Dat is waar, formeel is ze deputy team principal en doet ze vooral marketing en communicatie enzo. Maar op dat gebied doen ze het meer dan prima.quote:Op maandag 4 april 2016 10:06 schreef Dauthi het volgende:
[..]
in hoeverre runt Claire Williams, het is toch wat anders dat je vader die al 40 jaar het team runt nog steeds iedere dag over je schouder meekijkt.
Goeie vraag eigenlijk wel.. Geen idee, ook erg benieuwd naar het antwoord !quote:Op maandag 4 april 2016 15:28 schreef VacaLoca het volgende:
Welke talenten heeft Red Bull klaar staan eigenlijk?
Stel dat Ricciardo naar Ferrari gaat ter vervanging van Kimi en Kvyat gaat weg bij Red Bull en zowel Max als Sainz schuiven door naar Red Bull, welke twee coureurs zouden dan wss in de Toro Rosso komen?
die van sauber of stoffelquote:Op maandag 4 april 2016 15:28 schreef VacaLoca het volgende:
Welke talenten heeft Red Bull klaar staan eigenlijk?
Stel dat Ricciardo naar Ferrari gaat ter vervanging van Kimi en Kvyat gaat weg bij Red Bull en zowel Max als Sainz schuiven door naar Red Bull, welke twee coureurs zouden dan wss in de Toro Rosso komen?
Pierre Gasly verwacht ik dan sowieso wel. De andere weet ik niet. Van Kari, Leeds en Camara weet ik te weinig om in te schatten of het F1 materiaal is.quote:Op maandag 4 april 2016 15:28 schreef VacaLoca het volgende:
Welke talenten heeft Red Bull klaar staan eigenlijk?
Stel dat Ricciardo naar Ferrari gaat ter vervanging van Kimi en Kvyat gaat weg bij Red Bull en zowel Max als Sainz schuiven door naar Red Bull, welke twee coureurs zouden dan wss in de Toro Rosso komen?
Ja intussen dit gevonden:quote:Op maandag 4 april 2016 16:27 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Pierre Gasly verwacht ik dan sowieso wel. De andere weet ik niet. Van Kari, Leeds en Camara weet ik te weinig om in te schatten of het F1 materiaal is.
Is haar ook niet aan te rekenen. Als priveteam is het niet te doen in de formule 1. Eerst kwam er het verbod op tabaksreclame wat een hoop geld scheelt vervolgens kwamen de tv rechten achter de decoder waardoor het veel minder interessant is voor sponsoren. De f1 wordt compleet leeggezogen door CVC capital, waardoor de teams niks overhouden. En CVC heeft maar 1 doel en dat is op korte termijn zo veel mogelijk geld binnenhalen en dat gaat weer ten koste van de teams.quote:Op maandag 4 april 2016 09:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Populair is ze niet geloof ik, maar is het haar allemaal aan te rekenen dat het slecht gaat?
Het ging al slecht voordat zij de leiding overnam en die rare sprongen met contracten etc. zal ze echt niet op eigen houtje genomen hebben.
Dat zij aan aandelen komt zal toch te maken hebben met een betaling in aandelen aan haar want ik kan me niet herinneren dat zij geïnvesteerd heeft in geld, uiteraard wel in arbeid.
Precies, en Olaf Mol kan wel makkelijk roepen dat er 100 miljoen binnenkomt, maar het kost ook klauwen met geld om een wagen te ontwikkelen.quote:Op maandag 4 april 2016 16:59 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Is haar ook niet aan te rekenen. Als priveteam is het niet te doen in de formule 1. Eerst kwam er het verbod op tabaksreclame wat een hoop geld scheelt vervolgens kwamen de tv rechten achter de decoder waardoor het veel minder interessant is voor sponsoren. De f1 wordt compleet leeggezogen door CVC capital, waardoor de teams niks overhouden. En CVC heeft maar 1 doel en dat is op korte termijn zo veel mogelijk geld binnenhalen en dat gaat weer ten koste van de teams.
100 miljoen lijkt me ook sterk. Qua sponsoring krijgen ze ook alleen wat van hun paydrivers. Het is echt schrikbaren hoe '''kaal'' de meeste auto''s zijn tov 10 jaar geleden. Manor lijkt ook haast een sponsorloze auto en zelfs McLaren heeft moeite om een grote sponsor te vinden.quote:Op maandag 4 april 2016 17:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Precies, en Olaf Mol kan wel makkelijk roepen dat er 100 miljoen binnenkomt, maar het kost ook klauwen met geld om een wagen te ontwikkelen.
Klopt wel ongeveer. Ca 90 miljoen dollar aan prijzengeld (voor de 8ste plaats) en 30 miljoen aan wat de coureurs meebrengen. Dus zo'n 120 miljoen dollar. Is ongeveer 105 miljoen euro.quote:Op maandag 4 april 2016 17:27 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
100 miljoen lijkt me ook sterk. Qua sponsoring krijgen ze ook alleen wat van hun paydrivers. Het is echt schrikbaren hoe '''kaal'' de meeste auto''s zijn tov 10 jaar geleden. Manor lijkt ook haast een sponsorloze auto en zelfs McLaren heeft moeite om een grote sponsor te vinden.
Een Manor team zou prima met 80-90 miljoen kunnen doen, bij Sauber gaat dat lastiger, want oa ze hebben een veel grotere fabriek, eigen windtunnel (dat volgens mij 1 van de meest geavanceerde is in het paddock ) en meer super hi tech apparatuur zoals die "Albert" supercomputer,quote:Op maandag 4 april 2016 17:47 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Klopt wel ongeveer. Ca 90 miljoen dollar aan prijzengeld (voor de 8ste plaats) en 30 miljoen aan wat de coureurs meebrengen. Dus zo'n 120 miljoen dollar. Is ongeveer 105 miljoen euro.
zo'n windtunnel kun je verkopen of per uur verhuren. je moet als team wel op tijd gaan aanpassen aan je budget, dus snijden in de kosten. ook kunnen ze misschien het puntengeld in termijnen krijgen ipv op het einde van het jaar.quote:Op maandag 4 april 2016 19:11 schreef King_Merc het volgende:
[..]
Een Manor team zou prima met 80-90 miljoen kunnen doen, bij Sauber gaat dat lastiger, want oa ze hebben een veel grotere fabriek, eigen windtunnel (dat volgens mij 1 van de meest geavanceerde is in het paddock ) en meer super hi tech apparatuur zoals die "Albert" supercomputer,
Laten we zeggen, Monisha heeft er een puinhoop van gemaakt,
En het begon zo goed voor haar in 2012 toen ze volledig teambaas was (daarvoor gedeeld met Peter Sauber)
Met 4 podia..
Ik zag hem op racingcircuits.info ook voorbij komen.quote:Op maandag 4 april 2016 20:45 schreef Bluurgh het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze kwam ik tegen. Lijkt me niet echt een verkapte photoshop 1 april grap en dus ziet het er naar uit dat ze het het oude gedeelte weer aan het circuit gaan vastplakken
[ afbeelding ]
(onder bocht 1 en 2 dus)
Dat zou mooi zijn als het waar is!quote:Op maandag 4 april 2016 20:45 schreef Bluurgh het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze kwam ik tegen. Lijkt me niet echt een verkapte photoshop 1 april grap en dus ziet het er naar uit dat ze het het oude gedeelte weer aan het circuit gaan vastplakken
[ afbeelding ]
(onder bocht 1 en 2 dus)
Het prijzengeld wordt al in delen uitbetaald het jaar erop.quote:Op maandag 4 april 2016 20:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zo'n windtunnel kun je verkopen of per uur verhuren. je moet als team wel op tijd gaan aanpassen aan je budget, dus snijden in de kosten. ook kunnen ze misschien het puntengeld in termijnen krijgen ipv op het einde van het jaar.
Nee nee nee, bocht twee is juist top zoals 'ie nu is.quote:Op maandag 4 april 2016 20:45 schreef Bluurgh het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze kwam ik tegen. Lijkt me niet echt een verkapte photoshop 1 april grap en dus ziet het er naar uit dat ze het het oude gedeelte weer aan het circuit gaan vastplakken
[ afbeelding ]
(onder bocht 1 en 2 dus)
Ziet er naar uit dat het circuit niet geheel in ere wordt hersteld. De chicane na de huidige bocht 1 (tweede foto) is gespiegeld als ik me niet vergis.quote:Op maandag 4 april 2016 20:45 schreef Bluurgh het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze kwam ik tegen. Lijkt me niet echt een verkapte photoshop 1 april grap en dus ziet het er naar uit dat ze het het oude gedeelte weer aan het circuit gaan vastplakken
[ afbeelding ]
(onder bocht 1 en 2 dus)
Als ik op google earth kijk lijkt dat wel het geval. Maar dat stuk ligt er nog wel. Iets breder maken en kan zo aangesloten worden.quote:Op maandag 4 april 2016 22:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ziet er naar uit dat het circuit niet geheel in ere wordt hersteld. De chicane na de huidige bocht 1 (tweede foto) is gespiegeld als ik me niet vergis.
das zijn ze dus allang failliet, ze hebben het nu nodigquote:Op maandag 4 april 2016 22:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het prijzengeld wordt al in delen uitbetaald het jaar erop.
Volgens deze bron http://www.totalsportek.com/f1/formula-1-prize-money/ is het toch echt stukken minder. Ook een mooie diagram waarin je kunt zien hoe de f1 compleet leeggezogen wordt door CVC.quote:Op maandag 4 april 2016 17:47 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Klopt wel ongeveer. Ca 90 miljoen dollar aan prijzengeld (voor de 8ste plaats) en 30 miljoen aan wat de coureurs meebrengen. Dus zo'n 120 miljoen dollar. Is ongeveer 105 miljoen euro.
Mijn bron is het origineel (van Joe Saward, wat ik vorig jaar al eens hier gepost heb) van dit artikel en ik zie al dat ik een fout heb gemaakt. Ze staan niet op volgorde (in het plaatje). Kom ik uit op ca 70 miljoen dollar + 30 miljoen dollar sponsorgeld. Maakt 100 miljoen dollar en dus niet in euro's.quote:Op dinsdag 5 april 2016 00:58 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Volgens deze bron http://www.totalsportek.com/f1/formula-1-prize-money/ is het toch echt stukken minder. Ook een mooie diagram waarin je kunt zien hoe de f1 compleet leeggezogen wordt door CVC.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
Maar zoals het artikel ook zegt en wij ook allemaal weten is het slechts toeval dat we 2 mooie races hebben gezien aan het begin van het seizoen en hebben ze niets te maken met het qualificatie format. Wat die stropdassen vergeten of negeren is dat we dig jaar een enorm sterk middenveld hebben waar zelfs Manor en Sauber gelijkwaardig aan elkaar zijn. Teams en rijders die tijdens een race op 2 ronden worden gezet, gaan we niet of amper zien dit jaar.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:43 schreef JimmyManna het volgende:
De eerste twee races waren ook prima, zeker aangezien Australië doorgaans niet al te best is.
Plus dat ze de denkfout maken dat door de startopstelling te mixen het spannender wordt. Dat kan, maar het kan ook minder spannend worden, als in de beslissende race één van de kampioenschapskandidaten daardoor ver naar achteren op de grid komt en in feite al uitgeschakeld is.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:53 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Maar zoals het artikel ook zegt en wij ook allemaal weten is het slechts toeval dat we 2 mooie races hebben gezien aan het begin van het seizoen en hebben ze niets te maken met het qualificatie format. Wat die stropdassen vergeten of negeren is dat we dig jaar een enorm sterk middenveld hebben waar zelfs Manor en Sauber gelijkwaardig aan elkaar zijn. Teams en rijders die tijdens een race op 2 ronden worden gezet, gaan we niet of amper zien dit jaar.
Al was het qualificatie format een succes, dan hadden ze het verkeerd getimed en was het al niet meer nodig geweest.
Het kwalificatie format is inderdaad een farce. Maar de twee goede races zijn geen toeval. Je hebt elk haar goede en minder goede races. Was altijd al zo. Het is vooral heel veel paniek omdat Merc zo goed is.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:53 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Maar zoals het artikel ook zegt en wij ook allemaal weten is het slechts toeval dat we 2 mooie races hebben gezien aan het begin van het seizoen en hebben ze niets te maken met het qualificatie format. Wat die stropdassen vergeten of negeren is dat we dig jaar een enorm sterk middenveld hebben waar zelfs Manor en Sauber gelijkwaardig aan elkaar zijn. Teams en rijders die tijdens een race op 2 ronden worden gezet, gaan we niet of amper zien dit jaar.
Al was het qualificatie format een succes, dan hadden ze het verkeerd getimed en was het al niet meer nodig geweest.
Wowquote:Op woensdag 6 april 2016 17:43 schreef JimmyManna het volgende:
De eerste twee races waren ook prima, zeker aangezien Australië doorgaans niet al te best is.
Hongarije, dat is 9 uit de 10 saaiquote:Op donderdag 7 april 2016 06:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wow
Ik kan weinig saaie Melbourne GP's herinneren. 2004 en 2011 hoorden bij de minderen van het seizoen en vorig jaar was ie echt saai maar that's it.
Magny-Cours, Imola en bijna alles in de zandbak. En vooral Valenciaquote:
Een paar jaar terug was daar toch een zeer puike race weet ik nog welquote:
Tuurlijk rijdt Max volgend jaar bij Red Bull, alleen is het nu geen 1 april grap zoals met Jos naar Ferrari.quote:Op donderdag 7 april 2016 15:44 schreef tralalala het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ar-bij-topteam.dhtml
Kan Jos niet beter even zijn mond houden? Seizoen duurt nog lang
Ja 2012 toen was elke race okequote:Op donderdag 7 april 2016 15:42 schreef Geralt het volgende:
[..]
Een paar jaar terug was daar toch een zeer puike race weet ik nog wel
quote:F1 teams have rejected a proposal to introduce an aggregate system for qualifying and are continuing to push for 2015's format to return.
Sky Sports News HQ understands the teams have written to the FIA and Bernie Ecclestone to outline their opposition to the proposal of aggregate times in qualifying.
With unanimous agreement required to change the regulations mid-season, the failure of teams to back the FIA's idea means the heavily-criticised elimination system will stay in place for next week's Chinese GP.
Teams have argued since the new-for-2016 qualifying rules flopped on their debut at the Australian GP that they wanted the 2015 rules to be reinstated.
However, the FIA and Ecclestone have resisted a complete U-turn and instead proposed other alternatives, with the issue becoming a political battleground.
After some teams failed to back a proposal to only change Q3, the FIA floated the aggregate system for China - round three of the 2016 season - after another meeting discuss the way forward took place last Sunday in Bahrain.
Although some team bosses initially gave the new idea more favourable response, further analysis in the following days appears to have shown the aggregate system would not prove any better than the little-loved elimination rules.
Several drivers have been outspoken in their criticism of the system, with four-time world champion Sebastian Vettel labelling the idea "s***".
In a Sky Sports online vote, the proposed aggregate system proved more popular than the current elimination format - fans still overwhelmingly backed a return to last year's rules.
"We expressed our opinion and all teams have had the same opinion that we probably need to go back to 2015," Mercedes boss Toto Wolff said in Bahrain.
"But there are various agendas and the [Sunday] morning proved it's not an easy one. So I can't really tell you. Last time I told you [qualifying would be changed] I was totally wrong."
A return to the old system has not yet been given to the teams as an option.
Speaking after the pre-race meeting in Bahrain attended by all 11 teams, the FIA, Ecclestone and tyre supplier Pirelli, Todt said: "You need to be patient, by Thursday you will have all the information. I hope that fans will be happy."
The idea of aggregating two lap times together has been used in F1 before - albeit to little success in 2005 in a system that lasted just five races.
With the latest furore over qualifying dominating the start of the 2016 season, the teams, Ecclestone and the FIA have become increasingly entrenched in their respective positions.
Ahead of further key votes on F1's future in the coming months, Sky Sports' Craig Slater said: "What we have in Formula 1 at the moment is a full-blown civil war. On the one hand, Ecclestone and Todt who want to take the sport in one direction, and the teams who are extremely reluctant with the way they are ruling things at the moment."
2013 was een leuke editie en nu. Voor de rest zelden leuke inhaalacties of gevechten. Dit jaar overigens ook nauwelijks. Gelukkig gebeurden er andere gekkigheid want voor het racen hoef je niet naar Melbourne. Bahrein mag dan een Tilkebaan zijn, je er kan er veel beter op inhalen. Verder ieder zijn mening over circuits, maar ik ben hier geen fan van, net als dat ik dat van Monaco ook niet ben.quote:Op donderdag 7 april 2016 06:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wow
Ik kan weinig saaie Melbourne GP's herinneren. 2004 en 2011 hoorden bij de minderen van het seizoen en vorig jaar was ie echt saai maar that's it.
Nou beter dan wat ze er van gemaakt hadden in elk geval, maar ik zie nog altijd het liefst gewoon een uur lang en je kijkt maar wanneer je rijdt.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:32 schreef DenS het volgende:
Hoppa! Terug naar het oude kwalificatie format: http://nl.motorsport.com/(...)kwalificatie-685407/
Bernie houdt er niet van gepiepeld te worden; dit krijgen de teams nog wel voor hun kiezen denk ik hoor. Hoe weet ik niet, maar Bernie kloot ze nog wel een keer flink terug met dit in zijn achterhoofd gok ik zomaar.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:48 schreef sasquatsch het volgende:
De teams hebben deze ronde gewonnen.
Ben ik ook niet per se fan van. Van Silverstone ook niet overigensquote:Op donderdag 7 april 2016 18:05 schreef JimmyManna het volgende:
net als dat ik dat van Monaco ook niet ben.
1997, 1999, 2000, 2003, 2008, 2009, 2010... allemaal mooie edities. 2012 ook gewoon prima.quote:Op donderdag 7 april 2016 18:05 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
2013 was een leuke editie en nu. Voor de rest zelden leuke inhaalacties of gevechten. Dit jaar overigens ook nauwelijks. Gelukkig gebeurden er andere gekkigheid want voor het racen hoef je niet naar Melbourne. Bahrein mag dan een Tilkebaan zijn, je er kan er veel beter op inhalen. Verder ieder zijn mening over circuits, maar ik ben hier geen fan van, net als dat ik dat van Monaco ook niet ben.
Op zich ben ik het met dat historische oogpunt wel deels eens. Maar uiteindelijk wordt Bahrein ook historisch wanneer we er 50 jaar lang op blijven rijden.quote:Op donderdag 7 april 2016 18:26 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ben ik ook niet per se fan van. Van Silverstone ook niet overigens
Maar dat zijn wel banen die er gewoon vanuit historisch oogpunt altijd bij moeten zitten wat mij betreft
Net als Interlagos, Suzuka, Spa, Monza etc
Zoals ik het lees is het nog niet zeker toch? De F1 Commision and de World Motor Sport Council kunnen nog roet in het eten gooien.quote:At the unanimous request of the teams in a letter received today, Jean Todt, President of the FIA, and Bernie Ecclestone, commercial rights holder representative, accepted, in the interests of the Championship, to submit a proposal to the F1 Commission and World Motor Sport Council to revert to the qualifying format in force in 2015.
This proposal, if approved by the F1 governing bodies, will take effect as from the Chinese Grand Prix and will apply for the rest of the season.
Jean Todt and Bernie Ecclestone welcomed the idea put forward by the teams to have a global assessment of the format of the weekend for 2017.
Klopt, al acht ik de kans niet erg groot. Maar met Formule 1 weet je het maar nooit.quote:Op donderdag 7 april 2016 20:13 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zoals ik het lees is het nog niet zeker toch? De F1 Commision and de World Motor Sport Council kunnen nog roet in het eten gooien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |