abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160903271
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 01:49 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Ik heb mijn persoonlijke meningen over bepaalde kwesties die weliswaar conservatief en of zo orthodox kunnen zijn en of opgevat kunnen worden, maar laat ik voorop stellen dat ik alle mensen hier in Nederland in hun waarde laat en dat ik niet intolerant tegen de ander ben, zelfs niet tegen een PVVer die mij liever vandaag dan morgen het land wilt uit knikkeren. Nederland is een land waarin je orthodoxe mengingen mag hebben en dat geldt ook voor hetgeen dat gaat om hoofdoeken, homos en andere zaken.
Heel eerlijk, hoe hoog schat je het percentage in van moslims in Nederland die wel zouden willen dat het verboden zou zijn om homofiel te zijn?

Overigens een oprechte vraag, geen insinuerende.
pi_160903272
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 01:49 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Ik heb mijn persoonlijke meningen over bepaalde kwesties die weliswaar conservatief en of zo orthodox kunnen zijn en of opgevat kunnen worden, maar laat ik voorop stellen dat ik alle mensen hier in Nederland in hun waarde laat en dat ik niet intolerant tegen de ander ben, zelfs niet tegen een PVVer die mij liever vandaag dan morgen het land wilt uit knikkeren. Nederland is een land waarin je orthodoxe mengingen mag hebben en dat geldt ook voor hetgeen dat gaat om hoofdoeken, homos en andere zaken.
Welke mening over homo's en andere zaken bijvoorbeeld?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_160903283
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 01:51 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Heel eerlijk, hoe hoog schat je het percentage in van moslims in Nederland die wel zouden willen dat het verboden zou zijn om homofiel te zijn?

Overigens een oprechte vraag, geen insinuerende.
Moslims willen niet dat het verboden wordt in Nederland. Nederland is namelijk een open democratie en een land waarin je om het zo maar te zeggen de raarste ideeën mag hebben. Het past niet in Nederland om te zeggen dat homofilie verboden moet worden bij de wet en dat weten de meeste moslims ook wel. Je vraag moet eigenlijk zijn; Hoeveel procent van de moslims vindt homofilie verwerpelijk? Dan denk ik de meeste wel, het is namelijk zoals in de Koran en de Bijbel staat; een verwerpelijke daad.
pi_160903284
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 01:52 schreef marsan het volgende:

[..]

Welke mening over homo's en andere zaken bijvoorbeeld?
Sorry hoe bedoelt u?
pi_160903286
De republikeinse presidentskandidaat Ted Cruz heeft met zijn opmerking om moslimwijken veilig te stellen de knuppel in het hoenderhok gegooid. Donald Trump heeft ook weer een aantal stevige opmerkingen gemaakt richting de Amerikaanse moslims (1% van de Amerikaanse bevolking: 3 miljoen zielen).

Moslimplan Cruz valt slecht in New York
pi_160903288
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 01:56 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Sorry hoe bedoelt u?
Dit stukje; "Nederland is een land waarin je orthodoxe mengingen mag hebben en dat geldt ook voor hetgeen dat gaat om hoofdoeken, homos en andere zaken"

Welke mening over homo's en andere zaken.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_160903289
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 01:54 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Moslims willen niet dat het verboden wordt in Nederland. Nederland is namelijk een open democratie en een land waarin je om het zo maar te zeggen de raarste ideeën mag hebben. Het past niet in Nederland om te zeggen dat homofilie verboden moet worden bij de wet en dat weten de meeste moslims ook wel. Je vraag moet eigenlijk zijn; Hoeveel procent van de moslims vindt homofilie verwerpelijk? Dan denk ik de meeste wel, het is namelijk zoals in de Koran en de Bijbel staat; een verwerpelijke daad.
Je ziet dat de Paus nog wel tegen het huwelijk is tussen mensen van dezelfde sekse is maar tegen homoseksualiteit terughoudender wordt. Als deze trend zo doorgaat zal het een kwestie vor tijd zijn dat het wordt geaccepteerd binnen de kerk (hoop ik)

Mijn inziens moet dit ook gebeuren voor de Islam. Dit vastgeroeste conservatisme binnen de Islam is ook een grote bron van ergernis bij veel Nederlanders en dan snap ik best dat veel Nederlanders maar niks motten hebben van die Islam. Ondanks dat deze verder geen kwaad in de zin heeft.

Dat is iig mijn mening.
pi_160903293
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 01:58 schreef marsan het volgende:

[..]

Dit stukje; "Nederland is een land waarin je orthodoxe mengingen mag hebben en dat geldt ook voor hetgeen dat gaat om hoofdoeken, homos en andere zaken"

Welke mening over homo's en andere zaken.
Je mag in Nederland het homohuwelijk en homoseksualiteit verwerpelijk vinden. Deze mening mag je aanhangen en je mag het ook uitdragen zolang deze mening niet oproept naar geweld tegen de homoseksuele medemens.
pi_160903315
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 01:58 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Je ziet dat de Paus nog wel tegen het huwelijk is tussen mensen van dezelfde sekse is maar tegen homoseksualiteit terughoudender wordt. Als deze trend zo doorgaat zal het een kwestie vor tijd zijn dat het wordt geaccepteerd binnen de kerk (hoop ik)

Mijn inziens moet dit ook gebeuren voor de Islam. Dit vastgeroeste conservatisme binnen de Islam is ook een grote bron van ergernis bij veel Nederlanders en dan snap ik best dat veel Nederlanders maar niks motten hebben van die Islam. Ondanks dat deze verder geen kwaad in de zin heeft.

Dat is iig mijn mening.
De katholieke tak van het Christendom wordt geleid door de wind die de paus inblaast. En als je een progressieve paus hebt gaat het daarheen waar jij naartoe wil, maar als er weer een conservatieve kwast op de hoogste stoel zit dan wordt het meeste weer teruggedraaid. De rest van het Christendom is moeilijk te controleren, dat zijn allemaal kleinere gemeenschappen. De KKK zal nooit naar de paus luisteren, idem voor Baptisten.

De Islam kent wel een paar prominente adviesorganen maar de meeste moslims kennen deze niet. Er bestaat geen Paus. De Shiiten in Iran plegen geen zelfmoordaanslagen dus die hebben ook geen advies nodig. De Sunni's hebben een radicale tak in het salafisme en wahabisme dat weer z'n radicalere tak heeft in IS en soortgelijken.

Waar het allemaal op neerkomt is onderwijs, tijd en gezond verstand van de overheersende massa aan redelijke mensen die ook moslim zijn (99.99% oid). IS verliest mankracht en terrein, dat terrein is voor hun de staat en het belangrijkste. De stuiptrekkingen die men in Europa en het Midden-Oosten laat zien zijn dodelijk en rampzalig, maar als Europa z'n hoofd koel houdt en IS op eigen grond verslaat dan zal de animo voor de verliezende partij afnemen.
pi_160903336
Leven en laten leven.
  donderdag 24 maart 2016 @ 02:35:55 #101
28033 Pek
je moet wat
pi_160903338
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 02:33 schreef skysherrif het volgende:
Leven en laten leven.
Dit. Fuck al die lappen text hiervoor, tl,dr...dit is waar het om draait.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_160903339
quote:
14s.gif Op donderdag 24 maart 2016 02:35 schreef Pek het volgende:

[..]

Dit. Fuck al die lappen text hiervoor, tl,dr...dit is waar het om draait.
Zo is dat
  donderdag 24 maart 2016 @ 02:39:42 #103
28033 Pek
je moet wat
pi_160903343
Boks
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_160903346
quote:
6s.gif Op donderdag 24 maart 2016 02:39 schreef Pek het volgende:
Boks
Boks !
Slaaplekker :)
pi_160903478
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 02:17 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Waar het allemaal op neerkomt is onderwijs, tijd en gezond verstand van de overheersende massa aan redelijke mensen die ook moslim zijn (99.99% oid). IS verliest mankracht en terrein, dat terrein is voor hun de staat en het belangrijkste. De stuiptrekkingen die men in Europa en het Midden-Oosten laat zien zijn dodelijk en rampzalig, maar als Europa z'n hoofd koel houdt en IS op eigen grond verslaat dan zal de animo voor de verliezende partij afnemen.
Naïef wensdenken. Voordat IS bestond vonden er gelijksoortige aanslagen plaats in de wereld. Pak de bron aan. De ideologie die hiertoe oproept.
pi_160903491
Er worden al 2000 jaar aanslagen gepleegd en oorlogen gevoerd op grond van ideologie. Het is naïef om te denken dat wij dat nu eventjes gaan fixen.
pi_160903501
Is na de aanslagen in Brussel het 'Belgium Bashing' terecht?

België wist dat Brussel een doelwit van terroristen was. Toch hebben de Belgische inlichtingendiensten de aanslagen niet weten te voorkomen. Vooral uit het buitenland komt veel kritiek. In veel media wordt België een broedplaats van jihadisme genoemd. Het land kent immers de grootste aantal geradicaliseerde Syrië strijders van alle westerse landen.

De Britse kranten The Guardian en The Independent wijzen op de "grote en slecht geïntegreerde moslimminderheid" en de grote beschikbaarheid van wapens.

De Spaanse krant El País schrijft dat de Belgische overheid tekortschiet. Want de locaties waar de bommen gisteren afgingen, luchthaven Zaventem en het metrostation in de Europese wijk, behoren tot de best bewaakte plekken van Brussel sinds de aanslagen in Parijs.

Abdeslam
Vooral de Amerikanen hebben felle kritiek. De Belgen deden er vier maanden over om de meest gezochte man in Europa Salah Abdeslam op te pakken. Die nota bene in zijn eigen stad Brussel zat verscholen. Onbegrijpelijk, vinden de Amerikanen. In de The Washington Post zegt een terreurdeskundige dat "de relatief kleine Belgische inlichtingendienst door velen wordt gezien als de minst effectieve van Europa."

De ingewikkelde bestuurlijke organisatie van België zou een belangrijke oorzaak zijn van de onmacht van de inlichtingendiensten. Vooral Brussel wordt vaak een bestuurlijke chaos genoemd. Brussel is een tweetalige stad. Bovendien bestaat de regio Brussel uit 19 deelgemeenten die allemaal hun eigen bestuur en eigen burgemeester hebben. Daarnaast is er ook nog een overkoepelende Brusselse regering, met een eigen minister-president en een eigen parlement.

'Absurd'
Maar er is weer geen centrale politie, Brussel is onderverdeeld in zes politiedistricten. De drie wijken waar de terroristen zaten verscholen, Molenbeek, Vorst en Schaarbeek, vallen allemaal onder een andere politiemacht.

De burgemeester van Vilvoorde, Hans Bonte, heeft al vaker kritiek geuit op deze constructie. Hij noemt het absurd dat de stad bestuurlijk zo verdeeld is dat de 19 burgemeesters van de gemeentes ook nog eens een bestuurlijke politiemacht hebben. De effectiviteit gaat volgens Bonte zo verloren en de uitwisseling van informatie loopt vertraging op. Hij maar ook andere Belgische politici pleiten voor één politiestructuur.

Groot is niet beter
Oud-veiligheidsadviseur van premier Verhofstadt en hoogleraar Criminologie aan de Universiteit Gent, Brice de Ruyver, vindt de kritieken uit het buitenland, vooral uit de VS, wel heel makkelijk.

"De samenwerking tussen de verschillende veiligheidsdiensten in België is goed. Ze zijn niet groot en dat verplicht ze om goed samen te werken." Groot is volgens de hoogleraar niet altijd beter. "Als je kijkt naar de Amerikaanse inlichtingendiensten, die hebben de aanslagen op 9/11 ook niet weten te voorkomen", aldus De Ruyver.

Greep op de wijken
Maar er zijn volgens De Ruyver wel fouten gemaakt. "De overheid hoort te weten wie er in bepaalde wijken wonen. Dat is een onderdeel van het administratieve huishouden en van het sociaal weefsel".

Ook denkt hij dat het beter is om van de zes huidige politiezones in Brussel, één zone te maken. "De gemeente moet weer een greep krijgen op de wijken, anders krijg je het niet onder controle." Zo blijven het volgens de hoogleraar eigen gemeenschappen in een gemeenschap. "Het is iets wat decennia lang is gegroeid. Wij weten al langer dat de illegale economie in die wijken alles overwoekert." Het is goed dat de Belgische overheid nu meer doet om de problemen aan te pakken. Ook door het budget hiervoor te verhogen. Maar het is volgens De Ruyver nog niet voldoende.

Bron
pi_160903525
Dat is wat mij idd verbaasde, 6 politieregio's in een stad, wij hebben er 10 voor heel NL
pi_160903535
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 01:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Deze opmerking is nog idioter dan wat je daarvoor zei.
Moslimterroristen zaaien dood en verderf, mijn ideeën om hekken om Europa te zetten voorkomen juist doden doordat er geen islamitisch tuig maar Europa in komt en mensen ook niet meer de oversteek wagen.
de geidentificeerde daders van deze aanslag waren geboren en getogen in Belgie en hadden belgische nationaliteit
  donderdag 24 maart 2016 @ 07:26:49 #110
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_160903649
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 06:39 schreef computergirl het volgende:

[..]

de geidentificeerde daders van deze aanslag waren geboren en getogen in Belgie en hadden belgische nationaliteit
Alleen op bommaakcurus geweest in Syrië.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_160903653
Kan het verschil met Nederland zijn dat in Belgie de moslims opgehoopt zitten in een stadscentrum waar men totaal niet weet wie waar zit, oude panden met achterachterkamers terwijl bij ons de meeste moslims in nieuwe wijken zitten of in oude wijken met gerenoveerde huizen waar makkelijker te controleren is wat er gebeurt en wie waar zit?
In Parijs zitten ze in flats, heel desolaat maar wel overzichtelijk.
pi_160903676
Amsterdam is de volgende. Ook weer kleine kindjes aan stukken gescheurd, de overheid vindt dat beter dan de grenzen dicht.
pi_160903692
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 07:33 schreef Loekie1 het volgende:
Amsterdam is de volgende. Ook weer kleine kindjes aan stukken gescheurd, de overheid vindt dat beter dan de grenzen dicht.
Amsterdam, Den Haag, Utrecht, staan allemaal op de nominatie.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_160903714
Wordt het niet eens tijd heel Molenbeek uit te kammen? Wat is daartegen? Men heeft blijkbaar totaal geen idee wie er woont en verblijft. Wie weet wat voor bommenfabrieken er nog liggen.
pi_160903719
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 07:39 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Amsterdam, Den Haag, Utrecht, staan allemaal op de nominatie.
Alles moet dood en kapot. Fijne religie.
pi_160903746
De Belgen trappen finaal in het 'testament' waarin een van de daders zichzelf heel zielig vindt. Nu op VRT radio 1. 'Wat hadden we kunnen doen voor die jongen' etc.
pi_160903754
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 07:33 schreef Loekie1 het volgende:
dat zal ik maar lekker op je zolderkamertje blijven zitten als ik jou was. De daders waren Belgen, met Belgische nationaliteit

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 24-03-2016 08:46:00 ]
pi_160903760
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 07:50 schreef computergirl het volgende:

[..]

dat zal ik maar lekker op je zolderkamertje blijven zitten als ik jou was. De daders waren Belgen, met Belgische nationaliteit
Ja en? Amsterdam hebben ze nog niet gehad.
  donderdag 24 maart 2016 @ 07:52:06 #120
262 Re
Kiss & Swallow
pi_160903771
haat werkt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')