'k wou al zeggen. die zijn er hard aan toe.quote:Op dinsdag 12 april 2016 21:31 schreef KNAK het volgende:
Andere mod erbij?
[ afbeelding ]
-->
[ [url=http://suskeenwiske.ophetwww.net/albums/pics/4kl/109.gif]afbeelding[/url] ]
En ja, tijd voor een dryburn. Alweer een week geleden
quote:Op dinsdag 12 april 2016 21:42 schreef marc0871 het volgende:
[..]
'k wou al zeggen. die zijn er hard aan toe.
doet nog steeds wat 'ie moet doen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 22:23 schreef KNAK het volgende:
[..]![]()
Sinds het DIY gebeuren is de noodzaak een stuk minder om geregeld te re-wicken/dryburnen. Niet zo veel als bij sapjes vol kleurstoffen. Alleen T-juice - Red Astair heeft bij mij nog een kleurtje. Bovenstaande build heeft minimaal 150ml opgestookt, dus het valt nog mee :p
Nog steeds tevreden met de RX?
Dat veronderstel ik dat ik dat bedoel ja. Ik heb gewoon zo'n pen en een flesje met een naald om dat reservoir goed te kunnen vullen.. Reservoir zit bij het mondstuk zegmaar.quote:Op woensdag 13 april 2016 20:41 schreef KNAK het volgende:
Wat is je wens wat smaak betreft? Neem aan dat je met bijvulling de juice bedoelt.
Heb ook even een vraag
Ik heb een verstokte roker, dame van 60 enkele maanden geleden de e-weg laten zien. Uiteindelijk is ze naar een istick 30 gestapt en onlangs liet ze me haar nieuwe aanwinst, de istick 40TC zien.
Echter is en blijft ze aan de gang met de tankjes van Puff en moet dan ook de coils van Puff gebruiken. Deze zijn behoorlijk prijzig heb ik begrepen
Als ze ziet hoe ik - dripper, aromamizer , zelf coils maken etc - bezig ben zegt ze dat ze daar niet aan gaat beginnen, dus wil ze in de pre-coil wereld blijven hangen.
Welke tank is aan te raden als het gaat om iets wat goed samen gaat met de 40TC, goede damp/smaak en niet al te stervensdure coils?
Het is 2016 , tegenwoordig gooien ze het gewoon door je brievenbus.quote:Op woensdag 13 april 2016 21:08 schreef Xetran het volgende:
[..]
Dat veronderstel ik dat ik dat bedoel ja. Ik heb gewoon zo'n pen en een flesje met een naald om dat reservoir goed te kunnen vullen.. Reservoir zit bij het mondstuk zegmaar.
Ik zat te denken eentje met (fruit)smaak en een normale (in de zin van tabak) aan te schaffen, liefst wel met een redelijk nicotinegehalte.. Zijn er niet drogisterijen of andere winkels die dat gewoon verkopen, of moet ik speciaal naar een tabakswinkel? Die heb je hier niet heel dichtbij namelijk..
Ja, daarmee kom ik wel nog terug op m'n originele vraag. Er staan echt idioot veel merken daar, en ik hoef ook geen longkanker te krijgen omdat ik een gaar Chinees merk in huis blijk te hebben gehaald.quote:Op woensdag 13 april 2016 21:12 schreef leeell het volgende:
[..]
Het is 2016 , tegenwoordig gooien ze het gewoon door je brievenbus.
Diamond flavours en Collins zijn mijn favoriete merken. Meest constante kwaliteit van vloeistofquote:Op woensdag 13 april 2016 21:18 schreef Xetran het volgende:
[..]
Ja, daarmee kom ik wel nog terug op m'n originele vraag. Er staan echt idioot veel merken daar, en ik hoef ook geen longkanker te krijgen omdat ik een gaar Chinees merk in huis blijk te hebben gehaald.
Na dik een jaar dampen heb ik veel geleerd, de meeste hindernissen overwonnen, de logica van bepaalde semi-geavanceerde zaken weten te begrijpen. De moeilijkste kwestie is en blijft voor mij het vinden van lekkere smaken. Sinds dag 1 was dat het geval en tot op heden ben ik nog steeds aan het speuren en goochelen, proberen en achterhalen :pquote:Op woensdag 13 april 2016 21:08 schreef Xetran het volgende:
[..]
Dat veronderstel ik dat ik dat bedoel ja. Ik heb gewoon zo'n pen en een flesje met een naald om dat reservoir goed te kunnen vullen.. Reservoir zit bij het mondstuk zegmaar.
Ik zat te denken eentje met (fruit)smaak en een normale (in de zin van tabak) aan te schaffen, liefst wel met een redelijk nicotinegehalte.. Zijn er niet drogisterijen of andere winkels die dat gewoon verkopen, of moet ik speciaal naar een tabakswinkel? Die heb je hier niet heel dichtbij namelijk..
Alsnog bestellen, heb je het vrijdagquote:Op woensdag 13 april 2016 21:40 schreef Xetran het volgende:
Bah, net 21:00 geweest helaas. Maar bedankt beiden. Hier kan ik wat mee
ja het voelt wel een beetje anders.. volgens mij komt dat ook doordat er in een sigaret allemaal hulpstoffen zitten om de nicotine opname te maximaliseren.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:04 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Af en toe heb ik nog wel eens trek in een peukje hoor, bij vapen ervaar ik de Nicotinerush amper en dat mis ik wel eens.
overigens is dit ook wel interessant om te lezen..quote:tabaksrook bevat duizenden verschillende stoffen. Van honderden stoffen daarvan is bekend dat ze schadelijk zijn voor de gezondheid. Van ongeveer 70 stoffen in tabaksrook is aangetoond is dat ze een carcinogene werking hebben.1,2
Teer is een mengsel van stoffen dat vrijkomt bij de verbranding van organisch materiaal zoals tabak, anders dan nicotine en koolmonoxide.
Koolmonoxide neemt in het bloed de plaats in van zuurstof. Hierdoor vermindert het zuurstoftransport in het bloed en verslechtert de conditie.3
Tabaksproducten bevatten vele additieven (toegevoegde stoffen). Er zijn 673 verschillende soorten additieven bekend die aan Nederlandse tabaksproducten worden toegevoegd. Voorbeelden hiervan zijn de smaakstoffen suiker, cacao en vanilline. Naast smaakstoffen bevatten tabaksproducten ook bindmiddelen, vulmiddelen, bevochtigers, lijm en kleurstoffen. Bij sigaretten bestaat ongeveer 30% van het gewicht uit dit soort toegevoegde stoffen.4,5
Stoffen die in voeding onschadelijk zijn, zijn dit soms niet meer wanneer ze worden toegevoegd aan sigaretten. Bij verbranding kunnen toxische stoffen ontstaan.
Additieven kunnen de verslavende werking van tabak beïnvloeden en versterken. Suiker bijvoorbeeld maakt de smaak aantrekkelijker en bovendien versterkt een van de verbrandingsproducten van suiker (aceetaldehyde) de verslavende werking van nicotine. Menthol zorgt ervoor dat rook dieper geïnhaleerd kan worden, terwijl ammoniumverbindingen de nicotine-opname in de longen mogelijk verhogen. 4,6
http://www.rokeninfo.nl/p(...)-van-overige-stoffen
quote:Nicotine is a chemical that is dangerous not because it causes cancer but because it can addict you to cigarettes. As Michael Russell, the father of tobacco harm reduction theory and the developer of nicotine gum, put it in 1976: "People smoke for nicotine but they die from the tar."
..
The nature of e-cigarettes is that, like Russell's gum, they contain nicotine and thus satisfy the cravings of smokers, but vaping - as puffing on an e-cigarette is called - doesn't burn tobacco and release those carcinogens. Unfortunately, many Americans don't understand that nicotine itself isn't the villain.
..
Nicotine is a mild stimulant and poses negligible risks in healthy people. It enhances the performance of some tasks, especially those involving vigilance and rapid visual cue processing. It can also sharpen memory, concentration and attention in the short term.
..
Also, because nicotine receptors appear to regulate other receptor systems, its effect can vary according to one's mood and level of arousal. A smoker who feels anxious or stressed can be calmed with nicotine, and a smoker who is tired will perk up with nicotine.
..
The relative safety of nicotine alone is clear from animal studies and long-term observations of people who have used medicinal nicotine for years. As a result, researcherscan be far more definitive when they conclude that gum, patches, lozenges, inhalers, and sprays - all of which contain medicinal nicotine -- are not carcinogenic and do not increase the risk of heart attack or stroke, even in people with pre-existing cardiac disease.
Although nicotine is an addictive substance, e-cigarette vapor appears to be less addictive than cigarette smoke.
http://www.forbes.com/sit(...)-lives/#1f66b6312cdf
Je moet die dingen ook niet in de brand steken.quote:Op donderdag 14 april 2016 12:10 schreef focal het volgende:
moet zeggen dat ik best onder de indruk ben van de rookproductie.
Iemand nog raadgevend advies over bovenstaande ?quote:Op woensdag 13 april 2016 20:41 schreef KNAK het volgende:
.
Heb ook even een vraag
Ik heb een verstokte roker, dame van 60 enkele maanden geleden de e-weg laten zien. Uiteindelijk is ze naar een istick 30 gestapt en onlangs liet ze me haar nieuwe aanwinst, de istick 40TC zien.
Echter is en blijft ze aan de gang met de tankjes van Puff en moet dan ook de coils van Puff gebruiken. Deze zijn behoorlijk prijzig heb ik begrepen
Als ze ziet hoe ik - dripper, aromamizer , zelf coils maken etc - bezig ben zegt ze dat ze daar niet aan gaat beginnen, dus wil ze in de pre-coil wereld blijven hangen.
Welke tank is aan te raden als het gaat om iets wat goed samen gaat met de 40TC, goede damp/smaak en niet al te stervensdure coils?
Van Fasttech? Wil hem nog steeds een keer proberenquote:Op maandag 11 april 2016 01:34 schreef KNAK het volgende:
[..]
Velocity![]()
Heb er 3 liggen. Zit te denken om de V2 te halen, al is ie niet zo heel erg veel anders dan de V1
Heb er nog geen build op gehad waar ik de volle 200w uit m'n Reuleaux op kan loslaten. 130w op dual fused clapton is vooralsnog prima. Zalige smaak, wolken waar je taartpunten uit kan snijden. Het zuipt alleen liquid als een malle
Op zoek naar een fasttech code voor aanschaf van ook een RX200 (want ik wil deze er bij heb ik besloten) zag ik dat er een update is voor jouw knaldoosje. V3.10 Daarmee kan je op 250 watten knallenquote:
Weet je nog welke? Zijn redelijk veel "verschillende"quote:Op donderdag 14 april 2016 18:21 schreef KNAK het volgende:
De velocity bedoel je? Ja, deze heb ik allen van fasttech geplukt
https://www.fasttech.com/products/2482500quote:Op vrijdag 15 april 2016 11:15 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Weet je nog welke? Zijn redelijk veel "verschillende"
waanzinquote:Op vrijdag 15 april 2016 04:03 schreef KNAK het volgende:
[..]
Op zoek naar een fasttech code voor aanschaf van ook een RX200 (want ik wil deze er bij heb ik besloten) zag ik dat er een update is voor jouw knaldoosje. V3.10 Daarmee kan je op 250 watten knallen![]()
Overigens geen code te bekennen, helaas. Dat heeft de koopwoede iets weten te drukken
thx!quote:Op vrijdag 15 april 2016 14:33 schreef KNAK het volgende:
[..]
https://www.fasttech.com/products/2482500
Hier heb ik er 2 van
Dat touw wat in je coil zit war je wicks van zijn gemaakt.quote:
Als je een code vind dan wil ik hem ook graag voor een RX200.quote:Op vrijdag 15 april 2016 04:03 schreef KNAK het volgende:
[..]
Op zoek naar een fasttech code voor aanschaf van ook een RX200 (want ik wil deze er bij heb ik besloten) zag ik dat er een update is voor jouw knaldoosje. V3.10 Daarmee kan je op 250 watten knallen![]()
Overigens geen code te bekennen, helaas. Dat heeft de koopwoede iets weten te drukken
Heb flink gezocht en de enige lopende code voor fasttech op het moment is "DEALS", maar geldt helaas niet voor de RX.quote:Op vrijdag 15 april 2016 23:56 schreef Wisheh het volgende:
[..]
Als je een code vind dan wil ik hem ook graag voor een RX200.
Dat stukje 'ijzerdraad' is de coil (de spoel) en de katoen of (in jouw geval) silica die er in zit is de wick (lont).quote:Op vrijdag 15 april 2016 23:37 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
In de categorie beginnersfouten:
Heel avontuurlijk hadden ik koord gekocht om wicks van te maken, want ik vind die in de coils van mijn justfog zitten irritant kort.
Niet gehinderd door enige kennis begon ik aan dit avontuur.
Zojuist stukje afgeknipt op de lengte die ik wil, mn apparaat opengemaakt, coiltje eruitgedraaid en even schoongemaakt. Vervolgens met een pincet het stukje wick eruitgetrokken. Zit daar dus een ijzerdraadje aan vastdat ik meteen vakkundig sloopte
Wist ik veel dat dat eromheengedraaid zat. Ik heb nu in elk geval geleerd wat 'coils draaien' betekent en waarom mensen daar ook ijzerdraad voor nodig hebben.
![]()
Ik hoop in de afgelopen minuut een glimlach op jullie gezicht getoverd te hebben met deze heerlijke noobventure.![]()
Mijn vervangende coil heeft tijdens het typen van dit verhaal lang genoeg kunnen inwerken en ik ga nu even fijn genieten van mijn limoen-munt mixje.
Dank voor de correctie.quote:Op zaterdag 16 april 2016 14:22 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dat stukje 'ijzerdraad' is de coil (de spoel) en de katoen of (in jouw geval) silica die er in zit is de wick (lont).
online bestellen bij vapebasequote:Op zaterdag 16 april 2016 16:40 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Een vraag, inmiddels wil ik na het wickavontuur eens helemaal zelf liquid gaan mixen. Alleen zie ik op diverse sites dat de base met nicotine hier niet verkocht wordt.
Weet iemand of dat vanwege regelgeving is, of dat er sites zijn die wel in grotere hoeveelheden (1 liter oid) leveren?
Eventueel kan ik ook wel naar Duitsland om het te halen, maar online bestellen is natuurlijk zoveel makkelijker.
Ik haal al m'n base bij savevape.nl, evenals een groot deel van m'n aroma'squote:Op zaterdag 16 april 2016 16:40 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Een vraag, inmiddels wil ik na het wickavontuur eens helemaal zelf liquid gaan mixen. Alleen zie ik op diverse sites dat de base met nicotine hier niet verkocht wordt.
Inmiddels gevonden dat het te maken heeft met de max 10 ml die in Nederland verkocht mag worden. Had daar even niet bij stilgestaan.
Waar kopen jullie je base? Ik zie een Duitse webwinkel die het wel verkoopt en ook naar Nederland verscheept. Werkt dat?
Dank je voor de headsup! Die site had ik inderdaad gezien. Ik ga snel maar eens bestellen dan.quote:Op zaterdag 16 april 2016 18:00 schreef marc0871 het volgende:
[..]
online bestellen bij vapebase
moet je het wel binnen 2 weken doen, anders mogen zij het ook niet meer leveren.
idd vanwege (europese) regelgeving.
als je toch wil gaan mengen, kan je misschien beter een liter 36mg kopen en deze aanlengen met neutrale base. 1:10 voor 3mg. 1:5 voor 6mg. 1:3 voor 12mg.
ben je voorlopig even onder de pannen.
Op savevape heb ik ook even gekeken. Maar daar hebben ze geen grotere flessen, of wel? Ook dank voor de tip.quote:Op zaterdag 16 april 2016 18:10 schreef KNAK het volgende:
[..]
Ik haal al m'n base bij savevape.nl, evenals een groot deel van m'n aroma's
Je kan een 50/50 base bestellen op je gewenste nicotine%, en ze krijgen steeds meer testflesjes van 1ml voor minder dan een ¤ om juice uit te proberen.
Grote flessen base? Er is 100ml, er zijn 1 liter flessen, genoeg te doen. Aroma's ook in 10ml als je dat bedoeltquote:Op zaterdag 16 april 2016 21:34 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Op savevape heb ik ook even gekeken. Maar daar hebben ze geen grotere flessen, of wel? Ook dank voor de tip.
Ik zie het nu inderdaad. Heb ik eerder over het hoofd gezien denk ik. Dank je!quote:Op zaterdag 16 april 2016 21:43 schreef KNAK het volgende:
[..]
Grote flessen base? Er is 100ml, er zijn 1 liter flessen, genoeg te doen. Aroma's ook in 10ml als je dat bedoelt
Savevape geeft aan dat zij op grond van de overgangsregeling nog tot 20 mei 2017 mogen leveren.quote:Op zaterdag 16 april 2016 18:00 schreef marc0871 het volgende:
[..]
online bestellen bij vapebase
moet je het wel binnen 2 weken doen, anders mogen zij het ook niet meer leveren.
idd vanwege (europese) regelgeving..
Ik heb uiteindelijk bij savevape besteld, ze hadden een aanbieding van 10 flessen 100ml 48 mg basevloeistof die goedkoper uitkwam dan 1 liter 36mg uit Duitsland halen. Overigens is dat voor mij en nog iemand samen, ook al is dat nog steeds een shitload aan liquid aangezien ik zelf 12 mg vape.quote:Op zaterdag 16 april 2016 21:43 schreef KNAK het volgende:
[..]
Grote flessen base? Er is 100ml, er zijn 1 liter flessen, genoeg te doen. Aroma's ook in 10ml als je dat bedoelt
iemand hier nog een reactie op?quote:Op dinsdag 12 april 2016 13:58 schreef no1uknow het volgende:
ein-de-lijk m'n eVic VTC Mini binnen! Meteen een vraag: na lang snuffelen op internet ben ik op het volgende uitgekomen. Ik heb een Kanger SSOCC Nichrome coil van 0,5 ohm in m'n Toptank zitten, en draai nu op 'POWER' mode (variabele wattage als ik het goed begrepen heb) op 20w momenteel (probeer nog een beetje hoger daar 20 tot 25 watt op internet wordt geroepen). Smaak zit wel goed, krijg geen dry hits, nog wel een beetje een ijzersmaakje maar dat kan komen doordat ik er een verse coil in heb gedaan (kan dat uberhaupt? Wel goed de coil gesoaked met eliquid uiteraard).
Zit ik hiermee op de goede weg?
edit: als ik bijna op de 25watt zit begint het minder lekker te smaken. Misschien ook wat minder hits achter elkaar nemen?
edit 2: als ik 'm op bypassmode zet bepaalt de batterij het ideale wattage, correct?
een nieuwe coil heeft altijd even nodig om in te werken.quote:
Dank! Ondertussen inderdaad wel uitgevogeld dat zo rond de 20watt prima is bij een 0.5ohm coil. Vapen gaat als een malle, liquid verdampt waar je bij staatquote:Op maandag 18 april 2016 10:45 schreef marc0871 het volgende:
[..]
een nieuwe coil heeft altijd even nodig om in te werken.
bij een nieuwe wick, en zeker met een verse coil, heb ik ook wel een paar ml nodig, voordat de smaak goed doorkomt.
niet te veel afgaan op wat je leest. gewoon doen wat jij prettig/lekker vind. is allemaal subjectief.
laag beginnen en langzaam opbouwen, totdat je op een wattage zit wat jou bevalt.
in by-pass zou je mod moeten gaan werken als een mech. dus ja, dan zou de coil het wattage moeten bepalen.
dat, en de spanning van je batterij (een volle batterij op 4,2V geeft meer watts, dan een batterij die nog maar 3,6V spanning heeft). alhoewel ik me afvraag in hoeverre de chip daar nog tussen zit, om het gevraagde wattage op niveau te houden.
Zoiets had ik al gelezen ja, ik bookmark je reactie even, thanks a bunch!quote:Op maandag 18 april 2016 12:12 schreef Zith het volgende:
De 0.15 zijn waarschijnlijk ni200 oftewel alleen geschikt voor temperature control (TC), dat kan prima op de evic maar niet vergeten de weerstand te 'locken' als die nog op kamertemperatuur is (erin draaien, 3x fire, naar de ohm functie scrollen met rechter knopje, linkerknopje indrukken zodat je een slot icoon ziet, en fire button om het af te maken. Dan kan je de temperatuur kiezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |