Twee Nederlanders vermist na aanslagen Brusselquote:Omgekomen aanslagplegers Brussel waren bekenden van politie
Twee zelfmoordterroristen die achter de aanslagen in Brussel van dinsdag zaten, zijn volgens de Franstalige publieke omroep in België, RTBF, de broers Khalid en Ibrahim El Bakraoui. Ze zouden bekenden van de politie zijn.
Het tweetal werd door de Belgische politie gezocht wegens banden met de terreurcel die bij de aanslagen van 13 november vorig jaar in Parijs betrokken was, aldus bronnen bij de politie. Meerdere leden van die cel zijn al opgepakt, als laatste de recent opgepakte Salah Abdeslam. Khalid blies zichzelf op bij metrostation Maalbeek en Ibrahim op het vliegveld.
Khalid huurde meerdere keren onder valse naam een woning; onder meer in Charleroi en in de Driesstraat in Vorst, waar vorige week een schietpartij tussen terroristen en politie plaatsvond. Abdeslam verbleef ook in de woning in Vorst. Khalid werd in 2011 al eens veroordeeld tot vijf jaar cel wegens gewelddadige autoroof.
De andere broer, Ibrahim, was zes jaar geleden betrokken bij een gewelddadige overval op een wisselkantoor in Brussel, die uitmondde in en schietpartij met de politie. Hij kreeg negen jaar cel.
Jan Jambon, de Belgische minister van Binnenlandse Zaken, kan de namen van de verdachten niet bevestigen.
Gezocht
In België wordt nog altijd gezocht naar een verdachte die dinsdag kon ontkomen na de aanslagen op Zaventem. Hij is, samen met de broers, te zien op beelden van een bewakingscamera die dinsdag werden vrijgegeven.
Volgens het Franstalige Belgische dagblad La Dernière Heure is de gezochte verdachte de 24-jarige oud-Syriëganger Najim Laachraoui. Hij wordt sinds maandag gezocht door de politie en zou contact hebben gehad met terreurverdachte Salah Abdeslam. Hij reisde onder meer met hem naar Hongarije.
Dodental
Bij de aanslagen op het vliegveld en de metro kwamen dinsdag zeker dertig mensen om het leven. 230 mensen raakten gewond. De aanslagen zijn opgeëist door terreurbeweging Islamitische Staat (IS). Woensdag is het eerste slachtoffer geïdentificeerd; een Peruviaanse die omkwam bij de aanslag op Zaventem.
Woensdagochtend zijn huiszoekingen in de Brusselse gemeente Schaarbeek afgerond. Dinsdag werden daar nog een spijkerbom, chemische stoffen en een IS-vlag gevonden. Het is niet duidelijk of er verder nuttige informatie is aangetroffen.
Openbaar vervoer
De ochtendspits komt woensdagochtend op gang in Brussel. Het grootste deel van het openbaar vervoer is open voor het publiek in de Belgische hoofdstad.
Vervoersbedrijf MIVB heeft de reistijden in Brussel uit veiligheidsoverwegingen beperkt. Het autoverkeer in Brussel zal eveneens woensdag nog de nodige hinder ondervinden: een aantal tunnels blijft afgesloten. Ook de omgeving van de Wetstraat, waar regeringsgebouwen staan, blijven gesloten voor het verkeer.
Treinverkeer
Het treinverkeer naar België is ook weer opgestart: de Thalys en de Intercity tussen Amsterdam en Brussel rijden weer. De trein stopt niet op station Brussels Airport, omdat de luchthaven nog gesloten is.
Vakbond FNV Spoor had kanttekeningen geplaatst bij de beslissing van NS om woensdag weer treinen te laten rijden naar Brussel. In een brief aan de NS uitte de bond zijn zorgen over de beveiliging van het traject tussen Roosendaal en Antwerpen na de aanslagen van dinsdag in Brussel. Ook zou het personeel dat de treindienst naar Brussel verzorgt, behoorlijk ontdaan zijn.
De NS zegt woensdagochtend echter dat er geen afmeldingen zijn van het personeel en dat de treinen naar en vanuit België woensdag weer volgens de normale dienstregeling rijden. Advies aan reizigers is wel om kort voor vertrek de reisplanner te raadplegen.
Vluchten
Het vliegverkeer van Zaventem wordt woensdag nog steeds omgeleid via vier regionale vliegvelden in België. Charleroi verwerkt twintig extra vluchten op woensdag, op Oostende zijn woensdagochtend al zeven extra vluchten vertrokken en staan er nog zeven gepland.
Ook vanuit Antwerpen en Luik vertrekken extra vluchten, aldus de Belgische luchtverkeersleiding Belgocontrol.
Donderdag is de internationale luchthaven bij Brussel ook gesloten.
Kranten
De ochtendkranten staan woensdag uitgebreid stil bij de aanslagen. De Telegraaf noemt de aanslagen "beestachtig" en stelt dat Europa in het hart is getroffen. Trouw omschrijft de terreur als "de aanslagen die Brussel wél en niet verwachtte".
De aanslagen in Brussel luiden volgens de Belgische media een nieuw tijdperk in. Gevreesd wordt dat de strijd tegen terreur ten koste zal gaan van de privacy. Maar er is na dinsdag "geen weg terug", aldus de dagbladen.
Ministeriële bijeenkomst
Nederland zal als EU-voorzitter een overleg van Europese ministers organiseren, op verzoek van België, meldt minister van Veiligheid en Justitie Ard van der Steur op Twitter. De bijeenkomst is wellicht op donderdagochtend al.
Eerder dinsdag zei Van der Steur al dat wordt bekeken of de Europese ministers die over terreur gaan bij elkaar moeten komen. De bewindsman sprak van "moorddadige aanslagen" en heeft België alle steun toegezegd.
bron: http://nos.nl/artikel/209(...)entem-verspreid.htmlquote:Belgische media hebben een foto in handen van de drie vermoedelijke daders van de aanslagen op de luchthaven Zaventem. De mannen lopen achter een bagagekarretje. De foto zou door de politie zijn getwitterd, terwijl het beeld eigenlijk voor intern gebruik was.
Of zij allemaal zijn omgekomen, is niet duidelijk. Bij de aanslagen in de vertrekhal gingen kort na elkaar twee bommen af. De Belgische minister Reynders van Buitenlandse Zaken zei eerder vandaag dat er rekening mee wordt gehouden dat er nog een dader voortvluchtig is. Het gevaar is nog niet geweken, waarschuwde hij.
Tot aan de volgende aanslag. Zolang er in Europa geen sterke leiders zijn, blijft dit doorgaan.quote:
Called it!quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:53 schreef Infection het volgende:
Daders Brussel wilden eigenlijk met Pasen toeslaan
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)k-met-pasen-toeslaan
Ik vind Merkel een behoorlijk sterke leider anders.quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Tot aan de volgende aanslag. Zolang er in Europa geen sterke leiders zijn, blijft dit doorgaan.
Verbaasd mij niets.quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:53 schreef Infection het volgende:
Daders Brussel wilden eigenlijk met Pasen toeslaan
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)k-met-pasen-toeslaan
Noem keulen maar geen aanslag.quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:56 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik vind Merkel een behoorlijk sterke leider anders.
Er zijn ook nog geen aanslagen in Duitsland geweest trouwens
Is een massa-aanranding ook niet een soort van aanslag?quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:56 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Merkel is zwaar gestoord. Die had allang afgezet moeten zijn.quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:56 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, dat was dom dronken tokkievolk.quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:57 schreef Infection het volgende:
[..]
Is een massa-aanranding ook niet een soort van aanslag?
Gutmenschquote:Op donderdag 24 maart 2016 00:57 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, dat was dom dronken tokkievolk.
Want?quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Merkel is zwaar gestoord. Die had allang afgezet moeten zijn.
Die daders waren voornamelijk illegale immigranten en enkele door de media zogenoemde "vluchtelingen". Er was geen enkele gewone Duitser onder de daders.quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:57 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, dat was dom dronken tokkievolk.
Een sterke leider met open grenzen die door Oost-Europa gedwongen wordt haar standpunt te wijzigen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:56 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Moslims zijn moslims.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:00 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dan was het in ieder geval geen aanslag door extremistische moslims.
Het waren wel moslims.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:00 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Laat Oost-Europa eerst maar eens vluchtelingen op gaan nemen voordat ze gaan zeiken.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:00 schreef berko13 het volgende:
[..]
Een sterke leider met open grenzen die door Oost-Europa gedwongen wordt haar standpunt te wijzigen.
Oost-Europa heeft sterke leiders die niet over zich heen laten lopen door de EU. Hulde voor hen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:01 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Laat Oost-Europa eerst maar eens vluchtelingen op gaan nemen voordat ze gaan zeiken.
Net zoals SA dat doet. Of Zweden.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:01 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Laat Oost-Europa eerst maar eens vluchtelingen op gaan nemen voordat ze gaan zeiken.
In de regio waarin deOost-Europese EU-lidstaten liggen is momenteel geen onveilig gebied, dus geen vluchtelingen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:01 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
wat?quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
In de regio waarin deOost-Europese EU-lidstaten liggen is momenteel geen onveilig gebied, dus geen vluchtelingen.
Zeker. Hulde voor de Polen en de Hongaar Viktor Orbánquote:Op donderdag 24 maart 2016 01:01 schreef Infection het volgende:
[..]
Oost-Europa heeft sterke leiders die niet over zich heen laten lopen door de EU. Hulde voor hen.
Polen en Hongarije hebben halve fascisten als leider. Ik hoop dat die snel ten val komen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:01 schreef Infection het volgende:
[..]
Oost-Europa heeft sterke leiders die niet over zich heen laten lopen door de EU. Hulde voor hen.
Juist niet omdat ze te weinig vluchtelingen opnemen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zeker. Hulde voor de Polen en de Hongaar Viktor Orbán![]()
![]()
Deze post snap ik niet, leg uit.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
In de regio waarin deOost-Europese EU-lidstaten liggen is momenteel geen onveilig gebied, dus geen vluchtelingen.
Precies. Hier nog een mooi voorbeeld van hoe onder andere Polen op een juiste manier om weet te gaan met de situatie:quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zeker. Hulde voor de Polen en de Hongaar Viktor Orbán![]()
![]()
Volgens de internationale verdragen heb je recht op asiel in het eerste veilige land. Aangezien de Oost-Europese EU-lidstaten (net zoals alle andere EU-lidstaten trouwens) niet in een onveilige regio liggen, zijn er dus ook geen vluchtelingen. Hooguit zouden er wat Oekraïners kunnen komen als het conflict daar oplaait, maar Oekraïne is groot genoeg om veiligheid te bieden aan mensen uit de conflictgebieden.quote:
Asielaanvragen doe je in het eerste veilige land. Gezien de situatie in Europa zal dat nooit een EU-land kunnen zijn, dus hoeft geen enkel EU-land vluchtelingen op te vangen. Het is simpelweg niet van toepassing. Al sinds de Balkan-oorlogen niet meer.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:04 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Deze post snap ik niet, leg uit.
Nog altijd fijner dan bepaalde types hier die Merkel aanbidden en iedere illegale immigrant "vluchteling" noemen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:04 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Vlaams Belang. Fijne club is dat
De betekenis van extremisme is niet zo eng dat dit enkel aan bommen en explosies refereert.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:00 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Enige partij die zich verzet tegen de islamisering van het avondland!quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:04 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Vlaams Belang. Fijne club is dat
Mensen die elke vluchteling als terrorist zien vind ik persoonlijk veel enger.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nog altijd fijner dan bepaalde types hier die Merkel aanbidden en iedere illegale immigrant "vluchteling" noemen.
Welke "situatie" in Europa?quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:05 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Asielaanvragen doe je in het eerste veilige land. Gezien de situatie in Europa zal dat nooit een EU-land kunnen zijn, dus hoeft geen enkel EU-land vluchtelingen op te vangen. Het is simpelweg niet van toepassing. Al sinds de Balkan-oorlogen niet meer.
'Halve fascisten' of het andere uiterste genaamd Merkel die een complete volksvervanging op gang heeft gezet, dan weet ik wel waar ik voor kies...quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:03 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Polen en Hongarije hebben halve fascisten als leider. Ik hoop dat die snel ten val komen.
quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:06 schreef berko13 het volgende:
[..]
Enige partij die zich verzet tegen de islamisering van het avondland!
Het feit dat in Europa de geen onveiligheid is. Alles is stabiel.quote:
Niet enger dan moslimextremistenquote:Op donderdag 24 maart 2016 01:07 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Mensen die elke vluchteling als terrorist zien vind ik persoonlijk veel enger.
Geen niet-westerse immigratie accepteren fascisme noemenquote:Op donderdag 24 maart 2016 01:03 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Polen en Hongarije hebben halve fascisten als leider. Ik hoop dat die snel ten val komen.
Dat zegt geen enkele 'extreemrechtse' partij in Europa. Wel dat ze in eigen regio horen opgevangen te worden.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:07 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Mensen die elke vluchteling als terrorist zien vind ik persoonlijk veel enger.
De discussie gaat niet over vluchtelingen, want die zijn er niet in Europa. Mocht er toch binnen Europa onverhoopt iets gebeuren waarvoor mensen vluchten, dan zal heel Europa, inclusief Oost-Europa, vluchtelingen opvangen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:08 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Niet enger dan moslimextremisten
Maar ja alle moslims als terrorist zien en totaal geen vluchtelingen willen opnemen is zeer kortzichtig, beetje hetzelfde waar je links zelf van beticht
Nee, de mensenrechten en het EVRM niet respecteren vind ik naar fascisme neigen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Geen niet-westerse immigratie accepteren fascisme noemen
Precies. Buiten Europa zijn volop vluchtelingen, maar die horen wel in de regio. Zodra ze illegaal naar Europa gaan, zijn ze geen vluchteling meer maar illegaal immigrant.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:09 schreef berko13 het volgende:
[..]
Dat zegt geen enkele 'extreemrechtse' partij in Europa. Wel dat ze in eigen regio horen opgevangen te worden.
Zo hoort het ook gewoon. Opvang in eigen regio. Geeft het minste conflict.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De discussie gaat niet over vluchtelingen, want die zijn er niet in Europa. Mocht er toch binnen Europa onverhoopt iets gebeuren waarvoor mensen vluchten, dan zal heel Europa, inclusief Oost-Europa, vluchtelingen opvangen.
Een georganiseerde invasie is daarom ook een betere omschrijving.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De discussie gaat niet over vluchtelingen, want die zijn er niet in Europa. Mocht er toch binnen Europa onverhoopt iets gebeuren waarvoor mensen vluchten, dan zal heel Europa, inclusief Oost-Europa, vluchtelingen opvangen.
Er zijn geen vluchtelingen? Want er is zeker ook geen oorlog in Syrië?quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat zegt hij niet. Lezen aub.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:11 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Er zijn geen vluchtelingen? Want er is zeker ook geen oorlog in Syrië?
Het EVRM 100% respecteren is niet te doen. Dat zou namelijk betekenen dat je iedereen moet binnenlaten. Ook het feit dat er daklozen zijn toont aan dat nergens het EVRM volledig wordt gerespecteerd maar dat is een andere discussie.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:11 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, de mensenrechten en het EVRM niet respecteren vind ik naar fascisme neigen.
Heb je gezien hoe vol die kampen in de regio zitten? Daar zou ik ook niet willen blijven met mijn kinderen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:11 schreef berko13 het volgende:
[..]
Zo hoort het ook gewoon. Opvang in eigen regio. Geeft het minste conflict.
Is heel Syrië oorlogsgebied? In Damascus gaat het leven ook gewoon door.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:11 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
In Syrië. Dus er zijn vluchtelingen in de regio rond Syrië. En dat is niet Europa waar ik het over heb.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:11 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
In nederland hangen mensen zich op, zal hier fijn zijn zeker.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:12 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Heb je gezien hoe vol die kampen in de regio zitten? Daar zou ik ook niet willen blijven met mijn kinderen.
Ze hebben niets te willen. Het is vervelend, maar dat het kamp niet leuk is geeft ze niet het recht om naar Europa te komen. Er zijn meer dan 4 miljard mensen die het "minder leuk" hebben dan de gemiddelde Europeaan.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:12 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Heb je gezien hoe vol die kampen in de regio zitten? Daar zou ik ook niet willen blijven met mijn kinderen.
De enige functie die zij heeft is op zijn hoogst transitgebied, want de visegradlanden zijn niet de voorkeursvestigingsgebieden van het overgrote deel van de migranten.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:01 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Jammer dan dat de eerste en enige veroordeelde voor verkrachting door het ICC in Den Haag een Christen is...quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:58 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Lijkt mij wel. Sterker nog, onder moslims is verkrachting een geoorloofd middel om oorlog te voeren.
Dus ja, Keulen is zeker een aanslag geweest, ook al zijn er geen dodelijke slachtoffers.
Waarom moet de EU dat doen? Dat lijkt mij de taak van de islamitische landen in de regio. De EU kan niet eeuwig de flappentap voor de hele wereld zijn.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:13 schreef skysherrif het volgende:
Tijd dat de EU gaat zorgen voor faciliteiten in de regio en ervoorte zorgendat ze daar fatsoenlijk worden opgevangen.
Het ICC heeft niets met Keulen te maken.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:14 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Jammer dan dat de eerste en enige veroordeelde voor verkrachting door het ICC in Den Haag een Christen is...
Dat zegt hij wel, maar waarschijnlijk bedoelt hij "Europese vluchtelingen". Die zijn er ook wel trouwens want Rusland en Wit-Rusland zijn landen waar bepaalde mensen hun leven niet zeker zijn.quote:
Onzin. Misschien een enkeling en uiteraard kan die gewoon asiel aanvragen. Daar zal niemand op tegen zijn.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:16 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat zegt hij wel, maar waarschijnlijk bedoelt hij "Europese vluchtelingen". Die zijn er ook wel trouwens want Rusland en Wit-Rusland zijn landen waar bepaalde mensen hun leven niet zeker zijn.
Het eeuwige excuus van links. Weet je wat indruist tegen de mensenrechten? Dit land nog verder verzieken voor de Nederlanders. De mensenrechten gebruiken om de problemen van Afrika en het midden-oosten naar Europa te halen, dat is pas echt triest.quote:En wat hij zegt over dat Europa geen vluchtelingen moet opvangen van buiten Europa druist lijnrecht in tegen de mensenrechten.
Waarom niet? Wij als EU kunnen echt wel wat geld mensen voor mensen die letterljk niets hebben. Ik heb ze liever niet massaal in ons land, maar we kunnen ze niet zomaar aan hun land overlaten. Overigens hebben daar armere landen als wij honderdduizenden vluchtelingen al die ze moeten opvangen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Waarom moet de EU dat doen? Dat lijkt mij de taak van de islamitische landen in de regio. De EU kan niet eeuwig de flappentap voor de hele wereld zijn.
Ja, maar ik bedoel de vluchtelingen voor de oorlog in Syrië, die moeten we gewoon opvangen. Daar kan zelfs Nederland er wel een paar honderdduizend van hebben.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ze hebben niets te willen. Het is vervelend, maar dat het kamp niet leuk is geeft ze niet het recht om naar Europa te komen. Er zijn meer dan 4 miljard mensen die het "minder leuk" hebben dan de gemiddelde Europeaan.
Turkije zou eens moeten beginnen aan het creëren van die 'bufferzone' in Noord-Syrië waar ze het al een lange tijd over hebben. Maarja, dan lopen ze natuurlijk EU-geld mis omdat er geen vluchtelingen meer zijn om tegen te houden.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Waarom moet de EU dat doen? Dat lijkt mij de taak van de islamitische landen in de regio. De EU kan niet eeuwig de flappentap voor de hele wereld zijn.
Nee hij had het erover dat vluchtelingen geen vluchteling meer zijn als ze in nederland zijn omdat ze ook al veilig zijn in turkije oid.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:16 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat zegt hij wel, maar waarschijnlijk bedoelt hij "Europese vluchtelingen". Die zijn er ook wel trouwens want Rusland en Wit-Rusland zijn landen waar bepaalde mensen hun leven niet zeker zijn.
En wat hij zegt over dat Europa geen vluchtelingen moet opvangen van buiten Europa druist lijnrecht in tegen de mensenrechten.
Eerst maar eens hekken bouwen om die mensen buiten de EU te houden. Met alle mogelijke middelen om de illegale instroom naar 0 te brengen. Kunnen we daarna kijken of we nog wat geld over hebben.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:18 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Waarom niet? Wij als EU kunnen echt wel wat geld mensen voor mensen die letterljk niets hebben. Ik heb ze liever niet massaal in ons land, maar we kunnen ze niet zomaar aan hun land overlaten. Overigens hebben daar armere landen als wij honderdduizenden vluchtelingen al die ze moeten opvangen.
Manmanman.
Onzin. Nederland ligt niet in de regio dus hoeft helemaal niemand op te vangen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:18 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ja, maar ik bedoel de vluchtelingen voor de oorlog in Syrië, die moeten we gewoon opvangen. Daar kan zelfs Nederland er wel een paar honderdduizend van hebben.
Maar ze hebben daar geen leven, kinderen krijgen geen onderwijs etc. Dus moeten ze wel verspreid worden over Europa.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:18 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nee hij had het erover dat vluchtelingen geen vluchteling meer zijn als ze in nederland zijn omdat ze ook al veilig zijn in turkije oid.
Wat boeit dat, we zijn toch allemaal elkaars medemens en is het niet gewoon onze morele plicht of gewoon een beetje gevoel in je donder hebben om die te willen helpenquote:Op donderdag 24 maart 2016 01:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Onzin. Nederland ligt niet in de regio dus hoeft helemaal niemand op te vangen.
Nou en? In geen enkel internationaal verdrag staat dat Europa verantwoordelijk is voor het onderwijs voor de hele wereld.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:20 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Maar ze hebben daar geen leven, kinderen krijgen geen onderwijs etc. Dus moeten ze wel verspreid worden over Europa.
Ik val je helemaal niet persoonlijk aan. Ik vind alleen dat extremisten zoals jij de vrijheid in ons land meer geweld aandoen dan die paar moslimterroristen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:20 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik ben jouw persoonlijke aanvallen spuugzat. Ik vind jouw links-extremistische ideeën, zoals het opvangen van honderdduizenden Syriërs, levensgevaarlijk. Hiermee toon je aan dat je niet toerekeningsvatbaar bent en daar wil ik het bij laten.
We hebben al genoeg gedaan en Nederland is hierdoor al genoeg verziekt. Het midden-oosten en Afrika moeten hun eigen problemen maar eens oplossen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:20 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wat boeit dat, we zijn toch allemaal elkaars medemens en is het niet gewoon onze morele plicht of gewoon een beetje gevoel in je donder hebben om die te willen helpen
Deze opmerking is nog idioter dan wat je daarvoor zei.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:21 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik val je helemaal niet persoonlijk aan. Ik vind alleen dat extremisten zoals jij de vrijheid in ons land meer geweld aandoen dan die paar moslimterroristen.
Ja, moslimterroristen zaaien dood en verderf en die moeten gestopt worden.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Deze opmerking is nog idioter dan wat je daarvoor zei.
Moslimterroristen zaaien dood en verderf, mijn ideeën om hekken om Europa te zetten voorkomen juist doden doordat er geen islamitisch tuig maar Europa in komt en mensen ook niet meer de oversteek wagen.
Over moslims hebben we het al gehad. En m.i. stemt elke moslim stilzwijgend in met deze aanslagen, die gewoon conform de regels van de koran en de sharia plaats hebben gevonden. Maar één troost: Elke moslim heeft de vrije keus om afstand te doen van de islam.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:28 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ja, moslimterroristen zaaien dood en verderf en die moeten gestopt worden.
Maar die hebben niets te maken met de normale moslim of vluchteling waar jij zo tegen ageert.
Ja ik denk echt dat de duizenden moslims die omgekomen zijn door terreur va nIS dit met je eens zijn.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Over moslims hebben we het al gehad. En m.i. stemt elke moslim stilzwijgend in met deze aanslagen, die gewoon conform de regels van de koran en de sharia plaats hebben gevonden. Maar één troost: Elke moslim heeft de vrije keus om afstand te doen van de islam.
En vluchteling? Bedoel je nou de illegalen in Europa of de vluchtelingen in het midden-oosten?
Over vluchtelingen in het midden-oosten gaat dit topic niet en illegale immigranten moeten snoeihard aangepakt worden en buiten Europa worden gehouden met hoge hekken onder stroom.
Precies, die mensen zijn juist op de vlucht voor moslimextremisme.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:33 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ja ik denk echt dat de duizenden moslims die omgekomen zijn door terreur va nIS dit met je eens zijn.
http://www.nbcnews.com/st(...)mbs-revealed-n544141quote:The ammonium nitrate was detected with swipe tests, sources said. It is a relatively stable high explosive, detonating at a speed of more than 5,000 feet per second.
Dan komen ze hier terecht, denken eindeljk veilig te zijn, maar hebben nog niets van enige zekerheid, gebeurd hier hetzelfde als daar.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:34 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Precies, die mensen zijn juist op de vlucht voor moslimextremisme.
Krijgen ze hier de rechtsextremisten ook nog een keer tegen zich. En dat is echt dom volk, zoals hier keer op keer blijkt.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:38 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dan komen ze hier terecht, denken eindeljk veilig te zijn, maar hebben nog niets van enige zekerheid, gebeurd hier hetzelfde als daar.
Krijgen ze ook nog eens de schuld.
Leuk.
Of linksextremisten die een achterlijk politiek correct liedje voor je gaan zingen. Ik zou per direct weer terug gaan naar Syrië.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:40 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Krijgen ze hier de rechtsextremisten ook nog een keer tegen zich. En dat is echt dom volk, zoals hier keer op keer blijkt.
Blijft nog wel het feit dat ik de Islam een achterhaalde godsdienst blijf vinden die strookt met onze normen en waarden... en dat (een groot aantal) immigranten die hier wel blijven te weinig doen om te integreren (bron mijn vader geeft immigratieles).quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:40 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Krijgen ze hier de rechtsextremisten ook nog een keer tegen zich. En dat is echt dom volk, zoals hier keer op keer blijkt.
Ja, jij zou teruggaan naar een oorlogsgebied met je familie?quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:41 schreef Infection het volgende:
[..]
Of linksextremisten die een achterlijk politiek correct liedje voor je gaan zingen. Ik zou per direct weer terug gaan naar Syrië.
Niet strookt bedoel je.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:41 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Blijft nog wel het feit dat ik de Islam een achterhaalde godsdienst blijf vinden die strookt met onze normen en waarden... en dat (een groot aantal) immigranten die hier wel blijven te weinig doen om te integreren (bron mijn vader geeft immigratieles).
Wat vind jij als moslim nou van he dragen van hoofddoekjes ofzelfs boerkas, of intolerantie tegen bijvoorbeeld homos?quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:41 schreef JubaUrbicus het volgende:
Je moet ongelooflijk achterlijk zijn om te stellen dat als een moslim zwijgt over dit soort aanslagen dat het direct betekent dat hij/zij achter de aanslagen staat. Ik als moslim en de meesten met mij verafschuwen dit soort aanslagen en we zijn het er allemaal mee eens dat dit soort terroristen (moslims of geen moslims) gewoon aangepakt moeten worden en dat er alles aan gedaan moet worden om dit soort aanslagen in de toekomst te voorkomen. Verder vind ik als individuele moslim het niet belangrijk om mijn afschuw overal en bij iedereen kenbaar te maken, ik kijk dit soort aanslagen namelijk vanuit een bepaalde context en als ik mezelf als moslim moet verontschuldigen omdat ik een moslim ben dan geef ik toe aan iets dat tegen mijn zin indruist. Ik ben een mens en ik verafschuw deze aanslagen en ik verwacht van mijn weldenkende Nederlandse medemensen dat zij mij ook zo zullen zien. En anders hebben we grotere problemen in Nederland.
Nee, maar wat vind je daarvan ansich? Moet dit kunnen, want religie. OF moeten we zeggen je bent nu in nederland pas je aan, aan onze normen en waarden.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:45 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Niet strookt bedoel je.
Kan zijn, maar dat maakt nog niet dat alle moslims hier de sharia willen invoeren.
Ik heb mijn persoonlijke meningen over bepaalde kwesties die weliswaar conservatief en of zo orthodox kunnen zijn en of opgevat kunnen worden, maar laat ik voorop stellen dat ik alle mensen hier in Nederland in hun waarde laat en dat ik niet intolerant tegen de ander ben, zelfs niet tegen een PVVer die mij liever vandaag dan morgen het land wilt uit knikkeren. Nederland is een land waarin je orthodoxe mengingen mag hebben en dat geldt ook voor hetgeen dat gaat om hoofdoeken, homos en andere zaken.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:45 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wat vind jij als moslim nou van he dragen van hoofddoekjes ofzelfs boerkas, of intolerantie tegen bijvoorbeeld homos?
Heel eerlijk, hoe hoog schat je het percentage in van moslims in Nederland die wel zouden willen dat het verboden zou zijn om homofiel te zijn?quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:49 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Ik heb mijn persoonlijke meningen over bepaalde kwesties die weliswaar conservatief en of zo orthodox kunnen zijn en of opgevat kunnen worden, maar laat ik voorop stellen dat ik alle mensen hier in Nederland in hun waarde laat en dat ik niet intolerant tegen de ander ben, zelfs niet tegen een PVVer die mij liever vandaag dan morgen het land wilt uit knikkeren. Nederland is een land waarin je orthodoxe mengingen mag hebben en dat geldt ook voor hetgeen dat gaat om hoofdoeken, homos en andere zaken.
Welke mening over homo's en andere zaken bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:49 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Ik heb mijn persoonlijke meningen over bepaalde kwesties die weliswaar conservatief en of zo orthodox kunnen zijn en of opgevat kunnen worden, maar laat ik voorop stellen dat ik alle mensen hier in Nederland in hun waarde laat en dat ik niet intolerant tegen de ander ben, zelfs niet tegen een PVVer die mij liever vandaag dan morgen het land wilt uit knikkeren. Nederland is een land waarin je orthodoxe mengingen mag hebben en dat geldt ook voor hetgeen dat gaat om hoofdoeken, homos en andere zaken.
Moslims willen niet dat het verboden wordt in Nederland. Nederland is namelijk een open democratie en een land waarin je om het zo maar te zeggen de raarste ideeën mag hebben. Het past niet in Nederland om te zeggen dat homofilie verboden moet worden bij de wet en dat weten de meeste moslims ook wel. Je vraag moet eigenlijk zijn; Hoeveel procent van de moslims vindt homofilie verwerpelijk? Dan denk ik de meeste wel, het is namelijk zoals in de Koran en de Bijbel staat; een verwerpelijke daad.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:51 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Heel eerlijk, hoe hoog schat je het percentage in van moslims in Nederland die wel zouden willen dat het verboden zou zijn om homofiel te zijn?
Overigens een oprechte vraag, geen insinuerende.
Sorry hoe bedoelt u?quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:52 schreef marsan het volgende:
[..]
Welke mening over homo's en andere zaken bijvoorbeeld?
Dit stukje; "Nederland is een land waarin je orthodoxe mengingen mag hebben en dat geldt ook voor hetgeen dat gaat om hoofdoeken, homos en andere zaken"quote:
Je ziet dat de Paus nog wel tegen het huwelijk is tussen mensen van dezelfde sekse is maar tegen homoseksualiteit terughoudender wordt. Als deze trend zo doorgaat zal het een kwestie vor tijd zijn dat het wordt geaccepteerd binnen de kerk (hoop ik)quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:54 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Moslims willen niet dat het verboden wordt in Nederland. Nederland is namelijk een open democratie en een land waarin je om het zo maar te zeggen de raarste ideeën mag hebben. Het past niet in Nederland om te zeggen dat homofilie verboden moet worden bij de wet en dat weten de meeste moslims ook wel. Je vraag moet eigenlijk zijn; Hoeveel procent van de moslims vindt homofilie verwerpelijk? Dan denk ik de meeste wel, het is namelijk zoals in de Koran en de Bijbel staat; een verwerpelijke daad.
Je mag in Nederland het homohuwelijk en homoseksualiteit verwerpelijk vinden. Deze mening mag je aanhangen en je mag het ook uitdragen zolang deze mening niet oproept naar geweld tegen de homoseksuele medemens.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:58 schreef marsan het volgende:
[..]
Dit stukje; "Nederland is een land waarin je orthodoxe mengingen mag hebben en dat geldt ook voor hetgeen dat gaat om hoofdoeken, homos en andere zaken"
Welke mening over homo's en andere zaken.
De katholieke tak van het Christendom wordt geleid door de wind die de paus inblaast. En als je een progressieve paus hebt gaat het daarheen waar jij naartoe wil, maar als er weer een conservatieve kwast op de hoogste stoel zit dan wordt het meeste weer teruggedraaid. De rest van het Christendom is moeilijk te controleren, dat zijn allemaal kleinere gemeenschappen. De KKK zal nooit naar de paus luisteren, idem voor Baptisten.quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:58 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Je ziet dat de Paus nog wel tegen het huwelijk is tussen mensen van dezelfde sekse is maar tegen homoseksualiteit terughoudender wordt. Als deze trend zo doorgaat zal het een kwestie vor tijd zijn dat het wordt geaccepteerd binnen de kerk (hoop ik)
Mijn inziens moet dit ook gebeuren voor de Islam. Dit vastgeroeste conservatisme binnen de Islam is ook een grote bron van ergernis bij veel Nederlanders en dan snap ik best dat veel Nederlanders maar niks motten hebben van die Islam. Ondanks dat deze verder geen kwaad in de zin heeft.
Dat is iig mijn mening.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |