abonnement Unibet Coolblue
pi_161164705
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:06 schreef Dauthi het volgende:

[..]

in hoeverre runt Claire Williams, het is toch wat anders dat je vader die al 40 jaar het team runt nog steeds iedere dag over je schouder meekijkt.
Dat is waar, formeel is ze deputy team principal en doet ze vooral marketing en communicatie enzo. Maar op dat gebied doen ze het meer dan prima.

Wat de strategie betreft daar zijn ze redelijk aan het falen maar dat is toch iets anders dan het falen een team te runnen zoals ons aller Monisha.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_161169551
Welke talenten heeft Red Bull klaar staan eigenlijk?

Stel dat Ricciardo naar Ferrari gaat ter vervanging van Kimi en Kvyat gaat weg bij Red Bull en zowel Max als Sainz schuiven door naar Red Bull, welke twee coureurs zouden dan wss in de Toro Rosso komen?
pi_161169587
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 15:28 schreef VacaLoca het volgende:
Welke talenten heeft Red Bull klaar staan eigenlijk?

Stel dat Ricciardo naar Ferrari gaat ter vervanging van Kimi en Kvyat gaat weg bij Red Bull en zowel Max als Sainz schuiven door naar Red Bull, welke twee coureurs zouden dan wss in de Toro Rosso komen?
Goeie vraag eigenlijk wel.. Geen idee, ook erg benieuwd naar het antwoord ! :)
  maandag 4 april 2016 @ 15:30:48 #54
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_161169590
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 15:28 schreef VacaLoca het volgende:
Welke talenten heeft Red Bull klaar staan eigenlijk?

Stel dat Ricciardo naar Ferrari gaat ter vervanging van Kimi en Kvyat gaat weg bij Red Bull en zowel Max als Sainz schuiven door naar Red Bull, welke twee coureurs zouden dan wss in de Toro Rosso komen?
die van sauber of stoffel
  maandag 4 april 2016 @ 16:27:52 #55
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_161170804
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 15:28 schreef VacaLoca het volgende:
Welke talenten heeft Red Bull klaar staan eigenlijk?

Stel dat Ricciardo naar Ferrari gaat ter vervanging van Kimi en Kvyat gaat weg bij Red Bull en zowel Max als Sainz schuiven door naar Red Bull, welke twee coureurs zouden dan wss in de Toro Rosso komen?
Pierre Gasly verwacht ik dan sowieso wel. De andere weet ik niet. Van Kari, Leeds en Camara weet ik te weinig om in te schatten of het F1 materiaal is.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_161170938
quote:
3s.gif Op maandag 4 april 2016 16:27 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Pierre Gasly verwacht ik dan sowieso wel. De andere weet ik niet. Van Kari, Leeds en Camara weet ik te weinig om in te schatten of het F1 materiaal is.
Ja intussen dit gevonden:

http://m.gpupdate.net/nl/(...)unior-team-van-2016/

Op Gasly na is Camara de enige die volgend seizoen 18+ is.
pi_161171351
Camara afgelopen weekend in de F3 zien rijden, maar nog niet echt onder de indruk. Maar dat kan nog komen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_161171505
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:01 schreef Tarado het volgende:

[..]

Populair is ze niet geloof ik, maar is het haar allemaal aan te rekenen dat het slecht gaat?
Het ging al slecht voordat zij de leiding overnam en die rare sprongen met contracten etc. zal ze echt niet op eigen houtje genomen hebben.
Dat zij aan aandelen komt zal toch te maken hebben met een betaling in aandelen aan haar want ik kan me niet herinneren dat zij geïnvesteerd heeft in geld, uiteraard wel in arbeid.
Is haar ook niet aan te rekenen. Als priveteam is het niet te doen in de formule 1. Eerst kwam er het verbod op tabaksreclame wat een hoop geld scheelt vervolgens kwamen de tv rechten achter de decoder waardoor het veel minder interessant is voor sponsoren. De f1 wordt compleet leeggezogen door CVC capital, waardoor de teams niks overhouden. En CVC heeft maar 1 doel en dat is op korte termijn zo veel mogelijk geld binnenhalen en dat gaat weer ten koste van de teams.
pi_161171596
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 16:59 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Is haar ook niet aan te rekenen. Als priveteam is het niet te doen in de formule 1. Eerst kwam er het verbod op tabaksreclame wat een hoop geld scheelt vervolgens kwamen de tv rechten achter de decoder waardoor het veel minder interessant is voor sponsoren. De f1 wordt compleet leeggezogen door CVC capital, waardoor de teams niks overhouden. En CVC heeft maar 1 doel en dat is op korte termijn zo veel mogelijk geld binnenhalen en dat gaat weer ten koste van de teams.
Precies, en Olaf Mol kan wel makkelijk roepen dat er 100 miljoen binnenkomt, maar het kost ook klauwen met geld om een wagen te ontwikkelen.
in a crowd you lose humanity
pi_161171989
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 17:03 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Precies, en Olaf Mol kan wel makkelijk roepen dat er 100 miljoen binnenkomt, maar het kost ook klauwen met geld om een wagen te ontwikkelen.
100 miljoen lijkt me ook sterk. Qua sponsoring krijgen ze ook alleen wat van hun paydrivers. Het is echt schrikbaren hoe '''kaal'' de meeste auto''s zijn tov 10 jaar geleden. Manor lijkt ook haast een sponsorloze auto en zelfs McLaren heeft moeite om een grote sponsor te vinden.
pi_161172302
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 17:27 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

100 miljoen lijkt me ook sterk. Qua sponsoring krijgen ze ook alleen wat van hun paydrivers. Het is echt schrikbaren hoe '''kaal'' de meeste auto''s zijn tov 10 jaar geleden. Manor lijkt ook haast een sponsorloze auto en zelfs McLaren heeft moeite om een grote sponsor te vinden.
Klopt wel ongeveer. Ca 90 miljoen dollar aan prijzengeld (voor de 8ste plaats) en 30 miljoen aan wat de coureurs meebrengen. Dus zo'n 120 miljoen dollar. Is ongeveer 105 miljoen euro.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_161174141
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 17:47 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Klopt wel ongeveer. Ca 90 miljoen dollar aan prijzengeld (voor de 8ste plaats) en 30 miljoen aan wat de coureurs meebrengen. Dus zo'n 120 miljoen dollar. Is ongeveer 105 miljoen euro.
Een Manor team zou prima met 80-90 miljoen kunnen doen, bij Sauber gaat dat lastiger, want oa ze hebben een veel grotere fabriek, eigen windtunnel (dat volgens mij 1 van de meest geavanceerde is in het paddock ) en meer super hi tech apparatuur zoals die "Albert" supercomputer,

Laten we zeggen, Monisha heeft er een puinhoop van gemaakt,

En het begon zo goed voor haar in 2012 toen ze volledig teambaas was (daarvoor gedeeld met Peter Sauber)

Met 4 podia..
  maandag 4 april 2016 @ 20:08:55 #63
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_161175867
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 19:11 schreef King_Merc het volgende:

[..]

Een Manor team zou prima met 80-90 miljoen kunnen doen, bij Sauber gaat dat lastiger, want oa ze hebben een veel grotere fabriek, eigen windtunnel (dat volgens mij 1 van de meest geavanceerde is in het paddock ) en meer super hi tech apparatuur zoals die "Albert" supercomputer,

Laten we zeggen, Monisha heeft er een puinhoop van gemaakt,

En het begon zo goed voor haar in 2012 toen ze volledig teambaas was (daarvoor gedeeld met Peter Sauber)

Met 4 podia..
zo'n windtunnel kun je verkopen of per uur verhuren. je moet als team wel op tijd gaan aanpassen aan je budget, dus snijden in de kosten. ook kunnen ze misschien het puntengeld in termijnen krijgen ipv op het einde van het jaar.
pi_161177409




Deze kwam ik tegen. Lijkt me niet echt een verkapte photoshop 1 april grap en dus ziet het er naar uit dat ze het het oude gedeelte weer aan het circuit gaan vastplakken :)



(onder bocht 1 en 2 dus)
  maandag 4 april 2016 @ 21:27:51 #65
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_161179264
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 20:45 schreef Bluurgh het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Deze kwam ik tegen. Lijkt me niet echt een verkapte photoshop 1 april grap en dus ziet het er naar uit dat ze het het oude gedeelte weer aan het circuit gaan vastplakken :)

[ afbeelding ]

(onder bocht 1 en 2 dus)
Ik zag hem op racingcircuits.info ook voorbij komen.
Heb ooit wel eens een lay-out voorbij zien komen dat liet zien dat liep over het oude deel (vanaf start en finish) en bij de Remus er vlak voor weer een lus richting de eerste bocht te gaan en dan weer het "nieuwe" circuit op.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_161179989
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 20:45 schreef Bluurgh het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Deze kwam ik tegen. Lijkt me niet echt een verkapte photoshop 1 april grap en dus ziet het er naar uit dat ze het het oude gedeelte weer aan het circuit gaan vastplakken :)

[ afbeelding ]

(onder bocht 1 en 2 dus)
Dat zou mooi zijn als het waar is! :9 _O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_161182944
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 20:08 schreef THEFXR het volgende:

[..]

zo'n windtunnel kun je verkopen of per uur verhuren. je moet als team wel op tijd gaan aanpassen aan je budget, dus snijden in de kosten. ook kunnen ze misschien het puntengeld in termijnen krijgen ipv op het einde van het jaar.
Het prijzengeld wordt al in delen uitbetaald het jaar erop.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_161183044
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 20:45 schreef Bluurgh het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Deze kwam ik tegen. Lijkt me niet echt een verkapte photoshop 1 april grap en dus ziet het er naar uit dat ze het het oude gedeelte weer aan het circuit gaan vastplakken :)

[ afbeelding ]

(onder bocht 1 en 2 dus)
Nee nee nee, bocht twee is juist top zoals 'ie nu is.

Met die veranderingen is het net alsof het Circuit de Catalunya en Magny Cours samen een hele lelijke baby gemaakt hebben.
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 april 2016 @ 22:48:36 #69
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161183176
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 20:45 schreef Bluurgh het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Deze kwam ik tegen. Lijkt me niet echt een verkapte photoshop 1 april grap en dus ziet het er naar uit dat ze het het oude gedeelte weer aan het circuit gaan vastplakken :)

[ afbeelding ]

(onder bocht 1 en 2 dus)
Ziet er naar uit dat het circuit niet geheel in ere wordt hersteld. De chicane na de huidige bocht 1 (tweede foto) is gespiegeld als ik me niet vergis.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 4 april 2016 @ 22:54:41 #70
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_161183450
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 22:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ziet er naar uit dat het circuit niet geheel in ere wordt hersteld. De chicane na de huidige bocht 1 (tweede foto) is gespiegeld als ik me niet vergis.
Als ik op google earth kijk lijkt dat wel het geval. Maar dat stuk ligt er nog wel. Iets breder maken en kan zo aangesloten worden.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 april 2016 @ 22:59:12 #71
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161183650
Sowieso zie ik de F1 niet over het oude traject racen. Misschien voor andere evenementen.
Net de echte Nürburgring dat stuk.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 4 april 2016 @ 23:02:47 #72
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_161183823
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 22:43 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het prijzengeld wordt al in delen uitbetaald het jaar erop.
das zijn ze dus allang failliet, ze hebben het nu nodig
pi_161187073
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 17:47 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Klopt wel ongeveer. Ca 90 miljoen dollar aan prijzengeld (voor de 8ste plaats) en 30 miljoen aan wat de coureurs meebrengen. Dus zo'n 120 miljoen dollar. Is ongeveer 105 miljoen euro.
Volgens deze bron http://www.totalsportek.com/f1/formula-1-prize-money/ is het toch echt stukken minder. Ook een mooie diagram waarin je kunt zien hoe de f1 compleet leeggezogen wordt door CVC.
pi_161188531
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 00:58 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Volgens deze bron http://www.totalsportek.com/f1/formula-1-prize-money/ is het toch echt stukken minder. Ook een mooie diagram waarin je kunt zien hoe de f1 compleet leeggezogen wordt door CVC.
Mijn bron is het origineel (van Joe Saward, wat ik vorig jaar al eens hier gepost heb) van dit artikel en ik zie al dat ik een fout heb gemaakt. Ze staan niet op volgorde (in het plaatje). Kom ik uit op ca 70 miljoen dollar + 30 miljoen dollar sponsorgeld. Maakt 100 miljoen dollar en dus niet in euro's.

En het valt op dat de bedragen in de tabel eronder anders zijn dan in het plaatje erboven. :)
Ik had dus die uit het plaatje uit de originele bron gebruikt.

[ Bericht 8% gewijzigd door sasquatsch op 05-04-2016 08:38:11 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_161220244
Interessant artikel over de werkelijke reden achter het kwalificatiedebacle.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 6 april 2016 @ 13:33:46 #76
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161220405
Interessant artikel. Best bizar dat hij de openingraces zo roemt maar goed dat hoort erbij schijnbaar :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_161226740
De eerste twee races waren ook prima, zeker aangezien Australië doorgaans niet al te best is.
pi_161227021
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 17:43 schreef JimmyManna het volgende:
De eerste twee races waren ook prima, zeker aangezien Australië doorgaans niet al te best is.
Maar zoals het artikel ook zegt en wij ook allemaal weten is het slechts toeval dat we 2 mooie races hebben gezien aan het begin van het seizoen en hebben ze niets te maken met het qualificatie format. Wat die stropdassen vergeten of negeren is dat we dig jaar een enorm sterk middenveld hebben waar zelfs Manor en Sauber gelijkwaardig aan elkaar zijn. Teams en rijders die tijdens een race op 2 ronden worden gezet, gaan we niet of amper zien dit jaar.
Al was het qualificatie format een succes, dan hadden ze het verkeerd getimed en was het al niet meer nodig geweest.
pi_161227211
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 17:53 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Maar zoals het artikel ook zegt en wij ook allemaal weten is het slechts toeval dat we 2 mooie races hebben gezien aan het begin van het seizoen en hebben ze niets te maken met het qualificatie format. Wat die stropdassen vergeten of negeren is dat we dig jaar een enorm sterk middenveld hebben waar zelfs Manor en Sauber gelijkwaardig aan elkaar zijn. Teams en rijders die tijdens een race op 2 ronden worden gezet, gaan we niet of amper zien dit jaar.
Al was het qualificatie format een succes, dan hadden ze het verkeerd getimed en was het al niet meer nodig geweest.
Plus dat ze de denkfout maken dat door de startopstelling te mixen het spannender wordt. Dat kan, maar het kan ook minder spannend worden, als in de beslissende race één van de kampioenschapskandidaten daardoor ver naar achteren op de grid komt en in feite al uitgeschakeld is.
Stel b.v dat in 2014 in de laatste race Rosberg achteraan de grid had gestaan. Dan was bij voorbaat het kampioenschap al beslist. Nou was het in dit geval tijdens de race ook al redelijk vlot beslist, omdat Rosberg technische problemen had, maar als hij achteraan had gestaan, was het eigenlijk voor de race al wel bekend.
in a crowd you lose humanity
pi_161227855
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 17:53 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Maar zoals het artikel ook zegt en wij ook allemaal weten is het slechts toeval dat we 2 mooie races hebben gezien aan het begin van het seizoen en hebben ze niets te maken met het qualificatie format. Wat die stropdassen vergeten of negeren is dat we dig jaar een enorm sterk middenveld hebben waar zelfs Manor en Sauber gelijkwaardig aan elkaar zijn. Teams en rijders die tijdens een race op 2 ronden worden gezet, gaan we niet of amper zien dit jaar.
Al was het qualificatie format een succes, dan hadden ze het verkeerd getimed en was het al niet meer nodig geweest.
Het kwalificatie format is inderdaad een farce. Maar de twee goede races zijn geen toeval. Je hebt elk haar goede en minder goede races. Was altijd al zo. Het is vooral heel veel paniek omdat Merc zo goed is.
  donderdag 7 april 2016 @ 01:25:53 #81
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_161246014
Dat de FIA vuil spel speelt is sowieso al duidelijk, aangezien ze als reden voor het formaat geven dat de fans om meer spektakel op zaterdag vroegen, maar dat is helemaal nergens ter sprake gekomen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Redactie Sport donderdag 7 april 2016 @ 06:31:10 #82
274204 crew  Mexicanobakker
pi_161246452
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 17:43 schreef JimmyManna het volgende:
De eerste twee races waren ook prima, zeker aangezien Australië doorgaans niet al te best is.
Wow

Ik kan weinig saaie Melbourne GP's herinneren. 2004 en 2011 hoorden bij de minderen van het seizoen en vorig jaar was ie echt saai maar that's it.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 7 april 2016 @ 13:25:42 #83
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_161253077
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 06:31 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Wow

Ik kan weinig saaie Melbourne GP's herinneren. 2004 en 2011 hoorden bij de minderen van het seizoen en vorig jaar was ie echt saai maar that's it.
Hongarije, dat is 9 uit de 10 saai
  Redactie Sport donderdag 7 april 2016 @ 14:07:28 #84
274204 crew  Mexicanobakker
pi_161254029
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 13:25 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Hongarije, dat is 9 uit de 10 saai
Magny-Cours, Imola en bijna alles in de zandbak. En vooral Valencia :{
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_161256233
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 14:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
En vooral Valencia :{
Een paar jaar terug was daar toch een zeer puike race weet ik nog wel :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 april 2016 @ 15:43:53 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161256263
Webber kon na afloop zijn tweede vliegbrevet ophalen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161256279
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ar-bij-topteam.dhtml

Kan Jos niet beter even zijn mond houden? Seizoen duurt nog lang
pi_161256442
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 15:44 schreef tralalala het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ar-bij-topteam.dhtml

Kan Jos niet beter even zijn mond houden? Seizoen duurt nog lang
Tuurlijk rijdt Max volgend jaar bij Red Bull, alleen is het nu geen 1 april grap zoals met Jos naar Ferrari.
  Redactie Sport donderdag 7 april 2016 @ 15:54:23 #89
274204 crew  Mexicanobakker
pi_161256492
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2016 15:42 schreef Geralt het volgende:

[..]

Een paar jaar terug was daar toch een zeer puike race weet ik nog wel :)
Ja 2012 toen was elke race oke
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_161257704
Het politieke machtspel gaat verder.

http://www.skysports.com/(...)be-rejected-by-teams

De teams hebben een gezamenlijke brief opgesteld om terug te gaan naar het kwalificatieformat van vorig jaar en zullen tegen elke andere verandering stemmen. Dus zolang de FIA en FOM hier niet mee akkoord gaan blijven we bij het huidige format.

quote:
F1 teams have rejected a proposal to introduce an aggregate system for qualifying and are continuing to push for 2015's format to return.

Sky Sports News HQ understands the teams have written to the FIA and Bernie Ecclestone to outline their opposition to the proposal of aggregate times in qualifying.

With unanimous agreement required to change the regulations mid-season, the failure of teams to back the FIA's idea means the heavily-criticised elimination system will stay in place for next week's Chinese GP.

Teams have argued since the new-for-2016 qualifying rules flopped on their debut at the Australian GP that they wanted the 2015 rules to be reinstated.

However, the FIA and Ecclestone have resisted a complete U-turn and instead proposed other alternatives, with the issue becoming a political battleground.

After some teams failed to back a proposal to only change Q3, the FIA floated the aggregate system for China - round three of the 2016 season - after another meeting discuss the way forward took place last Sunday in Bahrain.

Although some team bosses initially gave the new idea more favourable response, further analysis in the following days appears to have shown the aggregate system would not prove any better than the little-loved elimination rules.

Several drivers have been outspoken in their criticism of the system, with four-time world champion Sebastian Vettel labelling the idea "s***".

In a Sky Sports online vote, the proposed aggregate system proved more popular than the current elimination format - fans still overwhelmingly backed a return to last year's rules.

"We expressed our opinion and all teams have had the same opinion that we probably need to go back to 2015," Mercedes boss Toto Wolff said in Bahrain.

"But there are various agendas and the [Sunday] morning proved it's not an easy one. So I can't really tell you. Last time I told you [qualifying would be changed] I was totally wrong."

A return to the old system has not yet been given to the teams as an option.

Speaking after the pre-race meeting in Bahrain attended by all 11 teams, the FIA, Ecclestone and tyre supplier Pirelli, Todt said: "You need to be patient, by Thursday you will have all the information. I hope that fans will be happy."

The idea of aggregating two lap times together has been used in F1 before - albeit to little success in 2005 in a system that lasted just five races.

With the latest furore over qualifying dominating the start of the 2016 season, the teams, Ecclestone and the FIA have become increasingly entrenched in their respective positions.

Ahead of further key votes on F1's future in the coming months, Sky Sports' Craig Slater said: "What we have in Formula 1 at the moment is a full-blown civil war. On the one hand, Ecclestone and Todt who want to take the sport in one direction, and the teams who are extremely reluctant with the way they are ruling things at the moment."
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 7 april 2016 @ 17:32:25 #91
178444 DenS
Crientj <3
pi_161258570
Hoppa! Terug naar het oude kwalificatie format: http://nl.motorsport.com/(...)kwalificatie-685407/ *O* *O*
pi_161258842
Las het op twitter. De teams hebben deze ronde gewonnen. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_161259215
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 06:31 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Wow

Ik kan weinig saaie Melbourne GP's herinneren. 2004 en 2011 hoorden bij de minderen van het seizoen en vorig jaar was ie echt saai maar that's it.
2013 was een leuke editie en nu. Voor de rest zelden leuke inhaalacties of gevechten. Dit jaar overigens ook nauwelijks. Gelukkig gebeurden er andere gekkigheid want voor het racen hoef je niet naar Melbourne. Bahrein mag dan een Tilkebaan zijn, je er kan er veel beter op inhalen. Verder ieder zijn mening over circuits, maar ik ben hier geen fan van, net als dat ik dat van Monaco ook niet ben.
pi_161259621
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:32 schreef DenS het volgende:
Hoppa! Terug naar het oude kwalificatie format: http://nl.motorsport.com/(...)kwalificatie-685407/ *O* *O*
Nou beter dan wat ze er van gemaakt hadden in elk geval, maar ik zie nog altijd het liefst gewoon een uur lang en je kijkt maar wanneer je rijdt.

Dat de topteams dan niet zo veel op de baan zijn boeit me totaal niet. Ook niet als er sowieso minder actie op de baan is. Heb je veel meer tijd om wat interviewtjes te doen in de pit of wat nieuwtjes de revue laten passeren en wat keutelpraatjes met deze of gene tussendoor.

De echte actie is toch pas op de zondag. Maargoed, ik kan ook leven met Q123 zoals het de afgelopen jaren was.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_161259652
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:48 schreef sasquatsch het volgende:
De teams hebben deze ronde gewonnen. :)
Bernie houdt er niet van gepiepeld te worden; dit krijgen de teams nog wel voor hun kiezen denk ik hoor. Hoe weet ik niet, maar Bernie kloot ze nog wel een keer flink terug met dit in zijn achterhoofd gok ik zomaar. :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_161259683
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:05 schreef JimmyManna het volgende:
net als dat ik dat van Monaco ook niet ben.
Ben ik ook niet per se fan van. Van Silverstone ook niet overigens :@

Maar dat zijn wel banen die er gewoon vanuit historisch oogpunt altijd bij moeten zitten wat mij betreft :Y

Net als Interlagos, Suzuka, Spa, Monza etc
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Redactie Sport donderdag 7 april 2016 @ 18:57:35 #97
274204 crew  Mexicanobakker
pi_161260357
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:05 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

2013 was een leuke editie en nu. Voor de rest zelden leuke inhaalacties of gevechten. Dit jaar overigens ook nauwelijks. Gelukkig gebeurden er andere gekkigheid want voor het racen hoef je niet naar Melbourne. Bahrein mag dan een Tilkebaan zijn, je er kan er veel beter op inhalen. Verder ieder zijn mening over circuits, maar ik ben hier geen fan van, net als dat ik dat van Monaco ook niet ben.
1997, 1999, 2000, 2003, 2008, 2009, 2010... allemaal mooie edities. 2012 ook gewoon prima.

Monaco vind ik verder wel erg hit-or-miss inderdaad, of je hebt er een geweldige race of je had beter 2 uur kunnen slapen. Silverstone is ook alleen maar leuk als de pleuris in de hemel uitbreekt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_161261425
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:26 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ben ik ook niet per se fan van. Van Silverstone ook niet overigens :@

Maar dat zijn wel banen die er gewoon vanuit historisch oogpunt altijd bij moeten zitten wat mij betreft :Y

Net als Interlagos, Suzuka, Spa, Monza etc
Op zich ben ik het met dat historische oogpunt wel deels eens. Maar uiteindelijk wordt Bahrein ook historisch wanneer we er 50 jaar lang op blijven rijden.

Australie is een geweldig raceland en een continent dat op de kalender hoort, maar de baan is krap en niet echt geschikt om op in te halen.
pi_161262567
quote:
At the unanimous request of the teams in a letter received today, Jean Todt, President of the FIA, and Bernie Ecclestone, commercial rights holder representative, accepted, in the interests of the Championship, to submit a proposal to the F1 Commission and World Motor Sport Council to revert to the qualifying format in force in 2015.

This proposal, if approved by the F1 governing bodies, will take effect as from the Chinese Grand Prix and will apply for the rest of the season.

Jean Todt and Bernie Ecclestone welcomed the idea put forward by the teams to have a global assessment of the format of the weekend for 2017.
Zoals ik het lees is het nog niet zeker toch? De F1 Commision and de World Motor Sport Council kunnen nog roet in het eten gooien.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_161262948
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:13 schreef Geralt het volgende:

[..]

Zoals ik het lees is het nog niet zeker toch? De F1 Commision and de World Motor Sport Council kunnen nog roet in het eten gooien.
Klopt, al acht ik de kans niet erg groot. Maar met Formule 1 weet je het maar nooit. :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')