abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 maart 2016 @ 09:08:18 #156
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_161067475
Zo'n trein gaat overigens echt niet in Lelystad stoppen. Tenzij hij toch al zou moeten wachten in Zwolle.
pi_161067501
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2016 09:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Want?
Er is in Zwolle geen perroncapaciteit en ik denk dat Amersfoort en Apeldoorn belangrijker zijn om te stoppen, daarnaast vind ik dat je dit soort treinen zo snel mogelijk moet laten rijden en ik zou op dit moment de stops in Almelo en Hilversum al willen laten vervallen. Dit kan je verder denk ik wel nog beter verantwoorden als je er een Vectron voorplempt en 160/200 gaat rijden over de Hanzelijn maar dan vind ik dat je Deventer moet overslaan en via Wierden->Zwolle moet maar daar is spoorverdubbeling voor nodig en daar is toch geen geld voor.
Bier.
  donderdag 31 maart 2016 @ 09:11:16 #158
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_161067510
Het zou alleen logisch zijn als je de trein via Nijverdal stuurt, alleen kan dat nog niet vanwege het enkelspoor en de spitstreinen die dan van de extra ruimte gebruik maken. Een route Hengelo - Deventer - Zwolle - Almere - Amsterdam, is alleen een prestigeprojectje voor de gemeente Zwolle en de Provincie Overijssel
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 maart 2016 @ 09:15:13 #159
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161067560
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 09:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Er is in Zwolle geen perroncapaciteit en ik denk dat Amersfoort en Apeldoorn belangrijker zijn om te stoppen, daarnaast vind ik dat je dit soort treinen zo snel mogelijk moet laten rijden en ik zou op dit moment de stops in Almelo en Hilversum al willen laten vervallen. Dit kan je verder denk ik wel nog beter verantwoorden als je er een Vectron voorplempt en 160/200 gaat rijden over de Hanzelijn maar dan vind ik dat je Deventer moet overslaan en via Wierden->Zwolle moet maar daar is spoorverdubbeling voor nodig en daar is toch geen geld voor.
Absoluut. ikzelf vind ook wel dat de huidige route goed genoeg is, maar dat ze idd er wel wat aan kunnen doen om de snelheid omhoog te gooien door stops te schrappen en waar nodig de baanvaksnelheid te verhogen.

De vraag is of je de trein volledig in de binnenlandse dienstregeling op moet nemen of niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161067719
Het is morgen 1 april he jongens..
pi_161067769
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 09:30 schreef b2py het volgende:
Het is morgen 1 april he jongens..
Dat weten die politici toch niet joh.
Bier.
pi_161067786
"De fantastische verbindingen van Zwolle met de Baltische staten"

Gaat het? :')
  donderdag 31 maart 2016 @ 09:39:15 #163
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_161067801
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 09:30 schreef b2py het volgende:
Het is morgen 1 april he jongens..
Ga er maar vanuit dat dit bloedserieus wordt genomen in Zwolle, op het gemeente- en op het provinciehuis. :')
pi_161067857
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 09:37 schreef b2py het volgende:
"De fantastische verbindingen van Zwolle met de Baltische staten"

Gaat het? :')
Jij denkt dat dit niet serieus verzonnen zou kunnen worden? Maak het ff.
Bier.
pi_161067876
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 09:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Jij denkt dat dit niet serieus verzonnen zou kunnen worden? Maak het ff.
"De gemeente wijst ook op goede verbindingen vanuit Zwolle met de noordelijke provincies, Scandinavië en de Baltische Staten."

Volgens mij ben je altijd sneller via Hannover - Berlijn dan via Zwolle - Groningen :')
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 maart 2016 @ 09:51:32 #166
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161067934
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 09:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Jij denkt dat dit niet serieus verzonnen zou kunnen worden? Maak het ff.
Dit. Politici blinken uit in dit soort teksten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161067958
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 09:47 schreef b2py het volgende:

[..]

"De gemeente wijst ook op goede verbindingen vanuit Zwolle met de noordelijke provincies, Scandinavië en de Baltische Staten."

Volgens mij ben je altijd sneller via Hannover - Berlijn dan via Zwolle - Groningen :')
Dus omdat jij denkt dat álle politici alleen maar slimme dingen zeggen die ook nog nooit per ongeluk door de media "iets" anders geïnterpreteerd worden is dit zeker weten een grap? Hoe wereldvreemd ben je dan?
Bier.
pi_161068118
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 09:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dus omdat jij denkt dat álle politici alleen maar slimme dingen zeggen die ook nog nooit per ongeluk door de media "iets" anders geïnterpreteerd worden is dit zeker weten een grap? Hoe wereldvreemd ben je dan?
:P
  donderdag 31 maart 2016 @ 10:16:02 #169
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_161068327
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 09:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

maar dan vind ik dat je Deventer moet overslaan en via Wierden->Zwolle moet maar daar is spoorverdubbeling voor nodig en daar is toch geen geld voor.
Integraal dubbelspoor is denk ik niet nodig, een inhaal-/wachtspoor zou genoeg moeten zijn. We hebben het over 1 trein per uur (niet eens per richting)...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 maart 2016 @ 10:18:04 #170
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161068367
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 10:16 schreef James1988 het volgende:

[..]

Integraal dubbelspoor is denk ik niet nodig, een inhaal-/wachtspoor zou genoeg moeten zijn. We hebben het over 1 trein per uur (niet eens per richting)...
Maar dat is al genoeg om fors in de knel te komen met de spitstreinen van Syntus die ze in de toekomst willen laten rijden tussen Zwolle en Enschede
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161068378
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 10:16 schreef James1988 het volgende:

[..]

Integraal dubbelspoor is denk ik niet nodig, een inhaal-/wachtspoor zou genoeg moeten zijn. We hebben het over 1 trein per uur (niet eens per richting)...
Bij een sprinter waarbij het nu in Hengelo al rum 25% van de keren de aansluitingen niet gehaald worden vanwege datzelfde stuk enkelspoor en wachten in Wierden op iets dat voorbij moet komen. Ik kan ook wel een hele dag voltetrissen met afspraken maar als je niet een beetje speling inbouwt dan gaat het gewoon fout.
Bier.
  donderdag 31 maart 2016 @ 11:33:03 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161069761
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 09:37 schreef b2py het volgende:
"De fantastische verbindingen van Zwolle met de Baltische staten"

Gaat het? :')
Ja daar moest ik ook een beetje van poepen inderdaad. Heel dun.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 31 maart 2016 @ 11:35:07 #173
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161069811
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2016 10:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Maar dat is al genoeg om fors in de knel te komen met de spitstreinen van Syntus die ze in de toekomst willen laten rijden tussen Zwolle en Enschede
Waarom moet zo nodig hemel en aarde bewogen worden om per se van de huidige route af te wijken? Welk probleem moet daarmee opgelost worden? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 maart 2016 @ 11:47:46 #174
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161070083
quote:
5s.gif Op donderdag 31 maart 2016 11:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom moet zo nodig hemel en aarde bewogen worden om per se van de huidige route af te wijken? Welk probleem moet daarmee opgelost worden? :?
De route is korter en kan wel eens sneller zijn als ze die trein in een goed rijpad kunnen fietsen. En het is natuurlijk prestige van Zwolle ten koste van met name Apeldoorn
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 31 maart 2016 @ 11:48:15 #175
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_161070093
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2016 11:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja daar moest ik ook een beetje van poepen inderdaad. Heel dun.
De Hanze!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 31 maart 2016 @ 12:11:54 #176
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_161070653
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2016 11:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De route is korter
Nee, via Zwolle is 6 km langer (Wierden-Weesp 122 vs 128).
doei
  donderdag 31 maart 2016 @ 12:16:05 #177
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_161070733
Spoorpro schrijft over de lijn Zevenaar-Oberhausen:
quote:
De werkzaamheden voor de aanleg van het derde spoor in Duitsland starten op zaterdag 16 april en gaan een half jaar duren.
Huh wat, ze zijn daar toch al vreselijk lang bezig? En het gaat nog vet lang duren voor het klaar is?
doei
pi_161070757
Ik dacht ook dat het 2023 zou worden?
Bier.
  donderdag 31 maart 2016 @ 12:18:32 #179
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_161070782
Beetje jammer dat in dat artikel verder alleen maar een hoop blabla staat en niet wát ze dan gaan doen.
doei
  donderdag 31 maart 2016 @ 12:22:16 #180
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161070872
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2016 11:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De route is korter en kan wel eens sneller zijn als ze die trein in een goed rijpad kunnen fietsen. En het is natuurlijk prestige van Zwolle ten koste van met name Apeldoorn
De route is niet korter, niet sneller en zeker niet betrouwbaarder met al dat enkelspoor.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161070900
quote:
13s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De route is niet korter, niet sneller en zeker niet betrouwbaarder met al dat enkelspoor.
Even snel op dit moment, als er harder gereden kan worden zelfs iets sneller.
Bier.
  donderdag 31 maart 2016 @ 12:24:08 #182
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161070914
quote:
4s.gif Op donderdag 31 maart 2016 11:48 schreef Duvel het volgende:

[..]

De Hanze!
Oh ja, dat had tot halverwege de zeventiende eeuw een argument kunnen zijn ja. Hoewel. Deventer en ook Zutphen hebben hetzelfde excuus. Wanneer wordt Apeldoorn - Zutphen - Hengelo elektrisch eigenlijk? Dat is namelijk WEL korter dan via Deventer.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 31 maart 2016 @ 12:32:54 #183
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_161071101
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh ja, dat had tot halverwege de zeventiende eeuw een argument kunnen zijn ja. Hoewel. Deventer en ook Zutphen hebben hetzelfde excuus. Wanneer wordt Apeldoorn - Zutphen - Hengelo elektrisch eigenlijk? Dat is namelijk WEL korter dan via Deventer.
Dat was tot 1910 ook de hoofdroute :P
doei
  donderdag 31 maart 2016 @ 12:33:21 #184
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161071114
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
als er harder gereden kan worden zelfs iets sneller.
Ja, dat is altijd hmm :+

Ben trouwens wel benieuwd wat je dan aan het vergelijken bent in de huidige situatie :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_161071136
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:16 schreef Prins_Pils het volgende:
Spoorpro schrijft over de lijn Zevenaar-Oberhausen:

[..]

Huh wat, ze zijn daar toch al vreselijk lang bezig? En het gaat nog vet lang duren voor het klaar is?
De werkzaamheden in Zevenaar zelf duren zo kort :P
pi_161071193
quote:
10s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, dat is altijd hmm :+

Ben trouwens wel benieuwd wat je dan aan het vergelijken bent in de huidige situatie :?
De Pimpel heeft diverse keren via Deventer->Zwolle gereden zonder tijdsverlies.
Bier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')