Maar de vervangers in het centrum zijn dan wel weer minder dan Veltman natuurlijk. Het zal goed zijn als Tete weer terug is.quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:41 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ik vind Veltman op rb niet minder op dit moment.
Weet ik niet. Ik vind Veltman maar een twijfelaar centraal. Maakt geen geweldige indruk op me. Als Hoorn iedere wedstrijd zo geconcentreerd speelt als tegen PSV acht ik hem niet minder. Probleem is dat die ook een beetje het Bruma-kwaaltje heeft. Tegen mindere tegenstanders denkt die het op 75% te kunnen. Viergever ben ik niet zo kapot van.quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:43 schreef Fargo het volgende:
[..]
Maar de vervangers in het centrum zijn dan wel weer minder dan Veltman natuurlijk. Het zal goed zijn als Tete weer terug is.
Viergever - Veltman was vorig seizoen volgens mij wel een redelijk stabiel duo.quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:45 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Weet ik niet. Ik vind Veltman maar een twijfelaar centraal. Maakt geen geweldige indruk op me. Als Hoorn iedere wedstrijd zo geconcentreerd speelt als tegen PSV acht ik hem niet minder. Probleem is dat die ook een beetje het Bruma-kwaaltje heeft. Tegen mindere tegenstanders denkt die het op 75% te kunnen. Viergever ben ik niet zo kapot van.
Veltman zal inderdaad nooit een Europese topper worden op die positie.quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:45 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Weet ik niet. Ik vind Veltman maar een twijfelaar centraal. Maakt geen geweldige indruk op me. Als Hoorn iedere wedstrijd zo geconcentreerd speelt als tegen PSV acht ik hem niet minder. Probleem is dat die ook een beetje het Bruma-kwaaltje heeft. Tegen mindere tegenstanders denkt die het op 75% te kunnen. Viergever ben ik niet zo kapot van.
Riedewald vind ik centraal wel goed. Al vond ik die in de jeugd op het middenveld ook wel heel goed. Op Linksback vind ik hem minder. Ik denk dat Dijks-Riedewald-Hoorn-Veltman niet verkeerd is. En dan zal er tussen Veltman en Hoorn weinig verschil zitten en heeft Tete een bak potentie.quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:46 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Viergever - Veltman was vorig seizoen volgens mij wel een redelijk stabiel duo.
Ik ben benieuwd hoe Tete het zou doen bij ploegen die een 5-3-2 systeem hanteren. De rechtercentralepositie dan met name.quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:47 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Riedewald vind ik centraal wel goed. Al vond ik die in de jeugd op het middenveld ook wel heel goed. Op Linksback vind ik hem minder. Ik denk dat Dijks-Riedewald-Hoorn-Veltman niet verkeerd is. En dan zal er tussen Veltman en Hoorn weinig verschil zitten en heeft Tete een bak potentie.
Jij bedoelt in het 3 persoonscentrum aan de rechterkant?quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:48 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe Tete het zou doen bij ploegen die een 5-3-2 systeem hanteren. De rechtercentralepositie dan met name.
Heel goed van je!quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:52 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Jij bedoelt in het 3 persoonscentrum aan de rechterkant?
Het is een goede back. Maar hij is wel deels het probleem van dit Ajax. Je hebt eigenlijk twee vleugelverdedigers nodig die opkomen. Wanneer hij op rechts staat en de rechtsvoor trekt steeds naar binnen ligt daar ruimte. Met Tete duikt niemand in die ruimte. In sommige gevallen Bazoer, maar dan sta je meteen gevaarlijk bij een eventuele counter. Iemand uit het centrum moet dan namelijk gaan doordekken. Daarnaast is het makkelijk te verdedigen. Veltman komt wel regelmatig op en neemt dan zijn directe tegenstander mee. Dat past veel beter bij het traditionele Ajax spel.quote:
Ik bedoel dat als je 6 keer 90% kans op een overwinning hebt, dat je dan 0,9^6=0,53 oftewel zo'n 50% kans hebt op zes achtereenvolgende overwinningenquote:
Dat lijkt me de perfecte positie voor hem.quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:48 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe Tete het zou doen bij ploegen die een 5-3-2 systeem hanteren. De rechtercentralepositie dan met name.
Zou ik wel vanuit gaan, jaquote:Op vrijdag 1 april 2016 17:39 schreef bjanaan het volgende:
Jappie met een masker onder de lat zondag?
Wat is mis met Bazoer die dat gat op vult?quote:Op vrijdag 1 april 2016 17:04 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Het is een goede back. Maar hij is wel deels het probleem van dit Ajax. Je hebt eigenlijk twee vleugelverdedigers nodig die opkomen. Wanneer hij op rechts staat en de rechtsvoor trekt steeds naar binnen ligt daar ruimte. Met Tete duikt niemand in die ruimte. In sommige gevallen Bazoer, maar dan sta je meteen gevaarlijk bij een eventuele counter. Iemand uit het centrum moet dan namelijk gaan doordekken. Daarnaast is het makkelijk te verdedigen. Veltman komt wel regelmatig op en neemt dan zijn directe tegenstander mee. Dat past veel beter bij het traditionele Ajax spel.
Ik denk dat hij goed genoeg is voor Ajax, maar ik weet niet of hij de positie zo kan invullen als De Boer het het liefste zou zien. Van Rhijn kon aanvallend wel wat, maar die kon helaas niet verdedigen. En de Boer heeft nu voor zekerheid gekozen. Maar met het wegvallen van Tete is Ajax wat leuker gaan spelen.
Niets. Wijnaldum deed vorig seizoen bij PSV niet anders. Maar er komt een gat te liggen op het middenveld. Gudelj zal daarop doordekken en een van je centrale verdedigers schuift ook een plaatsje op. Tegen 3 spitsen sta je dan 1 tegen 1. Als de rechtsback het gat in duikt neemt die over het algemeen zijn buitenspeler mee en hoeft de centrale verdediger alleen de zijkant af te dekken, maar sta je nog steeds met 3 tegen 2. Is dit Cruyffiaans genoeg?quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:55 schreef Adames het volgende:
[..]
Wat is mis met Bazoer die dat gat op vult?
Je ziet het verschil nauwelijks.quote:Op vrijdag 1 april 2016 17:39 schreef bjanaan het volgende:
Jappie met een masker onder de lat zondag?
Valt achteraf gezien nog mee ja. Als het een beetje meezit kun je nog een beetje uitlopen ook morgen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 21:05 schreef Tagliano het volgende:
Dat wordt nog leuk, mocht het doelsaldo van belang worden
Edit: dat blijkt mee te vallen
Dat ligt tegen PEC op zich wel binnen de mogelijkheden. Ik verwacht een 2-0quote:Op zaterdag 2 april 2016 21:32 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ajax moet zelf gewoon met 3/4-0 winnen morgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |