abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161005681
Ieder deel een stapje vooruit :)
Met deze week:

-Scriptie zo goed als af! (nu de rest nog..)
-Nieuwe afspraak PO en ASS-begeleider in de maak.
en in de reeks: wat als 'het' straks wegvalt? In de hoofdrol: de UB!

Talk to you soon!
pi_161005805
quote:
12s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:01 schreef Deezertje het volgende:
Ieder deel een stapje vooruit :)
Met deze week:

-Scriptie zo goed als af! (nu de rest nog..)
Wat is 'zo goed als'? Is het nou af of niet?

quote:
-Nieuwe afspraak PO en ASS-begeleider in de maak.
Wat is 'in de maak'? Word je teruggebeld of moet je nog bellen?
pi_161005894
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:04 schreef Etsu het volgende:

[..]

Wat is 'zo goed als'? Is het nou af of niet?

[..]

Wat is 'in de maak'? Word je teruggebeld of moet je nog bellen?
Qua inhoud moet er nog één onderdeel worden toegevoegd en daarna de afwerking als in spelling, opmaak, bronnenlijst e.d.. Met 9 weken voor de deadline moet dat wel lukken ;)

Nee afspraak is morgen :P

Wou het een beetje catchy aanpakken ;(
pi_161005991
Hoe heb jij in zo'n korte tijd zoveel vorderingen met je scriptie kunnen maken? Petje af hoor!
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_161006059
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:10 schreef Koral het volgende:
Hoe heb jij in zo'n korte tijd zoveel vorderingen met je scriptie kunnen maken? Petje af hoor!
De basis was er altijd al hoor, maar zolang het niet op papier staat heb je er niks aan :P
Maar het is bevestigd door mijn afstudeerbegeleider, in drie weken kan ie af zijn.
pi_161006482
Zo, eerst twee stappen achteruit en nu in eens een paar stappen vooruit!
Dacht ik nog naïef te zijn geweest eerder (denken dat het ooit wel af gaat komen), heb ik tóch nog gelijk gekregen. Nouja bijna dan.

Dit zijn goede stappen die we nodig eens moesten horen in dit topic. Goed bezig!

(Nee dit was geen sarcasme maar een gemeend compliment. Nu nog even doorzetten zodat het straks ook écht af is.)
pi_161006737
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:27 schreef DoubleDip het volgende:
Zo, eerst twee stappen achteruit en nu in eens een paar stappen vooruit!
Dacht ik nog naïef te zijn geweest eerder (denken dat het ooit wel af gaat komen), heb ik tóch nog gelijk gekregen. Nouja bijna dan.

Dit zijn goede stappen die we nodig eens moesten horen in dit topic. Goed bezig!

(Nee dit was geen sarcasme maar een gemeend compliment. Nu nog even doorzetten zodat het straks ook écht af is.)
Doorzetten inderdaad. Kan 't zelf ook nauwelijks geloven hoor, maar als een ander 't bevestigd dan zal 't wel zo zijn :) Daarna nog wat opdrachten, dus ben er nog niet helemaal na de scriptie... En wat ik hierboven ook zeg: wat straks als die 'veilige' locatie van de UB wegvalt?? In 't ergste geval maanden zonder baan thuis doorbrengen (maar hey, laten we eens positief denken).
pi_161006870
Weet je al wat je wilt gaan doen dan, na je studie? En waarom zonder baan thuis doorbrengen? je zegt steeds dat je in een gat woont. Huur een kamer voor een paar maanden en ga eens kijken of de "grote stad" wat voor je is. Ga een half jaar reizen, vrijwilligerswerk doen in het buitenland..
Of kies een andere studie als je nog niet klaar bent om te kiezen, maar ook dan zou ik je aanraden een kamer te gaan huren.
pi_161006914
quote:
14s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:37 schreef Jopie78 het volgende:
Weet je al wat je wilt gaan doen dan, na je studie? En waarom zonder baan thuis doorbrengen? je zegt steeds dat je in een gat woont. Huur een kamer voor een paar maanden en ga eens kijken of de "grote stad" wat voor je is. Ga een half jaar reizen, vrijwilligerswerk doen in het buitenland..
Of kies een andere studie als je nog niet klaar bent om te kiezen, maar ook dan zou ik je aanraden een kamer te gaan huren.
Dat is het plan ook, op mezelf. Nieuwe studie wordt het sowieso niet.
pi_161007249
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:38 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nou dan! Zet het allemaal even van je af, geniet van het feit dat je je studie bijna klaar hebt ( _O_ ) en ga aan je plan werken. Baan zoeken, huis zoeken, nieuwe patronen opbouwen in je nieuwe woonplaats..

Wil je gelijk gaan werken, of eerst nog reizen?
pi_161007693
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:38 schreef Deezertje het volgende:

[..]

En waarom zou je naast een baan niet nog een master doen? Je hebt blijkbaar een fascinatie voor mensen, gedrag en relaties. Wat houd je tegen om er je werk van te maken. Wordt gedragsonderzoeker en ga schrijven/bloggen over mensen en relaties.

Just a thought. O-)
pi_161007911
Wat is de kern van het probleem? Hoe rond ik mijn scriptie af? Of hoe vind ik aansluiting bij leeftijdsgenoten om vervolgens opzoek te kunnen gaan naar een vriendin?

Dat hij straks HBO op zak heeft is mooi maar het verandert niets aan het probleem dat hij aansluiting mist bij leeftijdsgenoten.
pi_161007980
quote:
7s.gif Op maandag 28 maart 2016 21:08 schreef syndroom het volgende:
Wat is de kern van het probleem? Hoe rond ik mijn scriptie af? Of hoe vind ik aansluiting bij leeftijdsgenoten om vervolgens opzoek te kunnen gaan naar een vriendin?

Dat hij straks HBO op zak heeft is mooi maar het verandert niets aan het probleem dat hij aansluiting mist bij leeftijdsgenoten.
Als hij straks HBO op zak heeft, dan is hij vrij om te doen en laten wat hij wil. Hij kan dan zich onder de leeftijdsgenoten bevinden via de andere manieren die hier aangedragen worden en zo aan zijn social skills werken. En daaruit kan dan weer iets voortvloeien.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2016 21:11:02 ]
pi_161007984
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 21:01 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

En waarom zou je naast een baan niet nog een master doen? Je hebt blijkbaar een fascinatie voor mensen, gedrag en relaties. Wat houd je tegen om er je werk van te maken. Wordt gedragsonderzoeker en ga schrijven/bloggen over mensen en relaties.

Just a thought. O-)
Nou doe maar niet :')
pi_161008187
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 21:11 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Hij trekt hier ook volle zalen.. :P
pi_161008202
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 21:11 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Dat doet ie nu al toch?

Maar om even positief te blijven: met een papiertje op zak heb je veel meer mogelijkheden en ben je eindelijk uit de 'sleur' waar nog zoveel topics over volgeschreven zijn. Overigens verplicht niemand je om als journalist te gaan werken (of werkeloos thuis te gaan zitten), ga ook vooral buiten je vakgebied om kijken wat je leuk lijkt. En blijf aan je sociale skills werken, ook die ga je nodig hebben in je werk.
pi_161008283
quote:

Wat Etsu zei.
pi_161008338
Kortom: syndroom weet weer eens niet waar hij over praat en hoort derhalve niet in dit topic thuis, want hij heeft eens gezegd dat hij issues heeft aan bij hoofd.
pi_161008377
quote:

Na zijn scriptie heeft hij weer een zorg minder en ruimte in zijn hoofd voor andere bezigheden.
pi_161008453
Nog naast het feit dat het zijn patronen doorbreekt van naar de UB gaan en aan zijn scriptie werken. Hij zal de wereld in moeten.
pi_161012206
Met het afronden van zijn hbo wordt er een vervelend hoofdstuk afgesloten en kan hij met nieuwe kansen beginnen aan een fris nieuw hoofdstuk.
pi_161012665
quote:

Jij al vorderingen gemaakt?
pi_161013021
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 22:47 schreef Bananenpap het volgende:
Met het afronden van zijn hbo wordt er een vervelend hoofdstuk afgesloten en kan hij met nieuwe kansen beginnen aan een fris nieuw hoofdstuk.
En dan vooral de verhalen van mijn (ex)klasgenoten negeren, anders wordt 't thuiszitten met een papiertje en dat motiveert nu niet om de boel af te ronden.

De PE-cursus start de laatste week van april, nu nog zo'n 4,5 week dus.

Over je werk/groepsverband zoeken in 't andere topic: vorige zomer heb ik veel gesolliciteerd op die sociale baantjes of waar je iig in teamverband werkt, en daar werd ik het allemaal niet, door mijn leeftijd (te duur). Hier geen campings e.d. maar een simpel bijbaantje in de Kiosk op 't station waar je dagelijks honderden mensen ziet, ging toen niet door omdat ik niet zo vroeg kon beginnen (OV rijdt dan nog niet en 45 minuten fietsen voor amper 3 uurtjes werken werd 'm niet) en ze flexibiliteit eisten en geen middag/avondshift mogelijk was. Callcenters begin ik niet aan, en op kantoor werken (data invoeren of wat dan ook) weet niet of ik daar onder de 'juiste' mensen kom, leeftijdsgenoten dus.
pi_161013132
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 23:13 schreef Deezertje het volgende:

[..]

En dan vooral de verhalen van mijn (ex)klasgenoten negeren, anders wordt 't thuiszitten met een papiertje en dat motiveert nu niet om de boel af te ronden.

De PE-cursus start de laatste week van april, nu nog zo'n 4,5 week dus.

Over je werk/groepsverband zoeken in 't andere topic: vorige zomer heb ik veel gesolliciteerd op die sociale baantjes of waar je iig in teamverband werkt, en daar werd ik het allemaal niet, door mijn leeftijd (te duur). Hier geen campings e.d. maar een simpel bijbaantje in de Kiosk op 't station waar je dagelijks honderden mensen ziet, ging toen niet door omdat ik niet zo vroeg kon beginnen (OV rijdt dan nog niet en 45 minuten fietsen voor amper 3 uurtjes werken werd 'm niet) en ze flexibiliteit eisten en geen middag/avondshift mogelijk was. Callcenters begin ik niet aan, en op kantoor werken (data invoeren of wat dan ook) weet niet of ik daar onder de 'juiste' mensen kom, leeftijdsgenoten dus.
Zeiden ze ook dat je te duur was? Daarnaast, een kiosk is dus precies het verkeerde voorbeeld, daar kom je onder de mensen, maar niet in echt contact met mensen.
Wat vinden je ouders van het naderende einde van je scriptie? Mag je daarna nog thuis blijven wonen?
pi_161013370
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 23:16 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Zeiden ze ook dat je te duur was? Daarnaast, een kiosk is dus precies het verkeerde voorbeeld, daar kom je onder de mensen, maar niet in echt contact met mensen.
Wat vinden je ouders van het naderende einde van je scriptie? Mag je daarna nog thuis blijven wonen?
Nee dat mogen ze niet zeggen, maar ik kreeg steeds te horen dat ik niet in het team paste (nog zonder op gesprek geweest te zijn) of ze iemand anders voor de functie hadden en dan bleef ie doodleuk op de site staan. En van een hoop niet eens wat gehoord. Aan mijn cv lag het ook niet. Hmm van die kiosk klopt wel, maar je werkt iig nooit alleen. Heb jaren bij de post gewerkt en dat was wel vrij eenzaam uren alleen lopen en het stukje dat je samen was met sorteren waren huismoeders e.d. dus daar had ik sociaal ook niks aan. Dus wil nu gewoon een baan in teamverband waar je dus écht samenwerkt. Tuurlijk heeft iedereen zijn eigen taken, maar dat je wel samen pauze neemt, af en toe een babbeltje maakt e.d. Onderdeel van een team. Freelancen is dus echt niks voor mij.

Ouders zijn natuurlijk blij, maar eerst zien en dan geloven. Daarna mag ik nog thuis blijven wonen totdat ik een baan heb, maar doel is natuurlijk (en ook vanuit mij zelf) om gewoon zsm op mezelf te gaan, voor alle partijen beter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')