doorschuiven naar RB. James Key zal bijvoorbeeld op termijn toch Adrian Newey wel gaan vervangen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:23 schreef Meike26 het volgende:
Goed interview wel met James Key, van GP Update ! Linkje
Waar ik in mijn hoofd mee zat. Ik denk niet dat het gaat gebeuren maar stel nu dat STR gedurende het seizoen + beter 2017 chassis maakt, zou RedBull het theoretisch dan kunnen maken om 1e en 2e team te swappen ?
Misschien zo?quote:Op donderdag 7 april 2016 18:25 schreef Geralt het volgende:
[..]
Bernie houdt er niet van gepiepeld te worden; dit krijgen de teams nog wel voor hun kiezen denk ik hoor. Hoe weet ik niet, maar Bernie kloot ze nog wel een keer flink terug met dit in zijn achterhoofd gok ik zomaar.
Of gewoon aan de hand van de stand van het kampioenschap, al dan niet omgedraaid .quote:Op zaterdag 9 april 2016 13:28 schreef heywoodu het volgende:
Als ze inderdaad op zaterdag een kwalificatierace zouden doen, hoe gaan ze daar de startopstelling dan van bepalen? Met de trainingen van vrijdag?
Dan ga je natuurlijk nog veel minder verrassingen krijgen, als de top in het kampioenschap zo ook nog eens een gratis voordeel voor de kwalificatie in de schoot geworpen krijgtquote:Op zaterdag 9 april 2016 15:43 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Of gewoon aan de hand van de stand van het kampioenschap, al dan niet omgedraaid .
Leuk voor toerwagen racerij of kleine cupracejes, maar in de Formule en Endurance niet te accepteren. Sowieso al een sprintrace.. Sprintraces zijn ooit bedacht vor close racing en om de hoofdrace iets korter en minder voorspelbaar te maken. Die lui binnen de FIA moeten eens leren dat het continu wijzigen van regels stront vervelend is en helaas de F1 de gouden formule hiervoor heeft.quote:Op zaterdag 9 april 2016 15:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan ga je natuurlijk nog veel minder verrassingen krijgen, als de top in het kampioenschap zo ook nog eens een gratis voordeel voor de kwalificatie in de schoot geworpen krijgt
En omgedraaid zou nog erger zijn, dat is van die gekunstelde onzin om het leuker te maken.
Tellen ze ook het aantal streamers mee in hun kijkersaantallen? Zelf kan ik die Olav mol niet uitstaan, en sinds de BBC de rechten niet meer heeft ben ik gedwongen om naar wazige, haperende meuk te kijkenquote:Op zaterdag 9 april 2016 18:18 schreef sasquatsch het volgende:
Ze doen het om het teruglopende aantal kijkers weer op te krikken. Ze proberen op deze manier de races minder voorspelbaar te maken. Terwijl dat niet meer nodig lijkt te zijn. De afgelopen twee races waren prima om aan te zien.
En in plaats van de voornaamste oorzaak van de teruglopende kijkers aan te pakken (pay-tv) zoeken ze het in andere dingen zoals het race format en het veranderen van de kwalificatie.
UK IP Adres nemen en dan per race betalen voor sky op NOW Tv, denk 7 pond per dag of 11 voor een week of 30 per maand. Krijg je alle 7 sky sport kanalen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:36 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
Tellen ze ook het aantal streamers mee in hun kijkersaantallen? Zelf kan ik die Olav mol niet uitstaan, en sinds de BBC de rechten niet meer heeft ben ik gedwongen om naar wazige, haperende meuk te kijken
Was hier al bang voor..quote:Op vrijdag 8 april 2016 09:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
Goeie zaak dat 'normale' qualifying terugkeert
twitter:svandoorne twitterde op dinsdag 12-04-2016 om 12:41:35 And we're off to #China! @eboullier #ChineseGP #McLarenHonda https://t.co/u9EmEnALvY reageer retweet
Logisch. Fernando moet nog gekeurd worden en het is nog niet zeker of hij mag racen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:24 schreef THEFXR het volgende:
Stoffel naar Chinatwitter:svandoorne twitterde op dinsdag 12-04-2016 om 12:41:35 And we're off to #China! @eboullier #ChineseGP #McLarenHonda https://t.co/u9EmEnALvY reageer retweet
Dat wordt nu dus weer P11 i.p.v. P9quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:57 schreef opreis het volgende:
Bij mercedes denken ze dat er misschien al na 5 ronden gepit gaat moeten worden tijdens de race. dat wordt dus mikken op het hoogste plekje met vrije bandenkeuze
Voor dat proberen hebben ze toch 3x een VTquote:Op dinsdag 12 april 2016 17:31 schreef Fer het volgende:
Wel spannend dan, je kan gokken q2 op soft te doen, maar straks sta je op p15 met je vrije bandenkeuze. En wat koop je ervoor ipv een plekje in de top10 en na 5 rondjes pitten.
Missschien dan beter een "easy" rondje op supersoft proberen?
Dan heeft iedereen toch vrije bandenkeuze bij de start?quote:Op dinsdag 12 april 2016 21:53 schreef WEST het volgende:
En het banden regelement voor Q3 kan het putje in als ze op inters of Wet banden rijden en daar lijkt het op dit moment wel op uit te draaien. Voor zaterdag 90% kans op regen wat ze nu aangeven.
jep, daarom zeg ik dan kan het banden reglement het putje in.quote:Op woensdag 13 april 2016 07:17 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dan heeft iedereen toch vrije bandenkeuze bij de start?
ja, alleen ik vrees weer voor de bandenslijtagequote:Op woensdag 13 april 2016 12:05 schreef SnowOokami het volgende:
Liggen de TR's goed op dit circuit (China)?
China is toch niet zo gigantisch zwaar voor de banden?quote:Op woensdag 13 april 2016 12:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, alleen ik vrees weer voor de bandenslijtage
De auto schijnt wel een redelijk bandenvretertje te zijn. Van horen zeggen links en rechts van mensen die er verstand van (menen te) hebben.quote:Op woensdag 13 april 2016 12:25 schreef Rossdale het volgende:
[..]
China is toch niet zo gigantisch zwaar voor de banden?
Als het net geregend heeft is de bandenslijtage iets hoger, omdat er weer wat meer rubber op de baan moet komen. Daarnaast verbruikt de Toro Rosso wat meer van de banden dan andere auto's.quote:Op woensdag 13 april 2016 12:25 schreef Rossdale het volgende:
[..]
China is toch niet zo gigantisch zwaar voor de banden?
quote:
Bronquote:“It was disappointing to be told I couldn’t race in Bahrain, but I fully respected the decision of the FIA medical team,” said Alonso. “While I hope I’ll be back in the cockpit on Friday, until I get the all-clear from the doctors to race - whenever that may be - we cannot assume anything, but I’m continuing to prepare for the race weekend as normal.”
Dat laatste sowieso, als je ziet hoevaak Sainz zijn wielen blokkeert tov Max en de rest.. Die rijdt met een te hoge druk (tussen de oren) rond dat hij Max moet verslaan.quote:Op woensdag 13 april 2016 12:29 schreef Geralt het volgende:
[..]
De auto schijnt wel een redelijk bandenvretertje te zijn. Van horen zeggen links en rechts van mensen die er verstand van (menen te) hebben.
Max zijn rijstijl lijkt me wel beter voor de banden dan die van Sainz.
Stoffelquote:Op woensdag 13 april 2016 12:56 schreef Geralt het volgende:
Donderdag voor raceweekend normaal. Was afgelopen keer ook. Ik gok dattie nog een race aan de kant moet blijven.
Niet leuk voor hem; wel leuk voor de Belgen onder ons
versnellingsbak wisselquote:
Vettel wint zondag.quote:Op donderdag 14 april 2016 08:18 schreef Wombcat het volgende:
Ah, OK. Als 'ie net zo goed start als de afgelopen GP's, dan ligt 'ie dus 10e na de 1e bocht. Als 't zo doorgaat wordt dit het jaar van Rosberg.
1. Vettelquote:
Fixedquote:Op donderdag 14 april 2016 09:14 schreef Rossdale het volgende:
[..]
1. Vettel
2. Rosberg
3. Raikkonen
4. Grosjean Verstappen
5. Hamilton
Fuel management, engine management. Uiteindelijk bestaat de hele sport uit management.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:02 schreef DeeBee het volgende:
Max deed dat in Bahrain best prima volgens mij, tire management. Daardoor een wat suffe race misschien, maar was niet veel slechter dan de concurrentie ofzo.
Blijft suf, dat tegenwoordig tire management een van de belangrijkste skills is gedurende een F1-weekend.
Minstens een HBO opleiding nodig dus. Moeten ze eigenlijk minimum leeftijd weer wat opschuivenquote:Op donderdag 14 april 2016 10:02 schreef DeeBee het volgende:
Max deed dat in Bahrain best prima volgens mij, tire management. Daardoor een wat suffe race misschien, maar was niet veel slechter dan de concurrentie ofzo.
Blijft suf, dat tegenwoordig tire management een van de belangrijkste skills is gedurende een F1-weekend.
Jammer dat dat artikel 30 euro kost. Ben wel benieuwd naar de methode.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:59 schreef Geralt het volgende:
Universitair onderzoek naar wie de beste F1 coureur ooit was
Is het dit onderzoek niet toevallig? Hoef je geen 30 euro te lappenquote:Op donderdag 14 april 2016 11:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Jammer dat dat artikel 30 euro kost. Ben wel benieuwd naar de methode.
En in 2014 is er ook al zo'n studie gedaan met andere uitkomsten.
Ja, dank je wel.quote:Op donderdag 14 april 2016 11:17 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Is het dit onderzoek niet toevallig? Hoef je geen 30 euro te lappen
twitter:NobleF1 twitterde op donderdag 14-04-2016 om 12:43:02 Breaking news: Fernando Alonso declared fit by FIA for Chinese GP but faces more tests after FP1 reageer retweet
Zaak om er niet af te knallen tijdens FP1 zou ik zeggenquote:Op donderdag 14 april 2016 12:44 schreef ChatGirl het volgende:twitter:NobleF1 twitterde op donderdag 14-04-2016 om 12:43:02 Breaking news: Fernando Alonso declared fit by FIA for Chinese GP but faces more tests after FP1 reageer retweet
Alleen jammer dat je dan afscheid moet nemen van Button. Ik vind hem altijd als toffe gozer overkomen.quote:Op donderdag 14 april 2016 12:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zaak om er niet af te knallen tijdens FP1 zou ik zeggen
Jammer voor de Belgische fans. Stoffel rijdt daar volgend jaar lijkt me zo. Button gaat met pensioen en Alfons plakt er 2 jaar aan vast en neemt Stoffel onder zn hoede waarna over 3 jaar Stoffel en Max strijden om de wereldbeker
Fangio op één lijkt me niet echt verrassend, wel leuk omdat volgens mij Schumacher veel te vaak genoemd wordtquote:Op donderdag 14 april 2016 11:17 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Is het dit onderzoek niet toevallig? Hoef je geen 30 euro te lappen
Schumacher vooral omdat hij absoluut (in aantallen) bijna alle records heeft. Fangio omdat hij relatief (aantallen gedeeld door het aantal gereden wedstrijden) de records heeft.quote:Op donderdag 14 april 2016 13:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Fangio op één lijkt me niet echt verrassend, wel leuk omdat volgens mij Schumacher veel te vaak genoemd wordt
Hij had naar mijn mening eigenlijk dit jaar al in de auto moeten zitten.quote:Op donderdag 14 april 2016 12:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jammer voor de Belgische fans. Stoffel rijdt daar volgend jaar lijkt me zo.
En waarom zou Alonso wel blijven? Ik zou niet verbaast zijn als McLaren volgend jaar met 2 nieuwe coureurs aan de start staat.quote:Button gaat met pensioen en Alfons plakt er 2 jaar aan vast en neemt Stoffel onder zn hoede waarna over 3 jaar Stoffel en Max strijden om de wereldbeker
Niet omdat het moet;quote:
Alonso heeft sowieso al aangegeven eerst de auto van 2017 te willen proberen. Overigens hoop ik vurig dat hij volgend jaar naast Vettel rijdt bij Ferrari.quote:Op donderdag 14 april 2016 13:30 schreef Geralt het volgende:
[..]
Niet omdat het moet;
maar omdat het kan.
Twee nieuwe (jonge) coureurs? Dat zou niet bepaald kenmerkend zijn voor McLaren.quote:Op donderdag 14 april 2016 13:26 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
En waarom zou Alonso wel blijven? Ik zou niet verbaast zijn als McLaren volgend jaar met 2 nieuwe coureurs aan de start staat.
K-Mag en vandoorne. Of perez krijgt een tweede kans.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:34 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Twee nieuwe (jonge) coureurs? Dat zou niet bepaald kenmerkend zijn voor McLaren.
Krijg ik nu royalties?quote:Op donderdag 14 april 2016 15:13 schreef Peterselieman het volgende:
Johnny Herbert zou voor volgend jaar bij Red Bull Racing Sainz verkiezen boven Verstappen.
Ik denk dat Max slechts een reactie in huis had: Kannietwaarsainz
waarom staat dit niet in het het China topic?quote:Op donderdag 14 april 2016 12:44 schreef ChatGirl het volgende:twitter:NobleF1 twitterde op donderdag 14-04-2016 om 12:43:02 Breaking news: Fernando Alonso declared fit by FIA for Chinese GP but faces more tests after FP1 reageer retweet
Zou Magnussen serieus nog terug willen naar wat ze hem geflikt hebben? Nee denk het nietquote:Op donderdag 14 april 2016 15:08 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
K-Mag en vandoorne. Of perez krijgt een tweede kans.
Exact, maar om zelfde reden vond ik het ook weer niet netjes dat Perez zo aan de kant werd gezet, terwijl hij het naast Button echt niet slecht had gedaan, de McLaren was dat jaar ook gewoon een dramatisch slechte wagen, voor een team als McLaren.quote:Op donderdag 14 april 2016 16:47 schreef wimderon het volgende:
Waarom blijft Magnussen telkens weer genoemd worden? Hetzelfde gold voor Kovalainen, die bleef om onbegrijpelijke redenen ook voor allerlei stoeltjes genoemd worden. Laat Magnussen eerst maar eens laten zien dat hij rondjes om Palmer kan rijden, want dat seizoen naast Button was bepaald geen goed visitekaartje.
Ik moest toevallig laatst ook denken, zouden mensen hem als een soort "super"-J. Villeneuve gaan zien? Nu is dat wel erg overdreven natuurlijk, Alonso is toch tweemaal zoveel kampioen geweest, heeft daarna heel wat meer races gewonnen (zelfs 1 race is natuurlijk al 100% meer ) en heeft enkele malen in de positie gestaan nogmaals kampioen te worden. Buiten dat hij gewoon meer talent heeft..quote:Op donderdag 14 april 2016 19:44 schreef Fer het volgende:
Als je heel sec naar de resultaten kijkt, komt Alonso nu enorm overgehypt over. 2x wereldkampioen in de Renault, wat toen beste chassis en beste banden had en de motor ook vergelijkbaar was met de ret.
Zelfde resultaat als Rookie Hamilton, crashgate en bij Ferrari telkens maar klagen over dat de auto zo slecht was en hij daardoor zo goed leek en ondertussen Massa mentaal langzamer maken.
Dan hebben Vettel en Hamiltn het op papier veel beter gedaan.
Tuurlijk kijk ik lang genoeg om het talent van Alonso te herkennen en de briljante dingen van hem gezien, maar toch. Hoe zien we hem over 20 jaar?
Je kan eigenlijk wel stellen dat Jenson in een groot deel van zijn carriere het maximale uit zijn auto's heeft gehaald. Die BAR's waren ook niet echt het toonbeeld van vernuftigheid. Motorisch nog niet eens zo slecht, maar gewoon een sloom chassis, jaar in & uit.quote:Op donderdag 14 april 2016 23:46 schreef sasquatsch het volgende:
Jenson was ruimschoots de betere. Ik geloof dat Magnussen slechts een keer of drie voor Button eindigde. Dan deed Perez het wel beter. Maar ook daar was Button de betere.
Button is gewoon goed in races waarin de tactieken de prullenbak in kunnen en de race alleen draait om de bestuurder zonder alle strategische onzin, ideale setups etc er omheen.quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:39 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Je kan eigenlijk wel stellen dat Jenson in een groot deel van zijn carriere het maximale uit zijn auto's heeft gehaald. Die BAR's waren ook niet echt het toonbeeld van vernuftigheid. Motorisch nog niet eens zo slecht, maar gewoon een sloom chassis, jaar in & uit.
Ik denk dat het meer komt doordat hij heel constant is en niet doordat hij zo verschrikkelijk veel beter is (geweest) dan zijn teamgenoten.quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:51 schreef Meike26 het volgende:
Maar zoveel regenraces hebben we niet per seizoen, toch weten maar weinig teamgenoten van JB hem te verslaan. m.a.w ik denk dat je hem te kort doet door te zeggen dat dat zijn enige sterke punt is.
In 2002, 2009 en 2011 vooral 3 hele goeie seizoenen gedraaid en zo eigenlijk gemaximaliseerd. En na 2001 nooit meer echt de ondergrens gehaald, ja in die knakenbakken in 2007, 2008 en 2015 kon je gewoon niks.quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:39 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Je kan eigenlijk wel stellen dat Jenson in een groot deel van zijn carriere het maximale uit zijn auto's heeft gehaald. Die BAR's waren ook niet echt het toonbeeld van vernuftigheid. Motorisch nog niet eens zo slecht, maar gewoon een sloom chassis, jaar in & uit.
Daarnaast ook gewoon veel matige teamgenoten gehad, Trulli was geen geweldenaar, Sato hebben we het maar niet over, Barrichello en Villeneuve waren over hun top.. eigenlijk alleen Hamilton en Alonso. Al houdt ie zich daar redelijk tegen staande, maar niet op pure snelheid..quote:Op vrijdag 15 april 2016 11:21 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer komt doordat hij heel constant is en niet doordat hij zo verschrikkelijk veel beter is (geweest) dan zijn teamgenoten.
Goede coureur hoor en sympathieke vent die zeker in de F1 hoort/hoorde maar ik vind hem niet zo extreem goed.
Vind wel dat je Button hier tekort doet. Zowel toen hij naast Hamilton kwam te rijden als toen hij naast Alonso kwam te rijden riep iedereen dat Ham & Alo rondjes om Button heen zouden rijden. Dat viel op z'n zachtst gezegd best wel mee volgens mij.quote:Op vrijdag 15 april 2016 11:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daarnaast ook gewoon veel matige teamgenoten gehad, Trulli was geen geweldenaar, Sato hebben we het maar niet over, Barrichello en Villeneuve waren over hun top.. eigenlijk alleen Hamilton en Alonso. Al houdt ie zich daar redelijk tegen staande, maar niet op pure snelheid..
Dat was dan ook het falen van Hamilton. Ik vind Button ook een goede coureur vanwege de extra's, maar op snelheid is het gewoon geen topper en daar komt het nou eenmaal het meest op aan.quote:Op vrijdag 15 april 2016 13:29 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Vind wel dat je Button hier tekort doet. Zowel toen hij naast Hamilton kwam te rijden als toen hij naast Alonso kwam te rijden riep iedereen dat Ham & Alo rondjes om Button heen zouden rijden. Dat viel op z'n zachtst gezegd best wel mee volgens mij.
en hij reed burinho om z'n oren toen het er echt op aankwam, tenminste ik meen dat die Brawn de enige kampioensauto was waar hij in gereden heeftquote:Op vrijdag 15 april 2016 17:09 schreef JimmyManna het volgende:
Alsof Hamilton drie jaar lang faalde... Button heeft gedurende zijn loopbaan alle mater coureurs naast zich gehad en feit is dat niemand hem er echt onder heeft gekregen. Da's gewoon reteknap. Bij Webber wijst iedereen naar het feit dat Vettel altijd beter was, maar bij Button waren het zijn teamgenoten die faalden of over hun top heen waren. Vind ik altijd vreemd.
Precies dit. Ergens rond 25-30 op de alltime list of zo in mijn ogen. En dus zeker een waardig kampioen.quote:Op vrijdag 15 april 2016 17:43 schreef Funzel het volgende:
Ik vind Button gewoon een waardig kampioen. Geen klasbak zoals Schumacher, Senna of Vettel, maar misstaat absoluut niet in het rijtje kampioenen.
Macca in 2012 was min of meer wel de beste autoquote:Op vrijdag 15 april 2016 17:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
en hij reed burinho om z'n oren toen het er echt op aankwam, tenminste ik meen dat die Brawn de enige kampioensauto was waar hij in gereden heeft
Als die geen problemen had. De RB was betrouwbaarder.quote:Op vrijdag 15 april 2016 19:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Macca in 2012 was min of meer wel de beste auto
Ook weinig zin in, maar als DNF's zijn meegenomen dan staat Kimi waarschijnlijk een stuk lager omdat die Sauber/McLarens waar hij in reed al uit elkaar vielen als hij er naar keek, 36 x DNF in 104 races.quote:Op vrijdag 15 april 2016 22:31 schreef kareltjoo het volgende:
Hoe kan Raikkonen in die top 50 lijst lager geklasseerd zijn dan Ricciardo, Heidfeld en Kubica?
Heb weinig zin om het hele document door te lezen
Ze hebben geprobeerd te corrigeren voor de auto's waarmee de coureur heeft gereden. Een derde plaats met een Sauber telt dan harder mee dan met een McLaren. Minardi-coureur Christian Fittipaldi staat best hoog dankzij de vierde plaatsen die hij heeft gehaald voor dat team.quote:Op vrijdag 15 april 2016 22:31 schreef kareltjoo het volgende:
Hoe kan Raikkonen in die top 50 lijst lager geklasseerd zijn dan Ricciardo, Heidfeld en Kubica?
Heb weinig zin om het hele document door te lezen
En vooral ook omdat hij de races uitreed in tegenstelling tot zijn teamgenoot. Want daar wordt ook mee vergeleken. Hoe sterker je teamgenoot hoe beter je scoort als je die (ruim) verslaat.quote:Op vrijdag 15 april 2016 23:44 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ze hebben geprobeerd te corrigeren voor de auto's waarmee de coureur heeft gereden. Een derde plaats met een Sauber telt dan harder mee dan met een McLaren. Minardi-coureur Christian Fittipaldi staat best hoog dankzij de vierde plaatsen die hij heeft gehaald voor dat team.
quote:Bernie Ecclestone: Women drivers in F1 would not be taken seriously
F1 chief executive Bernie Ecclestone has been involved in motorsport since the late 1940s
Formula 1 boss Bernie Ecclestone says female drivers would "not physically be able to drive a F1 car quickly".
Speaking to businessman Sir Martin Sorrell at an Advertising Week Europe conference, the 85-year-old said he does not think women would be "taken seriously" in the sport.
However, he does think an increasing number of women will take F1 chief executive positions in the future.
"Women are more competent, and they don't have massive egos," he added.
Susie Wolff was the most recent woman to pursue a racing career in F1.
Meanwhile, Claire Williams is currently the deputy team principal of Williams, having joined as a family representative on the board in 2012.
Wolff started working with Williams in 2012, after racing for seven years in the German Touring Car Championship, but retired in November.
She spent three years involved in test and development work and took part in four practice sessions over the 2014 and 2015 seasons - becoming the first woman to take part in a grand prix weekend for more than 20 years.
In 2013 she said one the main issues behind a lack of females in the sport was young girls "have no-one to aspire to growing up".
But the Scot dismissed claims women lack the strength to cope with the demands of the sport, adding: "We have 30% less muscle so we have to work hard, but there's no reason why females can't get strong enough to race an F1 car."
The 33-year-old has since launched an initiative to increase the number of women in motorsport and said there were lots of opportunities in F1 besides driving.
Eerlijk is eerlijk, Ericsson heeft zich tot best herpakt tegenover Nasr en in het algemeen wel. Zat in Bahrain al niet ver van de punten af.quote:Marcus Ericsson vindt het geen probleem om met teamgenoot Felipe Nasr te wisselen van chassis. Waar de Zweed zich prima kan redden in de Sauber C35, daar klaagt zijn Braziliaanse collega doorlopend over het gedrag van de bolide. Nasr heeft naar eigen zeggen vooral problemen bij het remmen. Hij heeft het vermoeden dat Ericsson een betere auto heeft gekregen van het team.
"Ik ben er honderd procent zeker van dat de auto zich niet zo gedraagt als hoort", moppert Nasr in gesprek met het Braziliaanse UOL. "We starten allebei met dezelfde afstelling en het resultaat is hetgeen er in de laatste paar races is gebeurd. Ik ben doorlopend aan het worstelen en voel over het algemeen weinig stabiliteit, vooral bij het remmen. Hij (Ericsson, red.) is juist heel tevreden."
Het vermoeden van Nasr wordt bevestigd door het feit dat hij tijdens de laatste wintertestweek in Barcelona nog in het chassis reed dat nu door Ericsson wordt bestuurd. "Hij is er vanaf het begin al blij mee en ik had de kans om er in Barcelona mee te testen. Toen was ik ook tevreden", vervolgt Nasr. Volgens de Braziliaan heeft Sauber hem voor de komende Grand Prix, over anderhalve week in Rusland, een nieuw chassis beloofd.
Ondertussen is Ericsson bereid zijn wagen af te staan aan Nasr. "Waarom niet? Daar sta ik wel voor open, het maakt mij niet uit. Ik zal het hem voorleggen en zie wel hoe hij reageert", meldt de Zweed. Volgens Ericsson was hij aan het einde van vorig seizoen ook al sneller dan Nasr en trekt hij die lijn dit jaar door. Hij stelt zijn ploegmaat op waarde te kloppen. "Eind vorig jaar was ik ook al de betere. In het voorseizoen heb ik hard gewerkt om voor dit jaar nog sterker te worden en ik heb vertrouwen in het team en de auto. Volgens mij heb ik al laten zien wie de betere coureur is, ik moet mijn werk blijven doen en dit voortzetten."
Ja want puberjochies zijn precies hetzelfde als vrouwen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:26 schreef Radegast het volgende:
Als een puberjochie F1 kan rijden, dan moet er ook ergens een vrouw te vinden zijn die het kan.
Qua spierkracht? Weinig verschil.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:36 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Ja want puberjochies zijn precies hetzelfde als vrouwen.
Dus wie heeft het over spierkracht? Ik niet.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Qua spierkracht? Weinig verschil.
En nogmaals, F1-wagens zijn fysiek totaal niet moeilijk meer.
Nee, Ecclestone. Heb je het bericht niet gelezen? Alleen de titel zeker.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:42 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Dus wie heeft het over spierkracht? Alleen jij.
Jamaar mijn reactie was niet op Ecclestone maar op die jongen hierboven en ging niet over fysiek. Daar doelde ik in ieder geval niet op.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, Ecclestone. Heb je het bericht niet gelezen? Alleen de titel zeker.
Hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:47 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Vrouwen hebben gewoon minder natuurlijke aanleg voor gemotoriseerde sporten, dat is het probleem. Zowel qua techniek als qua wagenbeheersing.
Dat is geen antwoord. Waarom zou dat liggen aan wat jij beschrijft?quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:50 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Oh ik vergeet al die succesvolle vrouwen uit de historie van de F1 natuurlijk.
Omdat het een feit is dat ze in de top van de autosport niet voorkomen. Dat heeft een oorzaak. Zoals jezelf al aangeeft ligt het niet aan fysiek. Dus aan Iets anders. Dat ze minder gevoel hebben voor mechaniek lijkt mij een no-brainer. Dat ze minder natuurlijke aanleg hebben voor autorijden is ook al meerdere keren onderzocht. Dat ze voorzichtiger zijn in het verkeer overigens ook, maar dat is alleen maar een nadeel als je racet. Plus wat Ecclestone zegt: ze worden niet serieus genomen. Carmen Jorda zit daar niet voor haar talent.quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord. Waarom zou dat liggen aan wat jij beschrijft?
Ik heb geen kant en klare verklaring. Het enige dat ik met zekerheid kan zeggen is dat jij ongefundeerd zit te blaten. Het slaat nergens op om het gewone verkeer te vergelijken met racen, de twee hebben totaal niets met elkaar te maken.quote:Op woensdag 20 april 2016 00:01 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Omdat het een feit is dat ze in de top van de autosport niet voorkomen. Dat heeft een oorzaak. Zoals jezelf al aangeeft ligt het niet aan fysiek. Dus aan Iets anders. Dat ze minder gevoel hebben voor mechaniek lijkt mij een no-brainer. Dat ze minder natuurlijke aanleg hebben voor autorijden is ook al meerdere keren onderzocht. Dat ze voorzichtiger zijn in het verkeer overigens ook, maar dat is alleen maar een nadeel als je racet. Plus wat Ecclestone zegt: ze worden niet serieus genomen. Carmen Jorda zit daar niet voor haar talent.
Maar ik sta open voor jou verklaring voor het ontbreken van vrouwelijk toptalent. Wat is het dan? Toeval?
In 1975 won deze auto met drie vrouwen achter het stuur de Sport 2.0 klasse (vergelijkbaar met LMP2 nu):quote:Op woensdag 20 april 2016 00:18 schreef Bluurgh het volgende:
Dat in de F1 in 67 seizoenen er 0,5 punt bij elkaar gereden is door de vrouwen, in een race die voortijdig werd afgevlagd door een rode vlag.
Op Le Mans in 84 jaar er 7 maal een auto in de top 10 is geëindigd waar er een vrouw achter het stuur zat. Een 4e plek in de jaren '30 en in het moderne tijdperk zevende als hoogste klassering.
quote:Tomorrow's Boston Marathon marks a very special anniversary: 50 years of women in the race! Roberta (Bobbi) Gibb broke the famous race’s nearly 70-year-old gender barrier on April 19, 1966, finishing the race in 3 hours, 21 minutes, and 40 seconds -- faster than two-thirds of the male runners. In honor of the anniversary, Boston Marathon organizers have named the now 73-year-old Gibb this year’s grand marshal, and this week, Boston Athletic Association president Joanne Flaminio also announced that Gibb’s three first-place finishes, previously considered unofficial, will now be officially recognized as part of a “Pioneer Era.” Reflecting on her breakthrough run, Gibb said: “I just fell in love with [the marathon] because I knew these people felt the same way about running I felt... I thought: If I can run the marathon and run it well, it will break down the stereotypes that have been used to keep women confined.”
After being told that she was too pretty to apply to medical school -- “I would upset the boys in the lab,” she said -- Gibb decided to request an entry form for the 1966 Boston Marathon. To her shock, her request was refused: Amateur Athletic Union regulations forbid women from running more than 1.5 miles, and besides, “women are physiologically incapable of running 26.2 miles” she was told. But Gibb, who regularly ran for hours -- as many as 40 miles at a time -- knew that was wrong. So on race day, she covered her hair with a blue hoodie, and hid behind a bush near the starting line until she could blend into the pack. She was afraid the male runners would bulldoze her off the course; instead, “to my great delight, they said, 'Gee whiz. I wish my wife would run’... This is just what I wanted: men and women treating each other with respect.” She was greeted with cheers of support from the police officers lining the route and from many spectators in the crowd, especially when she ran past the all-women Wellesley College.
Despite Gibb's positive reception, it did not mean that the marathon was now open to female runners. The next year, Kathrine Switzer registered for the race using her first initial and BAA co-director Jock Semple tried to pull her physically from the course mid-race, leading to one of running’s most dramatic photo sequences. Switzer's fellow male runners worked to protect her and urged her on, and she completed the race as the Boston Marathon's first registered female runner. However, it wasn’t until 1972 -- after many years of pressure from women's sports advocates -- that the Boston Marathon officially allowed female runners. It took another 12 years of campaigning for women to finally be allowed to compete in the marathon at the Olympic Games -- a victory which was achieved at long last with the first women's marathon at the 1984 Summer Olympics in Los Angeles.
Fifty years after Gibb’s groundbreaking run, over 13,000 women are registered to run this year’s marathon, and uniquely, the Boston Marathon is one of few sporting events where men and women’s winners receive the same prize money. Gibb herself is tremendously proud of her role in advancing women in running: “Almost half the race is women now. This is the world that I wanted to create," she says. "This is what I wanted to see: men and women and individual people who have taken on the challenge or running the marathon.” And she marvels at how a simple decision by one person can have such an impact: “It's ordinary people who move the world into a happier and healthier place.”
To read more about Bobbi Gibb’s historic run in the New York Times, visit http://nyti.ms/1XCUy2a
Amby Burfoot, longtime editor of Runner’s World magazine, has just released a new book about the women pioneers of running: “First Ladies of Running: 22 Inspiring Profiles of the Rebels, Rule Breakers, and Visionaries Who Changed the Sport Forever,” at http://amzn.to/1Vbcljj
Kathrine Switzer also wrote an excellent book about the fight for equality in women's sports: “Marathon Woman: Running the Race to Revolutionize Women’s Sports”, which you can find at http://amzn.to/1o1607x
If you have a Mighty Girl in your life who won't let any anyone tell her she can't do something because she's a girl, check out the "Though She Be But Little She Is Fierce" t-shirt -- available in a variety of styles and colors for all ages at http://www.amightygirl.com/fierce-t-shirt
Prima. Wat jij wil. Ieder zijn eigen mening. De helft van de grid zijn paydrivers. Okee dan.quote:Op woensdag 20 april 2016 00:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik heb geen kant en klare verklaring. Het enige dat ik met zekerheid kan zeggen is dat jij ongefundeerd zit te blaten. Het slaat nergens op om het gewone verkeer te vergelijken met racen, de twee hebben totaal niets met elkaar te maken.
Het enige zekere is dat er veel en veel minder meisjes en vrouwen beginnen met (auto)racen. Waarom dat is is een ingewikkeld vraagstuk waar je niet zomaar een kant en klaar antwoord op kan geven.
En we moeten vooral niet net doen alsof de F1 over de hele linie het meeste talent in huis heeft. De helft van de grid bestaat uit paydrivers.
Kijk eens in andere regionen van de auto- en motorsport en er zijn veel meer vrouwen actief dan je denkt en met net zo veel en zo weinig succes als hun mannelijke collega's.
Ze zouden wel serieus genomen moeten worden. Maar ik vrees dat dat inderdaad niet zal gebeuren. Een talentvolle vrouw zal zich veel meer moeten bewijzen dan een man om serieus genomen te worden.quote:Op woensdag 20 april 2016 02:31 schreef twiFight het volgende:
Ik zou niet weten waarom ze niet serieus genomen zouden worden. Dat ze minder aanwezig zijn in de sport is duidelijk. Dat er blijkbaar nog geen vrouw met genoeg talent is geweest kun je over discussieren. Maar als er dan een vrouw in de F1 komt en ze kan een potje sturen, waarom zou dat dan niet serieus te nemen zijn? Het zal wel degelijk extra lastig worden omdat ze onder een gigantisch vergrootglas ligt dan. Dus de eerst(volgend)e vrouw moet geen 'hakken over de sloot' geval zijn, want dan roept iedereen "zie je wel, ze kunnen er niks van". Daarbij even vergetende dat we legio prutsers in de F1 gezien hebben, die dus allemaal mannen waren.
Ik wil ze best serieus nemen.quote:Op woensdag 20 april 2016 07:05 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Ze zouden wel serieus genomen moeten worden. Maar ik vrees dat dat inderdaad niet zal gebeuren. Een talentvolle vrouw zal zich veel meer moeten bewijzen dan een man om serieus genomen te worden.
Vergeet het willen niet. Dat zien we eigenlijk in alle sporten, waar 3/4e van de jongetjes geinteresseerd is in competitieve sport (pleonasme) is dat bij de meisjes eerder een kwart. Als de basis van de piramide smaller is, is de top ook veel minder hoog. Als er op het hoogste niveau dan slechts plek is voor de 28 besten, is het niet zo gek dat daar slechts heel af en toe een vrouw in doordringt.quote:Op woensdag 20 april 2016 00:29 schreef motorbloempje het volgende:
De groep waaruit je talent kunt vissen is bij vrouwen een stuk kleiner dan die van de mannen aangezien motor- en autoracen nog steeds als een mannending worden gezien en gepromoot; voor en door mannen met wat pitpoezen, voor de mannen. Het is dan ook een stuk makkelijker om talenten onder jongens te vinden. Jongetjes krijgen raceautootjes en willen coureur worden en op karten vanaf hun 3e. Meisjes een keukentje en poppen... Zo blijft het verschil in aanbod te klein. Los van biologische (doorsnee) verschillen zou een deel van het veld vrouwelijk kunnen zijn als meer meisjes van jongs af aan al mee zouden (willen en 'mogen') doen.
Dat staat toch gewoon in de laatste zin die je quote?quote:
Ja, ik schrijf het verkeerd op, ik bedoel dat het vooral om het willen gaat. Voor een vrouw om in de formule 1 te komen zal ze een onafhankelijke geest moeten zijn die haar eigen weg gaat en zich door niks laat tegenhouden. Maar ik denk dat dat ook voor mannen geldt die het tot de formule 1 schoppen, dus daar zie ik niet zoveel verschil in.quote:Op woensdag 20 april 2016 09:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat staat toch gewoon in de laatste zin die je quote?
Mijn ouders zagen een F1-carriere ook niet zitten hoor, met name mijn moeder niet, maar die was ook totaal niet competitief. Ik denk dat vrouwen die het ver schoppen in de autosport eigenzinnige koppige types zijn. Alleen denk ik dat de meeste jongens die naar conformiteit neigen het ook niet redden. Het zijn allemaal wel figuren hoor, die allemaal een verhaal zullen hebben van situaties waarin ze eigenzinnig moesten zijn en moeilijke keuzes hebben gemaakt om te komen waar ze gekomen zijn.quote:Op woensdag 20 april 2016 10:10 schreef motorbloempje het volgende:
Ik denk dat het gebrek aan rolmodels inderdaad een rol speelt zoals gezegd door Williams en/of Wolff. Als je andere 'meisjes' / vrouwen dat ziet doen als jong meisje en het stoer vindt dan zul je eerder vragen of je 'op karten mag' enzo. Maar... dan helpt het ook als je ouders auto- en motorsport als opte zien voor hun dochter. Conformiteit van hoe jongens en meisjes zich moeten gedragen, wat ze leuk horen te vinden is nog steeds een grote invloed op je ontwikkeling. Wat voor jongens normaal en stoer gevonden wordt is voor meisjes 'gevaarlijk'.
Ach dat is toch met alle sporten? Als een jongen op ballet wil dan wordt ook al snel gedacht dat die dan wel homo moet zijn.quote:Op woensdag 20 april 2016 10:10 schreef motorbloempje het volgende:
Ik denk dat het gebrek aan rolmodels inderdaad een rol speelt zoals gezegd door Williams en/of Wolff. Als je andere 'meisjes' / vrouwen dat ziet doen als jong meisje en het stoer vindt dan zul je eerder vragen of je 'op karten mag' enzo. Maar... dan helpt het ook als je ouders auto- en motorsport als opte zien voor hun dochter. Conformiteit van hoe jongens en meisjes zich moeten gedragen, wat ze leuk horen te vinden is nog steeds een grote invloed op je ontwikkeling. Wat voor jongens normaal en stoer gevonden wordt is voor meisjes 'gevaarlijk'.
Haha, dat is wel leukquote:Op woensdag 20 april 2016 11:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Daarentegen heb ik een zoon die echt niet minder in auto's of racen geinteresseerd zou kunnen zijn terwijl een van mijn dochters con-ti-nue met auto's bezig is. Die weet elk merk auto te benoemen, ze wil 'later' een porsche en van playmobile wil ze niet de paardenstal, maar auto's.
quote:Marko hint op promotie Verstappen naar Red Bull
Bewaar artikel
Door: redactie
21-4-16 - 13:37 Max Verstappen in gesprek met Helmut Marko (L) en Franz Tost (R) van Toro Rosso. © getty.
Max Verstappen is aan zijn laatste jaar bezig bij Toro Rosso. Zo veel is wel duidelijk na de uitspraken van Helmut Marko, hoofd van het rijdersontwikkelingsprograma van de F1-renstallen Red Bull en Toro Rosso. Het moet vreemd lopen wil Verstappen in 2017 niet bij het 'moederteam' Red Bull rijden.
© epa.
Helmut Marko spreekt in Autobild duidelijke taal: ,,Zeer goede coureurs rijden maximaal twee jaar voor Toro Rosso en maken daarna promotie. En Verstappen is extreem goed.'' De Limburger is net aan zijn tweede jaar in de Toro Rosso begonnen.
Als Verstappen (18) komend seizoen daadwerkelijk de overstap naar Red Bull maakt, wordt hij waarschijnlijk teamgenoot van Daniel Ricciardo (26). De Australiër zou in de belangstelling staan van Ferrari om Kimi Raikkonen op te volgen, maar Marko wil hem aan zijn contract bij Red Bull houden, dat doorloopt tot eind 2017. ,,Dat Ferrari al sinds 2015 in Ricciardo is geëinteresseerd, is geen geheim'', aldus Marko.
Zoals de zaken er nu voorstaan, moet Daniil Kvyat over driekwart jaar zijn zitje afstaan aan Verstappen. De Rus viert volgende week zijn 22ste verjaardag en reed net als Ricciardo eerst bij Toro Rosso voodat hij de overstap naar Red Bull maakte. Mogelijk wordt hij in 2017 weer teruggezet naar Toro Rosso, schrijft Autobild.
Zo lang ze maar geen kort pittig kapsel op haar 13e wil is dat primaquote:Op woensdag 20 april 2016 11:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Daarentegen heb ik een zoon die echt niet minder in auto's of racen geinteresseerd zou kunnen zijn terwijl een van mijn dochters con-ti-nue met auto's bezig is. Die weet elk merk auto te benoemen, ze wil 'later' een porsche en van playmobile wil ze niet de paardenstal, maar auto's.
Ik denk dat als Max volgend jaar niet in een Red Bull zit, hij vrij is om te gaan, en dat zal Marko wel willen voorkomen, aangezien zelfs Mercedes en Ferrari hem wel zouden willen hebben.quote:Op donderdag 21 april 2016 15:34 schreef Rossdale het volgende:
Max is de nieuwe oogappel van Marko, nu dat Vettel vertrokken is naar Ferrari.
En als Marko Max in de Red Bull wil volgend jaar, dan zit Max in de Red Bull volgend jaar.
Beetje zonde voor Kvyat wel, is echt een prima coureur.
Vertel?quote:Op donderdag 21 april 2016 19:17 schreef Nattekat het volgende:
Oja. Rusland
Olav's reactie bij Peptalk zegt genoeg.
Waarom zou Max komend jaar in godsnaam naast een Vettel of een Lewis gaan rijden?quote:Op donderdag 21 april 2016 17:06 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ik denk dat als Max volgend jaar niet in een Red Bull zit, hij vrij is om te gaan, en dat zal Marko wel willen voorkomen, aangezien zelfs Mercedes en Ferrari hem wel zouden willen hebben.
Dit!quote:Op donderdag 21 april 2016 19:37 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waarom zou Max komend jaar in godsnaam naast een Vettel of een Lewis gaan rijden?
Beter stapt ie gewoon in naast een Ricardo of Kivit. Stukje loyaliteit naar het team wat je de kans gaf. Niks mis mee dacht ik zo om daar gewoon je contract uit te dienen.
Buiten dat is 2017 nog een groot vraagteken wie waar staat en de hegemonie van Mercedes kan dat net zo goed ineens over zijn. En Ferrari hobbelt al jaren als tweede viool achter verschillende teams aan. Dat is ook maar de vraag hoe die het vanaf 2017 gaan doen.
Diezelfde vraag is er ook voor Red Bull uiteraard, maar gewoon je contract uitdienen lijkt me wel zo netjes. Dat wordt denk ik ook wel gewaardeerd door andere teams, want je komt betrouwbaar over en zulks.
Gewoon in de RB dus volgend jaar wat mij betreft en maar zien hoe die auto gaat
Waarom zou hij nog een jaar STR doen, mocht hij eventueel niet naar RBR kunnen overstappen? Als het contractueel mogelijk is kan hij bij elk ander team terecht na dit jaar. Dus als RBR hem wil behouden, zullen ze hem wel haast een stoeltje moeten geven. Was mijn punt.quote:Op donderdag 21 april 2016 19:37 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waarom zou Max komend jaar in godsnaam naast een Vettel of een Lewis gaan rijden?
Beter stapt ie gewoon in naast een Ricardo of Kivit. Stukje loyaliteit naar het team wat je de kans gaf. Niks mis mee dacht ik zo om daar gewoon je contract uit te dienen.
Buiten dat is 2017 nog een groot vraagteken wie waar staat en de hegemonie van Mercedes kan dat net zo goed ineens over zijn. En Ferrari hobbelt al jaren als tweede viool achter verschillende teams aan. Dat is ook maar de vraag hoe die het vanaf 2017 gaan doen.
Diezelfde vraag is er ook voor Red Bull uiteraard, maar gewoon je contract uitdienen lijkt me wel zo netjes. Dat wordt denk ik ook wel gewaardeerd door andere teams, want je komt betrouwbaar over en zulks.
Gewoon in de RB dus volgend jaar wat mij betreft en maar zien hoe die auto gaat
Over?quote:Op donderdag 21 april 2016 19:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij is net zo enthousiast als ik.
Gaat ook niet gebeurenquote:Op donderdag 21 april 2016 19:55 schreef Geralt het volgende:
Ow op die manier. Nee nog een jaar TR gaat hem niet worden denk ik
Gelukkig maar. Ik hoop en bid nog steeds dat dat secreet ook echt weg blijft.quote:Op vrijdag 22 april 2016 00:42 schreef twiFight het volgende:
Goede veranderingen. Maar zoals altijd bij de F1 blijft het afwachten wat er 'come Australia 2017' nog van over is en hoe het in de praktijk werkt. Ik ben bang dat <team X> een voordeel vindt ergens en dat de FIA helemaal in de paniek schiet en weer belachelijke zooi gaat bedenken om het te 'fixen', i.p.v. de andere teams het te laten kopieren (moeten de tokens niet in de weg zitten).
De grote afwezige in dat artikel is de halo...
mja, met het bereiken van zo'n hoge efficiency mag het toch wel een beetje zo genoemd worden. Uiteraard moet je het WEC natuurlijk niet tekort doen, want wat ze daar doen is ookquote:Op vrijdag 22 april 2016 01:19 schreef Fir3fly het volgende:
Toch schattig dat men denkt dat de ontwikkeling van F1-motoren daadwerkelijk cutting edge is.
Tof stuk!quote:Op vrijdag 22 april 2016 08:26 schreef aesop het volgende:
Ben Anderson over Sainz en zijn rol in de schaduw van:
http://bbs.hupu.com/16055045.html
Terecht dat Sainz credits krijgt, want hij is een coureur die het prima doet en thuishoort in de Formule 1quote:Op vrijdag 22 april 2016 08:26 schreef aesop het volgende:
Ben Anderson over Sainz en zijn rol in de schaduw van:
http://bbs.hupu.com/16055045.html
Artikel beter lezen.quote:Op vrijdag 22 april 2016 08:50 schreef Fer het volgende:
snellere laptimes, ik had liever gezien dat de focus op meer close racing, zonder extra bandenslijtage en dat p1 wat minder voordeel heeft van clean air dan nu.
Nu komt het nog te vaak voor dat iemand rondenlang op 0,5s loopt te volgen en pushen en daardoor strategisch de hele race naar de knoppen gaat.
Daarvoor is toch DRS uitgevonden.quote:Op vrijdag 22 april 2016 08:50 schreef Fer het volgende:
snellere laptimes, ik had liever gezien dat de focus op meer close racing, zonder extra bandenslijtage en dat p1 wat minder voordeel heeft van clean air dan nu.
Nu komt het nog te vaak voor dat iemand rondenlang op 0,5s loopt te volgen en pushen en daardoor strategisch de hele race naar de knoppen gaat.
Dit, het zou mij niet verbazen als Sainz jr. aan het eind van de rit uiteindelijk een betere F1 carrière heeft dan Max.quote:Op vrijdag 22 april 2016 08:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Terecht dat Sainz credits krijgt, want hij is een coureur die het prima doet en thuishoort in de Formule 1
En waar baseer je dat op?quote:Op vrijdag 22 april 2016 14:04 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dit, het zou mij niet verbazen als Sainz jr. aan het eind van de rit uiteindelijk een betere F1 carrière heeft dan Max.
quote:Op vrijdag 22 april 2016 08:26 schreef aesop het volgende:
Ben Anderson over Sainz en zijn rol in de schaduw van:
http://bbs.hupu.com/16055045.html
Dat klinkt natuurlijk alleraardigst, maar Max viel wegens technisch falen uit in een betere positie dan die P9 van Sainz. Sterker nog, als Max gefinished was dan had ie P8 gehad en Sainz dus niet die P9 maar een P10.quote:Here is a guy who has earned his way into Formula 1 through the Red Bull Junior programme, been a champion at the level just below in Formula Renault 3.5, and scored points on his F1 debut. Yet it's the teenage sensation in the other car hogging the limelight.
Dan heeft hij toch nog steeds punten gescoord in zijn F1 debuut? Het is geen kwantitatieve kwalificatie over Verstappen ofzo, maar gewoon constatering van een feit.quote:Op vrijdag 22 april 2016 14:15 schreef Geralt het volgende:
[..]
[..]
Dat klinkt natuurlijk alleraardigst, maar Max viel wegens technisch falen uit in een betere positie dan die P9 van Sainz. Sterker nog, als Max gefinished was dan had ie P8 gehad en Sainz dus niet die P9 maar een P10.
Nog steeds punten gescoord natuurlijk, maar wel 2 posities lager dan Max was hij niet uitgevallen.
Dat is dus een non-argument als je het mij vraagt
Zo staat het er niet. Er staat dat hij zelfs punten gescoord heeft tijdens zijn debuut, maar dat de credits naar Max gaan.quote:Op vrijdag 22 april 2016 14:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan heeft hij toch nog steeds punten gescoord in zijn F1 debuut? Het is geen kwantitatieve kwalificatie over Verstappen ofzo, maar gewoon constatering van een feit.
Gedurende het seizoen ja, niet specifiek die race. Iedereen heeft het over Max, terwijl Sainz echt ook een erg sterk seizoen reedquote:Op vrijdag 22 april 2016 14:29 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zo staat het er niet. Er staat dat hij zelfs punten gescoord heeft tijdens zijn debuut, maar dat de credits naar Max gaan.
Het gaat specifiek over die race. Over de titel in de 3.5 en over de punten in zijn eerste race. Maar Max krijgt alle credits. Dat is wat er staat.quote:Op vrijdag 22 april 2016 14:34 schreef Rossdale het volgende:
Gedurende het seizoen ja, niet specifiek die race.
Prima allemaal, maar dat punten scoren bij zijn debuut hoort daar niet thuis. Die had Max ook gescored was hij niet uitgevallen en als Sainz hetzelfde euvel aan zijn auto was dan was hij ook uitgevallen. Het is niet alsof Max er iets aan kon doen.quote:Op vrijdag 22 april 2016 14:39 schreef aesop het volgende:
Je moet niet lezen als: Sainz kende een beter debuut maar toch ging de aandacht naar Max. Meer als: Sainz is kampioen Fr3.5 en scoorde punten bij zijn debuut, maar hij staat desondanks in de schaduw van zijn teamgenoot. Het is geen diskwalificatie van Max, maar een herwaardering van Sainz.
Waarom haal je Max er steeds bij? Het gaat nl niet over Max.quote:Op vrijdag 22 april 2016 14:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Prima allemaal, maar dat punten scoren bij zijn debuut hoort daar niet thuis. Die had Max ook gescored was hij niet uitgevallen en als Sainz hetzelfde euvel aan zijn auto was dan was hij ook uitgevallen. Het is niet alsof Max er iets aan kon doen.
Laat dat dan gewoon weg. We weten allemaal dat Sainz geen pannenkoek is.
Er staat niet dat hij credits verdient omdat hij wel punten scoorde en max niet. Er staat dat Sainz ook gewoon in zijn eerste race een sterk resultaat neerzette en dat toch het hele 2015 seizoen alleen maar over Max werd gepraat. Dat terwijl Carlos weinig fout deed en zelfs enorm mooie dingen heeft laten zien.quote:Op vrijdag 22 april 2016 14:35 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het gaat specifiek over die race. Over de titel in de 3.5 en over de punten in zijn eerste race. Maar Max krijgt alle credits. Dat is wat er staat.
Leuk en alles, maar punten scoren in je eerste race aanhalen bij zo een stuk en erachter roepen maar die andere krijgt de credits slaat nergens op als die andere 2 posities voor je gefinished was als hij niet een paar rondjes voor het einde buiten zijn schuld om stuk ging.
quote:Op vrijdag 22 april 2016 14:44 schreef aesop het volgende:
[..]
Waarom haal je Max er steeds bij? Het gaat nl niet over Max.
Die alinea gaat ook over Max.quote:Here is a guy who has earned his way into Formula 1 through the Red Bull Junior programme, been a champion at the level just below in Formula Renault 3.5, and scored points on his F1 debut. Yet it's the teenage sensation in the other car hogging the limelight.
Precies Max was spectaculairder qua acties en betere prestaties qua punten, maar Sainz deed het ook gewoon goed.quote:Op vrijdag 22 april 2016 15:49 schreef Rossdale het volgende:
Er staat nergens dat de aandacht voor Max onterecht is. Er staat dat het niet terecht is dat Sainz minder aandacht krijgt. Ze zijn beide ontzettend goed.
Ik zou het nog iets willen nuanceren, nl dat het niet terecht is dat Sainz zo weinig aandacht krijgt, omdat hij ook erg goed is.quote:Op vrijdag 22 april 2016 15:49 schreef Rossdale het volgende:
Er staat nergens dat de aandacht voor Max onterecht is. Er staat dat het niet terecht is dat Sainz minder aandacht krijgt. Ze zijn beide ontzettend goed.
Ferrari sowieso in Spanje, maar mogelijk wordt die upgrade al voor Rusland uitgevoerd.quote:Op zondag 24 april 2016 22:35 schreef LWD-Godius het volgende:
Kan zeer leuk worden inderdaad maar ik verwacht dat de concurrenten ook wel met motorupgrades komen.
quote:Formula 1 bosses have come to an agreement on the supply and price of power units from 2017 until 2020, Autosport understands.
FIA president Jean Todt set the power unit manufacturers a target of addressing the cost, availability of supply, performance convergence and noise of F1 engines with a deadline of this Saturday.
Following lengthy talks, a way forward has been agreed that allows the FIA to achieve its cost-saving objectives - with price reductions on engine supply set to be enforced from next season.
It is believed the cost of an engine supply will be reduced by ¤1million in 2017 compared to this year's prices.
From 2018 to '20, when the current bilateral agreements between F1's organisers and the teams expire, the price will drop by a further ¤3million compared to '17 prices.
A principle of obligation to supply engines has been agreed by all manufacturers.
A price of ¤12million for the power unit will be added to the 2017 sporting regulations as a fallback position only.
Autosport understands this will only be enforced if there is a breach of the rules and has been put in place to ensure that all teams have access to a power unit.
Regarding power convergence, it is believed the token system will be removed while there will be additional limits on weights, dimensions and boost pressure from 2018.
There are also expected to be limitations on packaging in a bid to prevent an 'arms race'.
Measurement systems will be implemented by the FIA on an annual basis to ensure targets are met.
It is believed there will be a reduction in the number of power unit parts per driver and per season and a standardisation of most of the pressure and temperature sensors in 2018.
On the fourth point of noise, there is understood to be a commitment from engine manufacturers to implement a standard power unit exhaust sound generator.
The target is to introduce this generator as soon as possible but by 2018 at the very latest.
Furthermore, it is believed the FIA has committed to all manufacturers that there will be stability on power unit technical and sporting regulations unless the championship finds itself in a very adverse situation or if power unit convergence is not achieved.
Autosport understands there has also been a commitment from the FIA to all teams to guarantee the stability of the current governance structure from next season through to 2020.
These engine regulations now require ratification by the World Motor Sport Council.
quote:Sportcommentator Peter Baert is deze morgen overleden aan de gevolgen van huidkanker. "Als partner, zoon en familie van Peter, zouden we jullie willen meedelen dat Peter deze morgen van ons is heen gegaan ten gevolge van zijn slepende ziekte", klinkt het in een bericht op zijn Facebookpagina. Baert werd 52.
Ook Play Sports, het sportkanaal van Telenet en een van de zenders waar Baert als autosportcommentator voor werkte, bevestigde het nieuws.
Baert begon zijn carrière bij de openbare omroep en ging in 1989 voor de sportredactie van VTM werken. Hij was ook een tijdje actief bij TV Limburg en was presentator van PitstopTV. De autosportliefhebber en -kenner werkte ook voor Eurosport en was tot vorige week nog te horen bij Play Sports. Tijdens de uitzending van de Formule E werd hij toen onwel.
Ik las het daarstraks.quote:Op zaterdag 30 april 2016 15:07 schreef wimderon het volgende:
De meesten zullen hem kennen van Eurosport, de Belg die vaak bij o.a. Le Mans commentaar gaf.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |