abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160878961

quote:
Brussel ontwaakt in rouw na aanslagen

De ochtendspits komt op gang in Brussel een dag na de aanslagen op luchthaven Zaventem en op de metro. Het grootste deel van het openbaar vervoer is open voor het publiek in de Belgische hoofdstad.

Bij de aanslagen kwamen dinsdag 34 mensen om het leven. Zeker 230 mensen raakten gewond. De aanslagen zijn opgeëist door terreurbeweging Islamitische Staat (IS).

Vervoersbedrijf MIVB heeft de reistijden in Brussel uit veiligheidsoverwegingen beperkt. Het autoverkeer in Brussel zal eveneens woensdag nog de nodige hinder ondervinden: een aantal tunnels blijft afgesloten. Ook de omgeving van de Wetstraat, waar regeringsgebouwen staan, blijven gesloten voor het verkeer.

Verdachte
In België wordt nog altijd gezocht naar een verdachte die dinsdag kon ontkomen na de aanslagen op Zaventem. Twee anderen die explosieven tot ontploffing brachten in de vertrekhal, zijn volgens de Franstalige publieke omroep in België (RTBF) de gebroeders El Bakraoui. Ze zouden bekenden zijn van de politie.

Woensdagochtend zijn huiszoekingen in de Brusselse gemeente Schaarbeek afgerond. Dinsdag werden daar nog een spijkerbom, chemische stoffen en een IS-vlag gevonden. Het is niet duidelijk of er verder nuttige informatie is aangetroffen.

Een ingestelde veiligheidszone in de omgeving is opgeheven. Bewoners van het afgezette gebied konden 's nachts terugkeren naar hun huizen.

De Belgische autoriteiten hebben twee opsporingsberichten naar buiten gebracht om zo aan meer informatie te komen over de verdachten.

Treinverkeer
Het treinverkeer naar België is ook weer opgestart. De eerste Thalys is al vertrokken en kort voor 7.00 uur gaat ook de eerste Intercity naar Brussel weer rijden.

Vakbond FNV Spoor had kanttekeningen geplaatst bij de beslissing van NS om woensdag weer treinen te laten rijden naar Brussel. In een brief aan de NS uitte de bond zijn zorgen over de beveiliging van het traject tussen Roosendaal en Antwerpen na de aanslagen van dinsdag in Brussel. Ook zou het personeel dat de treindienst naar Brussel verzorgt, behoorlijk ontdaan zijn.

De NS zegt woensdagochtend echter dat er geen afmeldingen zijn van het personeel en dat de treinen naar en vanuit België woensdag weer volgens de normale dienstregeling rijden. Advies aan reizigers is wel om kort voor vertrek de reisplanner te raadplegen.

Kranten
De ochtendkranten staan woensdag uitgebreid stil bij de aanslagen. De Telegraaf noemt de aanslagen "beestachtig" en stelt dat Europa in het hart is getroffen. Trouw omschrijft de terreur als "de aanslagen die Brussel wél en niet verwachtte".

De aanslagen in Brussel luiden volgens de Belgische media een nieuw tijdperk in. Gevreesd wordt dat de strijd tegen terreur ten koste zal gaan van de privacy. Maar er is na dinsdag "geen weg terug", aldus de dagbladen.

Ministeriële bijeenkomst
Nederland zal als EU-voorzitter een overleg van Europese ministers organiseren, op verzoek van België, meldt minister van Veiligheid en Justitie Ard van der Steur op Twitter. De bijeenkomst is wellicht op donderdagochtend al.

Eerder dinsdag zei Van der Steur al dat wordt bekeken of de Europese ministers die over terreur gaan bij elkaar moeten komen. De bewindsman sprak van "moorddadige aanslagen" en heeft België alle steun toegezegd.
Bronnen & Blogs
Fok: Frontpage Live
Reddit over Brussel
HLN: Aanslagen Brussel
AD: Aanslagen in Brussel
Teruglezen: Aanslagen Brussel van minuut tot minuut
NRC: Wat we nu weten over de aanslagen in Brussel

Live Streams
NPO
RTL Z

quote:
Belgische media hebben een foto in handen van de drie vermoedelijke daders van de aanslagen op de luchthaven Zaventem. De mannen lopen achter een bagagekarretje. De foto zou door de politie zijn getwitterd, terwijl het beeld eigenlijk voor intern gebruik was.

Of zij allemaal zijn omgekomen, is niet duidelijk. Bij de aanslagen in de vertrekhal gingen kort na elkaar twee bommen af. De Belgische minister Reynders van Buitenlandse Zaken zei eerder vandaag dat er rekening mee wordt gehouden dat er nog een dader voortvluchtig is. Het gevaar is nog niet geweken, waarschuwde hij.
bron: http://nos.nl/artikel/209(...)entem-verspreid.html

[ Bericht 27% gewijzigd door Frutsel op 23-03-2016 08:19:11 (OP update) ]
  woensdag 23 maart 2016 @ 07:11:01 #3
66825 Reya
Fier Wallon
pi_160879285
Probeer een beetje ontopic te blijven, mensen.
pi_160879320
quote:
Ze wilden nog veel meer doden maken, maar door te kleine taxi konden terroristen niet alle bommen meekrijgen.
Het was de taxichauffeur opgevallen dat hij de verdachten niet mocht helpen met hun bagage. Bovendien wist hij de speurders te vertellen dat het trio veel te veel bagage wilde meenemen, méér dan er in zijn taxi paste. Daardoor moesten ze noodgedwongen enkele ­tassen achterlaten.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)men-meekrijgen.dhtml
pi_160879342
Het is bijzonder rustig op straat vanochtend in Leuven en in de trein naar Brussel die ik elke dag neem. Blijkbaar gaan veel mensen thuiswerken vandaag.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_160879387
quote:
Het geeft volgens mij wel aan dat het een niet zo goed geplande actie was, anders hadden ze wel alles meegekregen. Door het oppakken van assallam zullen de cellen die er nog zijn wel zenuwachtig geworden zijn.
  woensdag 23 maart 2016 @ 07:41:03 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160879410
En het is wel klaar met het off-topic geneuzel.
Zoek maar een topic waar die discussie wel on-topic is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160879422
quote:
Waar zijn de andere bommen dan gebleven? Die moeten nog ergens staan lijkt mij.
pi_160879427
Maar meer ontopic, ik hoop dat het rustig blijft in Brussel vandaag en men het normale leven weer langzaam op gaat pakken. We moeten ons niet laten verslaan door dit soort gekken.

[ Bericht 64% gewijzigd door Leandra op 23-03-2016 07:47:04 ]
pi_160879431
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 07:43 schreef brillenmeisje het volgende:

[..]

In dat huis hadden ze spijkerbommen aangetroffen begreep ik.
pi_160879464
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 07:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het geeft volgens mij wel aan dat het een niet zo goed geplande actie was, anders hadden ze wel alles meegekregen. Door het oppakken van assallam zullen de cellen die er nog zijn wel zenuwachtig geworden zijn.
Het geeft volgens mij vooral aan dat zelfs de improvisatie heel heftig is geweest en dat dit doet denken wat als...
De plannen waren er gewoon (dit wil Abdelslam als wisselgeld inzetten) en om zulke activiteiten uit te voeren lijkt me ook een zekere planning vereist, alleen de uitvoering is blijkbaar niet wat deze daders voor ogen hadden door toedoen van de tijdsdruk, het gegeven dat ze mogelijk onthuld zouden kunnen worden.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_160879478
Opmars gangsterislam in steden:

Dat Salah Abdeslam zich vorige week vrijdag liet arresteren, ,,lijkt wel een afleidingsmanoeuvre geweest voor de aanslagen die werden voorbereid", zegt een familielid van een uitgereisde Nederlandse jihadist.

Deskundigen geven hem gelijk: Brussel is als Europees broeinest voor gewelddadige moslimextremisten 'totaal uit de hand gelopen'. Door het jarenlange wegkijken en de politieke correctheid in de samenleving, de desinteresse en een krakkemikkige informatiepositie van Belgische geheime diensten is een monster gegroeid, zegt Edwin Bakker, hoogleraar Terrorisme en Contraterrorisme aan de Universiteit Leiden. ,,De meeste jihadronselaars komen uit België", aldus het familielid van de uitgereisde polderjihadist.
http://www.telegraaf.nl/b(...)am__in_steden__.html
  woensdag 23 maart 2016 @ 07:54:11 #13
192592 SureD1
------------------------------
pi_160879491
Ik zet de tv aan, en weer die Arnold Karskens voor mijn neus met zijn ongenuanceerd gebral...heeft die politieke ambities of zo?

Ontopic: nieuwe foto's van de verdachten:

http://www.telegraaf.nl/b(...)nt_deze_man____.html

De linker lijkt op Mohamed Abrini, van de rechter werd gisteren al gesuggereerd dat het Najim Laarchaoui was. Kliek van Abdeslam die twee...

Edit twee: RTBF noemt nu Brahim en Khalid El Bakraoui als daders van de aanslag op Zaventem:
http://www.rtbf.be/info/s(...)-zaventem?id=9249275

[ Bericht 42% gewijzigd door SureD1 op 23-03-2016 08:06:23 ]
  woensdag 23 maart 2016 @ 08:01:12 #14
66825 Reya
Fier Wallon
pi_160879539
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 07:44 schreef 99.999 het volgende:

Maar meer ontopic, ik hoop dat het rustig blijft in Brussel vandaag en men het normale leven weer langzaam op gaat pakken. We moeten ons niet laten verslaan door dit soort gekken.
Aan mij zal het niet liggen. We werken voorlopig wel op de absoluut minimale bezetting.
pi_160879563
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 07:43 schreef brillenmeisje het volgende:

[..]

In hetzelfde krantenartikel staat

quote:
Zware spijkerbommen
De politie haastte zich na de tip naar de woning waar het trio opgepikt werd, in de stationsbuurt van Schaarbeek, en vond er de koffers. Er bleken zware spijker­bommen in te zitten. Bij de huiszoeking werden verder ­chemische producten en een vlag van terreurgroep IS aangetroffen. De voortvluchtige verdachte was niet in het huis aanwezig.

Op de luchthaven ontploften uiteindelijk twee bommen. Maar er was ook nog een ­derde die niét explodeerde. Bronnen hebben het over een krachtig springtuig van vele tientallen kilo's dat voor nog veel meer slachtoffers had kunnen zorgen.
Lees woensdag alles over de terroristische aanslagen in Brussel in speciale editie van Het Laatste Nieuws. In papieren versie of in onze digitale krant.
pi_160879565
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 07:44 schreef 99.999 het volgende:

Devide and conquer. We moeten ons vooral niet laten verdelen.
  woensdag 23 maart 2016 @ 08:08:43 #17
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_160879590
quote:

[..]

Dit. Anders hadden ze wel een andere auto geregeld en geen taxi. Daarbij hoorde ik dus daarnet op het nieuws dat de 3e verdachte (die met dat hoedje) zijn bomgordel af had gedaan en op de vlucht geslagen is?

Abdelslam 2.0?
  woensdag 23 maart 2016 @ 08:11:18 #18
192592 SureD1
pi_160879609
quote:
14s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:08 schreef NoXia het volgende:

[..]

Dit. Anders hadden ze wel een andere auto geregeld en geen taxi. Daarbij hoorde ik dus daarnet op het nieuws dat de 3e verdachte (die met dat hoedje) zijn bomgordel af had gedaan en op de vlucht geslagen is?

Abdelslam 2.0?
Ja. Kan toeval zijn, kan ook M.O. zijn, zo van er loopt er nog altijd eentje rond.

Daily mail hint ook op opzet:

http://www.dailymail.co.u(...)bombs-detonated.html
pi_160879618
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:01 schreef Reya het volgende:

[..]

Aan mij zal het niet liggen. We werken voorlopig wel op de absoluut minimale bezetting.
Heel goed.
  woensdag 23 maart 2016 @ 08:14:16 #20
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_160879623
quote:

[..]

Sowieso. Anders hadden ze wel een weekje gewacht en tijdens de paasdrukte toegeslagen.
pi_160879642
quote:
14s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:05 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Devide and conquer. We moeten ons vooral niet laten verdelen.
Schouders eronder en op naar de volgende aanslag.
pi_160879646
quote:
14s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:08 schreef NoXia het volgende:

[..]

Abdelslam 2.0?
Nou inderdaad. Alweer een falende zelfmoordterrorist.

Maar toch kan ik me niet voorstellen dat ze het overhaast hebben gedaan. Zoiets wordt toch maanden, in ieder geval weken, van tevoren voorbereid? Ze zullen ook eerder op de locaties zijn geweest om goede posities te kiezen.
  Moderator woensdag 23 maart 2016 @ 08:18:43 #23
8781 crew  Frutsel
pi_160879649
OP geupdate, linkjes iets aangepast en laatste nieuws erin.
pi_160879658
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:17 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Schouders eronder en op naar de volgende aanslag.
Die is onvermijdelijk. Kwaadwillenden binnen de grenzen genoeg gok ik zo.
  woensdag 23 maart 2016 @ 08:23:45 #25
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_160879686
quote:
Belgium’s state broadcaster RTBF has named Khalid and Ibrahim el-Bakraoui as the two men who detonated suitcase bombs, killing themselves and several others, at Zaventem airport.
http://www.theguardian.co(...)rt-bomb-suspect-live
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_160879709
Een artikel van 16 maart.

Broers Ibrahim en Khalid El Bakraoui mogelijke voortvluchtigen van de terreur in Vorst

In de Vlaamse media maakt men nog geen identiteiten bekend van de twee voortvluchtigen waarnaar men gisteren in Vorst op zoek was, maar de Franstalige krant la Dernière Heure (DH.be) meent te weten om wie het gaat. En zoals verwacht klinken de namen allerminst Vlaams of Brussels. We geven u de informatie mee die DH.be bekend maakte.

LAATSTE INFO: Volgens de laatste berichten zouden beide heren gearresteerd zijn. Eén gisterenavond en één deze ochtend. Om 10.30 uur vernemen we meer bij een in der haast bijeengeroepen persconferentie

Ibrahim El Bakraoui en Khalid El Bakraoui, beiden broers, zijn geen onbekenden voor justitie. Op 30 januari 2010 schoot Ibrahim al eens een kalasjnikov leeg in de richting van de politie en werd daar in oktober van datzelfde jaar voor veroordeeld. De feiten deden zich voor bij een overval op een effectenmakelaar, waarbij ze tijdens hun vlucht werden onderschept door de politie. Eén agent raakte daarbij gewond.

De overval werd gepleegd door Khalid en Ibrahim was de chauffeur van de vluchtwagen. Deze laatste kreeg hiervoor 9 jaar cel voorgeschoteld. Aangezien we 5 jaar later met opnieuw een schietincident door dezelfde personen te maken krijgen, stellen we vast dat Ibrahim kon genieten van een vervroegde invrijheidstelling.

Khalid op zijn beurt kreeg in 2011 een voorwaardelijke veroordeling van 5 jaar, na een reeks carjackings. Bij zijn arrestatie werden bij hem en zijn handlangers … kalasjnikovs aangetroffen. Nu, 5 jaar later en zonder één dag cel voor Khalid, wordt door hem en zijn broer op de politie geschoten met kalasjnikovs. Moet er nog zand zijn?

http://rechtsactueel.com/(...)de-terreur-in-vorst/
  woensdag 23 maart 2016 @ 08:26:37 #27
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_160879714
quote:
quote:
Crimineel verleden
De broers El Bakraoui hebben beiden een crimineel verleden, maar waren tot dusverre door de politie niet met terrorisme in verband gebracht.
pi_160879719
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 07:54 schreef SureD1 het volgende:
Ik zet de tv aan, en weer die Arnold Karskens voor mijn neus met zijn ongenuanceerd gebral...heeft die politieke ambities of zo?
De manier waarop hij zich uit werkt tegen hem. Hij heeft het wel vaak bij het rechte eind als undercover journalist. Waarschuwde ook al lang geleden dat er IS-strijders met vluchtelingen mee zouden komen.
pi_160879730
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:25 schreef Braindead2000 het volgende:

Broers Ibrahim en Khalid El Bakraoui mogelijke voortvluchtigen van de terreur in Vorst

In de Vlaamse media maakt men nog geen identiteiten bekend van de twee voortvluchtigen waarnaar men gisteren in Vorst op zoek was, maar de Franstalige krant la Dernière Heure (DH.be) meent te weten om wie het gaat. En zoals verwacht klinken de namen allerminst Vlaams of Brussels. We geven u de informatie mee die DH.be bekend maakte.

LAATSTE INFO: Volgens de laatste berichten zouden beide heren gearresteerd zijn. Eén gisterenavond en één deze ochtend. Om 10.30 uur vernemen we meer bij een in der haast bijeengeroepen persconferentie

Ibrahim El Bakraoui en Khalid El Bakraoui, beiden broers, zijn geen onbekenden voor justitie. Op 30 januari 2010 schoot Ibrahim al eens een kalasjnikov leeg in de richting van de politie en werd daar in oktober van datzelfde jaar voor veroordeeld. De feiten deden zich voor bij een overval op een effectenmakelaar, waarbij ze tijdens hun vlucht werden onderschept door de politie. Eén agent raakte daarbij gewond.

De overval werd gepleegd door Khalid en Ibrahim was de chauffeur van de vluchtwagen. Deze laatste kreeg hiervoor 9 jaar cel voorgeschoteld. Aangezien we 5 jaar later met opnieuw een schietincident door dezelfde personen te maken krijgen, stellen we vast dat Ibrahim kon genieten van een vervroegde invrijheidstelling.

Khalid op zijn beurt kreeg in 2011 een voorwaardelijke veroordeling van 5 jaar, na een reeks carjackings. Bij zijn arrestatie werden bij hem en zijn handlangers … kalasjnikovs aangetroffen. Nu, 5 jaar later en zonder één dag cel voor Khalid, wordt door hem en zijn broer op de politie geschoten met kalasjnikovs. Moet er nog zand zijn?

[ afbeelding ]
Dit is echt intens triest. Staan zo weer op straat die gasten. :')
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 23 maart 2016 @ 08:28:28 #30
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_160879731
quote:
14s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:26 schreef NoXia het volgende:

[..]

[..]

Excuus voor t Engels:

quote:
The Belgian el-Bakraoui brothers were well-known to the police as longstanding criminals in the Belgian capital and more recently it emerged they had clear links to November’s Paris attacks.

This connection to the Paris attacks and to recent police raids in Brussels, in which some suspects escaped from police, is a very significant development. If the Brussels bombers prove to be part of the same cell as the Paris attackers, this will raise serious questions about potential police and intelligence failings.
Bron: guardian, zie link boven
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_160879746
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 07:54 schreef SureD1 het volgende:
Naar mijn weten helemaal niet.
Die Karskens is een van de beste journalisten van Nederland. Eén van de weinige journalisten die meedoet aan de gelijkschakeling van de media.
pi_160879747
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Dit is echt intens triest. Staan zo weer op straat die gasten. :')
Met kalasjnikovs schieten, een agent verwonden en dan een voorwaardelijke straf krijgen. 8)7
pi_160879750
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:18 schreef Frutsel het volgende:
OP geupdate, linkjes iets aangepast en laatste nieuws erin.
De aangepaste foto in de OP geeft precies aan hoe buiten Europa tegen de aanslagen in Brussel aangekeken wordt.
Lang niet zo interessant als gebeurtenis, zoals Madrid, Londen en Parijs.
De aanslagen van Brussel worden daar ervaren zoals hier de terreuraanslag in Kunming nu twee jaar terug.
  woensdag 23 maart 2016 @ 08:32:00 #34
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_160879754
Zullen wel weer de nodige invallen worden in Molenbeek en aanverwante stadsdelen komende tijd. November/december 2015 all over again.
  woensdag 23 maart 2016 @ 08:33:31 #35
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_160879766
De stap van crimineel naar massamoordenaar is blijkbaar maar een kleine en vrij snel gemaakt.
  woensdag 23 maart 2016 @ 08:35:01 #36
168739 Red_85
'echt wel'
pi_160879777
quote:

(...)

[ afbeelding ]
quote:
En daar hebben we het weer. Wederom waren ze bekend. Net als Parijs, net als .. naja, iedere keer.

We zijn toch in oorlog met die gasten, zoals gezegd door onze hoogste politici? Waarom worden alle bekende extremisten niet van de straat geplukt en weggestopt in donkere kerkers? Waarom draconische veiligheidsmaatregelen die iedereen in hun vrijheid aantasten en niet de angel uit de samenleving verwijderen? En als ze niet terug kunnen naar hun land van herkomst, cellen genoeg leeg.

Niks algoritme's, delen van alle passagierslijsten, telefoontaps, internet-of-things-taps, overdreven camera toezicht met gezichtsherkenning en andere big brother 1984 maatregelen. Kan een stuk makkelijker: moslim + extremist = aanslagen tegen niet moslims + dood.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_160879791
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:35 schreef Red_85 het volgende:
Niks algoritme's, delen van alle passagierslijsten, telefoontaps, internet-of-things-taps, overdreven camera toezicht met gezichtsherkenning en andere big brother 1984 maatregelen. Kan een stuk makkelijker: moslim + extremist = aanslagen tegen niet moslims + dood.
Dat laatste is waar. Die hi-tech is niet nodig: Gewoon een ouderwets hek bij de grens. Dubbel uitgevoerd, hoog, onder stroom. Allemaal technologie van voor de wo2 die prima werkt. Alle ellende die we nu meemaken, Parijs, Brussel, is geïmporteerd.
pi_160879838
quote:

[ afbeelding ]
Met kalasjnikovs schieten op de politie en dat niet zien als potentiele terroristen. Echt Belgen weer.
  woensdag 23 maart 2016 @ 08:44:12 #39
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160879857
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:37 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat laatste is waar. Die hi-tech is niet nodig: Gewoon een ouderwets hek bij de grens. Dubbel uitgevoerd, hoog, onder stroom. Allemaal technologie van voor de wo2 die prima werkt. Alle ellende die we nu meemaken, Parijs, Brussel, is geïmporteerd.
Ik zou mij inderdaad door een hekje laten tegenhouden wanneer ik een aanslag wil plegen ja.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator woensdag 23 maart 2016 @ 08:45:17 #40
8781 crew  Frutsel
pi_160879869
quote:

[ afbeelding ]
Wacht ff... een bericht van 16 maart waarin staat dat ze beide gearresteerd zijn? En nu alweer vrij om de aanslagen te plegen of hoe moet ik dat zien? :{
  woensdag 23 maart 2016 @ 08:46:40 #41
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_160879882
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:45 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Wacht ff... een bericht van 16 maart waarin staat dat ze beide gearresteerd zijn? En nu alweer vrij om de aanslagen te plegen of hoe moet ik dat zien? :{
In 2011 veroordeelt. Wel vervroegd vrijgelaten.
pi_160879884
Wel knap dat ze zo snel informatie hebben over daders en co.
pi_160879885
quote:

[..]

Dutroux lieten ze toch ook meteen weer vrij?
pi_160879886
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:27 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

De manier waarop hij zich uit werkt tegen hem. Hij heeft het wel vaak bij het rechte eind als undercover journalist. Waarschuwde ook al lang geleden dat er IS-strijders met vluchtelingen mee zouden komen.
Hij weet al jaren geleden hoe het gaat aflopen. Door iedereen nooit serieus genomen.

Zijn artikel over Brussel (2010 dacht ik) waarin hij ziet dat het uit de hand loopt:

http://www.arnoldkarskens(...)&view=article&id=463

Arnold Karskens is een van de weinigen die ik serieus neemt.
pi_160879901
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:44 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik zou mij inderdaad door een hekje laten tegenhouden wanneer ik een aanslag wil plegen ja.
Daar gaat het niet om. Het gaat om de import van immigranten. De terroristen zijn gewoon onderdeel van "onschuldige" gezinnetjes. Sterker nog, vaak worden ze in west-Europa geboren, maar wel als zoon van illegale immigranten, of zoals de gelijkgeschakelde media het noemt "vluchtelingen". De oplossing is heel simpel: Grenzen sluiten, asielverdragen opschorten en beperken tot Europa.
pi_160879906
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:46 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Knap? Ze hadden al veel eerder herkend moeten worden, al toen ze het vliegveld opstapten.
  woensdag 23 maart 2016 @ 08:48:31 #47
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_160879910
quote:

[ afbeelding ]
Lol, Nederlanders Vlamingen die geen Frans verstaan. (alhoewel, NSV site, misschien eerder een opzettelijke fout...)

Van La Dernière Heure:
quote:
Il est condamné à 5 ans de prison sans sursis pour des car-jackings.
http://www.dhnet.be/actu/(...)3d7435702a22d5a57502

sans sursis = onvoorwaardelijk. Een voorwaardelijke straf is "avec sursis"
quote:
La prison avec sursis désigne une condamnation pénale que le condamné n'a pas à effectuer, sauf nouvelle condamnation pour une autre infraction dans un délai de cinq ans. Lorsqu'il est condamné à de la prison avec sursis, l'auteur de l'infraction ne fait pas l'objet d'une incarcération.
http://droit-finances.com(...)ec-sursis-definition

[ Bericht 3% gewijzigd door crystal_meth op 23-03-2016 08:57:06 ]
are we infinite or am I alone
  woensdag 23 maart 2016 @ 08:50:10 #48
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_160879931
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:46 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Mwoah. Ze stonden vrij duidelijk op de camerabeelden en waren dus allen bekende criminelen.
pi_160879932
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:48 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Knap? Ze hadden al veel eerder herkend moeten worden, al toen ze het vliegveld opstapten.
Inlichtingendiensten hadden geen alarm horen rinkelen!
pi_160879934
quote:

[..]

[..]

En daar hebben we het weer. Wederom waren ze bekend. Net als Parijs, net als .. naja, iedere keer.

We zijn toch in oorlog met die gasten, zoals gezegd door onze hoogste politici? Waarom worden alle bekende extremisten niet van de straat geplukt en weggestopt in donkere kerkers? Waarom draconische veiligheidsmaatregelen die iedereen in hun vrijheid aantasten en niet de angel uit de samenleving verwijderen? En als ze niet terug kunnen naar hun land van herkomst, cellen genoeg leeg.

Dat zie je helemaal fout. We laten ze salafistische moskeeën bouwen waar haatimams preken. We laten ze islamitische scholen bouwen zodat ze al jong gehersenspoeld worden. We zetten degenen die kritiek hebben op de islam weg als racistische islamofoben. Dat is de enige manier om dit probleem op te lossen. Dat je dat niet snapt :?
pi_160879947
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:46 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Hij weet al jaren geleden hoe het gaat aflopen. Door iedereen nooit serieus genomen.

Zijn artikel over Brussel (2010 dacht ik) waarin hij ziet dat het uit de hand loopt:

http://www.arnoldkarskens(...)&view=article&id=463

Arnold Karskens is een van de weinigen die ik serieus neemt.
Dat artikel ga ik straks eens even rustig leven. Thanks.
  woensdag 23 maart 2016 @ 08:52:23 #52
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_160879951
Nou gaat het in de media voortdurend over die twee die zichzelf hebben opgeblazen in Zaventem airport, maar is ook al bekend wie de dader(s) was/waren in het metrostation? Ik ga geen 23 topics teruglezen, maar ik kan er niets van vinden op het internet. Alleen over die twee broers.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_160879952
quote:

[..]

Omdat het bericht gaat over een feit dat in 2010 is gepleegd misschien? :')
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_160879956
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:27 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Er is ook helemaal geen sprake van vluchtelingen, maar illegale immigratie. Vluchtelingen zitten in de regio. Wat hier naartoe komt, is op zoek naar een lui leventje in de sociale zekerheid of terrorist. Veel terroristen zijn hier geboren, maar wel zonen van moslim-vrouwen die 5+ kinderen nemen dankzij de riante kindregelingen. En zo heeft het westen zelf het paard van Troje binnen gehaald.
pi_160879962
quote:

[..]

"LAATSTE INFO: Volgens de laatste berichten zouden beide heren gearresteerd zijn. Eén gisterenavond en één deze ochtend. Om 10.30 uur vernemen we meer bij een in der haast bijeengeroepen persconferentie"

Blijkbaar waren die laatste berichten niet juist.
pi_160879969
quote:

En daar hebben we het weer. Wederom waren ze bekend.
Voor totaal andere feiten ja. Of wil je surveillancewagens voor iedereen die een winkeldiefstal heeft gepleegd, natuurlijk wel zonder al teveel daarvoor hoeven te betalen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_160879981
quote:
7s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:14 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Sowieso. Anders hadden ze wel een weekje gewacht en tijdens de paasdrukte toegeslagen.
Ik vind het aardig gelukt anders :') 170 gewonden, 34 doden. Dat is veel.
pi_160879994
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:30 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Met kalasjnikovs schieten, een agent verwonden en dan een voorwaardelijke straf krijgen. 8)7
En gevangenissen sluiten omdat de criminaliteit 'daalt'. Nogmaals, het wordt tijd voor nieuwe politieke leiders met lef.
pi_160880000
quote:
7s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:14 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Denk ik ook. Hoewel deze aanslag al erg genoeg is, is de impact minder dan de laatste aanslag in Parijs.
  woensdag 23 maart 2016 @ 08:57:48 #60
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_160880012
quote:

[..]

:o

Dan is dit idd een wraakactie van ze. Op het laatste moment gepland.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_160880014
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:52 schreef ElizabethR het volgende:
Nou gaat het in de media voortdurend over die twee die zichzelf hebben opgeblazen in Zaventem airport, maar is ook al bekend wie de dader(s) was/waren in het metrostation? Ik ga geen 23 topics teruglezen, maar ik kan er niets van vinden op het internet. Alleen over die twee broers.
Dit valt me ook wel op ja, al zullen de veiligheidsdiensten wel een idee hebben. Maar IS claimt een zelfmoordterrorist op de metro te hebben gehad, maar in de media verschenen gisteren berichten dat de politie daar niet van uit gaat.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_160880018
Het is wachten op de volgende. Nog genoeg IS-strijders die vrij rond lopen.
pi_160880019
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Denk ik ook. Hoewel deze aanslag al erg genoeg is, is de impact minder dan de laatste aanslag in Parijs.
Maak dat maar eens duidelijk aan al die mensen die iedere ochtend in de metro stappen.
  woensdag 23 maart 2016 @ 08:58:47 #64
192592 SureD1
pi_160880025
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Naar mijn weten helemaal niet.
Die Karskens is een van de beste journalisten van Nederland. Eén van de weinige journalisten die meedoet aan de gelijkschakeling van de media.
Apart... Hij komt op mij over als een over-generaliserende onheilsprofeet die voornamelijk onderbuikgevoelens wenst aan te spreken. Klaarblijkelijk slaagt hij daarin.
pi_160880026
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:30 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ja, ze hebben de zaakjes goed op orde daar. Dit is toch gewoon vragen om terreur? Ik mag verwachten dat niemand gisteren nog verbaasd was dat dit gebeurde en dat dit binnenkort gewoon weer gebeurt.
pi_160880048
Dat mannetje met dat petje is Najim Laachraoui.

The Brussels airport attacker still at large has been tentatively identified by the Belgium media as Najim Laachraoui.

He is described by DH.be as a possible suspect based on an apparent resemblance to a photo of Laachroui released by police last night.

Laachraoui was already wanted by the police after his DNA was been found in houses used by the Paris attackers last year, prosecutors said on Monday.

He had traveled to Hungary in September with Paris attacks prime suspect Salah Abdeslam.
http://www.theguardian.co(...)rt-bomb-suspect-live
  woensdag 23 maart 2016 @ 09:02:09 #67
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_160880050
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:58 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ja, ze hebben de zaakjes goed op orde daar. Dit is toch gewoon vragen om terreur? Ik mag verwachten dat niemand gisteren nog verbaasd was dat dit gebeurde en dat dit binnenkort gewoon weer gebeurt.
Klopt dus niet, het DH artikel vermeldt expliciet dat het een onvoorwaardelijke veroordeling betrof. Dat een Vlaams Belang/NSV website zo'n vertaalfout maakt verbaast me niet echt...
are we infinite or am I alone
pi_160880052
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:58 schreef Loekie1 het volgende:
Het is wachten op de volgende. Nog genoeg IS-strijders die vrij rond lopen.
Dat en in het andere geval halen we genoeg nieuwe potentiële terroristen binnen. Dit soort aanslagen doet me eerlijk gezegd steeds minder, met de huidige politieke koers lijken we er ons gewoon bij neer gelegd te hebben en ipv het te voorkomen bevorderen we het liever. Nou ja, dan kunnen we gewoon dit soort aanslagen verwachten.
pi_160880060
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 09:02 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Klopt dus niet, het DH artikel vermeldt expliciet dat het een onvoorwaardelijke veroordeling betrof. Dat een Vlaams Belang/NSV website zo'n vertaalfout maakt verbaast me niet echt...
Dat zo'n iemand niet levenslang heeft gekregen en een paar jaar later weer vrij is zegt anders ook wel genoeg. Je weet dat het een groot gevaar voor de maatschappij is en toch laat je hem vrij...
  woensdag 23 maart 2016 @ 09:03:54 #70
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160880064
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:47 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Het gaat om de import van immigranten. De terroristen zijn gewoon onderdeel van "onschuldige" gezinnetjes. Sterker nog, vaak worden ze in west-Europa geboren, maar wel als zoon van illegale immigranten, of zoals de gelijkgeschakelde media het noemt "vluchtelingen". De oplossing is heel simpel: Grenzen sluiten, asielverdragen opschorten en beperken tot Europa.
ok
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 23 maart 2016 @ 09:05:00 #71
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_160880101
quote:
14s.gif Op woensdag 23 maart 2016 09:05 schreef NoXia het volgende:
Aha.

[ afbeelding ]
?
  woensdag 23 maart 2016 @ 09:08:25 #73
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_160880102
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:57 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dit valt me ook wel op ja, al zullen de veiligheidsdiensten wel een idee hebben. Maar IS claimt een zelfmoordterrorist op de metro te hebben gehad, maar in de media verschenen gisteren berichten dat de politie daar niet van uit gaat.
Ik vind het heel typisch, net of dat er minder toe doet ofzo?
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  woensdag 23 maart 2016 @ 09:08:50 #74
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_160880106
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 09:08 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

?
Ontstekers voor de bomgordel in een handschoen.
  woensdag 23 maart 2016 @ 09:11:18 #75
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_160880131
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 08:54 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Ik vind het aardig gelukt anders :') 170 gewonden, 34 doden. Dat is veel.
Natuurlijk. Maar het was op de luchthaven veeeeeeel drukker geweest tijdens het Paasweekend. Dan had je het denk ik wel over een honderdtal doden gehad, alleen al op Zaventem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')