Wanbeleid is wat anders dan wanorde. Maar goed.quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:49 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
We leven in een wanordelijk bestuurd land lees ik net.
Volgens mij valt dat wel mee.
Wanbeleid is wanordelijk beleid/bestuur.quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:50 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Wanbeleid is wat anders dan wanorde. Maar goed.
Ja en dat is dan wel weer waar. Het heeft alleen niets met chaotische toestanden van doen. Wanbeleid kan gevoerd worden in een goed lopend bedrijf.quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:53 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Wanbeleid is wanordelijk beleid/bestuur.
Yep!quote:Op donderdag 31 maart 2016 14:01 schreef KoosVogels het volgende:
Bovendien moet je het uiteindelijk toch echt vooral zelf doen.
Ja. We hebben toch mensen nodig die willen werken. Het PVV-volk zit liever in de bijstand.quote:Op donderdag 31 maart 2016 15:02 schreef DUTCHKO het volgende:
Met de Oekraine zal het dezelfde kant opgaan MAAR de Oekraine is 45 miljoen mensen en er zullen velen naar het Westen komen als alles "makkelijker" word gemaakt.
Zitten we daar op te wachten?
Jij durft iets te beweren zeg, ik ben geen PVV man hoor het tegendeel zelfs, en ook geen bijstandstrekker.quote:Op donderdag 31 maart 2016 15:04 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ja. We hebben toch mensen nodig die willen werken. Het PVV-volk zit liever in de bijstand.
En nu een ter zake doende opmerking graag....quote:Op donderdag 31 maart 2016 15:04 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ja. We hebben toch mensen nodig die willen werken. Het PVV-volk zit liever in de bijstand.
Alle argumenten voor of tegen worden imo simpelweg overruled door één veel belangrijkere vraag: wil je partij worden in een burgeroorlog? Vergeet niet dat het verdrag waar we over gaan stemmen de directe aanleiding was voor de burgeroorlog in de Oekraïne.quote:Op donderdag 31 maart 2016 12:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb me er zeker wel in verdiept maar het is toch best wel ingewikkeld.
- Helpt het verdrag de corruptie te bestrijden? Misschien.
- Is het verdrag nodig om de corruptie te bestrijden? Nee.
- Helpt het verdrag Oekraiense middenstanders bij de export? Misschen.
- Bedreigt het verdrag Oekraiense middenstanders door de macht van het grootkapitaal in combinatie met de corruptie? Waarschijnlijk wel.
- Levert het verdrag Nederland geld op? Ja.
- Kost het verdrag Nederland geld? Ja.
- Kunnen corrupte Oekraiense kleptocraten van het verdrag profiteren? Waarschijnlijk wel.
- Is dat erg? Geen idee.
- Helpt het verdrag Oekraine om het onderwijs en onderzoek te verbeteren? Niet echt, geloof ik.
- Helpt het verdrag Oekraine om een moderne hoogwaardige economie op te zetten? Waarschijnlijk niet.
- Bevordert het verdrag de zekerheid in de voorziening van voedsel en energie in Europa? Ja.
- Zet het verdrag de relatie tussen Europa en Rusland onder druk? Ja.
- Verbetert de relatie tussen Europa en Rusland als Nederland nee zegt? Waarschijnlijk niet echt.
- Heeft Nederland belang bij een goede relatie met Rusland? Ja
- Moeten we Rusland duidelijk maken dat er grenzen zijn en dat ze het internationaal recht moeten respecteren? Ik denk het wel.
- Zet het doorzetten van het verdrag een rem op Poetins expansiedrift of wakkert het deze juist aan? Geen idee.
- Zorgt het verdrag ervoor dat gevaarlijke rotzooi uit Oekraine die niet aan Europese normen voldoet op de Europese markt wordt toegelaten? Nee.
Alles bij elkaar opgeteld: mwah.
Een blanco stem telt wél mee voor de opkomst.
Volgens GeenPeil is Oekraïne een land in 'burgeroorlog waar gewapende fascistische milities door de straten marcheren'. Nederland zou daarom moeten stemmen 'tegen open grenzen met een oorlogsland'. Wanneer u even googelt op de websites van RT (het voormalige Russia Today) of Spoetnik Nieuws, dan zult u vergelijkbare opmerkingen talloze keren tegenkomen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 15:50 schreef SeLang het volgende:
[..]
Alle argumenten voor of tegen worden imo simpelweg overruled door één veel belangrijkere vraag: wil je partij worden in een burgeroorlog? Vergeet niet dat het verdrag waar we over gaan stemmen de directe aanleiding was voor de burgeroorlog in de Oekraïne.
Zolang een discussie in de Oekraïne over nauwere banden met de EU of juist met Rusland tot een burgeroorlog leidt met duizenden doden is de Oekraïne per definitie niet klaar voor een nauwere relatie met de EU. Daarnaast moet je als EU een expansie die in de Oekraïne zelf dermate omstreden is helemaal niet willen! Zelfs de grootste eurofiel zou daar tegen moeten zijn.
Of het onder de streep een paar euro meer of minder gunstig voor ons is vind ik totaal ondergeschikt hieraan. Ik vind het zelfs raar dat mensen dat überhaupt als argument durven aandragen terwijl er veel belangrijker vragen voor liggen.
De Russisch-gezinde partijen kregen in Oekraine nauwelijks steun bij de laatste verkiezingen, ook in het oosten niet. Werkelijke noemenswaardige steun aan Rusland was er dus eigenlijk alleen op de Krim en in Donetzk en die hebben zich nu met behulp van "groene mannetjes" afgescheiden. De titel "burgeroorlog" is daarom ook niet helemaal op z'n plek. En ik zie het daarom dus ook niet als een "per definitie"-reden.quote:Op donderdag 31 maart 2016 15:50 schreef SeLang het volgende:
[..]
Alle argumenten voor of tegen worden imo simpelweg overruled door één veel belangrijkere vraag: wil je partij worden in een burgeroorlog? Vergeet niet dat het verdrag waar we over gaan stemmen de directe aanleiding was voor de burgeroorlog in de Oekraïne.
Zolang een discussie in de Oekraïne over nauwere banden met de EU of juist met Rusland tot een burgeroorlog leidt met duizenden doden is de Oekraïne per definitie niet klaar voor een nauwere relatie met de EU. Daarnaast moet je als EU een expansie die in de Oekraïne zelf dermate omstreden is helemaal niet willen! Zelfs de grootste eurofiel zou daar tegen moeten zijn.
Of het onder de streep een paar euro meer of minder gunstig voor ons is vind ik totaal ondergeschikt hieraan. Ik vind het zelfs raar dat mensen dat überhaupt als argument durven aandragen terwijl er veel belangrijker vragen voor liggen.
Misschien helpt het als je je er even in verdiept in plaats van de niet mening van iemand anders hier te kopieren.quote:Op donderdag 31 maart 2016 15:53 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Volgens GeenPeil is Oekraïne een land in 'burgeroorlog waar gewapende fascistische milities door de straten marcheren'. Nederland zou daarom moeten stemmen 'tegen open grenzen met een oorlogsland'. Wanneer u even googelt op de websites van RT (het voormalige Russia Today) of Spoetnik Nieuws, dan zult u vergelijkbare opmerkingen talloze keren tegenkomen.
Interessant is het dat twee jaar na de annexatie van de Krim zowel het Kremlin als GeenPeil aan selectief geheugenverlies lijden. De annexatie van een deel van een soevereine staat door een andere staat is immers een duidelijk voorbeeld van een interstatelijk conflict. De suggestie dat er in Oekraïne een burgeroorlog woedt, is daarmee niet alleen feitelijk onjuist, het is tevens een belediging naar alle burgers die in de afgelopen twee jaar hun leven lieten.
GeenPeil redeneert als Kremlin
Als Rusland de rebellen niet zou ophitsen en bewapenen was er helemaal geen burgeroorlog.quote:Op donderdag 31 maart 2016 15:59 schreef SeLang het volgende:
[..]
Misschien helpt het als je je er even in verdiept in plaats van de niet mening van iemand anders hier te kopieren.
De burgeroorlog in de Oekraïne was allang bezig voordat de Krim werd geannexeerd. Dat zijn verschillende conflicten, al hebben ze met elkaar te maken. Maar het grootste deel van de Oekrainse burgeroorlog speelt zich af in gebieden die honderden kilometers van de Krim adf liggen.
In beide conflicten speelt Rusland natuurlijk de beslissende rol. Je kan ze ook niet los van elkaar zien.quote:Op donderdag 31 maart 2016 15:59 schreef SeLang het volgende:
[..]
Misschien helpt het als je je er even in verdiept in plaats van de niet mening van iemand anders hier te kopieren.
De burgeroorlog in de Oekraïne was allang bezig voordat de Krim werd geannexeerd. Dat zijn verschillende conflicten, al hebben ze met elkaar te maken. Maar het grootste deel van de Oekrainse burgeroorlog speelt zich af in gebieden die honderden kilometers van de Krim adf liggen.
Er is daar geen burgeroorlog volgens jou? Daarom wordt er bijvoorbeeld een passagiersvliegtuig uit de lucht geschoten? Daarom zijn er duizenden doden gevallen?quote:Op donderdag 31 maart 2016 15:56 schreef Igen het volgende:
[..]
De Russisch-gezinde partijen kregen in Oekraine nauwelijks steun bij de laatste verkiezingen, ook in het oosten niet. Werkelijke noemenswaardige steun aan Rusland was er dus eigenlijk alleen op de Krim en in Donetzk en die hebben zich nu met behulp van "groene mannetjes" afgescheiden. De titel "burgeroorlog" is daarom ook niet helemaal op z'n plek. En ik zie het daarom dus ook niet als een "per definitie"-reden.
Met hetzelfde gemak frame je het zo, dat de grote meerderheid van Oekrainers zich naar het westen wil orienteren en dat Rusland dat gewapenderhand probeert te dwarsbomen, en dat het dus juist een geostrategisch belang is om wél een associatieakkoord te sluiten. Ook in het belang van de Oekrainers. Maar ook daar kun je weer kanttekeningen bij zetten. Het is gewoon niet heel simpel.
Als de aanvoerder van een van beide kanten een Rus is die o.a. ook in Tsjetsjenie heeft gevochten dan is het woord burgeroorlog een beetje gek.quote:Op donderdag 31 maart 2016 16:07 schreef SeLang het volgende:
[..]
Er is daar geen burgeroorlog volgens jou? Daarom wordt er bijvoorbeeld een passagiersvliegtuig uit de lucht geschoten? Daarom zijn er duizenden doden gevallen?
Tja, dan houdt het op. Maar voor mij is het overduidelijk dat ik geen partij wil zijn in dat conflict (al zijn we dat helaas al). Ik vind het obsceen dan mensen daar zo makkelijk overheen stappen en het gaan hebben over de paar centen die dat ons zou opleveren (wat ik trouwens ook niet geloof, maar daar wil ik het nu dus nieteens over hebben).
Als het allemaal niets voorstelt, laat ze dan eerst maar eens met een vreedzame oplossing komen voor hun interne conflict. Kom daarna nog maar eens terug.
Was het niet voorheen ook van dat land?quote:Op donderdag 31 maart 2016 16:13 schreef Heilwasser het volgende:
Oekraïne is weer van Poetin zodra de EU (lees: de VS) z'n handen er vanaf trekt. Nieuwe holodomor in aantocht. Als straf voor deze dwaling van Kiev.
Heel menselijk. Laten we vooral die lui het zelf laten oplossen. Kunnen wij onze onrendabelen tenminste beschermen tegen het leed dat het aanzicht van werkende mensen heet.
De EU heeft al veel gebied dat vroeger (indirect) van Rusland was veroverd. Met dat associatieverdrag probeert de EU nog meer gebied dat vroeger tot Rusland behoorde te annexeren. Daar is Poetin niet blij mee en ik denk dat je daarmee Poetin alleen maar aggressiever mee maakt. Daarom vind ik dat EU moet stoppen met uitbereiding naar het oosten, ook met associatieverdragen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 16:13 schreef Heilwasser het volgende:
Oekraïne is weer van Poetin zodra de EU (lees: de VS) z'n handen er vanaf trekt. Nieuwe holodomor in aantocht. Als straf voor deze dwaling van Kiev.
Heel menselijk. Laten we vooral die lui het zelf laten oplossen. Kunnen wij onze onrendabelen tenminste beschermen tegen het leed dat het aanzicht van werkende mensen heet.
Nee, sinds 1991 een onafhankelijk en soeverein land.quote:Op donderdag 31 maart 2016 16:16 schreef john2406 het volgende:
[..]
Was het niet voorheen ook van dat land?
Waarom niet verder op dezelfde voet, of hebben ze er niet veel van gebakken?quote:Op donderdag 31 maart 2016 16:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, sinds 1991 een onafhankelijk en soeverein land.
Het land kiest zelf voor meer samenwerking met de EU. Dat is toch aan henzelf?quote:Op donderdag 31 maart 2016 16:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
Waarom niet verder op dezelfde voet, of hebben ze er niet veel van gebakken?
Of hebben ze het te goed voor mekaar en wil de EU ze aan banden leggen?
Dat is zeker aan hun zelf toch, mag of mogen daar geen eisen aan gesteld worden dat het van te voren niet meer zo is al waarvoor men het wil!quote:Op donderdag 31 maart 2016 16:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het land kiest zelf voor meer samenwerking met de EU. Dat is toch aan henzelf?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |