ligt aan reden van ontvoering denk ik. Als je wordt meegenomen omdat je zelf illegale dingen aan het doen bent en daarbij anderen een hak zet is de drempel om 112 te bellen best hoogquote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:15 schreef Lanah het volgende:
Als je echt in een auto bent ontvoerd en ergens anders eruit gelaten bel je als een gek 112 lijkt mij..
Hij zegt ook in zijn eigen auto te zijn ontvoerd...quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:21 schreef computergirl het volgende:
[..]
ligt aan reden van ontvoering denk ik. Als je wordt meegenomen omdat je zelf illegale dingen aan het doen bent en daarbij anderen een hak zet is de drempel om 112 te bellen best hoog
geprobeerd de keukendeur te sluiten om zijn belager tegen te houdenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:19 schreef Physsic het volgende:
Dit is ook een vreemde zin.
"Aan de bloedsporen in huis valt af te leiden dat de reismiljonair nog tevergeefs heeft geprobeerd de keukendeur te sluiten om zijn belager tegen te houden."
Hij zat dus al onder het bloed op het moment dat hij de keukendeur probeerde te sluiten. Is hij dat buiten aangevallen en naar binnen gevlucht?
Of heeft hij zijn aanvallen naar buiten weten te duwen en geprobeerd te deur te sluiten? In dat geval is 'tegenhouden' misschien onhandig gekozen. Bovendien erg knap om een maniak met een mes naar buiten te kunnen werken.
Of het is juist wel een slim plan, omdat het dan niet zo heel vreemd is dat er dna van Mark in het huis van Everink aanwezig is.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 16:58 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Ze moeten echt met hard bewijs aankomen lijkt me
Bloed,dna of vingerafdrukken
Mark had wel een "wasje" gedaan thuis
Maar als hij van plan was Koen te vermoorden dan ga je er toch niet eerst
de hele avond op bezoek ?
Volgens mark is hij door 4 mannen in een auto gezet en naar een andere plek in Bilthoven gereden en daarna is hij ontsnapt en naar huis gereden.
vaag verhaal imo
De plaats van het DNA is ook van belang. Als hij die avond niet op bezoek was geweest, hadden ze ook geen DNA van hem gevonden op een glas in de vaatwasser en (schone) handdoek.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:30 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Of het is juist wel een slim plan, omdat het dan niet zo heel vreemd is dat er dna van Mark in het huis van Everink aanwezig is.
Er zijn 2 messen gebruikt en er is geen dna oid op gevondenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:46 schreef Physsic het volgende:
[..]
De plaats van het DNA is ook van belang. Als hij die avond niet op bezoek was geweest, hadden ze ook geen DNA van hem gevonden op een glas in de vaatwasser en (schone) handdoek.
Als ze zijn DNA op een bebloed mes hebben aangetroffen, kom hij met het argumen "ja, maar ik was daar die avond ook op bezoek" ook niet heel ver, gok ik.
Maareh.. Marks glas stond dus al in de vaatwasser. Is Everink iemand die meteen alles moet opruimen, of is het echt pas mis gegaan op het moment dat Mark op het punt stond naar huis te gaan?
Neem aan dat het een binnendeur betreft. Anders moet je altijd buitenom door de regen naar de keuken.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:24 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
geprobeerd de keukendeur te sluiten om zijn belager tegen te houden
Dan lijkt het er toch meer op dat Koen in de tuin is aangevallen
klopt de keuken heeft geen buitendeurquote:Op vrijdag 24 juni 2016 18:15 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Neem aan dat het een binnendeur betreft. Anders moet je altijd buitenom door de regen naar de keuken.
Oh, daar ging ik vanuit omdat ik dacht dat hij juist een openkeuken heeft.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 18:17 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
klopt de keuken heeft geen buitendeur
Hoe weet je dat?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 18:12 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Er zijn 2 messen gebruikt en er is geen dna oid op gevonden
1 mes werd zonder heft teruggevonden
de messen waren van het merk herman de bijker
Wat raar, ik had echt totaaaal andere beelden in mijn hoofd, maar klopt dus niet.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 18:26 schreef StaceySinger het volgende:
dit is de keuken
maar het messenblok staat in de keuken
[ afbeelding ]
Maar goed de aanvaller moet dus eerst in de keuken geweest zijn om de messen te pakkenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 18:34 schreef Physsic het volgende:
[..]
Wat raar, ik had echt totaaaal andere beelden in mijn hoofd, maar klopt dus niet.
Dat andere wat ik zei neem ik dus ook terug.
Tja die ene ging kapot dus toen pakte de dader een nieuwe uit het blok om het af te maken.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 18:36 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Maar goed de aanvaller moet dus eerst in de keuken geweest zijn om de messen te pakken
en gebruik je dan 2 messen ?
Wel als je niet alleen bent.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 18:36 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Maar goed de aanvaller moet dus eerst in de keuken geweest zijn om de messen te pakken
en gebruik je dan 2 messen ?
Dat kan dan dus maar 1 deur geweest zijn, waarbij Everink aan beide kanten zou hebben kunnen staan, toch?quote:
Mark is onderzocht en hij had geen enkele verwondingquote:Op vrijdag 24 juni 2016 19:22 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dat kan dan dus maar 1 deur geweest zijn, waarbij Everink aan beide kanten zou hebben kunnen staan, toch?
Mogelijk moest de dader terug te keuken in om een nieuw mes te pakken of waren ze beide al in de keuken en heeft Everink die tijd kunnen gebruiken om uit de keuken te ontsnappen en geprobeerd de deur dicht te houden.
Als er echt een mes kapot is gegaan, zou het wel heel opvallend zijn als de dader (Mark?) echt geen verwondingen had.
Het is niet ongebruikelijk dat een dader van zo'n heftige steekpartij verwondingen aan zijn handen heeft. Zo'n mes (en de hand van de dader) is na een aantal keer steken al behoorlijk bloederig en dus glad, waardoor de hand van de dader gemakkelijk van het heft kan afglijden over het lemmet.
Zeker als een van messen gebroken is, zou ik een verwonding aan de hand van de dader verwachten.
Maar de dader kan natuurlijk handschoenen gedragen hebben en dat zou ook verklaren als er geen DNA gevonden is.
Een onbekend bloedspoor op een van de sokken van Everink is niet van De J.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 19:22 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dat kan dan dus maar 1 deur geweest zijn, waarbij Everink aan beide kanten zou hebben kunnen staan, toch?
Mogelijk moest de dader terug te keuken in om een nieuw mes te pakken of waren ze beide al in de keuken en heeft Everink die tijd kunnen gebruiken om uit de keuken te ontsnappen en geprobeerd de deur dicht te houden.
Als er echt een mes kapot is gegaan, zou het wel heel opvallend zijn als de dader (Mark?) echt geen verwondingen had.
Het is niet ongebruikelijk dat een dader van zo'n heftige steekpartij verwondingen aan zijn handen heeft. Zo'n mes (en de hand van de dader) is na een aantal keer steken al behoorlijk bloederig en dus glad, waardoor de hand van de dader gemakkelijk van het heft kan afglijden over het lemmet.
Zeker als een van messen gebroken is, zou ik een verwonding aan de hand van de dader verwachten.
Maar de dader kan natuurlijk handschoenen gedragen hebben en dat zou ook verklaren als er geen DNA gevonden is.
De keukendeur opent de keuken in. Als hij geprobeerd heeft de deur te sluiten om zijn belager tegen te houden, dan zat Koen waarschijnlijk zelf in de keuken. Was hij in de hal en de dader in de keuken dan had hij ook eventueel een uitgang kunnen kiezen en vluchten/alarm slaan. In de keuken zat hij opgesloten.quote:
Oh ik vind het hele zwijgen al vreemd. Koekkoekquote:Op vrijdag 24 juni 2016 19:26 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Mark is onderzocht en hij had geen enkele verwonding
Wel vreemd dat hij het horloge van Koen thuis had liggen
Dat had hij in z'n auto gevonden
Is het ook en zal ook wel terecht zijn dat ze hem verdenkenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 19:28 schreef Soury het volgende:
[..]
Oh ik vind het hele zwijgen al vreemd. Koekkoek
Mwhah als je niks te verzwijgen hebquote:Op vrijdag 24 juni 2016 19:31 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Is het ook en zal ook wel terecht zijn dat ze hem verdenken
Maar als er geen hard bewijs is zal het moeilijk worden om hem te veroordelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |