Yupquote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:49 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Taqiya. Daarom denkt heel links Nederland dat er onderscheid bestaat tussen gematigd en radicaal.
Wij laten ons gelukkig niet gek maken.quote:
Hun problemen als in de slachtofferrol waarin elke keer maar weer gekropen wordt? Dat bedoel ik met zelfreflectie en de hand in eigen boezem steken. Elke keer als er een moslim een aanslag pleegt wordt mijn sub-groep er niet op aangekeken. Wel die van de moslims zelf. Daarom is het slimmer om zelf de hand in eigen boezem te steken.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:48 schreef Kissinger89 het volgende:
[..]
Alleen de Islam Hervormen ga je weinig mee oplossen, het zou een mooi gebaar zijn van Goedwillende Moslims maar die waren al Goedwillend, het voorkomt misschien dat bepaalde jongeren in aanraking komen met extremistische groeperingen maar hun problemen blijven waardoor er dan weer andersoortige extremisten opstaan, is het niet Religieus dan misschien Nationalistisch of een andere Politieke Ideologie, zo'n Abdelsalam en zijn broer zijn geen fanatieke Moslims, hij zelf was tot voor kort een dronkaard en junk, dus wat dat betreft.
Omg. Alle moslims maar opbossen dus?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:49 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Taqiya. Daarom denkt heel links Nederland dat er onderscheid bestaat tussen gematigd en radicaal.
Dat het straatbeeld in Nederland op heel veel plekken er net zo uitziet als Teheran kan zorgwekkend weinig mensen wat schelen inderdaad.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:51 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Wij laten ons gelukkig niet gek maken.
En we hebben als land ook niets te maken met al de vorige aanslagen die allemaal met elkaar in verband stonden.
Maar we doen wel mee aan bombardementen in Syrië en Irak, dan zou het risico sowieso al wat hoger moeten liggen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:51 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Wij laten ons gelukkig niet gek maken.
En we hebben als land ook niets te maken met al de vorige aanslagen die allemaal met elkaar in verband stonden.
Zoals ik al schreef: Netjes de keuze voorleggen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:51 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Omg. Alle moslims maar opbossen dus?
In Nederland is het in vergelijking met onze Zuiderburen een stuk beter geregeld, zelfs onze ettertjes zijn veel minder etterig dan in Belgie en Frankrijk, de hand en boezem zijn bij ons een stuk groter alhoewel het nog wel een heel stuk groter mag en verre van ideaal is te noemen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:51 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Hun problemen als in de slachtofferrol waarin elke keer maar weer gekropen wordt? Dat bedoel ik met zelfreflectie en de hand in eigen boezem steken. Elke keer als er een moslim een aanslag pleegt wordt mijn sub-groep er niet op aangekeken. Wel die van de moslims zelf. Daarom is het slimmer om zelf de hand in eigen boezem te steken.
Je kan ook overdrijven. Ben je wel eens in Teheran geweest?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat het straatbeeld in Nederland op heel veel plekken er net zo uitziet als Teheran kan zorgwekkend weinig mensen wat schelen inderdaad.
Zit de aanlokkelijkheid van een complottheorie in de islam bij, denk ik. Dus het heeft gewoon ook met de islam en niet puur met externe factoren te maken.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:40 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Klopt, er zijn genoeg moslims bereid om tot dezelfde daden over te gaan.
Met name bij degenen afkomstig uit onze eigen binnengrenzen van Europa heeft dat te maken met een gebrek aan integratie, gebrek aan kansen, polarisatie, een stukje cultuur en in de islam vinden ze een mooi verhaal waarmee ze al hun onbegrepen gevoelens kwijt kunnen. Althans, in een bepaalde interpretatie van de islam.
Maar het is niet met de islam als uitgangspunt begonnen. Net zo min als dat onze bekende kutmarokkaantjes niet zoveel overlast veroorzaken omdat ze moslim zijn (net als de meeste autochtone jongeren zijn de allochtone jongeren echt niet zo zwaar gelovig, en nergens staat in de islam 'Gij zult de buurt terroriseren en vrouwen lastig vallen').
Bron: VRTquote:De huiszoeking van vanavond in de Brusselse gemeente Schaarbeek is gekomen dankzij een tip van een alerte taxichauffeur. Toen hij het nieuws hoorde over de aanslag op de luchthaven herinnerde de chauffeur zich een ruzie met drie klanten die hij eerder had opgepikt aan de Max Roosstraat. De klanten waren kwaad omdat er maar plaats was voor drie koffers in zijn voertuig.
Ik vraag mij met grote zorg af hoe jij uberhaupt meent te kunnen denken dat de Islam hier niet thuis hoort als je zegt dat er geen gematigde variant van de Islam is en er maar een interpretatie is. Verder denk ik ook dat de Islamitische Cultuur in veel gevallen weinig te verenigen is met de Westerse Cultuur, alhoewel denk ik niet dat dit veel met de Islam te maken heeft, maar meer met de manier van leven die men in eigen land gewend is geraakt.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef: Netjes de keuze voorleggen.
En met het verbieden van de islam wordt taqiya een stuk gemakkelijker te ontdekken.
Ik vraag mij met grote zorg af hoeveel doden er nog nodig zijn om er achter te komen dat de islam niet in Europa thuis hoort.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
België doet daar niet aan mee, maar ook de Belgen worden als kruisvaarders die bestraft moeten worden bestempeld door Daesh.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:52 schreef Infection het volgende:
[..]
Maar we doen wel mee aan bombardementen in Syrië en Irak, dan zou het risico sowieso al wat hoger moeten liggen.
Je geeft zelf het antwoord al grotendeels: De cultuur is niet te verenigen met de westerse cultuur. Ik geloof niet in een gematigde islam. De islam is erg absoluut. De koran is erg duidelijk in wat moslims moeten doen en niet voor niets doen moslims van geen enkele aanslag afstand.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:55 schreef Kissinger89 het volgende:
[..]
Ik vraag mij met grote zorg af hoe jij uberhaupt meent te kunnen denken dat de Islam hier niet thuis hoort als je zegt dat er geen gematigde variant van de Islam is en er maar een interpretatie is. Verder denk ik ook dat de Islamitische Cultuur in veel gevallen weinig te verenigen is met de Westerse Cultuur, alhoewel denk ik niet dat dit veel met de Islam te maken heeft, maar meer met de manier van leven die men in eigen land gewend is geraakt.
Ik denk dat dit allemaal erg relatief is. Ja, de banlieu in Frankrijk en wijken als Molenbeek zijn wellicht grotere vergaarbakken van terroristen in spé, ook in Nederland zullen er genoeg rondlopen. Ook gezien de vele reacties die weinig empathie tonen met Belgie en des te meer met Ankara, aangevende dat er weldegelijk sprake is van selectieve verontwaardiging en een wij/zij gevoel. Combineer dat met de slappe aanpak van Salafisme, de matige politieke aanpak om zelfs maar het probleem te benoemen en inlichtingendiensten die elkaar tegenspreken en we hebben een aardige broeipot bij elkaar.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:53 schreef Kissinger89 het volgende:
[..]
In Nederland is het in vergelijking met onze Zuiderburen een stuk beter geregeld, zelfs onze ettertjes zijn veel minder etterig dan in Belgie en Frankrijk, de hand en boezem zijn bij ons een stuk groter alhoewel het nog wel een heel stuk groter mag en verre van ideaal is te noemen.
Vooral de cultuur inderdaad. Dat denk ik ook.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:55 schreef Kissinger89 het volgende:
[..]
Ik vraag mij met grote zorg af hoe jij uberhaupt meent te kunnen denken dat de Islam hier niet thuis hoort als je zegt dat er geen gematigde variant van de Islam is en er maar een interpretatie is. Verder denk ik ook dat de Islamitische Cultuur in veel gevallen weinig te verenigen is met de Westerse Cultuur, alhoewel denk ik niet dat dit veel met de Islam te maken heeft, maar meer met de manier van leven die men in eigen land gewend is geraakt.
Niet? De verenigingen van Imams heeft vandaag anders een best heftig bericht de wereld in gestuurd.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Je geeft zelf het antwoord al grotendeels: De cultuur is niet te verenigen met de westerse cultuur. Ik geloof niet in een gematigde islam. De islam is erg absoluut. De koran is erg duidelijk in wat moslims moeten doen en niet voor niets doen moslims van geen enkele aanslag afstand.
De Joden horen ook niet in Europa thuis.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef: Netjes de keuze voorleggen.
En met het verbieden van de islam wordt taqiya een stuk gemakkelijker te ontdekken.
Ik vraag mij met grote zorg af hoeveel doden er nog nodig zijn om er achter te komen dat de islam niet in Europa thuis hoort.
België heeft dan ook een radicalisatie probleem. Zo hebben zij wijken zoals Molenbeek waar dit soort mensen getraind worden. Daar zijn geen bombardementen voor nodig. Gelukkig is het bij ons nog niet zo ver.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:55 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
België doet daar niet aan mee, maar ook de Belgen worden als kruisvaarders die bestraft moeten worden bestempeld door Daesh.
We bombarderen dat tuig wel jongeuhquote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:55 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
België doet daar niet aan mee, maar ook de Belgen worden als kruisvaarders die bestraft moeten worden bestempeld door Daesh.
Link?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:58 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Niet? De verenigingen van Imams heeft vandaag anders een best heftig bericht de wereld in gestuurd.
Dit soort smakeloze uitspraken/vergelijkingen moet je achterwege laten.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:58 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
De Joden horen ook niet in Europa thuis.
Zullen we die ook maar weer opbossen dan?
Hoezo? Van oorsprong is dat gewoon zo hoor?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dit soort smakeloze uitspraken/vergelijkingen moet je achterwege laten.
Net zoals ik mij niet identificeer met de woorden die Rutte namens mij uitspreekt kan ik ook niks met de woorden van leiders in de Islam. Het is de gewone moslim die ons weer kan verbroederen met woorden en acties, iets wat nu massaal weg lijkt te blijven onder de Ankara en falseflag berichten.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Belangrijke leiders en instituten in de Islamitische wereld hebben in niet mis te verstane bewoordingen deze aanslagen veroordeeld. Het is tenenkrommend om te zien dat, ook in dit topic, door een flink aantal mensen maar even wordt gedaan alsof dat nooit gebeurd is. Er wordt gewoon geen aandacht aan besteed, maar intussen wel kankeren op "de Islam".
Maar een niet zo handige tweet met een niet zo handige politieactie kan intussen rekenen op grootschalig en bij herhaling geuite verontwaardiging.
Ik probeer je op deze manier juist te wijzen op jouw smakeloze uitlatingen over moslims.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dit soort smakeloze uitspraken/vergelijkingen moet je achterwege laten.
Inderdaad. Joden zijn een etnische groep. Ik ben geen racist en zeker geen antisemiet. Joden hebben zich nooit schuldig gemaakt aan grootschalige aanslagen en verkrachtingen. Joden hebben flink bijdragen aan samenlevingen. Dus Joden zijn totaal niet te vergelijken met moslims in Europa.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:01 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hoezo? Van oorsprong is dat gewoon zo hoor?
Niemand zegt dat ze niet gewenst zijn (ik al helemaal niet, ik vind namelijk dat hier ook gewoon moslims moeten kunnen wonen). Maar die veel genoemde 'joods / christelijke cultuur' die bestaat niet. Althans, niet als basis van onze Europese cultuur.
Maar jij bent wel selectief hé. Je mag dergelijke zaken wel over moslims zeggen, maar niet over joden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |