Onderzoekje naar aanleiding van een ander topicquote:
Ik eet maximaal 6x per jaar vlees dus per week kan ik niet zeggen.....quote:Op woensdag 30 maart 2016 12:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Het merendeel doet dat.
Dagelijks vlees, lekker stevige lap bij het avondeten, maar ook bij het ontbijt op brood en bij de lunch op brood.
Dat telt allemaal op bij elkaar. Ik meen dat de nederlander gemiddeld genomen een 70/75 kilo vlees per jaar eet (zo'n 200 gram per dag). Dat terwijl dat in 1960 40/45 kilo was.
Je schaart kip niet onder vlees of bedoel je max 2 x per maand kip en vis?quote:Op woensdag 30 maart 2016 12:56 schreef Chasingrainbows het volgende:
Meestal kip en vis eigenlijk. Denk maximaal 2 x per maand vlees. (alleen stoofschotel en lasagna..)
(6x100gr?)/52wkquote:Op woensdag 30 maart 2016 12:41 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik eet maximaal 6x per jaar vlees dus per week kan ik niet zeggen.....
Waarom zijn kip en vis geen vleesquote:Op woensdag 30 maart 2016 12:56 schreef Chasingrainbows het volgende:
Meestal kip en vis eigenlijk. Denk maximaal 2 x per maand vlees. (alleen stoofschotel en lasagna..)
Dit eigenlijk wel.quote:Op woensdag 30 maart 2016 12:57 schreef HarveySpecter het volgende:
Bijna iedere dag. En 1 keer per week een stukje vis.
Omdat vis geen vlees is.quote:Op woensdag 30 maart 2016 13:01 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Waarom zijn kip en vis geen vlees
Het zijn toch net zo goed levende dieren geweest als alle andere soorten vlees?
quote:Op woensdag 30 maart 2016 12:57 schreef HarveySpecter het volgende:
Bijna iedere dag. En 1 keer per week een stukje vis.
Waaraan merkte je dat je behoefte had aan vlees?quote:Op woensdag 30 maart 2016 13:08 schreef Helsinki het volgende:
3/4 keer per week maar ik merk dat ik steeds minder behoefte heb aan vlees.
Volgens mij heb je deze categorieen :quote:Op woensdag 30 maart 2016 12:57 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Je schaart kip niet onder vlees of bedoel je max 2 x per maand kip en vis?
Dit.quote:Op woensdag 30 maart 2016 13:07 schreef Joezi het volgende:
Alleen wit vlees, vis en kokkels, 5 keer weeks modaal.
(Af en toe zondig ik me aan rood vlees, wildseizoen, bbq je weet)
Die piemels tellen niet Matthias.quote:
Volgens mij zit je goed, vroeg me enkel af wat je precies bedoelde.quote:Op woensdag 30 maart 2016 13:11 schreef Chasingrainbows het volgende:
[..]
Volgens mij heb je deze categorieen :
Vis (en zeevruchten, schaal schelpdieren
Gevogelte (kip kalkoen)
Vlees (rund, varken, schaap etc)
Correct me if im wrong maar dit zie je in kookboeken, restaurants, magnetron, winkels.. Meen het ook op school zo geleerd te hebben.
Maar maakt niet uit toch.
Ja.quote:Op woensdag 30 maart 2016 13:03 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
14 keer? Dat is inclusief vleeswaren neem ik aan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |