Zal toch vooral lippendienst zijn vermoed ik zo.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:23 schreef robin007bond het volgende:
Dat de Raad van Europa al dingen doet om mensenrechten te verbeteren in Oekraïne wist ik niet.
Beter had jij je creativiteit erop losgelaten inderdaad.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:24 schreef KetchupFTW het volgende:
Robin hoelang zat je te lurken voor die openingspost?
Ik had een leuke grap over jouquote:Op woensdag 30 maart 2016 23:24 schreef Euribob het volgende:
[..]
Beter had jij je creativiteit erop losgelaten inderdaad.
Ik was er al bang voor.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:25 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ik had een leuke grap over jou.
Dan ben ik ''verloren''quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:26 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Nee, toen was het al lang over.
Leer je toch nog nieuwe dingen zo op de woensdagavond.quote:
Je kunt uiteraard altijd nog je leven gaan beteren. Door bijvoorbeeld bij het aankomende referendum over het associatieverdrag met Oekraïne gewoon voor te stemmen.quote:
Ik wist eigenlijk al jaren geleden, toen mijn oma op de partij voor de dieren stemde omdat die zijn ''voor de dieren'' en ''Mark Rutte een klootzak is'', dat ik niet links kon zijn.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:27 schreef Euribob het volgende:
[..]
Leer je toch nog nieuwe dingen zo op de woensdagavond.
Ik wacht wel tot het volgende referendum, als de EU zijn zaakjes wat beter op orde heeft misschien.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:29 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Je kunt uiteraard altijd nog je leven gaan beteren. Door bijvoorbeeld bij het aankomende referendum over het associatieverdrag met Oekraïne gewoon voor te stemmen.
En een gesprekje met de gemiddelde PVV'er over zijn overtuigingen had niet hetzelfde effect op rechts?quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:29 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ik wist eigenlijk al jaren geleden, toen mijn oma op de partij voor de dieren stemde omdat die zijn ''voor de dieren'' en ''Mark Rutte een klootzak is'', dat ik niet links kon zijn.
Nooit naar bejaarden luisteren voor politiek advies. Helft van de bejaarden zijn allang de Joden vergeten en hopen nog een glimp van de GBL als premier te zien.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:29 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ik wist eigenlijk al jaren geleden, toen mijn oma op de partij voor de dieren stemde omdat die zijn ''voor de dieren'' en ''Mark Rutte een klootzak is'', dat ik niet links kon zijn.
Valt wel mee. Er staat nog jaren van progressieve academische hersenspoeling te wachten.quote:
Zet wel aan tot denken af en toequote:Op woensdag 30 maart 2016 23:32 schreef Euribob het volgende:
[..]
En een gesprekje met de gemiddelde PVV'er over zijn overtuigingen had niet hetzelfde effect op rechts?
Het geloof in het overgrote deel van de mensheid ben ik al een jaartje of vier kwijt.
Daarom ga ik ook naar Leiden en niet naar de UvA.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Valt wel mee. Er staat nog jaren van progressieve academische hersenspoeling te wachten.
Oja, jij als SPer, hoe zie jij dit?quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:31 schreef robin007bond het volgende:
Mensen ik weet het nog steeds niet. Ik neig wel meer naar een Ja. Gewoob symbolisch omdat de Oekraïners het zelf als een reikende hand zien.
Man man man man. Wees een kerel en stem voor.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:31 schreef robin007bond het volgende:
Mensen ik weet het nog steeds niet. Ik neig wel meer naar een Ja. Gewoob symbolisch omdat de Oekraïners het zelf als een reikende hand zien.
Sowieso zijn termen als links en rechts meer voor mensen die hun identiteit willen ontlenen aan hun politieke voorkeuren. Gelukkig ben ik een vrije geest.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:34 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Zet wel aan tot denken af en toe, alhoewel er wel een stuk meer hoogopgeleiden bij zijn gekomen. Ik voel me niet echt aangetrokken tot een partij op dit moment, maar rechts heeft wel mijn voorkeursstem.
Voor jou hetzelfde. Machtig mij anders, ga ik wel voor je stemmen.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:35 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Man man man man. Wees een kerel en stem voor.
Ja en ik ben de paashaasquote:Op woensdag 30 maart 2016 23:35 schreef Euribob het volgende:
[..]
Sowieso zijn termen als links en rechts meer voor mensen die hun identiteit willen ontlenen aan hun politieke voorkeuren. Gelukkig ben ik een vrije geest.
Hoezo had je niet verwacht dat de Raad van Europa probeert de mensenrechten in Oekraïne te verbeteren?quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:31 schreef robin007bond het volgende:
Regel het maar. Scheelt me weer werk.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:35 schreef Euribob het volgende:
[..]
Voor jou hetzelfde. Machtig mij anders, ga ik wel voor je stemmen.
Neu, meer een jochie dat net haar op zijn ballen heeft.quote:
Bob ook trouwens.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:37 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Je bent vooral een irritante kutpuber.
Je staat ingeschreven bij de gemeente Rotterdam neem ik aan?quote:
Bobje vind ik alleen irritant als ie stomdronken is op een meet.quote:
Duh.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:38 schreef Euribob het volgende:
[..]
Je staat ingeschreven bij de gemeente Rotterdam neem ik aan?
Ik gewoon altijd.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:39 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Bobje vind ik alleen irritant als ie stomdronken is op een meet.
Genieten is dat.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:39 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
De eigenschappen van een vrije geestquote:Op woensdag 30 maart 2016 23:39 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Lastig. Het akkoord zelf vind ik niet zo goed. Over de mensenrechten en verbeteringen in dierenwelzijn etc. wordt best vrijblijvend over gesproken. Dergelijke akkoorden met andere landen hebben geen goed track record ten aanzien van het daadwerkelijk verbeteren van mensenrechten etc.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:34 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Oja, jij als SPer, hoe zie jij dit?
POL / POL-Meet, 21 mei, Utrechtquote:Op woensdag 30 maart 2016 23:40 schreef KetchupFTW het volgende:
Wanneer is eigenlijk de volgende meet?
Kan je kijken met je oogjes? 21 mei.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:40 schreef KetchupFTW het volgende:
Wanneer is eigenlijk de volgende meet?
tldrquote:Op woensdag 30 maart 2016 23:41 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Lastig. Het akkoord zelf vind ik niet zo goed. Over de mensenrechten en verbeteringen in dierenwelzijn etc. wordt best vrijblijvend over gesproken. Dergelijke akkoorden met andere landen hebben geen goed track record ten aanzien van het daadwerkelijk verbeteren van mensenrechten etc.
De industrie in Oekraïne zal weggeconcurreerd worden en Oekraïne zal een makkelijker uitbuitingsgebied worden voor multinationals. Ook met gevolgen voor arbeiders hier die hun werk wellicht geoutsourced zien worden.
Dat het land verdeeld is vind ik niet een geweldig argument omdat de Rusland-supporters een minderheid zijn en het vooral van Russische steun moeten hebben.
Het Oekraïense volk ziet dit verdrag over het algemeen wel echt als een helpende hand heb ik begrepen. Sterker nog, velen snappen niet dat hier een referendum over is en denken dat we een hekel aan ze hebben of zo.
Om de bevolking dus een symbolische reikende hand te geven en een stem tegen Russisch imperialisme ga ik Ja stemmen. De SP adviseert tegen omdat ze het zien als weer een handelsverdrag voor de multinationals, wat ik goed begrijp. Maar de stem tegen het Russisch imperialisme is me wellicht van groter belang.
Dus mensen, vinden jullie dat ik me goed heb ingelezen of niet...?
Ketchup vindt het waarschijnlijk vervelend om te lezen en komt er daarom later op terug. Oftewel niet.quote:
En niet bang om een paar stompen te incasseren.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:41 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
POL / POL-Meet, 21 mei, Utrecht
Maar je moet dus iig oud genoeg zijn om een kroeg in te komen
Zeker met zo'n grote muil.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:44 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
En niet bang om een paar stompen te incasseren.
Hij is 18, moet toch lukken?quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:41 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Oh, dan vast wel ja.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:45 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Hij is 18, moet toch lukken?
Als je hetzelfde tegen een mod zegt krijg je een ban heb ik proefondervindelijk ondervondenquote:
Jaquote:Op woensdag 30 maart 2016 23:41 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Lastig. Het akkoord zelf vind ik niet zo goed. Over de mensenrechten en verbeteringen in dierenwelzijn etc. wordt best vrijblijvend over gesproken. Dergelijke akkoorden met andere landen hebben geen goed track record ten aanzien van het daadwerkelijk verbeteren van mensenrechten etc.
De industrie in Oekraïne zal weggeconcurreerd worden en Oekraïne zal een makkelijker uitbuitingsgebied worden voor multinationals. Ook met gevolgen voor arbeiders hier die hun werk wellicht geoutsourced zien worden.
Dat het land verdeeld is vind ik niet een geweldig argument omdat de Rusland-supporters een minderheid zijn en het vooral van Russische steun moeten hebben.
Het Oekraïense volk ziet dit verdrag over het algemeen wel echt als een helpende hand heb ik begrepen. Sterker nog, velen snappen niet dat hier een referendum over is en denken dat we een hekel aan ze hebben of zo.
Om de bevolking dus een symbolische reikende hand te geven en een stem tegen Russisch imperialisme ga ik Ja stemmen. De SP adviseert tegen omdat ze het zien als weer een handelsverdrag voor de multinationals, wat ik goed begrijp. Maar de stem tegen het Russisch imperialisme is me wellicht van groter belang.
Dus mensen, vinden jullie dat ik me goed heb ingelezen of niet...?
Helaas in mijn examenperiodequote:Op woensdag 30 maart 2016 23:41 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Linkse slachtofferrolquote:Op woensdag 30 maart 2016 23:46 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Als je hetzelfde tegen een mod zegt krijg je een ban heb ik proefondervindelijk ondervonden
Alsof Reya zelf nog gelooft dat hij er zonder stompen vanaf komt. Met z'n bochel.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:46 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Als je hetzelfde tegen een mod zegt krijg je een ban heb ik proefondervindelijk ondervonden
Nee aah mattie moet moeilijke ding leren voor wiskunde breuken enso.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:51 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Vmbo-kader moet ook wel zonder leren te halen zijn.
Helder. Overigens staat mijn stem niet vast, want ik heb zo bedenkingen bij handelsverdragen met landen waar nog weinig mensenrechten gerespecteerd worden etc. Bedrijven zoeken altijd de landen op met de laagste arbeidsvoorwaarden en lonen. Je kent het wel.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:49 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ja. Helder en duidelijk. Voor mij wegen de economische punten / opwekking van agressie vanuit Rusland overigens eerder mee dan het humanitaire punt, maar ik snap waar je vandaan komt.
Ik had je met liefde willen ontmoeten Gutmenschquote:
Neuh, Reya heeft dat ondertussen wel geaccepteerd.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:51 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Alsof Reya zelf nog gelooft dat hij er zonder stompen vanaf komt. Met z'n bochel.
Jij hebt Duits/M&O?quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:52 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ik had je met liefde willen ontmoeten Gutmensch. Volgende meet ben ik van de partij.
Hordes. Het is een politiek cafè op het internet hè. Als het ergens barst van de hete dame's in de leeftijdscategorie 20-25...quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:51 schreef KetchupFTW het volgende:
Zijn er ook dames onder de 25 aanwezig?
Neem je moeder maar mee dan.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:52 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ik had je met liefde willen ontmoeten Gutmensch. Volgende meet ben ik van de partij.
En die Pokkelmans met haar bezemsteel ook altijd. Feest voor het oog.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:53 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Hordes. Het is een politiek cafè op het internet hè. Als het ergens barst van de hete dame's in de leeftijdscategorie 20-25...
Die ga ik wel gewoon serieus rammen.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:51 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Alsof Reya zelf nog gelooft dat hij er zonder stompen vanaf komt. Met z'n bochel.
Moet Kaas maar van m'n eierstokken afblijven.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:53 schreef Euribob het volgende:
[..]
En die Pokkelmans met haar bezemsteel ook altijd. Feest voor het oog.
Ik denk tegen, maar ik ga me dinsdagavond nog even inlezen. Ik denk dat veel politieke partijen die het ja-kamp steunen eerder bang zijn voor binnenlandse turbulentie dan het daadwerkelijke schrappen van het verdrag.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:52 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Helder. Overigens staat mijn stem niet vast, want ik heb zo bedenkingen bij handelsverdragen met landen waar nog weinig mensenrechten gerespecteerd worden etc. Bedrijven zoeken altijd de landen op met de laagste arbeidsvoorwaarden en lonen. Je kent het wel.
Wat stem jij?
Jup.quote:
Ik neem jouw moeder wel meequote:
quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:53 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Hordes. Het is een politiek cafè op het internet hè. Als het ergens barst van de hete dame's in de leeftijdscategorie 20-25...
Dame's? Cafe met een streepje van links naar rechts?quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:53 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat Tem even wacht met mij in elkaar rammen tot we Reya nog kreupeler hebben gestompt. Anders moet ik dat zo half doen, en dan zou Reya er te gemakkelijk vanaf komen.quote:
En wat sta je daar voor dan? Als het hoger dan een vijf is heb je geen excuus.quote:
Mijn god, dat is ook een idee. Dan hoor je mij af en toe boos typen als Euribob weer een PVV-verwijzing maakt.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:54 schreef robin007bond het volgende:
Wat echt autistisch zou zijn? Als we een meet houden in een internetcafé en iedereen gewoon doorpraat met elkaar op het forum.
Bier in de man. Apostrofgebruik in de kan.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:55 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dame's? Cafe met een streepje van links naar rechts?
Wat betekent dit?
Oma dan.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:55 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Succes, die is al tien jaar dood.
Tem is ook een softie.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:55 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat Tem even wacht met mij in elkaar rammen tot we Reya nog kreupeler hebben gestompt. Anders moet ik dat zo half doen, en dan zou Reya er te gemakkelijk vanaf komen.
We hebben de vorige keer vastgesteld dat ik jou compleet vernietig, als ik dat zou willen. Als jij Reya en Tem al sofites vindt, dan zijn ze helemaal geen match voor mij.quote:
Pleegmoeder? Verzorgster? Schoonmaakster?quote:
Wat nu als je zijn minnares meeneemt?quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:57 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Pleegmoeder? Verzorgster? Schoonmaakster?
Zijn minnares? Dat had ik serieus niet verwacht.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:58 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Wat nu als je zijn minnares meeneemt?
Daar vroeg Remlof toch al naar.
Ja, je moeder.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:59 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Zijn minnares? Dat had ik serieus niet verwacht.
Net zoals de PVV het parlement en de rechtsstaat respecteert zeker.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:59 schreef robin007bond het volgende:
De CPN respecteerde de parlementaire democratie wel altijd lees ik. Best bijzonder dat geheime diensten het toch heel erg in de gaten hielden allemaal.
Die is al 10 jaar dood.quote:
Hoezo is dat bijzonder? Ik ben ook nog nooit onder een trein gefietst, maar ik hou spoorwegovergangen wel in de gaten.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:59 schreef robin007bond het volgende:
De CPN respecteerde de parlementaire democratie wel altijd lees ik. Best bijzonder dat geheime diensten het toch heel erg in de gaten hielden allemaal.
hehe.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:54 schreef robin007bond het volgende:
Wat echt autistisch zou zijn? Als we een meet houden in een internetcafé en iedereen gewoon doorpraat met elkaar op het forum.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is ook niet aardig om over een vrouw te zeggen die laagopgeleid en, voor zover jij weet, single is.quote:
Sex in een grafkist is een beetje moeilijkquote:Op donderdag 31 maart 2016 00:02 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Dat is ook niet aardig om over een vrouw te zeggen die laagopgeleid en, voor zover jij weet, single is.
Nee, ik moet helemaal voor mezelf zorgen.quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:57 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Pleegmoeder? Verzorgster? Schoonmaakster?
Ik geloof je op je woord.quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:02 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Sex in een grafkist is een beetje moeilijk.
Sommige mensen zijn gewoon geboren om te falen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:05 schreef KetchupFTW het volgende:
Verdomme, 00:05 en maar 25% van het leerwerk gedaan.
Ach, met een 1 sta ik nog steeds een 7 dus komt wel Gutmensch hoor.quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:05 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn gewoon geboren om te falen.
Had je net zo goed dat filmpje kunnen kijken.quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:05 schreef KetchupFTW het volgende:
Verdomme, 00:05 en maar 25% van het leerwerk gedaan.
Economie, 80 bladzijdes monetair beleid met opdrachten duurt wel evenquote:Op donderdag 31 maart 2016 00:06 schreef Euribob het volgende:
[..]
Had je net zo goed dat filmpje kunnen kijken.
Waar leer je voor in godsnaam, dat je dat niet even binnen een uurtje gefixed hebt?
Heb je die opdrachten niet gewoon gemaakt dan?quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:07 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Economie, 80 bladzijdes monetair beleid met opdrachten duurt wel even.
Nee, huiswerk is voor zwakkelingenquote:Op donderdag 31 maart 2016 00:08 schreef Euribob het volgende:
[..]
Heb je die opdrachten niet gewoon gemaakt dan?
Wat je nu aan het doen bent is dus feitelijk achterstallig huiswerk.quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:09 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Nee, huiswerk is voor zwakkelingen.
Dat brengt ons bij de vervolgvraag: is het beter om een zwakkeling te zijn, of om een zwakkeling die niet kan plannen te zijn?quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:10 schreef Euribob het volgende:
[..]
Wat je nu aan het doen bent is dus feitelijk achterstallig huiswerk.
Heerlijk neutraal inderdaad.quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:14 schreef KetchupFTW het volgende:
Filmpje begint inderdaad heerlijk Euribob.
Inderdaad, zoals je net al zei, dat is maar vervelend.quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:14 schreef KetchupFTW het volgende:
Maarja, die andere is van de PvdA, nog wel de jongerenafdeling, dus ik hoef het filmpje eigenlijk niet eens af te kijken.
Ik kan wel plannen, maar ik heb last van uitstelgedragquote:Op donderdag 31 maart 2016 00:12 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Dat brengt ons bij de vervolgvraag: is het beter om een zwakkeling te zijn, of om een zwakkeling die niet kan plannen te zijn?
Of dit:quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:15 schreef robin007bond het volgende:
Als je wakker wordt in de socialistische toekomst:
[ afbeelding ]
Ik vind het wel ergens bewonderenswaardig dat je zo blijft erg voor een toekomst pleit die (in ieder geval voorlopig) niet zal bestaan en dat ook gewoon blijft doen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:15 schreef robin007bond het volgende:
Als je wakker wordt in de socialistische toekomst:
[ afbeelding ]
Spreekt het je niet aan nee?quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:19 schreef KetchupFTW het volgende:
Stellen dat socialisme samen gaat met culturele vrijheid/verrijking gaat me iets te ver.
Totalitarisme en culturele vrijheid gaan niet goed samen. Er is geen reden waarom socialisme niet goed zou omgaan met culturele vrijheid. Integendeel, de markt werkt enkel volgens de dictaten van vraag en aanbod. Echte artistieke vrijheid heb je dus niet altijd gezien je denkt aan wat je kunt verkopen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:19 schreef KetchupFTW het volgende:
Stellen dat socialisme samen gaat met culturele vrijheid/verrijking gaat me iets te ver.
Met jouw genetische modificatie en de huidige stand van techniek is volledige automatisering steeds dichterbij...quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:19 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik vind het wel ergens bewonderenswaardig dat je zo blijft erg voor een toekomst pleit die (in ieder geval voorlopig) niet zal bestaan en dat ook gewoon blijft doen.
Nee, want het grootste obstakel moet nog overwonnen worden: mensen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:23 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Met jouw genetische modificatie en de huidige stand van techniek is volledige automatisering steeds dichterbij...
En moet de samenleving dan die machines bezitten of enkele personen. Hoppa. Daar heb je de utopie al.
Enkele personen natuurlijk.quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:23 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Met jouw genetische modificatie en de huidige stand van techniek is volledige automatisering steeds dichterbij...
En moet de samenleving dan die machines bezitten of enkele personen. Hoppa. Daar heb je de utopie al.
Mensen zijn geen obstakel maar de bouwers van een nieuwe samenleving.quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:24 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, want het grootste obstakel moet nog overwonnen worden: mensen.
Kom jij ooit buiten?quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:25 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Mensen zijn geen obstakel maar de bouwers van een nieuwe samenleving.
Het ging me om z'n houding. Geen valide punten gehoord trouwens.quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:23 schreef KetchupFTW het volgende:
Nou Euribob, ik hoor vooral een paar punten waar ik het mee eens ben en aan de andere kant wat licht-populistisch geblater van Thierry Baudet. Verder vind ik het baardje van Bart niet bij hem passen.
Goedenacht!
Komt er nog een nieuwe samenleving na jouw socialistische utopie dan?quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:25 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nonsense, de subsidies voor vergeten/ongeapprecieerde kunstvormen zijn oneindig en hoeven zeker niet altijd rendabel te zijn. Verder liep de ontwikkeling van kunstvormen ten tijde van bijvoorbeeld de SU helemaal in het niet.quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:22 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Totalitarisme en culturele vrijheid gaan niet goed samen. Er is geen reden waarom socialisme niet goed zou omgaan met culturele vrijheid. Integendeel, de markt werkt enkel volgens de dictaten van vraag en aanbod. Echte artistieke vrijheid heb je dus niet altijd gezien je denkt aan wat je kunt verkopen.
Henk en Ingrid hebben die memo gemist.quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:25 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Geen gezeik, iedereen een nuke.quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:26 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Komt er nog een nieuwe samenleving na jouw socialistische utopie dan?
Wellicht arrogant, maar wel overkomend.quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:26 schreef Euribob het volgende:
[..]
Het ging me om z'n houding. Geen valide punten gehoord trouwens.
Zelfs dan zou er geen utopie ontstaan. Chaos is natuurlijk.quote:
Non-argument, dat soort mensen zal toch nooit iets wezenlijks bijdragen. Die gaan gewoon ooit dood en dat was het dan wel.quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:26 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Henk en Ingrid hebben die memo gemist.
Voor jou ja, omdat ie in jouw straatje plast. Voor de rest van de wereld komt meneer over als een onwetende kwal van het niveau Jan Roos.quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:27 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Wellicht arrogant, maar wel overkomend.
Zal.quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:28 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Non-argument, dat soort mensen zullen toch nooit iets wezenlijks bijdragen. Die gaan gewoon ooit dood en dat was het dan wel.
Dat ligt in je aard heb ik me ooit laten vertellen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:28 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Non-argument, dat soort mensen zullen toch nooit iets wezenlijks bijdragen. Die gaan gewoon ooit dood en dat was het dan wel.
Ik heb altijd de voorkeur aan een benoemer dan aan iemand die er omheen praat.quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:28 schreef Euribob het volgende:
[..]
Voor jou ja, omdat ie in jouw straatje plast. Voor de rest van de wereld komt meneer over als een onwetende kwal van het niveau Jan Roos.
En terecht. Niemand heeft wat aan een sociale huurwoning aan de grachten.quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:29 schreef GSbrder het volgende:
Ondertussen, vooruitgang in de hoofdstad:
Sociale huurwoningen verdwijnen uit populaire buurten
Waarom is 35% ideaal?quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:29 schreef GSbrder het volgende:
Ondertussen, vooruitgang in de hoofdstad:
Sociale huurwoningen verdwijnen uit populaire buurten
Mwah. Ik kan er wel een gebruiken.quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:30 schreef Rezania het volgende:
[..]
En terecht. Niemand heeft wat aan een sociale huurwoning aan de grachten.
Liever een luller dan een poetser dus. Oké.quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:29 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ik heb altijd de voorkeur aan een benoemer dan aan iemand die er omheen praat.
Meer proat dan zoad.quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:31 schreef Euribob het volgende:
[..]
Liever een luller dan een poetser dus. Oké.
Voor Amsterdam is dat ideaal, want een mooi streven van 60% enkele jaren terug.quote:
quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:30 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Mwah. Ik kan er wel een gebruiken.
Ah, dat baseren ze op de samenstelling van de bevolking. Dus niet op lucht.quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:32 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Voor Amsterdam is dat ideaal.
Normaliter zou ik zeggen dat het percentage overeen moet komen met het percentage bijstandsgerechtigden en minima in de stad, minus studenten en ouderen.
Tevens, non-probleem.quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:30 schreef Rezania het volgende:
[..]
En terecht. Niemand heeft wat aan een sociale huurwoning aan de grachten.
Ach, selection bias.quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:32 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ah, dat baseren ze op de samenstelling van de bevolking. Dus niet op lucht.
Hier gaat het wat minderquote:Op donderdag 31 maart 2016 00:29 schreef Pokkelmans het volgende:
Even laten zien dat ik nog wel kan talen, met een paar bier op.
Nog een eind fietsen als je bij de Burger King in de Bijlmer werkt.quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tevens, non-probleem.
Boehoe, de Zuidas kent slechts 25% sociale huur.
In totaal zit Amsterdam op minder dan 57%. Schokkend, nietwaar?quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:33 schreef Euribob het volgende:
Opvallend dan wel dat elke buurt dezelfde 35% aanhoudt.
Watergraafsmeer moet wel echt een kutbuurt zijn trouwens. De enige waar het percentage sociale huur stijgt ten opzichte van 2013.quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
In totaal zit Amsterdam op minder dan 57%. Schokkend, nietwaar?
Jij op plaats 1, 2 en 3?quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:37 schreef Rezania het volgende:
Morgen bekendmaking van het nieuwe bestuur, het zal mij benieuwen wie dit jaar de 5 grootste slijmballen waren.
Wel lekker zonder erfpacht.quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:36 schreef Euribob het volgende:
[..]
Watergraafsmeer moet wel echt een kutbuurt zijn trouwens. De enige waar het percentage sociale huur stijgt ten opzichte van 2013.
Het is je vergeven. Zit zelf ook te kloten. En heb hier dan ook nog eens beroerd internet waardoor ik die ninja-edits de helft van de tijd niet doorvoerquote:
Scheur zakje gist open. Gooi in wort. Met rust laten. Doctoraat verdiend.quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:48 schreef Rezania het volgende:
Ik ga echt eens bierbrouwen, ben heel benieuwd of ik al mijn kennis over gist dan daadwerkelijk toe kan passen.
En dan met lambiek eindigen, briljant!quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:58 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Scheur zakje gist open. Gooi in wort. Met rust laten. Doctoraat verdiend.
Ik heb thuis ook 100Mb/s up, 100 MB/s downquote:Op donderdag 31 maart 2016 00:55 schreef Rezania het volgende:
[ link | afbeelding ]
En dit is nog een slecht resultaat.
Matig hoor. Ik had in 2003 al 100 Mb/s up en down. En downloaden en uploaden haalde daadwerkelijk bijna 12,5 MB/s.quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:55 schreef Rezania het volgende:
[ link | afbeelding ]
En dit is nog een slecht resultaat.
In 2003? En ik ben Simterklaas.quote:Op donderdag 31 maart 2016 01:30 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Matig hoor. Ik had in 2003 al 100 Mb/s up en down. En downloaden en uploaden haalde daadwerkelijk bijna 12,5 MB/s.
Ja dat klinkt makkelijker dan de boel gewoon wat langer laten staan.quote:Op donderdag 31 maart 2016 01:08 schreef Rezania het volgende:
Ik zou een GMO-gist kunnen nemen die niet eens de mogelijkheid heeft om butaandion te produceren, maakt alles een stuk makkelijker.
Dat is niet LST genoeg.quote:Op donderdag 31 maart 2016 01:58 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Ja dat klinkt makkelijker dan de boel gewoon wat langer laten staan.
Laat de staatsomroep eens een keer een ander geluid horen is het weer niet goed.quote:Op donderdag 31 maart 2016 08:47 schreef robin007bond het volgende:
http://nos.nl/artikel/209(...)d-voor-oekraine.html
Lijkt mij geen onrealistisch scenario eigenlijk. Al zie ik het geschetste scenario niet zo zeer als negatief.quote:Op donderdag 31 maart 2016 08:47 schreef robin007bond het volgende:
Wat doet u daar dan ook zo in de vroegte?quote:Op donderdag 31 maart 2016 08:52 schreef GSbrder het volgende:
Utrecht CS heeft rond 08:30 meer weg van een pretpark dan een station. Man man man, wat een drukte.
Klopt. Ik vond het collaboratie met de vijand van Canonical.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:04 schreef Kowloon het volgende:
Overigens Robin, ik las dat Microsoft met een implementatie van bash in Windows komt. Handig.
Beetje simplistisch dit.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:03 schreef Gutmensch het volgende:
Maar goed, dat is ook maar de mening van een of ander vaag onderzoeksbureautje waarbij ongetwijfeld de persoonlijke belangen als zwaarste meewegen. Je kan toch wel een beetje kritisch zijn en niet alles voor zoete koek slikken, Robin?
Haha. Ik vermoedde al zoiets.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:06 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Klopt. Ik vond het collaboratie met de vijand van Canonical.
Haha dat klopt wel inderdaadquote:Op donderdag 31 maart 2016 08:52 schreef GSbrder het volgende:
Utrecht CS heeft rond 08:30 meer weg van een pretpark dan een station. Man man man, wat een drukte.
Allicht. Al is de opdrachtgever wel een clubje wat daar volgens mij Nee-stemsubsidie voor heeft ontvangenquote:
Een groepje economen dat ver van de bron zit. Ik weet niet hoeveel waarde je aan hun mening moet hechten.quote:Op donderdag 31 maart 2016 08:47 schreef robin007bond het volgende:
Het kenniscentrum zit in Oekraïne zelf.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Een groepje economen dat ver van de bron zit. Ik weet niet hoeveel waarde je aan hun mening moet hechten.
Het stroopt wel eens wat op bij het enige stoplicht in Drenthe.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:09 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Kent Meppel eigenlijk een spitsuur?
Welke Oekraïners?quote:Op woensdag 30 maart 2016 23:31 schreef robin007bond het volgende:
Ja in Kiev, maar ik vind het wel opvallend dat ze in Nederland zitten waar uitgerekend een referendum is aangevraagd voor een nee-stem.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:11 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het kenniscentrum zit in Oekraïne zelf.
In mijn tijd kon de trein Groningen-Utrecht, die in Meppel splitste, op vrijdagmiddag en maandagochtend behoorlijk druk zijn.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het stroopt wel eens wat op bij het enige stoplicht in Drenthe.
Waarom zou de analyse niet kunnen kloppen? De gedachte dat het handelsprofijt dat voortvloeit uit het verdrag niet gelijk verdeeld is over de populatie van bedrijven lijkt mij realistisch. Immers de toegankelijke markt werkt ook andersom; namelijk competitieve West Europese ondernemingen krijgen ook makkelijker toegang tot Oekraïne, en daar zullen niet veel Oekraïense ondernemingen tegenop gewassen zijn.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Een groepje economen dat ver van de bron zit. Ik weet niet hoeveel waarde je aan hun mening moet hechten.
Twee CPN kamerleden en voor de rest studenten?quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:13 schreef Disana het volgende:
[..]
In mijn tijd kon de trein Groningen-Utrecht, die in Meppel splitste, op vrijdagmiddag en maandagochtend behoorlijk druk zijn.
Je weet dat er in de Oekraine ook heel veel etnische Russen wonen?quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:20 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat hoorde ik op Radio 1, waar iemand mensen ging interviewen.
Ik denk wel dat de analyse klopt. Echter zijn er zoveel afwegingen dat ik niet weet of dit me naar een Nee-trekt. Wat een groot verschil is met andere handelsverdragen is dat deze wellicht veel grotere geopolitieke gevolgen heeft.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja in Kiev, maar ik vind het wel opvallend dat ze in Nederland zitten waar uitgerekend een referendum is aangevraagd voor een nee-stem.
Klopt hoor. En tot de extra rijbaan een paar jaar terug was het ook standaard file tussen Meppel en Zwolle. Ook knooppunt Lankhorst was belangrijk om het vrachtverkeer dat van A32 naar A28 wou uit de stad te krijgen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:13 schreef Disana het volgende:
[..]
In mijn tijd kon de trein Groningen-Utrecht, die in Meppel splitste, op vrijdagmiddag en maandagochtend behoorlijk druk zijn.
Dat is echt wel een minderheid. Ze zijn er wel inderdaad.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je weet dat er in de Oekraine ook heel veel etnische Russen wonen?
Dan is het vast heel objectiefquote:Op donderdag 31 maart 2016 09:11 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het kenniscentrum zit in Oekraïne zelf.
Wegtrekken doen met name jonge Oekraïners sowieso al in groten getale, dus dat is nauwelijks een argument. Ze trekken weg omdat er geen hoop is en geen kansen zijn, en de lonen slecht. Een verdrag met ons zou de hoop op een corruptievrije samenleving doen toenemen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:20 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Waarom zou de analyse niet kunnen kloppen? De gedachte dat het handelsprofijt dat voortvloeit uit het verdrag niet gelijk verdeeld is over de populatie van bedrijven lijkt mij realistisch. Immers de toegankelijke markt werkt ook andersom; namelijk competitieve West Europese ondernemingen krijgen ook makkelijker toegang tot Oekraïne, en daar zullen niet veel Oekraïense ondernemingen tegenop gewassen zijn.
Ook het scenario waarbij hoogopgeleiden naar het economisch centrum trekken, en dat is Oekraïne duidelijk niet, lijkt mij realistisch omdat daar voor die hoger opgeleiden meer kansen liggen.
Haha ja, studenten.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Twee CPN kamerleden en voor de rest studenten?
In de PDF staat hoe en wat er geanalyseerd is. De methodiek is niet verborgen of zo.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:26 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dan is het vast heel objectief
Waarschijnlijk is het tegen omdat het niet meer kan bestaan als de corruptie wordt aangepakt.
Het handelsvoordeel is denk ik meer iets voor de langer termijn. Door de komst van meer West Europese ondernemingen zal in Oekraïne de levensstandaard op termijn stijgen waardoor corruptie verminderd en een groter deel van de bevolking, het deel dat er dan nog zit, toegang krijgt tot zelfontplooiing.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:23 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik denk wel dat de analyse klopt. Echter zijn er zoveel afwegingen dat ik niet weet of dit me naar een Nee-trekt. Wat een groot verschil is met andere handelsverdragen is dat deze wellicht veel grotere geopolitieke gevolgen heeft.
Je bedoelt dat het Poetin niet zint?quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:23 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik denk wel dat de analyse klopt. Echter zijn er zoveel afwegingen dat ik niet weet of dit me naar een Nee-trekt. Wat een groot verschil is met andere handelsverdragen is dat deze wellicht veel grotere geopolitieke gevolgen heeft.
Nou, of als reden door hem zou worden gezien om door te gaan als het associatieakkoord niet wordt getekend. Daarom wordt het denk ik een Ja.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Je bedoelt dat het Poetin niet zint?
Ja en ze zetten "increased competition" steevast onder de "negative effects". Oooooeeeeh eng, concurrentiequote:Op donderdag 31 maart 2016 09:28 schreef robin007bond het volgende:
[..]
In de PDF staat hoe en wat er geanalyseerd is. De methodiek is niet verborgen of zo.
Je verwacht het niet natuurlijk.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:31 schreef robin007bond het volgende:
Het gaat niet om Oekraïne bij referendum
Voor niet-competitieve Oekraïense bedrijven op zich wel ja. En die zijn er veel gezien de deplorabele staat van de economie.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:30 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ja en ze zetten "increased competition" steevast onder de "negative effects". Oooooeeeeh eng, concurrentie
Zo ongeveer het sterkste argument om niet of voor te stemmen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:31 schreef robin007bond het volgende:
Het gaat niet om Oekraïne bij referendum
Ik wist niet dat het oorspronkelijk niet een initiatief van GS was.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:28 schreef Heilwasser het volgende:
http://www.nrc.nl/next/20(...)-om-oekraine-1604197
En dat is er dus mis met referenda. Bedankt D66.
Om die economie op peil te krijgen moet er dan ook danig gesaneerd worden.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:33 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Voor niet-competitieve Oekraïense bedrijven op zich wel ja. En die zijn er veel gezien de deplorabele staat van de economie.
-edit: verkeerd begrepen-quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik wist niet dat het oorspronkelijk niet een initiatief van GS was.
Geen hobbies.quote:Op donderdag 31 maart 2016 08:59 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wat doet u daar dan ook zo in de vroegte?
Trieste zaak inderdaad.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:28 schreef Heilwasser het volgende:
http://www.nrc.nl/next/20(...)-om-oekraine-1604197
En dat is er dus mis met referenda. Bedankt D66.
Die corruptie gaat ook met dit verdrag nog tientallen jaren aanwezig zijn. Wijdvertakte corruptie is namelijk erg lastig te bestrijden omdat het zichzelf als het ware versterkt doordat het de mogelijkheid het te bestrijden ondermijnt. En voor hoop koop je weinig, dus dat zal toch niet meespelen in de afweging aldaar te blijven of naar West Europa te trekken.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Wegtrekken doen met name jonge Oekraïners sowieso al in groten getale, dus dat is nauwelijks een argument. Ze trekken weg omdat er geen hoop is en geen kansen zijn, en de lonen slecht. Een verdrag met ons zou de hoop op een corruptievrije samenleving doen toenemen.
Ik vraag mij af in hoeverre die vrouwen en lgbt-rechten niet vooral een dingetje van de EU zijn en ook daadwerkelijk door de Oekraïners omarmd wordt. In een groot deel van de wereld ziet men het huwelijk bijvoorbeeld echt als iets voor man en vrouw. De gedachte dat de EU in Oekraïne wel even allerlei rechten voor minderheden komt brengen, immers anders hadden de Oekraïners ze zelf al geïmplementeerd, vind ik erg naïef en ik vind het dan ook storend dat iets wat naar mijn idee een handelsverdrag had moeten zijn daarmee belast wordt.quote:En het gaat niet uitsluitend om handel. Onze samenwerking zou ook positief zijn voor de vrouwen- en homorechten in Oekraïne, en zeker niet in de laatste plaats als middel tegen de corruptie waartegen Oekraïne in zijn eentje niet is opgewassen.
quote:
Hier begon de ellende.quote:In juni 2005 is in Nederland voor het eerst in 200 jaar een landelijk raadplegend referendum gehouden over het Verdrag tot vaststelling van een Grondwet voor Europa. Zie hiervoor Referendum over het Verdrag tot vaststelling van een Grondwet voor Europa. Het was het gevolg van een initiatiefwetsvoorstel van Farah Karimi (GL), Niesco Dubbelboer (PvdA) en Boris van der Ham (D66).
Jij bent voor bv militaire samenwerking met de Oekraine?quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:35 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Zo ongeveer het sterkste argument om niet of voor te stemmen.
quote:Er is dan ook geen reden om aan te nemen dat de mensenrechtensituatie in Oekraïne zal verbeteren door het tekenen van een associatieakkoord met de EU. Sterker, alle bepalingen die bedrijven en investeerders beschermen, zijn verwoord in harde, juridisch afdwingbare termen. Bepalingen rond mensenrechten, dierenwelzijnsnormen en milieu zijn daarentegen helemaal niet bindend – daarin wordt slechts opgeroepen tot het instellen van verkennende dialogen. Er is geen enkele afdwingbare inspanningsverplichting aan gekoppeld.
https://www.tni.org/en/node/22905
Dit verdrag is een kleine stap he. De wereld begint of stopt niet door dit verdrag.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:52 schreef robin007bond het volgende:
Zo'n handelsverdrag leidt zelden tot betere rechten voor mensen. Handelsverdragen hebben een enorm slecht track record daarin. Veel onderwerpen wat dat betreft staat enkel dat het gaat om "een dialoog", maar geen concrete stappen.
Ik geloof er geen snars van dat een handelsakkoord hiervoor gaat zorgen. Is er één positief voorbeeld van een land dat na zo'n handelsverdrag is gaan verbeteren?
[..]
Ik heb artikelen gelezen waaruit naar voren kwam dat met name de jongeren zitten te springen om hoop en betere rechten. Maar in het artikel over de boeren dat ik net postte, staat dat het verdrag voor 85% om handel gaat en slechts 15% om andere zaken. Dat het een kwestie van lange adem wordt, is dus waarschijnlijk wel een feit.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:46 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Die corruptie gaat ook met dit verdrag nog tientallen jaren aanwezig zijn. Wijdvertakte corruptie is namelijk erg lastig te bestrijden omdat het zichzelf als het ware versterkt doordat het de mogelijkheid het te bestrijden ondermijnt. En voor hoop koop je weinig, dus dat zal toch niet meespelen in de afweging aldaar te blijven of naar West Europa te trekken.
[..]
Ik vraag mij af in hoeverre die vrouwen en lgbt-rechten niet vooral een dingetje van de EU zijn en ook daadwerkelijk door de Oekraïners omarmd wordt. In een groot deel van de wereld ziet men het huwelijk bijvoorbeeld echt als iets voor man en vrouw. De gedachte dat de EU in Oekraïne wel even allerlei rechten voor minderheden komt brengen, immers anders hadden de Oekraïners ze zelf al geïmplementeerd, vind ik erg naïef en ik vind het dan ook storend dat iets wat naar mijn idee een handelsverdrag had moeten zijn daarmee belast wordt.
Oh jee, interessant.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:53 schreef Disana het volgende:
Nog een kritisch en feitelijk stuk
https://www.ftm.nl/artikelen/wie-profiteert-associatieakkoord
Eigenlijk alle landen die na de val van de muur tot de EU zijn toegetreden. Van Polen tot zelfs Kroatië.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:52 schreef robin007bond het volgende:
Zo'n handelsverdrag leidt zelden tot betere rechten voor mensen. Handelsverdragen hebben een enorm slecht track record daarin. Veel onderwerpen wat dat betreft staat enkel dat het gaat om "een dialoog", maar geen concrete stappen.
Ik geloof er geen snars van dat een handelsakkoord hiervoor gaat zorgen. Is er één positief voorbeeld van een land dat na zo'n handelsverdrag is gaan verbeteren?
[..]
Dat saneren is inderdaad de magie van de markt. Prachtig om te zien hoe dat soort zaken verloopt. Overigens heb ik nooit geweten dat jij ook dergelijke kapitalistische sympathieën koesterde.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:36 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Om die economie op peil te krijgen moet er dan ook danig gesaneerd worden.
Een verbetering t.o.v. de USSR is dan ook snel behaald op het gebied van mensenrechten.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Eigenlijk alle landen die na de val van de muur tot de EU zijn toegetreden. Van Polen tot zelfs Kroatië.
Ook dat. De tegenstanders hangen volgens mij veel en veel te veel op aan dit verdrag. Zo groot zijn de veranderingen niet.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:53 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Dit verdrag is een kleine stap he. De wereld begint of stopt niet door dit verdrag.
Een kleine stap naar wat beters zonder een Russische Führer.
Leuk stukje gister gelezen, waarbij de fabeltjes van Roemer worden gedebunked.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:52 schreef robin007bond het volgende:
[..]
quote:Roemer: “Verdrag is opmaat voor EU-lidmaatschap”
Feit: Samenwerkingsakkoorden sluit de EU met heel veel landen, zoals Chili en Zuid-Afrika. Dit verdrag heeft niets met EU-toetreding en is er eerder een alternatief voor.
Roemer: “Het verdrag is vooral goed voor Europese multinationals”
Feit: Het zijn met name MKB-bedrijven die het economische potentieel van Oekraïne zien. Zowel bij de recente handelsmissie van minister Ploumen als bij het Nederlands-Oekraïense business forum is het overgrote deel van de deelnemers MKB-er. Dit levert banen op in Nederland en in Oekraïne. Ook de Kamerdelegatie bracht een bezoek aan een Brabants ICT-bedrijf dat een vestiging met 120 werknemers heeft in Kiev.
Roemer: “Goedkope Oekraïense arbeidskrachten zullen onze vrachtwagenchauffeurs wegconcurreren”
Feit: Hoewel de handel tussen Oekraïne en de EU eenvoudiger wordt, is de transportsector juist expliciet uitgesloten in het verdrag (artikel 136).
Bron: Michiel Servaes (PvdA)
Robin daar van overtuigen is natuurlijk wel uitdagend.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:57 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Een verbetering t.o.v. de USSR is dan ook snel behaald op het gebied van mensenrechten.
Dat is niet zo moeilijk na een totalitair régime.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Eigenlijk alle landen die na de val van de muur tot de EU zijn toegetreden. Van Polen tot zelfs Kroatië.
Totalitair regime of socialistische heilstaat?quote:Op donderdag 31 maart 2016 10:00 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is niet zo moeilijk na een totalitair régime.
En intreding is wat anders dan een handelsverdrag hè.
Ach ja, weinig SP'ers zullen gaan fact checken. PVV'ers nog minder natuurlijk, behalve dan wat tante Bep op Facebook deelt.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Leuk stukje gister gelezen, waarbij de fabeltjes van Roemer worden gedebunked.
[..]
Feit, Rutte negeert de wil van het volk om minder AZC's, dus is hij ondemocratisch.quote:Op donderdag 31 maart 2016 10:01 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ach ja, weinig SP'ers zullen gaan fact checken. PVV'ers nog minder natuurlijk, behalve dan wat tante Bep op Facebook deelt.
In NWS zitten wel veel NEE-stemmers.quote:Op donderdag 31 maart 2016 10:01 schreef Kowloon het volgende:
Maar goed, ik lijk dus echt de enige te zijn die tegen gaat stemmen. Misschien dat ik in Erik nog een medestander heb, nu Voorschrift een leven gevonden lijkt te hebben.
Nonsens, niets dan lof voor Oost-Europa. Tot aan de Russen dan, een volk waar ene Oostenrijker nog een accurate mening over had.quote:Op donderdag 31 maart 2016 10:02 schreef Reya het volgende:
Volgens het nieuwe discours vallen Polen "volledig binnen ons waardenpatroon". In tegenstelling tot Polenhater Heilwasser heb ik dat altijd al gevonden.
Vroeger, toen we tenminste nog konden klagen over Polen bij het Polenmeldpunt.... Mooi was die tijd.quote:Op donderdag 31 maart 2016 10:02 schreef Reya het volgende:
Volgens het nieuwe discours vallen Polen "volledig binnen ons waardenpatroon". In tegenstelling tot Polenhater Heilwasser heb ik dat altijd al gevonden.
Intreding wordt zoals vaak als tegenargument vaak voorafgegaan door een associatieverdrag. Omdat landen eerst hun zooi op orde moeten brengen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 10:00 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is niet zo moeilijk na een totalitair régime.
En intreding is wat anders dan een handelsverdrag hè.
Ik misschien, maar ik neig toch meer naar een Ja als stem tegen Russisch imperialisme.quote:Op donderdag 31 maart 2016 10:01 schreef Kowloon het volgende:
Maar goed, ik lijk dus echt de enige te zijn die tegen gaat stemmen. Misschien dat ik in Erik nog een medestander heb, nu Voorschrift een leven gevonden lijkt te hebben.
Bram is ook een belangrijke medestander voor je. Naast alle xenofoobjes natuurlijk.quote:Op donderdag 31 maart 2016 10:01 schreef Kowloon het volgende:
Hmm. Hmmmmmm.quote:Op donderdag 31 maart 2016 10:05 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik misschien, maar ik neig toch meer naar een Ja als stem tegen Russisch imperialisme.
Ik ben indifferent, dat telt ergens ook al.quote:Op donderdag 31 maart 2016 10:01 schreef Kowloon het volgende:
Hulde.quote:Op donderdag 31 maart 2016 10:06 schreef GSbrder het volgende:
Ik ga niet stemmen. GeenStijl heeft dit referendum geforceerd, niet mijn democratie vriend.
Russisch imperalisme bestrijden met Europees imperalisme.quote:
Je moreel superieur wanen was nog nooit zo eenvoudig.quote:
Dat het goed is voor multinationals en minder voor andere bedrijven is bewezen door een onderzoek.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Leuk stukje gister gelezen, waarbij de fabeltjes van Roemer worden gedebunked.
[..]
Merkwaardig geformuleerde zin. Nu stel je dat tegenstemmen samenhangt met het niet hebben van een leven.quote:Op donderdag 31 maart 2016 10:01 schreef Kowloon het volgende:
Tsja.. Wat is erger om in je land te hebben? Europese bemoeienis waar ze nog enigszins om mensenrechten geven of een bijna-dictator met een clubje oligarchen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 10:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Russisch imperalisme bestrijden met Europees imperalisme.
Alle mogelijke uitkomsten zijn irrelevant ja.quote:Op donderdag 31 maart 2016 10:02 schreef Reya het volgende:
Dat referendum heeft als prettige bijkomstigheid dat elke uitkomst wel zo zijn voordelen heeft.
Brussel heeft de propagandamachine beter op orde als gedacht wordt dat ze in de EU iets geven om mensenrechten.quote:Op donderdag 31 maart 2016 10:09 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Tsja.. Wat is erger om in je land te hebben? Europese bemoeienis waar ze nog enigszins om mensenrechten geven of een bijna-dictator met een clubje oligarchen.
Hear, hear.quote:Op donderdag 31 maart 2016 10:09 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Tsja.. Wat is erger om in je land te hebben? Europese bemoeienis waar ze nog enigszins om mensenrechten geven of een bijna-dictator met een clubje oligarchen.
Tegenvallend, dit: ik geef uitzonderlijk veel om mensenrechten. Zolang ze andere doeleinden niet in de weg staan, natuurlijk.quote:Op donderdag 31 maart 2016 10:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Brussel heeft de propagandamachine beter op orde als gedacht wordt dat ze in de EU iets geven om mensenrechten.
Trump moet ook kapot.quote:Op donderdag 31 maart 2016 10:14 schreef Heilwasser het volgende:
Rusland moet gewoon kapot, hopelijk zal Trump hiermee helpen.
Gaat elk jaar failliet die man, niet kapot te krijgen.quote:
Nee joh, Trump en Poetin en de GBL zullen gewoon de dikste vriendjes worden.quote:Op donderdag 31 maart 2016 10:14 schreef Heilwasser het volgende:
Rusland moet gewoon kapot, hopelijk zal Trump hiermee helpen.
Contacten tussen zulk soort figuren verlopen meestal maar matigjes, zie Poetin en Erdogan.quote:Op donderdag 31 maart 2016 10:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee joh, Trump en Poetin en de GBL zullen gewoon de dikste vriendjes worden.
Het verdrag is er al.quote:Op donderdag 31 maart 2016 10:17 schreef Reya het volgende:
De Oekraïners hebben redelijk wat vuil werk voor ons opgeknapt, dus zo'n verdrag is een prima tegenprestatie. Komt het verdrag er niet, dan verzinnen we wel iets anders.
Ze lijken te veel op elkaar, kunnen niet echt vrienden worden inderdaad.quote:Op donderdag 31 maart 2016 10:18 schreef Reya het volgende:
[..]
Contacten tussen zulk soort figuren verlopen meestal maar matigjes, zie Poetin en Erdogan.
quote:Op donderdag 31 maart 2016 10:18 schreef Reya het volgende:
[..]
Contacten tussen zulk soort figuren verlopen meestal maar matigjes, zie Poetin en Erdogan.
quote:Op donderdag 31 maart 2016 10:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]![]()
Bedacht me laatst dat er de laatste tijd wel erg veel van zulke mannetjes rondlopen; Poetin, Trump, GBL, Erdo, Netanyahu. enz
Maar die posten niet in deze SC.quote:Op donderdag 31 maart 2016 10:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Bram is ook een belangrijke medestander voor je. Naast alle xenofoobjes natuurlijk.
Whehe.quote:Op donderdag 31 maart 2016 10:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
Merkwaardig geformuleerde zin. Nu stel je dat tegenstemmen samenhangt met het niet hebben van een leven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |