abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 maart 2016 @ 23:43:22 #226
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_160877007
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:40 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Nee. Er werd door Justitie gezegd dat hij wilde praten in ruil voor strafvermindering. Datzelfde moment gooide zijn advocaat een werpanker uit en vertelde weer dat dit pertinent onwaar was.
Dat is de reden waarom velen naar die zaak wijzen ivm de aanslagen van vandaag.
Ah kijk, opheldering. Dank je!
pi_160877019
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Een rechter zal in dat geval die strafvermindering wel geven lijkt mij.
Ik heb het niet over een rechter. Vaak spreken agenten/rechercheurs met een verdachte in een klein kamertje zonder rechters en daar worden vaak al voorstellen gedaan.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 23:43:42 #228
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_160877020
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:40 schreef Infection het volgende:
[ afbeelding ]

Nederland geen risico?
"Landcijfers aangeboden door de minister-president van het betreffende land" :')
pi_160877039
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:43 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik heb het niet over een rechter. Vaak spreken agenten/rechercheurs met een verdachte in een klein kamertje zonder rechters en daar worden vaak al voorstellen gedaan.
Klopt, maar het is toch uiteindelijk de rechter die de strafvermindering geeft. Volgens mij kan justitie, waar de agenten/rechercheurs onder vallen, hooguit de eis verlagen.
pi_160877048
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 18:31 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Laat me raden... dat is vast onze schuld?
Wat?
De opkomst van extreme interpretaties niet zo zeer maar slechte integratie waardoor dit soort lui vatbaar worden voor dit soort interpretaties daarin heeft ook Europa enige verantwoordelijkheid.
Algemene Voorwaarden
pi_160877054
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Klopt, maar het is toch uiteindelijk de rechter die de strafvermindering geeft. Volgens mij kan justitie, waar de agenten/rechercheurs onder vallen, hooguit de eis verlagen.
Vaak worden deals zonder tussenkomst van bijvoorbeeld een rechter wel besloten hoor.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 23:45:18 #232
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_160877066
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:42 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Het is wel een beetje dit over jezelf afroepen in dat geval. Vroeg me ook al af waarom ze dat naar buiten brachten. Dat doe je alleen als je enorm achterlijk bent of probeert lui onrustig te maken waardoor ze bijvoorbeeld gaan bellen en zichzelf verraden. Deze besloten zichzelf op te blazen.
Dat is idd het aluhoedjes gedrag waar ik zelf ook meteen in dook.
Wanneer hij bereid is te praten breng je dit dus absoluut niet naar buiten.
Wanneer hij wel of niet bereid is te praten maar je weet waar zijn handlangers zitten, maar niet exact weet welke zich gaan opblazen zou je dit naar buiten kunnen brengen en kijken welke ratten gaan rennen.
Maar met deze actie, ik weet het niet, er is niets geholpen of verholpen. Of er waren ratten in het spel aanwezig waarvan niemand iets wist. Wat met de Belgische justitie niet moeilijk is, die liepen immers ook zo een leeg huis van een verdachte in waar er toch nog een paar met een ak verstopt zaten ''hoe konden wij dit nu weten''.
  Moderator dinsdag 22 maart 2016 @ 23:45:47 #233
138438 crew  Pizzakoppo
pi_160877082
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:44 schreef Kissinger89 het volgende:

[..]

Wat?
De opkomst van extreme interpretaties niet zo zeer maar slechte integratie waardoor dit soort lui vatbaar worden voor dit soort interpretaties daarin heeft ook Europa enige verantwoordelijkheid.
Ik ben eigenlijk wel klaar met de hand in eigen boezem te steken. Het is denk ik tijd voor de andere partij om eens kritisch in de spiegel te kijken, niet in de laatste plaats om de Islam te hervormen.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 23:46:25 #234
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_160877100
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:43 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

In Nederland kan het OM wel voorstellen doen in ruil voor extra bescherming of mogelijke strafvermindering. Het OM doet het onderzoek en eist een straf, de advocaat verdedigt de verdachte en de rechter besluit op basis van beide kanten dan uiteindelijk of de verdachte schuldig is en wat de straf wordt. Met de rechter wordt dus nooit een deal gemaakt.
Als een verdachte goed meewerkt aan een onderzoek en bijvoorbeeld informatie geeft die helpt kan de rechter daar wel rekening mee houden.
pi_160877107
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:45 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk wel klaar met de hand in eigen boezem te steken. Het is denk ik tijd voor de andere partij om eens kritisch in de spiegel te kijken, niet in de laatste plaats om de Islam te hervormen.
De islam is niet te hervormen. Die is wat het is. Wat wel kan is dat moslims afstand doen van de islam. Wat mij betreft hebben moslims in Europa de keuze: Verhuizen naar een moslim-land of afstand nemen van de islam.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 23:47:34 #236
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_160877128
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Exact dit. Een verdachte werkt mee met zijn veroordeling, de agenten in de zaak geven dit door aan de OvJ (die dit zelf ook zal merken in de zaak tegen dezelfde verdachte) en past daarop zijn strafvraag op aan. Een rechter gaat hier in vele gevallen in mee (er zijn in de VS gevallen waarbij de Rechter elke afspraak overboord gooide en een verdachte gewoon vrolijk levenslang gaf tot complete verbijstering van iedereen in de zaal).
  dinsdag 22 maart 2016 @ 23:48:18 #237
440653 BarryOSeven
pi_160877150
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:46 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De islam is niet te hervormen. Die is wat het is. Wat wel kan is dat moslims afstand doen van de islam. Wat mij betreft hebben moslims in Europa de keuze: Verhuizen naar een moslim-land of afstnad nemen van de islam.
Dat is nou jammer. De islam heeft een versje waarin staat dat je in geval van onderdrukking mag liegen. Als je in je hart maar moslim blijft.

Gewoon verhuizen dus.
pi_160877158
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:45 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Alleen de Islam Hervormen ga je weinig mee oplossen, het zou een mooi gebaar zijn van Goedwillende Moslims maar die waren al Goedwillend, het voorkomt misschien dat bepaalde jongeren in aanraking komen met extremistische groeperingen maar hun problemen blijven waardoor er dan weer andersoortige extremisten opstaan, is het niet Religieus dan misschien Nationalistisch of een andere Politieke Ideologie, zo'n Abdelsalam en zijn broer zijn geen fanatieke Moslims, hij zelf was tot voor kort een dronkaard en junk, dus wat dat betreft.
Algemene Voorwaarden
pi_160877169
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:46 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De islam is niet te hervormen. Die is wat het is. Wat wel kan is dat moslims afstand doen van de islam. Wat mij betreft hebben moslims in Europa de keuze: Verhuizen naar een moslim-land of afstand nemen van de islam.
Praat geen flauwekul als je gewoon en simpelweg weinig van het onderwerp weet.
Algemene Voorwaarden
pi_160877185
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:48 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dat is nou jammer. De islam heeft een versje waarin staat dat je in geval van onderdrukking mag liegen. Als je maar in je hart moslim blijft.

Gewoon verhuizen dus.
Taqiya. Daarom denkt heel links Nederland dat er onderscheid bestaat tussen gematigd en radicaal.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 23:50:17 #241
440653 BarryOSeven
pi_160877207
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:49 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Taqiya. Daarom denkt heel links Nederland dat er onderscheid bestaat tussen gematigd en radicaal.
Yup :) Beetje het voorbeeld van die Fok moslim die hier vanavond nog was die geweld en beestachtigheid van Muhammed in deze tijd niet meer nodig vind. Dus daarom gebeurde het niet.

Het feit dat het überhaupt in overweging wordt genomen dat zegt al genoeg.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 23:51:01 #242
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160877220
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:40 schreef Infection het volgende:
[ afbeelding ]

Nederland geen risico?
Wij laten ons gelukkig niet gek maken.

En we hebben als land ook niets te maken met al de vorige aanslagen die allemaal met elkaar in verband stonden.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  Moderator dinsdag 22 maart 2016 @ 23:51:03 #243
138438 crew  Pizzakoppo
pi_160877221
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:48 schreef Kissinger89 het volgende:

[..]

Alleen de Islam Hervormen ga je weinig mee oplossen, het zou een mooi gebaar zijn van Goedwillende Moslims maar die waren al Goedwillend, het voorkomt misschien dat bepaalde jongeren in aanraking komen met extremistische groeperingen maar hun problemen blijven waardoor er dan weer andersoortige extremisten opstaan, is het niet Religieus dan misschien Nationalistisch of een andere Politieke Ideologie, zo'n Abdelsalam en zijn broer zijn geen fanatieke Moslims, hij zelf was tot voor kort een dronkaard en junk, dus wat dat betreft.
Hun problemen als in de slachtofferrol waarin elke keer maar weer gekropen wordt? Dat bedoel ik met zelfreflectie en de hand in eigen boezem steken. Elke keer als er een moslim een aanslag pleegt wordt mijn sub-groep er niet op aangekeken. Wel die van de moslims zelf. Daarom is het slimmer om zelf de hand in eigen boezem te steken.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 23:51:59 #244
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160877240
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:49 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Omg. Alle moslims maar opbossen dus? :')
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_160877243
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:51 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

En we hebben als land ook niets te maken met al de vorige aanslagen die allemaal met elkaar in verband stonden.
Dat het straatbeeld in Nederland op heel veel plekken er net zo uitziet als Teheran kan zorgwekkend weinig mensen wat schelen inderdaad.
pi_160877257
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:51 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Maar we doen wel mee aan bombardementen in Syrië en Irak, dan zou het risico sowieso al wat hoger moeten liggen.
pi_160877268
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:51 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Omg. Alle moslims maar opbossen dus? :')
Zoals ik al schreef: Netjes de keuze voorleggen.
En met het verbieden van de islam wordt taqiya een stuk gemakkelijker te ontdekken.
Ik vraag mij met grote zorg af hoeveel doden er nog nodig zijn om er achter te komen dat de islam niet in Europa thuis hoort.
pi_160877278
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:51 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Hun problemen als in de slachtofferrol waarin elke keer maar weer gekropen wordt? Dat bedoel ik met zelfreflectie en de hand in eigen boezem steken. Elke keer als er een moslim een aanslag pleegt wordt mijn sub-groep er niet op aangekeken. Wel die van de moslims zelf. Daarom is het slimmer om zelf de hand in eigen boezem te steken.
In Nederland is het in vergelijking met onze Zuiderburen een stuk beter geregeld, zelfs onze ettertjes zijn veel minder etterig dan in Belgie en Frankrijk, de hand en boezem zijn bij ons een stuk groter alhoewel het nog wel een heel stuk groter mag en verre van ideaal is te noemen.
Algemene Voorwaarden
pi_160877279
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat het straatbeeld in Nederland op heel veel plekken er net zo uitziet als Teheran kan zorgwekkend weinig mensen wat schelen inderdaad.
Je kan ook overdrijven. Ben je wel eens in Teheran geweest?
pi_160877290
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 23:40 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Klopt, er zijn genoeg moslims bereid om tot dezelfde daden over te gaan.

Met name bij degenen afkomstig uit onze eigen binnengrenzen van Europa heeft dat te maken met een gebrek aan integratie, gebrek aan kansen, polarisatie, een stukje cultuur en in de islam vinden ze een mooi verhaal waarmee ze al hun onbegrepen gevoelens kwijt kunnen. Althans, in een bepaalde interpretatie van de islam.

Maar het is niet met de islam als uitgangspunt begonnen. Net zo min als dat onze bekende kutmarokkaantjes niet zoveel overlast veroorzaken omdat ze moslim zijn (net als de meeste autochtone jongeren zijn de allochtone jongeren echt niet zo zwaar gelovig, en nergens staat in de islam 'Gij zult de buurt terroriseren en vrouwen lastig vallen').
Zit de aanlokkelijkheid van een complottheorie in de islam bij, denk ik. Dus het heeft gewoon ook met de islam en niet puur met externe factoren te maken.
Misschien dat je dat dan alleen weer weet als je die aanlokkelijkheid van een complottheorie ooit zelf heb ervaren?
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')