Wat is 'zo goed als'? Is het nou af of niet?quote:Op maandag 28 maart 2016 20:01 schreef Deezertje het volgende:
Ieder deel een stapje vooruit
Met deze week:
-Scriptie zo goed als af! (nu de rest nog..)
Wat is 'in de maak'? Word je teruggebeld of moet je nog bellen?quote:-Nieuwe afspraak PO en ASS-begeleider in de maak.
Qua inhoud moet er nog één onderdeel worden toegevoegd en daarna de afwerking als in spelling, opmaak, bronnenlijst e.d.. Met 9 weken voor de deadline moet dat wel lukkenquote:Op maandag 28 maart 2016 20:04 schreef Etsu het volgende:
[..]
Wat is 'zo goed als'? Is het nou af of niet?
[..]
Wat is 'in de maak'? Word je teruggebeld of moet je nog bellen?
De basis was er altijd al hoor, maar zolang het niet op papier staat heb je er niks aanquote:Op maandag 28 maart 2016 20:10 schreef Koral het volgende:
Hoe heb jij in zo'n korte tijd zoveel vorderingen met je scriptie kunnen maken? Petje af hoor!
Doorzetten inderdaad. Kan 't zelf ook nauwelijks geloven hoor, maar als een ander 't bevestigd dan zal 't wel zo zijnquote:Op maandag 28 maart 2016 20:27 schreef DoubleDip het volgende:
Zo, eerst twee stappen achteruit en nu in eens een paar stappen vooruit!
Dacht ik nog naïef te zijn geweest eerder (denken dat het ooit wel af gaat komen), heb ik tóch nog gelijk gekregen. Nouja bijna dan.
Dit zijn goede stappen die we nodig eens moesten horen in dit topic. Goed bezig!
(Nee dit was geen sarcasme maar een gemeend compliment. Nu nog even doorzetten zodat het straks ook écht af is.)
Dat is het plan ook, op mezelf. Nieuwe studie wordt het sowieso niet.quote:Op maandag 28 maart 2016 20:37 schreef Jopie78 het volgende:
Weet je al wat je wilt gaan doen dan, na je studie? En waarom zonder baan thuis doorbrengen? je zegt steeds dat je in een gat woont. Huur een kamer voor een paar maanden en ga eens kijken of de "grote stad" wat voor je is. Ga een half jaar reizen, vrijwilligerswerk doen in het buitenland..
Of kies een andere studie als je nog niet klaar bent om te kiezen, maar ook dan zou ik je aanraden een kamer te gaan huren.
Nou dan! Zet het allemaal even van je af, geniet van het feit dat je je studie bijna klaar hebt (quote:Op maandag 28 maart 2016 20:38 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat is het plan ook, op mezelf. Nieuwe studie wordt het sowieso niet.
En waarom zou je naast een baan niet nog een master doen? Je hebt blijkbaar een fascinatie voor mensen, gedrag en relaties. Wat houd je tegen om er je werk van te maken. Wordt gedragsonderzoeker en ga schrijven/bloggen over mensen en relaties.quote:Op maandag 28 maart 2016 20:38 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat is het plan ook, op mezelf. Nieuwe studie wordt het sowieso niet.
Als hij straks HBO op zak heeft, dan is hij vrij om te doen en laten wat hij wil. Hij kan dan zich onder de leeftijdsgenoten bevinden via de andere manieren die hier aangedragen worden en zo aan zijn social skills werken. En daaruit kan dan weer iets voortvloeien.quote:Op maandag 28 maart 2016 21:08 schreef syndroom het volgende:
Wat is de kern van het probleem? Hoe rond ik mijn scriptie af? Of hoe vind ik aansluiting bij leeftijdsgenoten om vervolgens opzoek te kunnen gaan naar een vriendin?
Dat hij straks HBO op zak heeft is mooi maar het verandert niets aan het probleem dat hij aansluiting mist bij leeftijdsgenoten.
Nou doe maar nietquote:Op maandag 28 maart 2016 21:01 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
En waarom zou je naast een baan niet nog een master doen? Je hebt blijkbaar een fascinatie voor mensen, gedrag en relaties. Wat houd je tegen om er je werk van te maken. Wordt gedragsonderzoeker en ga schrijven/bloggen over mensen en relaties.
Just a thought.
Dat doet ie nu al toch?quote:
Wat Etsu zei.quote:Op maandag 28 maart 2016 21:08 schreef syndroom het volgende:
Wat is de kern van het probleem? Hoe rond ik mijn scriptie af? Of hoe vind ik aansluiting bij leeftijdsgenoten om vervolgens opzoek te kunnen gaan naar een vriendin?
Dat hij straks HBO op zak heeft is mooi maar het verandert niets aan het probleem dat hij aansluiting mist bij leeftijdsgenoten.
Na zijn scriptie heeft hij weer een zorg minder en ruimte in zijn hoofd voor andere bezigheden.quote:Op maandag 28 maart 2016 21:08 schreef syndroom het volgende:
Jij al vorderingen gemaakt?quote:Op maandag 28 maart 2016 21:08 schreef syndroom het volgende:
En dan vooral de verhalen van mijn (ex)klasgenoten negeren, anders wordt 't thuiszitten met een papiertje en dat motiveert nu niet om de boel af te ronden.quote:Op maandag 28 maart 2016 22:47 schreef Bananenpap het volgende:
Met het afronden van zijn hbo wordt er een vervelend hoofdstuk afgesloten en kan hij met nieuwe kansen beginnen aan een fris nieuw hoofdstuk.
Zeiden ze ook dat je te duur was? Daarnaast, een kiosk is dus precies het verkeerde voorbeeld, daar kom je onder de mensen, maar niet in echt contact met mensen.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:13 schreef Deezertje het volgende:
[..]
En dan vooral de verhalen van mijn (ex)klasgenoten negeren, anders wordt 't thuiszitten met een papiertje en dat motiveert nu niet om de boel af te ronden.
De PE-cursus start de laatste week van april, nu nog zo'n 4,5 week dus.
Over je werk/groepsverband zoeken in 't andere topic: vorige zomer heb ik veel gesolliciteerd op die sociale baantjes of waar je iig in teamverband werkt, en daar werd ik het allemaal niet, door mijn leeftijd (te duur). Hier geen campings e.d. maar een simpel bijbaantje in de Kiosk op 't station waar je dagelijks honderden mensen ziet, ging toen niet door omdat ik niet zo vroeg kon beginnen (OV rijdt dan nog niet en 45 minuten fietsen voor amper 3 uurtjes werken werd 'm niet) en ze flexibiliteit eisten en geen middag/avondshift mogelijk was. Callcenters begin ik niet aan, en op kantoor werken (data invoeren of wat dan ook) weet niet of ik daar onder de 'juiste' mensen kom, leeftijdsgenoten dus.
Nee dat mogen ze niet zeggen, maar ik kreeg steeds te horen dat ik niet in het team paste (nog zonder op gesprek geweest te zijn) of ze iemand anders voor de functie hadden en dan bleef ie doodleuk op de site staan. En van een hoop niet eens wat gehoord. Aan mijn cv lag het ook niet. Hmm van die kiosk klopt wel, maar je werkt iig nooit alleen. Heb jaren bij de post gewerkt en dat was wel vrij eenzaam uren alleen lopen en het stukje dat je samen was met sorteren waren huismoeders e.d. dus daar had ik sociaal ook niks aan. Dus wil nu gewoon een baan in teamverband waar je dus écht samenwerkt. Tuurlijk heeft iedereen zijn eigen taken, maar dat je wel samen pauze neemt, af en toe een babbeltje maakt e.d. Onderdeel van een team. Freelancen is dus echt niks voor mij.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:16 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Zeiden ze ook dat je te duur was? Daarnaast, een kiosk is dus precies het verkeerde voorbeeld, daar kom je onder de mensen, maar niet in echt contact met mensen.
Wat vinden je ouders van het naderende einde van je scriptie? Mag je daarna nog thuis blijven wonen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |