Onderzoekje naar aanleiding van een ander topicquote:
Ik eet maximaal 6x per jaar vlees dus per week kan ik niet zeggen.....quote:Op woensdag 30 maart 2016 12:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Het merendeel doet dat.
Dagelijks vlees, lekker stevige lap bij het avondeten, maar ook bij het ontbijt op brood en bij de lunch op brood.
Dat telt allemaal op bij elkaar. Ik meen dat de nederlander gemiddeld genomen een 70/75 kilo vlees per jaar eet (zo'n 200 gram per dag). Dat terwijl dat in 1960 40/45 kilo was.
Je schaart kip niet onder vlees of bedoel je max 2 x per maand kip en vis?quote:Op woensdag 30 maart 2016 12:56 schreef Chasingrainbows het volgende:
Meestal kip en vis eigenlijk. Denk maximaal 2 x per maand vlees. (alleen stoofschotel en lasagna..)
(6x100gr?)/52wkquote:Op woensdag 30 maart 2016 12:41 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik eet maximaal 6x per jaar vlees dus per week kan ik niet zeggen.....
Waarom zijn kip en vis geen vleesquote:Op woensdag 30 maart 2016 12:56 schreef Chasingrainbows het volgende:
Meestal kip en vis eigenlijk. Denk maximaal 2 x per maand vlees. (alleen stoofschotel en lasagna..)
Dit eigenlijk wel.quote:Op woensdag 30 maart 2016 12:57 schreef HarveySpecter het volgende:
Bijna iedere dag. En 1 keer per week een stukje vis.
Omdat vis geen vlees is.quote:Op woensdag 30 maart 2016 13:01 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Waarom zijn kip en vis geen vlees
Het zijn toch net zo goed levende dieren geweest als alle andere soorten vlees?
quote:Op woensdag 30 maart 2016 12:57 schreef HarveySpecter het volgende:
Bijna iedere dag. En 1 keer per week een stukje vis.
Waaraan merkte je dat je behoefte had aan vlees?quote:Op woensdag 30 maart 2016 13:08 schreef Helsinki het volgende:
3/4 keer per week maar ik merk dat ik steeds minder behoefte heb aan vlees.
Volgens mij heb je deze categorieen :quote:Op woensdag 30 maart 2016 12:57 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Je schaart kip niet onder vlees of bedoel je max 2 x per maand kip en vis?
Dit.quote:Op woensdag 30 maart 2016 13:07 schreef Joezi het volgende:
Alleen wit vlees, vis en kokkels, 5 keer weeks modaal.
(Af en toe zondig ik me aan rood vlees, wildseizoen, bbq je weet)
Die piemels tellen niet Matthias.quote:
Volgens mij zit je goed, vroeg me enkel af wat je precies bedoelde.quote:Op woensdag 30 maart 2016 13:11 schreef Chasingrainbows het volgende:
[..]
Volgens mij heb je deze categorieen :
Vis (en zeevruchten, schaal schelpdieren
Gevogelte (kip kalkoen)
Vlees (rund, varken, schaap etc)
Correct me if im wrong maar dit zie je in kookboeken, restaurants, magnetron, winkels.. Meen het ook op school zo geleerd te hebben.
Maar maakt niet uit toch.
Ja.quote:Op woensdag 30 maart 2016 13:03 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
14 keer? Dat is inclusief vleeswaren neem ik aan?
quote:Op woensdag 30 maart 2016 12:56 schreef Chasingrainbows het volgende:
Gevoel dat er wat ontbrak op momenten dat ik een maaltijd zonder vlees at. Ik wist ook niet echt beter: thuis aten we elke dag vlees en ik vond het moeilijk om te bedenken hoe het anders kon. Tegenwoordig ga ik daar wel anders mee om (experimenteren, bewustwording) en dan kom je erachter dat een keertje overslaan echt geen ramp is (en dat vlees lang niet altijd een noodzakelijke toevoeging is).quote:Op woensdag 30 maart 2016 13:08 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Waaraan merkte je dat je behoefte had aan vlees?
TS vraagt hoevaak niet hoeveelquote:Op woensdag 30 maart 2016 15:32 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Elke dag. Denk dat ik per dag gemiddeld zo rond de 350-450 gram zit.
Numbnuts? Je moeder.quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:58 schreef PeZu het volgende:
[..]_!
dat is vlees numbnuts
ontopic
5-6x pw/ avondeten
3-4x p/w als beleg
Hang naar meer vlees heb ik ook niet (meer), liever minder maar dan goed dan veel matig.quote:Op woensdag 30 maart 2016 13:58 schreef Weltschmerz het volgende:
Duurzaamheid speelt daarin wel enigzins mee, maar het is ook gewoon een kwestie balans. Het verlangen naar altijd maar meer en grotere stukken vlees heeft naar mijn gevoel iets adolescents, ik heb dat verlangen niet meer, het is niet dat ik me iets ontzeg. Vanuit die duurzaamheid heb ik een voorkeur voor plofkip en en kalfsvlees. Probeer vlees wel zoveel mogelijk bij de biologisch slager te halen ipv de super. Het hele dier moet natuurlijk opgegeten, dus bij vlees als broodbeleg neig ik daarom vaak naar zure zult, hausmacher en andere worst.
Is dat die kraam die met de rug naar de Pelsterstraat toe staat? Ik kom oorspronkelijk niet uit Groningen, en kan maar niet wennen aan die overmaat aan kruidnagel, in zowel typische gronings producten als door hun normale kruiding. Ik wil het ook niet trouwens, het is gewoon iets historisch armoedigs, als je ermee opgegroeid bent zal het wel lekker zijn.quote:Op woensdag 30 maart 2016 15:48 schreef Chewie het volgende:
[..]
Hang naar meer vlees heb ik ook niet (meer), liever minder maar dan goed dan veel matig.
Kip ben ik niet zo weg van.
Denk dat ik gemiddeld 5 keer vlees eet in de week, 1 x vis. Broodbeleg wisselt nogal maar als ik weer een keer op de markt ben geweest dan wel dagelijks de Groningse leverworst (van Wilner) op brood of er bij tot die op is.
En ik zei: elke dag. Take a chill pill, broederquote:
Ja die, maar ik vind het bij hun juist wel meevallen met kruidnagel maar zal we komen omdat ik er mee opgegroeid ben.quote:Op woensdag 30 maart 2016 15:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Is dat die kraam die met de rug naar de Pelsterstraat toe staat? Ik kom oorspronkelijk niet uit Groningen, en kan maar niet wennen aan die overmaat aan kruidnagel, in zowel typische gronings producten als door hun normale kruiding. Ik wil het ook niet trouwens, het is gewoon iets historisch armoedigs, als je ermee opgegroeid bent zal het wel lekker zijn.
dat is nog niet exact hoe vaak en ik ben kush chillquote:Op woensdag 30 maart 2016 15:56 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
En ik zei: elke dag. Take a chill pill, broeder
Ik denk het, verder is het namelijk een uitstekende leverworst. Er zat niet zoveel kruidnagel in dat ik dat niet meer proefde. Ik ben zelf opgegroeid met achterhoekse metworst enzo, dan is zo'n Groningse droge worst vooral kruidnagel.quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:00 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja die, maar ik vind het bij hun juist wel meevallen met kruidnagel maar zal we komen omdat ik er mee opgegroeid ben.
ga terug naar school en keer watquote:
Kruidnagel is volgens mij historisch gezien best wel duur (net als peper) en zeker niet armoedig.quote:Op woensdag 30 maart 2016 15:55 schreef Weltschmerz het volgende:
kelijk niet uit Groningen, en kan maar niet wennen aan die overmaat aan kruidnagel, in zowel typische gronings producten als door hun normale kruiding. Ik wil het ook niet trouwens, het is gewoon iets historisch armoedigs, als je ermee opgegroei
Kruidnagelquote:Op woensdag 30 maart 2016 15:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Is dat die kraam die met de rug naar de Pelsterstraat toe staat? Ik kom oorspronkelijk niet uit Groningen, en kan maar niet wennen aan die overmaat aan kruidnagel, in zowel typische gronings producten als door hun normale kruiding. Ik wil het ook niet trouwens, het is gewoon iets historisch armoedigs, als je ermee opgegroeid bent zal het wel lekker zijn.
Ik vind het ook een prima kruid, maar het overheerst nogal makkelijk. Hier in het noorden zit het overal in, van worsten, tot kaas tot kruidenbitters. Ik vind het in die zin armoedig dat het niet getuigt van een ruim aanbod aan kruiden en kruidingen en vermoed een geschiedenis van overvloedige aanwezigheid in tegenstelling to andere kruiden. Het lijkt me niet dat je er een prima kaas mee gaat verpesten als het hartstikke duur is.quote:Op woensdag 30 maart 2016 19:28 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Kruidnagel is volgens mij historisch gezien best wel duur (net als peper) en zeker niet armoedig.
Het is maar net wat je smaak is. Ik vind kruidnagel prima, maar veel mensen niet. Net als veel mensen koriander vies vinden etc.
Het nagelholt dat ik ken is niet van ossenhaas en daar zit ook geen of nauwelijks kruidnagel in.quote:Op woensdag 30 maart 2016 22:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
KruidnagelIn de droge worst, in saucijzen, stoofpotten, rollades
Leverworst ben ik niet zo'n fan van, maar Groninger leverworst is sowieso heel anders. De kleur is meer bruin en je ziet de stukken lever en de stukken (gerste?) gort. Zal ook wel kruidnagel inzitten. En vergeet noagelholt niet, luchtgedroogde ossenhaas met oa kruidnagel.
Oh, rundermuis is rosbief. Dacht dat het ossenhaas wasquote:Op donderdag 31 maart 2016 10:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind het ook een prima kruid, maar het overheerst nogal makkelijk. Hier in het noorden zit het overal in, van worsten, tot kaas tot kruidenbitters. Ik vind het in die zin armoedig dat het niet getuigt van een ruim aanbod aan kruiden en kruidingen en vermoed een geschiedenis van overvloedige aanwezigheid in tegenstelling to andere kruiden. Het lijkt me niet dat je er een prima kaas mee gaat verpesten als het hartstikke duur is.
Maar goed, smaken verschillen en mensen kunnen hun smaak ontwikkelen, alleen denk ik wel dat er smaken zijn waarmee je bent groot geworden die dan ongeveer zo horen te zijn voor dat product. Variaties zijn interessant, maar wel binnen grenzen.
[..]
Het nagelholt dat ik ken is niet van ossenhaas en daar zit ook geen of nauwelijks kruidnagel in.
Niet alleen voor moeder aarde.quote:Op woensdag 30 maart 2016 15:38 schreef richolio het volgende:
Elke dag vlees etenIk denk dat het goed voor moedertje aarde zou zijn als we dat allemaal zouden halveren.
Ik 3/4 keer per week ook, maar zelfs dat minderen zou ik niet weg vinden.
Hoofdletter u gebruiken we alleen voor God en zijn zoon.quote:
quote:Op donderdag 31 maart 2016 22:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Niet alleen voor moeder aarde.
300-400 gram per dag en zeg maar hallo tegen je eerste maagtumor over 20 jaar
eet je wel vegetaries vlees? of doe je daar ook niet aan?quote:Op zaterdag 2 april 2016 16:35 schreef hardewerker3 het volgende:
Ik ben vegetariër, moet er niet aan denken om vlees te eten .
Nee, ook niet. Vegetariërs die dat doen hebben stiekem wel gewoon behoefte aan vlees.quote:Op zaterdag 2 april 2016 16:40 schreef matthias24 het volgende:
[..]
eet je wel vegetaries vlees? of doe je daar ook niet aan?
en je bent nog wel zo'n hardewerker.quote:Op zaterdag 2 april 2016 16:46 schreef hardewerker3 het volgende:
[..]
Nee, ook niet. Vegetariërs die dat doen hebben stiekem wel gewoon behoefte aan vlees.
Nopequote:Op zaterdag 2 april 2016 16:49 schreef matthias24 het volgende:
[..]
en je bent nog wel zo'n hardewerker.ik bedoel dan heb toch wel eens vlees nodig op zn tijd.
dus je eet eigenlijk alleen maar groenvoer? datzelfde vreten wat ik mijn konijnen ook altijd geef?quote:
Wat wil je horen?quote:Op zaterdag 2 april 2016 16:51 schreef matthias24 het volgende:
[..]
dus je eet eigenlijk alleen maar groenvoer? datzelfde vreten wat ik mijn konijnen ook altijd geef?
http://www.cancercouncil.(...)ise/meat-and-cancer/quote:
Kan ik me ook wel wat bij voorstellen. Geen vlees willen eten betekend niet dat je het niet lekker vindt.quote:Op zaterdag 2 april 2016 16:46 schreef hardewerker3 het volgende:
[..]
Nee, ook niet. Vegetariërs die dat doen hebben stiekem wel gewoon behoefte aan vlees.
Ja?quote:Op zaterdag 2 april 2016 16:51 schreef matthias24 het volgende:
[..]
dus je eet eigenlijk alleen maar groenvoer? datzelfde vreten wat ik mijn konijnen ook altijd geef?
Ik niet. Ben een trotse vegetariër.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Kan ik me ook wel wat bij voorstellen. Geen vlees willen eten betekend niet dat je het niet lekker vindt.
Alleen zijn de vleesvervangers over het algemeen genomen meer dan teleurstellend.
Uhu, handig joh. Hoef je flappie ook niet meer te kruiden voor ie in de braadslede gaatquote:Op zaterdag 2 april 2016 19:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja?
Je geeft jouw konijnen een lekkere pompoencurry, pasta met paddestoelen e.d.?
wat die je in topic als dit dan, niemand wacht op die infoquote:Op zaterdag 2 april 2016 16:35 schreef hardewerker3 het volgende:
Ik ben vegetariër, moet er niet aan denken om vlees te eten .
Wat is er nou weer mis met kaas en noten? Kaas is net zo gezond als vlees (met mate, want veel vet, eiwitten, zout) en noten zijn nog veel gezonder. En allebei lekker. Ja góede kaas is wel aan de dure kant, en alle noten behalve pinda's zijn ook duur. Maar goed vlees is nog veel duurder.quote:Op zondag 3 april 2016 12:12 schreef Sorella het volgende:
5 tot 6 keer per week, ik heb lopen denken om wat meer vegetarisch te gaan eten dus een vegetarisch kookboekje gekocht maar bijna overal gooien ze kaas en/of noten in![]()
Vis lusten de mannen hier niet en om nu alleen voor mij een visje te bakken/koken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |