quote:http://www.nu.nl/buitenla(...)station-brussel.html
Doden en gewonden na aanslagen op luchthaven en metrostation Brussel
In een vertrekhal van luchthaven Zaventem en een metrostation in het centrum van Brussel zijn dinsdagochtend bij een aanslag explosies geweest. Daarbij zijn meerdere doden en gewonden gevallen.
Het exacte dodental op de luchthaven is niet duidelijk. De politie spreekt van een dode, de brandweer inmiddels van vijf.
Ook is er een explosie geweest bij metrostation Maalbeek in het centrum van Brussel. Daarbij zouden meerdere gewonden zijn gevallen.
Bompakketten
Bij de explosies op de luchthaven zijn drie bompakketten gebruikt. Twee zijn afgegaan in de vertrekhal, bij SN Brussels Airlines en bij de balie van American Airlines. Volgens de VRT is ook een derde bompakket aangetroffen.
Ooggetuigen vertellen aan het Belgische persbureau Belga dat er voorafgaande aan de explosies is geschoten en dat er in het Arabisch is geschreeuwd. De autoriteiten kunnen dit niet bevestigen.
Rampenplan
Het dreigingsniveau in België is opgeschaald naar het hoogste niveau, van 3 naar 4. Dat heeft minister van Buitenlandse Zaken Johan Jambon besloten na overleg met het crisisteam.
In Nederland worden extra veiligheidsmaatregelen getroffen na de aanslagen in Brussel, meldt de Nationale Coördinator Terreurbestrijding en Veiligheid.
Er is een rampenplan in werking getreden volgens de plaatselijke autoriteiten.
Het treinverkeer van en naar Brussels Airport is stilgelegd. Alle vluchten zijn geannuleerd. Het vliegverkeer dat onderweg was naar Brussel, wordt omgeleid naar Schiphol.
Patrouilles
De eerste vluchten die moesten uitwijken zijn inmiddels geland op Schiphol, zegt een woordvoerder tegen NU.nl. Er wordt in kaart gebracht om hoeveel vluchten het vandaag zal gaan.
De marrechaussee gaat op Schiphol extra patrouilles uitvoeren. Volgens een woordvoerder gaat het om 'zichtbare patrouilles', maar over de aard van patrouilles kan marechaussee verder niets zeggen. Concrete aanwijzingen voor aanslagen op Schiphol heeft de marechaussee niet.
Livetwitter:GoedeleWachters twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 09:44:26Bevestigd: luchthaven: 2 aanslagen waarvan 1 zelfmoordaanslag. Zeker 13 doden en 35 zwaar gewonden. reageer retweet
Of adam-westquote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:40 schreef napoleonfour het volgende:
Wij zijn met meer
Hij loopt nooit door bijvoorbeeld Rotterdam?
Sta jij soms op repeat?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:45 schreef Viskarretje het volgende:
Rutte heeft prachtige woorden geëtaleerd.
Wauw, ..wat een leider.
Dus?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:40 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Haast geen moslims in de VS: minder dan 1%.
ja echt he.....waarom deed spec dat?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:45 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Waarom deed je dat topic dicht?
Verkeerde plaats, in Nederland zijn ook Molenbeek-wijken, die moet je ontruimen en de mensen internerenquote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:35 schreef NaturalScience het volgende:
Station Hoofddorp is in zijn volledigheid ontruimd.
[ afbeelding ]
Posts worden verwijderd als het topic al dicht zit, dan geeft ie aan dat het topic niet vol zit en kun je geen nieuw deel openen.quote:
Zijn ze mooi op tijd bij. Normaal duurt het altijd een stuk langer.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
IS zou de aanslagen al hebben opgeëist.
Wat doe je ook als blanke op een zwarte school, ouders zijn zeker GLquote:
Wat denk je?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:46 schreef Viskarretje het volgende:
Hebben de daders inmiddels al spijt betuigd?
Omdat ze niets willen veranderen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:46 schreef Sunri5e het volgende:
Waarom blaat Rutten na elke aanslag hetzelfde?
quote:
Tja, 9/11 maar sindsdien bizar weinig gebeurd. Na 9/11 moest de NSA en andere maatregelen op gang komen. Dit is overigens puur vrouwenrepliek, alle respect, maar als het aan vrouwen ligt dan gaan we alleen maar thee met ze drinken.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:45 schreef Olga het volgende:
[..]
Dus?
9/11 gebeurde ook
En ik heb geen last van het merendeel van de moslims.
on topic: 15 doden op het metrostation, geen 30 dus
twitter:TPOnl twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 11:45:50BREEK - ISIS eist aanslagen Brussel op https://t.co/8Q7tVj6Mqn #AanslagenBrussel reageer retweet
behalve toch MH17, daar zei hij de onderste steen boven te krijgenquote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:46 schreef Sunri5e het volgende:
*Rutte. Mark is geen familie van Fred.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:46 schreef Sunri5e het volgende:
Terwijl er voor 9/11 al bekend was bij de overheid dat er iets op handen was maar goed dat is offtopicquote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:47 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Tja, 9/11 maar sindsdien bizar weinig gebeurd. Na 9/11 moest de NSA en andere maatregelen op gang komen.
Meer heeft ie niet te bieden.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:46 schreef Sunri5e het volgende:
Waarom blaat Rutte na elke aanslag hetzelfde?
sucses man!!!quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:48 schreef Katoenplukkert het volgende:
Ik ga nu met de metro hier (Rotterdam) reizen.
Wens mij succes.
dat is toch geen breaking nieuwsquote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:47 schreef Ryan3 het volgende:
twitter:TPOnl twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 11:45:50BREEK - ISIS eist aanslagen Brussel op https://t.co/8Q7tVj6Mqn #AanslagenBrussel reageer retweet
Je mag niet meer kiezen in Amsterdam.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:47 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Wat doe je ook als blanke op een zwarte school, ouders zijn zeker GL
Sowieso in Rotterdam wonen, veel suc6!quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:48 schreef Katoenplukkert het volgende:
Ik ga nu met de metro hier (Rotterdam) reizen.
Wens mij succes.
twitter:SkyNewsBreak twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 11:48:28Update - Belgian transport operator says 15 people have died following an explosion at #Maalbeek metro station in #Brussels reageer retweet
Het dreigingsniveau hier is toch hetzelfde als het in Brussel was?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:48 schreef opgebaarde het volgende:
En wij dachten dat de Belgische autoriteiten enorm overdreven toen het dreigingsniveau in Brussel rap werd opgehoogd en extra maatregelen werden getroffen na de aanslagen in Parijs....
Verwachte reacties:
- "hoezo wij", praat voor jezelf hommo
- "extra maatregelen treffen en dan dit niet kunnen voorkomen".
- "het is de schuld van de "geschokte" politici"
die eisen alle aanslagen van losse moslimcellen op volgens mij... zegt nog steeds niet veel...quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:48 schreef NaturalScience het volgende:
"Volgens het Koerdische medianetwerk Rudaw heeft Islamitische Staat de verantwoordelijkheid opgeëist voor de aanslagen in Brussel."
Viel mij ook al op ja.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:47 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Waarom zag ik een Nederlandse Ambulance met Belgisch kenteken op het nieuws in Brussel
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:47 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Tja, 9/11 maar sindsdien bizar weinig gebeurd. Na 9/11 moest de NSA en andere maatregelen op gang komen. Dit is overigens puur vrouwenrepliek, alle respect, maar als het aan vrouwen ligt dan gaan we alleen maar thee met ze drinken.
Precies, het zou pas brekend zijn als Al-qaida weer eens een aanslag zou opeisenquote:
wtfquote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:47 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Tja, 9/11 maar sindsdien bizar weinig gebeurd. Na 9/11 moest de NSA en andere maatregelen op gang komen. Dit is overigens puur vrouwenrepliek, alle respect, maar als het aan vrouwen ligt dan gaan we alleen maar thee met ze drinken.
Wat moet hij dan zeggen?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:46 schreef Sunri5e het volgende:
Waarom blaat Rutte na elke aanslag hetzelfde?
Ze willen niets doen behalve hopen dat het niet meer gebeurd.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:48 schreef opgebaarde het volgende:
En wij dachten dat de Belgische autoriteiten enorm overdreven toen het dreigingsniveau in Brussel rap werd opgehoogd en extra maatregelen werden getroffen na de aanslagen in Parijs....
Verwachte reacties:
- "hoezo wij", praat voor jezelf hommo
- "extra maatregelen treffen en dan dit niet kunnen voorkomen".
- "het is de schuld van de "geschokte" politici"
Generaliseren is een mooi iets hč.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:49 schreef Olga het volgende:
[..]
wtf
Omdat ik zeg omdat ik geen problemen heb met het merendeel van de moslims?
Heel betrouwbaar een meisje van 15, die ook nog eens graag mensen voor de gek houdt getuige haar bovenste twitter post.quote:
Rotterdam > Amsterdamquote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:49 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Sowieso in Rotterdam wonen, veel suc6!
Dat je er eigenlijk nog op in gaatquote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat moet hij dan zeggen?
"Oh my gosh wat is dit erg tweeps, ik ga nu samen met Vlad en zijn AK-47 op zijn paard naar Brussel om de terroristjes dood te maken."
?
Hier als in Nederland?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het dreigingsniveau hier is toch hetzelfde als het in Brussel was?
quote:
Jaquote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:49 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Generaliseren is een mooi iets hč.
twitter:springelkamp twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 11:49:28Marechaussee doorzoekt met explosievenhonden trein bij station Hoofddorp. Trein bewust stilgezet vķķr Schiphol. reageer retweet
O, nou ja, ik dacht Abed ook, heb ik dit verkeerd gezien...quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:50 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Volgens mij niet hoor. Alleen Viskarretje, maar dat is de huistrol.
omg! dit is echt een dramma!quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:50 schreef Katoenplukkert het volgende:
[..]
Dik veel politie-agenten op station Beurs
Volgens mij is het hier ook het op een na hoogste niveau, net zoals in België gisteren.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hier als in Nederland?
Ik dacht van niet![]()
Gelukkig. Stel je voor dat de trein per ongeluk voor Schiphol was stilgezet.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:51 schreef raptorix het volgende:
twitter:springelkamp twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 11:49:28Marechaussee doorzoekt met explosievenhonden trein bij station Hoofddorp. Trein bewust stilgezet vķķr Schiphol. reageer retweet
Klopt iddquote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:51 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Volgens mij is het hier ook het op een na hoogste niveau, net zoals in België gisteren.
twitter:JCdeGraaf twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 11:50:39BREEK: Duitsland voert ook controles op langs de Nederlandse grens - Duitse federale politie reageer retweet
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:51 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Patat > Friet > Aids > Rotterdam > Amsterdam
Breekquote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:52 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:JCdeGraaf twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 11:50:39BREEK: Duitsland voert ook controles op langs de Nederlandse grens - Duitse federale politie reageer retweet
Dat het verschrikkelijk is en dat hij X, X en X gaat doen om dit in de toekomst te voorkomen. Daarbij benadrukkend dat de islamitische gemeenschap de taak heeft sociaal toezicht te houden op jongeren.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat moet hij dan zeggen?
"Oh my gosh wat is dit erg tweeps, ik ga nu samen met Vlad en zijn AK-47 op zijn paard naar Brussel om de terroristjes dood te maken."
?
Gelukkig hebben we meer zendersquote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:52 schreef Zipportal het volgende:
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/komende-uitzending
De inteeltclub komt weer bijeen.
Dat lijkt me niet meer dan logisch.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:52 schreef Revontulet het volgende:
Toch merk je ook hier in Rotterdam wat extra paraatheid, nog nooit zoveel blauw in en rond de metrostations gezien, vooral bij Beurs en Stadhuisplein
Rotterdam dat boeit echt helemaal niemand. Broeinest.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:52 schreef Revontulet het volgende:
Toch merk je ook hier in Rotterdam wat extra paraatheid, nog nooit zoveel blauw in en rond de metrostations gezien, vooral bij Beurs en Stadhuisplein
Tafeltje van Tijs begint ook vandaagquote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:52 schreef Zipportal het volgende:
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/komende-uitzending
De inteeltclub komt weer bijeen.
Niet dat die niveaus iets zeggen maar vooruit.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:51 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Volgens mij is het hier ook het op een na hoogste niveau, net zoals in België gisteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |