Bronnen & Blogsquote:Brussel ontwaakt in rouw na aanslagen
De ochtendspits komt op gang in Brussel een dag na de aanslagen op luchthaven Zaventem en op de metro. Het grootste deel van het openbaar vervoer is open voor het publiek in de Belgische hoofdstad.
Bij de aanslagen kwamen dinsdag 34 mensen om het leven. Zeker 230 mensen raakten gewond. De aanslagen zijn opgeëist door terreurbeweging Islamitische Staat (IS).
Vervoersbedrijf MIVB heeft de reistijden in Brussel uit veiligheidsoverwegingen beperkt. Het autoverkeer in Brussel zal eveneens woensdag nog de nodige hinder ondervinden: een aantal tunnels blijft afgesloten. Ook de omgeving van de Wetstraat, waar regeringsgebouwen staan, blijven gesloten voor het verkeer.
Verdachte
In België wordt nog altijd gezocht naar een verdachte die dinsdag kon ontkomen na de aanslagen op Zaventem. Twee anderen die explosieven tot ontploffing brachten in de vertrekhal, zijn volgens de Franstalige publieke omroep in België (RTBF) de gebroeders El Bakraoui. Ze zouden bekenden zijn van de politie.
Woensdagochtend zijn huiszoekingen in de Brusselse gemeente Schaarbeek afgerond. Dinsdag werden daar nog een spijkerbom, chemische stoffen en een IS-vlag gevonden. Het is niet duidelijk of er verder nuttige informatie is aangetroffen.
Een ingestelde veiligheidszone in de omgeving is opgeheven. Bewoners van het afgezette gebied konden 's nachts terugkeren naar hun huizen.
De Belgische autoriteiten hebben twee opsporingsberichten naar buiten gebracht om zo aan meer informatie te komen over de verdachten.
Treinverkeer
Het treinverkeer naar België is ook weer opgestart. De eerste Thalys is al vertrokken en kort voor 7.00 uur gaat ook de eerste Intercity naar Brussel weer rijden.
Vakbond FNV Spoor had kanttekeningen geplaatst bij de beslissing van NS om woensdag weer treinen te laten rijden naar Brussel. In een brief aan de NS uitte de bond zijn zorgen over de beveiliging van het traject tussen Roosendaal en Antwerpen na de aanslagen van dinsdag in Brussel. Ook zou het personeel dat de treindienst naar Brussel verzorgt, behoorlijk ontdaan zijn.
De NS zegt woensdagochtend echter dat er geen afmeldingen zijn van het personeel en dat de treinen naar en vanuit België woensdag weer volgens de normale dienstregeling rijden. Advies aan reizigers is wel om kort voor vertrek de reisplanner te raadplegen.
Kranten
De ochtendkranten staan woensdag uitgebreid stil bij de aanslagen. De Telegraaf noemt de aanslagen "beestachtig" en stelt dat Europa in het hart is getroffen. Trouw omschrijft de terreur als "de aanslagen die Brussel wél en niet verwachtte".
De aanslagen in Brussel luiden volgens de Belgische media een nieuw tijdperk in. Gevreesd wordt dat de strijd tegen terreur ten koste zal gaan van de privacy. Maar er is na dinsdag "geen weg terug", aldus de dagbladen.
Ministeriële bijeenkomst
Nederland zal als EU-voorzitter een overleg van Europese ministers organiseren, op verzoek van België, meldt minister van Veiligheid en Justitie Ard van der Steur op Twitter. De bijeenkomst is wellicht op donderdagochtend al.
Eerder dinsdag zei Van der Steur al dat wordt bekeken of de Europese ministers die over terreur gaan bij elkaar moeten komen. De bewindsman sprak van "moorddadige aanslagen" en heeft België alle steun toegezegd.
bron: http://nos.nl/artikel/209(...)entem-verspreid.htmlquote:Belgische media hebben een foto in handen van de drie vermoedelijke daders van de aanslagen op de luchthaven Zaventem. De mannen lopen achter een bagagekarretje. De foto zou door de politie zijn getwitterd, terwijl het beeld eigenlijk voor intern gebruik was.
Of zij allemaal zijn omgekomen, is niet duidelijk. Bij de aanslagen in de vertrekhal gingen kort na elkaar twee bommen af. De Belgische minister Reynders van Buitenlandse Zaken zei eerder vandaag dat er rekening mee wordt gehouden dat er nog een dader voortvluchtig is. Het gevaar is nog niet geweken, waarschuwde hij.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)men-meekrijgen.dhtmlquote:Ze wilden nog veel meer doden maken, maar door te kleine taxi konden terroristen niet alle bommen meekrijgen.
Het was de taxichauffeur opgevallen dat hij de verdachten niet mocht helpen met hun bagage. Bovendien wist hij de speurders te vertellen dat het trio veel te veel bagage wilde meenemen, méér dan er in zijn taxi paste. Daardoor moesten ze noodgedwongen enkele tassen achterlaten.
Het geeft volgens mij wel aan dat het een niet zo goed geplande actie was, anders hadden ze wel alles meegekregen. Door het oppakken van assallam zullen de cellen die er nog zijn wel zenuwachtig geworden zijn.quote:Op woensdag 23 maart 2016 07:18 schreef Idisrom het volgende:
[..]
http://www.hln.be/hln/nl/(...)men-meekrijgen.dhtml
Waar zijn de andere bommen dan gebleven? Die moeten nog ergens staan lijkt mij.quote:Op woensdag 23 maart 2016 07:18 schreef Idisrom het volgende:
[..]
http://www.hln.be/hln/nl/(...)men-meekrijgen.dhtml
In dat huis hadden ze spijkerbommen aangetroffen begreep ik.quote:Op woensdag 23 maart 2016 07:43 schreef brillenmeisje het volgende:
[..]
Waar zijn de andere bommen dan gebleven? Die moeten nog ergens staan lijkt mij.
Het geeft volgens mij vooral aan dat zelfs de improvisatie heel heftig is geweest en dat dit doet denken wat als...quote:Op woensdag 23 maart 2016 07:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het geeft volgens mij wel aan dat het een niet zo goed geplande actie was, anders hadden ze wel alles meegekregen. Door het oppakken van assallam zullen de cellen die er nog zijn wel zenuwachtig geworden zijn.
Aan mij zal het niet liggen. We werken voorlopig wel op de absoluut minimale bezetting.quote:Op woensdag 23 maart 2016 07:44 schreef 99.999 het volgende:
Maar meer ontopic, ik hoop dat het rustig blijft in Brussel vandaag en men het normale leven weer langzaam op gaat pakken. We moeten ons niet laten verslaan door dit soort gekken.
In hetzelfde krantenartikel staatquote:Op woensdag 23 maart 2016 07:43 schreef brillenmeisje het volgende:
[..]
Waar zijn de andere bommen dan gebleven? Die moeten nog ergens staan lijkt mij.
Lees woensdag alles over de terroristische aanslagen in Brussel in speciale editie van Het Laatste Nieuws. In papieren versie of in onze digitale krant.quote:Zware spijkerbommen
De politie haastte zich na de tip naar de woning waar het trio opgepikt werd, in de stationsbuurt van Schaarbeek, en vond er de koffers. Er bleken zware spijkerbommen in te zitten. Bij de huiszoeking werden verder chemische producten en een vlag van terreurgroep IS aangetroffen. De voortvluchtige verdachte was niet in het huis aanwezig.
Op de luchthaven ontploften uiteindelijk twee bommen. Maar er was ook nog een derde die niét explodeerde. Bronnen hebben het over een krachtig springtuig van vele tientallen kilo's dat voor nog veel meer slachtoffers had kunnen zorgen.
Devide and conquer. We moeten ons vooral niet laten verdelen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 07:44 schreef 99.999 het volgende:
Maar meer ontopic, ik hoop dat het rustig blijft in Brussel vandaag en men het normale leven weer langzaam op gaat pakken. We moeten ons niet laten verslaan door dit soort gekken.
Dit. Anders hadden ze wel een andere auto geregeld en geen taxi. Daarbij hoorde ik dus daarnet op het nieuws dat de 3e verdachte (die met dat hoedje) zijn bomgordel af had gedaan en op de vlucht geslagen is?quote:Op woensdag 23 maart 2016 07:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het geeft volgens mij wel aan dat het een niet zo goed geplande actie was, anders hadden ze wel alles meegekregen. Door het oppakken van assallam zullen de cellen die er nog zijn wel zenuwachtig geworden zijn.
Ja. Kan toeval zijn, kan ook M.O. zijn, zo van er loopt er nog altijd eentje rond.quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:08 schreef NoXia het volgende:
[..]
Dit. Anders hadden ze wel een andere auto geregeld en geen taxi. Daarbij hoorde ik dus daarnet op het nieuws dat de 3e verdachte (die met dat hoedje) zijn bomgordel af had gedaan en op de vlucht geslagen is?
Abdelslam 2.0?
Heel goed.quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:01 schreef Reya het volgende:
[..]
Aan mij zal het niet liggen. We werken voorlopig wel op de absoluut minimale bezetting.
Sowieso. Anders hadden ze wel een weekje gewacht en tijdens de paasdrukte toegeslagen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 07:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Schouders eronder en op naar de volgende aanslag.quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:05 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Devide and conquer. We moeten ons vooral niet laten verdelen.
Nou inderdaad. Alweer een falende zelfmoordterrorist.quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:08 schreef NoXia het volgende:
[..]
Dit. Anders hadden ze wel een andere auto geregeld en geen taxi. Daarbij hoorde ik dus daarnet op het nieuws dat de 3e verdachte (die met dat hoedje) zijn bomgordel af had gedaan en op de vlucht geslagen is?
Abdelslam 2.0?
Die is onvermijdelijk. Kwaadwillenden binnen de grenzen genoeg gok ik zo.quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:17 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Schouders eronder en op naar de volgende aanslag.
http://www.theguardian.co(...)rt-bomb-suspect-livequote:Belgium’s state broadcaster RTBF has named Khalid and Ibrahim el-Bakraoui as the two men who detonated suitcase bombs, killing themselves and several others, at Zaventem airport.
quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
http://www.theguardian.co(...)rt-bomb-suspect-live
quote:Crimineel verleden
De broers El Bakraoui hebben beiden een crimineel verleden, maar waren tot dusverre door de politie niet met terrorisme in verband gebracht.
De manier waarop hij zich uit werkt tegen hem. Hij heeft het wel vaak bij het rechte eind als undercover journalist. Waarschuwde ook al lang geleden dat er IS-strijders met vluchtelingen mee zouden komen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 07:54 schreef SureD1 het volgende:
Ik zet de tv aan, en weer die Arnold Karskens voor mijn neus met zijn ongenuanceerd gebral...heeft die politieke ambities of zo?
Dit is echt intens triest. Staan zo weer op straat die gasten.quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:25 schreef Braindead2000 het volgende:
Een artikel van 16 maart.
Broers Ibrahim en Khalid El Bakraoui mogelijke voortvluchtigen van de terreur in Vorst
In de Vlaamse media maakt men nog geen identiteiten bekend van de twee voortvluchtigen waarnaar men gisteren in Vorst op zoek was, maar de Franstalige krant la Dernière Heure (DH.be) meent te weten om wie het gaat. En zoals verwacht klinken de namen allerminst Vlaams of Brussels. We geven u de informatie mee die DH.be bekend maakte.
LAATSTE INFO: Volgens de laatste berichten zouden beide heren gearresteerd zijn. Eén gisterenavond en één deze ochtend. Om 10.30 uur vernemen we meer bij een in der haast bijeengeroepen persconferentie
Ibrahim El Bakraoui en Khalid El Bakraoui, beiden broers, zijn geen onbekenden voor justitie. Op 30 januari 2010 schoot Ibrahim al eens een kalasjnikov leeg in de richting van de politie en werd daar in oktober van datzelfde jaar voor veroordeeld. De feiten deden zich voor bij een overval op een effectenmakelaar, waarbij ze tijdens hun vlucht werden onderschept door de politie. Eén agent raakte daarbij gewond.
De overval werd gepleegd door Khalid en Ibrahim was de chauffeur van de vluchtwagen. Deze laatste kreeg hiervoor 9 jaar cel voorgeschoteld. Aangezien we 5 jaar later met opnieuw een schietincident door dezelfde personen te maken krijgen, stellen we vast dat Ibrahim kon genieten van een vervroegde invrijheidstelling.
Khalid op zijn beurt kreeg in 2011 een voorwaardelijke veroordeling van 5 jaar, na een reeks carjackings. Bij zijn arrestatie werden bij hem en zijn handlangers … kalasjnikovs aangetroffen. Nu, 5 jaar later en zonder één dag cel voor Khalid, wordt door hem en zijn broer op de politie geschoten met kalasjnikovs. Moet er nog zand zijn?
[ afbeelding ]
http://rechtsactueel.com/(...)de-terreur-in-vorst/
Excuus voor t Engels:quote:
Bron: guardian, zie link bovenquote:The Belgian el-Bakraoui brothers were well-known to the police as longstanding criminals in the Belgian capital and more recently it emerged they had clear links to November’s Paris attacks.
This connection to the Paris attacks and to recent police raids in Brussels, in which some suspects escaped from police, is a very significant development. If the Brussels bombers prove to be part of the same cell as the Paris attackers, this will raise serious questions about potential police and intelligence failings.
Naar mijn weten helemaal niet.quote:Op woensdag 23 maart 2016 07:54 schreef SureD1 het volgende:
Ik zet de tv aan, en weer die Arnold Karskens voor mijn neus met zijn ongenuanceerd gebral...heeft die politieke ambities of zo?
Met kalasjnikovs schieten, een agent verwonden en dan een voorwaardelijke straf krijgen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dit is echt intens triest. Staan zo weer op straat die gasten.
De aangepaste foto in de OP geeft precies aan hoe buiten Europa tegen de aanslagen in Brussel aangekeken wordt.quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:18 schreef Frutsel het volgende:
OP geupdate, linkjes iets aangepast en laatste nieuws erin.
quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:25 schreef Braindead2000 het volgende:
Broers Ibrahim en Khalid El Bakraoui mogelijke voortvluchtigen van de terreur in Vorst
(...)
[ afbeelding ]
En daar hebben we het weer. Wederom waren ze bekend. Net als Parijs, net als .. naja, iedere keer.quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
http://www.theguardian.co(...)rt-bomb-suspect-live
Dat laatste is waar. Die hi-tech is niet nodig: Gewoon een ouderwets hek bij de grens. Dubbel uitgevoerd, hoog, onder stroom. Allemaal technologie van voor de wo2 die prima werkt. Alle ellende die we nu meemaken, Parijs, Brussel, is geïmporteerd.quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:35 schreef Red_85 het volgende:
Niks algoritme's, delen van alle passagierslijsten, telefoontaps, internet-of-things-taps, overdreven camera toezicht met gezichtsherkenning en andere big brother 1984 maatregelen. Kan een stuk makkelijker: moslim + extremist = aanslagen tegen niet moslims + dood.
Met kalasjnikovs schieten op de politie en dat niet zien als potentiele terroristen. Echt Belgen weer.quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:25 schreef Braindead2000 het volgende:
In de Vlaamse media maakt men nog geen identiteiten bekend van de twee voortvluchtigen waarnaar men gisteren in Vorst op zoek was, maar de Franstalige krant la Dernière Heure (DH.be) meent te weten om wie het gaat. En zoals verwacht klinken de namen allerminst Vlaams of Brussels. We geven u de informatie mee die DH.be bekend maakte.
LAATSTE INFO: Volgens de laatste berichten zouden beide heren gearresteerd zijn. Eén gisterenavond en één deze ochtend. Om 10.30 uur vernemen we meer bij een in der haast bijeengeroepen persconferentie
Ibrahim El Bakraoui en Khalid El Bakraoui, beiden broers, zijn geen onbekenden voor justitie. Op 30 januari 2010 schoot Ibrahim al eens een kalasjnikov leeg in de richting van de politie en werd daar in oktober van datzelfde jaar voor veroordeeld. De feiten deden zich voor bij een overval op een effectenmakelaar, waarbij ze tijdens hun vlucht werden onderschept door de politie. Eén agent raakte daarbij gewond.
De overval werd gepleegd door Khalid en Ibrahim was de chauffeur van de vluchtwagen. Deze laatste kreeg hiervoor 9 jaar cel voorgeschoteld. Aangezien we 5 jaar later met opnieuw een schietincident door dezelfde personen te maken krijgen, stellen we vast dat Ibrahim kon genieten van een vervroegde invrijheidstelling.
Khalid op zijn beurt kreeg in 2011 een voorwaardelijke veroordeling van 5 jaar, na een reeks carjackings. Bij zijn arrestatie werden bij hem en zijn handlangers … kalasjnikovs aangetroffen. Nu, 5 jaar later en zonder één dag cel voor Khalid, wordt door hem en zijn broer op de politie geschoten met kalasjnikovs. Moet er nog zand zijn?
[ afbeelding ]
Ik zou mij inderdaad door een hekje laten tegenhouden wanneer ik een aanslag wil plegen ja.quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:37 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat laatste is waar. Die hi-tech is niet nodig: Gewoon een ouderwets hek bij de grens. Dubbel uitgevoerd, hoog, onder stroom. Allemaal technologie van voor de wo2 die prima werkt. Alle ellende die we nu meemaken, Parijs, Brussel, is geïmporteerd.
Wacht ff... een bericht van 16 maart waarin staat dat ze beide gearresteerd zijn? En nu alweer vrij om de aanslagen te plegen of hoe moet ik dat zien?quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:25 schreef Braindead2000 het volgende:
[ afbeelding ]
In 2011 veroordeelt. Wel vervroegd vrijgelaten.quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:45 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wacht ff... een bericht van 16 maart waarin staat dat ze beide gearresteerd zijn? En nu alweer vrij om de aanslagen te plegen of hoe moet ik dat zien?
Dutroux lieten ze toch ook meteen weer vrij?quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:45 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wacht ff... een bericht van 16 maart waarin staat dat ze beide gearresteerd zijn? En nu alweer vrij om de aanslagen te plegen of hoe moet ik dat zien?
Hij weet al jaren geleden hoe het gaat aflopen. Door iedereen nooit serieus genomen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:27 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
De manier waarop hij zich uit werkt tegen hem. Hij heeft het wel vaak bij het rechte eind als undercover journalist. Waarschuwde ook al lang geleden dat er IS-strijders met vluchtelingen mee zouden komen.
Daar gaat het niet om. Het gaat om de import van immigranten. De terroristen zijn gewoon onderdeel van "onschuldige" gezinnetjes. Sterker nog, vaak worden ze in west-Europa geboren, maar wel als zoon van illegale immigranten, of zoals de gelijkgeschakelde media het noemt "vluchtelingen". De oplossing is heel simpel: Grenzen sluiten, asielverdragen opschorten en beperken tot Europa.quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik zou mij inderdaad door een hekje laten tegenhouden wanneer ik een aanslag wil plegen ja.
Knap? Ze hadden al veel eerder herkend moeten worden, al toen ze het vliegveld opstapten.quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:46 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Wel knap dat ze zo snel informatie hebben over daders en co.
Lol, Nederlanders Vlamingen die geen Frans verstaan. (alhoewel, NSV site, misschien eerder een opzettelijke fout...)quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:25 schreef Braindead2000 het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.dhnet.be/actu/(...)3d7435702a22d5a57502quote:Il est condamné à 5 ans de prison sans sursis pour des car-jackings.
http://droit-finances.com(...)ec-sursis-definitionquote:La prison avec sursis désigne une condamnation pénale que le condamné n'a pas à effectuer, sauf nouvelle condamnation pour une autre infraction dans un délai de cinq ans. Lorsqu'il est condamné à de la prison avec sursis, l'auteur de l'infraction ne fait pas l'objet d'une incarcération.
Mwoah. Ze stonden vrij duidelijk op de camerabeelden en waren dus allen bekende criminelen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:46 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Wel knap dat ze zo snel informatie hebben over daders en co.
Inlichtingendiensten hadden geen alarm horen rinkelen!quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:48 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Knap? Ze hadden al veel eerder herkend moeten worden, al toen ze het vliegveld opstapten.
Dat zie je helemaal fout. We laten ze salafistische moskeeën bouwen waar haatimams preken. We laten ze islamitische scholen bouwen zodat ze al jong gehersenspoeld worden. We zetten degenen die kritiek hebben op de islam weg als racistische islamofoben. Dat is de enige manier om dit probleem op te lossen. Dat je dat niet snaptquote:Op woensdag 23 maart 2016 08:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
En daar hebben we het weer. Wederom waren ze bekend. Net als Parijs, net als .. naja, iedere keer.
We zijn toch in oorlog met die gasten, zoals gezegd door onze hoogste politici? Waarom worden alle bekende extremisten niet van de straat geplukt en weggestopt in donkere kerkers? Waarom draconische veiligheidsmaatregelen die iedereen in hun vrijheid aantasten en niet de angel uit de samenleving verwijderen? En als ze niet terug kunnen naar hun land van herkomst, cellen genoeg leeg.
Niks algoritme's, delen van alle passagierslijsten, telefoontaps, internet-of-things-taps, overdreven camera toezicht met gezichtsherkenning en andere big brother 1984 maatregelen. Kan een stuk makkelijker: moslim + extremist = aanslagen tegen niet moslims + dood.
Dat artikel ga ik straks eens even rustig leven. Thanks.quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:46 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
Hij weet al jaren geleden hoe het gaat aflopen. Door iedereen nooit serieus genomen.
Zijn artikel over Brussel (2010 dacht ik) waarin hij ziet dat het uit de hand loopt:
http://www.arnoldkarskens(...)&view=article&id=463
Arnold Karskens is een van de weinigen die ik serieus neemt.
Omdat het bericht gaat over een feit dat in 2010 is gepleegd misschien?quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:45 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Er is ook helemaal geen sprake van vluchtelingen, maar illegale immigratie. Vluchtelingen zitten in de regio. Wat hier naartoe komt, is op zoek naar een lui leventje in de sociale zekerheid of terrorist. Veel terroristen zijn hier geboren, maar wel zonen van moslim-vrouwen die 5+ kinderen nemen dankzij de riante kindregelingen. En zo heeft het westen zelf het paard van Troje binnen gehaald.quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:27 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
De manier waarop hij zich uit werkt tegen hem. Hij heeft het wel vaak bij het rechte eind als undercover journalist. Waarschuwde ook al lang geleden dat er IS-strijders met vluchtelingen mee zouden komen.
"LAATSTE INFO: Volgens de laatste berichten zouden beide heren gearresteerd zijn. Eén gisterenavond en één deze ochtend. Om 10.30 uur vernemen we meer bij een in der haast bijeengeroepen persconferentie"quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:45 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Voor totaal andere feiten ja. Of wil je surveillancewagens voor iedereen die een winkeldiefstal heeft gepleegd, natuurlijk wel zonder al teveel daarvoor hoeven te betalen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:35 schreef Red_85 het volgende:
En daar hebben we het weer. Wederom waren ze bekend.
Ik vind het aardig gelukt andersquote:Op woensdag 23 maart 2016 08:14 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Sowieso. Anders hadden ze wel een weekje gewacht en tijdens de paasdrukte toegeslagen.
En gevangenissen sluiten omdat de criminaliteit 'daalt'. Nogmaals, het wordt tijd voor nieuwe politieke leiders met lef.quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:30 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Met kalasjnikovs schieten, een agent verwonden en dan een voorwaardelijke straf krijgen.
Denk ik ook. Hoewel deze aanslag al erg genoeg is, is de impact minder dan de laatste aanslag in Parijs.quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:14 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Sowieso. Anders hadden ze wel een weekje gewacht en tijdens de paasdrukte toegeslagen.
quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:45 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dit valt me ook wel op ja, al zullen de veiligheidsdiensten wel een idee hebben. Maar IS claimt een zelfmoordterrorist op de metro te hebben gehad, maar in de media verschenen gisteren berichten dat de politie daar niet van uit gaat.quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:52 schreef ElizabethR het volgende:
Nou gaat het in de media voortdurend over die twee die zichzelf hebben opgeblazen in Zaventem airport, maar is ook al bekend wie de dader(s) was/waren in het metrostation? Ik ga geen 23 topics teruglezen, maar ik kan er niets van vinden op het internet. Alleen over die twee broers.
Maak dat maar eens duidelijk aan al die mensen die iedere ochtend in de metro stappen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Denk ik ook. Hoewel deze aanslag al erg genoeg is, is de impact minder dan de laatste aanslag in Parijs.
Apart... Hij komt op mij over als een over-generaliserende onheilsprofeet die voornamelijk onderbuikgevoelens wenst aan te spreken. Klaarblijkelijk slaagt hij daarin.quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Naar mijn weten helemaal niet.
Die Karskens is een van de beste journalisten van Nederland. Eén van de weinige journalisten die meedoet aan de gelijkschakeling van de media.
Ja, ze hebben de zaakjes goed op orde daar. Dit is toch gewoon vragen om terreur? Ik mag verwachten dat niemand gisteren nog verbaasd was dat dit gebeurde en dat dit binnenkort gewoon weer gebeurt.quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:30 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Met kalasjnikovs schieten, een agent verwonden en dan een voorwaardelijke straf krijgen.
Klopt dus niet, het DH artikel vermeldt expliciet dat het een onvoorwaardelijke veroordeling betrof. Dat een Vlaams Belang/NSV website zo'n vertaalfout maakt verbaast me niet echt...quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:58 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ja, ze hebben de zaakjes goed op orde daar. Dit is toch gewoon vragen om terreur? Ik mag verwachten dat niemand gisteren nog verbaasd was dat dit gebeurde en dat dit binnenkort gewoon weer gebeurt.
Dat en in het andere geval halen we genoeg nieuwe potentiële terroristen binnen. Dit soort aanslagen doet me eerlijk gezegd steeds minder, met de huidige politieke koers lijken we er ons gewoon bij neer gelegd te hebben en ipv het te voorkomen bevorderen we het liever. Nou ja, dan kunnen we gewoon dit soort aanslagen verwachten.quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:58 schreef Loekie1 het volgende:
Het is wachten op de volgende. Nog genoeg IS-strijders die vrij rond lopen.
Dat zo'n iemand niet levenslang heeft gekregen en een paar jaar later weer vrij is zegt anders ook wel genoeg. Je weet dat het een groot gevaar voor de maatschappij is en toch laat je hem vrij...quote:Op woensdag 23 maart 2016 09:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Klopt dus niet, het DH artikel vermeldt expliciet dat het een onvoorwaardelijke veroordeling betrof. Dat een Vlaams Belang/NSV website zo'n vertaalfout maakt verbaast me niet echt...
okquote:Op woensdag 23 maart 2016 08:47 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat om de import van immigranten. De terroristen zijn gewoon onderdeel van "onschuldige" gezinnetjes. Sterker nog, vaak worden ze in west-Europa geboren, maar wel als zoon van illegale immigranten, of zoals de gelijkgeschakelde media het noemt "vluchtelingen". De oplossing is heel simpel: Grenzen sluiten, asielverdragen opschorten en beperken tot Europa.
Ik vind het heel typisch, net of dat er minder toe doet ofzo?quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:57 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit valt me ook wel op ja, al zullen de veiligheidsdiensten wel een idee hebben. Maar IS claimt een zelfmoordterrorist op de metro te hebben gehad, maar in de media verschenen gisteren berichten dat de politie daar niet van uit gaat.
Natuurlijk. Maar het was op de luchthaven veeeeeeel drukker geweest tijdens het Paasweekend. Dan had je het denk ik wel over een honderdtal doden gehad, alleen al op Zaventem.quote:Op woensdag 23 maart 2016 08:54 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Ik vind het aardig gelukt anders170 gewonden, 34 doden. Dat is veel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |