abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161005681
Ieder deel een stapje vooruit :)
Met deze week:

-Scriptie zo goed als af! (nu de rest nog..)
-Nieuwe afspraak PO en ASS-begeleider in de maak.
en in de reeks: wat als 'het' straks wegvalt? In de hoofdrol: de UB!

Talk to you soon!
pi_161005805
quote:
12s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:01 schreef Deezertje het volgende:
Ieder deel een stapje vooruit :)
Met deze week:

-Scriptie zo goed als af! (nu de rest nog..)
Wat is 'zo goed als'? Is het nou af of niet?

quote:
-Nieuwe afspraak PO en ASS-begeleider in de maak.
Wat is 'in de maak'? Word je teruggebeld of moet je nog bellen?
pi_161005894
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:04 schreef Etsu het volgende:

[..]

Wat is 'zo goed als'? Is het nou af of niet?

[..]

Wat is 'in de maak'? Word je teruggebeld of moet je nog bellen?
Qua inhoud moet er nog één onderdeel worden toegevoegd en daarna de afwerking als in spelling, opmaak, bronnenlijst e.d.. Met 9 weken voor de deadline moet dat wel lukken ;)

Nee afspraak is morgen :P

Wou het een beetje catchy aanpakken ;(
pi_161005991
Hoe heb jij in zo'n korte tijd zoveel vorderingen met je scriptie kunnen maken? Petje af hoor!
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_161006059
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:10 schreef Koral het volgende:
Hoe heb jij in zo'n korte tijd zoveel vorderingen met je scriptie kunnen maken? Petje af hoor!
De basis was er altijd al hoor, maar zolang het niet op papier staat heb je er niks aan :P
Maar het is bevestigd door mijn afstudeerbegeleider, in drie weken kan ie af zijn.
pi_161006482
Zo, eerst twee stappen achteruit en nu in eens een paar stappen vooruit!
Dacht ik nog naïef te zijn geweest eerder (denken dat het ooit wel af gaat komen), heb ik tóch nog gelijk gekregen. Nouja bijna dan.

Dit zijn goede stappen die we nodig eens moesten horen in dit topic. Goed bezig!

(Nee dit was geen sarcasme maar een gemeend compliment. Nu nog even doorzetten zodat het straks ook écht af is.)
pi_161006737
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:27 schreef DoubleDip het volgende:
Zo, eerst twee stappen achteruit en nu in eens een paar stappen vooruit!
Dacht ik nog naïef te zijn geweest eerder (denken dat het ooit wel af gaat komen), heb ik tóch nog gelijk gekregen. Nouja bijna dan.

Dit zijn goede stappen die we nodig eens moesten horen in dit topic. Goed bezig!

(Nee dit was geen sarcasme maar een gemeend compliment. Nu nog even doorzetten zodat het straks ook écht af is.)
Doorzetten inderdaad. Kan 't zelf ook nauwelijks geloven hoor, maar als een ander 't bevestigd dan zal 't wel zo zijn :) Daarna nog wat opdrachten, dus ben er nog niet helemaal na de scriptie... En wat ik hierboven ook zeg: wat straks als die 'veilige' locatie van de UB wegvalt?? In 't ergste geval maanden zonder baan thuis doorbrengen (maar hey, laten we eens positief denken).
pi_161006870
Weet je al wat je wilt gaan doen dan, na je studie? En waarom zonder baan thuis doorbrengen? je zegt steeds dat je in een gat woont. Huur een kamer voor een paar maanden en ga eens kijken of de "grote stad" wat voor je is. Ga een half jaar reizen, vrijwilligerswerk doen in het buitenland..
Of kies een andere studie als je nog niet klaar bent om te kiezen, maar ook dan zou ik je aanraden een kamer te gaan huren.
pi_161006914
quote:
14s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:37 schreef Jopie78 het volgende:
Weet je al wat je wilt gaan doen dan, na je studie? En waarom zonder baan thuis doorbrengen? je zegt steeds dat je in een gat woont. Huur een kamer voor een paar maanden en ga eens kijken of de "grote stad" wat voor je is. Ga een half jaar reizen, vrijwilligerswerk doen in het buitenland..
Of kies een andere studie als je nog niet klaar bent om te kiezen, maar ook dan zou ik je aanraden een kamer te gaan huren.
Dat is het plan ook, op mezelf. Nieuwe studie wordt het sowieso niet.
pi_161007249
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:38 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nou dan! Zet het allemaal even van je af, geniet van het feit dat je je studie bijna klaar hebt ( _O_ ) en ga aan je plan werken. Baan zoeken, huis zoeken, nieuwe patronen opbouwen in je nieuwe woonplaats..

Wil je gelijk gaan werken, of eerst nog reizen?
pi_161007693
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:38 schreef Deezertje het volgende:

[..]

En waarom zou je naast een baan niet nog een master doen? Je hebt blijkbaar een fascinatie voor mensen, gedrag en relaties. Wat houd je tegen om er je werk van te maken. Wordt gedragsonderzoeker en ga schrijven/bloggen over mensen en relaties.

Just a thought. O-)
pi_161007911
Wat is de kern van het probleem? Hoe rond ik mijn scriptie af? Of hoe vind ik aansluiting bij leeftijdsgenoten om vervolgens opzoek te kunnen gaan naar een vriendin?

Dat hij straks HBO op zak heeft is mooi maar het verandert niets aan het probleem dat hij aansluiting mist bij leeftijdsgenoten.
pi_161007980
quote:
7s.gif Op maandag 28 maart 2016 21:08 schreef syndroom het volgende:
Wat is de kern van het probleem? Hoe rond ik mijn scriptie af? Of hoe vind ik aansluiting bij leeftijdsgenoten om vervolgens opzoek te kunnen gaan naar een vriendin?

Dat hij straks HBO op zak heeft is mooi maar het verandert niets aan het probleem dat hij aansluiting mist bij leeftijdsgenoten.
Als hij straks HBO op zak heeft, dan is hij vrij om te doen en laten wat hij wil. Hij kan dan zich onder de leeftijdsgenoten bevinden via de andere manieren die hier aangedragen worden en zo aan zijn social skills werken. En daaruit kan dan weer iets voortvloeien.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2016 21:11:02 ]
pi_161007984
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 21:01 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

En waarom zou je naast een baan niet nog een master doen? Je hebt blijkbaar een fascinatie voor mensen, gedrag en relaties. Wat houd je tegen om er je werk van te maken. Wordt gedragsonderzoeker en ga schrijven/bloggen over mensen en relaties.

Just a thought. O-)
Nou doe maar niet :')
pi_161008187
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 21:11 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Hij trekt hier ook volle zalen.. :P
pi_161008202
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 21:11 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Dat doet ie nu al toch?

Maar om even positief te blijven: met een papiertje op zak heb je veel meer mogelijkheden en ben je eindelijk uit de 'sleur' waar nog zoveel topics over volgeschreven zijn. Overigens verplicht niemand je om als journalist te gaan werken (of werkeloos thuis te gaan zitten), ga ook vooral buiten je vakgebied om kijken wat je leuk lijkt. En blijf aan je sociale skills werken, ook die ga je nodig hebben in je werk.
pi_161008283
quote:

Wat Etsu zei.
pi_161008338
Kortom: syndroom weet weer eens niet waar hij over praat en hoort derhalve niet in dit topic thuis, want hij heeft eens gezegd dat hij issues heeft aan bij hoofd.
pi_161008377
quote:

Na zijn scriptie heeft hij weer een zorg minder en ruimte in zijn hoofd voor andere bezigheden.
pi_161008453
Nog naast het feit dat het zijn patronen doorbreekt van naar de UB gaan en aan zijn scriptie werken. Hij zal de wereld in moeten.
pi_161012206
Met het afronden van zijn hbo wordt er een vervelend hoofdstuk afgesloten en kan hij met nieuwe kansen beginnen aan een fris nieuw hoofdstuk.
pi_161012665
quote:

Jij al vorderingen gemaakt?
pi_161013021
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 22:47 schreef Bananenpap het volgende:
Met het afronden van zijn hbo wordt er een vervelend hoofdstuk afgesloten en kan hij met nieuwe kansen beginnen aan een fris nieuw hoofdstuk.
En dan vooral de verhalen van mijn (ex)klasgenoten negeren, anders wordt 't thuiszitten met een papiertje en dat motiveert nu niet om de boel af te ronden.

De PE-cursus start de laatste week van april, nu nog zo'n 4,5 week dus.

Over je werk/groepsverband zoeken in 't andere topic: vorige zomer heb ik veel gesolliciteerd op die sociale baantjes of waar je iig in teamverband werkt, en daar werd ik het allemaal niet, door mijn leeftijd (te duur). Hier geen campings e.d. maar een simpel bijbaantje in de Kiosk op 't station waar je dagelijks honderden mensen ziet, ging toen niet door omdat ik niet zo vroeg kon beginnen (OV rijdt dan nog niet en 45 minuten fietsen voor amper 3 uurtjes werken werd 'm niet) en ze flexibiliteit eisten en geen middag/avondshift mogelijk was. Callcenters begin ik niet aan, en op kantoor werken (data invoeren of wat dan ook) weet niet of ik daar onder de 'juiste' mensen kom, leeftijdsgenoten dus.
pi_161013132
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 23:13 schreef Deezertje het volgende:

[..]

En dan vooral de verhalen van mijn (ex)klasgenoten negeren, anders wordt 't thuiszitten met een papiertje en dat motiveert nu niet om de boel af te ronden.

De PE-cursus start de laatste week van april, nu nog zo'n 4,5 week dus.

Over je werk/groepsverband zoeken in 't andere topic: vorige zomer heb ik veel gesolliciteerd op die sociale baantjes of waar je iig in teamverband werkt, en daar werd ik het allemaal niet, door mijn leeftijd (te duur). Hier geen campings e.d. maar een simpel bijbaantje in de Kiosk op 't station waar je dagelijks honderden mensen ziet, ging toen niet door omdat ik niet zo vroeg kon beginnen (OV rijdt dan nog niet en 45 minuten fietsen voor amper 3 uurtjes werken werd 'm niet) en ze flexibiliteit eisten en geen middag/avondshift mogelijk was. Callcenters begin ik niet aan, en op kantoor werken (data invoeren of wat dan ook) weet niet of ik daar onder de 'juiste' mensen kom, leeftijdsgenoten dus.
Zeiden ze ook dat je te duur was? Daarnaast, een kiosk is dus precies het verkeerde voorbeeld, daar kom je onder de mensen, maar niet in echt contact met mensen.
Wat vinden je ouders van het naderende einde van je scriptie? Mag je daarna nog thuis blijven wonen?
pi_161013370
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 23:16 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Zeiden ze ook dat je te duur was? Daarnaast, een kiosk is dus precies het verkeerde voorbeeld, daar kom je onder de mensen, maar niet in echt contact met mensen.
Wat vinden je ouders van het naderende einde van je scriptie? Mag je daarna nog thuis blijven wonen?
Nee dat mogen ze niet zeggen, maar ik kreeg steeds te horen dat ik niet in het team paste (nog zonder op gesprek geweest te zijn) of ze iemand anders voor de functie hadden en dan bleef ie doodleuk op de site staan. En van een hoop niet eens wat gehoord. Aan mijn cv lag het ook niet. Hmm van die kiosk klopt wel, maar je werkt iig nooit alleen. Heb jaren bij de post gewerkt en dat was wel vrij eenzaam uren alleen lopen en het stukje dat je samen was met sorteren waren huismoeders e.d. dus daar had ik sociaal ook niks aan. Dus wil nu gewoon een baan in teamverband waar je dus écht samenwerkt. Tuurlijk heeft iedereen zijn eigen taken, maar dat je wel samen pauze neemt, af en toe een babbeltje maakt e.d. Onderdeel van een team. Freelancen is dus echt niks voor mij.

Ouders zijn natuurlijk blij, maar eerst zien en dan geloven. Daarna mag ik nog thuis blijven wonen totdat ik een baan heb, maar doel is natuurlijk (en ook vanuit mij zelf) om gewoon zsm op mezelf te gaan, voor alle partijen beter.
pi_161013518
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 23:23 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee dat mogen ze niet zeggen, maar ik kreeg steeds te horen dat ik niet in het team paste (nog zonder op gesprek geweest te zijn) of ze iemand anders voor de functie hadden en dan bleef ie doodleuk op de site staan. En van een hoop niet eens wat gehoord. Aan mijn cv lag het ook niet. Hmm van die kiosk klopt wel, maar je werkt iig nooit alleen. Heb jaren bij de post gewerkt en dat was wel vrij eenzaam uren alleen lopen en het stukje dat je samen was met sorteren waren huismoeders e.d. dus daar had ik sociaal ook niks aan. Dus wil nu gewoon een baan in teamverband waar je dus écht samenwerkt. Tuurlijk heeft iedereen zijn eigen taken, maar dat je wel samen pauze neemt, af en toe een babbeltje maakt e.d. Onderdeel van een team. Freelancen is dus echt niks voor mij.

Ouders zijn natuurlijk blij, maar eerst zien en dan geloven. Daarna mag ik nog thuis blijven wonen totdat ik een baan heb, maar doel is natuurlijk (en ook vanuit mij zelf) om gewoon zsm op mezelf te gaan, voor alle partijen beter.
Ja, op jezelf wonen is ook fijn. Hopelijk vind je snel een baan. Wbt je sollicitaties, ik zou toch eens kritisch kijken naar je eigen aandeel en waarom je niet "in het team" paste, want te duur is imho wel erg makkelijk gezegd om maar niet hoeven te reflecteren.

Als voorbeeld, ik heb tussen mijn 16 en 21e parttime ewerkt, waarvan vanaf mijn 18e voor meer dan een tientje per uur. Het argument "te duur", heb ik nog nooit gehoord en mijn bijbaantjes vielen niet onder de noemer raketgeleerde of gezelschapsdame.
pi_161013794
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 23:27 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Ja, op jezelf wonen is ook fijn. Hopelijk vind je snel een baan. Wbt je sollicitaties, ik zou toch eens kritisch kijken naar je eigen aandeel en waarom je niet "in het team" paste, want te duur is imho wel erg makkelijk gezegd om maar niet hoeven te reflecteren.

Als voorbeeld, ik heb tussen mijn 16 en 21e parttime ewerkt, waarvan vanaf mijn 18e voor meer dan een tientje per uur. Het argument "te duur", heb ik nog nooit gehoord en mijn bijbaantjes vielen niet onder de noemer raketgeleerde of gezelschapsdame.
Het ging hier puur over bijbaantjes he. Daar wordt ik niet eens voor een gesprek uitgenodigd terwijl ik voor serieuzere banen al vaker uit de stapel van honderden brieven ben geselecteerd en ook steeds hoor dat ik een goede brief en cv heb, maar vaak ontbreekt het mij dan aan ervaring of heeft een ander net wat meer relevante achtergrond. Als ik straks een diploma heb, is dat argument ook voor een groot gedeelte weg.

Wat dat betreft zit ik nog in een spagaat: solliciteren voor een zomerbaantje, vrijwilligerswerk doen of gewoon ff niets. Geld is altijd leuk natuurlijk, vrijwilligerswerk kan handig zijn voor sociale contacten maar moet wel leuk zijn, maar kan me ook voorstellen dat ik straks na afstuderen ff op vakantie wil wat ik nu al jaren uitstel en dat kan ook weer sociaal wat opleveren of mij losser maken.
pi_161014509
Je zoekt vooral weer redenen om het niet te doen. 'Maar, maar, maar..' Je stuurt gewoon een mail naar een aantal restaurants/cafetaria's. Alsof daar geen leeftijdsgenoten werken, kom nou.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 00:52:44 #29
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_161015427
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 00:03 schreef Bananenpap het volgende:
Je zoekt vooral weer redenen om het niet te doen. 'Maar, maar, maar..' Je stuurt gewoon een mail naar een aantal restaurants/cafetaria's. Alsof daar geen leeftijdsgenoten werken, kom nou.
Nou.

Leeftijd kan heus wel parten spelen. Het moet je alleen niet belemmeren het toch te proberen.
pi_161016651
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 23:37 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Wat dat betreft zit ik nog in een spagaat: solliciteren voor een zomerbaantje, vrijwilligerswerk doen of gewoon ff niets. Geld is altijd leuk natuurlijk, vrijwilligerswerk kan handig zijn voor sociale contacten maar moet wel leuk zijn, maar kan me ook voorstellen dat ik straks na afstuderen ff op vakantie wil wat ik nu al jaren uitstel en dat kan ook weer sociaal wat opleveren of mij losser maken.
Zet de voordelen en nadelen op het rijtje, dan denk ik dat je zelf ook wel kan kiezen wat voor jou de beste optie is. Ik zal je even een handje helpen:

- Solliciteren voor een zomerbaantje;
* Voordeel: Geld
* Voordeel: Je hebt wat te doen en je valt FOK! niet lastig met je gezeur.
* Nadeel: Lastig aan werk te komen, vooral in jouw toestand (en leeftijd speelt vast ook een rol, het is niet makkelijk, dat ben ik met je eens).

- Vrijwilligerswerk doen;
* Voordeel: het vult je CV
* Voordeel: je kan aan je sociale contacten werken
* Nadeel: weet ik niet? Ik heb begrepen dat hier wel een paar voors en tegens zijn opgenoemd, je moet maar zelf kiezen waarom je het wel/niet zou doen. Ik zie juist meer voordelen dan nadelen.

--> je geeft aan dat het wel leuk moet zijn; dan ga je op zoek naar leuk vrijwilligerswerk. Het is heus niet dat je meteen het stomste vrijwilligerswerk moet doen. Als je het vindt, doe het dan ook, niet wegwuiven met 'maar het is 45 minuten fietsen'; wat wil je dan? Weer hele dagen thuiszitten en niks doen?

- Gewoon ff niets;
* Voordeel: lekker rustig na de 'hectische' periode ivm je scriptie, dat kan wel lekker zijn.
* Nadeel: je schiet er niks mee op en in jouw geval is het wel nodig.

--> ga dan op z'n minst op vakantie, maar ga niet niks doen.

Je zou ook voor je rijbewijs kunnen gaan in de zomer. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2016 07:51:59 ]
  dinsdag 29 maart 2016 @ 07:53:01 #31
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161016663
Niets doen, doet hij nu ook voornamelijk, buiten z'n studie om of t staargedrag in de UB. Dus ga in ieder geval werken of op vakantie.
pi_161016677
Kan je vrijwilligen of werken niet combineren met op vakantie gaan? Begeleider in een jongerenkamp of keukenhulp ofzo? Of mee gaan werken in een project van de bouworde oid.
pi_161016680
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 07:54 schreef MarieAlice het volgende:
Kan je vrijwilligen of werken niet combineren met op vakantie gaan? Begeleider in een jongerenkamp of keukenhulp ofzo? Of mee gaan werken in een project van de bouworde oid.
^O^
pi_161016893
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 07:51 schreef Etsu het volgende:

[..]

Zet de voordelen en nadelen op het rijtje, dan denk ik dat je zelf ook wel kan kiezen wat voor jou de beste optie is. Ik zal je even een handje helpen:

- Solliciteren voor een zomerbaantje;
* Voordeel: Geld
* Voordeel: Je hebt wat te doen en je valt FOK! niet lastig met je gezeur.
* Nadeel: Lastig aan werk te komen, vooral in jouw toestand (en leeftijd speelt vast ook een rol, het is niet makkelijk, dat ben ik met je eens).

- Vrijwilligerswerk doen;
* Voordeel: het vult je CV
* Voordeel: je kan aan je sociale contacten werken
* Nadeel: weet ik niet? Ik heb begrepen dat hier wel een paar voors en tegens zijn opgenoemd, je moet maar zelf kiezen waarom je het wel/niet zou doen. Ik zie juist meer voordelen dan nadelen.

--> je geeft aan dat het wel leuk moet zijn; dan ga je op zoek naar leuk vrijwilligerswerk. Het is heus niet dat je meteen het stomste vrijwilligerswerk moet doen. Als je het vindt, doe het dan ook, niet wegwuiven met 'maar het is 45 minuten fietsen'; wat wil je dan? Weer hele dagen thuiszitten en niks doen?

- Gewoon ff niets;
* Voordeel: lekker rustig na de 'hectische' periode ivm je scriptie, dat kan wel lekker zijn.
* Nadeel: je schiet er niks mee op en in jouw geval is het wel nodig.

--> ga dan op z'n minst op vakantie, maar ga niet niks doen.

Je zou ook voor je rijbewijs kunnen gaan in de zomer. :)
^O^

- Vacature Onderzoeker/redacteur EenVandaag Jongerenpanel
- Werken op festivals door NL in de zomer of een andere studentenbijbaan
- vacature als junior researcher
- Reporter met een missie

Solliciteer bij de lokale omroep als redacteur, wordt begeleider op een zomerkamp, ga eerstejaars studenten begeleiden..
Kies een richting en ga bewegen. Als het niets is, kan je altijd nog een andere kant op.. :Y

[ Bericht 3% gewijzigd door _I op 29-03-2016 08:36:27 ]
pi_161017012
Ik zie een hoop goeie suggesties voorbij komen. Ben benieuwd wat het gaat worden. Zoiets als vrijwilligerswerk op een zomerkamp kan heel leuk zijn.

Ik snap wel dat je nu misschien denkt 'even niets', maar als ik jou was zou ik die periode zo veel mogelijk beperken en vrijwilligerswerk gaan doen/een zomerbaantje nemen/reizen of whatever je wilt gaan doen. Anders zit je straks weer in je eentje thuis en ga je hier 1000 topics openen omdat je zogenaamd geen sociaal leven kan krijgen (kan je wel, maar dan moet je wel iets gaan doen).
pi_161017058
Trouwens, ik weet niet hoe het in NL zit, maar hier in België moet je nu wel ongeveer beginnen zoeken als je nog een baantje of vrijwilligerswerk voor de zomer wil, dat geen data-input is...
pi_161017305
Waar kun je met HBO Journalistiek zoal aan de slag? Was het niet zo dat er een nijpend tekort is aan journalisten?
pi_161017429
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 09:11 schreef syndroom het volgende:
Waar kun je met HBO Journalistiek zoal aan de slag? Was het niet zo dat er een nijpend tekort is aan journalisten?
Tekort? Geen idee waar je dat vandaan haalt, voorzover ik weet zitten voormalig studenten Journalistiek vooral werkloos thuis. Maar TS wil ook niet in die richting aan de slag geloof ik.

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 08:48 schreef MarieAlice het volgende:
Trouwens, ik weet niet hoe het in NL zit, maar hier in België moet je nu wel ongeveer beginnen zoeken als je nog een baantje of vrijwilligerswerk voor de zomer wil, dat geen data-input is...
Dat klinkt best aannemelijk. Ook voor zomerstages e.d. moet je nu echt wel haast iets hebben. Zal hiervoor ook wel gelden. Meestal toch wel een paar maanden van tevoren.
pi_161017472
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 09:21 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Tekort? Geen idee waar je dat vandaan haalt, voorzover ik weet zitten voormalig studenten Journalistiek vooral werkloos thuis. Maar TS wil ook niet in die richting aan de slag geloof ik.
Waarom volgt hij die opleiding dan? :')
pi_161017520
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 09:11 schreef syndroom het volgende:
Integendeel.

Maar alsnog goed om een diploma te halen.
pi_161017667
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 08:29 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

^O^

- Vacature Onderzoeker/redacteur EenVandaag Jongerenpanel
- Werken op festivals door NL in de zomer of een andere studentenbijbaan
- vacature als junior researcher
- Reporter met een missie

Solliciteer bij de lokale omroep als redacteur, wordt begeleider op een zomerkamp, ga eerstejaars studenten begeleiden..
Kies een richting en ga bewegen. Als het niets is, kan je altijd nog een andere kant op.. :Y
Die junior researcher leek me wel wat, totdat ik erachter kwam dat het een verkapte stage is. Voor het geld hoef je 't dan niet te doen (als er niks over staat moet je niet veel verwachten) en hartje Amsterdam is leuk maar kamernood is in mijn eigen omgeving al groot, laat staan daar :') Ja voornamelijk excuses, maar het is wel zo. Ik zeg niet meteen dat ik miljonair wil worden, maar juist in mijn branche zijn zulke stages/ervaringsplekken echt moordend voor het 'echte' werk en zolang die plekken er zijn en mensen dat maar uit nood gaan doen, blijft het in stand gehouden worden en zullen er weinig andere vacatures komen. 1V is tof, maar moet je iets meer uni-onderzoek hebbe en heb ik nu zonder diploma nog niks aan.

Zomerbaantjes zijn hier in de omgeving toch vooral winkels, horeca of in de sales, callcenters, telefoonwinkels e.d.

Tja, alles beter dan thuiszitten ja (wat ik voorheen in de zomer dus maanden deed)
pi_161017686
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 09:23 schreef syndroom het volgende:

[..]

Waarom volgt hij die opleiding dan? :')
Ik zie de relevantie van jouw posts niet. Naar mijn weten gaat het om dat TS aansluiting mist, niet of hij zijn studie nou leuk vindt of niet en waarom hij zijn studie volgt. Het gaat erom dat hij iets moet afmaken en een papiertje op zak heeft. :)
pi_161017719
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 09:40 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik zie de relevantie van jouw posts niet. Naar mijn weten gaat het om dat TS aansluiting mist, niet of hij zijn studie nou leuk vindt of niet en waarom hij zijn studie volgt. Het gaat erom dat hij iets moet afmaken en een papiertje op zak heeft. :)
Omdat ik wel talent schijn te hebben, of iig voor het uitzoekende gedeelte. Toen ik begon was 't ook al niet zo best, maar werd je juist gelokt met 'digitaal wordt het helemaal!!'. Nou, digitaal is inderdaad booming maar journalistiek valt er geen droog brood in te verdienen :')
pi_161017730
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 09:44 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Omdat ik wel talent schijn te hebben, of iig voor het uitzoekende gedeelte. Toen ik begon was 't ook al niet zo best, maar werd je juist gelokt met 'digitaal wordt het helemaal!!'. Nou, digitaal is inderdaad booming maar journalistiek valt er geen droog brood in te verdienen :')
Nouen.

Jij mist aansluiting (zie TT). Daar moeten we naar kijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2016 09:45:07 ]
pi_161017747
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 09:39 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Die junior researcher leek me wel wat, totdat ik erachter kwam dat het een verkapte stage is. Voor het geld hoef je 't dan niet te doen (als er niks over staat moet je niet veel verwachten) en hartje Amsterdam is leuk maar kamernood is in mijn eigen omgeving al groot, laat staan daar :') Ja voornamelijk excuses, maar het is wel zo. Ik zeg niet meteen dat ik miljonair wil worden, maar juist in mijn branche zijn zulke stages/ervaringsplekken echt moordend voor het 'echte' werk en zolang die plekken er zijn en mensen dat maar uit nood gaan doen, blijft het in stand gehouden worden en zullen er weinig andere vacatures komen. 1V is tof, maar moet je iets meer uni-onderzoek hebbe en heb ik nu zonder diploma nog niks aan.

Zomerbaantjes zijn hier in de omgeving toch vooral winkels, horeca of in de sales, callcenters, telefoonwinkels e.d.

Tja, alles beter dan thuiszitten ja (wat ik voorheen in de zomer dus maanden deed)
Haha. Net teflon, niets blijft plakken. :D
Het gaat erom dat ik dit in 5 min bij elkaar google. Er is zoveel om te doen, als je maar wil, een doel hebt en bereid bent om aan te pakken.

Een kamer kan je zoeken door hier op Fok! te vragen of je (tijdelijk) een ruimte kan huren voor de zomer. En zo kan ik er nog wel een paar verzinnen.

Ik ga wat doen voor de kost. ^O^
pi_161017776
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 09:45 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Haha. Net teflon, niets blijft plakken. :D
Het gaat erom dat ik dit in 5 min bij elkaar google. Er is zoveel om te doen, als je maar wil, een doel hebt en bereid bent om aan te pakken.

Een kamer kan je zoeken door hier op Fok! te vragen of je (tijdelijk) een ruimte kan huren voor de zomer. En zo kan ik er nog wel een paar verzinnen.

Ik ga wat doen voor de kost. ^O^
Thanks! Maar ik houd de sites ook in de gaten voor leuke baantjes ;) Andere toffe functies zijn juist weer zelfstandig en dat zoek ik echt niet.
pi_161017795
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 09:44 schreef Etsu het volgende:

[..]

Nouen.

Jij mist aansluiting (zie TT). Daar moeten we naar kijken.
Dan moet hij eerst willen investeren in contacten en activiteiten zonder er direct iets voor terug te krijgen.
pi_161017798
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 09:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dan moet hij eerst willen investeren in contacten en activiteiten zonder er direct iets voor terug te krijgen.
Ik zie écht niet wat zijn studie en waarom hij voor zijn studie heeft gekozen, ermee te maken heeft. Syndroom begint daarover.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2016 09:49:10 ]
pi_161017805
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 09:47 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Thanks! Maar ik houd de sites ook in de gaten voor leuke baantjes ;) Andere toffe functies zijn juist weer zelfstandig en dat zoek ik echt niet.
Weet je wat ook helpt voor baantjes, zeker op het gebied van journalistiek? Een sociaal netwerk opbouwen.
pi_161017817
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 09:49 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik zie écht niet wat zijn studie en waarom hij voor zijn studie heeft gekozen, ermee te maken heeft. Syndroom begint daarover.
Syndroom zoekt gewoon naar redenen om tegen Deezer aan te schoppen de laatste tijd, lijkt het.
pi_161017819
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 09:47 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Bijna alle toffe functies krijg je doordat je iemand kent, die jou voorstelt voor de functie. Zonder netwerk is het heel lastig een baan krijgen, zeker als zelfstandige.
pi_161017829
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 09:50 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Syndroom zoekt gewoon naar redenen om tegen Deezer aan te schoppen de laatste tijd, lijkt het.
I know. Maar dat zal waarschijnlijk komen omdat Deezertje meer vooruitgang boekt dan hijzelf, en Deezertje meer wil heeft gekweekt om iets met zijn problemen te doen. Syndroom heeft een enkeltje psychiatrische kliniek nodig, meer niet.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 09:51:31 #53
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161017833
quote:
Voor het geld hoef je 't dan niet te doen (als er niks over staat moet je niet veel verwachten
Je moet het sowieso niet voor het geld doen. Natuurlijk mag je best op zoek naar iets wat leuk betaald, maar je moet je ook gaan bewijzen / ervaring opdoen. Dus wees niet te kieskeurig / teveel naar het geld kijken
pi_161017842
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 09:51 schreef Etsu het volgende:

[..]

I know. Maar dat zal waarschijnlijk komen omdat Deezertje meer vooruitgang boekt dan hijzelf, en Deezertje meer wil heeft gekweekt om iets met zijn problemen te doen. Syndroom heeft een enkeltje psychiatrische kliniek nodig, meer niet.
Valt me idd alles mee dat Deezer nu bijna klaar is met zijn scriptie. Props!
pi_161017860
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 09:49 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Weet je wat ook helpt voor baantjes, zeker op het gebied van journalistiek? Een sociaal netwerk opbouwen.
Ja daar ben ik ook achter (of nou ja ik wist dat wel, maar álles draait daar om weet ik nu). Da's ook een reden dat ik niet binnen de sector aan de slag wil. Ja iedereen begint vrijwel leeg qua netwerk, maar het hele 'ons kent ons' gevoel trekt mij niet. Ik kan denk ik best een netwerk opbouwen als ze zien wat ik kan en ook professioneel met bronnen e.d., maar zo'n sociaal netwerk wordt al lastiger. Dat hele elleboogwerken heb ik niks mee zoals in deze sector best gebruikelijk is ;(
pi_161017861
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 09:51 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Je moet het sowieso niet voor het geld doen. Natuurlijk mag je best op zoek naar iets wat leuk betaald, maar je moet je ook gaan bewijzen / ervaring opdoen. Dus wees niet te kieskeurig / teveel naar het geld kijken
In het begin elke kans aangrijpen om ervaring op te doen.
pi_161017887
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 09:53 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ja daar ben ik ook achter (of nou ja ik wist dat wel, maar álles draait daar om weet ik nu). Da's ook een reden dat ik niet binnen de sector aan de slag wil. Ja iedereen begint vrijwel leeg qua netwerk, maar het hele 'ons kent ons' gevoel trekt mij niet. Ik kan denk ik best een netwerk opbouwen als ze zien wat ik kan en ook professioneel met bronnen e.d., maar zo'n sociaal netwerk wordt al lastiger. Dat hele elleboogwerken heb ik niks mee zoals in deze sector best gebruikelijk is ;(
Met meer mensen kennen kom je ook al een heel eind. Je hoeft echt niet een grote netwerker te worden.
pi_161017893
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 09:51 schreef Cue_ het volgende:

[..]

True, maar zulke plekken zijn wel slecht voor een sector. Kijk ook even naar afgestudeerde psychiaters/psychologen, duizenden thuis en je kan alleen onderbetaald aan de slag op zulke plekken. Ik ken klasgenoten die zulke plekken hebben geaccepteerd maar uiteindelijk geen baan krijgen. Leuk die ervaring, maar na een jaar sta je weer op straat en heeft het je meer gekost dan opgeleverd :)
pi_161017940
quote:

[..]

Dit snap ik dus weer niet.

Je zegt net dat voor andere echte jobs je wel in aanmerking komt, maar anderen relevantere ervaring hebben. Dan heb je hier een aanbod voor een stage waarin je die relevante ervaring kan opdoen (waarom je ondertussen al niet lang meeschrijft aan een studentenblad of -krant of aan online kranten en magazines weet ik eigenlijk ook niet) dan is het dat je het voor het geld niet moet doen.

En ga nu niet doen alsof het uit een verkapt idealisme is, want je weet net zo goed als iedereen hier dat je het eigenlijk gewoon rot vindt dat je geen geld zal krijgen voor al dat harde werk dat je doet en dat je het veel te eng vindt om op je eentje in Amsterdam te gaan zitten, omdat je er geen mensen kent, het te duur is, bladiela.

Bovendien kan je uit zo'n stage best wel aanbevelingsbrieven krijgen of mensen die als je je best doet en echt talent hebt hun nek voor je uitsteken. Ik zeg niet dat het zo zal zijn, maar als je thuis gewoon blijft zitten alles afkeuren, zal het iig zeker niet gebeuren,..
pi_161017944
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 09:55 schreef Deezertje het volgende:

[..]

True, maar zulke plekken zijn wel slecht voor een sector. Kijk ook even naar afgestudeerde psychiaters/psychologen, duizenden thuis en je kan alleen onderbetaald aan de slag op zulke plekken. Ik ken klasgenoten die zulke plekken hebben geaccepteerd maar uiteindelijk geen baan krijgen. Leuk die ervaring, maar na een jaar sta je weer op straat en heeft het je meer gekost dan opgeleverd :)
Beter dan thuiszitten en zonder relevante werkervaring.

Psychiaters komen echt wel aan de bak. Heel andere studie dan psychologen.
pi_161017992
quote:

[..]

Kijk jij dan ook even naar wat je zegt?

quote:
Leuk die ervaring, maar na een jaar sta je weer op straat en heeft het je meer gekost dan opgeleverd :)
Die ervaring kan dan weer op je CV geplaatst worden, en dan ben je weer een stapje verder. Kortom; geen smoesjes, gewoon doen. Het doel is niet een baan krijgen, het doel is niet geld verdienen, of wat dan ook; het doel is ervaring opdoen en jezelf bezig houden (en daar kan je dan weer aan je sociale contacten werken (zowel als met vrouwen als met mannen, zowel als met lelijke mensen als met knappe mensen)).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2016 10:02:50 ]
pi_161017998
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 09:59 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Beter dan thuiszitten en zonder relevante werkervaring.

Psychiaters komen echt wel aan de bak. Heel andere studie dan psychologen.
Die twee haal ik altijd door de war ;)
http://demonitor.ncrv.nl/(...)e-studie-moeten-doen
pi_161018011
Wel apart weer die zgn kamernood in Amsterdam. Zoveel mensen die ik daar ken die allemaal in uiterlijk een paar maanden tijd een kamer hebben gevonden! Het is niet zoals in een dorp dat iedereen eeuwen lang blijft zitten in het zelfde huis. En dan heb ik het nog niet eens over alle tijdelijke onderhuur. Er is daar zoveel beweging in kamers/ huizen/ etc. Het is een beetje zoals meer dingen in je leven. Kansen pakken. Niet denken maar doen!
pi_161018013
quote:

[..]

Er is een tekort aan psychiaters, die vinden meteen werk. Psychologen is een andere zaak. Wat dat te maken heeft met een diploma journalistiek weet ik niet.

Als je die situaties wil vermijden,, moet je een andere job zoeken en vooral niet zo kieskeurig zijn. Ik heb een tijd lang 's avonds nog bij een poetsdienst gewerkt en 's avonds bureaus gepoetst voor ik mijn eerste echte job had. Ik heb ook interims van twee drie weken gedaan en enkel cijfertjes ingegeven. Maar dan ziet een collega hoe nauwgezet je dat doet en hoe hard je bvb ook het hele klasseersysteem wil aanpakken en dat je ook collega's gaat helpen en op het einde van de maand ga je mee naar een conferentie.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 10:03:58 #65
47102 Elvi
miemkwien
pi_161018023
Deel 9? Echt? Jullie proberen het nog? _O-
pi_161018048
He Deez, waarom ga je geen rijles nemen in de zomer? Heel veel mensen zien de zomer als een goede gelegenheid om je rijbewijs te halen.
pi_161018054
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:01 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik zou nooit iemand aannemen omdat-ie toevallig een diploma heeft, maar altijd vanwege zijn/haar energie, gestelde en behaalde doelen, de keuzes die iemand gemaakt heeft om zijn idealen/dromen na te jagen, hoe iemand tegen het leven aankijkt, besteding van vrije tijd, omgang met de receptioniste, praatje onderweg naar de kamer voor het gesprek, de intrinsieke motivatie, de bereidheid om te leren, groeien, helpen...
Er zijn zat banen, maar helaas maar weinig mensen met een visie, missie en de juiste instelling.

Velen in de categorie wil ik niet, kan ik niet, durf ik niet..
pi_161018077
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:03 schreef Elvi het volgende:
Deel 9? Echt? Jullie proberen het nog? _O-
Haha, ben benieuwd wat er straks uitkomt bij de PO. Zal wel eerst studie afmaken zijn want dan heb je iig wat. Als straks de veilige locatie van de UB wegvalt, moet ik wel de wereld in. Zelfde als die meid van de UB, op een dag zit ze er niet meer en heb ik uiteindelijk nog niks met d'r gedaan maar is ze wel stappen verder (diploma, eventueel baan).
pi_161018087
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:05 schreef Etsu het volgende:
He Deez, waarom ga je geen rijles nemen in de zomer? Heel veel mensen zien de zomer als een goede gelegenheid om je rijbewijs te halen.
Nog steeds een stukje angst van geen overzicht kunnen houden / snel afgeleid op de weg. Als puntje bij paaltje komt ga ik dat misschien ook wel doen.
pi_161018090
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:01 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Toegepaste psychologie is ook weer wat anders dan WO psychologie. Maar over het algemeen zijn de baankansen niet denderend inderdaad. Vooral niet als je de hulpverlening in wilt.
pi_161018105
quote:
Kost geld.
pi_161018109
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Toegepaste psychologie is ook weer wat anders dan WO psychologie. Maar over het algemeen zijn de baankansen niet denderend inderdaad. Vooral niet als je de hulpverlening in wilt.
Terwijl er meer vraag naar hulp is dan ooit, maar ook hier weer: er is geen geld en dus mag 't niks kosten en kan je er geen aan overhouden. We vullen 't wel op met stages.
pi_161018111
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:10 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Kost geld.
Mij nog niet eens ;)
pi_161018118
The fuck zit iedereen hem vrijwilligerswerk aan te praten? :') Die gast is 25, heeft zijn studie bijna af en wil op zichzelf gaan wonen. Laat hem alsjeblieft eens geld verdienen zodat hij zelfstandig kan worden.
pi_161018119
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:09 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nog steeds een stukje angst van geen overzicht kunnen houden / snel afgeleid op de weg. Als puntje bij paaltje komt ga ik dat misschien ook wel doen.
Dus dat is meteen de reden dat je het niet wilt doen?
Beetje raar, je loopt wel te zeuren dat je geen rijbewijs hebt, binnenkort je OV afloopt en dat iedereen een rijbewijs heeft maar jij niet, en dan heb je nu uitgerekend de mogelijkheid om er een te halen, ga je het alsnog niet doen omdat je bang bent?
Je beseft dat jij niet de enige bent en dat meer kanslozere mensen (waaronder ik) wél een rijbewijs hebben?
Je beseft dat je ook een automaat-rijbewijs kan halen, en dat je daarmee de stress oid wel verlicht?
Je beseft dat het CBR aangepaste examens heeft voor mensen met autisme (zoiets heb ik gelezen; moet je even naar informeren)?

Ik zie echt geen ijsberen op de weg waarom je het niet zou doen. Eigenlijk alleen maar voordelen en mogelijkheden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2016 10:12:48 ]
pi_161018127
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:11 schreef Bananenpap het volgende:
The fuck zit iedereen hem vrijwilligerswerk aan te praten? :') Die gast is 25, heeft zijn studie bijna af en wil op zichzelf gaan wonen. Laat hem alsjeblieft eens geld verdienen zodat hij zelfstandig kan worden.
Verzin dan iets als jij vrijwilligerswerk geen optie vindt en werk vinden lastig is.
pi_161018154
quote:
Wat heb je aan een rijbewijs als je er toch geen gebruik van maakt? Mijn roze pasje ligt ook al 1,5 jaar te verstoffen in de kast.
pi_161018162
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:12 schreef Etsu het volgende:

[..]

Verzin dan iets als jij vrijwilligerswerk geen optie vindt en werk vinden lastig is.
Gewoon een baan
pi_161018164
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:14 schreef R-K het volgende:

[..]

Wat heb je aan een rijbewijs als je er toch geen gebruik van maakt? Mijn roze pasje ligt ook al 1,5 jaar te verstoffen in de kast.
:')
Ik heb ook een paspoort, welke ik nooit gebruik maar ik heb het wel.
pi_161018171
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:14 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Gewoon een baan
Lezen.
pi_161018174
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:12 schreef Etsu het volgende:

[..]

Dat heb ik al aangegeven: ho-re-ca.
Voordelen:
- Teamwerken
- Leeftijdsgenoten
- Na het werk begint de gezelligheid vaak pas
- Moneys
- Deez wordt eindelijk eens moe
Nadelen:
- Geen 9 tot 17 mentaliteit en veel werken op de momenten waarop een ander vrij is.

En als hij geen 45 minuten wil fietsen moet hij zijn rijbewijs halen.
pi_161018179
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:14 schreef Etsu het volgende:

[..]

Dat is verplicht, rijbewijs niet
pi_161018207
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:15 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Dat is verplicht, rijbewijs niet
Als je naar buiten Europa wil reizen, ja... Je punt?
Een rijbewijs is ook verplicht voor als je auto gaat rijden.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2016 10:17:43 ]
pi_161018217
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:14 schreef Etsu het volgende:

[..]

Een paspoort kun je gebruiken bij identificatie, dan heb je namelijk geen ID-kaart meer nodig.

Een rijbewijs is alleen handig als je wilt autorijden. Als je dat niet wilt heeft het geen zin om een rijbewijs te halen. Als je naar Duitsland pf België gaat moet je toch je paspoort of ID-kaart bij je hebben.
pi_161018224
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:17 schreef R-K het volgende:

[..]

Een rijbewijs is alleen handig als je wilt autorijden. Als je dat niet wilt heeft het geen zin om een rijbewijs te halen.
Waar staat dat Deezertje niet wil autorijden?
pi_161018234
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:17 schreef Etsu het volgende:

[..]

Als je naar buiten Europa wil reizen, ja... Je punt?
Een rijbewijs is ook verplicht voor als je auto gaat rijden.
Identificatieplicht is ook in nederland. Dus een paspoort/id is verplicht. Als je niet gaat rijden heb je geen rijbewijs nodig en is het dus zonde.
pi_161018246
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:17 schreef R-K het volgende:

[..]

Een paspoort kun je gebruiken bij identificatie, dan heb je namelijk geen ID-kaart meer nodig.

Een rijbewijs is alleen handig als je wilt autorijden. Als je dat niet wilt heeft het geen zin om een rijbewijs te halen. Als je naar Duitsland pf België gaat moet je toch je paspoort of ID-kaart bij je hebben.
Ah, etsu heeft zijn antwoorden
pi_161018250
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:18 schreef Etsu het volgende:

[..]

Hij heeft toch angsten en is daarom niet in staat een auto te besturen.

Zeg eens eerlijk: zoi jij Deezertje in het verkeer willen tegenkomen?
pi_161018251
Maar Deezertje geeft aan niet 45 minuten te willen fietsen, dus dan moet hij wel autorijden. Wat een non-discussie.
pi_161018260
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:18 schreef Etsu het volgende:

[..]

Hij had dat ooit maanden geleden aangegeven liever in het centrum van een stad te willen wonen en uitsluitend gebruik te maken van OV zodat hij geen rijbewijs en auto nodig hoeft te hebben.

Met alleen een rijbewijs ben je er nog niet. Je moet nog een auto kopen. Of je zou moeten huren, of via je werkgever een leasewagen krijgen?
pi_161018276
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 09:50 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja dat idee heb ik ook. Wat je na die studie gaat doen maakt echt niet uit, het gaat om het papiertje. Zonder dat papiertje kun je niet aantonen dat je hbo denkniveau hebt. En kun je dus heel veel banen wel vergeten. Dat het een beroepsopleiding is wil nog niet zeggen dat je dan dus niks anders kan worden dan journalist. Of dat je altijd werkloos thuis blijft zitten.
pi_161018279
Deezertje heeft geen angsten om te rijden, hij heeft zoals bij alles angst om er aan te beginnen. Bang dat hij zakt tijdens zo'n examen. Ik geloof niet dat hij angst heeft voor het rijden zelf. Gewoon weer het pad van de minste weerstand.
pi_161018281
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:19 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Identificatieplicht is ook in nederland. Dus een paspoort/id is verplicht. Als je niet gaat rijden heb je geen rijbewijs nodig en is het dus zonde.
Je hoeft mij niet te vertellen dat in Nederland een identificatieplicht geldt. Daarmee volstaat een ID-kaart, een paspoort of een rijbewijs. Jij beweert dat een paspoort verplicht is en dat ik het daarom heb, wat dus niet waar is. Ik heb het omdat het handig is, hetzelfde verhaal als met een rijbewijs. Ik rij ook nooit de auto, maar ik heb wel rijbewijs en dat vergemakkelijkt mijn mobiliteit en kan ik nog ergens op terugvallen als mijn OV afloopt (en zo zijn er nog 20 andere redenen). Zo moet Deezertje ook denken.

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:20 schreef R-K het volgende:

[..]

Hij heeft toch angsten en is daarom niet in staat een auto te besturen.

Zeg eens eerlijk: zoi jij Deezertje in het verkeer willen tegenkomen?
Angsten hebben =/= niet willen een rijbewijs halen.

Als hij zijn papiertje heeft, zie ik niet waarom ik hem niet in het verkeer wil tegenkomen. Ik vertrouw het CBR volledig toe dat ze geschikte mensen de weg op laten rijden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:20 schreef syndroom het volgende:

[..]

Hij had dat ooit maanden geleden aangegeven liever in het centrum van een stad te willen wonen en uitsluitend gebruik te maken van OV zodat hij geen rijbewijs en auto nodig hoeft te hebben.

Met alleen een rijbewijs ben je er nog niet. Je moet nog een auto kopen. Of je zou moeten huren, of via je werkgever een leasewagen krijgen?
Jij had ook aangegeven dat jij issues had aan je hoofd, wat ga jij daaraan doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2016 10:22:49 ]
  dinsdag 29 maart 2016 @ 10:24:09 #94
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161018305
De beren worden van alle kanten weer vrolijk op de weg gesmeten.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_161018342
Als je OV afloopt kun je een abonnement aanschaffen. Is duur, maar dat is een auto aanschaffen, onderhouden en gebruiken ook dus dat maakt niet uit.
pi_161018350
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:26 schreef R-K het volgende:
Als je OV afloopt kun je een abonnement aanschaffen. Is duur, maar dat is een auto aanschaffen, onderhouden en gebruiken ook dus dat maakt niet uit.
Waarom heb jij je rijbewijs gehaald?
pi_161018374
quote:
Benzineprijzen zijn wel gekelderd de laatste tijd. Is een auto niet duurder dan OV?
pi_161018375
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:15 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Dat heb ik al aangegeven: ho-re-ca.
Voordelen:
- Teamwerken
- Leeftijdsgenoten
- Na het werk begint de gezelligheid vaak pas
- Moneys
- Deez wordt eindelijk eens moe
Nadelen:
- Geen 9 tot 17 mentaliteit en veel werken op de momenten waarop een ander vrij is.

En als hij geen 45 minuten wil fietsen moet hij zijn rijbewijs halen.
Zie jij Deezer al als barman in de kroeg of als bediening in een restaurant? Ik niet, die gast heeft nooit bier of andere drank gedronken en dan moet hij allerlei drankjes serveren? Je moet een bepaalde affiniteit met horeca hebben en dat heeft Deezer duidelijk niet.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 10:29:58 #99
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161018384
En verder is die hele hypothetische auto-discussie ook verre van relevant. Dus die parkeren we.
pi_161018392
quote:
Met alleen OV ben je anders wel een stuk minder mobiel. Je bent afhankelijk van treintijden en de grillen van de NS. Met een auto kan je gaan en staan waar je wilt en hoef je niet in de kou op de bus of trein te wachten die niet of eens in het uur komt.

Ik heb alleen een rijbewijs AM (scooter), maar vind het een handig identificatiemiddel, ondanks dat ik nooit op een scooter heb gezeten. Kon het vaak zat als ID gebruiken, beter zo'n pasje dan altijd met je paspoort op zak. Ken zat mensen die het een paar keer per jaar gebruiken, maar als er iets is is het wel handig. Bijvoorbeeld als je je huisgenoot naar het ziekenhuis moet brengen met de auto, dat soort dingen.

EDIT: sorry CC, tegelijk gepost.
pi_161018420
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:29 schreef R-K het volgende:

[..]

Zie jij Deezer al als barman in de kroeg of als bediening in een restaurant? Ik niet, die gast heeft nooit bier of andere drank gedronken en dan moet hij allerlei drankjes serveren? Je moet een bepaalde affiniteit met horeca hebben en dat heeft Deezer duidelijk niet.
Misschien heb jij dé gouden tip voor Deezertje, want ik zie jou alle suggesties wegwuiven als 'niet nodig' of 'dat kan hij niet'.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2016 10:33:06 ]
pi_161018454
quote:

[..]

Want om barman te zijn moet je veel kennis hebben van drank? :') En alsof horeca inhoudt dat je alleen maar achter de bar staat of serveert. Maar goed, wat doe ik eigenlijk moeite om mijn standpunt te verdedigen tegenover jou. Jij ziet nergens het nut van in.
pi_161018459
quote:

[..]

Je moet als barman ook mensen kunnen vermaken en entertainen, dus er wordt wel verwacht dat je sociaal vaardig bent in het aanknopen van gesprekjes en deze op gang houden. Commercieel gezien denk ik dat als we Deezer als barman inzetten we hoogstwaarschijnlijk een hoop klanten kwijtraken.
pi_161018471
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:35 schreef syndroom het volgende:

[..]

Je moet als barman ook mensen kunnen vermaken en entertainen, dus er wordt wel verwacht dat je sociaal vaardig bent in het aanknopen van gesprekjes en deze op gang houden. Commercieel gezien denk ik dat als we Deezer als barman inzetten we hoogstwaarschijnlijk een hoop klanten kwijtraken.
Commercieel gezien denk ik dat de psychiatrische klinieken veel geld aan jou kunnen verdienen.
pi_161018491
Hé jongens, met horeca bedoelde ik voornamelijk in een keuken. Lekker structureel werken, maar wel gezellig met collega's. Ik heb met een aantal autisten gewerkt in de keuken en dat pakte vaak goed uit.
pi_161018503
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:36 schreef Etsu het volgende:

[..]

Commercieel gezien denk ik dat de psychiatrische klinieken veel geld aan jou kunnen verdienen.
Al die studentjes psychologie moeten ook aan de bak komen. :P Denk dat al die farmaceuten ook zitten te springen op types zoals ik. :)

Zou jij Deezer in dienst nemen voor een functie met veel sociaal contact?
pi_161018519
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:38 schreef syndroom het volgende:

[..]

JA
pi_161018530
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:37 schreef Bananenpap het volgende:
Hé jongens, met horeca bedoelde ik voornamelijk in een keuken. Lekker structureel werken, maar wel gezellig met collega's. Ik heb met een aantal autisten gewerkt in de keuken en dat pakte vaak goed uit.
Er zijn hier wel initiatieven met autisten of van die 'speciale' restaurants... maar ja dan ben je weer in dat cirkeltje :') Helemaal als de tent daarom bekend staat. Barman zie ik mezelf ook niet hoor. Sowieso moet je dan enige kennis hebben van de te mixen drankjes en mensen op gang houden. Denk dat het sociaal ook niet veel oplevert: mensen zijn daar met andere mensen dus die vermaken zich wel. Loners die een drankje aan de bar komen doen zijn er veel minder.

Paspoort is tegenwoordig de beste optie want die is 10 jaar geldig :)
pi_161018534
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:39 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

JA
Zullen de aandeelhouders leuk vinden. :P
pi_161018543
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:38 schreef syndroom het volgende:

[..]

Al die studentjes psychologie moeten ook aan de bak komen. :P Denk dat al die farmaceuten ook zitten te springen op types zoals ik. :)
:P :) :P :)

quote:
Als hij gemotiveerd overkomt, hij geschikt is voor in mijn bedrijf en hij mij een goede gozer lijkt (iets wat hij zegt dat hij het is), waarom niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2016 10:41:44 ]
pi_161018563
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:41 schreef syndroom het volgende:

[..]

Waar de fuck heb jij het over?
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:40 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Er zijn hier wel initiatieven met autisten of van die 'speciale' restaurants... maar ja dan ben je weer in dat cirkeltje :') Helemaal als de tent daarom bekend staat. Barman zie ik mezelf ook niet hoor. Sowieso moet je dan enige kennis hebben van de te mixen drankjes en mensen op gang houden. Denk dat het sociaal ook niet veel oplevert: mensen zijn daar met andere mensen dus die vermaken zich wel. Loners die een drankje aan de bar komen doen zijn er veel minder.

Ik zeg ook niet dat je naar een restaurant voor gehandicapten moet gaan. Ik zeg dat je gewoon ergens in een keuken terecht moet komen. EN IK HEB HET NIET OVER CONTACT MET KLANTEN, MAAR CONTACT MET COLLEGA'S

!!!!!! AAAAAAAARGH
pi_161018567
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:41 schreef syndroom het volgende:

[..]

En wij, maatschappelijk gezien, vinden het minder leuk dat jij nog vrij rondloopt. Zout nou eens op man, met continu tegen de schenen van Deez schoppen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2016 10:47:31 ]
  dinsdag 29 maart 2016 @ 10:43:47 #113
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161018570
Syndroom, zout gewoon een eind op met je treurige getroll.
pi_161018598
En alsof je als barman alleen wordt aangenomen als je kennis van mixdranken heb. Dat is binnen een dag uit te leggen. Bij de Intertoys nemen ze toch ook niet alleen mensen aan die super veel kennis van speelgoed hebben. Jezus Christ Superstar.
pi_161018600
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:40 schreef Deezertje het volgende:

[..]

De beste optie waarvoor? Voor de identificatieplicht? Zolang jij in je schulpje blijft zitten, dan heb jij een paspoort ook niet nodig want je gaat dan toch niet naar buiten Europa? Een ID is tegenwoordig ook 10 jaar geldig.

Dus, ga eens hier op in:

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:11 schreef Etsu het volgende:

[..]

Dus dat is meteen de reden dat je het niet wilt doen?
Beetje raar, je loopt wel te zeuren dat je geen rijbewijs hebt, binnenkort je OV afloopt en dat iedereen een rijbewijs heeft maar jij niet, en dan heb je nu uitgerekend de mogelijkheid om er een te halen, ga je het alsnog niet doen omdat je bang bent?
Je beseft dat jij niet de enige bent en dat meer kanslozere mensen (waaronder ik) wél een rijbewijs hebben?
Je beseft dat je ook een automaat-rijbewijs kan halen, en dat je daarmee de stress oid wel verlicht?
Je beseft dat het CBR aangepaste examens heeft voor mensen met autisme (zoiets heb ik gelezen; moet je even naar informeren)?

Ik zie echt geen ijsberen op de weg waarom je het niet zou doen. Eigenlijk alleen maar voordelen en mogelijkheden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2016 10:46:53 ]
  dinsdag 29 maart 2016 @ 10:50:02 #116
374442 R-K
Jawohl!
pi_161018646
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:37 schreef Bananenpap het volgende:
Als ze als afwashulp jongeren tussen de 16 en 18 zoeken, maakt Deezer duidelijk geen kans. Bedrijven willen Deezer geen ¤8,50 per uur betalen terwijl ze voor de helft een jongere van tussem de 16 en 18 kunnen aannemen. Dat is dat hele makke van het minimumloonstelsel: oudere jongeren als Deezertje kunnen moeilijk aan de bak komen. Daar kan Deezertje niets aan doen.
pi_161018648
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:46 schreef Etsu het volgende:

[..]

De beste optie waarvoor? Voor de identificatieplicht? Zolang jij in je schulpje blijft zitten, dan heb jij een paspoort ook niet nodig want je gaat dan toch niet naar buiten Europa? Een ID is tegenwoordig ook 10 jaar geldig.

Dus, ga eens hier op in:

[..]

Los van of ik een rijbewijs ga gebruiken en ik wel/niet geschikt ben, ga ik denk ik wel eens proeflessen nemen, maar zoals het er nu naar uit ziet niet voordat alles is afgerond op school. Na de zomer moet ik sowieso kiezen: ov-abo, rijlessen/rijbewijs of dagen thuiszitten :') Fiets heb je hier niks aan, net te ver.
pi_161018679
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:50 schreef R-K het volgende:

[..]

Als ze als afwashulp jongeren tussen de 16 en 18 zoeken, maakt Deezer duidelijk geen kans. Bedrijven willen Deezer geen ¤8,50 per uur betalen terwijl ze voor de helft een jongere van tussem de 16 en 18 kunnen aannemen. Dat is dat hele makke van het minimumloonstelsel: oudere jongeren als Deezertje kunnen moeilijk aan de bak komen. Daar kan Deezertje niets aan doen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 00:52 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Het moet je alleen niet belemmeren het toch te proberen.
Volgens mij was jij degene die ook een probleem had met sociaal contact en skills? Ik begrijp niet waarom je hier negatief komt doen. En beantwoord mijn vraag eens:

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:32 schreef Etsu het volgende:

[..]

Misschien heb jij dé gouden tip voor Deezertje, want ik zie jou alle suggesties wegwuiven als 'niet nodig' of 'dat kan hij niet'.
Want ik heb jou tot nu toe niets zien bijdragen hier.
pi_161018686
quote:

[..]

In Duitsland ben ik altijd verbaasd als er 60+-ers achter de kassa zitten. Maar daar geen minimumloon. Niet ideaal wellicht, maar iedereen heeft evenveel kans, leeftijd maakt niks uit. Hier in Nederland zie je gewoon dat heel veel baantjes met minderjarigen werken en iedereen boven de 18 eruit vliegt of je moet geluk hebben en ze wat extra's in je zien, maar als 25-jarige op zo'n functie solliciteren is vrij kansloos. Zie ook vorig jaar, meest simpele baantjes, niks horen, nog niet eens op gesprek en vacature blijft weken staan en ondertussen zie je allemaal nieuw personeel van amper 17 rondlopen :')
pi_161018698
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:35 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Want om barman te zijn moet je veel kennis hebben van drank? :') En alsof horeca inhoudt dat je alleen maar achter de bar staat of serveert. Maar goed, wat doe ik eigenlijk moeite om mijn standpunt te verdedigen tegenover jou. Jij ziet nergens het nut van in.
Inderdaad, ik heb een zondagbaantje als afwasser. Is ook horeca.

En nee, daar ben je met 25 jaar niet te oud voor.
pi_161018716
quote:

[..]

En dat is het juist het probleem in jullie gedachtegang. Er zijn genoeg bedrijven die dat wel doen omdat goed horeca-personeel best schaars is.
pi_161018720
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:53 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Inderdaad, ik heb een zondagbaantje als afwasser. Is ook horeca.

En nee, daar ben je met 25 jaar niet te oud voor.
Ik had bij de post nog een oud contract met goed salaris. Ondertussen werden alle nieuwe mensen aangenomen onder een andere functienaam (bezorger ipv besteller), deden exact hetzelfde werk maar kregen wel 3 euro per uur minder. Dat is dus Hollands. Collega's van 40 jaar verdienden minder als mij maar moesten soms wel langer werken :')
pi_161018739
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:50 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Los van of ik een rijbewijs ga gebruiken en ik wel/niet geschikt ben, ga ik denk ik wel eens proeflessen nemen, maar zoals het er nu naar uit ziet niet voordat alles is afgerond op school.
Niemand heeft het ook erover dat je NU je rijbewijs moet halen. We hadden erover dat je in de zomer niks te doen had, en ik vraag aan jou waarom jij je vrije tijd niet als een goede gelegenheid ziet om je rijbewijs te halen.

quote:
Na de zomer moet ik sowieso kiezen: ov-abo, rijlessen/rijbewijs of dagen thuiszitten :') Fiets heb je hier niks aan, net te ver.
Precies, en met welke optie heb je het meest profijt en met welke optie ben je onafhankelijk van de OV en met welke optie kan je op ieder moment naar je vrienden/vriendin (als je ze hebt, maar dat is voor latere zorg)?

'Te ver' is geen excuus om geen dingen te hoeven ondernemen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:52 schreef Deezertje het volgende:

Zie ook vorig jaar, meest simpele baantjes, niks horen, nog niet eens op gesprek en vacature blijft weken staan en ondertussen zie je allemaal nieuw personeel van amper 17 rondlopen :')
En waar heb je vorig jaar gesolliciteerd?
Was dat horeca? Nee he?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2016 10:56:55 ]
pi_161018741
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:55 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik had bij de post nog een oud contract met goed salaris. Ondertussen werden alle nieuwe mensen aangenomen onder een andere functienaam (bezorger ipv besteller), deden exact hetzelfde werk maar kregen wel 3 euro per uur minder. Dat is dus Hollands. Collega's van 40 jaar verdienden minder als mij maar moesten soms wel langer werken :')
Ik heb het niet over de post.
pi_161018744
quote:

[..]

Nou.
En.
pi_161018758
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:54 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

En dat is het juist het probleem in jullie gedachtegang. Er zijn genoeg bedrijven die dat wel doen omdat goed horeca-personeel best schaars is.
Bij ons in het restaurant nemen ze gewoon 40-jarigen aan als afwasser.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 10:57:26 #127
374442 R-K
Jawohl!
pi_161018761
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:52 schreef Etsu het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij was jij degene die ook een probleem had met sociaal contact en skills? Ik begrijp niet waarom je hier negatief komt doen. En beantwoord mijn vraag eens:

[..]

Want ik heb jou tot nu toe niets zien bijdragen hier.
Deezer kan ook beter professionele hulp zoeken. Maar wat mij stoort is dat jullie het net doen alsof het zo simpel is: ga in de horeca werken, ga vrijwillerswerk doen op een camping, etc. Die jongen heeft moeite met sociaal contact, dan kun je moeilijk heb inzetten in een functie waar sociaal contact vereist is.
pi_161018766
Zeiken over minimumloon als je zelf geen ene rode rot cent verdient. :') :') :') :') :') :') :') :')
pi_161018770
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:57 schreef R-K het volgende:

[..]

Deezer kan ook beter professionele hulp zoeken. Maar wat mij stoort is dat jullie het net doen alsof het zo simpel is: ga in de horeca werken, ga vrijwillerswerk doen op een camping, etc. Die jongen heeft moeite met sociaal contact, dan kun je moeilijk heb inzetten in een functie waar sociaal contact vereist is.
Het stoort mij dat jij hier alle opties komt afkraken en nog meer ijsberen op de weg gooit, en zelf niks bijdraagt en hier komt mopperen op mensen die het beste voor Deez hebben en hem willen helpen terwijl jij zelf ook problemen hebt met sociaal contact.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2016 10:59:32 ]
pi_161018789
quote:

[..]

Ik wil geen zelfstandige baan, maar teamverband. Horeca is meteen overtreffende trap als je er zelf nooit komt misschien. En de discussie over minimumloon is wel degelijk relevant: juist met zomer/bijbaantjes telt je leeftijd zwaarder ook al mogen ze dat niet zeggen. Je hoort niks maar ondertussen loopt er elke week nieuw (veel jonger) personeel rond. Waar komen die dan vandaan?
pi_161018790
quote:

[..]

Het probleem bij jullie is dat het allemaal super leuk moet zijn. :D :D :D Met weinig moeite zoveel mogelijk willen bereiken. Echt, grow a pair, het leven is soms gewoon moeilijk, hard en kut. En soms moet je gewoon dingen tegen je zin doen.
pi_161018803
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 11:00 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik wil geen zelfstandige baan, maar teamverband. Horeca is meteen overtreffende trap als je er zelf nooit komt misschien. En de discussie over minimumloon is wel degelijk relevant: juist met zomer/bijbaantjes telt je leeftijd zwaarder ook al mogen ze dat niet zeggen. Je hoort niks maar ondertussen loopt er elke week nieuw (veel jonger) personeel rond. Waar komen die dan vandaan?
Nee, dat is niet relevant.

JOEHOEEEEE, reageer eens hierop:

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:56 schreef Etsu het volgende:

[..]

Niemand heeft het ook erover dat je NU je rijbewijs moet halen. We hadden erover dat je in de zomer niks te doen had, en ik vraag aan jou waarom jij je vrije tijd niet als een goede gelegenheid ziet om je rijbewijs te halen.

[..]

Precies, en met welke optie heb je het meest profijt en met welke optie ben je onafhankelijk van de OV en met welke optie kan je op ieder moment naar je vrienden/vriendin (als je ze hebt, maar dat is voor latere zorg)?

'Te ver' is geen excuus om geen dingen te hoeven ondernemen.

[..]

En waar heb je vorig jaar gesolliciteerd?
Was dat horeca? Nee he?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2016 11:01:23 ]
pi_161018821
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 11:00 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Het probleem bij jullie is dat het allemaal super leuk moet zijn. :D :D :D Met weinig moeite zoveel mogelijk willen bereiken. Echt, grow a pair, het leven is soms gewoon moeilijk, hard en kut. En soms moet je gewoon dingen tegen je zin doen.
Maak van weinig moeite maar geen moeite.
Verder helemaal mee eens.
pi_161019025
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 11:00 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Vaker dan soms.
pi_161019066
quote:

[..]

Het leven is niet altijd eerlijk. Maar je zal toch geld moeten verdienen.
pi_161019195
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 11:02 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Maak van weinig moeite maar geen moeite.
Verder helemaal mee eens.
Tja, ik had ook voor de bijstand kunnen kiezen (waar ik straks recht op heb) maar dan zit je echt hele dagen alleen thuis dus dat zoek ik ook niet. Dus moet je gewoon gaan werken of iig zoeken, maar daar komt weer een hele gunfactor bij kijken, oftewel niet altijd logisch of voorspelbaar (mensen met beste papieren krijgen ook niet altijd de functie).
pi_161019211
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 11:28 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Tja, ik had ook voor de bijstand kunnen kiezen (waar ik straks recht op heb) maar dan zit je echt hele dagen alleen thuis dus dat zoek ik ook niet. Dus moet je gewoon gaan werken of iig zoeken, maar daar komt weer een hele gunfactor bij kijken, oftewel niet altijd logisch of voorspelbaar (mensen met beste papieren krijgen ook niet altijd de functie).
Nou, leuk, ga jij maar gezellig weer stappen achteruit terwijl ik je probeer te helpen en je probeer te begrijpen.

Zoek het maar uit. :W Dan ga ik nu met mijn match appen en aandacht geven O+
En as zondag neuken. ^O^

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2016 11:31:01 ]
pi_161019238
quote:

[..]

Ja tuurlijk, je krijgt zomaar bijstand.

Nou de post is er, ik ga werken. Man man man...
pi_161019402
quote:

[..]

Je woont thuis, dus lijkt me sterk dat je dan recht op bijstand hebt.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_161019518
Hoeveel delen moeten er nog komen, hoeveel moeten er nog gaan.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_161019539
Je hebt nooit gewerkt dus ook geen recht op bijstand. En terecht, als je bij je ouders woont heb je dat ook helemaal niet nodig.

quote:
9s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 11:47 schreef habitue het volgende:
Hoeveel delen moeten er nog komen, hoeveel moeten er nog gaan.
Dit ook.
pi_161019589
quote:

[..]

Tsjah, je had inderdaad ook een crimineel kunnen worden die zijn geld bij elkaar jat. Nee echt, mijn complimenten man dat je niet voor de bijstand kiest, echt diep respect.
pi_161019608
quote:

[..]

Voorwaarden bijstand
U heeft recht op bijstand als u voldoet aan de volgende voorwaarden:

U woont rechtmatig in Nederland.
U bent 18 jaar of ouder.
U heeft niet genoeg inkomen of eigen vermogen om in uw levensonderhoud te voorzien. Woont u samen met uw echtgenoot of voert u een gezamenlijke huishouding met iemand? Dan telt het inkomen en het eigen vermogen van deze persoon mee.
U kunt geen beroep doen op een andere uitkering.
U zit niet in de gevangenis of een huis van bewaring.
U doet mee aan activiteiten die uw gemeente u aanbiedt om werk te vinden.

https://www.rijksoverheid(...)ik-recht-op-bijstand

Teveel vermogen en te hoog gezamenlijk inkomen.
pi_161019648
En zelfs al had hij wel recht op bijstand, dan mag ik toch hopen dat hij niet van mijn toekomstige belastingcenten een uitkering gaat zitten trekken. Is wel erg makkelijk natuurlijk.

TS heb je trouwens geen Wajong oid? Of heb je daar geen recht (meer) op? Schijn je ook per aantal jaar opnieuw te moeten aanvragen.
pi_161019704
quote:

[..]

Wat voor werk ben je bereid om te gaan doen, Deezer? Wil je alleen in de journalistiek, of zou je bijvoorbeeld ook op de administratie ergens willen werken? Of in een verkoopfunctie? Of ergens in HRM?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 12:05:03 #146
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161019815
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 11:52 schreef aeaeae het volgende:
U doet mee aan activiteiten die uw gemeente u aanbiedt om werk te vinden.
Lijkt mij mooi als ie in de bijstand zit, dan moet ie wel :+
pi_161022145
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 12:05 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Valt in de praktijk wel mee. Mijn broer hoeft dat al niet omdat ie nog in een behandeltraject zit. Normaal moet je elke week solliciteren enzo. Hij hoeft dat 0,0, dus in dat opzicht wel gratis geld.

Zometeen trouwens een update vanuit de PO, zit nu mobiel.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 14:13:58 #148
416931 yats
(non) Average Joe
pi_161022321
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 09:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

In het begin elke kans aangrijpen om ervaring op te doen.
Dat dus. Toen ik net klaar was met mijn studie kwam ik ook niet aan de bak door de grote concurrentie en 0 ervaring. Wat doe je dan? Dan neem je stages aan (onbetaald in mijn geval) en begin je voor jezelf. En verrek, ik krijg nu in ieder geval af en toe gesprekken ipv standaard afwijzingen en heb ik net genoeg inkomen om iig op mezelf te wonen. Het is echt wat je eigen houding is...
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_161022329
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 12:05 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Het verschilt per gemeente hoe de tegenprestatie is geregeld. Bij niet elke gemeente is sprake van dwangarbeid.
pi_161022438
quote:

[..]

Je kunt ook bijstand aanvragen maar ondertussen wel solliciteren. Je moet toch al een X aantal sollicitaties per week doen in de bijstand.

Ik zit eraan te denken om dat maar te gaan doen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 29 maart 2016 @ 14:26:16 #151
416931 yats
(non) Average Joe
pi_161022634
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:24 schreef Copycat het volgende:
De beren worden van alle kanten weer vrolijk op de weg gesmeten.
Ik begin te begrijpen waarom ze in Nederland al tijden uitgestorven zijn gezien hoe massaal ze de weg op gegooid worden door deezertje...
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
pi_161022808
Update PO: daar praten kan altijd, maar helpt niet zo heel veel. Specialistische ggz is dus voorgesteld, iets als Psyq of Woonmaatje. Studie afronden, op mezelf etc. zijn allemaal vooruitgang maar PO denkt dat het daar niet mee is opgelost straks, mijn eenzaamheid/angst. Dan heb je overdag misschien daginvulling als in werk, maar in de avond sta je er nog steeds alleen voor.

Ik volg vanaf eind april die PE-cursus en daarna ga ik kijken hoe 't ervoor staat. Dan ook medicatie afgebouwd dus mogelijk stemmingswisselingen al minder.

Andere drempel is ook: geld. Op zich het bedrag niet zo'n probleem (dat wist ik vooraf) maar meer het resultaat. Je betaald indirect voor gesprekken en zorg en dat is lastig te beoordelen in geld/waarde. 60 euro per uur voor een praatje is psychologisch een drempel ipv dat ik 60 euro voor een dagje Disney betaal, dan weet ik exact wat ik er voor terugkrijg en kan verwachten. Maar goed, daar kijken we tegen de zomer nog eens naar. In het ergste geval 885 euro kwijt en probleem nog niet opgelost.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 14:35:33 #153
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161022879
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 14:32 schreef Deezertje het volgende:
ets als Psyq of Woonmaatje.
Lijkt me heel verstandig als tip. Ook omdat is ingezien dat enkel verhuizen / werk het probleem niet oplost. (zoals we hier ook aangeven)
quote:
In het ergste geval 885 euro kwijt en probleem nog niet opgelost.
Dat kan, maar voor hetzelfde geld wel opgelost of verder. Dus dan is het een goede investering.
Ik heb ooit twee persoonlijkheidscursussen van elk 1500 euro gedaan. Geen idee wat ik eruit zou halen, maar achteraf was de eerste elke cent waard en had ik de tweede niet willen missen
Je weet het niet, gewoon gokken. En dan is 1000 euro echt niets om in jezelf te investeren.
pi_161023002
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 14:35 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Lijkt me heel verstandig als tip. Ook omdat is ingezien dat enkel verhuizen / werk het probleem niet oplost. (zoals we hier ook aangeven)

[..]

Dat kan, maar voor hetzelfde geld wel opgelost of verder. Dus dan is het een goede investering.
Ik heb ooit twee persoonlijkheidscursussen van elk 1500 euro gedaan. Geen idee wat ik eruit zou halen, maar achteraf was de eerste elke cent waard en had ik de tweede niet willen missen
Je weet het niet, gewoon gokken. En dan is 1000 euro echt niets om in jezelf te investeren.
Hmm. Psyq: ''De individuele therapie begint met psycho-educatie, waarin uitgelegd wordt wat autisme is en wat de gevolgen ervan kunnen zijn in onder meer het gezin en het werk. De meeste tijd besteden we aan het aanleren van communicatieve en relationele vaardigheden. In de therapie werken we met concrete situaties, die zich in uw leven voordoen.'' Klinkt een beetje als wat ik nu ook al doe met mijn ASS-begeleiding. Heb meer aan cognitieve behandeling.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 14:40:46 #155
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161023014
quote:

Andere drempel is ook: geld. Op zich het bedrag niet zo'n probleem (dat wist ik vooraf) maar meer het resultaat. Je betaald indirect voor gesprekken en zorg en dat is lastig te beoordelen in geld/waarde. 60 euro per uur voor een praatje is psychologisch een drempel ipv dat ik 60 euro voor een dagje Disney betaal, dan weet ik exact wat ik er voor terugkrijg en kan verwachten. Maar goed, daar kijken we tegen de zomer nog eens naar. In het ergste geval 885 euro kwijt en probleem nog niet opgelost.
Nou. En dan. Dan ben je 885 euro lichter, maar wel een enorme schat aan zelfkennis en handvatten rijker. Onbetaalbaar.
En hoe wil jij met zestig euro een dagje Disney bekostigen? Echt, stop eens met in obstakels en negativiteit te denken, stel je open voor oplossingen.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 14:41:34 #156
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161023036
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 14:40 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Hmm. Psyq: ''De individuele therapie begint met psycho-educatie, waarin uitgelegd wordt wat autisme is en wat de gevolgen ervan kunnen zijn in onder meer het gezin en het werk. De meeste tijd besteden we aan het aanleren van communicatieve en relationele vaardigheden. In de therapie werken we met concrete situaties, die zich in uw leven voordoen.'' Klinkt een beetje als wat ik nu ook al doe met mijn ASS-begeleiding. Heb meer aan cognitieve behandeling.
Ze passen de behandeling aan op wat jij nodig hebt / wat zij denken dat jij nodig hebt. Dat kan je niet van de site afhalen of van een boekje.
pi_161023201
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 14:40 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nou. En dan. Dan ben je 885 euro lichter, maar wel een enorme schat aan zelfkennis en handvatten rijker. Onbetaalbaar.
En hoe wil jij met zestig euro een dagje Disney bekostigen? Echt, stop eens met in obstakels en negativiteit te denken, stel je open voor oplossingen.
Omdat ik resultaat wil zien. Zelfkennis heb ik inmiddels wel genoeg. Weet exact waar het probleem ligt: voor anderen (willen) denken en dingen uit het verleden halen totdat je weet hoe het hedendaags is door het zelf te ervaren. Stukje angst voor het onbekende dus. Ik weet dat er professioneel en qua uiterlijk niks mis met mij is, koppie koppie etc. en dat is ook iedere keer weer bevestigd.. Het leven draait gewoon veel om samenwerken, inleving, non-verbale communicatie, meer op gevoel ipv feiten enzo. Het zal de meeste mensen boeien wat je dagelijks doet, als je maar een plezierig persoon voor ze bent.
pi_161023223
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 14:49 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Zelfkennis heb ik inmiddels wel genoeg.
Proest, daar ging mn koffie. gvd :(
pi_161023229
quote:

[..]

Wat? _O-
  dinsdag 29 maart 2016 @ 14:51:08 #160
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161023240
quote:
Omdat ik resultaat wil zien.
Ga je vnazelf wel zien als je open en eerlijk die gesprekken in gaat
  dinsdag 29 maart 2016 @ 14:52:07 #161
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161023264
quote:

Omdat ik resultaat wil zien. Zelfkennis heb ik inmiddels wel genoeg. Weet exact waar het probleem ligt: voor anderen (willen) denken en dingen uit het verleden halen totdat je weet hoe het hedendaags is door het zelf te ervaren. Stukje angst voor het onbekende dus. Ik weet dat er professioneel en qua uiterlijk niks mis met mij is, koppie koppie etc. en dat is ook iedere keer weer bevestigd.. Het leven draait gewoon veel om samenwerken, inleving, non-verbale communicatie, meer op gevoel ipv feiten enzo. Het zal de meeste mensen boeien wat je dagelijks doet, als je maar een plezierig persoon voor ze bent.
Zelfkennis heb je volgens eigen zeggen genoeg, alleen ontbreekt het je duidelijk aan de kwaliteiten om die zelfkennis in te zetten ter verbetering van je situatie. Klinkt alsof je daar dus aardig wat hulp bij kunt gebruiken.
Maar ga vooral door met alles negatief te bejegenen, bij voorbaat al af te wijzen en dan lekker op dezelfde voet verder blijven aanmodderen. Het warme bad der bijstand ligt tenslotte al in het verschiet.
pi_161023550
No clue. No clue at all.
Ja doei.
pi_161023554
quote:

[..]

Omdat ik resultaat wil zien.
Ik denk dat jij gewoon niet wil accepteren dat dat voor een groot deel in jouw eigen handen ligt. Het heet niks voor niks 'hulp'. Het grootste deel moet je zelf doen.

quote:
Je weet het alleen niet om te zetten.

quote:
Weet exact waar het probleem ligt: voor anderen (willen) denken en dingen uit het verleden halen totdat je weet hoe het hedendaags is door het zelf te ervaren. Stukje angst voor het onbekende dus.
Het grootste struikelblok dat jij hebt bij het vinden van aansluiting is dat je gewoon 0,0 interesse hebt in andere mensen.

quote:
Ik weet dat er professioneel en qua uiterlijk niks mis met mij is, koppie koppie etc. en dat is ook iedere keer weer bevestigd..
Maar je bent wel constant met je uiterlijk bezig, dat is dan wel weer behoorlijk tegenstrijdig.

quote:
Het leven draait gewoon veel om samenwerken, inleving, non-verbale communicatie, meer op gevoel ipv feiten enzo. Het zal de meeste mensen boeien wat je dagelijks doet, als je maar een plezierig persoon voor ze bent.
Maar dat is toch heel erg logisch en werkt andersom ook? Een dame die aardig tegen jou doet valt toch ook meer in de smaak?
  dinsdag 29 maart 2016 @ 15:06:49 #164
416931 yats
(non) Average Joe
pi_161023616
quote:

[..]

Even een wake up call, jij gaat niets ontvangen qua bijstand. Ik kan me namelijk nog herinneren dat je ooit zei dat je iets van 12000 euro had, als dat echt zo is moet je dat eerst opmaken voordat je recht op een uitkering hebt.

En natuurlijk geldt bij solliciteren deels een gunfactor, maar je probeert het niet eens! Dan word het zeker nooit iets...
pi_161023713
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 15:06 schreef yats het volgende:

[..]

Even een wake up call, jij gaat niets ontvangen qua bijstand. Ik kan me namelijk nog herinneren dat je ooit zei dat je iets van 12000 euro had, als dat echt zo is moet je dat eerst opmaken voordat je recht op een uitkering hebt.

En natuurlijk geldt bij solliciteren deels een gunfactor, maar je probeert het niet eens! Dan word het zeker nooit iets...
https://www.villamedia.nl(...)ur-marketingtribune1
is oprecht een baan waar ik mezelf wel zie, maar ja 4 jaar ervaring.. of ze moeten 4 studiejaren ook meetellen als ervaring :P
pi_161023758
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 15:11 schreef Deezertje het volgende:

[..]

https://www.villamedia.nl(...)ur-marketingtribune1
is oprecht een baan waar ik mezelf wel zie, maar ja 4 jaar ervaring.. of ze moeten 4 studiejaren ook meetellen als ervaring :P
Ze bieden je ook een 'dynamische werkomgeving', in hoeverre neem je dat serieus?
pi_161023768
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 15:13 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ze bieden je ook een 'dynamische werkomgeving', in hoeverre neem je dat serieus?
Dat staat in elke vacature :') Dynamiek is gewoon zorgen dat je je werkt doet.
pi_161023776
Nee.
Ja doei.
pi_161023799
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 15:14 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat staat in elke vacature :') Dynamiek is gewoon zorgen dat je je werkt doet.
Waarom neem je dan van dat 4 jaar werkervaring wel elke letter serieus?
pi_161023827
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 15:15 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Waarom neem je dan van dat 4 jaar werkervaring wel elke letter serieus?
Ze vragen een profiel, gewenst persoon. Zelfde als daten, je mag best een eisenlijstje hebben, maar stap je makkelijker vanaf als iemand gewoon zichzelf is en niet aan alle 10 je punten voldoet ;)
pi_161023845
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 15:17 schreef Deezertje het volgende:
je mag best een eisenlijstje hebben, maar stap je makkelijker vanaf als iemand gewoon zichzelf is en niet aan alle 10 je punten voldoet
Zegt hij.
pi_161023911
quote:

[..]

Ze vragen een profiel, gewenst persoon. Zelfde als daten, je mag best een eisenlijstje hebben, maar stap je makkelijker vanaf als iemand gewoon zichzelf is en niet aan alle 10 je punten voldoet ;)
Dus je gaat solliciteren?
pi_161024000
quote:

[..]

Nou en, stuur gewoon een mail. Wie weet mag je alsnog komen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_161024004
quote:

[..]

Aanleren van die vaardigheden IS cognitieve gedragstherapie...
pi_161024090
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 15:21 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Dus je gaat solliciteren?
Nee, omdat het op zeer korte termijn is en je een diploma moet hebben...

Wel hier trouwens: http://www.mediacourant.n(...)-open-voor-jongeren/ :')
pi_161024123
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 15:31 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Je lacht er om, maar het is misschien wel effectief.
pi_161024144
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 15:31 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dus je wil het wel doen als iedereen er staat op te kijken? Dan wil je wel een tijd aan jezelf gaan werken? Omdat je dan achteraf misschien in de boekjes zal staan?

Manmanman.
pi_161024156
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 15:34 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Dus je wil het wel doen als iedereen er staat op te kijken? Dan wil je wel een tijd aan jezelf gaan werken? Omdat je dan achteraf misschien in de boekjes zal staan?

Manmanman.
#sarcasme, net als het hele artikel eromheen trouwens ;)
pi_161024184
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 15:35 schreef Deezertje het volgende:

[..]

#sarcasme, net als het hele artikel eromheen trouwens ;)
Houd jij je sarcasme maar achterwege en ga eens in op de posts die relevant en serieus zijn, voor jou en je toekomst.
pi_161024695
quote:

[..]

Exact dit dus!

En dat geld is BS. Als je nu niet leert om je vaardigheden op te krikken, zal je nooit een betaalde baan krijgen. Als iets duur is, is het wel niet werken!

PE-ga je straks al doen, dus die hoef je niet nog een keer te volgen (als je niet wilt).
pi_161024773
Maar beter zoek je niets zelf op qua informatie, vertrouw je op het oordeel van de PO en ga je het gewoon gedwee doen, om achteraf pas bepalen wat het voor jou heeft gebracht. Sommige zaken zijn nou eenmaal niet tastbaar en vertalen zich niet 1-op-1 in geld.
pi_161024908
Geheel toevallig zie ik net het volgende op Linkedin; Skyscrapers

Jij bent een young professional met ambitie! Net afgestudeerd of in between jobs en op zoek naar een succesvol vervolg van je carrière. Met ons programma bieden wij HBO en WO opgeleide young professionals de kans om werkervaring op te doen en hun talenten en drijfveren verder te ontwikkelen.

Je start in groepsverband met ons drie weken durende trainingsprogramma. Aan de hand van verschillende opdrachten, trainingen en workshops zal je voorbereid worden op de volgende stap: een project van minimaal 6 maanden bij één van onze opdrachtgevers!
pi_161025620
Ik heb het gevoel dat ik mijn productiefste jaren nu, soms weggooi.
pi_161025686
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:40 schreef Deezertje het volgende:
Vind je het gek als je niets anders doet dan een beetje film / serie kijken.
pi_161025695
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:40 schreef Deezertje het volgende:
Doe je zelf.
pi_161025740
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:42 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Vind je het gek als je niets anders doet dan een beetje film / serie kijken.
True, maar niet weten wat je in je leven wilt en geen aansluiting daarin vinden ben je sowieso niet erg productief? Of zie je mij hierboven al stralen zoals in zo'n Skyscrapers project met al die blije en sociaal zelfverzekerde mensen?
pi_161025803
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:44 schreef Deezertje het volgende:

[..]

True, maar niet weten wat je in je leven wilt en geen aansluiting daarin vinden ben je sowieso niet erg productief? Of zie je mij hierboven al stralen zoals in zo'n Skyscrapers project met al die blije en sociaal zelfverzekerde mensen?
Wat wil je nou horen?

Je bent niet productief bezig, nee. Hup, lap die 900 euro op en kap met zeiken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2016 16:46:33 ]
  dinsdag 29 maart 2016 @ 16:46:31 #188
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161025805
quote:

Nee, ga het weer bij voorbaat uit angst allemaal afkraken. Daar kom je ver mee. Je zou toch eens uit je comfort zone komen en dingen moeten durven. De opgedane kennis zou je zomaar eens zelfverzekerder en interessanter kunnen maken. Yikes!

Beter blijf je dus contraproductief jezelf en je toekomst ondermijnen. Want het leven is eng!
pi_161025815
quote:

[..]

Dan moet je er iets aan gaan doen ipv al jaren zitten zwelgen in je zelfmedelijden.

Als je een jaar geleden al stappen had ondernomen had je er nu heel anders voorgestaan.
pi_161025888
Heyyy, deeltje 9 alweer !!

Deezertje al eens zijn grote teen buiten zijn comfort zone cirkeltje gezet of niet?
pi_161025903
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:46 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nee, ga het weer bij voorbaat uit angst allemaal afkraken. Daar kom je ver mee. Je zou toch eens uit je comfort zone komen en dingen moeten durven. De opgedane kennis zou je zomaar eens zelfverzekerder en interessanter kunnen maken. Yikes!

Beter blijf je dus contraproductief jezelf en je toekomst ondermijnen. Want het leven is eng!
Het is eng dat iedereen anders denkt :) Dat ik ineens een leuke meid ontmoet maar die ook een mening heeft over hoe ik mijn leven indeel etc. Wat ze nu ook wel zou hebben als in studie afmaken, vriendloos etc. en op een gegeven moment wel zal afhaken dan :')
  dinsdag 29 maart 2016 @ 16:51:10 #192
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161025945
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:49 schreef Deezertje het volgende:

Het is eng dat iedereen anders denkt :) Dat ik ineens een leuke meid ontmoet maar die ook een mening heeft over hoe ik mijn leven indeel etc. Wat ze nu ook wel zou hebben als in studie afmaken, vriendloos etc. en op een gegeven moment wel zal afhaken dan :')
Daarom. Beter geef je het op voordat je het überhaupt een kans geeft. Heeft toch geen nut, kost allemaal klauwen met geld en uiteindelijk sterf je toch.
pi_161025983
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:51 schreef Copycat het volgende:

[..]

Daarom. Beter geef je het op voordat je het überhaupt een kans geeft. Heeft toch geen nut, kost allemaal klauwen met geld en uiteindelijk sterf je toch.
Doe nou niet, dat sarcasme herkent ie niet.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 16:53:52 #194
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161026001
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:52 schreef Etsu het volgende:

Is niet eens meer sarcasme. Gelaten meejanken met de wolven.
pi_161026036
quote:

[..]

Wat wil je nou zeggen dan? Dat je nooit zal stralen en dus altijd maar in de bobbeltjesfolie op je kamertje moet vertoeven? Eens zal je toch de deur uitmoeten en de boze enge wereld moeten betreden.

Hoe, dat hebben we al meerdere keren aangegeven, het is echt een kwestie van de ene voet voor de ander, niet nadenken over wat er kan gebeuren en mooi gaan!
pi_161026043
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:52 schreef Etsu het volgende:

[..]

Dat herken ik zeker wel ;)
Ik ben gewoon bang voor het onbekende, moeite met ouder worden (wat automatisch gebeurd) en de bijbehorende fases/andere verwachtingen in het leven. Bang dat ik iets heb laten liggen zoals studentenleven, beetje aanklooien met relaties en dames. Kan nog steeds na het werk enzo, i know.
pi_161026048
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:53 schreef Copycat het volgende:

[..]

Is niet eens meer sarcasme. Gelaten meejanken met de wolven.
Ahoowooooo
pi_161026071
Eigenlijk ben je gewoon een dikke loser.
pi_161026075
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:55 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik ben gewoon bang voor het onbekende, moeite met ouder worden (wat automatisch gebeurd) en de bijbehorende fases/andere verwachtingen in het leven. Bang dat ik iets heb laten liggen zoals studentenleven, beetje aanklooien met relaties en dames. Kan nog steeds na het werk enzo, i know.
Je hoeft niet bang te zijn dat je wat laat liggen, JE LAAT ALLES LIGGEN DOORDAT JE BANG BENT..
  dinsdag 29 maart 2016 @ 16:56:45 #200
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_161026079
quote:

[..]

Wie geen risico's durft te nemen in het leven zal nooit ergens komen. Ik weet dat dit best wel een open deur intrappen is, maar anders ga je jezelf afvragen wat er gebeurd was als je het wel had gedaan.
pi_161026084
quote:

[..]

Zoals al 100 keer is aangegeven, ben je daar niet de enige in. Het zou juist een reden moeten zijn om er keihard mee aan de slag te gaan ipv dit constante weke gemekker.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 16:57:27 #202
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161026092
quote:
4s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:56 schreef Jopie78 het volgende:

Je hoeft niet bang te zijn dat je wat laat liggen, JE LAAT ALLES LIGGEN DOORDAT JE BANG BENT..
Dat dus. Bang dat ik wat laat liggen, man, man, wie probeer je nu voor de gek te houden?
pi_161026093
quote:

[..]

pi_161026098
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:56 schreef Bananenpap het volgende:
Haal dat dikke maar weg ;)
Ik ben een loser dat ik mijn capaciteiten nu laat liggen en niet inzet ten behoeve van mezelf om zo een leuker leven te hebben qua (sociale) invulling.
pi_161026103
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:57 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik ben een loser dat ik mijn capaciteiten nu laat liggen en niet inzet ten behoeve van mezelf om zo een leuker leven te hebben qua (sociale) invulling.
Nee, je bent een ontzettend gigantische dikke loser.
pi_161026124
quote:

[..]

Welke capaciteiten? Jij kunt niks.
  Moderator dinsdag 29 maart 2016 @ 17:01:09 #207
5428 crew  miss_sly
pi_161026171
quote:

[..]

Alles wat je al hebt laten liggen, heb je laten liggen. Je kunt niet meer als student in het studentenleven aanklooien met je leven. Dus beter kijk je vooruit en probeer je de dingen die nog voor je liggen niet ook te verkloten, zodat je nog meer kunt toevoegen aan de lijst van dingen die je gemist hebt en nooit meer kunt inhalen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_161026178
quote:

[..]

Je kunt ze laten liggen of je kunt ze oppakken en kijken wat er uit komt. Iets is beter dan niets.
Dat was hem dan, tot de volgende keer.
pi_161026383
quote:

[..]

Capaciteiten? Het is meer dat je jezelf de kans ontneemt om een leuker leven te leiden. Als je iemand ontmoet, kies je er eerder voor om een naam te achterhalen via kunstgrepen, een zoektocht op touw te zetten op internet, a.d.v. losse teksten en wat foto's een leven voor de ander te verzinnen, te bepalen hoe dat fictieve leven niet bij de jouwe past en vervolgens afscheid van iemand te nemen, zonder dat je een woord gewisseld hebt, i.p.v. gewoon een gesprek aan te gaan. Dat is zeker een gave! :+

En dat doe je met werk, relaties, activiteiten.. Je serveert mensen hier af die je aanbieden op sleeptouw te nemen, je weet precies op te noemen waarom iets niet gaat werken en zorgt er vervolgens zelf voor dat dat waarheid wordt.

Je bent geen loser, maar je gedraagt je wel als één, dus zal je het uiteindelijk ook worden. De gedachten die je voedt met energie, worden waarheid. In jouw geval je angsten.

[ Bericht 0% gewijzigd door _I op 29-03-2016 17:19:27 ]
pi_161028188
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:56 schreef Bananenpap het volgende:
Best wel.

En anderen ook nog van alles misgunnen wat je zelf niet hebt helpt ook niet mee. Is een lelijke eigenschap.
pi_161028260
:') maakt Deezertje eindelijk wat voortgang in zijn leven, gaan velen hem de grond in boren ;(

Ga nou gewoon je scriptie afmaken ^O^ 3 weken schreef je? Koningsdag dus een mooie streefdatum.

Laat de rest, behalve je bezoekjes aan de praktijkondersteuner enzo, maar lekker voor later. 8-) Ga nu gewoon genieten dat je elke dag weer een stapje dichter bij de voltooiing van deze opleiding komt. Successen moet je vieren! *O*
  dinsdag 29 maart 2016 @ 18:31:29 #212
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_161028393
Super goed dat je bent gevorderd met je scriptie, maar ga jezelf nu niet weer de grond in trappen door alleen maar beren op de weg te zien. Je verzint alleen maar een hoop excuses om iets maar niet te gaan doen, "want het zal toch wel weer misgaan". Iets met self fulfilling prophecy...

Het topic begon positief, maar inmiddels is het weer hetzelfde riedeltje als in alle andere topics.
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 18:39:51 #213
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161028583
En bemoeid toch ook teveel in andere topivs. Terwijl hij hier zowat alles kwijt kan waar hij t ook maar over wil hebben
pi_161030648
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:26 schreef Koral het volgende:
:') maakt Deezertje eindelijk wat voortgang in zijn leven, gaan velen hem de grond in boren ;(

Ga nou gewoon je scriptie afmaken ^O^ 3 weken schreef je? Koningsdag dus een mooie streefdatum.

Laat de rest, behalve je bezoekjes aan de praktijkondersteuner enzo, maar lekker voor later. 8-) Ga nu gewoon genieten dat je elke dag weer een stapje dichter bij de voltooiing van deze opleiding komt. Successen moet je vieren! *O*
Dat gaan we morgen ook gewoon weer doen, hoe moeilijk ook en heb meteen daginvulling. Alleen 's avonds ben ik nog steeds alleen. ;( Wou vanavond gaan sporten maar doe ik toch maar niet want hoef 't niet voor mijn gewicht te doen en het 'sociale' wat ik eventueel hoop is er gewoon niet daar op dit moment met enkel fitness 2 keer in de week. Nieuwe cursussen starten half april.
pi_161030683
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:39 schreef Cue_ het volgende:
En bemoeid toch ook teveel in andere topivs. Terwijl hij hier zowat alles kwijt kan waar hij t ook maar over wil hebben
Ja lekker hier praten over als iemand bij je thuis uitnodigen gelijk staat aan een uitnodiging voor een sexdate.
pi_161030736
Jammer om dit nou weer allemaal te lezen, het ging net zo goed met die scriptie.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 19:47 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ja lekker hier praten over als iemand bij je thuis uitnodigen gelijk staat aan een uitnodiging voor een sexdate.
Eh nee, er werd vooral gezegd dat je er niet een hele betrouwbare indruk mee wekt. Dat is wat anders.
pi_161030849
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 19:48 schreef DoubleDip het volgende:
Jammer om dit nou weer allemaal te lezen, het ging net zo goed met die scriptie.

[..]

Eh nee, er werd vooral gezegd dat je er niet een hele betrouwbare indruk mee wekt. Dat is wat anders.
Mijn 'probleem' is juist dat ik dat wél uitstraal. Lekker veilig, vertrouwd. Babyface. Niet spannend. Geforceerd stoer worden, andere kleren, kapsel werkt niet. Met mij loop je geen gevaar, ben al vaker bij dates thuisgeweest hoor. Beland al snel in de friendzone maar dan zonder vriendschap eigenlijk. Mensen storten hun verhalen bij mij maar uiteindelijk op date gaan ho maar.
pi_161030882
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 19:52 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Mijn 'probleem' is juist dat ik dat wél uitstraal. Lekker veilig, vertrouwd. Babyface. Niet spannend. Geforceerd stoer worden, andere kleren, kapsel werkt niet. Met mij loop je geen gevaar, ben al vaker bij dates thuisgeweest hoor. Beland al snel in de friendzone maar dan zonder vriendschap eigenlijk. Mensen storten hun verhalen bij mij maar uiteindelijk op date gaan ho maar.
Ik bedoel via internet. Als je via een app met iemand in contact komt en je nodigt haar gelijk thuis uit, tsja, ik zou het niet vertrouwen hoor. Heeft niks met jou als persoon te maken maar gewoon algemeen.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 19:53:20 #219
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161030899
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 19:47 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Beter hier dan daar. Same met de alcohol discussie.
pi_161030900
quote:
Met mij loop je geen gevaar
Dat betwijfel ik.
pi_161030978
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 19:52 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik bedoel via internet. Als je via een app met iemand in contact komt en je nodigt haar gelijk thuis uit, tsja, ik zou het niet vertrouwen hoor. Heeft niks met jou als persoon te maken maar gewoon algemeen.
Dat kan best, maar zowel qua uiterlijk als persoonlijkheid krijg ik al snel een 'vertrouwd' gevoel van mensen. Leuk dat ze je vertrouwen, maar ik heb qua liefde niks aan. Die willen eerst ruig op hun bek gaan voordat ze bij een rustiger persoon terecht komen.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 19:57:11 #222
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161031060
"Eerst ruig op hun bek gaan " :') _O-
pi_161031067
Iemand niet als een bedreiging zien, betekent niet dat je iemand vertrouwt.
pi_161031072
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 19:53 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Beter hier dan daar. Same met de alcohol discussie.
Alcohol zie ik nog steeds als middel om losser te worden voor mensen die dat eigenlijk niet zijn. Soort verkapte drug of een vorm van hulp zoeken/accepteren. Met dat laatste heb ik zelf meer moeite, maar alcohol, op wodka na, vind ik niet eens lekker :) Wodka kan ik zo achter elkaar doordrinken, maar dan kom ik in situaties als ongeremdheid (wat je als autist al best snel hebt zonder alcohol ook) en je pincode vergeten, dus niet echt bevorderlijk voor mijn eigen veiligheid.
pi_161031104
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 19:57 schreef Cue_ het volgende:
"Eerst ruig op hun bek gaan " :') _O-
Ik heb je al vaker gepolst en ondanks dat je zo'n 10 jaar ouder bent wil je mij niet ontmoeten Cue ;(
  dinsdag 29 maart 2016 @ 20:00:23 #226
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161031197
quote:

Beland al snel in de friendzone maar dan zonder vriendschap eigenlijk.
Lees dit nu nog eens. En ontleed wat hier nu eigenlijk staat.
pi_161031210
Ik denk dat je het sws al voor eeuwig hebt verkloot bij alle vrouwen hier op FOK! Tyvus wat komt er een hoop onzin uit die hersenen van jou.
pi_161031225
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:00 schreef Copycat het volgende:

[..]

Lees dit nu nog eens. En ontleed wat hier nu eigenlijk staat.
Dat je er nooit in- of uitkomt. Er was en is niets?
  dinsdag 29 maart 2016 @ 20:02:06 #229
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161031260
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 19:58 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik heb je al vaker gepolst en ondanks dat je zo'n 10 jaar ouder bent wil je mij niet ontmoeten Cue ;(
Uhm.. Hoe oud denk je dat ik ben? Jij was toch iets van 25?

Waarom zou ik jou in Godsnaam willen moeten?
pi_161031264
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:00 schreef habitue het volgende:
Ik denk dat je het sws al voor eeuwig hebt verkloot bij alle vrouwen hier op FOK! Tyvus wat komt er een hoop onzin uit die hersenen van jou.
In hoeverre acht jij alles wat ik schrijf ook daadwerkelijk als mijn hersenspinsels?
  dinsdag 29 maart 2016 @ 20:02:23 #231
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161031267
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:01 schreef Deezertje het volgende:

Dat je er nooit in- of uitkomt. Er was en is niets?
Hoe kun je nu in een friendzone zitten zonder bevriend te zijn? Je sneuvelt al ver van tevoren. Maar blijf jezelf vooral voorhouden dat het binnenkort echt anders wordt. Omdat.
pi_161031274
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:02 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Uhm.. Hoe oud denk je dat ik ben? Jij was toch iets van 25?

Waarom zou ik jou in Godsnaam willen moeten?
Jij bent toch 32, 33?
Omdat 't kan! :)

Ik was ook bij Oz toen!
pi_161031300
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:02 schreef Deezertje het volgende:

[..]

In hoeverre acht jij alles wat ik schrijf ook daadwerkelijk als mijn hersenspinsels?
Dus je zit gewoon te trollen?
  dinsdag 29 maart 2016 @ 20:03:21 #234
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161031301
quote:

[..]

Jij bent toch 32, 33?
Zo ver ben ik nog niet :+
pi_161031330
quote:

[..]

Mag hopen alles, of zijn jullie met meerdere?
pi_161031334
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:03 schreef Etsu het volgende:

[..]

Dus je zit gewoon te trollen?
Trollol, nee niet alles. Maar ik denk dat ik nog wel een hoop mensen kan surprisen als ze mij in het echt meemaken, positief dan he :)
  dinsdag 29 maart 2016 @ 20:04:35 #237
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161031342
quote:

[..]

Jij bent toch 32, 33?
Omdat 't kan! :)

Ik was ook bij Oz toen!
Oz?
"Omdat t kan" is slechtste reden.
Volgens mij gaat t jou om dat je altijd ergens resultaat wilt uithalen. In een meet met jou, kan ik weinig uhm geen goed resultaat uithalen.
pi_161031352
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:03 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Zo ver ben ik nog niet :+
Oh, nou je weet me te vinden mop! :)
  dinsdag 29 maart 2016 @ 20:05:39 #239
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161031379
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:04 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Oh, nou je weet me te vinden mop! :)
Ga jij nou maar eerst met yats afspreken.
pi_161031398
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:04 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Trollol, nee niet alles. Maar ik denk dat ik nog wel een hoop mensen kan surprisen als ze mij in het echt meemaken, positief dan he :)
Waarom denk je dat?
  dinsdag 29 maart 2016 @ 20:06:42 #241
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161031411
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:06 schreef Etsu het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?
Omdat hij een heel positief beeld vaan zichzelf heeft. Als enige.
pi_161031412
quote:

[..]

Van wie zijn ze anders?
pi_161031416
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:05 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ga jij nou maar eerst met yats afspreken.
Wat zegt dat over hem als hij naar alles wat op deze pagina's van het duistere web staat, nog steeds met mij wilt meeten? :')
  dinsdag 29 maart 2016 @ 20:07:30 #244
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161031439
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:06 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Wat zegt dat over yats als hij naar alles wat op deze pagina's van het duistere web staat, nog steeds met mij wilt meeten? :')
Dat hij behulpzaam en aardig is.
pi_161031442
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:06 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Wat zegt dat over yats als hij naar alles wat op deze pagina's van het duistere web staat, nog steeds met mij wilt meeten? :')
Dat hij een aardige man is die jou ondanks alles nog steeds bereid is te helpen. Ik zou die kans maar aanpakken, denk niet dat veel mensen jou nog willen meeten obv alles wat je hier schrijft.
pi_161031494
Dat hij begripvol is, compassie heeft, gezegend is met engelengeduld en een ruim hart heeft.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 20:09:33 #247
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161031503
Voor iemand die jankt als zijn opleiding op FOK! Komt te staan, heb je wel lef iemands naam te noemen.
En dat soort sneue acties maakt je een min, min mannetje.
pi_161031535
Aangepast.
pi_161031543
quote:
13s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:09 schreef Copycat het volgende:
Voor iemand die jankt als zijn opleiding op FOK! Komt te staan, heb je wel lef iemands naam te noemen.
En dat soort sneue acties maakt je een min, min mannetje.
:D

Succes met je lichaam, deezer.
pi_161031558
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:07 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dat hij een aardige man is die jou ondanks alles nog steeds bereid is te helpen. Ik zou die kans maar aanpakken, denk niet dat veel mensen jou nog willen meeten obv alles wat je hier schrijft.
Ik zou het toch echt kicken vinden als mensen hier straks posten dat ik in het echt 100% meeval. Bananenpap heeft mijn nummer maar wil pas afspreken als ie iets van social media ziet. Ja, dat is toch al zo'n lekkere maatstaaf :') sommige meiden hier uit de buurt herken je niet eens, zo bewerkt zijn die foto's, bahbah.
  Moderator dinsdag 29 maart 2016 @ 20:11:39 #251
5428 crew  miss_sly
pi_161031576
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 19:45 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat gaan we morgen ook gewoon weer doen, hoe moeilijk ook en heb meteen daginvulling. Alleen 's avonds ben ik nog steeds alleen. ;( Wou vanavond gaan sporten maar doe ik toch maar niet want hoef 't niet voor mijn gewicht te doen en het 'sociale' wat ik eventueel hoop is er gewoon niet daar op dit moment met enkel fitness 2 keer in de week. Nieuwe cursussen starten half april.
Van sporten kun je je ook daadwerkelijk beter gaan voelen, ongeacht of het voor je gewicht of sociale contacten nodig is.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 20:12:04 #252
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161031596
Broccoli heeft je al gemeet en je viel nog geeneens 10% mee van wat ik las. Dus die 100% ga je zeker niet redden. Bij niemand niet
  dinsdag 29 maart 2016 @ 20:12:27 #253
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_161031611
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:11 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik zou het toch echt kicken vinden als mensen hier straks posten dat ik in het echt 100% meeval.
Dus pak die kans die je hebt aan.
pi_161031626
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:12 schreef Cue_ het volgende:
Broccoli heeft je al gemeet en je viel nog geeneens 10% mee van wat ik las. Dus die 100% ga je zeker niet redden. Bij niemand niet
Dit heb ik ook gelezen ja van haar. Dus dat meevallen daar geloof ik weinig van.
pi_161031633
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:12 schreef Cue_ het volgende:
Toen zat ik niet geheel lekker in mijn vel, en ze bleek een hipster, iemand met wie ik normaal ook niet (snel) meet.
pi_161031660
Ze bleek een hipster..

Je kan me opvegen. _O-
pi_161031678
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:13 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Toen zat ik niet geheel lekker in mijn vel, en ze bleek een hipster, iemand met wie ik normaal ook niet (snel) meet.
Oh dus ze was te min voor je?
Ik vind iemand die een paar keer dronken is geweest, van graffiti kijken (niet spuiten) houdt en af en toe een jointje rookt helemaal niet zo'n hipster. Eerder een doorsnee persoon.
pi_161031692
Naar klootzakje dat mannetje ook he. Ik zou hem voor nog geen 300 euro meeten.
pi_161031695
quote:

[..]

Toen zat ik niet geheel lekker in mijn vel,
Nu nog steeds niet, want je zeikt nog steeds hier.

quote:
en ze bleek een hipster, iemand met wie ik normaal ook niet (snel) meet.
Vorige keer was ze een alcoholist en een junk met een strafblad.
Flikker toch eens op man, met je vooroordelen en conclusies.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 20:15:01 #260
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_161031702
quote:

[..]

Proest. _O-

Ja, nee... Dan is het volkomen logisch, een hipster.
pi_161031704
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:14 schreef habitue het volgende:
Naar klootzakje dat mannetje ook he. Ik zou hem voor nog geen 300 euro meeten.
Ik ga nog liever dood dan dat ik met hem in een ruimte moet zitten.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 20:15:33 #262
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161031718
quote:

[..]

Ook al is zij iemand die je niet snel meer, kan jij als persoon nog wel leuk op jaar overkomen.

Kwestie van normaal converseren en gezellige g gedrag. Maar dat kan je ook niet.
En dat is ook niet aantrekkelijk om mee te daten. Want eklikt t niet. Ben je dus sowieso al geen leuke gesprekspartner meer.
pi_161031721
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:14 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Oh dus ze was te min voor je?
Ik vind iemand die een paar keer dronken is geweest, van graffiti kijken (niet spuiten) houdt en af en toe een jointje rookt helemaal niet zo'n hipster. Eerder een doorsnee persoon.
Niet in mijn (belevings)wereld, maar dat komt misschien door de (te) veilige omgeving om mij heen. Drank en drugs worden hier niet gewaardeerd, ouders doen 't zelf niet.
pi_161031745
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:15 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Niet in mijn (belevings)wereld, maar dat komt misschien door de (te) veilige omgeving om mij heen. Drank en drugs worden hier niet gewaardeerd, ouders doen 't zelf niet.
Maar je ouders hebben wel seks en een partner, zijn gelukkig en leiden een eigen leven. Waarom jij niet, als je toch jezelf gaat vergelijken met je ouders?
pi_161031751
quote:

[..]

Oja die moet je ook niet willen ontmoeten hoor......

Maar wat wil je nu echt? Behalve lekker veel aandacht op Fok.
pi_161031779
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:16 schreef Etsu het volgende:

[..]

Maar je ouders hebben wel seks en een partner, zijn gelukkig en leiden een eigen leven. Waarom jij niet, als je toch jezelf gaat vergelijken met je ouders?
Eigen leven niet echt hoor, naast hun eigen werk doen ze álles samen. Alleen die paar werkuurtjes op een dag dus niet.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 20:17:28 #267
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161031788
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:17 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Eigen leven niet echt hoor, naast hun eigen werk doen ze álles samen. Alleen die paar werkuurtjes op een dag dus niet.
Das heel wat meer dan jij met mensen doet.
pi_161031791
quote:

[..]

Oh shit daar ging m'n koffie.

Fucking hell man, kom eens uit je comfortzone. In jouw wereld is echt iedereen een alcoholist en bijna iedereen een junk. Kom eens onder die steen vandaan. Wonen je ouders in de biblebelt toevallig?
pi_161031796
quote:

[..]

Nou, dat is toch een leven leiden?
Jij doet niks. Jij zeikt hier op FOK!.
pi_161031827
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:16 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Oja die moet je ook niet willen ontmoeten hoor......

Maar wat wil je nu echt? Behalve lekker veel aandacht op Fok.
Avondjes op FOK! doorbrengen is nog niet zo verkeerd. Ik heb het al vaker geroepen: man, als ik deze aandacht ook offline zou krijgen... maar morgen zit ik weer monddood aan de studie en wordt contact niet op prijs gesteld en klaag ik over dat lekkere UB-meisje en die ene zonder schoenen. En daarna klaag ik dat ze al jaren bezet zijn dus ik nooit een kans bij die grieten had.
pi_161031855
quote:

[..]

Ik begin te begrijpen waar dat rare beeld van jou over relaties vandaan komt. Maar dat je ouders veel samen doen wil niet zeggen dat je niet je eigen leven kan hebben in een relatie.
pi_161031858
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:17 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Oh shit daar ging m'n koffie.

Fucking hell man, kom eens uit je comfortzone. In jouw wereld is echt iedereen een alcoholist en bijna iedereen een junk. Kom eens onder die steen vandaan. Wonen je ouders in de biblebelt toevallig?
Nee, en ook niet gelovig :)
pi_161031865
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:17 schreef Etsu het volgende:

[..]

Nou, dat is toch een leven leiden?
Jij doet niks. Jij zeikt hier op FOK!.
Als hij het niet doet, wat moeten we dan?
Dat was hem dan, tot de volgende keer.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 20:19:30 #274
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161031868
Dan snap ik helemaal niet waarom deezer mij zou willen daten. Ben tig jaar ouder (dus val niet in z'n leeftijdsgroep), ben een halve Alto volgens zijn snelle beoordeling (draag veel zwart) en ben een alcoholist (want gezelligheid in t weekend ).....
pi_161031888
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:18 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Avondjes op FOK! doorbrengen is nog niet zo verkeerd.
Jij doet dat iedere avond. 7 avonden per week. Ondertussen neukt iedereen op rond of hebben het gezellig. Jij niet. Want jij bent een sukkel.

quote:
Ik heb het al vaker geroepen: man, als ik deze aandacht ook offline zou krijgen... maar morgen zit ik weer monddood aan de studie en wordt contact niet op prijs gesteld en klaag ik over dat lekkere UB-meisje en die ene zonder schoenen.
Eigen schuld.

quote:
En daarna klaag ik dat ze al jaren bezet zijn dus ik nooit een kans bij die grieten had.
Eigen schuld.
  Moderator dinsdag 29 maart 2016 @ 20:20:12 #276
5428 crew  miss_sly
pi_161031894
Je kiest heel selectief mensen uit die jij als populair beschouwt uit om mee te willen meeten. De rest wil je niet meeten, want die zijn je te min.
pi_161031907
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:18 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Avondjes op FOK! doorbrengen is nog niet zo verkeerd.
Klopt, maar de manier waarop jij Fok gebruikt is dan wel weer ongezond.
pi_161031922
Het ware aardje komt weer even boven.
pi_161031924
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:19 schreef Cue_ het volgende:
Dan snap ik helemaal niet waarom deezer mij zou willen daten. Ben tig jaar ouder (dus val niet in z'n leeftijdsgroep), ben een halve Alto volgens zijn snelle beoordeling (draag veel zwart) en ben een alcoholist (want gezelligheid in t weekend ).....
Omdat ik ook gewoon benieuwd ben wie er achter deze Cue_ zit. Je avatar doet iets verleidelijks vermoeden, maar of dat ook zo is?
  dinsdag 29 maart 2016 @ 20:21:23 #280
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161031935
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:20 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Omdat ik ook gewoon benieuwd ben wie er achter deze Cue_ zit. Je avatar doet iets verleidelijks vermoeden, maar of dat ook zo is?
Ja joh, gebruik de ava ook nog eens als beeld :')
pi_161031953
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:20 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Ach, het topic is toch zo weer dicht. En als we Deezertje's OP moeten geloven, worden in ieder deel er stapjes vooruit gezet, dus ben benieuwd waarmee hij straks komt aanproppen.
pi_161031974
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:21 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ach, het topic is toch zo weer dicht. En als we Deezertje's OP moeten geloven, worden in ieder deel er stapjes vooruit gezet, dus ben benieuwd waarmee hij straks komt aanproppen.
Scriptie bijna af was een goede stap vooruit, maar we gaan nu zowaar weer achteruit. Jammer.
pi_161031982
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:20 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Net twee koppen koffie op, dus alles raast weer ff door mij heen :P
Maar groot contrast is het wel: hier op FOK! lekker veel aandacht en in de grote boze buitenwereld kom ik er niet tussen.
  Moderator dinsdag 29 maart 2016 @ 20:22:57 #284
5428 crew  miss_sly
pi_161031990
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:21 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik ben in het echt ook een roze beertje <3
  dinsdag 29 maart 2016 @ 20:23:25 #285
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161032006
Negatieve aandacht is ook aandacht idd
pi_161032014
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:21 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Waarom heb jij juist die ava gekozen (al jaren?).
Emma Stone is gewoon een lekkere nuchtere meid :) (en heel onbereikbaar ja, al had ze met Andrew Garfield en dat is ook niet moeders mooiste).
pi_161032015
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:22 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Maar groot contrast is het wel: hier op FOK! lekker veel aandacht en in de grote boze buitenwereld kom ik er niet tussen.
Ja logisch, als je thuis blijft zitten en niks onderneemt kom je inderdaad nergens tussen.
pi_161032016
quote:

[..]

Het is echt zielig dat je kickt op negatieve aandacht.
pi_161032018
quote:

[..]

Nou, wees er trots op dat je digitaal zoveel aandacht kan krijgen.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 20:23:37 #290
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161032019
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben in het echt ook een roze beertje <3
Daten? O+
pi_161032039
quote:
Niet in mijn (belevings)wereld, maar dat komt misschien door de (te) veilige omgeving om mij heen.
nee

komt door je autisme
  dinsdag 29 maart 2016 @ 20:24:19 #292
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161032043
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:23 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Waarom heb jij juist die ava gekozen (al jaren?).
Emma Stone is gewoon een lekkere nuchtere meid :) (en heel onbereikbaar ja, al had ze met Andrew Garfield en dat is ook niet moeders mooiste).
Vond een plaatje, gebruikte hem.
Totaal niet hoe ik eruit zie.
pi_161032055
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:24 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

nee

komt door je autisme
Het wordt echt te eng.
pi_161032061
Dit topic sluit over acht posts.

Kut, bijna deel 10.
pi_161032072
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:24 schreef DoubleDip het volgende:
Dit topic sluit over acht posts.

Kut, bijna deel 10.
Zouden we 100 halen?
pi_161032084
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:25 schreef Etsu het volgende:

[..]

Zouden we 100 halen?
Op dit tempo met gemak.
pi_161032104
Het is hier geen SC. }:|
  Moderator dinsdag 29 maart 2016 @ 20:26:20 #298
5428 crew  miss_sly
pi_161032120
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:23 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Daten? O+
Zwart met roze O+
pi_161032136
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:25 schreef Etsu het volgende:

[..]

Zouden we 100 halen?
450 topics, echt fantastisch!
  dinsdag 29 maart 2016 @ 20:26:54 #300
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161032138
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zwart met roze O+
Nog beter O+
pi_161032144
quote:
in de grote boze buitenwereld kom ik er niet tussen.
ook hier kom je er niet tussen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')