quote:Q: (David Croft – Sky Sports) Fernando, what are the extent of your injuries that have prevented you from driving this weekend and what are the risks that you mentioned that the doctors brought up about keeping out this weekend?
FA: Well, just to summarise a little bit. Last week I was OK Sunday – some knee pain but not big things. I had the green light from the doctors to leave the track and everything was OK. On Monday, I had a little bit of overall pain but nothing too serious. I flew back. I arrived in Spain and the pain was similar or a little bit more, so we decided to do a proper check – a CT scan. I had a small pneumothorax on the lung. So we took the advice from the doctors to relax at home and make everything come to normal and we repeat the scan last Monday. The pneumothorax is gone more or less but I have some rib fractures, so because of that there are the risks of driving, because Formula One is a very unique sport, a unique position on the car, and the G-Forces that a fracture could move into the lung as well, so yeah, it’s not like a broken leg or broken arm, that you can deal with the pain, this is in the chest where some organs are there and we cannot do much more.
Die staat niet in het lijstje van records op de bekende wikipaginaquote:Op donderdag 31 maart 2016 16:19 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Toch heeft hij (Volgens RTL GP) nog een record gebroken:
[..]
gebroken rib is 2 a 3 maandenquote:Op donderdag 31 maart 2016 23:57 schreef Geralt het volgende:
Dan kan het zomaar nog zijn dat ie volgende GP ook nog aan de kant staat.
[..]
Die staat niet in het lijstje van records op de bekende wikipagina
Is het niet zo dat zo'n record pas geldt,dat wanneer de race uitgereden is?quote:Op donderdag 31 maart 2016 23:57 schreef Geralt het volgende:
Dan kan het zomaar nog zijn dat ie volgende GP ook nog aan de kant staat.
[..]
Die staat niet in het lijstje van records op de bekende wikipagina
Als je een race gestart bent dan heb je officieel meegedaan volgens mij. Daarom zie je ook vaak zoiets staan: (deze is van Prost)quote:Op vrijdag 1 april 2016 08:19 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Is het niet zo dat zo'n record pas geldt,dat wanneer de race uitgereden is?
Gestart inderdaad (dus op de baan wanneer de lichten uitgaan). Uitvallen in de opwarmronde telt daar niet bij, want dat is een DNS, zoals bij Kvyat de vorige race. Je niet kwalificeren voor een race telt ook niet als een start.quote:Op vrijdag 1 april 2016 08:32 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Als je een race gestart bent dan heb je officieel meegedaan volgens mij. Daarom zie je ook vaak zoiets staan: (deze is van Prost)
Entries 202 (199 starts)
202 maal geprobeerd aan een GP mee te doen, maar 199 keer daadwerkelijk gestart en dat gaat dan de recordboeken in. Of je een race uitrijdt maakt dan niet uit.
Nee natuurlijk niet. Het is een record omdat niemand anders dat zo lang gedaan heeft.quote:Op vrijdag 1 april 2016 08:19 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Is het niet zo dat zo'n record pas geldt,dat wanneer de race uitgereden is?
Dat was toch reeds bekend? Althans die geruchten gaan al sinds het begin. 3 jaar contract waarbij het 3de jaar doorstromen naar RB of gaan en staan waar ie wil.quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:13 schreef Dauthi het volgende:
Volgens mij een nieuwtje:
Volgens dit artikel in de Gazzetta dello Sport, uit een interview met Jos, heeft Max een clausule in zijn contract staan dat hij in 2017 voor Red Bull zal rijden en anders vrij is om naar een ander team te gaan.
Ricciardo ligt ook volgend jaar vast bij RB en Horner is niet van plan hem te laten gaan.quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:26 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat was toch reeds bekend? Althans die geruchten gaan al sinds het begin. 3 jaar contract waarbij het 3de jaar doorstromen naar RB of gaan en staan waar ie wil.
Imo zou ie er heel erg verstandig aan doen om door naar RB te gaan. Kimi stopt eind dit jaar al dan niet vrijwillig en dan schuift Ricardo door naar Ferrari en is de weg voor Max vrij naar RB.
Tevens heeft Max altijd aangegeven loyaal te willen zijn en zijn contract te willen respecteren omdat RB hem als enige de kans gaf op die jonge leeftijd om zijn debuut te maken in de F1.
Contracten zijn er ook om verbroken te worden, vraag maar aan Monisha. Kimi is de vorige keer bij Ferrari ook weggebonjourd met zakgeld en als RB dat zakgeld krijgt om Riciardo af te kopen + Verstappen als vervanger.. Rete dom als ze daf niet gaan doen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ricciardo ligt ook volgend jaar vast bij RB en Horner is niet van plan hem te laten gaan.
volgens de geruchten valt er nog maar weinig te vragen aan Kaltenborn. Naar het schijnt gaat Sauber China nog niet meer halen. Er zou zelfs geen geld meer beschikbaar zijn om vliegtuigtickets naar China te kopen voor de crewquote:Op zaterdag 2 april 2016 12:37 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Contracten zijn er ook om verbroken te worden, vraag maar aan Monisha.
wat gebeurt er dan met sainz en kyat?quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:26 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat was toch reeds bekend? Althans die geruchten gaan al sinds het begin. 3 jaar contract waarbij het 3de jaar doorstromen naar RB of gaan en staan waar ie wil.
Imo zou ie er heel erg verstandig aan doen om door naar RB te gaan. Kimi stopt eind dit jaar al dan niet vrijwillig en dan schuift Ricardo door naar Ferrari en is de weg voor Max vrij naar RB.
Tevens heeft Max altijd aangegeven loyaal te willen zijn en zijn contract te willen respecteren omdat RB hem als enige de kans gaf op die jonge leeftijd om zijn debuut te maken in de F1.
Ik zou het niet wetenquote:
kimi is wel wisselvallig, hij eindigt altijd achter vettelquote:Op zondag 3 april 2016 23:03 schreef Nattekat het volgende:
Kimi laat tot nu toe zien dat hij nog niet klaar is voor zijn pensioen, zelfs als er geen alcohol geschonken wordt op het podium.
Ricciardo zie ik niet naar Ferrari gaan om diverse redenen...
Zijn ze bij Ferrari blij mee. Al is dat dit seizoen nog niet gebeurd.quote:Op zondag 3 april 2016 23:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
kimi is wel wisselvallig, hij eindigt altijd achter vettel
een fransman in een Ferrari, gebeurt niet vaakquote:Op zondag 3 april 2016 23:01 schreef aesop het volgende:
Ik zie eerder Grosjaen naar Ferrari gaan. Ricciardo blijft bij RedBull, Kimi gaat met pensioen.
Jean Alesiquote:Op zondag 3 april 2016 23:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
een fransman in een Ferrari, gebeurt niet vaak
Sainz blijft bij STR en stroomt een jaar later door naar RBR. Kvyat zal dan weggaan bij RB maar zal best een ander team vinden.quote:
zo, das gelijk 50 jaar history wat je opnoemtquote:Op zondag 3 april 2016 23:40 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Prost. Trintignant. Arnoux. Tambay. Pironi. Behra.
Ze zouden in onderhandeling zijn met Alfa Romeo over een overname. Laat dat dan maar snel gebeuren.quote:Op zondag 3 april 2016 22:10 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
volgens de geruchten valt er nog maar weinig te vragen aan Kaltenborn. Naar het schijnt gaat Sauber China nog niet meer halen. Er zou zelfs geen geld meer beschikbaar zijn om vliegtuigtickets naar China te kopen voor de crew
vrouwen kunnen ook toch geen team runnen.quote:Op maandag 4 april 2016 00:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze zouden in onderhandeling zijn met Alfa Romeo over een overname. Laat dat dan maar snel gebeuren.
Nee hoor. Weer totaal ongefundeerde rommel.quote:Op maandag 4 april 2016 00:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze zouden in onderhandeling zijn met Alfa Romeo over een overname.
Beter dan wie?quote:Op zondag 3 april 2016 22:45 schreef Fir3fly het volgende:
Waarom zou Ferrari Ricciardo willen hebben? Kimi presteert duidelijk beter.
Dat zou wel briljant zijn.quote:Op maandag 4 april 2016 00:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze zouden in onderhandeling zijn met Alfa Romeo over een overname. Laat dat dan maar snel gebeuren.
Dit denk ik ook ja. Grosjean rijdt zich dit jaar opnieuw goed in de kijkerquote:Op zondag 3 april 2016 23:01 schreef aesop het volgende:
Ik zie eerder Grosjaen naar Ferrari gaan. Ricciardo blijft bij RedBull, Kimi gaat met pensioen.
Het zou zo maar kunnen, ze hebben het al vaker geroepen dat ze het merk in de F1 willen brengen, Sauber heeft geen denderende auto, maar voldoende om op te evolueren de rest van het jaar. Zou echt doodzonde en onlogisch zijn om het team ter ziele te laten gaan. Enige probleem is Monisha, die moeten ze uitkopen waarschijnlijk, heeft 2/3 van het bedrijf in handen.quote:
1/3 toch?quote:Op maandag 4 april 2016 08:40 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Het zou zo maar kunnen, ze hebben het al vaker geroepen dat ze het merk in de F1 willen brengen, ze hebben geen denderende auto, maar voldoende om op te evolueren de rest van het jaar. Zou echt doodzonde en onlogisch zijn om het team ter ziele te laten gaan. Enige probleem is Monisha, die moeten ze uitkopen waarschijnlijk, heeft 2/3 van het bedrijf in handen.
Zo veel is het bedrijf niet meer waard volgens mijquote:Op maandag 4 april 2016 08:40 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Het zou zo maar kunnen, ze hebben het al vaker geroepen dat ze het merk in de F1 willen brengen, Sauber heeft geen denderende auto, maar voldoende om op te evolueren de rest van het jaar. Zou echt doodzonde en onlogisch zijn om het team ter ziele te laten gaan. Enige probleem is Monisha, die moeten ze uitkopen waarschijnlijk, heeft 2/3 van het bedrijf in handen.
Nee ik geloof echt voor minimaal 65%, anders had Peter haar er ook allang uitgezet kunnen hebben. Wat zal die man (en zijn collega's) zich rot voelen hoe zij het bedrijf zo tergronde heeft gericht !quote:
Is dit cynisch, of...?quote:Op zondag 3 april 2016 23:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
een fransman in een Ferrari, gebeurt niet vaak
Daar heb je gelijk in, maar altijd nog wel tientallen millioenen die opgehoest moeten worden voor die heks.quote:Op maandag 4 april 2016 08:42 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Zo veel is het bedrijf niet meer waard volgens mij
Populair is ze niet geloof ik, maar is het haar allemaal aan te rekenen dat het slecht gaat?quote:Op maandag 4 april 2016 08:51 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar altijd nog wel tientallen millioenen die opgehoest moeten worden voor die heks.
Natuurlijk is het haar aan te rekenen, zij is hoofdverantwoordelijke en zoals Olav ook zei, als er 100 miljoen per jaar binnenkomt en het dan zo slecht gaat dan klopt er iets niet. Zij heeft die dubbele contracten afgesloten met Ericsson en Nasr, het gedoe al met Frijns en Sirotkin. Ze speelt een raar spel poppenkast en ik geloof ook echt wel wat Giedo vorig jaar rond deze tijd zei, is dat ze in Zwitserland zelf ook niet blij met haar zijn, de sfeer die er hing ging weg, een enorm kil bedrijf is het deafgelopen jaren geworden. Moet je kijken waar ze stonden in de tijd met Kubica en ook 2 jaargeleden zaten ze er qua snelheid nog goed bij. Ze zit er ook alweer zo'n jaar of 7/8 bij het team?quote:Op maandag 4 april 2016 09:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Populair is ze niet geloof ik, maar is het haar allemaal aan te rekenen dat het slecht gaat?
Het ging al slecht voordat zij de leiding overnam en die rare sprongen met contracten etc. zal ze echt niet op eigen houtje genomen hebben.
Dat zij aan aandelen komt zal toch te maken hebben met een betaling in aandelen aan haar want ik kan me niet herinneren dat zij geïnvesteerd heeft in geld, uiteraard wel in arbeid.
Vergelijken met de BMW backing is niet echt eerlijk natuurlijk. Sindsdien heeft Sauber eigenlijk geen enkel goed seizoen gedraaid maar de afgelopen 3 jaar is het wel echt een rotzooi.quote:Op maandag 4 april 2016 09:38 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Natuurlijk is het haar aan te rekenen, zij is hoofdverantwoordelijke en zoals Olav ook zei, als er 100 miljoen per jaar binnenkomt en het dan zo slecht gaat dan klopt er iets niet. Zij heeft die dubbele contracten afgesloten met Ericsson en Nasr, het gedoe al met Frijns en Sirotkin. Ze speelt een raar spel poppenkast en ik geloof ook echt wel wat Giedo vorig jaar rond deze tijd zei, is dat ze in Zwitserland zelf ook niet blij met haar zijn, de sfeer die er hing ging weg, een enorm kil bedrijf is het deafgelopen jaren geworden. Moet je kijken waar ze stonden in de tijd met Kubica en ook 2 jaargeleden zaten ze er qua snelheid nog goed bij. Ze zit er ook alweer zo'n jaar of 7/8 bij het team?
Hoho zijn we Claire Williams vergeten?quote:Op maandag 4 april 2016 00:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
vrouwen kunnen ook toch geen team runnen.
in hoeverre runt Claire Williams, het is toch wat anders dat je vader die al 40 jaar het team runt nog steeds iedere dag over je schouder meekijkt.quote:Op maandag 4 april 2016 09:53 schreef Karstman het volgende:
[..]
Hoho zijn we Claire Williams vergeten?
Daarbij, ze zijn al jaren dramatisch aan het falen bij strategiën, ook deze race weer. Verdomme je hebt Randstad op die auto staan maar je kan niemand vinden die betere strategiën bedenkt/managed etc.. ?quote:Op maandag 4 april 2016 10:06 schreef Dauthi het volgende:
[..]
in hoeverre runt Claire Williams, het is toch wat anders dat je vader die al 40 jaar het team runt nog steeds iedere dag over je schouder meekijkt.
Ik heb nou niet het idee dat een projectmanager van Randstad, de uitgelezen kwaliteiten heeft om een F1 strategie uit te rekenen.quote:Op maandag 4 april 2016 10:15 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Daarbij, ze zijn al jaren dramatisch aan het falen bij strategiën, ook deze race weer. Verdomme je hebt Randstad op die auto staan maar je kan niemand vinden die betere strategiën bedenkt/managed etc.. ?
Ik weet dat ze 33% aandelen heeft gekregen van Peter Sauber. Verder kan ik niets vinden. Ook op Wikipedia staat 33%.quote:Op maandag 4 april 2016 08:47 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nee ik geloof echt voor minimaal 65%, anders had Peter haar er ook allang uitgezet kunnen hebben. Wat zal die man (en zijn collega's) zich rot voelen hoe zij het bedrijf zo tergronde heeft gericht !
Dat is waar, formeel is ze deputy team principal en doet ze vooral marketing en communicatie enzo. Maar op dat gebied doen ze het meer dan prima.quote:Op maandag 4 april 2016 10:06 schreef Dauthi het volgende:
[..]
in hoeverre runt Claire Williams, het is toch wat anders dat je vader die al 40 jaar het team runt nog steeds iedere dag over je schouder meekijkt.
Goeie vraag eigenlijk wel.. Geen idee, ook erg benieuwd naar het antwoord !quote:Op maandag 4 april 2016 15:28 schreef VacaLoca het volgende:
Welke talenten heeft Red Bull klaar staan eigenlijk?
Stel dat Ricciardo naar Ferrari gaat ter vervanging van Kimi en Kvyat gaat weg bij Red Bull en zowel Max als Sainz schuiven door naar Red Bull, welke twee coureurs zouden dan wss in de Toro Rosso komen?
die van sauber of stoffelquote:Op maandag 4 april 2016 15:28 schreef VacaLoca het volgende:
Welke talenten heeft Red Bull klaar staan eigenlijk?
Stel dat Ricciardo naar Ferrari gaat ter vervanging van Kimi en Kvyat gaat weg bij Red Bull en zowel Max als Sainz schuiven door naar Red Bull, welke twee coureurs zouden dan wss in de Toro Rosso komen?
Pierre Gasly verwacht ik dan sowieso wel. De andere weet ik niet. Van Kari, Leeds en Camara weet ik te weinig om in te schatten of het F1 materiaal is.quote:Op maandag 4 april 2016 15:28 schreef VacaLoca het volgende:
Welke talenten heeft Red Bull klaar staan eigenlijk?
Stel dat Ricciardo naar Ferrari gaat ter vervanging van Kimi en Kvyat gaat weg bij Red Bull en zowel Max als Sainz schuiven door naar Red Bull, welke twee coureurs zouden dan wss in de Toro Rosso komen?
Ja intussen dit gevonden:quote:Op maandag 4 april 2016 16:27 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Pierre Gasly verwacht ik dan sowieso wel. De andere weet ik niet. Van Kari, Leeds en Camara weet ik te weinig om in te schatten of het F1 materiaal is.
Is haar ook niet aan te rekenen. Als priveteam is het niet te doen in de formule 1. Eerst kwam er het verbod op tabaksreclame wat een hoop geld scheelt vervolgens kwamen de tv rechten achter de decoder waardoor het veel minder interessant is voor sponsoren. De f1 wordt compleet leeggezogen door CVC capital, waardoor de teams niks overhouden. En CVC heeft maar 1 doel en dat is op korte termijn zo veel mogelijk geld binnenhalen en dat gaat weer ten koste van de teams.quote:Op maandag 4 april 2016 09:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Populair is ze niet geloof ik, maar is het haar allemaal aan te rekenen dat het slecht gaat?
Het ging al slecht voordat zij de leiding overnam en die rare sprongen met contracten etc. zal ze echt niet op eigen houtje genomen hebben.
Dat zij aan aandelen komt zal toch te maken hebben met een betaling in aandelen aan haar want ik kan me niet herinneren dat zij geïnvesteerd heeft in geld, uiteraard wel in arbeid.
Precies, en Olaf Mol kan wel makkelijk roepen dat er 100 miljoen binnenkomt, maar het kost ook klauwen met geld om een wagen te ontwikkelen.quote:Op maandag 4 april 2016 16:59 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Is haar ook niet aan te rekenen. Als priveteam is het niet te doen in de formule 1. Eerst kwam er het verbod op tabaksreclame wat een hoop geld scheelt vervolgens kwamen de tv rechten achter de decoder waardoor het veel minder interessant is voor sponsoren. De f1 wordt compleet leeggezogen door CVC capital, waardoor de teams niks overhouden. En CVC heeft maar 1 doel en dat is op korte termijn zo veel mogelijk geld binnenhalen en dat gaat weer ten koste van de teams.
100 miljoen lijkt me ook sterk. Qua sponsoring krijgen ze ook alleen wat van hun paydrivers. Het is echt schrikbaren hoe '''kaal'' de meeste auto''s zijn tov 10 jaar geleden. Manor lijkt ook haast een sponsorloze auto en zelfs McLaren heeft moeite om een grote sponsor te vinden.quote:Op maandag 4 april 2016 17:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Precies, en Olaf Mol kan wel makkelijk roepen dat er 100 miljoen binnenkomt, maar het kost ook klauwen met geld om een wagen te ontwikkelen.
Klopt wel ongeveer. Ca 90 miljoen dollar aan prijzengeld (voor de 8ste plaats) en 30 miljoen aan wat de coureurs meebrengen. Dus zo'n 120 miljoen dollar. Is ongeveer 105 miljoen euro.quote:Op maandag 4 april 2016 17:27 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
100 miljoen lijkt me ook sterk. Qua sponsoring krijgen ze ook alleen wat van hun paydrivers. Het is echt schrikbaren hoe '''kaal'' de meeste auto''s zijn tov 10 jaar geleden. Manor lijkt ook haast een sponsorloze auto en zelfs McLaren heeft moeite om een grote sponsor te vinden.
Een Manor team zou prima met 80-90 miljoen kunnen doen, bij Sauber gaat dat lastiger, want oa ze hebben een veel grotere fabriek, eigen windtunnel (dat volgens mij 1 van de meest geavanceerde is in het paddock ) en meer super hi tech apparatuur zoals die "Albert" supercomputer,quote:Op maandag 4 april 2016 17:47 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Klopt wel ongeveer. Ca 90 miljoen dollar aan prijzengeld (voor de 8ste plaats) en 30 miljoen aan wat de coureurs meebrengen. Dus zo'n 120 miljoen dollar. Is ongeveer 105 miljoen euro.
zo'n windtunnel kun je verkopen of per uur verhuren. je moet als team wel op tijd gaan aanpassen aan je budget, dus snijden in de kosten. ook kunnen ze misschien het puntengeld in termijnen krijgen ipv op het einde van het jaar.quote:Op maandag 4 april 2016 19:11 schreef King_Merc het volgende:
[..]
Een Manor team zou prima met 80-90 miljoen kunnen doen, bij Sauber gaat dat lastiger, want oa ze hebben een veel grotere fabriek, eigen windtunnel (dat volgens mij 1 van de meest geavanceerde is in het paddock ) en meer super hi tech apparatuur zoals die "Albert" supercomputer,
Laten we zeggen, Monisha heeft er een puinhoop van gemaakt,
En het begon zo goed voor haar in 2012 toen ze volledig teambaas was (daarvoor gedeeld met Peter Sauber)
Met 4 podia..
Ik zag hem op racingcircuits.info ook voorbij komen.quote:Op maandag 4 april 2016 20:45 schreef Bluurgh het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze kwam ik tegen. Lijkt me niet echt een verkapte photoshop 1 april grap en dus ziet het er naar uit dat ze het het oude gedeelte weer aan het circuit gaan vastplakken
[ afbeelding ]
(onder bocht 1 en 2 dus)
Dat zou mooi zijn als het waar is!quote:Op maandag 4 april 2016 20:45 schreef Bluurgh het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze kwam ik tegen. Lijkt me niet echt een verkapte photoshop 1 april grap en dus ziet het er naar uit dat ze het het oude gedeelte weer aan het circuit gaan vastplakken
[ afbeelding ]
(onder bocht 1 en 2 dus)
Het prijzengeld wordt al in delen uitbetaald het jaar erop.quote:Op maandag 4 april 2016 20:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zo'n windtunnel kun je verkopen of per uur verhuren. je moet als team wel op tijd gaan aanpassen aan je budget, dus snijden in de kosten. ook kunnen ze misschien het puntengeld in termijnen krijgen ipv op het einde van het jaar.
Nee nee nee, bocht twee is juist top zoals 'ie nu is.quote:Op maandag 4 april 2016 20:45 schreef Bluurgh het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze kwam ik tegen. Lijkt me niet echt een verkapte photoshop 1 april grap en dus ziet het er naar uit dat ze het het oude gedeelte weer aan het circuit gaan vastplakken
[ afbeelding ]
(onder bocht 1 en 2 dus)
Ziet er naar uit dat het circuit niet geheel in ere wordt hersteld. De chicane na de huidige bocht 1 (tweede foto) is gespiegeld als ik me niet vergis.quote:Op maandag 4 april 2016 20:45 schreef Bluurgh het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze kwam ik tegen. Lijkt me niet echt een verkapte photoshop 1 april grap en dus ziet het er naar uit dat ze het het oude gedeelte weer aan het circuit gaan vastplakken
[ afbeelding ]
(onder bocht 1 en 2 dus)
Als ik op google earth kijk lijkt dat wel het geval. Maar dat stuk ligt er nog wel. Iets breder maken en kan zo aangesloten worden.quote:Op maandag 4 april 2016 22:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ziet er naar uit dat het circuit niet geheel in ere wordt hersteld. De chicane na de huidige bocht 1 (tweede foto) is gespiegeld als ik me niet vergis.
das zijn ze dus allang failliet, ze hebben het nu nodigquote:Op maandag 4 april 2016 22:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het prijzengeld wordt al in delen uitbetaald het jaar erop.
Volgens deze bron http://www.totalsportek.com/f1/formula-1-prize-money/ is het toch echt stukken minder. Ook een mooie diagram waarin je kunt zien hoe de f1 compleet leeggezogen wordt door CVC.quote:Op maandag 4 april 2016 17:47 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Klopt wel ongeveer. Ca 90 miljoen dollar aan prijzengeld (voor de 8ste plaats) en 30 miljoen aan wat de coureurs meebrengen. Dus zo'n 120 miljoen dollar. Is ongeveer 105 miljoen euro.
Mijn bron is het origineel (van Joe Saward, wat ik vorig jaar al eens hier gepost heb) van dit artikel en ik zie al dat ik een fout heb gemaakt. Ze staan niet op volgorde (in het plaatje). Kom ik uit op ca 70 miljoen dollar + 30 miljoen dollar sponsorgeld. Maakt 100 miljoen dollar en dus niet in euro's.quote:Op dinsdag 5 april 2016 00:58 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Volgens deze bron http://www.totalsportek.com/f1/formula-1-prize-money/ is het toch echt stukken minder. Ook een mooie diagram waarin je kunt zien hoe de f1 compleet leeggezogen wordt door CVC.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
Maar zoals het artikel ook zegt en wij ook allemaal weten is het slechts toeval dat we 2 mooie races hebben gezien aan het begin van het seizoen en hebben ze niets te maken met het qualificatie format. Wat die stropdassen vergeten of negeren is dat we dig jaar een enorm sterk middenveld hebben waar zelfs Manor en Sauber gelijkwaardig aan elkaar zijn. Teams en rijders die tijdens een race op 2 ronden worden gezet, gaan we niet of amper zien dit jaar.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:43 schreef JimmyManna het volgende:
De eerste twee races waren ook prima, zeker aangezien Australië doorgaans niet al te best is.
Plus dat ze de denkfout maken dat door de startopstelling te mixen het spannender wordt. Dat kan, maar het kan ook minder spannend worden, als in de beslissende race één van de kampioenschapskandidaten daardoor ver naar achteren op de grid komt en in feite al uitgeschakeld is.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:53 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Maar zoals het artikel ook zegt en wij ook allemaal weten is het slechts toeval dat we 2 mooie races hebben gezien aan het begin van het seizoen en hebben ze niets te maken met het qualificatie format. Wat die stropdassen vergeten of negeren is dat we dig jaar een enorm sterk middenveld hebben waar zelfs Manor en Sauber gelijkwaardig aan elkaar zijn. Teams en rijders die tijdens een race op 2 ronden worden gezet, gaan we niet of amper zien dit jaar.
Al was het qualificatie format een succes, dan hadden ze het verkeerd getimed en was het al niet meer nodig geweest.
Het kwalificatie format is inderdaad een farce. Maar de twee goede races zijn geen toeval. Je hebt elk haar goede en minder goede races. Was altijd al zo. Het is vooral heel veel paniek omdat Merc zo goed is.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:53 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Maar zoals het artikel ook zegt en wij ook allemaal weten is het slechts toeval dat we 2 mooie races hebben gezien aan het begin van het seizoen en hebben ze niets te maken met het qualificatie format. Wat die stropdassen vergeten of negeren is dat we dig jaar een enorm sterk middenveld hebben waar zelfs Manor en Sauber gelijkwaardig aan elkaar zijn. Teams en rijders die tijdens een race op 2 ronden worden gezet, gaan we niet of amper zien dit jaar.
Al was het qualificatie format een succes, dan hadden ze het verkeerd getimed en was het al niet meer nodig geweest.
Wowquote:Op woensdag 6 april 2016 17:43 schreef JimmyManna het volgende:
De eerste twee races waren ook prima, zeker aangezien Australië doorgaans niet al te best is.
Hongarije, dat is 9 uit de 10 saaiquote:Op donderdag 7 april 2016 06:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wow
Ik kan weinig saaie Melbourne GP's herinneren. 2004 en 2011 hoorden bij de minderen van het seizoen en vorig jaar was ie echt saai maar that's it.
Magny-Cours, Imola en bijna alles in de zandbak. En vooral Valenciaquote:
Een paar jaar terug was daar toch een zeer puike race weet ik nog welquote:
Tuurlijk rijdt Max volgend jaar bij Red Bull, alleen is het nu geen 1 april grap zoals met Jos naar Ferrari.quote:Op donderdag 7 april 2016 15:44 schreef tralalala het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ar-bij-topteam.dhtml
Kan Jos niet beter even zijn mond houden? Seizoen duurt nog lang
Ja 2012 toen was elke race okequote:Op donderdag 7 april 2016 15:42 schreef Geralt het volgende:
[..]
Een paar jaar terug was daar toch een zeer puike race weet ik nog wel
quote:F1 teams have rejected a proposal to introduce an aggregate system for qualifying and are continuing to push for 2015's format to return.
Sky Sports News HQ understands the teams have written to the FIA and Bernie Ecclestone to outline their opposition to the proposal of aggregate times in qualifying.
With unanimous agreement required to change the regulations mid-season, the failure of teams to back the FIA's idea means the heavily-criticised elimination system will stay in place for next week's Chinese GP.
Teams have argued since the new-for-2016 qualifying rules flopped on their debut at the Australian GP that they wanted the 2015 rules to be reinstated.
However, the FIA and Ecclestone have resisted a complete U-turn and instead proposed other alternatives, with the issue becoming a political battleground.
After some teams failed to back a proposal to only change Q3, the FIA floated the aggregate system for China - round three of the 2016 season - after another meeting discuss the way forward took place last Sunday in Bahrain.
Although some team bosses initially gave the new idea more favourable response, further analysis in the following days appears to have shown the aggregate system would not prove any better than the little-loved elimination rules.
Several drivers have been outspoken in their criticism of the system, with four-time world champion Sebastian Vettel labelling the idea "s***".
In a Sky Sports online vote, the proposed aggregate system proved more popular than the current elimination format - fans still overwhelmingly backed a return to last year's rules.
"We expressed our opinion and all teams have had the same opinion that we probably need to go back to 2015," Mercedes boss Toto Wolff said in Bahrain.
"But there are various agendas and the [Sunday] morning proved it's not an easy one. So I can't really tell you. Last time I told you [qualifying would be changed] I was totally wrong."
A return to the old system has not yet been given to the teams as an option.
Speaking after the pre-race meeting in Bahrain attended by all 11 teams, the FIA, Ecclestone and tyre supplier Pirelli, Todt said: "You need to be patient, by Thursday you will have all the information. I hope that fans will be happy."
The idea of aggregating two lap times together has been used in F1 before - albeit to little success in 2005 in a system that lasted just five races.
With the latest furore over qualifying dominating the start of the 2016 season, the teams, Ecclestone and the FIA have become increasingly entrenched in their respective positions.
Ahead of further key votes on F1's future in the coming months, Sky Sports' Craig Slater said: "What we have in Formula 1 at the moment is a full-blown civil war. On the one hand, Ecclestone and Todt who want to take the sport in one direction, and the teams who are extremely reluctant with the way they are ruling things at the moment."
2013 was een leuke editie en nu. Voor de rest zelden leuke inhaalacties of gevechten. Dit jaar overigens ook nauwelijks. Gelukkig gebeurden er andere gekkigheid want voor het racen hoef je niet naar Melbourne. Bahrein mag dan een Tilkebaan zijn, je er kan er veel beter op inhalen. Verder ieder zijn mening over circuits, maar ik ben hier geen fan van, net als dat ik dat van Monaco ook niet ben.quote:Op donderdag 7 april 2016 06:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wow
Ik kan weinig saaie Melbourne GP's herinneren. 2004 en 2011 hoorden bij de minderen van het seizoen en vorig jaar was ie echt saai maar that's it.
Nou beter dan wat ze er van gemaakt hadden in elk geval, maar ik zie nog altijd het liefst gewoon een uur lang en je kijkt maar wanneer je rijdt.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:32 schreef DenS het volgende:
Hoppa! Terug naar het oude kwalificatie format: http://nl.motorsport.com/(...)kwalificatie-685407/![]()
Bernie houdt er niet van gepiepeld te worden; dit krijgen de teams nog wel voor hun kiezen denk ik hoor. Hoe weet ik niet, maar Bernie kloot ze nog wel een keer flink terug met dit in zijn achterhoofd gok ik zomaar.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:48 schreef sasquatsch het volgende:
De teams hebben deze ronde gewonnen.
Ben ik ook niet per se fan van. Van Silverstone ook niet overigensquote:Op donderdag 7 april 2016 18:05 schreef JimmyManna het volgende:
net als dat ik dat van Monaco ook niet ben.
1997, 1999, 2000, 2003, 2008, 2009, 2010... allemaal mooie edities. 2012 ook gewoon prima.quote:Op donderdag 7 april 2016 18:05 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
2013 was een leuke editie en nu. Voor de rest zelden leuke inhaalacties of gevechten. Dit jaar overigens ook nauwelijks. Gelukkig gebeurden er andere gekkigheid want voor het racen hoef je niet naar Melbourne. Bahrein mag dan een Tilkebaan zijn, je er kan er veel beter op inhalen. Verder ieder zijn mening over circuits, maar ik ben hier geen fan van, net als dat ik dat van Monaco ook niet ben.
Op zich ben ik het met dat historische oogpunt wel deels eens. Maar uiteindelijk wordt Bahrein ook historisch wanneer we er 50 jaar lang op blijven rijden.quote:Op donderdag 7 april 2016 18:26 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ben ik ook niet per se fan van. Van Silverstone ook niet overigens
Maar dat zijn wel banen die er gewoon vanuit historisch oogpunt altijd bij moeten zitten wat mij betreft
Net als Interlagos, Suzuka, Spa, Monza etc
Zoals ik het lees is het nog niet zeker toch? De F1 Commision and de World Motor Sport Council kunnen nog roet in het eten gooien.quote:At the unanimous request of the teams in a letter received today, Jean Todt, President of the FIA, and Bernie Ecclestone, commercial rights holder representative, accepted, in the interests of the Championship, to submit a proposal to the F1 Commission and World Motor Sport Council to revert to the qualifying format in force in 2015.
This proposal, if approved by the F1 governing bodies, will take effect as from the Chinese Grand Prix and will apply for the rest of the season.
Jean Todt and Bernie Ecclestone welcomed the idea put forward by the teams to have a global assessment of the format of the weekend for 2017.
Klopt, al acht ik de kans niet erg groot. Maar met Formule 1 weet je het maar nooit.quote:Op donderdag 7 april 2016 20:13 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zoals ik het lees is het nog niet zeker toch? De F1 Commision and de World Motor Sport Council kunnen nog roet in het eten gooien.
Dat is meestal een formaliteit als iedereen het er mee eens is.quote:Op donderdag 7 april 2016 20:13 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zoals ik het lees is het nog niet zeker toch? De F1 Commision and de World Motor Sport Council kunnen nog roet in het eten gooien.
Nee natuurlijk niet, Red Bull heeft veel meer faciliteiten etc. Dat gaat gewoon betekenen dat een hoop mensen van TR doorschuiven naar RB. James Key zal bijvoorbeeld op termijn toch Adrian Newey wel gaan vervangen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:23 schreef Meike26 het volgende:
Goed interview wel met James Key, van GP Update ! Linkje
Waar ik in mijn hoofd mee zat. Ik denk niet dat het gaat gebeuren maar stel nu dat STR gedurende het seizoen + beter 2017 chassis maakt, zou RedBull het theoretisch dan kunnen maken om 1e en 2e team te swappen ?
Misschien zo?quote:Op donderdag 7 april 2016 18:25 schreef Geralt het volgende:
[..]
Bernie houdt er niet van gepiepeld te worden; dit krijgen de teams nog wel voor hun kiezen denk ik hoor. Hoe weet ik niet, maar Bernie kloot ze nog wel een keer flink terug met dit in zijn achterhoofd gok ik zomaar.
Of gewoon aan de hand van de stand van het kampioenschap, al dan niet omgedraaidquote:Op zaterdag 9 april 2016 13:28 schreef heywoodu het volgende:
Als ze inderdaad op zaterdag een kwalificatierace zouden doen, hoe gaan ze daar de startopstelling dan van bepalen? Met de trainingen van vrijdag?
Dan ga je natuurlijk nog veel minder verrassingen krijgen, als de top in het kampioenschap zo ook nog eens een gratis voordeel voor de kwalificatie in de schoot geworpen krijgtquote:Op zaterdag 9 april 2016 15:43 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Of gewoon aan de hand van de stand van het kampioenschap, al dan niet omgedraaid.
Leuk voor toerwagen racerij of kleine cupracejes, maar in de Formule en Endurance niet te accepteren. Sowieso al een sprintrace.. Sprintraces zijn ooit bedacht vor close racing en om de hoofdrace iets korter en minder voorspelbaar te maken. Die lui binnen de FIA moeten eens leren dat het continu wijzigen van regels stront vervelend is en helaas de F1 de gouden formule hiervoor heeft.quote:Op zaterdag 9 april 2016 15:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan ga je natuurlijk nog veel minder verrassingen krijgen, als de top in het kampioenschap zo ook nog eens een gratis voordeel voor de kwalificatie in de schoot geworpen krijgt
En omgedraaid zou nog erger zijn, dat is van die gekunstelde onzin om het leuker te maken.
Tellen ze ook het aantal streamers mee in hun kijkersaantallen? Zelf kan ik die Olav mol niet uitstaan, en sinds de BBC de rechten niet meer heeft ben ik gedwongen om naar wazige, haperende meuk te kijkenquote:Op zaterdag 9 april 2016 18:18 schreef sasquatsch het volgende:
Ze doen het om het teruglopende aantal kijkers weer op te krikken. Ze proberen op deze manier de races minder voorspelbaar te maken. Terwijl dat niet meer nodig lijkt te zijn. De afgelopen twee races waren prima om aan te zien.
En in plaats van de voornaamste oorzaak van de teruglopende kijkers aan te pakken (pay-tv) zoeken ze het in andere dingen zoals het race format en het veranderen van de kwalificatie.
UK IP Adres nemen en dan per race betalen voor sky op NOW Tv, denk 7 pond per dag of 11 voor een week of 30 per maand. Krijg je alle 7 sky sport kanalen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:36 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
Tellen ze ook het aantal streamers mee in hun kijkersaantallen? Zelf kan ik die Olav mol niet uitstaan, en sinds de BBC de rechten niet meer heeft ben ik gedwongen om naar wazige, haperende meuk te kijken
Was hier al bang voor..quote:Op vrijdag 8 april 2016 09:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
Goeie zaak dat 'normale' qualifying terugkeert
twitter:svandoorne twitterde op dinsdag 12-04-2016 om 12:41:35And we're off to #China! @eboullier #ChineseGP #McLarenHonda https://t.co/u9EmEnALvY reageer retweet
Logisch. Fernando moet nog gekeurd worden en het is nog niet zeker of hij mag racen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:24 schreef THEFXR het volgende:
Stoffel naar Chinatwitter:svandoorne twitterde op dinsdag 12-04-2016 om 12:41:35And we're off to #China! @eboullier #ChineseGP #McLarenHonda https://t.co/u9EmEnALvY reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |